Mersu E 320 CDI

autoo ostamassa

vm 2003 alle 150tkm ajettu.

Kannattaako hakea Saksasta vai ostaa ns Suomiauto?

Kuinka paljon mahtaa verot olla tuollaiselle kotterolle?

23

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

      Ei kannata ostaa tos vuosimallin on glygolit tippuu laattikoon ja tulee monen tonnin remontti ja vielä ruoste tulee kaupan päällr

      • mittaamalla

        Tän voi tutkituttaa aina veholla jos epäilystä..


    • mbman

      Eiköhän niistä kaikista ole valeot vaihdettu behriin takuuna.

    • -eemeli-

      Eipä kannata lähteä tuon ikäistä ulkomailta hakemaan ns. kannatuksen vuoksi. Siitä ei jää muuta kuin matkustelun riemu jos sitäkään. Aloittajana katselisin ennemminkin sopivan yksilön jo kertaalleen uitetusta vähän ajetusta kotomaasta, josta luotettava huolto- ja km-historia. Tottakai suomi-autokin, mutta ovat monesti heikommin varusteltuja. -Ja kyllä se face-liftattu, alkaen 06.2006, olisi huomattavasti parempi, tosin myös vähän suolasempi hinnaltaan.

    • autoo ostamassa

      mahtaako suomesta oikeesti löytyä tuon ikäistä autoa alle 150 tkm ajettuna ,haen saksasta ruuvatulla mittarilla niin tulee hyvä mieli.

      • mbman

        Oikeastaan Saksasta ei nykyään saa ostettua ruuvatulla mittarilla varustettua uudempaa autoa. Mittarin ruuvaus on siellä rikoslailla kielletty ja rangaistava teko.
        Suomessa sen sijaan mittarin ruuvaus on edelleenkin "sallittua", eli sitä ei laissa kielletä, joten siitä ei rangaistakaan. Olette varmaan huomanneet, että jobbarit ilmoittaa myynti-ilmoituksessa kilometrilukeman, ei ajomäärää. Jos jobbari suomessa ruuvaa 300 000 km ajetustatuontiautosta 140 000 km pois ja ilmoittaa sen jälkeen mittarilukemaksi 160 000 km niin sehän pitää paikkansa eikä jobbari ole syyllistynyt mihinkään rikolliseen.
        Auto kannattaa ehdottomasti ostaa saksalaisesta merkkiliikkeestä niin ei tule huijatuksi. Suomesta ostetut vanhemat tuontiautot ovat lähes varmasti ruuvattuja.
        Uudemmat, joissa on sähköinen huoltokirja ovat luotettavia tapauksia.


      • mussutuspois
        mbman kirjoitti:

        Oikeastaan Saksasta ei nykyään saa ostettua ruuvatulla mittarilla varustettua uudempaa autoa. Mittarin ruuvaus on siellä rikoslailla kielletty ja rangaistava teko.
        Suomessa sen sijaan mittarin ruuvaus on edelleenkin "sallittua", eli sitä ei laissa kielletä, joten siitä ei rangaistakaan. Olette varmaan huomanneet, että jobbarit ilmoittaa myynti-ilmoituksessa kilometrilukeman, ei ajomäärää. Jos jobbari suomessa ruuvaa 300 000 km ajetustatuontiautosta 140 000 km pois ja ilmoittaa sen jälkeen mittarilukemaksi 160 000 km niin sehän pitää paikkansa eikä jobbari ole syyllistynyt mihinkään rikolliseen.
        Auto kannattaa ehdottomasti ostaa saksalaisesta merkkiliikkeestä niin ei tule huijatuksi. Suomesta ostetut vanhemat tuontiautot ovat lähes varmasti ruuvattuja.
        Uudemmat, joissa on sähköinen huoltokirja ovat luotettavia tapauksia.

        Ei pidä paikkaansa. Ellei asiakkaalla ole mitään erityistä syytä epäillä etteikö mittarilukema olis sama kuin ajokilometrit niin myyjä vastuussa hommasta vaikkei itse olisikaan ko. mittaria ruuvannut. Tästä krillin periaatepäätös jo, turha mussuttaa muuta..

        Tosin, tuon ikäinen jo siinä ja siinä ettei pitäs jo herätä noihin kilometreihin..


    • autoo ostamassa

      Näyttää noita 2002-2004vm kohtuu kilometreillä olevan saksan sivustoilla olevan myynnissä 8-10k hinnalla. Jopa n 100k ajettuja.
      Mietin vaa et paljonko mahtaa verot olla tuollaiselle.

      Lisäksi tietysti tulee lohkolämmittin, sisätilanpistoke asennus ym suomi varusteet. Ilmeisesti kannattaa etsiä maksimi yhdellä omistajalla ollut auto?

      Mistä vm alkaen on tuo sähköinen huoltokirja ollut käytössä?
      Ajatuksena on hommata käyttöauto n 15k kokonaishinnalla.

    • autoo ostamassa
    • epärealistista

      Epäilen vahvasti noita kilometrejä jos tuollane tapaus kohdalle tulis.. ei mersuja osteta talliin seisomaan..

    • autoo ostamassa

      Verotkin ilmeisesti tippuu. Ehkä me vaan kuvitellaan ettei Saksassa osteta mersua vaikka ei kilometrejä tulisi. Onko Saksassa diiselveroa?

      8-12k väliin mahtuu monta autoa.
      http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&mmvmk0=47&mmvmd0=2117&mmvco=1&make=47&model=2117&fuel=D&pricefrom=1000&kmto=125000&cy=D&ustate=N,U&fromhome=1&intcidm=HP-Searchmask-Button&donttrack=search

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/01/06/autoja-verotettiin-liikaa-jopa-10-000-euron-palautus/2015129/304?utm_campaign=tf-talsa&utm_campaign=tf-talsa&utm_medium=tf-desktop&utm_source=hs.fi&utm_content=kotimaa&utm_campaign=tf-talsa


      Autoja verotettiin liikaa – jopa 10 000 euron palautus
      © Bobby Yip / Reuters
      Autoja verotettiin liikaa – jopa 10 000 euron palautus
      Rolls Royce Ghostin tuoja saa 10 000 euroa veronpalautusta.
      Oikeus linjasi ennen joulua, että tulli on perinyt väärin autoveroa Suomeen maahantuoduista tuontiautoista. Autontuoja laski, kuinka paljon bemarin ja mersun tuoja on maksanut liikaa veroja.
      6.1.2015 05:01
      Harri Pietarinen
      Kommentteja 93 kpl
      Lisää suosikkeihin
      Lähetä kaverille
      Tulosta (HTML)
      Tallenna (PDF)
      inShare

      Kymmeniä tuhansia mersun tai bemarin maahantuoneita suomalaisautoilijoita on verotettu tuhansia euroa liikaa.

      Korkein hallinto-oikeus antoi ennen joulua päätöksen, jonka mukaan Suomeen tuotu auto pitää verottaa veroprosentilla, joka oli voimassa Suomessa silloin, kun auto on ensirekisteröity ulkomailla.
      Lue myös nämä:


      Tulli ei saa enää verottaa tuontiautoja vuonna 2008 voimaan tulleiden ja huhtikuussa 2012 kiristyneiden hiilidioksidipäästöihin perustuvien suurempien autoveroprosenttien mukaan.

      Tulli ottaa päätöksen heti käytäntöön ja palauttaa liikaa perityt verot oikaisuvaatimuksen tehneille autontuojille. Tulli julkistaa verotuksessa käyttöönotettavat vertailuveroprosentit ensi viikolla.
      Taloustiedot

      Suomen Tuontipalvelu Oy

      Väärin verotettuja autoja on kaksi ryhmää. Ensimmäiseen kuuluvat vuotta 2007 vanhemmat ajoneuvot, joiden hiilidioksidipäästöt ovat noin yli 190 g/km ja joiden veroprosentti on ollut yli 28 prosenttia.

      – Mitä suurempi on päästölukema, sitä enemmän on otettu veroa väärin, summaa Auto-saksasta.fi-sivustoa pyörittävän Suomen Tuontipalvelun toimitusjohtaja Tomi Rantanen.

      Autoveron olisi pitänyt olla korkeintaan 28 prosenttia auton arvosta, joka oli autovero Suomessa vuosina 2003-2007. Autovero on ollut keskimäärin 1 500 euroa liian suuri.

      Autoverotuksen hiilidioksidipäästösäännöt muuttuivat huhtikuussa 2012. Myös tämän jälkeen maahantuotuja ja vuoden 2008 alun ja maaliskuun lopun 2012 välisenä ajanjaksona ensirekisteröityjä autoja on verotettu väärin.

      Uudempia tuontiautoja, joiden päästöt ovat yli 110 g/km, on keskimäärin verotettu Suomen Tuontipalvelun arvion mukaan 15 prosenttia liikaa. Keskimäärin autontuojat ovat Rantasen arvion mukaan maksaneet autoveroa 1 500 euroa ylimääräistä.
      Bemari- ja mersukuskeille palautusta noin tuhat euroa

      Suomalaisten suosituimmat tuontiautot ovat saksalaisten Mercedes-Benzin ja BMW:n valmistamia. Suomalaiset ovat maksaneet tällaisista ajoneuvoista noin tuhat euroa liikaa autoveroa.

      Esimerkiksi vuosina 2008-2012 rekisteröity keskiluokan 5-sarjan BMW:n vero oli arviolta 35,1 prosenttia, kun sen olisi pitänyt olla 29,3 prosenttia.

      – Veroa on mennyt nopean arvion mukaan noin 7 000 euroa, jossa on reilut 1 000 euroa liikaa. Vuotta 2007 vanhemmissa autoissa prosentin olisi pitänyt olla alle 28 ja palautuksen jopa hiukan suurempi, Rantanen arvioi.

      Summat ovat samansuuruisia myös BMW:n X-sarjan katumaastureissa. Niin ikään Mercedes-Benzin E-sarjan vuoden 2008 jälkeen rekisteröityjä diesel-autoja on verotettu keskimäärin noin tuhat euroa liikaa. Vero on ollut keskimäärin 31,6 prosenttia, kun se olisi pitänyt olla 26,8 prosenttia.

      • ukkelipukkeli

        Uskotko tuohon tekstiin. Markkinatemppu!


    • ruuvattu.satavarmaan

      vm 2003 alle 150tkm ajettu.
      Täysin mahdoton yhtälö. kukaan ei osta iso koneista diesel autoa noin pienien ajojen tähden, tai jos on ostanutkin niin ei ainakaan myy sitä koska auton käyttöarvo on paljon suurempi kuin rahallinen arvo.

      • ohannoita

        Onhan noita suomalaisiakin, jotka ostavat auton talliin. Rahaa vaan on joillain ...ja talli. Esim pari vuotta vanhalla mersulla voi olla ajettu alle 10 tkm. Siten kymmenen vuotta vanhalla autolla voi olla ajettu 90 tkm. Sitten kun jossain vaiheessa sinne talliin halutaan taas uusi auto seisomaan, niin vanhoja joutaa myyntiin.

        Mutta noita mittarinlukemia arvostetaan joissain tapauksissa liikaa. Jos auto tuntuu olevan kunnossa ja kaikki toimii kuin vähän ajetussa, niin mitä väliä. Jos 150 tkm ajettu auto tuntuu paljon huonommalta kuin 300 tkm ajettu, niin eikös mieluummin se 300 tkm ajettu. Joten maksetaan auton kunnosta ja yleisestä olemuksesta, ei mittarinlukemasta.

        Tuontiverotuksessa puolestaan kannattaa mittarinlukema (ruuvattuna?) olla mahdollisimman suuri, koska käytännössä mittarinlukema vaikuttaa eniten veron määrään.


    • komppaaedellistä

      Juuri näin. Poikkeuksen tekee eläkeläispappa, joka on ostanut auton uutena ja ajanut sillä kauppareissut. Sellaisen jos löytää, niin heti vaan kaupan tekoon.

      • Vaikeaa_ehkä

        hahmottaa mutta noita eläkeläispappojakin Saksassa on enemmän kuin koko Suomessa asukkaita. Sieltä löytyy niin monenlaista jos osaa etsiä tai asuu paikanpäällä. Mutta pappojen Mersut on yleensä pienempiä ja vanhempia. Näin lehdessä MB 190D 2.0 vm -90 jolla ajettu 35 tkm eikä edes radiota lisävarusteena. Hintapyyntö 7 tonnia. Tuollaisia olen joskus tuonut muutaman itsekin Suomeen, tosin yleensä 80-100tkm ajettuina. Ei olisi ihan huono vaihtoehto vieläkään jos mietitään varmuutta ja huoltokuluja. Eihän se mikään raketti ole ikinä ollut mutta kaikilla ei nykyisinkään ole enää niin kiire minnekään.


    • nouhadolen

      Sinä voida valita mittariluku mitä sinä haluta, veli Ahmed ruuvata sopiva luku sinulle, jos menet Saksaan ota selvä automyyjät kaikki tuntevat Ahmed sinä vain kysytä, veli luotettava aina ja sinä saada hyvä mercedes halpa,

    • laVerdad

      Auto kannattaa ehdottomasti ostaa Saksasta, koska korin kesto ratkaisee kuinka paljon autoa voi käyttää. Sakassa autot ovat ruosteettomia, koska siellä ei käytetä nastarenkaita vain puhdasta suolaa. Näin autot pysyvät puhtaina pesuksi riittää seuraava sadekeli joka huuhtoo kaiken suolan ja lian pois.

      Suomessa on toisin. Natojen irroittama bitumiliima kiiniittää kivipölyn korin joka rakoon niin tiiviisti, että se ei koskaan lähde irti hankaamatta. Alusta koloista ja peltien välisistä raoista tätä mössä on mahdoton koskaan enää poistaa kun autolla on kerran ajettu Suomen nastamössökeleissä. Tämän vuoksi suomalaiset vaihtavat ruostepesänsä Saksasta tuotuihin vanhoihin, mutta ruosteettomiin autoihin muutaman vuoden välein.

    • nouhadolen

      Minä jatkan edellinen asia mercedes veli Ahmed tuoda muutamia mercedes arabiemiraatti saksaan ja ei ollut hyvä koska ruosteessa, se ilma suolainen ehkä se on se vaikka ei tie suolata ,mutta ei enään arabi mercedes, luotettava nyt osta Ahmed mercedes, ja olet ylpeä ja minua taas naurata paljon,

    • Saksaan

      Kyllä kannattaa itse hain ei ole maailman tappiin ajettuja autoja niin kuin suomessa ja on valinnanvaraa ja kaikki mersut kunnon varusteilla

    • Ukkelipukkeli

      Saksaan vain kaikki. Suomen merkkiliikkeet voi antaa kyydin kun se tuo uusia marsuja. Mukkaan mahtuupi. Suat ruuvatun halvemmalla ja ruuvvaamattoman vähä kalliimmalla. Hyvä mieli. Osta pois. Älä osta Suomesta. Osta Saksasta. Osta Saksasta. Osta Saksasta.

    • toistaeitule

      Ilmajousitus on aivan paska. Osta ilmajousien pusseja peräkontti täyteen samalla. Kallis auto korjauttaa, sähköhydrauliset jarrut. Kone siinä on loistava, muuten surkea vehje.

    • meseer

      saksalaisessa ehkä puhtaampi moottori sekä hiukkassuodattimet kuin suomi versioissa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe