Pohjola vai Lähitapiola

Kumpi parempi?

Kertokaa kokemuksia Pohjolasta ja Lähitapiolasta.
Kummassa vakuutusyhtiösä kannattaa vakuuttaa?
Vakuutusmaksujen erot?
Entä korvattavuus vahingoissa?

130

30805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vak1.edustaja

      Molemmista saamasi tarjoukset ovat ensimmäisen vuoden tarjoushintoja. Eli en suosittele kumpaakaan.

      • Hyvä tietää

        Hyvä tietää, tuon asian (ensimmäisen vuoden tarjoushintoja) otan esille käydessäni ko.vakuutusyhtiöissä.


      • Vak1.edustaja
        Hyvä tietää kirjoitti:

        Hyvä tietää, tuon asian (ensimmäisen vuoden tarjoushintoja) otan esille käydessäni ko.vakuutusyhtiöissä.

        Lähitapiolan edustajat suoranaisesti valehtelevat, että on jatkuva alennus. Neovon soittamaan asiakaspalvelu numeroon ja kysymään tarjouksen alennukseen jatkuvuudesta niin kertovat totuuden. Näin olen monta epärehellistä edustajaa käräyttänyt. Pohjolan asiamiehet pääsääntöisesti kertovat rehellisesti, että on kyse ensimmäisen vuoden tarjous hinnoista.


      • .luotto
        Vak1.edustaja kirjoitti:

        Lähitapiolan edustajat suoranaisesti valehtelevat, että on jatkuva alennus. Neovon soittamaan asiakaspalvelu numeroon ja kysymään tarjouksen alennukseen jatkuvuudesta niin kertovat totuuden. Näin olen monta epärehellistä edustajaa käräyttänyt. Pohjolan asiamiehet pääsääntöisesti kertovat rehellisesti, että on kyse ensimmäisen vuoden tarjous hinnoista.

        "Valheella on lyhyet jäljet" näin sanotaan...voi miten käy luotettavuuden jos valehdellaan?


      • peppo

        Eli, olet jonkun muun vakuutusyhtiön edustaja kuin Pohjolan tai Lähivakuutuksen.


      • Anonyymi
        Vak1.edustaja kirjoitti:

        Lähitapiolan edustajat suoranaisesti valehtelevat, että on jatkuva alennus. Neovon soittamaan asiakaspalvelu numeroon ja kysymään tarjouksen alennukseen jatkuvuudesta niin kertovat totuuden. Näin olen monta epärehellistä edustajaa käräyttänyt. Pohjolan asiamiehet pääsääntöisesti kertovat rehellisesti, että on kyse ensimmäisen vuoden tarjous hinnoista.

        No lähitapiola valehtelee joka välissä mutta pahempi on tämä korvauksien maksujen vaikeuttaminen


      • Anonyymi
        Hyvä tietää kirjoitti:

        Hyvä tietää, tuon asian (ensimmäisen vuoden tarjoushintoja) otan esille käydessäni ko.vakuutusyhtiöissä.

        Lukekaapa Pohjolan hommista myös tämä:
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4f571df1-64da-4451-aaf2-30cf70c95c56
        Olen koettanut avata näitä vakuutuksia, mutta heitä ei kiinnosta. Nyt menee sitten vakuutustyhtiö vaihtoon.


    • Anti-Tapiola

      Älä ainakaan missään nimessä Lähitapiolasta ota mitää vakuutuksia,,korvaus-asiat kestää, itse odottelen vieläkin jotnkin suuntaista selvää vastausta asialleni, Vakututusmaksut he ottavat toki heti,turmani sattui 17.12.2014, Nyt huomenna vaihtuu vakuutukset jonnekkin muualle jossa homma oikeasti toimii

      • Anonyymi

        Lähitapiola on tästä kuuluisa! Eikö se yksi johtaja saanut kenkää juuri sieltä oliko se joku kuopiolainen ?


      • Anonyymi

        Tämä ei ole muuttunut. Kolme kuukautta kestää yhtiön maksaa riidaton lääkärikeskuksen maksu. Laskun lähettäjä uhkaa asiakasta perinnällä, kun vakuutusyhtiö hautoo laskua. Olen entinen asiakas, kun tämä piina on ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitapiola on tästä kuuluisa! Eikö se yksi johtaja saanut kenkää juuri sieltä oliko se joku kuopiolainen ?

        Uskon Huppupäisten kaapanneen valkoisissa kaapuissaan Lähitapiolan.


      • Anonyymi

        Se on normaalia toimintaa.


    • Tappi tt

      Kai nyt kaikki tajuaa sen, että tänne kirjoittaa suurimmaksi osaksi vain vakuutusyhtöiden markkinamiehet omaa lypsyprobagandaansa.

    • po.h.j.o.la

      Minulla on vakuutukset ja tilit Pohjolassa.
      Bonuksilla makselen pitkästi vakuutusmaksuja, ja arvatenkin olen tyytyväinen.

      • HinnatPilvissä

        "Bonuksilla makselen pitkästi vakuutusmaksuja, ja arvatenkin olen tyytyväinen."

        vai ilmaiseksi luulet saavasi, kukahan ne sitten maksaa,
        ja jos saat vakuutusmaksusi verran bonuksia, paljon maksat jossain muussa.

        TUOSSAKIN hyvä vertailu, kuinka kallis on Osuuspankki
        http://www.lynxbroker.fi/hinnat-sijoittaminen


      • ållös
        HinnatPilvissä kirjoitti:

        "Bonuksilla makselen pitkästi vakuutusmaksuja, ja arvatenkin olen tyytyväinen."

        vai ilmaiseksi luulet saavasi, kukahan ne sitten maksaa,
        ja jos saat vakuutusmaksusi verran bonuksia, paljon maksat jossain muussa.

        TUOSSAKIN hyvä vertailu, kuinka kallis on Osuuspankki
        http://www.lynxbroker.fi/hinnat-sijoittaminen

        "paljon maksat jossain muussa" en ymmärrä, missä muussa maksellaan? Kerro missä muussa maksellaan!


      • täyttähuijausta

        En suosittele Lähitapiolaa. Olen toissä suuressa yrityksessä joka on vakuuttanut henkilökuntansa siellä. Kaaduin työmatkalla 02/15 ja löin pääni rajusti jäiseen maahan. Jouduin olemaan reiusti yli vuoden saikulla, koska päänsärky oli jotain aivan hirveää ja jouduin pitämään kauluria koska en jaksanut kantaa päätäni saatikka kääntämään sitä. Lähimuisti häipyi välittömästi ja kärsin siitä, päänsärystä ja kongitiivisista ongelmista edelleen. Kävelen välillä kuin känninen koska huimaa ihan helvetisti.
        Lähitapiola maksoi vain 5vk. ja sen jälkeen stop. Vein asian muutoksenhaulautakuntaan joka oli Lähitapiolan puolella. Sen jälkeen tein oikaisuvaatimuksen vakuutusoikeuteen, joka oli sitä mieltä, että vakuutusyhtiö on korvausvelvollinen. Vakuutusyhtiö ei muuttanut kantaansa. Nyt sama rundi alkaa taas ja erikoisläkäreillä käyntejä. Niitä on ollut jo ihan tolkuton määrä. Mitä lääkärinvala velvoittaa? He eivät siitä piittaa kuin osakkaiden optioista ja osingoista.
        Minun kohdallani tämä merkitsee jo ainakin 18000€ menetystä ja kuluja tulee lisää jatkuvasti.
        En tiedä milloin tulee täydellinen stoppi töistä. Vaikka teen kevyttä työtä, niin se ei todellakaan auta tässä tilanteessa. Usein ei enää yksinkertaisesti henkisesti jaksa kun oireet ja kivut ovat 24/7.
        "Toivottavasti pystyn pitämään ranteeni kiinni tyttäreni tähden"

        52v. mies


      • Anonyymi

        Lähitapiola luokaton yhtiö 0/5 pistettä. eivät korvaa mitään vaikka maksaa
        vakuutusmaksut


      • Anonyymi
        täyttähuijausta kirjoitti:

        En suosittele Lähitapiolaa. Olen toissä suuressa yrityksessä joka on vakuuttanut henkilökuntansa siellä. Kaaduin työmatkalla 02/15 ja löin pääni rajusti jäiseen maahan. Jouduin olemaan reiusti yli vuoden saikulla, koska päänsärky oli jotain aivan hirveää ja jouduin pitämään kauluria koska en jaksanut kantaa päätäni saatikka kääntämään sitä. Lähimuisti häipyi välittömästi ja kärsin siitä, päänsärystä ja kongitiivisista ongelmista edelleen. Kävelen välillä kuin känninen koska huimaa ihan helvetisti.
        Lähitapiola maksoi vain 5vk. ja sen jälkeen stop. Vein asian muutoksenhaulautakuntaan joka oli Lähitapiolan puolella. Sen jälkeen tein oikaisuvaatimuksen vakuutusoikeuteen, joka oli sitä mieltä, että vakuutusyhtiö on korvausvelvollinen. Vakuutusyhtiö ei muuttanut kantaansa. Nyt sama rundi alkaa taas ja erikoisläkäreillä käyntejä. Niitä on ollut jo ihan tolkuton määrä. Mitä lääkärinvala velvoittaa? He eivät siitä piittaa kuin osakkaiden optioista ja osingoista.
        Minun kohdallani tämä merkitsee jo ainakin 18000€ menetystä ja kuluja tulee lisää jatkuvasti.
        En tiedä milloin tulee täydellinen stoppi töistä. Vaikka teen kevyttä työtä, niin se ei todellakaan auta tässä tilanteessa. Usein ei enää yksinkertaisesti henkisesti jaksa kun oireet ja kivut ovat 24/7.
        "Toivottavasti pystyn pitämään ranteeni kiinni tyttäreni tähden"

        52v. mies

        Itselläni on ammattitautina keuhkojen asbestiplakkitauti. Sitä kontrolloidaan vuosittain. Pitkällisten selvittelyjen tuloksena n.40 vuotta sitten oli Lähivakuutus ollut työnantajan vakuutusyhtiö. Heti alkuun totesivat että mitään ei korvata. Kysyin, miksi ei? Me on täällä päätetty niin, oli vastaus. Plakkitaudista ei korvauksia saa, se on tiedossa kyllä, mutta hoito ja kontrollikäynnit on oltava potilaalle maksuttomia. Lähitapiolan mukaan näin ei ole, vaikka Työtapaturma- ja ammattitautilaki kertoo muuta. Kun sitten sain asian tiimoilta sairaalalaskun, kysyin tietysti sairaalalta miksi se minulle tuli, vakuutusyhtiöön sen piti mennä. Oli tullut bumerangina takaisin, koska eivät maksa. Soitin yhtiöön, jossa kerrottiin uudelleen että me on päätetty ettei ko taudin kuluja makseta, voit valittaa mutta ei se muuksi muutu, kuului suorastaan ivalliseen sävyyn. Muutoksenhakulautakunta velvoitti maksamaan, vielä ilkesivät inistä, että maksetaan,kun muutoksenhakulautakunta velvoitti maksamaan lakiin perustuvan korvauksen.
        Eli Lähitapiolasta ei saa lakiin perustuvia korvauksia kuin valittamalla. Lähti kyllä omat vakuutukset samoin tein tästä yhtiöstä. Lähivakuutuksen aikaan homma pelasi hienosti, mutta kun Tapiola tuli mukaan, koko yhtiö meni pilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitapiola luokaton yhtiö 0/5 pistettä. eivät korvaa mitään vaikka maksaa
        vakuutusmaksut

        Vaparit yleensä: Tuomareita, pankkiirja poliiseja asian-ajajia.. Vakuutusyhtiöitä. Kun osoitetideot on johdolta salaiset olet tekemisissä Vapaamuurariyhtiön asian-ajotoimiston kanssa. Heidän munatervaava LAKI ON YLI KAIKKIEN MUIDEN LAKIEN.


      • Anonyymi
        HinnatPilvissä kirjoitti:

        "Bonuksilla makselen pitkästi vakuutusmaksuja, ja arvatenkin olen tyytyväinen."

        vai ilmaiseksi luulet saavasi, kukahan ne sitten maksaa,
        ja jos saat vakuutusmaksusi verran bonuksia, paljon maksat jossain muussa.

        TUOSSAKIN hyvä vertailu, kuinka kallis on Osuuspankki
        http://www.lynxbroker.fi/hinnat-sijoittaminen

        En maksa auto-kesämökeistä 2kpl omakotitalosta enkä mistään henkivakuutuksesta senttiäkään. Silti ei ole ruusuista kuvaa, jos joutuvat korvaamaan, voi tulla mutkia matkaan,kuten tuli Ifillä ja Tapiolalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitapiola luokaton yhtiö 0/5 pistettä. eivät korvaa mitään vaikka maksaa
        vakuutusmaksut

        Juuri näin, tahtoo olla sama muissakin yhtiöissä, kokemusta on.Pohjola ehkä hieman parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitapiola luokaton yhtiö 0/5 pistettä. eivät korvaa mitään vaikka maksaa
        vakuutusmaksut

        mitä se muka tarkoittaa.....maksat maksut niin siksi sinun mukaasi pitäisi korvata:D korvattavuus katsotaan ihan erikseen


    • Pohjola on täysi paska. Kyllä hylky tulee jos korvaussumma ylittää muutaman satasen. Osaava henkilökunta poispotkittu Karhisen miljoonaoptioiden vuoksi ja nyt palvelu perseestä. Läksin Fenniaan. Kannattaa tutustua

      • xfrgvbbyjkmi

        kyllä joka yhtiössä katsotaan tarkempaan jos summa nousee 500, 1000, jne 5000 e ollaan todella tarkkoja.


      • Tamppaaja

        LähiTapiolasta ei ole hyvää sanottavaa. Minulla oli yrittäjän tapaturmavakuutus ko. yhtiössä. Korvauspäätös oli kielteinen selvässä tapauksessa. Kolmen ortopedin, kahden radiologin ja yliopistollisen sairaalan ylilääkärin lausunnot sivuutettiin olankohautuksella, eikä tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnan päätöskään heitä tunnu hetkauttavan. Seuraavaksi mennään vakuutusoikeuteen. Asian hoito on kestänyt kohta 1,5 vuotta, eikä loppua näy.

        En tiedä muiden yhtiöiden maksukulttuurista, mutta LähiTapiolasta olen kuullut aika uskomattomia tarinoita, jatkuvaa venkoilua korvausten maksamisessa. Yrittävät hukuttaa korvausta hakevan paperitulvan alle ja väsyttämällä saada luovutusvoiton.

        Nyt olen siirtänyt kaikki vakuutukset pois LähiTapiolasta ja muutama tuttu on tehnyt saman, kun kerroin tapauksesta ja näytin dokumentit. Vakuutusyhtiö menetti vakuutusmaksuja moninkertaisesti, kun eivät maksaneet korvausta ajallaan. Kaiken huippuna vakuutusmyyjä kehtas vielä soittaa ja kysyä miksi vaihdoin yhtiötä? Haloo...


      • Pettynyt_motoristi
        Tamppaaja kirjoitti:

        LähiTapiolasta ei ole hyvää sanottavaa. Minulla oli yrittäjän tapaturmavakuutus ko. yhtiössä. Korvauspäätös oli kielteinen selvässä tapauksessa. Kolmen ortopedin, kahden radiologin ja yliopistollisen sairaalan ylilääkärin lausunnot sivuutettiin olankohautuksella, eikä tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnan päätöskään heitä tunnu hetkauttavan. Seuraavaksi mennään vakuutusoikeuteen. Asian hoito on kestänyt kohta 1,5 vuotta, eikä loppua näy.

        En tiedä muiden yhtiöiden maksukulttuurista, mutta LähiTapiolasta olen kuullut aika uskomattomia tarinoita, jatkuvaa venkoilua korvausten maksamisessa. Yrittävät hukuttaa korvausta hakevan paperitulvan alle ja väsyttämällä saada luovutusvoiton.

        Nyt olen siirtänyt kaikki vakuutukset pois LähiTapiolasta ja muutama tuttu on tehnyt saman, kun kerroin tapauksesta ja näytin dokumentit. Vakuutusyhtiö menetti vakuutusmaksuja moninkertaisesti, kun eivät maksaneet korvausta ajallaan. Kaiken huippuna vakuutusmyyjä kehtas vielä soittaa ja kysyä miksi vaihdoin yhtiötä? Haloo...

        Välttäkää Lähitapiolaa. Itselläni on moottoripyörävakuutus jossa on Kasko ilkivaltaa vastaa. Vaasankatu on levoton joten olen katsonut ilkivaltavakuutuksen olevan aiheellinen. Olin viikon ulkomailla jona aikana moottorpyöräni oli kaadettu molemmille kyljilleen ollessaan moottoripyöräparkissa kadun varressa. Paikka on tasainen, asfaltoitu ja pyörä oli kiinni jalkakäytävässä sekä sivusta että takaa. Toisella sivulla on jatkuvasti pyöriä parkissa. Kun tein vahinkoilmoituksen niin tilanne näytti täysin selvältä mutta mitäs sitten kävikään? Vakuutustarkastaja hylkäsi korvaushakemukseni riittämättömän näytön perusteella? Vaikka moottoripyöräni oli kaadettu molemmille kyljilleen niin kyseessä ei ollut likivalta. Ehkä joku ajoi autolla pyröni yli kahteen otteeseen tai se joka kaatoi pyöräni pyysi kohteliaasti anteeksi. Silloinhan kyseessä on tietysti vahinko... En ymmärrä mitä tekee ilkivaltavakuutusella joka ei korvaa ilkivallan aiheuttamaa vahinkoa jollet ole itse pyörän vieressä kameran kanssa kuvaamassa tapahtumaa. Lähitapiolan korvauskäsittelijät tekevät päätöksensä täysin mielivaltaisesti siitä huolimatta, että heidän perustelunsa ovat täysin järjenvastaisia. Jäljelle jää valittaminen päätöksestä ja vakuutusyhtiön vaihto.


      • Kaikkeasitäkuulee

        etkä varmaan tehnyt rikosilmoitusta? mahdat kyllä olla aikamoinen sankari. Eiköhän kaskon kolarointiturva korvaa tuon, sen jälkeen vaihdat vakuutuksen toiseen yhtiöön. Ei tama rakettitiedettä ole.


      • PetettyHki

        LähiTapiola tekee päätökset MuTu:n perusteella ihan miten sattuu ja millä mielellä käsittelijä sattuu olemaan. Peruutin autoni kapealla mutkatiellä kaupan yhden auton syvyisestä parkista tielle, jatkaakseni matkaa. Auto ei voinut kääntää pienellä parkkipaikalla. Vastapäisen talon pihalla oli mummo menossa autoonsa.
        Olin jo peruuttanut tielle kun tömähti. Mummo oli peruuttanut pihaltaan autoni kylkeen ja pikkuautonsa takalokari oli takaa rypyssä. Itselle jäi autooni jälki kylkeen.

        Lopputulos: virkailijalla oli kiire lomalle ja hän päätti asian vanhemman mummelin eduksi ja katosi. Omassa vakuutuksessani oli muka varaa maksaa lisääkin, kun olin ajanut virheettä niin kauan. Mummeli oli vielä tehnyt rikosilmoituksen kun hänen autoaan oli rypistetty (Lue, ajoi itse autonsa toisen auton kylkeen).

        Näin menettelee Tapiola. Selitykset ja valokuvat eivät auttaneet eikä yksityisenä kannata nostaa rikosilmoitusta LähiTapiolaa vastaan. Yrittipä vielä pimittää jäljet ja kuvat toisesta autosta, mutta selvitin paikan ja menin katsomaan miten se oli "vaurioitunut".
        Mummelin auton vakuutus oli IFistä, eikä sieltäkään tihkunut tietoja. Lähinnä uhkailivat.

        Nyt sitten uusi vakuutusyhtiö, mutta mikä? Kaikki tuntuvat olevan huijareita.


      • Anonyymi
        Tamppaaja kirjoitti:

        LähiTapiolasta ei ole hyvää sanottavaa. Minulla oli yrittäjän tapaturmavakuutus ko. yhtiössä. Korvauspäätös oli kielteinen selvässä tapauksessa. Kolmen ortopedin, kahden radiologin ja yliopistollisen sairaalan ylilääkärin lausunnot sivuutettiin olankohautuksella, eikä tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnan päätöskään heitä tunnu hetkauttavan. Seuraavaksi mennään vakuutusoikeuteen. Asian hoito on kestänyt kohta 1,5 vuotta, eikä loppua näy.

        En tiedä muiden yhtiöiden maksukulttuurista, mutta LähiTapiolasta olen kuullut aika uskomattomia tarinoita, jatkuvaa venkoilua korvausten maksamisessa. Yrittävät hukuttaa korvausta hakevan paperitulvan alle ja väsyttämällä saada luovutusvoiton.

        Nyt olen siirtänyt kaikki vakuutukset pois LähiTapiolasta ja muutama tuttu on tehnyt saman, kun kerroin tapauksesta ja näytin dokumentit. Vakuutusyhtiö menetti vakuutusmaksuja moninkertaisesti, kun eivät maksaneet korvausta ajallaan. Kaiken huippuna vakuutusmyyjä kehtas vielä soittaa ja kysyä miksi vaihdoin yhtiötä? Haloo...

        Lähitapiola käyttää pulvaaneja silloin kun tahdotaan oman henkilöstön olevan hyvällä tuulella. Vapari on vaparin asian-ajaja joka korvauksessa. Käyttävät rahaa veljeskuntansa hyväksi mieluummin kuin suorittavat vakuutuksen ottajalle.


      • Anonyymi
        Kaikkeasitäkuulee kirjoitti:

        etkä varmaan tehnyt rikosilmoitusta? mahdat kyllä olla aikamoinen sankari. Eiköhän kaskon kolarointiturva korvaa tuon, sen jälkeen vaihdat vakuutuksen toiseen yhtiöön. Ei tama rakettitiedettä ole.

        Siirtäkää vakuutuksenne muualle LähiTapiola sta. Eivät korvaa mitään vaikka vakuutusehdoissa on määritelty korvattavat asiat esim, Oikeusturva joka kotivakuutukseen sisältyy.


    • wwwelim

      Lähitapiola on asiakkaidensa omistama: Mitä etuja asiakkaalle on tuosta asiakasomistajuudesta? Vai onko mitään etuja?

      • edullisuus

        minä olen sanut edulliset hinnat, lisäksi 2 kertaa ollut joku tarjous, olen saanut lähes kaikki puoleen hintaan 1 v.
        Lisäksi olen kerran kolhinut autoa 2004, katsoivat maksuhistoriaan ja sanoivat....silloin että bonuksiasi ei vähennetä.
        Edullinen hinta, mitä muita etuja en ole osannut odottaakaan.


    • kännykällä.takapenkiltä

      ainakin minulla on Lähitapiolassa niin halvat että mikään tarjous ei ole niitä alittanut kuin korkeintaan auto/kasko vakuutuksesta toinen, mutta loppuhinta kalliimpi. Olen kysellyt 2 vuoden välein jo 20 vuotta.

      Sen lisäksi sanoisin, netissä joka yhtiöllä sanotaan että saat 20 % ? alennuksen, kun otat netissä, joka kerta kun olen ensin katsonut netistä ja sitten kysynyt tiskiltä, on tiskillä ollut pyytämättä edullisempi.

      Molemmat ovat reiluja, iF on kaikkein vaikein, siellä sanellaan mitä annetaan ja "turha pyytää lisää", kuluttaja aina häviää. Olen ollut teemisessä kun olen ollut syyton ja iF syyllisen vakuutus. Autokorjaamokin kertoi iF" vaikeasta suhtautumisesta"
      Siellä on kai halpoja, mutta en kyllä siellä vakuuttaisi.

    • willivarsa

      olen vertaillut sekä Lähitapiolan ja Pohjolan vakuutusmaksuja JA (ainakin omassa tapauksessa) edullisemmat vakuutusmaksut olivat Pohjolassa JA Boonuksia kertyy: vakuutusmaksuista, lainasta, säästöistä,-näistäpä kertyneillä bonuksilla makselen vakuuutsmaksujani

    • Jokeri12345

      Ei kumpikaan, syvältä hanurista ovat. Kokeile mieluummin Fenniaa....

    • 123123123213

      Ainoat vakuutukset joilla on oikeasti merkitystä on henkilövakuutukset. Tutustu Pohjolan hoitokuluvakuutukseen. Halpa ja hyvä. Hakkaa mennen tullen LähiTapiolan joten jos vaan tuon saat niin ei kannata edes muuta harkita

    • hentunen

      Pohjolasta itselläni ei ole kokemuksia, ei yksityis- eikä yritysasiakkaana, mutta täällä monissa vakuutuksia ja vakuutusyhtiöitä koskevissa keskusteluissa olenkin jo kertonut, että Lähi-Tapiola oli meille ainakin yritysasiakkaana vihonviimeinen "yhteistyökumppani": murtovarkausrikoksen kohdattua meitä Lähi-Tapiola alkoi kohdella meitä, rikoksen uhria, kuin rikollista ikään ja alkoi kuukausia kestävä lippujen ja lappujen esittely, jolle vielä viidennellä kuullakaan ei ole loppua näkyvissä.

      • Anonyymi

        Jussi Raitanen on valehtelija huijari LähiTapiola ssa, kiero ja väärämielinen.


    • kilpailuttaja

      Ainoa oikea tapa kuluttajalle on kilpailuttaa vakuutukset 3 vuoden välein. Yhtiöt ja erityisesti If rankaisee ns. hyviä asiakkaita. Heiltä otetaan selvästi ylihintaa. Perheemme säästi noin 30% verrattuna Ifin aikaisempaan hintaan kun kilpailutin vakuutukset. Netissä nykyään todella helppo kilpailuttaa ja vertailla hjintoja.

    • joopajoop

      Pohjolassa olen ollut jo useamman vuoden. ihan tyytväinen olen.

      Sairaskuluvakuutus on ollut hyvä. Korvannut lääkärikäynnit ja lääkkeet todella kattavasti ja rahat tilillä todella nopeasti. helppoa kun voi asioida yksityislääkärillä. Vahinkoilmoitukset helppo tehdä netissä.

      Muista vakuutuksista en ole hakenut korvauksia, joten en osaa sanoa.

    • Tympääntynyt

      Älä iki-iki-ikinä ota vakuutusta Pohjolasta. Ns "palvelupisteessä" palvelllaan vain vakuutusta ottaessa.Jos haet korvauksia, mitään palvelua et saa etkä neuvoja, miten pitäisi toimia. Sinua juoksutetaan eri paikoissa. Jos yrität tehdä korvaushakemusta netin kautta, nettisivustot eivät toimi, sillä heittävät sinut jatkuvasti ulos. Näin ollut jo kaksi vuota ja myönnetty asia mutta mitään parannusta ei ole tullut. Lienee osoittautunut hyväksi keinoksi olla korjaamatta asiaa, kun ihmiset kyllästyvät aikaa vievään ja hankalaan korvausasiakäsittelyyn eivätkä jaksa enää korvauksia siten hakeakaan.Siis EI IKINÄ Pohjolasta vakuutusta!!

      • Anonyymi

        Niin totta. Op-pohjola ja lähi-tapiola ovat oikein mestareita jättämään asiakkaan vaille korvauksia. Paperia ja todistuksia vaan kysellään ainavaan lisää, vuodesta toiseen, kunnes vahingon kärsijä luovuttaa ja jättää häelle kuuluvan korvauksen yhtiön tilille. Nämä ovat pahimmat vilunki-yhtiöt.


    • phärkönen_67

      Aiemmin oli vakuutukset Pohjolassa, olin ihan tyytyväinen ollut kyseiseen lafkaan, kuitenkin kun kävin LähiTapiolassa hakemassa tarjoukset nykyisiin vakuutuksiin niin sain huomattavasti edullisemmat vakuutukset sieltä, joten hinnan perässä vaihdoin.

      • Essinemo

        Niin minäkin ensin luulin " hinnan perässä ". Vakuutusmyyjä soitteli ensin päivällä, illalla ja melkein yölläkin. Vakuutusmyyjän kanssa kirjallisesti sovittiin asiat mm. matkustajavakuutus ilmaiseksi vuodeksi, palataan asiaan joulukuun puolivälissä. Odotin myyjän yhteydenottoa, kun sitä ei tullut, lähetin sähköpostia myyjälle. Posti tuli bumerangina takaisin, ilmeni että kyseinen tyyppi ei ole enää firmassa. Lähetin firmaan mailia, selvitin mitä oli sovittu. Kukaan ei vaivautunut minulle edes vastaamaan. Sen jälkeen vaihdoin vakuutukset PikaPikaa takaisin edelliseen vakuutusyhtiöön. Siellä Palvelu pelaa !


    • perheenäiti

      Ollaan oltu LähiTapiolan asiakkaita vuodesta 2008 ja mieheni firma on myös vakuutettu siellä. Asiakaspalvelu ihan huippua (yksi numero mihin soittaa) ja vakuutuksissa tosi hyvin huomioitu tuo yritysasiakkuus. Eläkeasioista en nyt tajua ite mitään, mutta mies kehui sitäkin... tiedä sitten.

      Pohjolasta on kokemusta ennen LähiTapiolaa ja en kyllä kehu!! Ei ole asiakaspalvelua ja yhteyshenkilö vaihtui jatkuvasti.

    • rahankeräysyhtiöitä.ovat

      Suuremmissa korvaustapauksissa homma vaikeutuu ainakin L-Tapiolassa ja varmaan
      myös muissa yhtiöissä.

      Omakotitalon täysarvovakuutus oli voimassa ja salaman sytyttämän palon jälkeisistä korvauksista eivät pysyneet sovitussa. Mm. asumiskuluja ei korvattu, koska oli "oma
      mökki ja voitte asua siellä korjauksen ajan".
      Sehän ei ole mikään asiallinen perustelu tuossa tilanteessa. Muutakin tinkaamista oli
      tarkastajan puolesta päivänselvissä asioissa, mutta niistä en jaksa enää edes kertoa.

    • Eihelvetissä

      Tapiolasta tuli nyt kirje että joku kummallinen maksu maksamatta 260e.
      en suosittele antamaan kyseiselle yhtiölle penniäkään kusetusta koko paska!

      • kyllävaihtuu

        Sama juttu. Maksut jättävät LähiTapiolan sivuille, sitten tulee maksukehoitus koska e-laskutus omaan verkkopankkiin ei toimi. Homma muuttui radikaalisti huonommaksi vuodenvaihteessa.


    • Huonoyhtiö

      En suosittele lähitapiolaa ollenkaan. Korvauksen aika kun tulee, sieltä et saa mitään korvausta,perustelut huonoja/ontuvat, jos niitä ylipäänsä saat ollenkaan. Kiertelevät ja välttelevät omaa vastuutaan. Kalliit vakuutusmaksut,niitä saat kyllä maksella korvauksia on turha odottaa. Huono kohtelu vahingon sattuessa. Vakuutukset Lähtevät lähitapiolasta toiseen yhtiöön.

    • Ellunkoti

      Minulla on huonoja kokemuksia Pohjolasta. Vaihdoin Ifiin, nyt pitäisi kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä.

    • 3094823

      Pohjolassa ovat kaikki vakuutukset eli kotivakuutus, hoitovakuutus, tapaturmavakuutukset ja kahden auton vakuutukset. Keskittäminen on kannattanut. Hinta laatusuhde on kunnossa. Älkää juosko bonusten perässä autovakuutuksissa. Katsokaa kokonaisuutta ja ymmärtäkää vakuutusten sisällöt. Halvin on aina kallein.

    • kiitos_tyhjästä

      pohjolassa 6v takana hyviä kokemuksia. mutta nyt vuosi lähitapiolassa nyt hajos kallis ihan uusi kännykkä, ja eivät korvaa. kiertäkää tämä pulju kaukaa. sama homma lasten vakuutuksen kanssa ihan tyhjän kanssa koko vakuutus ja meillä kallein loisto vakuutus..

    • lupapainaarahaa

      Pääsääntöisesti vakuutuksia ei kannata ottaa minkään muun kuin totaalisen katastrofin varalle.
      Jos jääkaappi, kännykkä, aurinkolasit tms halpa käyttötavara hajoaa, niin joko korjataan tai vaihdetaan uuteen, niiden vakuuttaminen ei ole taloudellisesti järkevää koska vakuutusmaksut tulevat pitkässä juoksussa paljon kalliimmaksi kuin uusi tuote. Varsinkin kun ne iänikuiset ikäalennukset pudottavat kaiken käyttökulutustavaran korvaukset muutamassa hetkessä nollaan.
      Kalliin auton, asunnon yms vakuuttaminen on tietenkin ihan ok.

      Ja henkilövakuutukset kuntoon, varsinkin jos perheessä on paljon lainaa: Toisen lainanmaksajan kuolintapauksessa tulee äkkiä hätä käteen ilman henkivakuutusta.

    • POPMUIJA

      Minä vaihdoin vakuutukset Pop-vakuutuksesta Lähitapiolaan koska vakuutusmies puhui mut ympäri. Nyt ihmettelen mitä eroa tässä vaihdossa siis olikaan. Olin aivan tyytyväinen Pop-vakuutukseen. Meninkö halpaan ? Tää on sama hinta mutta kattavampi.
      Nyt pitää alkaa perehtymään. Taidan soittaa ja perua. 😁

    • Ifittäjä

      Koulun tapaturmavakkutus Lähitapiolassa, ei korvaa kouluaikana eikä koulumatkalla tapahtuneita tapaturmia.Heidän mielestään ne eivät kuulu korvauksen piiriin....

      En suosittele , eikä itsekkään jatkossa käytetä koskaan kyseistä vakuutusfirmaa, eihän se korvaa,jos jotain sitten sattuu.

      Pohjolasta ei ole henkilökohtaista kokemusta.

      Ifillä on omat vakuutukset, heillä palvelu ollut aina hyvää, ja korvaavat myös vahingon sattuessa. Suosittelen omien kokemuksieni pohjalta muillekkin siis Ifiä.

    • Ihme_odottelua

      Vakuutukset Pohjolassa. Niin kauan hyvin kun mitään ei tapahdu. Nyt meidän alle ajoi hlö auto. Automme seisoo. 10pv jo mennyt, mitään ei ole tapahtunut. Kuinka kauan odotetaan. Alle ajanut ylistää vain jumalaa ja ei tee vahinkoilmoitusta. Meillä osakasko niin ei ehkä koko kesänä saada autoamme ajoon. Alkaa olla mitta täysi. Kaikki vakuutukset Pohjolassa. Menee kyllä mietintään tämän jälkeen.

    • Ihme_odottelua

      10pv jälkeen Pohjola teki päätöksen poliisiraportin pohjalta. Nyt korjaamo ei saa yhteyttä vakuutustarkastajaan (Joensuu). Ei vastaa puheluun. Ei soita vaikka jättää soittopyynnön. Onko porukka lomalla. Ylityöllistetty. Kyllästynyttä hommiin.

    • Varoitusta

      Kaikenlaisista elämäni aikaisista asiakkuuksista on jäänyt inhottavimpana mieleen Lähitapiola.
      Taitavia huijareita. Kannattaa pysyä tästä yrityksestä mahdollisimman kaukana. '

      Jos on vaikka nuorena ottanut useita vakuutuksia niin he soittelevat ja pyytävät konttoriin muka tarkastamaan että vakuutukset ovat ajantasalla. Sitten esittävät että on uusi paketti joka on asiakkaan kannalta edullisempi. Tämän he tekevät kunnioitettavan taitavasti. Myöhemmin asiakas huomaa että uudessa paketissa ei olekaan enää sairausvakuutusta joka aiemmin oli ja joka on tärkeä vakuutus mitä enemmän tulee ikää.

      Tässä on kiteytettynä heidän vedättämistä. Tämä on vain yksi esimerkki. Kannattaa varoa Lähitapiolaa se on täynnä vedättämistä eli asiakkaan taiturimaista huijaamista monin eri tavoin.

    • Ihme_odottelua

      Kolme viikkoa kulunut kolatista jossa olimme täysin syyttömiä. Pohjola ei ole vieläkään saanut etenemään asiaa. Automme seisoo ja mitään korvauksia emme saa ja vakuutukset juoksee koko ajan.

      • tättärääpippijuu

        Muistelen, että jo 2016 keväällä tuon Pohjolan nimeksi tuli OP-vakuutus.


      • KärsinytVakuutuspetosYht

        Hyvin on lobattu eduskunta... Jos jotain sattuu, vakuutusyhtiöllä oikeus olla liikennevakuutuksista korvaamatta 30. päivää ja vasta sen jälkeen viivästyskorko... Sijaisautovakuutus on lunastustapauksissa rajattu 14. päivään ja korvauspäätöstä tai ainakaan rahoja ei 14 päivään kyllä saa...

        Vakuutuspetoksen tekee usein vakuutusyhtiö... Jos saat korvausta, on sinun pitänyt tehdä vakuutuspetos...


    • eroa

      Kaksi asiaa mistä kannattaa erota ovat kirkko ja Lähitapiola.

    • Ihme_odottelua

      Kohta kuukausi kolarista. Auto ei ajokunnossa. Sovittu lunastus. Auto läksi samantien. Rahat luvattu tilille viikon päästä. Kokonainen kuukausi ilman autoa. Ilman korvauksia. Ei vara-autoa vaikka täysin syyttömiä. Osakasko oli autossa.

    • Inkku53

      Vakuutuksissa nyt kun tuli lisäbonukset käyttöön , itselläkin olisi tullut 80 %, samoin miehellä 80%, Arvaatkaapa aleniko vakuutukset, minulla aleni , miehellä olisi noussut , vaikka bonuksia tuli lisää 70 :sta 80:een, ei kannattanut ottaa 80 % bonuksia. Nostivat lähtöhintoja, mistä bonukset lasketaan . Onko teille tapahtunut samanlaista?

    • KOMERO

      Pohjolasta jo kokemuksia. Olin kolarissa syyttömänä,vastapuoli Pohjolassa. Ei meinannut saada korvausta sijaisautosta koska oma auto ei ole odotusaikana korjaamolla.
      Lähivakuutus ei ole läskin vakuutusyhtiö. Jos painoindeksi on korkea,niin et saa sairauskulu vakuutusta. Sairauskulu vakuutuksesta et saa korvausta leikkauksesta jos sinua on hoidettu sitä ennen. Miten voi päästä ihan suoraan leikkaukseen?

    • Pohjolaparempi

      Yksityisvakuutukset on Pohjolassa ja yrittysvakuutukset Lähitapiolassa. Nyt sattui samaan aikaan vahinkoa molempiin vakuutuksiin. Pohjola korvasi kaiken, Lähitapiola ei korvaa mitään. Tuoteselosteen mukaan pitäisi korvata, vaan tuli vastaus, että se on vain yleiskuvaus vakuutuksista ja oikeat tiedot löytyy vakuutusehdoista.

      Nyt vaihtuu lähitapiola lopullisesti pois minun elämästäni.:)

    • sivustakatsojaaaaa

      Lähitapiola huijariyritys. Vakuutuslääkärit maksettuja, eikä korvauksia ole mahdollista saada edes oikeusteitse, koska suomessa vakuutusyhtiötä ei voi haastaa julkiseen oikeudenkäyntiin normaalilla oikeusprosessilla.

      Lisätietoja aiheesta: saaraauvinen.fi

    • Selvittänyt

      Vertasin todella tarkasti OP:n ja LähiTapiolan vakuutusturvat. OP tuo tarkasti esille kaiken ja on selkeästi kattavampi vakuutuksissaan. Juuri LähiTapiolan vakuutusselostusten ylimalkaisuus jäi epäilyttämään. Mieluummin maksan enemmän ja saan mielenrauhan kuin ostan halvalla ja jään epävarmaksi. Halvalla ei ole ennenkään saanut hyvää.

    • näinsemeneeee

      En niin tiedä mutta mulla liikennevakuutus pohjolassa 650e ja maksoin tuon vuoden kokonaan etukäteen joitain kuukausia sitten. Nyt vaihdan ifiiin koska liikennevakuutus autoon mulla vuodeksi siellä 140e niin ei tarvi vaihtoa miettiä kauaa :D Saa vähän takaskin sit rahaa pohjolasta. Joku puolet on vakuutuskaudesta mennyt pohjolassa.

      • näinsemeneeee

        Tarkoitan että en nyt tiedä ifin muista toimintatavoista ym. että onko hyvää vai ei koska ei ole kokemusta mutta tuon hinnan takia vaihdan.


    • LÄHITAPIOLAHYHHYH

      Lähitapiolaan vaihdoin Ifistä kun ruikuttamalla ruikuttivat asiakkaaksi.Tulivat oikein kotiin tekemään tarjouksen.Täytyy sanoa että on kyllä niin kiero firma(Lähitapiola) kun olla taitaa.Vaikka kyllähän kaikki vapaaehtoiset vakuutukset taitavat olla turhia missä tahansa yhtiössä.Liikennevakuutus on pakollinen ja siinäkin kusevat silmään 6-0.IF sentään toimii pienemmissä korvauksissa jollain lailla.Mutta kun alkaa miettimäään kotivakuutuksen hintaa n 800€ vuosi verrattuna siihen,että särkyy esim yksi pakastin 400€ joka viides vuosi miinus omavastuu 150€ ja ikävähennys niin varmaan hyvin äkkiä pystyy laskemaan kannattako pitää vakuutuksia?Varsinkin kun suurin osa Suomalaisista ei tee korvaushakemusta ollenkaan,kun tietävät etteivät kumminkaan saa mitään korvausta.Kumminkin maksavat kalliita vapaaehtoisia vakuutuksia.Ja vakuutusyhtiöt kampanjovati tv ssä kuinka nyt pitää muistaa tehdä sitä,ja tätä että vahinkoa ei sattuisi ja esittävät välittävänsä ihmisestä.Ne ei vakuutuksia hyvää hyvää hvyyttään myy.Kunpa joku OIKEA poliitikko puuttuisi nuitten kusetuksiin ja saataisiin tuo hyväksikäyttö loppumaan.Mutta lienee Kokoomus ja Keskusta(lesta) liippareilta turha odottaa ainakaan mitään toimia asian suhteen.

      • Jäykk

        Minkä ihmeen takia maksat vakuutuksista? Ota vain pakolliset ja irtisano muut, niistä ei koskaan saa yhtään mitään. Eihän semmonen kannata että maksaa vaan. Eikä saa korvausta jos jotain sattuu. Ja pitää omavastuu maksaa. Ja vielä ikävähennykset kärsiä. Ja vielä tulla kusetetuksi.


    • Vertailkaa

      Sanotaan mitä sanotaan ..Olen tyytyväinen Lähitapiolan asiakas, ennen vuodenvaihdetta 2 muuta vakuutusyhtiötä otti yhteyttä.
      No kävin niissä kartoituksessa, toinen vielä puhelimessa hehkutti että he ovat kilpailukykyisiä verrattuna Lähitapiolaan 20-30 %... Meillä vakuutusmaksut vuodessa 4050.00 €
      Noo tämän toisen tarjous olikin 6200.00 € samoilla ehdoilla.
      Toisen tarjous oli 4300 mutta korkeemmilla omavastuilla.
      Olen tyytyväinen Lähitapiolaanmyös kun olen pari kertaa hakenut korvauksia varkauksista niin korvaus tuli nopeasti maksuun.

      • VaihtoaSuunnitteleva

        Onko kellään kokemuksia siitä että Pohjola poisti keskittämisalennuksen ja nosti tiettyjä hintoja jopa 7%, Asiakaspalvelusta et saa ketään kiinni, automaatti vasta että soita myöhemmin kaikki asiakaspalvelijat ovat ruuhkautuneet? Eivätkä vastaa nettiviesteihin (palaute)

        Olisiko asiakkaat karkaamassa muille yhtiölle kun nostavat hintojaan näin rajusti?


      • kokemuksistakarttuuoppi

    • Kohtalotoverit

      Mulla on ainakiin sama tilanne

    • Lähitapiolahaisee

      Lähitapiolassa työpaikan vakuutus ja kaaduin töissä liukkaalla ja olkapäästä repes hauiksen toinen jänne irti paikaltaan ja siirtyi sivuun. Lääkäri sanoi että pitää leikata ja kiinnittää takaisin paikalleen. Noh vakuutusyhtiön mielestä vika ei tullutkaan tuossa kaatumisessa ja ei makseta. Oma tapaturmavakuutus Op-pohjolassa ja sinne soittelin niin käskivät laittaa hakenuksen sisään, katotaan nyt mitä ne sitten päättää.

    • MasaBo

      Olen pitkään ollut Lähitapiolan asiakas. Vakuutushinnat ovat kilpailukykyisiä - vahinkoja ei juurikaan ole ollut. Nyt on tullut tapaturmavahinko ja LÄhiTapiola on valitettavasti KaukainenTapiola. Asiakaspalvelijat vaihtuvat joka kerta, kun hoidat asiaa. Et saa vastauksia kysymyksiisi ja kestää kestää kestää.... Todella hidasta ainakin tapaturmavakuutuspuolella. Pian on lähes kuukausi mennyt ja asiaa edelleen käsitellään. Oiskohan tulossa kielteinen päätös...

      Vahingon sattuessa en voi suositella Lähitapiolaa!

      • kuluttajan_valinta

        Totta kai voit suositella lähi tapiolaa koska olet lähitapiolan palkattu työntekijä kehumaan työnantajaansa yksi kaunista kymmenen hyvää yksitoista keksittyä

        Tuhannet pettyneet kuluttajat tietävät jo totuuden nimittäin lähi tapiola on huijareitten pesä

        Karttakaa kiertäkää lähitapiola säästätte yöunet


    • Jokatuutistasamaa

      Onpas keskustelua herättävä aihe. LähiTapiolalla on ainakin tämän ja muiden heitä koskevien foorumien perusteella huonoin maine kaikista suomen vakuutusyhtiöistä!

    • pohjolaan

      ei lähitapiolaa ei korvauksia koskaan

    • huijjariitt

      mieli valtaisia vastauksi puhelin keskustelujen takia jos sanot asian vähänkin erillailla sinua syytetään valehtelusta ja korvaus hylätty
      tässä nauhoituksen hyvät puolet kun parannetaan palvelua
      lähitapiolalle
      ei ikinä
      varokaa
      huijjareita

    • NikoLappalainen

      Hei,

      jos haluatte kilpailuttaa vakuutusyhtiötä tai päivittää ajantasalle vakuutuksia, olkaa minuun yhteydessä.
      Minun kautta onnistuu yhtiön kilpailutus ja vertaaminen helposti ja sujuvasti.
      Voin luvata, että yhteydenotto on hyödyllinen!

      Olkaa yhteydessä minuun, niin katsotaan kuntoon nämä, alla sähköpostiosoitteeni.
      [email protected]

      Terveisin,

      Niko Lappalainen

    • pölhölänmyyntimiäs

      Morjesta!
      Aloittelen tässä uraa OP Vakuutuksen "mainosmiehenä" ilman palkkaa (olen maksanut OP:n viimevuotisesta 210 M€:n liikevoitosta kovanhinnan) terveydelläni. No paperisota on vasta alussa. Älkää ottako minuun yhteyttä. Tulen julkaisemaan asiani vielä täällä.

    • Valtiovalvomaan

      Älkää hyvät ihmiset laittako rahojanne lähitapiolaan. Olin ilman omaa syytäni peräänajo kolarissa ja lähitapiola ei suostu maksamaan kaikkien kolareissa tulleiden vaurioiden korjausta!!!
      Täysin mielivaltainen päätös.
      Valitin fineen mutta he tietysti kun istuvat samoilla saunan lauteilla olivat lähitapiolan kanssa samaa mieltä.
      Vakuutusyhtiöt voivat tässä maassa tehdä ja mellastaa ihan miten tahansa.
      No tähän kohtaan sopii vanha sanonta "paha rumpu kuuluu kauas"
      Olen juuri kilpailuttamassa vakuutusyhtiöitä. Otan mielelläni vinkkejä vastaan. Vakuutus huijarit voivat sivuuttaa.

    • pölhölänmyyntimiäs

      Rosvoja ovat kaikki vak.yhtiöt. Kilpailu kannattaa mutta lue tarkasti korvausehdot ja vertaa niitäkin. vak. hinnat ovat naamakohtaiset jos et osaa tinkiä maksat enenmän. FINE on puolueeton neuvonantaja mutta valitus joka tehdään muutoksenhakulautakunnalle on vak.yhtiön alainen. Sanamuoto on hyvin tarkka valituksissa. OP Vakuutuksen kanssa itse en tee enää uusia diilejä.

    • Vakuuttava.fi

      www.vakuuttava.fi
      Kilpailutamme puolestanne kaikki vakuutusyhtiöt riskittömästi :)

    • Anti-kommunisti

      Älä ikinä ota Lähitapiolasta mitään vakuutusta. Autoon tehtiin ilkivaltaisia viiruja ja lommoja, mutta vahinkotarkastajan mukaan jäljet ovat pieniä tai epäselviä. Vetosi auton ikään, vaikka auto oli naarmuton noudettaessa. Mm. takalasissa ja takaluukussa on nyt syviä viiruja. Tarkasta hylkäsi koko hakemuksen jälkikäteen, vaikka ensin tuli myönteinen korvauspäätös. Deltan korjaamon kumppani. Eli unohda venäläiset Delta, Incar ja Tapiola.

      • EveliinaLT

        Ikävä kuulla että autoasi on naarmutettu. Meidän jokaiseen kaskovakuutukseen sisältyy tosiaan tuo ilkivaltavakuutus, joka kattaa tahallisesta vahingonteosta aiheutuneita vahinkoja. Näistä on aina tehtävä tietenkin rikosilmoitus.

        Muistathan, että voit hakea päätöksen muutosta tai tehdä valituksen useampaakin reittiä, mikäli koet, että kyseinen korvauspäätös on tehty väärin perustein.

        /Eveliina. Lähitapiola


      • Anonyymi
        EveliinaLT kirjoitti:

        Ikävä kuulla että autoasi on naarmutettu. Meidän jokaiseen kaskovakuutukseen sisältyy tosiaan tuo ilkivaltavakuutus, joka kattaa tahallisesta vahingonteosta aiheutuneita vahinkoja. Näistä on aina tehtävä tietenkin rikosilmoitus.

        Muistathan, että voit hakea päätöksen muutosta tai tehdä valituksen useampaakin reittiä, mikäli koet, että kyseinen korvauspäätös on tehty väärin perustein.

        /Eveliina. Lähitapiola

        Saako mistään muualta asiakaspalvelua kuin tämmöisistä viestiketjuista?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako mistään muualta asiakaspalvelua kuin tämmöisistä viestiketjuista?????

        Joo, kun jaksaa täyttää kasan papereita, soittaa ja taistella korvauksistaan, voi jotain saadakin.


    • Anonyymi

      Itsellä on pelkästään hyviä kokemuksia Lähitapiolasta. Viimeisin asiointi heidän kanssa oli kun lähitapiolassa vakuutetun auto ajoi perään. Vahinko tapahtui klo 17.30 ja seuraavana aamuna klo 10.00 sain jo viestin lähitapiolasta, minne viedä auto korjattavaksi lisämaininnalla, että voin jatkaa asiointia jo valitsemani korjaamon kanssa, mikäli olen jo vienyt autoni johonkin muuhun korjaamoon.
      Seisontapäiviäkin korvasivat aavistuksen edukseni.
      Siltä osin kun omia vakuutuksia on ollut Lähitapiolassa korvauskäsittelyssä, korvaukset ovat hyvin kattaneet vahingon ja korvaus on yleensä näkynyt tilillä vahinkoilmoituksen jättöpäivää seuranneena arkipäivänä. Varastetut perämoottorit (2x) on korvattu lähettämällä uusi tilalle.

    • Anonyymi

      Oli ensin Pohjolassa vakuutukset kun kuluteltiin OP-bonuksia pois, hinta 1230eur. IF hinta kilpailutuksella 1280e.
      Lähivakuutuksen tytteli soitti ja sai ylipuhuttua että tuli käymään kotona tekemään tarjouksen. Hinnaksi tuli 1060e, kun oli -30% tarjoukset kaskosta, pariturvasta ja jostakin muustakin vakuutuksesta taisi olla talon vakuutus(kotivakuutus), mutta nyt kun uuden asiakkaan alennukset poistui, pomppasi hinta 1380euroon.

      Kilpailutin taas,
      Fenniassa oli nyt vastaavat tarjoukset, kasko 180e(saatavissa vain A1 katsastusasemilta ostettuna), pariturva -30% yms. meni kokonaishinta 940euroon. joten siirsin vakuutukset Fennialle.

      Tällä nyt mennään vuosi ja täytyy katsoa sitten jaksaisko kilpailuttaa. On semmoinen 4-5 tunnin työmäärä. Mutta säästö yleensä 300-400e kun vaihtaa yhtiötä ja saa uuden asiakkaan tarjoukset vuodeksi.

      Mutta mun usean vuoden kilpailutuskierroksen perusteella ilman alennuksia menee hinnat näin, kallein ensin:

      Lähitapiola
      IF
      OP-Pohjola
      Fennia


      IF aikana sattui korvauksia ja se kyllä pelasi hyvin, mutta en silti halua maksaa ylimääräistä. Fennia jää sitten nähtäväksi ei ole siellä ennen ollut vakuutuksia.
      Lähitapiola oli pettymys, hinnat nousi kalleimmaksi ei toimi systeemit kovin hyvin kun provikkapalkkainen ulkopuolinen myyjä ja firman oma asiakaspalvelu ei tiedä kuka mitäkin asiaa hoitaa. Fenniallakin nettiasiointi tökki, mutta kun on halvin niin ehkä sen hyväksyy. OP:lla aina kaikki toiminut viimeisen päälle hyvin, samoin IF:llä, mutta lompakko ratkaisee..

    • Anonyymi

      Ei välttämättä kumpikaan riippuu paljon teidän kotitalouden vakuutusrakenteesta.

      Suosittelen käyttämään Vakuuttava.fi palvelua, koska kilpailuttavat kaikki yhtiöt ja meidän perheelle Fennia Pohjola oli selkeästi kaikista toimivin yhdistelmä.

      Yhtiöt peräänkuuluttaa keskittämistä, mutta meidän kannalta kaikista järkevin oli hajauttaa kahteen yhtiöön.

    • Anonyymi

      Itselleni paras vaihtoehto ollut POP vakuutus. Sieltä otettu kotivakuutus ja matkavakuutus.

      POP vakuutuksesta saa vielä -25 e alennus heti ostaessa koodilla SIHVAA

      Kaikki toiminut hyvin ja edullinen, suosittelen :)

    • Anonyymi

      lähitapiolasta ett saa korvauksia vaikka kuuluu

    • Anonyymi

      Kaarinan Lähitapiolasta soitettiin ja pyydettiin käymää. Kahviteltiin vertailtiin edellisiä vakuutuksia. Näytti edulliselta 3 autoa liikenne kaskot lisäksi pari skootteria kaskot lisäksi kotivakuutukset. Hinta alle 3000 euroa ja S-bonukset päälle. Ei määräaikaisuutta. Otin vakuutukset.
      Mutta miten kävikään ensimmäinen kolhu autoon ja ongelmat olivat valmiit. Korjauksen ajaksi annettiin auto mihin perheeni ei edes mahtunut oli herrat kuulemma sopineet, että vaikka auto on 7-paikkainen niin annetaan 5-paikkainen huollon ajaksi. Mitä V.....A!
      Ei muutakun Sisulla etenpäin ja vakuutusyhtiön vaihtoon. Liikenne vakuutuksissa olikin pohjamaksu joka tarkoittaa, että se maksetaan maksujen päälle eli minun tapauksessani yhteensä 3 autoa 60 2 skootteria 80 euroa = 140 euroa. Vakuutus täytyy olla koko vuoden ettei tarvitsisi maksaa, arvatkaa vaihdoinko? Totta helkutissa.
      Mutta kostoni on suloinen olen saanut ystäväni vaihtamaan vakuutukset pois Lähitapiolasta ja ensi viikolla pari suurempaa yhtiötä siirtyy myös pois Lähitapiolasta se on varmaa. Jatkan tätä niin kauan kunnes joku herää viestiini Lähitapiolasta.
      Eli älkää ihmeessä ottako ainakaa vakuutusta Lähitapiolasta!!!

    • Anonyymi

      Popvakuutusta suosittelen.

      Hyvin on vakuutukset toimineet, pienissä korvaus jutuissa. Isommista ei vielä tietoa.

      Tässä minun koodi jos joku haluaa hyötyä 25€ alennus vakuutusmaksuista.

      www.popvakuutus.fi/ref/HUSPUA

      Koodilla: HUSPUA

    • Anonyymi

      En suosittele metsästys koira vakuutusta tapiolasta.tapiolan korvaukset erittäin rajattuja jos koiraa ei voi käyttää metsästys käyttöön.kaupalliset sivut joissa luvataan .sitten löytyy rivien välistä lisä pykälät joilla kumotaan kaikki.

    • Anonyymi

      Minulla on lähivakuutus toiminu oikein hyvin. Ja muuten ainoa vakuutuslaitos josta saa vielä kohtuurella ihimisen puhelimen päähän.

    • Anonyymi

      Minulla on OP:stä ainoastaan matka- ja matkaterveysvakuutus, ja se on toiminut hyvin yhtä hieman monimutkaista tapausta lukuun ottamatta. Rauhallisin mielin olen saanut matkustella.

    • Anonyymi

      Mikä vaan kunhan ei Lähitapiola tai Turva. Ne kaksi samaan konserniin kuuluvia ja samoilla säännöillä asiakkaaitaan kohtelevia yrityksiä! Kaikkialla muualla korvauskäytännöt paljon paremmat, mutta nuo tekevät kaikkensa ettei vaan tarvi korvata yhtään mitään. Hinnatkin putosivat minulla monta sataa euroa kun vaihdoin Ifiin.

    • Anonyymi

      Meillä vesivahinko ja putki vuotanut pikkuhiljaa vettä lattian läpi.Pohjola ilmoittaa, että ei korvausta ja väittää, että vuotanut ennen kuin olen vakuutuksen heille siirtänyt,eli noin 8kk.
      Meillä vaihdettiin keväällä tähän tilaan vesimittari ja silloin olisi kyllä huomattu jos olisi märkää ollut.Täysi huijari firma ja kaupungin putkipuolen työnjohto,kertoi, että huonosti korvaavat, mutta maksut muistaa laittaa ajallaan.

      • Anonyymi

        "...ja kaupungin putkipuolen työnjohto,kertoi,..."

        Vai että putkimiesten työnjohtaja kertoi. Nyt on vakuutusjuridiikan ja korvausehtojen asiantuntemus kohdallaan!


    • Anonyymi

      Lähtökohtaisesti tapiolalla maksat ylihintaa. Ja jos oikein kauniisti pyydät niin voivat 10% antaa alennusta pitkäaiksesta asiakkuudesta just sen jälkeen ku ovat nostaneet maksuja 5%.... Taitaa omat vakuutuspaperit mennä vaihtoon.

      • Anonyymi

        Kannattaa lopettaa vakuutukset Lähi-Tapiolasta. Kierretään korvausvastuuta. Pelkästään uusia vakuutuksia tehdään, korvauksia ei käsitellä asiallisesti.


    • Anonyymi

      Lähitapiolan asiakaspalvelun / myynnin taso on järkyttävän huono ja asiakasvastainen. Olen todennut tämän jo kahteen otteeseen. On käsittämätöntä miksi johto ei puutu tähän. Ovat varmasti saaneet palautetta! Hakekoot vaikka ulkopuolisen konsulttifirman, joka avaa käsitteen ASIAKAS_PALVELU_ En missään nimessä suosittele kenellekkään ottamaan vakuutusta Lähitapiolasta!

    • Anonyymi

      LähiTapiolaa on kovasti haukuttu. Itse sain heiltä huomattavasti Pohjolaa edullisemman tarjouksen ja mietinkin mikä totuus asian takana on.

      Kertokaapa välillä kokemuksia Pohjolasta! Kaikenlaista siis.

      Pohjolalle ilmeisesti ulkopuolisena toimiva Keski-Suomessa toimiva vakuutusmyyjä kävi tekemässä minulle tarjoukset kotona. Mies luonnollisesti yritti myydä ja manipuloida minua ostamaan kaikkea ylimääräistä mistä minun ei varmasti ole järkeä maksaa. Jäi kyllä kovasti mielikuva epärehellisestä huijarista, jota ei ainakaan asiakkaan etu kiinnosta. Pääasia on, että saa revittyä mahdollisimman paljon vakuutusmaksuja.
      Täytyy kyllä olla tarkkana myös näiden kanssa.

      • Anonyymi

        Haukuin itsekin Lähitapiolan, en ottanut sieltä henkivakuutusta, lisään edelliseeni. Tarjous oli halpamainen ja hapan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukuin itsekin Lähitapiolan, en ottanut sieltä henkivakuutusta, lisään edelliseeni. Tarjous oli halpamainen ja hapan.

        Noin vuosi sitten kysyin Lähi Tapiolan toimipisteessä kotivakuutukseen sisältyvän oikeusturvavakuutuksen korvaussummaa. Sitä ei ilmoitettu eikä kerrottu miten yhtiö tulisi mukaan asiaani. Olisi ensin jätettävä käräjäoikeudelle haastehakemus, jonka perusteella korvauksesta jotakin kerrottaisiin.

        Ulkopuolinen asianajaja antoi ymmärtää ettei mitään tukea vakuutusyhtiöltä tulisi. (Mikäli vakuutus jotakin korvaa, on asianajajan tuntitaksa korkeampi) Myöhemmin sain muuta kautta vakuutukseni korvaussumman tietooni. Jos olisin saanut asiallisen kohtelun vakuutusyhtiössä olisin tuolloin uskaltanut haasteen jättää.


    • Anonyymi

      vakuutusyhtiöt ei enää oikeasti kilpaile, esim liikennevakuutus auto, niin nykyään menee ns. perusmaksu!! oli auto liikenteessä tai ei. Että vakuutus pitää katkaista jotta pääsee perusmaksusta eroon!!

      Ennen ei ollut tällaista kusetusta.
      Vois ko liikennevakuutuksen ottaa ulkomailt,,,,a tms. jotta välttyidsi perusmaksulta?

    • Anonyymi

      Pohjolaa en suosittele. Repesi nivunen ja siellä päätettiin että mitään ei korvata, koska nivunen on 35-vuotiaana jo niin kulunut, että sen kuuluukin revetä. Puhelinpalvelussa oli ylimielistä palvelua.

    • Anonyymi

      Pohjolan tapaturma vakuutuksella ei ole mitään korvattavuutta. Ei kannata ottaa.

    • Anonyymi

      Lähitapiola ei korvaa tapaturmavakuutuksia ,eikä näinollen muitakaan ilman oikeudenkäyntejä .Omakohtaiset kokemukset .

    • Anonyymi

      En kasko vakuutuksista osaa sanoa, mutta jos koet pärjääväsi pelkällä liikennevakuutuksella niin sillä ei ole mitään väliä mistä vakuutusyhtiöstä ottaa. Itse otin halvimmasta elikkä tapiolasta.

      Vertailtua omaan 2010 clioon
      POP vakuutus 269€
      Pohjola 200€
      Pohjantähti 186€
      Tapiola 142€

      • Anonyymi

        Maksoin vakuutus maksun tapiolaan 29,7 jossa eräpäivä 8.8 lasku meni kahteen kertaan soitin tapiolaan ja sovittiin että sieltä soittavat minulle 2.8 klo 9.00.koska minulla pakollinen meno 10.00 enkä tavattavissa puhelimeen.Ajattelin jos pääsisin ITSE asian selvittää sinne soittamalla koska soittoa ei kuulunut minulle Ja pääsinkin ,selostin asiani ja tuli selväksi että kyseinen henkilö joka piti minulle soittaa olikin vapaa päivällä.Ja taas tätä että toinen virkailija ei tiennyt asiasta YHTÄÄN MITÄÄN että oli soitto minulle klo9.00.Eli taas kerran niin että itse jouduin takaisin soittamaan sovitusta asiasta ja selvittämään mistä kyse.Mutta Sitten tapiolasta sanottiin että takaisin maksu voi mennä yli puolenkuun vaiheille????Miksi menee niin myöhään, niin vastasi että, jos lähi aikoina tulossa laskun maksu niin siitä vähennettäis.Sanoin että seuraava maksu sinneppäin on 15.9 ja toivon että piahkoin laitatte rahan tulemaan takasin päin.KOSKA ITSE EN OLE tapiolan asiakkaana yhtään laskua maksanut myöhässä vaan aina ennakkoon.Ja toisekseen sanoin että tuskin lähettäisitte myöhästyneen laskun muistutuksesta lapun että voitte maksaa laskun muistutuksesta huolimatta puolen kuun jälkeen.SANOI SELVÄ NOPEUTAN RAHAN PALAUTUSTA,mutta en usko moiseen sanomiseen koska olen tekemisessä vak yhtiön kanssa jollas ei tunnu tomivan luvattu puhelin liikenne ja maksu liikenne asiakkaalleppäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin vakuutus maksun tapiolaan 29,7 jossa eräpäivä 8.8 lasku meni kahteen kertaan soitin tapiolaan ja sovittiin että sieltä soittavat minulle 2.8 klo 9.00.koska minulla pakollinen meno 10.00 enkä tavattavissa puhelimeen.Ajattelin jos pääsisin ITSE asian selvittää sinne soittamalla koska soittoa ei kuulunut minulle Ja pääsinkin ,selostin asiani ja tuli selväksi että kyseinen henkilö joka piti minulle soittaa olikin vapaa päivällä.Ja taas tätä että toinen virkailija ei tiennyt asiasta YHTÄÄN MITÄÄN että oli soitto minulle klo9.00.Eli taas kerran niin että itse jouduin takaisin soittamaan sovitusta asiasta ja selvittämään mistä kyse.Mutta Sitten tapiolasta sanottiin että takaisin maksu voi mennä yli puolenkuun vaiheille????Miksi menee niin myöhään, niin vastasi että, jos lähi aikoina tulossa laskun maksu niin siitä vähennettäis.Sanoin että seuraava maksu sinneppäin on 15.9 ja toivon että piahkoin laitatte rahan tulemaan takasin päin.KOSKA ITSE EN OLE tapiolan asiakkaana yhtään laskua maksanut myöhässä vaan aina ennakkoon.Ja toisekseen sanoin että tuskin lähettäisitte myöhästyneen laskun muistutuksesta lapun että voitte maksaa laskun muistutuksesta huolimatta puolen kuun jälkeen.SANOI SELVÄ NOPEUTAN RAHAN PALAUTUSTA,mutta en usko moiseen sanomiseen koska olen tekemisessä vak yhtiön kanssa jollas ei tunnu tomivan luvattu puhelin liikenne ja maksu liikenne asiakkaalleppäin.

        ELI SANON SUORAAN ETTÄ LÄHI TAPIOLA ON SUORAAN p.......ä


    • Anonyymi

      Lähitapiola ainakin voi näköjään vaihtaa lennosta lasten vakuutusten korvaus ehtoja, oma vastuita ym.

      • Anonyymi

        6 vuotta sitten otettu vakuutus ja nyt ilmottivat että uusi sopimus ehtoineen tulee voimaan


    • Anonyymi

      Lähitapiola irtisanoi vanhan hyvän tapaturmavakuutuksen. 7 vuotta ollut voimassa. Nyt tarjoaa uutta tilalle, joka aiempaa huonompi. Onneksi näitä saa muiltakin yhtiöiltä!

    • Anonyymi

      -25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE

      www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE

    • Anonyymi

      lähitapoiolan juokuyole juiorukertho rutone4n jo jop jko9 autoosi

    • Anonyymi

      Älä vain ota vakuutusta LähiTapiolasta. Aggressiivista epäammatillista myyntiä.
      Googleta "kokemuksia LähiTapiolasta", niin huomaat, että 88 % tyytymättömiä.

    • Anonyymi

      Älä vain LähiTapiolaan erehdy! Täysin mätä yhtiö !

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Lähi tapiola nimen voisi muuttaa kyllä kauko tapiolaksi.
      "Asiakaspalvelu" nykyään sitä, että asiakas hoitaa itse asiat verkossa.

    • Anonyymi

      En suosittele LähiTapiolaa missään tapauksessa. Kaksi kertaa joutunut asioimaan korvausasioissa. Ensimmäisessä olin itsekin Tapiolan kasko-asiakas. Ajoimme ajokoiran päälle säkkipimeässä, myöhäillasta. Omistaja kertoi että koira oli karannut kotipihasta. Kun hain korvausta omistajan kotivakuutuksesta (myös Tapiolassa) oli kertomus muuttunutkin ja kyse olikin nyt metsästystilanteesta, joka ei kuulu korvattavuuden piiriin. vakuutusyhtiö oli kuulemma neuvonut.
      Nyt asioin liikennevakuutusasiassa. Toinen osapuoli törmäsi vasemmalle kääntyvän ajoneuvoni perään. Osapuoli myönsi paikalla tallenteelle aiheuttaneensa vahingon. Vakuutuskäsittelyssä tarina olikin muuttunut niin, ettei kääntyjällä ollut vilkkua päällä. Kääntyvän ajoneuvon kuljettaja, sekä toinen todistaja kertovat, että vilkku oli päällä. Asialla ei ole kuulema merkitystä, koska "kääntyvälle kuuluu ennakointivelvollisuus", ilmeisesti siis myös takaatulevan laittomasta liikennekäyttäytymisestä, sekä "todistajan kertomus ei tuo lisäarvoa".
      Asiakaspalvelu on ollut ala-arvoista perustelujen pimittämistä ja asian viivyttämistä nyt jo viikkojen ajan.

    • Anonyymi

      Kummastakin vain huonoja kokemuksia. Vanhoista asiakkaista ei pidetä huolta mitenkään, toisin kuin nykyisessä Pohjantähdessä, jossa oma vakuutusedustaja kyselee säännöllisesti kuulumisia ja tarpeita. Saa myös illalla ja viikonloppuisin kiinni.

      Pohjolalla hinnat nousi hiipien joka vuosi ja Lähitapsalla korvauksia saanut kirveelläkään.

    • Anonyymi

      Varokaa LähiTapiolan vahingon täyttö ilmoitusta.
      Sarakkeissa ei olekkaan omalleautolle sattunutta vahinkoa. Ohjeessa oli että vahinkon voi ilmoittaa vastaavan tapahtuma lokeron kautta.
      Nyt virkailija vetosi siihen että vahinko ei olekkaan kuin lokerikossa. Laitoin kolarointi.
      LaajaKaskosta ei LähiTapiola ruvennut korvaan koska itte eivät olleet ees vaihtoehtoihin laittaneet omalle autolle tapahtunutta vahinkoa .
      Eli kusetus virma.
      En minäkään tähän jätä vaan paan valituksen vetämään LähiTapiolasta eteenpäin. Jostain katoin että 400 muutakin lakiteitte vetämässä valitusta. 30 vuotta asiakkaana eikä kunnon korvauksia ikinä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe