jääkiekon mm-kisat

nhlfani...penguins

Minkätakia ihmiset tai siis suomalaiset on aivan innoissaan kun alkaa mm kisat ja sit ku suomi ei voita mm kisoista kultaa niin ollaan niin surullisia vaikka ne kisat on joka vuosi. Mun mielestä mm kisat pitäis järjestää joka toinen vuosi ja sinne pääsis nhl:än parhaat pelaajat ja sitä myöten mm kulta muuttuu paljon arvokkammaksi.

17

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esape

      Vittu oot aivan tietämätön jääkiekko asioissa. Jääkiekko on suomen kansallislaji ja me suomalaiset ollaan keksitty jääkiekko

      • juu_mutta

        Eikös jääkiekko ole lähtöisin Kanadasta?


    • international

      Suomessahan nyt kelpaa mikä tahansa marginaalipaska "isoksi urheilulajiksi". Jääkiekon lisäksi jotain hiihto-, mäkihyppy- ja keihäsmitaleja juhlitaan ihan torilla, vaikka muu maailma tuskin on edes kuullut kyseisistä urheilulajeista.

      Huvittavaa tässä on vielä suhtautuminen näihin lajeihin. Suomessa ihan mediaa myöten kirjoitetaan ja puhutaan kuin jotkut vitun jääkiekot ja keihäänheitot olisivat isojakin lajeja. Ihan pokalla koko kansa pitää jotain jääkiekon jämäkisojen voittoa suurenakin urheilusaavutuksena, mitä se ei todellakaan ole.

      Jos suomi joskus pääsee jalkapallon em- tai mm-kisojen lopputurnaukseen, se on aivan ylivoimaisesti kovin urheilusaavutus mitä suomi on saavuttunut. Paikallinen junttikansa ei toki tätä ymmärrä ja pitäisivät joka tapauksessa jääkiekon mm-kultaa kovempana saavutuksena.

      Toki osattaanhan sama itsepetos Kanadassakin miitä jääkiekkoon tulee.

      • wejddiWORLD

        Maapallo on maailmankaikkeudessa marginaalipaska. Ei ole millään mitään väliä mitä on maapallolla. Ammu itseäsi päähän, elämä maan päällä on turha marginaalipaska.


      • J.Ruutu_kisoihin

        ja maailmankaikkeudellakaan ei ole mitään väliä missään, on se olemassa tai ei, niin ei se kutita kenenkään persettä ajassa avaruuten, missä paikka on ajan integraali äärettömyydestä energiaan.


    • Näinonmarjat

      Ei NHL-pelaajia kisoihin. Pysykööt rapakon takana ne douppaajat. Muistamme ruotsalaisen NHL-doupparin olympialaisista. Hänet päästettiin kuin koira veräjästä kärynsä jälkeen, koska suuren ja mahtavan NHL-liigan pelaajia ei saa kiusata millään testeillä. Joku tietämätön testaaja ei vain tajunnut tätä.

    • jyyjyy

      NHL-kausi pitäisi aloittaa pari kuukautta aikaisemmin niin olisi kaikilla sielläkin pelaavilla pelaajilla paremmat saumat päästä jääkiekon MM-kisoihin. Tällöin niitä kisoja saatettaisiin järjestää Pohjois-Amerikassakin useammin niin ei kyseisten pelaajien tarvitse niin usein ihmetellä isompaa kaukaloa. Voisi turnauksen arvokin nousta. Eikä mielestäni vakavasti otettavan jääkiekkoliigan mestaruutta kuuluisi niin lähellä juhannusta ratkaista. Ihme juttu, miten savustuspöntön vierustalta kiinnostaa, kuka edeltävänä päivänä voitti jääkiekkoliigan mestaruuden. Mutta tokkopa se asia minun pillini mukaan menisi.

    • Näinonmarjat

      MM-kisat ovat jääkiekossa aika pieni turnaus, jota ei juuri noteerata esim. Pohjois-Amerikassa.

      Jääkiekko on puolestaan maailmalla pieni laji, joten menestyminen lätkän mm-kisoissa on hyttysen ininää suuressa maailmassa.

    • fanizzz

      Ihmiset katsovat selvästi jääkiekon mm 2015 otteluita kun siellä on se Annika ykkös ketjussa dominoimassa!

    • Mitäväliä

      Minä olen miettinyt tätä juttua, että mitä väliä sillä on jos suomalaiset tykkää katsoa noita kisoja? Ei ole pakko katsoa jos ei tahdo. Jos synkät suomalaiset ha lupaa katsoa ja he saa siitä iloa elämään niin antaa katsoa ja kannattaa leijonia. Vaikka jääkiekko olisi marginaalilaji niin kivahan siinä on pärjätä. Ei meidän tarvitse pelata jalkapalloa sentakia että muut pelaa.

    • huhhuhsuomalaisetuunotXD

      Tyypillinen suomalainen negatiivisuus, ahdasmielisyys, melankolia sekä kyvyttömyys nähdä asioissa positiivisia puolia, näkyy tässäkin keskustelussa. Eihän se ihme ole, että suomalainen on enemmän tai vähemmän vitsi ulkomailla.

      • Näinonmarjat

        Ei se ole välttämättä negatiivisuutta tai ahdasmielisyyttä.

        Kyse on vain siitä ettei satu tykkäämään jääkiekkoilusta. Koska MINÄ en tykkää lätkästä/formuloista/hiihdosta/lainelautailusta, ne pitäisi kieltää haitallisina, ja perusteluja aina tarvittaessa löytyy runsaasti.


    • Mitäväliä

      Jos joku ei tykkää jääkiekosta tai minä en tykkää vaikkapa koripallosta. Jos joku muu pitää näistä lajeista niin antaa heidän kattoa.

      • Näinonmarjat

        Kuitenkin kirjoittelet koripallopalstalle kyseistä lajia halventavia juttuja.

        Netissä on niin ihanaa kirjoitella provosoivia tekstejä.


    • BLOODisLIFE

      Jos ei halua kattoo niin ei o pakko! Mutta mä katon jääkiekkoa ja tykkään kattoo jääkiekkoa! Oon myös miettiny pitäiskö kattoo ihan livenä... Ihan kiva jos voitetaan mut en mä ainakaan saa mitään itkupotkuraivareita jos ei voiteta, on ihan ymmärrettävää et tosi moni oli kyrpiintyny kun viimeks ei voitettu kun ne kisat oli mitä oli...Mä kannustan kyllä muitakin maita ja toivon että nekin pärjäis kisoissa! Mä kannustan Euroviisuissakin muita maita ja mulla on tiettyjä maita joita äänestän joka vuosi. Se on ärsyttävää kun nyt Euroviisuissa ainakin täällä on alettu kannustaa vaan omaa maata ja sitten toivotaan että voitetaan ja sitten ollaan surullisia ja vihasia kun ei voitettu! Ja sitten on se kuvitelma että ollaan pärjätty nyt paremmin kun sinne valitaan uudenlaisella kilpailulla vaikka se pärjääminen johtuu oikeesti sosiaalisesta mediasta!

      • BLOODisLIFE

        EILEN OLI SLOVENIA HARMI ETTÄ NE EI TEHNY YHTÄKÄÄN MAALIA! LJUBLJANA LAIBACH! RAMMSTEIN ON SAKSAN LAIBACH! LAIBACH OLIS OLLU TÄÄLLÄ JA MÄ EN TIENNY MUTTA EI KUKAAN OLIS HALUNNU ETTÄ MÄ OON SIELLÄKÄÄN, VIIMEKSKIN OLI TOSI KURJAA KONSERTISSA JA EI TARVI TAMPEREELLE MENNÄ, SIELLÄ PAIKASSA LUULTIIN ETTÄ MÄ OLIN SIELLÄ EKAA KERTAA VAIKKA MÄ OON KÄYNY SIELLÄ PAIKASSA KYMMENEN VUOTTA! VOIHAN VITTULAN VÄKI VITTULANJÄNKÄLTÄ! MUTTA HUOMENNA ON SLOVAKIA SLOVENSKO!


    • suohonjääk

      "Ihan kiva jos voitetaan mut en mä ainakaan saa mitään itkupotkuraivareita jos ei voiteta"

      Miten niin me voitetaan, et sinä ole pelaamassa vaan suomen joukkue joka häviää tai voittaa ei me. Huvittavaa on juuri se että todetaan me tehtiin maali me voitettiin jne.... Ja Suomen joukkue häviää EI Suomi tai Suomen joukkue voittaa EI suomi....prkl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe