1,6 diesel civikki kulutus?

Juopon tankkaaja

Oma 1.1crdi hyndai i20 on juoppo ja kulutus on aina yli 4l . 4,5 minimi ja 4,9 maksimi vaikka mitä tekee.
Ajo on ohjekirjamaisen tarkkaa varsinkinmittaus jaksoilla. Eli vika on suurimmaski osaksi autossa ja kukapa tasaisella tasaisella nopeudessa voisi enempää temppuja tehdäkkään se vaan vie noin paljon.

Alkaa mitta täyttyä ja vaihtoehdoksi nousee civkki 1,6 dieseli. Harmillisesti kalliimpi vain.

Pääseekö oikeasti 3,9L kulutukseen ja mitattuna kilometrit ja litrat itse laskien.

7

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijausta kaikki

      Juuri kenenkään valmistajan ilmoittamat litramäärät kulutuksen suhteen ei pidä paikkaansa.Autot ajetaan hallissa rullien päällä, vailla vastuksia.

    • Vastatkaanytkaverill

      Lyhyellä koeajolenkillä kovalla pakkasella (-17) diesel Civic vei mittarin mukaan kaupunkiajossa 4,3 - 4,8, mutta paljonko tuossa lienee ilmaa. Puoli litraa?

      Onhan se Civicci kyllä sitten i20:ä isompi ja hienompikin.

    • Civicisti

      Moi,

      Minulla on vaihtelevassa ajossa (kaupunkia ja 100 km/h moottoritieajoa) ollut todellinen keskikulutus noin 4.7 litraa satasella ensimmäisten 2000 km jälkeen. Mittari on näyttänyt noin 4.2-4.3 keskikulutukseksi, eli jonkin verran on ilmaa. Kaupunkiajolla tutuilla reiteillä ja kohtuullisessa liikenteessä on kulutus samaa luokkaa kuin noin 110 km/h mittarinopeudella. Tämä siis yhteensä noin 7000 km ajoon perustuen

      Alhaisilla maantienopeuksilla (n. 85...90 km/h) olen päässyt noin 3.5 litraa satasella kulutuslukemiin mittarin mukaan. Näihin voi siis lisätä noin 0.4 litraa, jotta päästään todellisuuteen.

      Autona Civic Tourer 1.6 diesel Comfort-varustetasolla. Polttoaineena Nesteen Pro Diesel, talvilaatu.

      • Kii-tos!

        Eli käytännön työmatka-ajossa pääsee hiukan alle viiden litran, maantiejossa jossa on myös 80 km/h osuuksia hiukan alle 4 litran? Varmaan nuo lukemat tuosta vielä hiukan tippuvat kun auto vertyy. Ei mitään haamulukemia mutta aika hyvät kuitenkin, varsinkin kaupunkikulutus.


      • Civicisti
        Kii-tos! kirjoitti:

        Eli käytännön työmatka-ajossa pääsee hiukan alle viiden litran, maantiejossa jossa on myös 80 km/h osuuksia hiukan alle 4 litran? Varmaan nuo lukemat tuosta vielä hiukan tippuvat kun auto vertyy. Ei mitään haamulukemia mutta aika hyvät kuitenkin, varsinkin kaupunkikulutus.

        Muutama lisähuomio:

        - Tuo mainitsemani kaupunkikulutus edellyttää lämmintä konetta. Eli jos ajaminen on vaikka 5 km suuntaansa kylmäkäynnistetyllä koneella, ei noihin lukemiin päästä mitenkään.

        - Kaupunkikulutus on myös herkkä jarrutuksille ja ennakoinnille yleensä. Eli montaakaan kertaa ei tarvitse jarrua reilummin painaa, niin lukemat ovat jotain muuta :)

        - Tuosta alle neljästä litrasta en menisi mitenkään takuuseen, ei ole riittävästi kokemusta noista nopeuksista...

        - Ainoa mikä on selvää/varmaa on se, että _minun_ ajoprofiilillani keskikulutus on ollut noin 4.7 litraa satasella. Eli kaikki johtopäätökset koskien _omaa_ kulutusta ovat lukijan omalla vastuulla :)


      • tourer1.6dsport

        Samat arvot olen saanut kuin edellinen kirjoittajakin. Ajan n.80% maantieajoa ja kulutus on ollut n. 4.7 litraa, tähän mennessä ajettu n. 5000km. En ole erityisen säästäväinen kuski, mutta onhan kulutus vähän, kun otetaan huomioon, että kyseessä on kunnon perheauto jolla ei jää jalkoihin.

        Alle neljän litran kulutukseen en itse usko pääseväni, mutta kulutus voi pienentyä kilometrien lisääntyessä (moottorin sisäiset kitkat pienenevät entisestään tai jotain sellaista). Kahden aiemmin ostamani uuden auton kanssa on ollut juuri näin.


    • Civicisti

      Pieni päivitys kulutuslukemiin sikäli, että nyt 120 km/h kesärajoitusten vallitessa kulutus on 1.6D Tourerin noussut noin 5.1..5.3 litraan satasella. Tosin alla on vielä talvirenkaat ja kesädieselkin tulee aikanaan sitten laskemaan kulutusta. Aiheesta taas enemmän myöhemmin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe