Ruusufinniin punoitukseen antibiootti?

Jenskuxxx

Onko kellään kokemusta auttaako antibiootit, kuten tetra- tai doksisykliini ruusufinnin punoitukseen ja ihon herkkyyteen? Paiseita minulla ei tällä hetkellä ole, vain punoitus kiusana.

12

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vaiva

      auttaako se reseptivoide asiaan?

    • kokemustalöytyy

      Suolisto kuntoon niin helpottaa.

    • 10plus3

      Kokeillut apteekin la roche posayn tuotteita? 3Pullo seerumia menossa, todellakin toimii ainakin minulla. Mutta ei tietysti välttämättä toimi kaikilla. Punaisuuden peittoon max factorin pan stick ehdottomasti paras!

      • 10plus3

        Tyrnimehutesti menossa nyt neljättä päivää, saapa nähdä, voin kertoa näkyykö tuloksia kunhan aika näyttää :)


    • ei enää antibioottia

      Autaako voiteet märkänäppyhin ja patteihin joita tulee ruusufinnisssä naisille?

    • Mies 57v

      Ei niistä voiteista ole pitemmän päälle kuin haittaa ja tuntuu vaan pahentavan asiaa....
      tetra- tai doksisykliini auttaa kun ottaa 5-6vk kuurin.Sitten on vielä parempi lääke olemassa mutta sitä saa määrätä vain ihotautilääkäri. Onhan se kurjaa,ettei ruusufinniä voi sinänsä parantaa vaan se joko on elimistössä tai ei.Oireettomia jaksoja voi tosin olla pitkiäkin. Mm. alkoholi,mausteet,sauna,aurinko ja stressi saa rocacean puhkeamaan...

      • Dr.Glad

        "Punaisuuden peittoon max factorin pan stick ehdottomasti paras! "
        Vaan tosiasia on,että kaikki peitevoiteet ja puuterit PAHENTAA ruusufinniä entisestään ja todella kannattaa välttää niiden käyttöä!


      • leidi2828
        Dr.Glad kirjoitti:

        "Punaisuuden peittoon max factorin pan stick ehdottomasti paras! "
        Vaan tosiasia on,että kaikki peitevoiteet ja puuterit PAHENTAA ruusufinniä entisestään ja todella kannattaa välttää niiden käyttöä!

        Ei toki käy kaikille, itse 13v käyttänyt pan stickiä ja kuvittelisin että juurikin meikillä suojaaminen on kohdallani ollut avuksi sillä kaikki tuttuni kehuvat kuinka hyvä iho minulla on. Ei ole siis vuosien varrella pahentunut vaan päinvastoin. Ja voin kertoa että tyrnimehun nauttiminen tuottaa tuloksia! esim. Suihkun jälkeinen kuumotus on poissa, nenä ei ole enää kirkuvan punainen ja myös hiuksissa on tapahtunut jotain.


    • Ruokavalio on A&O
      • leidi2828

        Ruusufinnistä ja aknesta ei voi edes samana päivänä puhua, ne kun ovat täysin kaksi eri asiaa.


    • podettu

      Tiedetään kyllä,,,,e tarvitse erikseen mainita,ruusufinnihän tulee aikuisille ,vanhemmille ihmisille.

    • ruokavalio

      Oletteko huomanneet jotain tiettyjä ruokalajeja jotka eivät sovi ruusufinniä sairastavalle? Itse huomannut, ettei ainakaan oregano ym. vahvat mauseet ole hyväksi. Itsellä todettiin perioraalidermatiitti viime talvena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe