Budjettisi Losin matkalle?

Matkaaja-Matti

Itse olen käynyt kolme kertaa Losissa.

Ekalle reissulla otin mukaan 3500e käteistä tilillä noin 800e (jotain 5000$) ja matka oli 6 viikon mittainen. Kyllähän sitä tuli käytyä ne perus nähtävyydet näkemässä eli Universal Studios, Hollywood, Griffiths observatory, Knotts berry farm yms. Hauskaa oli joka päivälle ja lähes joka päivä tuli "syötyä ulkona". Rahaa reissusta jäi yli sellaiset 1200e.

Toiselle reissulle otin noin 1600e käteistä tilillä noin 200e eli noin 2000$ ja nyt oli 10 viikon mittainen reissu. Lähinnä perus oleskelua ja rannoilla käymistä ja syömistä, "normaalia arkea". Käteen jäi reissusta noin 200e.

Kolmas reissu kesti 8 viikkoa ja rahaa taas se perus 1600e tilille tuli myöhemmin 700e. Tällä kertaa oli viikonlopun road trip, Utah - Arizona - Nevada :) Tuli nähtyä Grand Canyon ja pari muuta siistiä paikkaa. Teimme myös toisen viikonloppureissun Palm Springsiin :o jotenkin suomalaisen silmin omituinen paikka, keskellä EI MITÄÄN pieni kaupunki, täynnä valkoihoisia eläkeläisiä ja monta autokauppaa.. Kaikilla hienot autot yms :o Rahaa tältä reissulta jäi muistaakseni 200e.

Majoitus oli ilmainen kaikilla reissuilla :) myös nuo matkat (ei lentomatkat vaan viikonloppureissut yms) olivat ilmaisia mutta bensojen maksuun piti osallistua.

Kuinka suuri on sinun budjettisi Losiin matkatessa?

12

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LAKim

      It really depends on what you want to do and see. If you dont go to expensive restaurants and hotels you can see a lot with a little money. DO NOT buy necessary things in tourist places but go see the stores at residential areas and you can buy them a lot cheaper. I do not know your age but if you want to stay at Finnish families for a few days that can be arranged and cheap hotels are plenty in certain areas, all you really need is a car. It is impossible to get around with public transportation unless you stay in places like Santa Monica and take the bus to the beach, then it is ok. These parks like Universal Studies and Disneyland can be expensive, the day pass can be $100 and eating there is expensive, for a burger abd fries expect to pay $12, the local prices are $3 at McDonald's. I would enjoy just seeing the city and the beaches along the Pacific Coast Highway. A breakfast at the beach or Brunch on weekends at a waterfront patio is what I enjoy and won't cost you anything extra if you choose the right places. There is planty of shopping in larger shopping malls and very good deals at outlet malls as well.
      If you could delibarate a bit more how and wwhere you plan to go I could give a better range how much yopu need.

    • Ajattelinpiipahtaa

      Meitä on 2 lähtijää. Olen budjetoinut lennot Los Angelesiin vierailu lentämällä Las Vegasissa (Luxor) sekä hotellit (Marriott LA:ssa), auto Los Angelesissa (Camaro tai Mustang) pakolliset kulut n. 1000e/hlö. Päälle tietty mieltymysten mukaan. Matka ostettu tälle syksylle ja kesto 8pv. Itse räätälöity.

    • LAX-LAS

      Miksi ihmeessä se edestakasin pitää lentää Las Vegasiin? Miksi ette varanneet Suomesta lentoja niin että meno LAX, paluu LAS tai toisinpäin.

    • Ajattelinpiipahtaa

      Emme lennä Suomesta. Hinta oli niin halpa, 340e edes takas economyssa ja OneWorld Emerald antaa kivat edut siinäkin (matkatavarat, lounget, priolanet) ja haluttiin käydä molemmissa. Syyslomalle sattuu mukavasti.

    • Ajattelinpiipahtaa

      Eli tuolla tyylillä ja OneWorld varauksella saan n 800e LAS-LAX (n. USD70) päälle. Eli mielestäni kannatti tehdä näin ja laukut saa poletoitua koko reitin (mennessä).

    • näpytäntyhmiä

      Miten ihmeessä muiden lomabudjetilla on tekemistä oman loman kanssa!? Joitakin perusasioita korkeintaan, eli ehkä taksin hinta. Hotellitkin ja lennot kun kukin päättää ihan itse. Mikä tässä oikein mättää-avuttomuus vai mikä?

      • Ajattelinpiipahtaa

        Ei mitään. Uusavuttomuus tässä mättää. Sori kun vastasin. Saisikohan tuon vastauksen jotenkin pois. Anteeksi.


      • näpytäntyhmiä
        Ajattelinpiipahtaa kirjoitti:

        Ei mitään. Uusavuttomuus tässä mättää. Sori kun vastasin. Saisikohan tuon vastauksen jotenkin pois. Anteeksi.

        Ei se mitään, sattuuhan näitä. Itsekukin kyselee matkan innoituksella, joten hyvää matkaa..:) Pahoittelen besserwisser-hölmöilyäni!


    • matkaaja99

      Mulla budjettina noin 2000 euroa 2 viikkoa sisältäen lippujen hinnat. Autovuokraus vain muutamaksi päiväksi, loput chillailua. Toinen kerta reissussa losissa ekalla kerralla meni reilut 3 k reilussa kolmessa viikossa.

    • uteliaskuinmikä

      Ihan uteliaisuutta kysyn majoitusmuotoa/hintaa/sijaintia?

    • matkaaja99

      Majoituksena hostelli Santa Monican alueelta jotka on yllättävän hintavia etenkin paremmilta aluilta. Oon saanu motellista tingattua 50 dollaria per yö jostain koreatownista mikä o täyttä minimiä losissa. 14 pv on hinnaltaan noin 600-700 dollaria. Normi hotelleissa sitten saa varautua reilut 100 per yö.

      • uteliaskuinmikä

        Jep. Kuulostaa tosi hyvältä diililtä. Minulla on ollut nyt tapana ottaa "ketjuhotelli" koska matkustan pojan kanssa. Yksi olisi se ja sama, mutta tälläkertaa näin. Yöstä maksan ehkä keskimäärin 150, mutta kestokin on lyhyempi ja näinollen kokonaiskustannus jää suht matalaksi. Miamissa katselin hyviä tarjouksia netistä ja kävin sitten tsekkaamassa huoneet ennen kuin kirjauduin sisään. Taso oli hyvin vaihteleva, homeisesta ja likaisesta siistiin. Tämän takia ensikäden tieto onkin hyvä jakaa, koska suurkaupungissa on aikaavievää selvittää hyvä/halpa suhdetta itse. Ketjuhotelleissa saa myös hyviä alennuksia keinoilla, jotka varmaan tiedätkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe