Herätys !

Tapparankatu

1. Lapinvanhempien palvonta on sairasta. kuinka voi pelkän asuinpaikan perusteella olla niin paljon viisaampia saarnaajia ? Miettikää oikeesti ihmiset !!!

2. sakramentiasia pitäisi ratkoa äänestämällä seurakunnan kesken. Nyt kolme kiihkomielistä Saarnaajaa ajaa tätä asiaa sokeana vailla sitä oikeaa ymmärrystä. Kuka ottaa vastuulleen seurakunnan hajoamisen ?

3. TH:n saarna lahdessa oli säälittävä. Lisäksi siinä valehdeltiin seurakunnalle.

70

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipuu isän kotiin

      No kyllähän sen nyt huomas ihan selvästi Gällivaarassa että oli ne ihan tosissaan siinä touhussa eli virassa siis lapinvanhimmat kuin taas suomessa tulee helposti sitä kevytmielisyyttä josta Herra itse varoittaa, ei välttämättä naurua mutta kyllä niillä lapinvanhimmilla on vahva usko ja luottamus ja he eivät pelkää saarnaamista. Miksi he eivät pelkää? siksi että heillä on vahva turva Jumalaan. Ja olen nuori, eikä minulla ole mitään siteitä niihin lapinvanhimpiin. Mutta se on varma, että he tietävät mistä he puhuvat, ja kyllä tulee aika, että nähdään, kuka saa siunauksen ja kuka ei. Olkoot Herra armollinen sinä päivänä.

      • eucco

        voi sentään. Herra antaa ja ottaa siunauksen, sitä ei voi ottaa pois kukaan paavi tai vanhin. Kyylähän se paavikin julisti Lutherin kirkonkiroukseen kun hän epäili Rooman paavinistuimen erehtymättömyyttä.


      • kaipuu taivaan kotii
        eucco kirjoitti:

        voi sentään. Herra antaa ja ottaa siunauksen, sitä ei voi ottaa pois kukaan paavi tai vanhin. Kyylähän se paavikin julisti Lutherin kirkonkiroukseen kun hän epäili Rooman paavinistuimen erehtymättömyyttä.

        kuka tässä taas on puhunut jostain kirouksista. Vähän pidemmälle ku miettii niin voi vaa ajatella että kuka noitakin viisauksia latelee sunki korvaan. Kuuntele tarkkaan tuleeko se omasta päästä, omasta sydämestä, vai seisooko itse suuri viisaus siinä sun vieressä!


      • kaipuu isän kotiin
        eucco kirjoitti:

        voi sentään. Herra antaa ja ottaa siunauksen, sitä ei voi ottaa pois kukaan paavi tai vanhin. Kyylähän se paavikin julisti Lutherin kirkonkiroukseen kun hän epäili Rooman paavinistuimen erehtymättömyyttä.

        Oletko lukenut Lutheria, mitä mieltä oot siitä kuinka hän selittää armonjärjestyksen?


      • helppo raha

        Oletko muuten miettinyt, että siviiliammattisi voisi olla tuloksekasta verkostomarkkinoinnin parissa. Joku kunnon pyramidihuijari saa sinusta hetkeksi nöyrän alaisen.


      • angieli
        helppo raha kirjoitti:

        Oletko muuten miettinyt, että siviiliammattisi voisi olla tuloksekasta verkostomarkkinoinnin parissa. Joku kunnon pyramidihuijari saa sinusta hetkeksi nöyrän alaisen.

        Etuna on sen lisäksi, että voit saada opetusta markkinoinnin saloihin myös Lapin vanhimmalta.


      • voe voe teitä

        Kaipuu isän kotiin kirjoitti seuraavaa:


        Mutta se on varma, että he tietävät mistä he puhuvat, ja kyllä tulee aika, että nähdään, kuka saa siunauksen ja kuka ei

        Totta kai tietävän hehän ovat August Issaksonin jalkojen juuressa kasvaneita tenavia.
        Isiensä poikia!

        JOhan tämä nyt on aiheutrtanut monien saarnaajien kuoleman, ja hajoittanut esikoislestadiolaisuuden. Vieläkö sinä lisäöä siunauskia odotat heidän toimistaan?


      • kaipuu isän kotiin
        angieli kirjoitti:

        Etuna on sen lisäksi, että voit saada opetusta markkinoinnin saloihin myös Lapin vanhimmalta.

        Juu hehe, juu. En enää osaa vastata yhtään mitään. Kaikki lähti huonosta omastatunnosta ja ahdistuneesta sydämestä tai koko kropasta joka väsyy siitä ja niistä syytöksistä jotka ihan ittestä nousee. Ja mistä syystä. En tiedä. Halusin vaa etsiä apua Gällivaarastakin. Ja niin voi sanoa että ikäänkuin "ihastuin" siihen sanaan jota siellä saarnattiin. Seurat vain loppuivat liian aikaisin. Mutta en tiedä jos ihmiset oikeesti on noin tyhmää, en osaa enempää auttaa.


      • teu,
        eucco kirjoitti:

        voi sentään. Herra antaa ja ottaa siunauksen, sitä ei voi ottaa pois kukaan paavi tai vanhin. Kyylähän se paavikin julisti Lutherin kirkonkiroukseen kun hän epäili Rooman paavinistuimen erehtymättömyyttä.

        ""eucco""

        olet monastri sanonut totuuden , ja taas sen sanoit ,ne muut jotka ei dikkaa
        Euccoo ,voi olla vaan , ettei oteta siunausta pois , HERRA antaa ja ottaa.
        Herran nimi olkoon siunattu..


      • teu,
        angieli kirjoitti:

        Etuna on sen lisäksi, että voit saada opetusta markkinoinnin saloihin myös Lapin vanhimmalta.

        ""angeli ""

        Tiesin , hän tekee mediatytään Solmio kalassa , on kotoisin Tukholmanseudulta .
        en pidä vanhimpana , mutta en minä siellä asukkaan , tekivät Jaakon pojasta
        samaan paikkaan uuden saarnaajan (otto) viime syksynä , minä sanoinkin hänelle
        Sinulla on töitä sen media miehen kanssa , hän teki pienen hymyn .


      • teuta

        oletteko varmat , että tämä Knvistanin uusivanhin ,on joutunut mä'ärittelemään syntinsä Uusiksi , koska muut vanhimmat saarnaa solmion synniksi , Pitää hänen
        olla tehnyt päätös ennen sitä että se ei ole synti koska asettaa, Solmion kaulaansa
        vaikka mikään synti ei ole sellainen mikä ei olisi kaikille sama ,.
        .
        Minä olen tutustunut synti nimikkeihin , Paljon 1998 jälkeen jolloin pohjosen
        vanhimmat kaasi heidän nimeämänsä Korkean puun. . Huomiomatta jäi se
        OMA KORKEA PUU. Josta VT:n profeetat mainitseen .mm.Jesja ..
        Ja Jeremia ja Daan . Muitakin on ..


      • Armoitettu
        kaipuu isän kotiin kirjoitti:

        Juu hehe, juu. En enää osaa vastata yhtään mitään. Kaikki lähti huonosta omastatunnosta ja ahdistuneesta sydämestä tai koko kropasta joka väsyy siitä ja niistä syytöksistä jotka ihan ittestä nousee. Ja mistä syystä. En tiedä. Halusin vaa etsiä apua Gällivaarastakin. Ja niin voi sanoa että ikäänkuin "ihastuin" siihen sanaan jota siellä saarnattiin. Seurat vain loppuivat liian aikaisin. Mutta en tiedä jos ihmiset oikeesti on noin tyhmää, en osaa enempää auttaa.

        Minä myös mietin, että voiko ihmiset olla niin tyhmiä, että sokeana vatvovat Lapin miehet, Lapin miehet, eivätkä ollenkaan muista ketä meidän tulee ylistää. Herraamme ja Mestariamme Jeesusta Kristusta. Lapin miehet riitelevät sakramenteista ja aiheuttavat suurta ahdistusta, kun heitä Lapin miehiä ei uskota, heitä, jotka ovat Herroja seurakunnassa.
        Minä turvaan Herraan Jeesukseen ja Hänen lunastukseen ja sydämeni täyttää ilo niiden puhujien puheet, jotka Kristusta kirkastavat, ei niiden miesten puheet, jotka Lapin Miehiä ylistävät.


      • Entinenesl

        Jos teillä kerran Jeesuksen Kristuksen Henki on, miksi te ette ota mallia teidän Isästänne ja Vapahtajastanne, ja saarnatkaa julkisesti oikeata parannusta niin kuin Jeesuskin julkisesti saarnasi ja kaikki muut historiassa uskovaisina tunnetut henkilöt teki. Ja miks ihmeessä väännätte jotain vanhoja asioita tänne. Kuin kirjoitin tuosta, olin vielä kiinni lahkohenkisyydessä, enkä ymmärtänyt että vain Jeesuksessa Kristuksessa on vapaus.

        Kaipuu isän kotiin oli yhtä kuin kaipuu kristittyjen sydämille niin että olisin kristitty heidän silmissään ja omassa sydämessäni eli elävä kristitty pienen oman kunnian kanssa.. noi eipä siitä mitään tullut eikä ole vieläkään tullut, mutta ei meidän tarvitse sanoa että kenessä on elämää ja kenessä ei, kuka saarnaa väärin ja kuka oikein, me voimme sanoa että on yksi oikea Henki ja se on elävä, Jeesus Kristus, jos me siis elämää kaipaamme, niin me tiedämme että Jeesus Kristus on elävä, ja jos me olemme kuolleet niin siitä me tiedämme ettei Jeesus Kristus meissä asuvainen ole.


      • Leiff
        angieli kirjoitti:

        Etuna on sen lisäksi, että voit saada opetusta markkinoinnin saloihin myös Lapin vanhimmalta.

        Kuule ,se yksi solmiokaulainen ,ehkä voi muut ei osaa ,hän oli Knivstanista
        kotoisin ,en saanut mitään hyvää käsitystä siitä Markkinnista , mitä hän paasasi.


    • Lammas laumasta

      1. Hallitusherroja on palvottu kautta aikojen, he muodostavat hengellisen hallituksen

      2. Demokratia ei kuulu tähän kristillisyyteen. Asiat päättää Pyhä Henki ja me, tuo me on se hengellinen hallitus

      3. En ollut kuuntelemassa, mutta uskon, että ne ketkä ovat rukoilleet saarnaajan puolesta, eivät ole kanssasi samaa mieltä.

      • teu,

        ""Lammas laumasta""

        1. Hallitus herroja ei ole palvottu , tai jos on he on hännysteljät

        2. Sanomasi Demoratia ei kuulu kristillisyyteen , Pyhä Henki kuuluu,
        ... Me ei ole mikään Hengellinen hallitus .

        3. olen eri mieltä Lammasläävän vartijan kanssa . Olen samaa mieltä
        voi voi teitä. ,kanssa,, Nimittäin tuntuu paljon totuuden mukaisemmalta
        ja sitä varmasti onkin ., minä kuulin ne tärkeämmät saarnat.


    • kaipuu isän kotiin

      Kuka on rukoillut edesmenneitten propheettojen puolesta, kuka rukoili Danielin puolesta? kuka rukoili Hesekielin puolesta? kuka rukoili Jesaian puolesta? tain jonkun muun apostolin puolesta, kuka rukoili apostoli Paavalin puolesta? kuka rukoili Herran Jeesuksen puolesta?

      • teuta

        Kerroppa onko siitä enää hyötyä ,koska kaikki edesmenneet on ruumillisesti
        kuolleet ,ja sielut on elossa ne on Paratiisissa jossa ne odottaa viimeistöä
        tuomiota , olen sitä mieltä että sen aikainen ystävä voi rukoilla , Kyllä Jeesuksen
        puolesta ,voidaan vieläkin , Hän elää Hän on JUMALAN POIKA. PELASTUNUT ..
        .
        Voidaan Rukoilla kaiken ihmiskunnan puolesta ,tänäänkin kunhan emme rukoile
        höpöasiaoita vaan kaikkea HERRAN asiaa ja puolesta, Meillä oli sahti markkinat
        4.7-2015 en rukoillut heidän puolesta ,koska minusta se ei kuulu asiaan . Kävin
        ostamassa pölypusseja koneseen ,se on tavallaan Traditio ,joka vuosi , hinnat vähän nousee . mutta saan varmasti sopivia ..kun löytyi käännyin ja kotia .
        en sitten paljon jäänyt kekkaloimaan ..


      • Entinenesl

        Luulen että tarkoitin sitä, että vaikka edesmenneiden lähetettyjen puolesta ei olisikaan aina rukoiltu, niin kuitenkin on Herran Henki ollut väkevä. Eli ei kaikki aina ole kiinni mistään rukouksesta, paitsi jos sitä erikseen pyydetään. No ehkä he ovat itse rukoilleet puolestansa vaikka joku profeetta Elia, en tiedä.
        Jumalan valtakunta on ihmeellinen. Jos Jumalalla on kaikki valta niin miksi Hän antoi luomisen alussa perkeleelle valtaa? Jos vihollisella ei olisi ollut valtaa niin Jumalan luomistyö olisi onnistunut? Onko Jumalalla siis kaikki valta?


      • teuta
        Entinenesl kirjoitti:

        Luulen että tarkoitin sitä, että vaikka edesmenneiden lähetettyjen puolesta ei olisikaan aina rukoiltu, niin kuitenkin on Herran Henki ollut väkevä. Eli ei kaikki aina ole kiinni mistään rukouksesta, paitsi jos sitä erikseen pyydetään. No ehkä he ovat itse rukoilleet puolestansa vaikka joku profeetta Elia, en tiedä.
        Jumalan valtakunta on ihmeellinen. Jos Jumalalla on kaikki valta niin miksi Hän antoi luomisen alussa perkeleelle valtaa? Jos vihollisella ei olisi ollut valtaa niin Jumalan luomistyö olisi onnistunut? Onko Jumalalla siis kaikki valta?

        On On Hänellä on ollut kaikki valta , mutta sen osan kun Hän antoi POJALLE
        Vuonna 30jKr. On hänellä ,varmaan ymmärrät .


    • Onkos Turun kokouksiin osallistunut joku ulkopuolinenkin vai onko vietetty taas ihan omassa porukassa ?
      Onkos Iltalehti lähettänyt tarkkailijan ?
      Perästä kuuluu sillä homma on silleen, että kun kaksi silmää menee kiinni niin kolmas aukeaa.


      Kun keinot loppuu
      niin konstit alkaa ! Kansa vaatii lisää sirkushuveja.
      Nyt kiiruusti kohti Kiirunaa , ennen kuin se vajoaa maan uumeniin!

      • teu,

        ""ratkaisuvalta""

        Kun en ole siitä kirjoittanut , voit uskoa että suomi sai pitää loppiaiserat
        taas kerrankin itse, muutama kuulija on ollut koska on tulkattu , tosin esim.
        HP:n saara ei tulkattu isoltapuolelta mutta pienellä puolella kylläkin .


      • teuta

        Ei tänä Loppiaisena , mutta menneenä ,siis vuosi sitten oli Uudenvuoden huudot ,
        paitsi usa Huumonen oli poikkeus.


    • HP pysyi Raamatun SANASSA.

      • eräs aktiivi kuulija

        Miksi nuo "lukkarit HUUTAA".
        Ei ole mukavaa kuulla,antaisivat kansan Laulaa...


      • teu8u,
        eräs aktiivi kuulija kirjoitti:

        Miksi nuo "lukkarit HUUTAA".
        Ei ole mukavaa kuulla,antaisivat kansan Laulaa...

        Ne ei osaa kääntää mirofonia sivuun .

        Ei ole ihan oikein ,jos esilaulaja johdakaan vaikka kuuluu .

        Se on tietenkin kuulijan tehtävä purnata .
        Mutta on myös esilaulajan tehtävä johtaa..


      • Lukkarin poika
        eräs aktiivi kuulija kirjoitti:

        Miksi nuo "lukkarit HUUTAA".
        Ei ole mukavaa kuulla,antaisivat kansan Laulaa...

        Turun tauti on noissa nuottirautalukkareissa. On unohdettu, mitä vanhin Evald sanoi saarnaajilla ja lukkareille 1980-luvun alussa Teuvalla lapin lähetyksen yhteydessä. Oli oltu juuri Turussa Michaelin kirkossa, jossa Turun silloiset lukkarit esittelivät soolojaan; virsiuutuuksia, joita ei kansa osannut. Tähän Evald-vanhin puuttui ja sanoi: " Olettekos te suomalaiset vallan hyljänneet ne kauniit vanhat virret, joita meidän isät ja äidit ovat vuosikymmeniä veisanneet"? Tämän jälkeen linja taas palasi hetkeksi vanhaan tuttuun virsiperinteeseen. Olen samaa mieltä . Kuuntelin Turun seuroja netin välityksellä kotioloissa ja virrenveisuussa kuului vain ja ainoastaan lukkarin ääni; seurakunnan veisuuta ei edes erottanut. Eikö esilaulajan tehtävä ole ensisijaisesti antaa alkuäänet, johon seurakunta yhtyy veisulla. Mutta joidenkin kohdalla näyttää siltä, että pääasia on esiintyminen ja oman äänen korostus mikin takaa. Konsulit valvokoon tässäkin asiassa!


      • Kuuntelin HP:tä

        Osittain pysyi, osittain meni ojan puolelle! Oppikysymykset hakusessa. Yrittää kyllä, mutta taidot ja tieto ei riitä.


      • kerettiläinenkö
        Kuuntelin HP:tä kirjoitti:

        Osittain pysyi, osittain meni ojan puolelle! Oppikysymykset hakusessa. Yrittää kyllä, mutta taidot ja tieto ei riitä.

        Millä tavalla meni pieleen?
        Oliko kukaties liian kovaa lainsaarnaa kun omavanhurskauskin saarnattiin synniksi?
        Olisiko ollut parempi, jos olisi pysytty vain otsatukassa ja hameen helman muodossa?


      • tasaarvoa
        kerettiläinenkö kirjoitti:

        Millä tavalla meni pieleen?
        Oliko kukaties liian kovaa lainsaarnaa kun omavanhurskauskin saarnattiin synniksi?
        Olisiko ollut parempi, jos olisi pysytty vain otsatukassa ja hameen helman muodossa?

        Entäs nämä kolme ekaa saarnaa,oliko niissä Raamatullinen selitys,vai oliko lainkaan sinnepäinkään,vai ainoastaan vanhoja toistoja,ottakaa näihinkin kantaa.


      • kiitos taivaan luoja
        tasaarvoa kirjoitti:

        Entäs nämä kolme ekaa saarnaa,oliko niissä Raamatullinen selitys,vai oliko lainkaan sinnepäinkään,vai ainoastaan vanhoja toistoja,ottakaa näihinkin kantaa.

        Ihana oli kuulla kallista Jumalan sanaa 3 ensimmäistä


      • Turuntauti
        Lukkarin poika kirjoitti:

        Turun tauti on noissa nuottirautalukkareissa. On unohdettu, mitä vanhin Evald sanoi saarnaajilla ja lukkareille 1980-luvun alussa Teuvalla lapin lähetyksen yhteydessä. Oli oltu juuri Turussa Michaelin kirkossa, jossa Turun silloiset lukkarit esittelivät soolojaan; virsiuutuuksia, joita ei kansa osannut. Tähän Evald-vanhin puuttui ja sanoi: " Olettekos te suomalaiset vallan hyljänneet ne kauniit vanhat virret, joita meidän isät ja äidit ovat vuosikymmeniä veisanneet"? Tämän jälkeen linja taas palasi hetkeksi vanhaan tuttuun virsiperinteeseen. Olen samaa mieltä . Kuuntelin Turun seuroja netin välityksellä kotioloissa ja virrenveisuussa kuului vain ja ainoastaan lukkarin ääni; seurakunnan veisuuta ei edes erottanut. Eikö esilaulajan tehtävä ole ensisijaisesti antaa alkuäänet, johon seurakunta yhtyy veisulla. Mutta joidenkin kohdalla näyttää siltä, että pääasia on esiintyminen ja oman äänen korostus mikin takaa. Konsulit valvokoon tässäkin asiassa!

        Taitaa olla paha tauti kun täytyy ottaa laulutunteja että voi itselleen laulaa.
        Äänitarkkailijoilla pitäisi olla myöskin sormensa pelissä vaimentaa näiden värisijöitten laulua hiukan matalammaksi. Siellä pohjalla on piilevänä haluna että kyllä minä näytän taitoni.


      • teu,
        tasaarvoa kirjoitti:

        Entäs nämä kolme ekaa saarnaa,oliko niissä Raamatullinen selitys,vai oliko lainkaan sinnepäinkään,vai ainoastaan vanhoja toistoja,ottakaa näihinkin kantaa.

        Minusta 2. ensimmäistä meni tiukkisien piikkiin .
        3;maskin olisimennyt , mutta Herramme ei antanut hänelle tavallisia sanoja
        puhuja kai oli ReH, sitten olikin jo SS. vuoro ..ei monesti niin hänellä ole ollu
        anteeksipyytäjiä, vaikka on hyvin rehelline puhuja . sen jälkeen kai puhui.SK.
        päeväällä ja HP; illalla näitä olemme jo kehuneet muullakin siksi näin vähän ,
        nyt enää.

        Jos tasaarvoa joku hakee , toivon että Raamatullista , ,en toivo Maallista joka
        on monessa mukana , mm.Naispappeudessa, Naisasianaisissa ,ja ym.


      • teu,
        Kuuntelin HP:tä kirjoitti:

        Osittain pysyi, osittain meni ojan puolelle! Oppikysymykset hakusessa. Yrittää kyllä, mutta taidot ja tieto ei riitä.

        ""kuuntelin HP:ätä ""

        viesti on tehty 2. vrk myöhemmin ja sen havaitse, sillä Oppi oli kohdallaan ,
        missään kohtaa ei ojaan menoa ,pysyi sanassa kokoaika ..Taito riittää. Ja
        tieto ,,jopa Rakkaus Riittää ,,

        Minä kuuntelin myös alusta loppuun ,siksi sanon mitä sanon..


      • Voittajan puolella
        Turuntauti kirjoitti:

        Taitaa olla paha tauti kun täytyy ottaa laulutunteja että voi itselleen laulaa.
        Äänitarkkailijoilla pitäisi olla myöskin sormensa pelissä vaimentaa näiden värisijöitten laulua hiukan matalammaksi. Siellä pohjalla on piilevänä haluna että kyllä minä näytän taitoni.

        Ilmankos herkkä sävelkorvani heti huomasi, että jollain on "harjaantuneempi" lauluääni! Hienoa, taisi olla ma iltana juuri kyseinen henkilö esilaulajana.


      • teuta

        Sellainen ei tahdo kelvata LV:t ,minä huomasin samaa. Siinä ehkä yksi syy että ei tulkattu ,koska sitä ei lähetetty Ruotsiin Kyllä minä tykkään HP;n puheista hyvinkin Jos loppiaisen kolmesta ensimmäisestä pitää jotain sanoa , sen jo joku sanoikin
        nyt en ole satavarma Kehuiko hän omavanhurskaita ;Ensin puhuneita ,vai jälkimmäisiä .Jotka minusta oli Evankeelisia ,,
        .
        Oli kokonaisuus taas kerran hyvä. ei yksikään Huutanut korkesta puusta, kuin
        toisilla Loppiaisilla TAI Uudenvuoden , Seuroissa , joita on jo ollut parikertaa .
        tunnelma on erilainen se on kuin markkinoilla siihen ei ole suomi tottunut. .
        Miksi niitä pitää järjestää , ? Kenelläkään ei ole paljon tarvetta koska Gllissä
        on vasta seurat loppunut ,tuskin vielä moni ehti kotiin ,kun taas reissuun ..
        Minä en pidä Uuden vuoden seuroista NOIN .
        .
        Sanon vielä jonkun sanan , ensimmäisistä uudenvuoden seuroista , eräs huusi
        kuin hinaaja ,ei voinut ymmärtää ?. toiseksi Hän vei uskoa kuulijasta POIS sanoen
        jos joku laulaa kuorossa ei voi uskoa ;TÄHÄN EI RAAMATTU SANO NÄIN , VAAN
        RAAMATTU SANOO TOISEN TAVAN . esimerkiksi :
        .
        Aamos 5:21-24. lue teksti Raamatustasi .:
        .
        Selitys , Tämä kohta ei tarkoita , että Jumalan juhlaajat Poltto -ym Uhrit ,vrsien veisaaminen ja harppuujen soitto olisivat sinänsä olleet väärässä ja hylättyviä . ISRAELISSA ELI POHJOISESSA VALTAKUNNASSA, ne olivat HERRAN VIHAAMIA JA HALVEKSIMIA KOLMESSA SYYSTÄ. :
        1. Ne eivät kuuluneet HERRAN , ISRAELIN JUMALAN ,palvelukseen , vaan ...Kultaisenten vasikain , epäjumalain.
        2. Niiden suorittajat eivät kuuluneet HERRAN säätämään Leeviläiseen/Aaronilaiseen papistoon, vaan JEROBEAM )I (Oli Ottanut "papeiksi kaiken laisia miehiä ,,, jotka eivät olleet Leeviläisiä " (Ks. 1 Kun .12.31 ) : Juhlatkaan eivät olleet enää HERRAN säätämiä ,vaan Jerobem I Oli Ne "Omasta päästään
        keksinyt ", " Juhla -ajat ( 1 Kun,12-33.
        3. Näitä uhreja YM. menoja suoritettiin tekemättä synneistä parannuksia , vääryydessä ja riettaudessa eläen . Siksi HERRA sanoi : "oikeus virratkoon kuin
        vesi ja Vanhurskaus kuin ehtymätön puro"..


      • teuta
        tasaarvoa kirjoitti:

        Entäs nämä kolme ekaa saarnaa,oliko niissä Raamatullinen selitys,vai oliko lainkaan sinnepäinkään,vai ainoastaan vanhoja toistoja,ottakaa näihinkin kantaa.

        Se on kuin Örvelön selitystä, ? Siksi Kun hän ei tiedä ja puhuu ,,mutta nämä
        tietää jua silti puhuu, omaavanhurskautta , en taida paremmin sanoa, ...
        siis näissä ne kolme ensimmäitä joista ReH. ei noiin paha kuin ,monasti on ,
        Mutta miksi pitää koettaa tehdä kristitystä ketunruokaa eikö riittäisi kun
        uskoo ja puhusiitä. ..
        .
        on totta että Evankeliumiin kuuluu molemmat Laki ja evankelisuus SIKSIPÄ
        pitää tuoda esiin Nöyryys Joka ei pysty puhuman nöyrästi ,niin hän puhuu
        Kovasti sillä ei hän ole vielä vereen asti kilvoitellut ,,Tarkoittaa sitä että
        Kun on anonut syntejä anteeksi , hän on kilvoitellut Vereen asti .
        niin että on saanut Uskoa ,Synnit anteeksi Ymmärätkö. ?


      • teuta
        kiitos taivaan luoja kirjoitti:

        Ihana oli kuulla kallista Jumalan sanaa 3 ensimmäistä

        Jos ,laitoit kiitoksen Taivaan luojaan, on siinä Muka kaikki mikä liikkuu
        maa ssa ja muulla , Koko Herruus oli kysessä. . mutta siinäö oli kaoi vain
        kolme tiukkaa ov. jotka ei ole aivan samassa kuin HP,SS,ER, AK, PL:


    • No ne tulivat tosi kalliiksi, sillä hukka peri ne !

      • 5+7#

        Mitkä sanat?


      • teu,
        5+7# kirjoitti:

        Mitkä sanat?

        Aivan ,"mitkä sanat"


      • teuta

        Ne ,kai oli ne Turun tauti.


    • Niin vastaukseni oli merkille " kiitos taivaan luoja"

      • teuta

        Minusta tuntui ,että vastauksesi meni silti pieleen ,
        Kannattaa tutkia mitä todella vastaa , nimittäin jos
        vastaa omasta mielestä oiken, kuka silloin kontrolloi .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Minusta tuntui ,että vastauksesi meni silti pieleen ,
        Kannattaa tutkia mitä todella vastaa , nimittäin jos
        vastaa omasta mielestä oiken, kuka silloin kontrolloi .

        SANON VAIN ,KUN VASTAAT OMASTAMIELESTÄS OIKEIN KUKA SILLOIN
        KONTROLLOI , ettei vain saa ta na .
        kannattaa tutkia mitä todella vastaa..


    • teuta

      Olen samaa mieltä , jos lappareit palvoo niin.
      tulee muistaa ,että kaikkien muiden palvonta
      Kuin Jumalan , on epä-jumalan palvontaa todella,

      • teuta

        Se on kummallista kun kaikki luulee että Omavanhurskaus ja saa ta na ovt
        ovat LT:t ohi pä'ästäneet ,kukaan ei todella tee mitään sen eteen , että
        Ihmis asioita ei voi laittaa eteen , meillä on havaittu että Jumalan käskyt
        ja mieli Siitä voi asian hoitaa . siis kun Jumala on tehnyt synti määrityksen
        ei sitä voi ihminen kopottaa uusiks ,,no mitä se on ..
        .
        se on sitä josta olen viimeiset 4. vuotta puhunut . eli ihmis mielen nosuu ja laskuu,
        niin kauan kuin se saa vallita , kaikki luulijat menee hakotarhaan ei Getsemaneen
        eikä muihinkaan Jumalan paikkoihin . mutta saa ta nan paikkoihin kyllä ..Miksi?
        Siksi kun on niin kivä myötäillä saa ta naa ..Mitä varten ? Sen tähden kun ihmisen
        myötäily on sitä ajatuksen kallistusta kuin aloittaja ,alusa sanoi ..


    • soomanni

      Kuka palvoo ja Ketä? Palvooko jotkut Eugen Schaumannia Porvoon hautausmaalla kuten lehdistä luimme. Tai Olavi Virran palvonta.

    • teuta

      Asia on juuri niin , ei asuinpaikka määrää mitään , syntiä voi tehdä yhtäöhyvin
      kotona kun kylässäkin , tärkeintä on luottaa Jumalaan muut ei ole mistään kot-
      toisin ,,kun muistelee Menneitä : on aina puhuttu Pojanmaalta Lapista ,kuten
      Norbutten , ei Raamattu sano siittä mitään , en ole löytänyt.
      .
      Asia on Raamatussa ,POHJOISIIN MAIHIN joka siihen aikaan on ollut ensin
      lähimmät pohjoiset maat Isaelista lukien , ovat Libya ja Syyria , Ne paikkakunnat
      joita hoiti Paavali , joka oli innokas seurakuntien perustaja ,kyprossa oli synägooga
      ja monia pienempiä seurakuntia kokoontui kodeissa ..
      .
      Kreikka oli saanut jo Aleksanteriassa ,olleen Raamattutalon toimesta ,kirjamallisia
      Raamattuja ennen 200 eKr..Täältä ,siis aina pohjoiseen eteni sana ja raamattu.
      Täällä työskenteli ISRAELILISET 5 /heimo ,kun heimoja oli 12 x5=72 nuortamista
      jotka osasi kirjiojttaa , heidätli palkattu ,kun Aleksanteri suuri oli rakennuttanut
      Kaupungin Aleksanri suuri rakennutti sen 331eKr. kuitenkin noin nykyiselle paikalle .
      vastapäätä Faros -saarta , ei varmaan valmis vielä silloin . mutta sen kaupan teko
      kaikkien kanssa antoi vaurautta, se oli pohtemaioksen aikaan se oli Pääkaupunki .
      jolloin se oli rikkain maaimassa ja hienostunein . asukkaita Jeesuksen syntymän
      aikaan melkein Miljoona .
      .
      Antiokia ,sai n.45jKr. jolloin Paavali muutti sinne , hän toimi lähetys matkoillaan sieltä. Ja muita makoja ,kuten Avustus matka 46jKr. lue Apt. 11:25-30 .
      46_48 ensimmäinen Lähetys matka Kyproon (kyprokeen )ym. kohteisiin .
      Sitten hän valloitti nykyisen Turkin se oli ennen ottomaanit noin Hengisesti
      ei niinkään ruumiilisesti, Hän Paavali toi kristillisyyden Eurooppaan ,Makeroniaan
      Tessalonikkaan , Kreikkaan .,,Aasiaan Galattiaan , Kappdokiaan ,Smyrnaan,
      Ja ne loput niistä 7 seurakunnasta ,joita ei enää ole. . seurakuntana, .

      • cksdkckw

        *nauraaaaaaaaaaaaa.....*

        Tuollainen teuta suunnan muutos eksyttäjänä on naurettavaa!

        "Asia on Raamatussa ,POHJOISIIN MAIHIN joka siihen aikaan on ollut ensin
        lähimmät pohjoiset maat Isaelista lukien , ovat Libya ja Syyria , Ne paikkakunnat
        joita hoiti Paavali , joka oli innokas seurakuntien perustaja ,kyprossa oli synägooga ja monia pienempiä seurakuntia kokoontui kodeissa .."

        ENNEN teuta palveli eksyttäjänä saatanaa valehtelevana ja opetti, tietysti Jeesusta vihaavana näin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        "MATTI 17.2.2012 21:05
        ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

        JEESUKSEN SEURAKUNTIA EI OLE PERUSTETTU SULJETTUJEN OVIEN TAKANA SAATANAA PALVELLEEN PAAVALINKAAN JOHDOLLA:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10300746
        fered.
        6.1.2012 18:05
        Sanoin , ehkä vähänän ajattelemattomasti , sen seurakunnan
        jonka Jeesus perusti lukittujen ovientakana , on se ainoa joka
        on verrattavissa . sen asiat on Raamatussa siihen voi verrata
        sitä seurakuntaa joka on sinulla , ja minulla , jos se on yhtä
        silloin voi todella todeta että seurakunta on yksi .
        Eikä niin että sinäkään voi käydä rääpimään päätäsi tässä asiassa , muista että meillä kaikilla on vain vertailu mahdolli-suus ja sitä kautta, voimme olla uskossa Jeesukseen , eikä
        LLL:n niinkuin sinä väitit minun tehneen .
        Kun ihminen löytää Rakkauden , häneltä on todella LAKI
        lähtenyt ellei, laki on vielä hänellä ,Tämän tarkoittaa sitä
        että voi tuomita kenet vaan , missä vaan, eikä ole saanut
        pienintakään ymmarrä lahimmäisen Rakkaudesta ."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10366686#comment-53171405
        matti.
        10.1.2012 19:24
        Jos ottais tunkin todesta , muttakun örvelö luulee ei tiedä
        Aivan ,oikein örvelö jeesus ei ole koskaan sellaista perustanut
        sen sanot oikein ,, Mutta en minäkään ole niisanonut, opettele
        lukemaan , ja sitten tekstiä uudelleen kehittelemään ja mieti
        voitko puhtain rinnoin nousta minua vastaan , sinä olet pahan väijytyksen , saanut kootanasantilta , en paremmin sano .

        Sinä haluat varmaan tietää mitkä oli oikeat sanat . Kun
        Jeesus perusti Seurakunnan , tämä on oma asia , puidaan
        ensin se , toivotaan että se menee perille . "

        Siis on ihan varmaa, ETTÄ RIKOLLISELLA KRISTINUSKOLLA EI OLE YHTÄÄN JEESUKSEN PERUSTAMAA SEURAKUNTAA!
        TUO teutan paasaaminen valehtelijana on Jeesusta vihaavan rikoollisuuden edustajan sopaskaa!

        Miekka sivistyksen rikollisten seurakuntien perustamisen aloitta saatana tämän palveljansa toimesta:
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        JOTEN teuta voisi KÄYDÄ LATAAMOSSA JAKOMIELISENÄ VALEHTELIJANA, TÄNEEN VALKEUDEN ENKELINÄ ESIINTYVÄNÄ JOTEN JOKAISEN LUKIJAN TULEE KIERTÄÄ KAUKAA JOS EI HALUA PERKELEEN PERISYNTIÄ SYYTTÖMÄNÄ ITSELLEEN!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        JEESUKSEN evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • kdkdkskw

        Paavali hoiteli miekalla kristittyjen rikolisuuden sivistystä saatanallisesti, mm tapattamalla Jeesuksen seuraajan, kristillisen Stefanos joka oli Paavalin kilpailija ja varmuudella Jeesuksen oppien noudattaja:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Paavali tunnusti näin saatana herrakseen ja teuta palvelee opeillaan samaa saatanaa:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joten se on paavalilais-luterilaisuuden ja lestadiolaistenkin herra edelleen, ei Jumalaa ja Jeesusta palvelevat tällaisia rikoksia tee JUMALA, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN:

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        JOTEN leeviläiset teutan kans voivat lopettaa valehtelemiset ja murhattujen vainajien törkeät raiskaamiset saatanaa palvelevina sonneina:
        teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )


      • oölkjhgf
        cksdkckw kirjoitti:

        *nauraaaaaaaaaaaaa.....*

        Tuollainen teuta suunnan muutos eksyttäjänä on naurettavaa!

        "Asia on Raamatussa ,POHJOISIIN MAIHIN joka siihen aikaan on ollut ensin
        lähimmät pohjoiset maat Isaelista lukien , ovat Libya ja Syyria , Ne paikkakunnat
        joita hoiti Paavali , joka oli innokas seurakuntien perustaja ,kyprossa oli synägooga ja monia pienempiä seurakuntia kokoontui kodeissa .."

        ENNEN teuta palveli eksyttäjänä saatanaa valehtelevana ja opetti, tietysti Jeesusta vihaavana näin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        "MATTI 17.2.2012 21:05
        ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

        JEESUKSEN SEURAKUNTIA EI OLE PERUSTETTU SULJETTUJEN OVIEN TAKANA SAATANAA PALVELLEEN PAAVALINKAAN JOHDOLLA:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10300746
        fered.
        6.1.2012 18:05
        Sanoin , ehkä vähänän ajattelemattomasti , sen seurakunnan
        jonka Jeesus perusti lukittujen ovientakana , on se ainoa joka
        on verrattavissa . sen asiat on Raamatussa siihen voi verrata
        sitä seurakuntaa joka on sinulla , ja minulla , jos se on yhtä
        silloin voi todella todeta että seurakunta on yksi .
        Eikä niin että sinäkään voi käydä rääpimään päätäsi tässä asiassa , muista että meillä kaikilla on vain vertailu mahdolli-suus ja sitä kautta, voimme olla uskossa Jeesukseen , eikä
        LLL:n niinkuin sinä väitit minun tehneen .
        Kun ihminen löytää Rakkauden , häneltä on todella LAKI
        lähtenyt ellei, laki on vielä hänellä ,Tämän tarkoittaa sitä
        että voi tuomita kenet vaan , missä vaan, eikä ole saanut
        pienintakään ymmarrä lahimmäisen Rakkaudesta ."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10366686#comment-53171405
        matti.
        10.1.2012 19:24
        Jos ottais tunkin todesta , muttakun örvelö luulee ei tiedä
        Aivan ,oikein örvelö jeesus ei ole koskaan sellaista perustanut
        sen sanot oikein ,, Mutta en minäkään ole niisanonut, opettele
        lukemaan , ja sitten tekstiä uudelleen kehittelemään ja mieti
        voitko puhtain rinnoin nousta minua vastaan , sinä olet pahan väijytyksen , saanut kootanasantilta , en paremmin sano .

        Sinä haluat varmaan tietää mitkä oli oikeat sanat . Kun
        Jeesus perusti Seurakunnan , tämä on oma asia , puidaan
        ensin se , toivotaan että se menee perille . "

        Siis on ihan varmaa, ETTÄ RIKOLLISELLA KRISTINUSKOLLA EI OLE YHTÄÄN JEESUKSEN PERUSTAMAA SEURAKUNTAA!
        TUO teutan paasaaminen valehtelijana on Jeesusta vihaavan rikoollisuuden edustajan sopaskaa!

        Miekka sivistyksen rikollisten seurakuntien perustamisen aloitta saatana tämän palveljansa toimesta:
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        JOTEN teuta voisi KÄYDÄ LATAAMOSSA JAKOMIELISENÄ VALEHTELIJANA, TÄNEEN VALKEUDEN ENKELINÄ ESIINTYVÄNÄ JOTEN JOKAISEN LUKIJAN TULEE KIERTÄÄ KAUKAA JOS EI HALUA PERKELEEN PERISYNTIÄ SYYTTÖMÄNÄ ITSELLEEN!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        JEESUKSEN evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        HUOM!!!

        Eksyttäjä teuta käyttää useita nimimerkkejä, joskus jopa riiteli itsensä kanssa:
        "teuta, teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle" jne


      • teuta
        kdkdkskw kirjoitti:

        Paavali hoiteli miekalla kristittyjen rikolisuuden sivistystä saatanallisesti, mm tapattamalla Jeesuksen seuraajan, kristillisen Stefanos joka oli Paavalin kilpailija ja varmuudella Jeesuksen oppien noudattaja:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Paavali tunnusti näin saatana herrakseen ja teuta palvelee opeillaan samaa saatanaa:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joten se on paavalilais-luterilaisuuden ja lestadiolaistenkin herra edelleen, ei Jumalaa ja Jeesusta palvelevat tällaisia rikoksia tee JUMALA, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN:

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        JOTEN leeviläiset teutan kans voivat lopettaa valehtelemiset ja murhattujen vainajien törkeät raiskaamiset saatanaa palvelevina sonneina:
        teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )

        Kirjoitit Örvelö ,minun sanojen jaktoon ISOILLA kirjaimilla että'
        JEESUS EI PERUSTANUT LUKITTUJEN OVIEN TAKA MITÄÄN SEURAKUNTAA .
        JA SANOT PAAVALISTA MYÖS PAHAA . ET OLE KEISARIN YSTÄVÄ. ETKÄ
        HERRAN ,VAAN SINÄ OLET SAA TA NAN . YSTÄVÄ. .
        .
        Hän nimenomaan , siis Jeesus perusti seurakuntansa ,nimenomaan lukittujen
        Ovien takana ,.Mikset lue Raamattua ,miksi sulle kelpaa kaiken lainen oma moska
        Olisi kiva kun joskus tunnustaisit että mekin olemme oikeassa ja sikisi kun mekin
        olemme ihmisiä , emme tarvitse mitään paskan luontia, niinkuin sinä luulet. .
        .
        kyllä kauniit asiat menee itsellään läpi , mutta sinunkaan sanat jotka ei ole hyviä
        ei mene ne on nyt kertakaikkiaan tajuttava, Sinunkin syytä on ensinnä sinä olet
        ulkopuolinen ,ja sinun on käyttädyttävä IHMISIKSI Tarkoitan Tätä Todella örvelö.
        Minun ystäväni on saatto hoito puolella ja kuole milloin vain hän on s.1938 ja oli
        sotalapsena Tanskassa .


      • Fered
        oölkjhgf kirjoitti:

        HUOM!!!

        Eksyttäjä teuta käyttää useita nimimerkkejä, joskus jopa riiteli itsensä kanssa:
        "teuta, teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle" jne

        Oletko hölmö ,ittelläs on ainakin jooka päivä eri nm.


    • Entinenesl

      Jos teillä kerran Jeesuksen Kristuksen Henki on, miksi te ette ota mallia teidän Isästänne ja Vapahtajastanne, ja saarnatkaa julkisesti oikeata parannusta niin kuin Jeesuskin julkisesti saarnasi ja kaikki muut historiassa uskovaisina tunnetut henkilöt teki. Ja miks ihmeessä väännätte jotain vanhoja asioita tänne. Kuin kirjoitin tuosta, olin vielä kiinni lahkohenkisyydessä, enkä ymmärtänyt että vain Jeesuksessa Kristuksessa on vapaus.
      Kaipuu isän kotiin oli yhtä kuin kaipuu kristittyjen sydämille niin että olisin kristitty heidän silmissään ja omassa sydämessäni eli elävä kristitty pienen oman kunnian kanssa.. noi eipä siitä mitään tullut eikä ole vieläkään tullut, mutta ei meidän tarvitse sanoa että kenessä on elämää ja kenessä ei, kuka saarnaa väärin ja kuka oikein, me voimme sanoa että on yksi oikea Henki ja se on elävä, Jeesus Kristus, jos me siis elämää kaipaamme, niin me tiedämme että Jeesus Kristus on elävä, ja jos me olemme kuolleet niin siitä me tiedämme ettei Jeesus Kristus meissä asuvainen ole.

      • likjuht

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10020460#comment-50749566
        teuta
        31.7.2011 10:38
        Mitä lakia sinä tarkitat , jos Jumalan tai Jeesuksen lakia ,
        niinkuin sanoit , ok , mutta kun sinä haluat puolustaa pahan
        lakia , oletko kuullut , että me olemme laista luopuneet , siis
        olemme uskomassa arosta , emme tarvitse lakia , vaikka
        sinä tarvitset sitä vielä.


      • Entinenesl

        En tiedä mitä tarkoitat tolla viestillä mutta sanonpahan vaa, että ihan sama kuka ton olis kirjoittanu, että olemme uskomassa armosta, mutta vastaus on kaikille sama:

        En usko!


      • teuta
        Entinenesl kirjoitti:

        En tiedä mitä tarkoitat tolla viestillä mutta sanonpahan vaa, että ihan sama kuka ton olis kirjoittanu, että olemme uskomassa armosta, mutta vastaus on kaikille sama:

        En usko!

        Huomasitko koska se viesti oli kirjoitettu es/lesta 31.7 -2011. tulee kohta 5 vuotta vanhaksi , tämä meidän örvelö ,van pitää sitä yllä ,silloin kun kirjoitin tuon se oli
        melko paikallaan oleva viesti . mutta se ei ollut mikään automaatti että se sopisi joka paikkaan .
        .
        Laki on seikka joka on kaksi piippuinen se joko on tai ei ole ,, jos ajattelemme
        Jeesuksen sanaa , Hän sanoo se laki joka hillitsee meitä ,ettemme tee kauheitä
        on tietenkin ok. siis maallisen lain mukaan , mutta sitten on kysymys uskon
        Laki jota olen tuossa tarkoittanut , se ei voi olla enää uskovan noudatettavissa .
        .
        Koska,jos uskon lakia noudatettaisiin päätä pahkaa , minne joutuisimme aivan
        omaan vanhurskauteen ,,miksi ? Siksi kun se on pelkästään saa ta nan tekemää
        ei uskovaiset tee laki uskoa ,joko hiffasit.


    • yned

      Kyllä se asia on niin,ns. lapin vanhimmat,ovat vallan sokaistuma ryhmä jotka ovat lisäksi narsistisia. He luulevat että ovat Jumalan johdattamia sanan saattajia, luulo on väärä ,he ovat vihollisen salakavala sota joukko. Monet suomen saarnaajat ovat sokaistuneet näiden vihollisen työryhmän oppeihin.Kaikki he vastaavat Jumalalle viimeisellä tuomiolla lasten eksytyksistä. He eivät kuuntele jos epäilee heidän opetuksiaan, vaan tulen katkuinen viha kumpuaa heidän rinnastaan,jos on eri mieltä asioista. Tämä jos joku on vihollisen työtä. Nyt on se tosiasia että,esikoisten seurakuntaa hajoittavat ne joiden pitäisi rakentaa. Ennustukset ovat käymässä toteen, sisältä alkaa seurakunnan hajoittaminen. Rukoillaan että he saisivat saisivat oma kohtaisen uskon ja sitä kautta synnintunnon hekin sitten saisivat sitten kerran kutsun taivaan iloon.

      • 98asjkuek

        Totta kaikki yned! Eräs lähimmäiseni sanoi melko viimeisinä aikoinaan, ennen kotikutsua, että kaikki eriseurat ovat aina ollee lähtöisin Lapista. He kohtasivat August Iisaksonin nuoruudessaan. Sama henki on nyt vallalla. Hirveaä henki.


      • teuta
        98asjkuek kirjoitti:

        Totta kaikki yned! Eräs lähimmäiseni sanoi melko viimeisinä aikoinaan, ennen kotikutsua, että kaikki eriseurat ovat aina ollee lähtöisin Lapista. He kohtasivat August Iisaksonin nuoruudessaan. Sama henki on nyt vallalla. Hirveaä henki.

        Kyllä pitää hiukan korjata ,Ei kaikki eriseurat ,niitä on paljon myös muilla ,
        Kuin LLL:n poppoissa muuten yhdyn kyllä sanaasi. Enkä häpeä yhtään tuoda sitä julki . Jos AI . olisi ollut normaali kansalainen hän olisi lopettanut 1948 niinkuin
        kehotetiin, eikö mitä hän vasta kiihtyi,ja tulos nähtiin -65 Satakunnassa. Ja meinas voittaa isommastikin -67 tampereen kokous pelasti sillä hetkellä Saarnaajat ..
        .
        Tästä olen kertonut ennenkin : Mutta olenko tästä . mitä AI. kun oli eron saanut aikaiseksi , hän kiiruhti Jellivaaraan , ja jos seuraatte joulu kirjettä hän kehtaa
        laittaa kolmanneksi nimensä kirjeeseen , häpeämättä. sama -66 ,-67. ei uskoisi
        mutta totta , miksi ei kukaan muu tuo asioita esiin ,ne kyllä olisi jokaisella sama
        kunhan tehtäisiin kirjoituksia rehellisesti.
        .
        Ynet : sinulla on hyviä asioita , ja kyllä kaikkien pitää osata lukea tehdä edes
        pikkuisen niin kuin pitää , mutta se sana joka tulisi sisältä ei voi muuta , koska
        sen sanan tekemä vaiva alkoi , 1937. silloin AI. oli ensikerran täällä lähetettynä.
        Ruotsin lapin seurakunnalta. Vaikka en tiennyt että Ruotsin kirkko olisi häntä'
        loäettänyt koska silloinkin oli niin että LLL:n ei ollut seurakunta . Joten hän ehti
        21 v. aikana käydä täällä useasti ,ja joka kerta eri miehen kanssa ,ei kertaakaan
        sama saarna kumppani.
        .
        Osaatteko ajatella ,mikä siinä oli syy .? Saatan sanoa myöhemmin .
        Minä olen käynyt seuroissa -50 lähtien paikallisisssa ja isoissa seuroissa .
        silloin ei kylässämme ollut Rukous Huonetta , se alkoi rakennus 1952 -valmistui
        -53 , mutta muistan ,,ne -50 lähtien siis koti seurat , ja sitten 53 syksyllä oli
        Lapin seurat , niissä oli WE.GJ. se oli virallinen lähetetty Saarnaaja pari ..
        kaikki meni kuin pitikin ,Evangeliumia saarnattiin / kuunneltiin ,synnit saatiin
        anteeksi , ja oli hyvä olla.
        .
        Sitten tuli 1954 Lapin seurat kuka saarnasi se oli AI: hän kävi ainakin 4. ennen 1962 . jolloin oli taas virallinen kierros ja miehet WE.GJ. kun se kierros oli ohi
        saimme taas 1963 AI:taisi käydä 1964 : kin aivan häpeämättä , ja niin hän teki
        miestensä kanssa 1965 erotuksen satakunnassa , en lainkaan paremmin sano
        hävytön mies kun ku see päin klasei. voisimmeko yhtään paremmin toimia
        kun Naapurimaasta tulee akiteeraaja , se on puuttumista vieraaseen maahan .


    • teuta

      Kyllä juu. sairasta se on , LV:t pitäisi laittaa turkin hihaan ,ja nuttia uudelleen .
      Heillä on liian paljon ihmis oppeja , sekä Määrityksiä ,ihmis syntiä. . on kumma
      kuinka paljon he luulee , mutta tietoa on vähän ,kaikkiaan 2-3 kunnollista 1937
      lähtien 2015 vuoteen n.78 vuoteen Kunnon puhujia sittenkin aika harvassa .
      .
      Heitä on kulkenut täällä 1902. lähtien1937-1902 =35 vuotta ennen AI. siinä olikin
      1903 lähtien kaksi Iisakkia , niku ja kuoksu , n.1929 kuoli niku Ja Kuoksu kävi vielä kierroksen 1932 . oppimassa oli Parakka ja ,Björkman . seuraava kierros oli VB. IS.
      1935. ja 1937 oli VB .ja AI. 1939 AI: FB. 1942. AI: J;PS. 1948 ,AI.WE.GJ: Sitten olikin
      1953 WE. GJ. .
      .
      Tätä lestaataatiota on pyöritetty 112. vuotta , me tiedämme että..
      ,että1867 on Tornion joki laakso 1862 kuitenkin monin paikoin monin
      paikoin kierretty ,kuten P-joki , Tammela , Hämeenlinna Turku , mah. Viipuri .
      ympäristöineen ,,olen ihmetellyt sitä ,miksi puhutaan vain 1902 ja ,jäleisistä'.
      KOKKOLA ilmoitti että heille tuli Lastat 1867. ja Rajan pinnassa oli KK. jotka
      saivat uutta verta joka vuosi. koska heillä oli lyhyt matka , siellä oli Kittilään
      asti pyyntö tulla kun Lähetys miehet menee tai tulee ,toinenkin tekijä vaikka
      matkat oli siellä jalan yleisesti , into palavuuteen oli .
      .
      Ja ennenkuin tuli kunnollisia puhuja veljiä ,siihen kului vähän aikaa sopuisasti
      siellä käytiin , puhuttiin ,ja jos jotain tuli anottiin anteeksi matka avituksia tuli
      sitten , Poro , hevonen ,myöhemmin auto joka ehti olla syntikin 20 vuotta ..
      Kittilä , sirkka ,Hanhivaara , suomen Nilivaara, POKKA ,ja ennen kittilää jo
      muutama kylä . Kun Lähetys mies lähti kotio . siellä oli monta Rajanylitys ,
      paikkaa ja monia pikkukyliä ,joissa kassi vajautui paremmin kuin vaurastui .

      • teuta

        Tuosta makasta 1902 oli erilainen Junanalla stokholmiin siellä oli vastaan tullut
        turkulais mies pari ,ja laivalla siitä turkuun Autoja ei ollut .
        .
        Enoni osti -36 pikkimokkaletukan nsynti kielto oli loppunut -35:Henkilöautoissa ,
        se oli kuorma-Autoissa 2-3 vuotta aiemmin ,ja Linja-Autot /sekaautot n.1930
        .
        Silloin alkoi pääsemään seuroihin Meillä /koko maassa oli tuo kielto tullut noin
        1913. Tällä kierroksella , oli Niku ja Kuoksu ,he on joutuneet saaraanaamaan sen
        vehkeen synnikksi. voi. voi.


      • Entinenjanykyinenesl

        Mä ymmärrän kyllä siltä pohjalta, jos ajattelee niin että he tekivät sen ankaran lain kautta, älkää tehkö näin niin pääsette taivaaseen, mutta vaikka olen 17 niin joku sanoo minulle että eihän se varmaan niin mennyt, saarnasivatko he niin?; tee näin niin pääset taivaaseen?

        Ajatus käy läpi, että voi olla vaara, että Jumala rankaisee maailman mielistä Israelin kansaa, niin kuin kirjoitit, Jumala eilen, tänään ja iankaikkisesti, siis sama Jumala, niin kuin Hän oli silloin kuin Israelin kansa harhaili erämaassa, maailman mielisyyden tähden, älä nyt sano, ettei olisi vaaraa,

        se vaara ei tule laista,

        vaan kaikilla on lupa kompastua erämaassa,

        Mutta on eri asia kompastua kuin tehdä synti luvalliseksi eli jäädä asumaan siihen kuoppaan johon kompastui ja niin hyljätä se totinen Jumala, siitäkös Jumala vihastui ja vihastuu vieläkin, että me hylkäämme hyvän ja mielistymme pahaan.

        En kiellä uskoasi, mutta koetellaan yhdessä, niin minäkin, että mikä on Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto.


      • teuta
        Entinenjanykyinenesl kirjoitti:

        Mä ymmärrän kyllä siltä pohjalta, jos ajattelee niin että he tekivät sen ankaran lain kautta, älkää tehkö näin niin pääsette taivaaseen, mutta vaikka olen 17 niin joku sanoo minulle että eihän se varmaan niin mennyt, saarnasivatko he niin?; tee näin niin pääset taivaaseen?

        Ajatus käy läpi, että voi olla vaara, että Jumala rankaisee maailman mielistä Israelin kansaa, niin kuin kirjoitit, Jumala eilen, tänään ja iankaikkisesti, siis sama Jumala, niin kuin Hän oli silloin kuin Israelin kansa harhaili erämaassa, maailman mielisyyden tähden, älä nyt sano, ettei olisi vaaraa,

        se vaara ei tule laista,

        vaan kaikilla on lupa kompastua erämaassa,

        Mutta on eri asia kompastua kuin tehdä synti luvalliseksi eli jäädä asumaan siihen kuoppaan johon kompastui ja niin hyljätä se totinen Jumala, siitäkös Jumala vihastui ja vihastuu vieläkin, että me hylkäämme hyvän ja mielistymme pahaan.

        En kiellä uskoasi, mutta koetellaan yhdessä, niin minäkin, että mikä on Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto.

        En mää ymmärrä , että varotuksen vuoksi ,olisi tehty Auto synniksi ,Mitä se on ?
        Se on Jumalan varpaille astumista ,HÄN SANOI MOOSEKSELLE MIKÄ ON SYNTI
        Ja sanoi että MINÄ OLEN SINUN JUMALASI ,älä pidä muita Jumalia minun rinnallani

        .
        Ja teki pitkän selityksen siitä mitä se on . Ei Hän kysynyt ymmärrätkö , Hän tiesi
        että kaikki jotka haluaa YMMÄRTÄVÄT. Hän oli tehnyt Aadamille kokeen sen
        Eläinten nimityksen ,ja huomannut että aivot ,järki ,hermot toimii ja oli antanut
        lupauksen " sinulla ei vielä ole kumppania ,minä teen sinulle kumppanin."
        .
        Vasta nyt luotiin Eeva. niinkuin tiedät Aadamin kylkiluusta ,,hyvä ettei jalasta.
        Tai päästä. Tai osasta päätä. . kului muutama tunti ,ja saa ta na joka oli mennyt
        käärmeen ,virekoitteli Eevan , ja hän Aadamin , Jumala katsoi sen kapinaksi
        ja tuomitsi heidät sen mukaan . .


      • Entinenjanykyinenesl

        Mutta puhumme siitä ajatuksesta, oikein sanoit, tai en ymmärrä Jumalan teitä niin en vastaa tai sano että olisi oikein tolleen syntiä määritellä,
        Mutta kysymys oli;
        Että sanoivatko he siitä autosta, eli ajattelivat; se auto on perkeleellinen synti eli ehdollinen synti,

        Vai tarkoittivatko he sitä maailmanmielisyyttä, ettei maailman mielisyys tarttuisi Israelin kansaa, niin kuin se nyt näkyy, että se on jo tarttunut?

        Ehkä he olivat huonoja puhumaan, mutta kuitenkin he puhuivat jostain ymmärryksestä tai ajatuksesta

        Ja mietitään nyt mikä se ajatus saattoi olla,

        Mä en tiedä, mutta mä luulen että se on sitä maailman mielisyyttä mikä tarttui Israelin kansaan erämaassa kuin Egyptin lihapadat muistuivat mieleen, että Egyptissä kyllä oli syötävää mutta täällä me näännymme nälkään.

        Ajatus oli eilen, että ehkä he tarkoittivat sitä, mutta en tiedä, koetellaan..


      • teuta
        Entinenjanykyinenesl kirjoitti:

        Mutta puhumme siitä ajatuksesta, oikein sanoit, tai en ymmärrä Jumalan teitä niin en vastaa tai sano että olisi oikein tolleen syntiä määritellä,
        Mutta kysymys oli;
        Että sanoivatko he siitä autosta, eli ajattelivat; se auto on perkeleellinen synti eli ehdollinen synti,

        Vai tarkoittivatko he sitä maailmanmielisyyttä, ettei maailman mielisyys tarttuisi Israelin kansaa, niin kuin se nyt näkyy, että se on jo tarttunut?

        Ehkä he olivat huonoja puhumaan, mutta kuitenkin he puhuivat jostain ymmärryksestä tai ajatuksesta

        Ja mietitään nyt mikä se ajatus saattoi olla,

        Mä en tiedä, mutta mä luulen että se on sitä maailman mielisyyttä mikä tarttui Israelin kansaan erämaassa kuin Egyptin lihapadat muistuivat mieleen, että Egyptissä kyllä oli syötävää mutta täällä me näännymme nälkään.

        Ajatus oli eilen, että ehkä he tarkoittivat sitä, mutta en tiedä, koetellaan..

        Niin ,JUMALA oli tullut Lauantai iltana ,alas taivaastaan ,eikä heti tiennyt mitä
        oli tapahtunut , kun Hän tuli ,noin 19 aikaa hän huusi : Aadam ,Aadam missä sinä
        olet , sieltä pöheiköstä kuului pensaiden välistä , Minä lymysin ,koska olen alasti
        ja asetteli viikunan lehtiä seksi paikan eteen , JUMALA sanoi : kuka sinulle on sano-nut että olet alasti , etthän ole synyt siitä puusta ,josta kielsin .
        .
        Aadam vastaa , vaimo jonka annoit minulle ,otti ja söi ,ja antoi minulle ja minäkin söin . Se oli HUONO homma Jumala sanoi se on syntiin lankeemus , ja kun hän kuu-lusteli , Eevan ja käärmeen Hän sanoi Aadamille sinä olit mies perheenpää. Siksi sinä ja vaimo olisi pitänyt olla kuuliainen HERRAN käskyyn , KAPINA ajatus
        oli syy miksi teidät tuomitaan : Kääme saa kulkea vatsallaan koko ikänsä. ja niellä
        pölyä ,Vaimo saa Synnytys kivut , että muistaa kuka on herra,
        .
        Aadam saa otansa hiessä viljellä viljaa , Ja herra kirosi Maan että se rikkaruohoja
        hyvin kasvaisi , Teidän Minun on poistettava Paratiisista , Ja HERRA laittoi KERU,- UBIN, Paradiisoin potille välkkyvin miekoin, siksi että ei Ihminen tulis sisään ja söisi Ikuisen elämän puusta. . Ja Hän antoi siemeniä ja työkaluja ,että he tulisi
        toimeen siihen asti että sato kasvaa . ja niin tapahtui , ja kahden vuoden päästä
        oli helle syntynnyt poika , joka osoittautui pahaksi ja häijyksi (kain).


      • Entinenjanykyinenesl

        Niin ne on ihmeellisiä asioita, mitä Jumala on säätänyt ja sanonut; tämä on hyvä.

        Mutta on eri asia että Israelin kansa rikkoo käskyjä erämaassa, eli tulee kompastuksia, ei ole kunnioitusta vanhempia kohtaan ja tulee kinastelua tai väittelyä, esimerkiksi, mutta kuitenkin tahtoo taas nousta ja jatkaa matkaa,

        Kuin että käykin niin, ettei kristillisyys enään maistu, eli korven matka,

        Ja alamme rakastamaan maailmaa ja muistamme mitä maailma tarjosi meille kuin me viellä siellä olimme.

        Siis lyhyesti ja selvästi :

        On eri asia rikkoa lakia,

        Kuin että hylkäämme Jumalan kokonaan ja ihastumme maailmaan eli elämän hekumaan.

        Ei siis ole kyse siitä että lakia muutettaisiin, vaan kyse on;

        Ettemme me hylkäisi meidän kilvoittelluamme erämaan korvessa, eli hylkäisi Jumalaa, eli uskoa Jumalaan, sillä Jumala sanoi Israelin kansalle sen lupauksen siitä hedelmällisestä maasta.


        Mutta en tiedä kuinka elämän hekuma tappaa eli on verrattavissa lakiin eli syntiin,

        Mutta kyse ei olekaan siitä, vaan kyse on,

        Ettemme me hylkäisi uskoamme Jumalaan, niin kuin se nyt on ettei uskota yliluonnollisiin ja Jumalaa etsiviä pidetään himouskovaisina kristittyjen keskellä, ihan kuin Jumalaa uskovat esittäisivät kristitympää,

        Niin siis näkyy kuinka elämän hekuma on saanut vaikuttaa ja turmella Jumalan valtakunnan työtä.

        Kyse on siis uskosta ja epäuskosta Jumalaan, ei Jumalan laista.


    • teuta

      Niin Olemme tulleet ,pikkuhiljaa vuoteen 1447 eKr. jolloin Mooses vapautti
      HERRAN avulla ISRAELILAISET, Vapautettuaan kansan ,lähtivät Siinaita kohti
      Ennen kuin olivat ehtineet miettiä, miten ylittäisivät Kaisa meren ,alkoi takaa
      kuulua hälyttäviä ääniä , että Faarao oli siellä sotavaunuineen ,tuli HERRA avuksi
      ja toi Tulisen hyrrän Israelilaisten ja Faaraon miesten väliin , .
      .
      Ilmestyi Moosekselle ja suunnittelivat pelastuksen tien , Herra sanoi laske sauvasi mereen , samalla alkoi vedet erota nousi tuuli joka raivasi vedeltä tilaa , ja avasi tien
      joka aamuun mennessä oli kuiva , nyt määrttiin kansa käymään tietä toiseen puleen
      Ja kun Kansa oli toisella puolella , sammutti HERRA tulen , lähti Faarao miehineen ,
      sitä tietä perään , kun he olivat puolessa vlissä ,Sanoi HERRA irrottakaame heidän vaunuistaan pyörät , se hidastaa heitä. Sanoi: Moosekselle laske sauva mereen ,ja
      hän laski Meren seinät sortuivat ja he hukkivat kaikki .
      .
      Israelilaiset kulkivat siinaille ,kun he oli tulleet lähelle vuorta he leiriytyivat . Mooses lähti tavoittameen Jumalaa joka asui vuorella tiedetiin , Kyllä hän löysikin ja alkoi
      pyytämään konkrettisiä käskyjä , kun hän oli ollut vuorella 40 päivää /yötä. niin
      JUMALA suostui ,ja kirjoitti kivi taulut ,mooses oli ikionnellinen , ja lähti alas ..
      kun hän tulee lähelle leiriä hän kuulee soiton ja tanssin , ja kun saa katseensa
      kultaiseen vasikkaan , hän vihastuu ja heittää raivolla Taulut, kohti vasikkaa .
      .
      Vasikka häviää kuin tyhjään ,samalla siinä meni toinen taulu , toinen oli säkynyt
      kiveen. Kun asiaa tutkittiin osallistujia oli n.3000, heidät listittiin reuraavana yönä.
      Nyt alkoi Mooses hunteerata uusia kivi tauluja ,ja niiden saantia hän rukoili HERRAA
      ja kysyi apua , Ja HERRA vastasi hänelle , Tee taulut valmiiksi , Saat hakata ne itse.
      Minä sanelen . Mutta kun Mooses pääse lähelle HERRA sanoo :minä kirjoitan .
      .
      Nyt oli Uudet taulut , Kansa oli jo napissut MAARASSA.Mutta he ei voineet juoda sitä
      sitä vettä ,sillä se oli kavasta niin kansa napisi moosesta vastaan ja kysyi mitä me
      juomme . Mooses huusi HERRAN puoleen ,Ja HERRA Osoitti häänelle puun . jonka hän heitti veteen ja se tuli makeaksi , Siellä hän antoi kansalle Lain ja Oikeuden. Ja
      siellä hän koetteli sitä " Moos15: 26. Tulevat Eelimiin Ja siellä oli 12 lähdettä , 70 palmupuuta , ja he leiriytyivät siellä veden ääreen .

      .Kansa napisee Siinin erämaasssa , ruuasta ja HERRA antaa Viiriäisiä ja Mannaa .
      Täältä asti he saivat Mannaa,
      .
      Kansa napisee Massassa kansalla oli siellä jano ja he napisivat miksi olet tuonut
      meidät Egyptistä antaakses meidän ja meidän lastemme ja karjamme kuolla janoon .Niin Mooses huusi HERRAA, ja sanoi : "mitä minä teen tälle kansalle ? Ei paljon ei paljon puutu erttä he kivittävät minut. HERRA vastaa : "mene kansan edellä HOOREBIN luona ; LYÖ KALLIOON , JA SIITÄ KOHTA VUOTAA VETTÄ , NIIN
      ETTÄ KANSA SAA JUODA. Ja mooses teki niin Vanhimpain nähden ,ja vettä tuli .
      .
      Sitten tulivat . Amalekkilaiset ,mooses sanoi Joosualle ," Valitse miehet ,mene ja tauistele heidän kanssa huomenna , minä asetun vuoren huipulle ,JUMALAN sauvakädessäni ". Jetro Mooseksen appi tulee tervehtimään ,,sen jälkeen Tuomareita asetetaan Israeliin . Tuolo Siinain erämaahan , Siinailla HERRA ilmestyy,
      Vuorella. KYMMENEN KÄSKYÄ; ,Alttarin Rakentamisen koskevat säänös . Laki
      orjista .Säädöksiä hengen ja omaisuuden turvaamiseksi .
      Omaisuuden taltiointi. ,,Mirjamin napina. ,hän sai Spitalin ,ja parani 7 pv. jälkeen
      KOORAHIN KAPINA : jossa mukana Daatanin , Apirami . sekä 250 muuta miestä .
      .
      Heidäönn Vainonsa ja lapsensa hävitettiin heitä saattoi olla n.1200 as, kun ei
      asia oientunut ,Sanoi HERRA moosekselle huomen aamulla väistykää ja minä pian
      hoidan tämän homman , Niin mooses ja Aaron väistyi , ja herra avavasi maan jonne
      HERTRA veti 14300 as, nyt katsottiin ja kuunneltiin ,Oli rauha tullut , se vaati n.
      15;500 as. pudotuksen tuonelaan .
      .
      Sitten kerron vielä Sen : Tarinan joka erämä'ä matkalla tapahtui , Tämä on nyt kokonaan minun muistini varassa Ja se koskee niitä 144'000 esikoislahjaa HER_
      RALLE , siinä oli tarkat määräykset He oli oltava neitseellisiä kaikin puolin niin
      ettäkukaaan ei saanut olla Sukupuoli yhteydessä , ja muutenkin neitseellisiä .
      Nuoria kaikista sukukunnista kustakin 12'000 ja ajoitus n. 1427 paikoin
      .
      Se olisi silloin kuin Mooses oli 100 vuotta, ,vaikken tiedä mitä se tähän vaikuttaa,
      Nämä ihmiset oli oli satavarmasti puhtaita , heidät oli valittu Raadin mukaan , ja
      heidät oli kuulusteltu tarkasti , aivan tarkasti. He ei saaneet olla juuri missään sunnissä osalliset , tietenkään ei kaikki o0llut VT:n kadottavat, ja sittenmkin
      sielläkin oli inhimmillisyyttä kuitenkin. ..haen vilä neljännen keran jos se löytyy.

    • teuta

      Tämä ei ole kuitenkaan sitä ,jota haen mutta tämäkin on alkua sille ,Esikoisten pyhittämisestä HERRALLE , Israelilaisten kulku Kaislamermerta kohti . Pilven -ja tulen patsas. Ja HERRA puhi Moosekselle : "Pyhitä Minulle jokainen esikoinen , jokainen ,joka israelisten seassa , sekä ihmisistä että karjasta , ensin avaa Äidin kohdun ; se on Minun. ja Mooses sanoi kansalle: Muistakaa tämä päivä' , jana lähditte Egyptistä , Orjuuden pesästä. ; sillä HERRA vei teidät , sieltä pois väkevällä kädellä Sen tähden Älkää Pääsiäsenä mitään Hapanta syötäkö.
      .
      Ja tämä on se päivä Aahib kuussa te lähditte.
      .
      Ja kun HERRA vie sinut siihen luvattuun maahan , jonka Hän on sinun isille vannottanut valalla on luvannut antaa sinulle , siihen maahan ,joka vuotaa maitoa ja mettä Niin vietä tämä jumalanpalvelus tässä kuussa,,,Niin luovuta HERRALLE kaikki,
      mikä avaa Äidinkohdun ; ja kaikki ensiksisyntyneet karjasi , uros puolet , Olkoot HERRAN . Mutta jokainen Aasin ensikisynnyttämä lunasta Lampaalla ; Mutta jos et sitä lunasta , niin taita siltä niska. Ja lunasta jokainen ihmisen Esikoinen poikiesi seasssa ,,,ja kun sinun poikasi vastaisuudessa kysyy sinulta ja sanoo: Mitä tämä merkitsee ?.Niin vastaa hänelle ;"HERRA vei meidätväkevällä kädellä pois Ekyptistä ,
      Orjuuden Pesästä .
      .
      Sillä kun Faarao paatui ja kieltäyti päästämästä meitä , Surmasi HERRA kaikki esikoiset Egytistä , Ihmisten esikoiset ja karjan esikoisiin asti. Sen tähden minä uhraan HERRALLE jokaisen urospuolen ,joka avaa Äidin kohdun ,ja jokaisen esikoisen pojistani ,minä lunastan ja se olkoon merkkinä sinun kädessäsi ja muisto lauseena sinun otsallasi ; sillä HERRA vei väkevällä kädellä meidät pois Egyptistä.
      .
      Mutta kun Faarao oli päästänytkansan . JUMALA ei johdattanut heitä sitä tietä joka kulki Filistealaisten maan kautta ,vaikka se oli suorin , SILLÄ JUMALA ajatteli ,että kansa ehkä katuisi nähdessään nsodan syttyvän ja pyrkisi takaisin Egyptiin ; vaan JUMALA antoi kansan poiketa erämään tietä myöten Kaislamerta kohden ..
      . Heilla oli mooseksen ottamat JOOSEFIN luut Ja he lähtivät liikkeelle Sukkotista ja leiriytyivät Eetamiin. ja herra kulki heidän edellänsä päivällä' Pilven patsaassa , ja yöllä Tulen patsaassa ,ja kunpoikaan ei hävinnyt /poistunut .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe