Mikä virusturva MAC:iin

puhdas 6

Mitä virusturvaohjelmaa käytätte maceissanne?F-secure vai joku muu.MAC-liikkeissä sanotaan, ettei tietotuvaohjelmia tarvitse, mutta olisiko kuitenkin hyvä olla joku. Ja mihin
mac-koneitten haavoittumattomuus perustuu?Jatkuviin päivityksiinkö?

28

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista ei tarvita.. jos haluaa etsiä viruksia, niin pitää hommata windows. muilla järjestelmillä voit unohtaa moiset hömpötykset. ne ovat loppujen lopuksi vain huijausta, koska käyttäjä ei ole yhtään enempää turvassa niiden kanssa kuin ilmankaan.
      osx:n oma "turvaohjelma" on täysin riittävä.

      • lepakkoMac

        Eli oletko poistanut XProtect ohjelmiston, jos et niin miksi kun eihän sitä tarvita?


      • lepakkoMac kirjoitti:

        Eli oletko poistanut XProtect ohjelmiston, jos et niin miksi kun eihän sitä tarvita?

        osaat jo kirjoittaa, mutta miten lienee tuo luetun ymmärtäminen?


      • lepakkoMac
        puusilima____ kirjoitti:

        osaat jo kirjoittaa, mutta miten lienee tuo luetun ymmärtäminen?

        Taitaa kuule olla nyt niin että sinulla on luetunymmärtämisessä ongelma kun et tajua mitä tarkoitan.


      • lepakkoMac kirjoitti:

        Taitaa kuule olla nyt niin että sinulla on luetunymmärtämisessä ongelma kun et tajua mitä tarkoitan.

        jos kirjoitan "osx:n oma "turvaohjelma" on täysin riittävä.", niin en todellakaan tajua mitä sinä yrität selittää jostain poistamisista. oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
        pitääkö tuo tavuttaa?


      • lepakkoMac
        puusilima____ kirjoitti:

        jos kirjoitan "osx:n oma "turvaohjelma" on täysin riittävä.", niin en todellakaan tajua mitä sinä yrität selittää jostain poistamisista. oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
        pitääkö tuo tavuttaa?

        Oletko jotenkin jälkeenjäänyt kehityksestä vai etkö ymmärrä, tai no mitäpä sinä ikinä ymmärtäisit.
        Miksi siis pidät ohjelmia jos niitä ei tarvitse, asenteletko yleensä paljonkin ohjelmia joilla et mitään tee, käytä nyt järkeä edes vähän ja ajattele.
        Jos on sisäänrakennettu turvaohjelmisto niin miksi, miksi jos sitä ei tarvi, ajattele, AJATTELE!


      • lepakkoMac kirjoitti:

        Oletko jotenkin jälkeenjäänyt kehityksestä vai etkö ymmärrä, tai no mitäpä sinä ikinä ymmärtäisit.
        Miksi siis pidät ohjelmia jos niitä ei tarvitse, asenteletko yleensä paljonkin ohjelmia joilla et mitään tee, käytä nyt järkeä edes vähän ja ajattele.
        Jos on sisäänrakennettu turvaohjelmisto niin miksi, miksi jos sitä ei tarvi, ajattele, AJATTELE!

        "Miksi siis pidät ohjelmia jos niitä ei tarvitse, asenteletko yleensä paljonkin ohjelmia joilla et mitään tee, käytä nyt järkeä edes vähän ja ajattele."

        en asentele ohjelmia koskaan jos en niitä tarvitse.

        "Jos on sisäänrakennettu turvaohjelmisto niin miksi,"

        mistä vitusta minä sen tietäisin. voitko vitun vajakki olla vähän selkeämpi kysymyksissäsi. tuollainen asennan, mutta en asenna, mutta pidän, mutta en pidäkään sekamelskasta ei ota mitään tolkkua. pyydä vaikka sitä avustajaasi kirjoittamaan jos et itse kykene muotoilemaan kysymystäsi järkevästi.


    • 1stMacFinn

      Mac-liike oli oikeassa. Edelleenkään tietoturvaohjelmille ei ole tarvetta. Macissa on käyttöjärjestelmässä XProtect jota käyttäjä ei näe mutta se pidetään päivitettynä automaattisesti. Se estää tunnetut haavoittuvuudet, toisinaan jopa esim. vanhentuneen Flash Playerin. Ja sitten on Gatekeeper, joka estää vieraita ohjelmia asentumasta ilman käyttäjän lupaa.

      • Näinkö on?

        Windowsissakin on Defender, XProtect siis ajaa suunnilleen saman asian?
        Ja Windowsin UAC on kuin Gatekeeper?


      • Näinkö on? kirjoitti:

        Windowsissakin on Defender, XProtect siis ajaa suunnilleen saman asian?
        Ja Windowsin UAC on kuin Gatekeeper?

        Totta, Windows ei eroa tässä suhteessa mitenkään OS X:stä.


      • Vakoileva OSX
        M-Kar kirjoitti:

        Totta, Windows ei eroa tässä suhteessa mitenkään OS X:stä.

        OS X on niin reikäinen että kyllä tarvisi! Vaan selaista ei ole!!! Joka oikeesti OSX :ssä toimisi turvana!


    • että näin

      Mac on ihanteellinen alusta virustehtailijoille, koska suurin osa käyttäjistä on tuudittautunut virheelliseen turvallisuuden tunteeseen ja on liian huolettomia sen suhteen, miten konettaan käyttää. Mulla no Avast for Mac virustorjuntaohjelmistona varmuuden vuoksi. Siinä on selaimellekin sellaisia seurannanesto-asetuksia, joita kannattaa käyttää.

      • 1stMacFinn

        No, tuota on nyt luvattu kohta viistoista vuotta. Eikä mitään epidemiaa näy.

        Seurannanestot on olleet kunnon selaimissa jo kauan. Ei siihenkään mitään Avastia tarvita.


      • M-Kar
        1stMacFinn kirjoitti:

        No, tuota on nyt luvattu kohta viistoista vuotta. Eikä mitään epidemiaa näy.

        Seurannanestot on olleet kunnon selaimissa jo kauan. Ei siihenkään mitään Avastia tarvita.

        Miksi niitä omenakoneita sitten on saanut niin monta kertaa siivota haittaohjelmista?


      • avastihaisee

        "no Avast for Mac"

        Olen samaa mieltä.


    • ei winupelle

      Kymmenen vuotta menty pelkällä palomuurilla. Silloin tällöin joku sivusto yrittänyt tarjota yllättäen ladattavaksi exe-tiedostoa, eli sehän on joku winotoosan tiedostomuoto, veikkaisin sisällöksi haittaohjelmaa, mutta exe-tiedostothan ei toimi maceissa, joten lataus ja sen avausyritys ei tee mitään. Ei muuta kuin peruu latauksen tai pistää roskakoriin.

    • järkeävoimyöskäyttää

      Taas tää sama saatanan höpötys.

      Vaikka käyttiksesi olisi kuin kivi eikä mikään siihen tartu niin samalla voit levittää haitakkeita jakamiesi tiedostojen kautta ja vastuu tartunnasta on yhtä paljon sinulla kuin vastaanottavan puutteellisessa suojauksessa.

      Sitäpaitsi niin mäkki kuin linux-distrot eivät ole aukottomia vaan perivät vieläkin monia reikiä nix-aikakaudelta - on vain naiivia luulla olevansa suojassa kunhan käyttää nixonaa, toiset käyttää tabaxia, koska koskaan ei tiedä kuka tulee käymään.

      Itselläni Aviran ilmainen - ihan vain varmuuden vuoksi, sillä koskaan ei tiedä kuka tulee käymään ja pahimmat niistä oleilemaan.

      • 1stMacFinn

        Siis ihanko totta lähettelet eteenpäin tiedostoja, joiden sisältöä et tarkalleen tunne. Ja tulet tänne syyttämään minua vastuuttomaksi???

        En ole koskaan lähettänyt eteenpäin yhtään tiedostoa, joiden sisältöä en tunne ja tiedä haitakkeettomaksi. Siis en koskaan, edes 1980-luvulla.

        Kun pitää ohjelmien päivitykset ajan tasalla ja harkitsee mitä tekee, saati asentaa omalle koneelleen, mitään Aviraa ei tarvita. OS X:n omat turvakeinot riittävät hyvin.


      • novoisunhessus
        1stMacFinn kirjoitti:

        Siis ihanko totta lähettelet eteenpäin tiedostoja, joiden sisältöä et tarkalleen tunne. Ja tulet tänne syyttämään minua vastuuttomaksi???

        En ole koskaan lähettänyt eteenpäin yhtään tiedostoa, joiden sisältöä en tunne ja tiedä haitakkeettomaksi. Siis en koskaan, edes 1980-luvulla.

        Kun pitää ohjelmien päivitykset ajan tasalla ja harkitsee mitä tekee, saati asentaa omalle koneelleen, mitään Aviraa ei tarvita. OS X:n omat turvakeinot riittävät hyvin.

        Ja miten tiedät tiedostot haitake-vapaiksi vaikka et ole niitä skannannut - pelkän intuition perusteella.

        Kyllä sä olet naiivi pikku paska, joka vain esittää jotain vastuullista asiantuntijaa - voi helevatti mun kekkileet miten tyhmä paska sinä olet.

        Aina toi saatanan sama hokema "kun ei lataa koneelle jotain" niin kaikki on hyvin, mutta sä apina voisit ajatella asioita laajemmin - kaikki jakamasi tiedostot eivät ole sinun tekemiä vaan netistä ladattuja ja sinun eteenpäin välittämiä.

        Haitakkeiden torjunnassa ei koskaan ole kyse vain oman koneen suojaamisesta vaan myös haitakkeiden levittämisestä muille, mutta tätä nää saatanat eivät koskaan ymmärrä, sillä kyse heidän mielestään on aina minäminäminästä ja muut saa tulla toimeen kuten parhaiten pärjäävät - koskaan virhe ei ole heissä vaan muisssa "mitä ovat tyhmiä".


      • 1stMacFinn
        novoisunhessus kirjoitti:

        Ja miten tiedät tiedostot haitake-vapaiksi vaikka et ole niitä skannannut - pelkän intuition perusteella.

        Kyllä sä olet naiivi pikku paska, joka vain esittää jotain vastuullista asiantuntijaa - voi helevatti mun kekkileet miten tyhmä paska sinä olet.

        Aina toi saatanan sama hokema "kun ei lataa koneelle jotain" niin kaikki on hyvin, mutta sä apina voisit ajatella asioita laajemmin - kaikki jakamasi tiedostot eivät ole sinun tekemiä vaan netistä ladattuja ja sinun eteenpäin välittämiä.

        Haitakkeiden torjunnassa ei koskaan ole kyse vain oman koneen suojaamisesta vaan myös haitakkeiden levittämisestä muille, mutta tätä nää saatanat eivät koskaan ymmärrä, sillä kyse heidän mielestään on aina minäminäminästä ja muut saa tulla toimeen kuten parhaiten pärjäävät - koskaan virhe ei ole heissä vaan muisssa "mitä ovat tyhmiä".

        Miksi ladata netistä mitä sattuu ja jakaa sitä eteenpäin? Sehän on ihan turhaa, jokainenhan saa hakea ne itse. Linkin lähettäminen riittää. Vieläkö teinit lähettelee tiedostoja toisilleen?

        Kaikki mun jakamani tiedostot ovat mun tekemiäni tai sitten tunnen lähteen riittävän hyvin. Samoin neuvon kaikkia menettelemään.

        Vai pitäiskö mun maksaa sun F-Securesi tilausmaksu jos olet tuttavani/yhteistyökumppanini? Jos ei, miksi ei? Enkö olekaan vastuussa muidenkin tekemisestä?


      • simppelitomppeli
        1stMacFinn kirjoitti:

        Miksi ladata netistä mitä sattuu ja jakaa sitä eteenpäin? Sehän on ihan turhaa, jokainenhan saa hakea ne itse. Linkin lähettäminen riittää. Vieläkö teinit lähettelee tiedostoja toisilleen?

        Kaikki mun jakamani tiedostot ovat mun tekemiäni tai sitten tunnen lähteen riittävän hyvin. Samoin neuvon kaikkia menettelemään.

        Vai pitäiskö mun maksaa sun F-Securesi tilausmaksu jos olet tuttavani/yhteistyökumppanini? Jos ei, miksi ei? Enkö olekaan vastuussa muidenkin tekemisestä?

        Kukaan ei ole tässä maailmassa yksin vaan linkitettynä useampaan suuntaan ja tahoon niin fyysisessä kuin virtuaalisessa maailmassa.

        Jo pelkkä linkki voi riittää kaverin koneen saastumiseen, jos huonosti käy, joten et kuitenkaan ole mitenkään vastuussa siitä.

        Vaikka kuinka tekisit tiedostot itse niin silti ajoittain liität niihin jotain netistä ja nämä lisäykset voivat sisältää haitakkeita, joilla taas tartutat tahattomasti kaverisen koneen.

        Usko jo - et ole yksin ja vastuu ei ole savolaisittain vastaanottajalla.


      • simppelitomppeli kirjoitti:

        Kukaan ei ole tässä maailmassa yksin vaan linkitettynä useampaan suuntaan ja tahoon niin fyysisessä kuin virtuaalisessa maailmassa.

        Jo pelkkä linkki voi riittää kaverin koneen saastumiseen, jos huonosti käy, joten et kuitenkaan ole mitenkään vastuussa siitä.

        Vaikka kuinka tekisit tiedostot itse niin silti ajoittain liität niihin jotain netistä ja nämä lisäykset voivat sisältää haitakkeita, joilla taas tartutat tahattomasti kaverisen koneen.

        Usko jo - et ole yksin ja vastuu ei ole savolaisittain vastaanottajalla.

        ei virusten levittämisessä mitään väärää ole. ihan normaalia toimintaa ympäristöissä, joissa ne ei toimi. jos käyttää windowsia, niin se on oma vika se.


    • tutkafirma oy

      Osta varan vuoksi kaikki tarjolla olevat virustutkat ja asenna ne kaikki. Enempi on parempi.

      • eipidäliioitella

        Enempi ei ole parempi, sillä eri softat voivat häiritä toistensa toimintaa ja jopa kaataa käyttiksen. Yksi riittää - ei sen enempää.


      • ei maksa paljoo
        eipidäliioitella kirjoitti:

        Enempi ei ole parempi, sillä eri softat voivat häiritä toistensa toimintaa ja jopa kaataa käyttiksen. Yksi riittää - ei sen enempää.

        Jep. Ja yksi ILMAINEN riittää.


      • Mielikfkdkdk
        eipidäliioitella kirjoitti:

        Enempi ei ole parempi, sillä eri softat voivat häiritä toistensa toimintaa ja jopa kaataa käyttiksen. Yksi riittää - ei sen enempää.

        Oliskohan sarkasmia? V!tun törppö..


    • nomac

      Maciin ei kannata pistää mitään virusturvaa. Eikä maccia muutenkaan viitsi käyttää eikä varsinkaan ostaa.

    • fdsafdsa

      Virukset eivät ole suuren suuri ongelma Windows-koneissa ja Mac-koneet ovat muutenkin käytännössä ylihintaisia PC-koneita hitailla prosessoreilla, mutta jos nyt välttämättä haluaa vältellä antivirusohjelmia ja viruksia, niin ainahan perinteiseen ei-Mac-koneeseen voi asentaa Linux, Unixin, OpenBSD:n tai FreeBSD:n...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe