Naapurin koira

Kohta ammun sen

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015011219010383_uu.shtml
Minä en tosiaan voi ymmärtää, miksi näitä isoja koiria saa edes pitää. Koko ajan tulee näitä uutisia, kun hyökkäävät ihmisten kimppuun. Ja aina omistajat vähättelevät asioita. Naapurin saksanpaimenkoira esim. on pihalla irrallaan. Ei onneksi ainakaan vielä ole mitään pahaa sattunut, mutta ei ole kivaa kun kävelemme ohi, niin aina silloin tällöin se juoksee muristen lähes tielle ja säikäyttää meidät. Pari kertaa se on juossut meidän pihalle esim. fasaanin perässä. Ei näytä omistaja hetkauttavan tai ei edes huomaa. Koiranomistajat hoi!!! Ihmiset pelkää koiria, jotka ovat vapaina. Omalla pihallakin vapaana oleva koira on pelottava...
Ajan paljon pyörällä maastossa ja muuallakin ja kesässä sattuu aina hyvin monta kertaa, kun saan ajaa karkuun koiraa. Varsinkin metsässä, missä nämä ihanat isot koirat pidetään vapaina ja omistajat huutavat ja koira vaan tulee kohti.
Pitäkää koirien omistajat huolta koiristanne, ettei meidän tarvitse pelätä.

13

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ampumisharrastus

      Miksi tulet saksanpaimenkoirapalstalle provoamaan dobermanneista/rottweilereista? Törkeää, ei ole ihmekään, jos koirat inhoavat sinun kaltaisiasi. Minulla on saksanpaimenkoira, josta kaikki pitävät ja joka ei KOSKAAN ole ollut vihainen ihmisille. Mieti seuraavan kerran mihin ja mitä kirjoitat sekä mitä saat yleistämiselläsi aikaan.

      • Herätystäää

        Niin ja minulla on naapuri, jonka saksanpaimenkoira hyökkäilee aina, kun kävelen tietä ohi heidän talostaan. Siksi kirjoita tänne palstalle. En provoillakseni, vaan peloissani. Ehkä sinä koiranomistaja et sitä voi ymmärtää...
        Ja noinhan useat sanoo, että ei se mitään tee ja sitten mennään tikattavaksi...
        Herätkää koiraihmiset. En minä koiria vihaa.


      • Uskomatonta joo

        Oletko ihan tosissasi... kun sanot että koirat inhoavat sinua" tai siis minua...
        Mitä ihmettä oikein ajatteletkaan. Koira ei voi inhota minua, mutta minä inhoan koiranomistajia, jotka eivät huolehdi koiristaan. Itsellänikin on ollut koira, mutta ei se ollut vapaana ihmisiä pelottelemassa. Juuri sinunlaisesi asennevammaiset koiranomistajat tuhoavat koirien mainetta. Ei se meidän koira kenellekkään mitään pahaa tee...


      • provoajalle
        Herätystäää kirjoitti:

        Niin ja minulla on naapuri, jonka saksanpaimenkoira hyökkäilee aina, kun kävelen tietä ohi heidän talostaan. Siksi kirjoita tänne palstalle. En provoillakseni, vaan peloissani. Ehkä sinä koiranomistaja et sitä voi ymmärtää...
        Ja noinhan useat sanoo, että ei se mitään tee ja sitten mennään tikattavaksi...
        Herätkää koiraihmiset. En minä koiria vihaa.

        Mitäs tänne kirjoitat. Selvitä asia naapurisi kanssa.


      • murrmurrr
        Herätystäää kirjoitti:

        Niin ja minulla on naapuri, jonka saksanpaimenkoira hyökkäilee aina, kun kävelen tietä ohi heidän talostaan. Siksi kirjoita tänne palstalle. En provoillakseni, vaan peloissani. Ehkä sinä koiranomistaja et sitä voi ymmärtää...
        Ja noinhan useat sanoo, että ei se mitään tee ja sitten mennään tikattavaksi...
        Herätkää koiraihmiset. En minä koiria vihaa.

        Miksi et mene naapuriin juttelemaan asiasta??? Kerro että pelkäät koiraa...juttele ihan ystävällisessä mielessä . Ymmärrän kyllä että iso koira pelottaa jos kohti juoksee. Mutta se juokseminen kohti ei välttämättä tarkoita koira vihainen....se voi olla myös iloinen ja leikkisä :)
        Tunnen aika hyvin kyseisen rodun. Meillä sakuja ollut 40v. Joukossa ei yhtään vihaista koiraa. Jokainen kylläkin ollut erilainen. Yksi koirista oli käyttölinjainen, erilanen luonteeltaan kuin muut. Yleensä vihaisuuteen syy hihnan toisessa päässä...omistajassa. Mukavia hetkiä sakujen kanssa :)


      • ......
        Uskomatonta joo kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi... kun sanot että koirat inhoavat sinua" tai siis minua...
        Mitä ihmettä oikein ajatteletkaan. Koira ei voi inhota minua, mutta minä inhoan koiranomistajia, jotka eivät huolehdi koiristaan. Itsellänikin on ollut koira, mutta ei se ollut vapaana ihmisiä pelottelemassa. Juuri sinunlaisesi asennevammaiset koiranomistajat tuhoavat koirien mainetta. Ei se meidän koira kenellekkään mitään pahaa tee...

        Ihan tosissani olen. Kyllä koira vaistoaa ihmisen asenteen siihen, toinen mitä se vaistoaa on pelko. Tällaisessa tilanteessa olisi kenties hedelmällistä hoitaa naapurin kanssa asia kuntoon eikä tänne tulla mustamaalaamaan koirien omistajia. Ja mitä asennevammaisuuteeni tulee, olen oman saksanpaimenkoirani kanssa tuloksekkaasti vuosia saanut jopa koiria pelkäävät ihmiset luottamaan siihen, ettei koirani tee kenellekään mitään pahaa, päinvastoin, nuolee jokaisen vähänkin tutun ihmisen naaman kohdattaessa kadulla. Tämä koira ei myöskään koskaan ole räksyttänyt kenellekään eikä hauku kerrostalossakaan asuttaessa turhaan ja rakastaa vanhuksia sekä lapsia yli kaiken.
        Eikö omassa asenteessasi mielestäsi ole yhtään mitään vikaa?


      • ps.
        ...... kirjoitti:

        Ihan tosissani olen. Kyllä koira vaistoaa ihmisen asenteen siihen, toinen mitä se vaistoaa on pelko. Tällaisessa tilanteessa olisi kenties hedelmällistä hoitaa naapurin kanssa asia kuntoon eikä tänne tulla mustamaalaamaan koirien omistajia. Ja mitä asennevammaisuuteeni tulee, olen oman saksanpaimenkoirani kanssa tuloksekkaasti vuosia saanut jopa koiria pelkäävät ihmiset luottamaan siihen, ettei koirani tee kenellekään mitään pahaa, päinvastoin, nuolee jokaisen vähänkin tutun ihmisen naaman kohdattaessa kadulla. Tämä koira ei myöskään koskaan ole räksyttänyt kenellekään eikä hauku kerrostalossakaan asuttaessa turhaan ja rakastaa vanhuksia sekä lapsia yli kaiken.
        Eikö omassa asenteessasi mielestäsi ole yhtään mitään vikaa?

        Lisäisin vielä, että koira on usein vapaana ihmisten keskellä, ja käyttäytyy samalla tavalla kuin hihnassakin.


      • todella idi on
        murrmurrr kirjoitti:

        Miksi et mene naapuriin juttelemaan asiasta??? Kerro että pelkäät koiraa...juttele ihan ystävällisessä mielessä . Ymmärrän kyllä että iso koira pelottaa jos kohti juoksee. Mutta se juokseminen kohti ei välttämättä tarkoita koira vihainen....se voi olla myös iloinen ja leikkisä :)
        Tunnen aika hyvin kyseisen rodun. Meillä sakuja ollut 40v. Joukossa ei yhtään vihaista koiraa. Jokainen kylläkin ollut erilainen. Yksi koirista oli käyttölinjainen, erilanen luonteeltaan kuin muut. Yleensä vihaisuuteen syy hihnan toisessa päässä...omistajassa. Mukavia hetkiä sakujen kanssa :)

        Koska se on p@skahousu, eli munaton mies, eli saamaton vätys, eli peräkammarinpoika, eli mitätön kitisiä, eli jokapaikan valittaja.....siksi se ei mene.


      • käytös nolla
        todella idi on kirjoitti:

        Koska se on p@skahousu, eli munaton mies, eli saamaton vätys, eli peräkammarinpoika, eli mitätön kitisiä, eli jokapaikan valittaja.....siksi se ei mene.

        Siis oikeasti, eikö tuo ihminen vain hakenut apua.Ja toivonut ettei koirat jatkossa hyöki, että sais rauhassa liikkua.Onko se liikaa toivottu koiran omistajilta?
        Mullakin on koira, mutta en tosiaankaan anna sen haitata käytöksellään muita ihmisiä tai koiria.
        Ja mitä avun pyytäjä sai, haukut sinulta.Oletko nyt mielestäsi hyvin käyttäytyvä ihminen?
        Et minusta -_-


      • Seefferinainen
        Herätystäää kirjoitti:

        Niin ja minulla on naapuri, jonka saksanpaimenkoira hyökkäilee aina, kun kävelen tietä ohi heidän talostaan. Siksi kirjoita tänne palstalle. En provoillakseni, vaan peloissani. Ehkä sinä koiranomistaja et sitä voi ymmärtää...
        Ja noinhan useat sanoo, että ei se mitään tee ja sitten mennään tikattavaksi...
        Herätkää koiraihmiset. En minä koiria vihaa.

        Ymmärrän huolesi, omassa naapurissani asui ennen kaksi erittäin huonotapaista sakemannia. Yksi pääsi kerran irti ja puri ihmistä. Toinen taas alkoi vaanimaan jo kaukaa sinua. Kaikki tämä johtui huonoista omistajista. Taidot eivät yksinkertaisesti riittäneet. Nämäkin koirat olisivat olleet loistavia oikeissa käsissä. Nyt itse omistan yhden sakemannin ja yhden koulutin työkoiraksi.

        Sakemannit ovat kuitenkin yksi Suomen suosituimmista roduista, joten ei ole ihme, jos huonoisin käsiin päätyy koiria. Upea rotu mutta ei kuulu kaikkien käsiin.


    • Näinhän on

      Koira kuin koira. Ei se rotu ratkaise, vaan omistaja

    • Sakupoika1

      Täytyy tähän tuumata sen verran että,en kyllä tykkäisi itsekkään jos oma "poikani" tormailisi tielle ohikulkijoita moikkaamaan.Ei edes tuttua tulijaa,ennenkö henkilö on pihassa asti ja siinä sitten tervehdetitään.Samoin myös jos juttelen jonkun kanssa tienpäässä,koira ei tule sinne ilman lupaa.

    • wwallu

      Isoa vihaista koiraa et pääse fillarilla karkuun. Jos pääset, se ei ollutkaan vihainen ja hötkyilit ihan turhaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe