mikä kovin kalibrri?

paljonkopaljon

50bmg vai 585 vai 600 vai onks jollain isompaa kaapissa/myynnis?

16

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinettä

      Mitä hyötyä tuosta tiedosta voi olla sinulle?

    • Kaliberissa

      Mikä on kalibrri vai tarkoitatko kolibri lintua jos tarkoitat kaliberia niin en usko että siihen on mitään kovuus mittaa toisaalta tehoa voitaisiin mitata kyllä.

      Kun esität kysymyksiä mieti ensin mitä kysyt ja onko kysymyksesi lintu vai asepalstalle

    • Mulla on

      20 cm housuissa. En myy.

    • mies kaukaa idästä

      .950 JDJ, sillä mie oon tavannu pyitä ja kyyhkylöitä koppautella. Kookkaammille lintuloille sitten kaapisa on 38.1 x 297 kingston magnum. Sen mie oon pesittänt vanhaan Mosinin sotaratsuun paikallisella muasepällä. Seppä hoitelt homman römpsäpalkalla. Mie hänelle venäläistä hommasin.
      Hirvihommia en harrasta kun mie en ole löytänt tältä planneetalta yhtään riittävän joulemeärän ommoovvaa kivvääriä.

    • 458 wm

      Miten se kovin kaliberi määritellään? Eniten jouleja,isoin piipun reikä??? Kyllä kai niitä huimia aseita löytyy ympäri pallon. Kai kotimainen L-39:kin rupeaa olemaan aika "iso"kivääri. Aseen tyypiksi mainitaan panssarintorjuntakivääri,mutta jos on koskaan aseen livenä nähnyt tajuaa viimeistään ettei nyt puhuta mistään normaalista metsästysaseesta. Heh heh.

    • l-h
    • Tässäkin_aika_peli
    • kumikarutsa

      Kalibrri? Sää tartte mitään mikä paukahtaa tai lentää metriä kauemmas

    • nono

      tuo ei kelepaa kivääriksi

    • .50 BMG eli Browning Machine Gun....Tuosta 585 en tiedä. .600 Nitro Express sen sijaan on "tuttu". Eikös ole vielä .700 NE: kin olemassa ??.
      --Jaahas. Asiaan :) . Kovin kaliiperi voisi olla ns. Big Bertha jolla saksalaiset moukaroivat pariisia toisessa maailmansodassa. Kaliiperi taisi olla tässä tapauksessa noin 800mm. tuumina 31,5". http://i300.photobucket.com/albums/nn38/rccox/c2dbc76e.jpg Tuossahan tuo .950 JDJ on vertauksen vuoksi sijoitettu 12,7x99 (104) viereen... Milleinä tuo 0,95 tuumaa on siis 24,13mm. Tällöin erään vammaksella tykkejä rakennelleen ukon mielestä tulisi puhua ammuksesta eikä luodista....ja piipustakin piti puhua vallan putkena :) ;) Nyrkkisääntö voisi olla että yli 22mm projektiilit ovat ammuksia. Esim. L-135 semiauto panssarikivääri Made in Finland....

      • asejorde

        Virallisen määrityksen mukaan piipun ja putken raja menee 20 millissä. Eli käytännössä piipun (putken) halkaisijaltaan yli 2 cm aseet ovat tykkejä.

        Ja saksalaisten toisessa maailmansodassa käyttämä 80 cm rautatietykki ei ole Big Bertha. Paksu Bertta oli 42 cm putkenhalkaisijalla varustettu haupitsi ensimmäisessä maailmansodassa.
        Toisen maailmansodan jättimäinen rautatietykki oli kutsumanimeltään Dora. Sen käyttöön piti olla miehistöäkin useampi sata.

        Silti kaliberissa mitattuna Dorakaan ei ole maailman suurin. Sellaiset jumalattomat kranaatinheittimet kuin Mallets Mortar (1800-luvulta Britanniasta) ja Little David (amerikkalaisten toisessa maailmansodassa japanilaisten linnoituksia vastaan rakentama testiase) ovat vielä suurempia. Molemmissa on putken halkaisijaa noin 91 cm.


      • doctor111111111

        Historia hakusessa? Ei saksalaiset Pariisia toisessa maailmansodassa kyllä pahemmin moukaroineet. Marssivat vain katuja pitkin keskelle kylää.


    • sa-int

      7,65

      • kahjo-kake

        Tuo 7.65 lienee pistoolikaliiperi?

        Itse olen rakentanut kerta-laukeavan kiväärin .50BMG, vuonna 2002 aloitin värkkäämään ja pari vuotta meni kun välillä inspis oli hukassa ja aikaa vähän, pulttilukko versio.

        Olen ampunut sillä teeriäkin, toisinaan katkesi kuusesta latvakin, hirviporukassa eivät hyväksyneet asetta, kettuja kyttään kuutamo-iltoina syksyisin mutta enimmäkseen olen sillä ampunut kaljatölkkejä mökilläni ja kerran hirsisaunan läpi.


      • bmg71

        Tosimiehen pyssy, BMG71


    • 950JDJ

      .950 JDJ siinä on aika tyly luoti. Lähtönopeus verrattuna .50 BMG:hen melko pieni, mutta energia minkä .950 JDJ tuottaa on yli kaksinkertainen .50 BMG:hen verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe