Kirpputorit Lappeenrannassa

ååna

Olen viikon sisällä käynyt kolmella itsepalvelukirppiksella. Myyntipaikkoja ammottaa tyhjinä ja siellä täällä jotain epämääräistä roinaa tarjolla hujan hajan heitettynä ! Minne ovat myyjät kadonneet vai ovatko ostajat kadonneet ?
Teksitv:n uutisissa oli yks päivä, että turistit hävinneet myös kirpputoreilta. Ilmeisesti venäläiset olivat suurin asiakaskunta silläkin alalla. Vai vaikuttaako siihen että 2 viikon myyntipaikka maksaa esim. 58 e. Jos saat siltä ajalta noin 100 e myyntiä ja vielä miinus provikka. Eihän siitä jää muuta käteen kun työ ja vaiva. Ainut voittaja on kirppis yrittäjä. Olen kuullut että 100 euron myynti on vielä aika hyvin saatu parilta viikolta. Oli tarkoitus ottaa myyntipaikka alkuvuodesta, mutta taitaa jäädä ottamatta noilla hinnoilla.

32

3826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riitu44

      Odota kesää ja mene Kauppatorille myymään. Ostajia on ja paikkamaksu kympin.

    • Nannazxcv

      Luulisi, että tällaisena lama-aikana suomalaisetkin innostuisi enemmän käyttämään kirppareita. Voisiko nyt vaikuttaa joulunpyhät ja aleaika. Siis silleen, että joulunpyhinä kukaan ei viitti ottaa kirpparia enää siihen riesaksi ja toiseksi nuo alemyynnit on sen verran hyviä, että sieltä voi tehdä edullisia löytöjä, kirpparihintaan. Tää vain arvelua...eipä ole itse kirppareilla tullut käytyä kuukausiin..

    • kirppuja,luteita,täi

      Kirppareilla järkyttävät pöytävuokrat,tarkoitushan on että voi myydä
      tarpeettomat tavarat edullisesti mutta näillä pöytävuokrilla mahdoton tehtävä

    • ååna

      On toi 58 e kyllä aika korkeen tuntunen pöytäpaikka. En uskalla kyllä ottaa riskiä, voi käydä niin että ei saa edes pöydän hintaa myyntiä. Parempi odotella kesää, jos tori paikka vaan 10 e.

      • riitu 44

        Lehden mukaan toripaikka on tosiaan 10e ja puolikkaan saa vitosella, alkaen huhtikuussa. Siinä voi jo tienatakin.


    • kunnnon kirppari

      Muistan kun imatralla ensimmäinen kirppari kulmien siwaa vastapäätä,
      itse myytiin tavaraa ja iso pöytä käytössä lattiatilaa oli kahvila ja kaikki
      viettivät aikaa rupatellen mukavia.Pöytä vuokra oli markka aikaan jotain
      5-20mk päivä viikossa tienasin n.2500mk samanlaisia paikkoja pitäisi
      vielä saada

    • 049u35t+098u3j4wt

      mitä järkeä on nykyään roudata tavaraa johonkin kirpputorille,kun on nettikirpparit jossa hävikki tasan 0%,eikä maksa mitään,

    • ååna

      Se on kyllä totta, että netin kautta myydessä ei ainakaan varastella. Olen joskus vuosia sitten ottanut pari kertaa paikan itsepalvelukirppikseltä ja molemmilla kerroilla varastettiin tavaroita. Esim. melkein käyttämättömät ecco sandaalit, joilla oli hinta 5 e. Hävisivät ja tilalla oli jotkut saviset rönttöset, olivat kai jätetty "vaihdossa" ja niillä ecco sandaaleilla käveltiin ulos.

    • miesittässä

      Kirppareitten tyhjyys on täysin normaali ilmiö näin tammikuussa. Joka vuosi joulun jälkeen paikat tyhjentyy ja sitten taas helmikuuhun mennessä kauppojen alemyyntien jälkeen tilanne piristyy huomattavasti.
      Se on valitettavaa, että kirppiksiltäkin varastellaan tavaraa. Mutta onneksi hälyttimet hieman rajoittavat varastelua. Tosin kyllähän ammattivarkailla niihinkin on kikkansa..
      Nettikirppikset ovat kyllä hyviä, mutta niihinkin on pesiytynyt oma "kommentoija" joukkonsa, jotka kommentoinneillaan saattavat häiritä kaupankäyntiä.
      Mutta ! Kirppistely on mukavaa, kun saa itselle turhan tuotteen toiselle käyttöön, eikös vaan!

    • ååna

      Mitä ihmeen netti kirppis kommentoijia ? En ole kuullutkaan. Millä tavalla kommentoimalla pilataan kaupankäynti ?
      Taitaa tosiaan olla toi tori kirppis kauppatorilla kesällä ainoo varteen otettava vaihtoehto. Olen myynyt torissa netissä tavaraa ja en ole törmännyt minkäänlaisiin kommentteihin, en myöskaan huutonetissä. Jos myyjä ja tavara ovat asiallisia ja hinta kohdillaan, vaikee kuvitella mistä ne asiattomat kommentit sitten tulee. Jos taas on joku huijari myyjä, se on hyväkin että kaupat menee pieleen. Eiks huutonetissä olekkin just se tarkoitus että some pitää kuria huijareille. Ja annetaan palautetta asiattomille julkisesti.

    • ååna:lle

      Onko ihme jos myyntipaikkojen hinta on ns. "kohdallaan", kun yhtä pitää jopa entinen autokauppias? Osa varmaan ottaa manit pois.

      Keväästä torille on oikea vstaus!

    • ååna

      Ai autokauppias ? Mistähän kirppiksestä on kyse ? Vaikka ei sen väliä, onko autokaupias vai muu kauppias. Kirppispaikan hinnat näyttää olevan kaikilla "kohdillaan". Niin kohdillaan ettei ole enää myyjiä.

      • ååna:lle

        Ai autokauppias ? Mistähän kirppiksestä on kyse ? Vaikka ei sen väliä, onko autokaupias vai muu kauppias. Kirppispaikan hinnat näyttää olevan kaikilla "kohdillaan". Niin kohdillaan ettei ole enää myyjiä.

        (ratakadulla, sukunsa kiinteistössä missä yks kauppias hirtti ittensä)
        Tiesitkö ååna, että autokauppias vie tuhkatkin pesästä?


      • Uteliiias
        ååna:lle kirjoitti:

        Ai autokauppias ? Mistähän kirppiksestä on kyse ? Vaikka ei sen väliä, onko autokaupias vai muu kauppias. Kirppispaikan hinnat näyttää olevan kaikilla "kohdillaan". Niin kohdillaan ettei ole enää myyjiä.

        (ratakadulla, sukunsa kiinteistössä missä yks kauppias hirtti ittensä)
        Tiesitkö ååna, että autokauppias vie tuhkatkin pesästä?

        Milloin on joku kauppias hirttäytynyt?


    • Myyjä15

      Vuokrasin pöydän ja sain neuvoteltua hyvän hinnan, koska pöytiä
      paljon tyhjillään. Silti se ei poista sitä tekijää, että kirpparin asiakkaat ovat
      hävinneet. Pöytäni on siisti, tavarat hyviä ja edullisia. Silti kauppa ei käy.

    • tuohitorvi

      Uudella kirppiksellä ainakin todella tyhjää ja pienet myyntikopit.
      30 euroo viikko ja kirppis ottaa vielä 5% myynnistä.
      Aika paljon pitää tavaraa kaupata, että edes jotain vaivanpalkkaa jää.

    • KirppuLpr

      Nuo Suomi- ja Eurokirppikset on pitkään hallinneet "markkinoita". Päättävät keskenään jopa aukioloajoista.
      Tuollaisen kirppispaikan tuotto tulee myyntipöytien vuokrasta, joten mitä lyhyempään pystyvät pitämään paikkaa auki, sitä pienemmän henkilöstökulut.

      Onneksi tuli tämä uusi Vilmas. Pitää sunnuntaisin 16 saakka auki. Vaikuttaa järkevältä muutenkin ja erittäin super plussa on tuo leikkipaikka. Aikaisemmin napero kun on halunnut leikkiä kaikilla myytävillä leluilla ja kiertely kirppiksellä on ollut tuskaa. Nyt lapsi viihtyy leikkipaikassa ja itse saa rauhassa kierrellä.

      Nettikirppikset on ihan ok, mutta ei sinne kaikkea tavaraa jaksa ilmoittaa. Tori ja vastaavat on asiallisia mutta nuo Facebookin kirppikset on ärsyttäviä, kun sekaan mahtuu jos jonkinlaista kommentoijaa. Myöskin nämä "alustavat varaukset" ovat asia mitä en siedä. Siksi FB:sta löytyy myös äijäkirppis, jossa ei ole sääntöjä. Laitankin ilmoitukseen usein, myydään ensimmäiselle joka iskee rahat käteen.
      FB-kirppisten miinus on kommentointi - asiaton kommentointi. Joillain on tapana haukkua hintaa tai jopa laittaa linkkejä joihinkin toisiin ilmoituksiin, joissa pyydetään samasta tuotteesta vähemmän. Asiatonta.
      Toinen miinus on rihkaman älytön määrä. Naiset myy rättiä niin paljon että omat ilmoitukset häviää rihkaman sekaan. En juuri siksi seuraa enää nykyään kuin äijäkirppistä ja olikos se nyt joku ukkokirppis jota seuraan.

      Kauppatorin itsepalvelukirppis on paras. Saa tingittyä ja voi myyjänä puottaa hintaa jos ensimmäinen hintaehdotus ei kelpaa. Ainut miinut, että ostajat on lähes aina liikkeellä kymmenen euron kanssa ja jos myyt jotain vähänkään arvokkaampaa, ei kukaan osta. Myin esim. 130 euron lähes käyttämätöntä laitetta 70 eurolla. Kyselyjä kymmeniä, kaikki kääntyi hinnan kuullessan pois. Joiltain kysyin että "mitähän sitten maksaisit" ja vastaus; "No, kakskymppiä". Hohhoijaa...

    • pettynyt shoppailija

      Ei kannata enää mennä kirppiksiä kiertämään, siellä ei oo yhtään mitään. Tässä taas nähdään miten tuokin bisnes oli ihan vaan venäläisiä ajatellen rakenneltu.

    • TurhatKiertoon

      Itse olen viemässä tavaraa kirpparille ja hinnat laitan minimiin. En koe onko sillä väliä tuleeko voittoa vai ei, mieluummin kannatan kierrätystä. Onhan se ihan kiva jos paikkahinnan verran tulisi mutta tärkeämpää on saada itselle tarpeeton hyvä tavara eteenpäin sitä tarvitsevalle kuin kerätä suuria summia. Nykypäivänä tuo kierrätys-idea on hävinnyt tosi isolta osin. Käyn mielelläni itsekin kirppariostoksilla ja yleensä jotain tarttuu mukaan.

      • turhatkiertoonmuka

        ""Onhan se ihan kiva jos paikkahinnan verran tulisi mutta tärkeämpää on saada itselle tarpeeton hyvä tavara eteenpäin sitä tarvitsevalle kuin kerätä suuria summia.""

        ootko reppana ihan järjissäs? mee torille jakaan seteleitä siinä ois suoraa apua


    • Konttiin

      Viikon oli tällä uudella kirpparilla pöytä ja myynti vajaan satasen..ei siitä kummasti itelle jää pöytävuokran ja provikan jälkeen. Ei näemmä kannata enää viiä. Tavara oli siistiä, paljon uutta ja uudenveroista, hinnat 0,20-5eur..

    • kkjhgd

      Viikon oli minullakin Vilmas kirpparilla 4.1-10.1. Myynti 159.50€ josta miinus pöytävuokra 30€ ja provisio 8€. Tilitys käteisenä 121.50€. Olin tyytyväinen tuottoon.

      Vaatteita ei ollut lainkaan, lukuunottamatta muutamia liinoja joista kallein oli 20€. Muut tavarat olivat posliinia, lasia, valaisimia ym. kaikki hyväkuntoisia, halvin tuote 1€.
      Mitään ei ollut varastettu. Paikka oli pidetty siistinä ilmeisesti henkilökunnan toimesta.
      Itse kävin viemässä tavaroita kolme kertaa lisää kun netissä myyntiä seuratessani huomasin joidenkin tuotteiden loppuneen.
      Tämä oli ensimmäinen kerta kun asioin ko. kirpputorilla, mutta ei varmaankaan jää viimeiseksi.

    • hndo

      Olen pari kertaa vieny kamat ja tehny hirveen työn etukäteen pesemällä ja hinnoittelemalla. Tulos /- nolla. Muutama kymppi voittoa, kun kaikki pöytävuokrat ja provikat maksettu. Ei tosta kirppis touhusta voita kun kirppikset pitäjät. Seuraavaksi vien suoraan kierrätyskeskukseen ja uffille tavarat.

      • näinsemenee

        itsekkin saman tehnyt, voittoa ei juurikaan saanut, ja hirveä homma oli. sen jälkeen vienyt vaatteet suoraan kierrätykseen, helpommalla pääsee.


    • af985

      Pääsääntöisesti kirppisten oikea idea on hämärtynyt ihmisiltä eli myydä tarpeetonta tavaraa ajattelumallilla, että kaikki saatu raha on "voittoa". Myyjät muistelevat paljonko itse maksoi kupista ja kiposta ja mitä se uutena maksaa - eli kun kaksi vuotta sitten ostin tämän kipon 22,90 niin sopiva myyntihintahan nyt on 19,00 kun on KUIN UUSI!!!

      On myös joitain outoja ilmiöitä, kuten netissä tapahtuva tiettyjen merkkivaatteiden kauppa jossa myyntiä käsittääkseni todella tapahtuu lähes uuden vastaavan hinnoilla.

      Mitä tulee tämän ketjun valittajiin, niin kuulostaa hieman siltä, että näillä henkilöillä ei ole tarpeeksi tavaraa myyntiin.

      Myös retro-buumi on vienyt monilta suhteellisuuden tajun niin hintojen kuin tavaran laadun.

    • 7654hdf

      Tavaroitten kunto , laatu ja hinnoittelu ratkaisee kuinka ne menevät kaupaksi.
      Tuotteilla, jotka hinnoitellaan 0.20€ ei voi mitenkään saada hyvää tulosta aikaseksi. Pelkkää viikkovuokraa varten pitää 0.20€ tavaroita myydä 150 kpl.
      Alle euron maksavia tavaroita ei kannata viedä kirppikselle koska niistä saatava tuotto ei vastaa edes myynnistä koituvia kuluja.
      Aivan liian paljon näkee rättitasolla olevia vaatteita, kuluneita kenkiä ym. roinaa joka kuuluisi jo jätekeräykseen.
      Miten ihmiset odottavat saavansa vanhoista lumpuistaan edes nimellistäkään hintaa.
      Kaupat ovat pullollaan uutta tavaraa edullisesti, joten kirpputoreille pitäisi laittaa myyntiin vain laadukkaita tuotteita huomattavan edullisella hinnalla, silloin tavarat kyllä vaihtavat omistajaa ja itse pääsee eroon tarpeettomaksi käyneistä tavaroista.

    • eikannatalainkaan

      Jos ne laadukkaat ja oikein hinnotellut tavarat kerran vaihtavat omistajaa hyvin, niin miksi kirppis paikat on ihan tyhjinä ? Ei myyjiä lainkaan. Viimeeks eilen sain yhdeltä kirppis yrittäjältä tekstari mainontaa ja myyvät polkuhintaan myyntipaikkoja. Kun kävin katsomassa esim itsemyyntipaikkoja, siellä ei ollut yhtään myyjää.

    • kiertelijä

      Itse kirppareilla kierrellessä koen että kirppareilla on liikaa suoraan roskiin kuuluvaa tavaraa miksi esim jollain pöydällä on myynnissä 5 loppuunraavittua paistinpannua ja kaikissa yli 10 euroo hintaa H A L O O kuka tämmöisiä tarttee mihinkään hintaan, se on tosi että olen vähentänyt kanssa käyntejä kirppiksillä kun nykyisin monen tavaran hinnoittelu on liian lähellä uuden vastaavan hintaa, liian monella on omaan tunteeseen perustuva hinnoittelu jos vaatteesta haluaa eroon ei se saa maksaa kovin paljon pitää muistaa jos käytetty, realistinen on alle puolet uuden hinnasta kukaan ei maksa nuhjaantuneesta vaatteesta montaa euroa vaikka se olisi ollut kuinka rakas myyjälle .
      Se kanssa näkyy tyhjinä paikkoina kun paikkamaksut nousee vähenee myyjät >ostajat vähenee ja jos myynnissä on pelkkää pieneksi käynyttä naisten vaatetta ohitan ne pöydät yleensä suoraan (jos vielä paikka oikein pursuaa vaatetta ) kukaan ei erota mitä siellä kaiken takana on tarjolla.
      Järkevä hintaisella käyttökelpoisella tavaralla olen itse parhaat tilit tehnyt myydessä

    • ekajavikakerta

      Suomikirppiksellä Lappeenrannassa. Menin viemään tavaroitani mutta varaamani paikka ei ollut tyhjä. Kassalle sanoin, niin mies myyjä tuli ja heitti tavarat toiseen tyhjään myyntipaikkaan ja sanoi että kahvia vaan juodaan ja puhutaan paskaa vaikka tiesivät että tämä pitää tyhjentää.. Kysyin että kenen nämä tavarat on niin ei vastannut mitään, tuskin toisen asiakkaan tavaroita olisi laittanut uudestaan myyntiin toiselle paikalle. Enpä saanut kummoista myyntiä, ei riitä asiakasvirrat.

    • ihmetteleväasiakas

      Suomikirppiksellä noin puolet taitaa olla henkilökunnan tavaroita, kuka tämän yrityksen omistaa??

    • särke

      satsais vähän ilmanvaihtoon ja viihtyvyyteen niin olisi mieluisa käydä kiertelemässä. muutamassa erikaupungissa on oikein viihtysän näköset kirpparit,hyvä ilmanvaihto,siistit ja siellä on mukava käydä, eikä suurta panostusta siihen tarvitse.

    • Kirppisfriikki

      Ihmettelen miten moni kertoo ettei ole esim. Wilmassa tienannut kuin esim.noin satasen viikossa...onkohan myyntikamassa ja hinnoittelussa vika? Minä olen netonnut esim. Wilmassa kahdessa vkossa melkein 700€. Toki tavara oli hyvää ja hinnat kohdillaan...ja tavaraa oli laidasta laitaan. Nytkin Sampokirppikseltä tullut tosi hyvin,ei voi valittaa. Kyllä se kauppa käy,kunhan myyntitavara on siistiä,ehjää,halpaa ja muutakin kuin linttakenkää....ja paikka pitää siivota useasti,kukaan ei kaivele sottasta puolenmetrinkorkuista vaatekasaa. Sampokirppikseltä kylläkin siivous kuuluu hintaan.Eikä mene provikkaa...2 vkos ei maksa kuin 28€. Menkää ihmeessä laittamaan myyntikojuja pystyyn....aina siinä jotakin nettoaa.kun ei paskaa myy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe