Paran-

nus.

Parannuksen tekeminen ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan armoteko, sillä se on Jumalan armoa, kun Jumala Pyhän Hengen ja Sanansa kautta näyttää ihmisen olevan syntinen. Ihminen ei tee parannusta siis itse omin voimin, vaan Jumalan armovaikutuksen vaikuttamana, sillä uskon syntyminen on Jumalan teko eikä ihmisen teko.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivannäkijä

      Jumalamme ja Isämme edessä me lakkaamatta muistelemme sitä, kuinka usko on saanut teidät toimimaan ja rakkaus näkemään vaivaa ja kuinka kärsivällisesti te panette toivonne Herraamme Jeesukseen.

    • omituista

      Miksi sitte käsketään tekemään parannus joka päivä?

      • terve_per_päivä

        Käsky on annettu terveydenhuollon ammattihenkilöstölle.


      • ROhkaisija
        terve_per_päivä kirjoitti:

        Käsky on annettu terveydenhuollon ammattihenkilöstölle.

        Kun uuvun, haavoitun,
        huomassas, Herra, sun,
        suuren ja siunatun, levätä saan.
        Toiset jos hylkäävät,
        kasvosi lempeät
        puoleeni kääntyvät rohkaisemaan.


      • isännänarmo
        terve_per_päivä kirjoitti:

        Käsky on annettu terveydenhuollon ammattihenkilöstölle.

        Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.


    • lankeaja

      Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: "Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies.

    • tervehditty

      Ole tervehditty, Jerusalem! Olkoon rauha sinulla ja ystävilläsi.

    • ,,-...

      "Näin tekee minun taivaallinen Isänikin teille, jos te ette kaikesta sydämestä anna kukin veljellenne anteeksi."

    • umpi

      Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [

    • Koska on Jumalan teko ja Pyhä Henki saa sen aikaan, niin parannus tehdään Jumalan kasvojen edessä ja se on näkymätön siirtyminen sielunvihollisen valtakunnasta Jumalan valtakuntaan eli pimeydestä valoon Kristuksen ja Hänen sovintotyönsä tähden. Parannuksen armon saanut ei välttämättä niin kuin me odotamme tule RY:lle, sillä Jumalan valtakunta on kaikkialla siellä, missä Jeesus Kristus ja Pyhä Henki vaikuttaa. Maailmassa on paljon paikkoja, jossa kaksi tai kolme ihmistä on kokoontunut tosissaan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalan sana ja Jeesus Kristus itse sanoo, että HÄN on myös siellä heidän keskellään ja siellä missä Jeesus Kristus on itse läsnä, niin siellä on sovitus ja syntien anteeksisaaminen.

      • klenkka3

        Tuota raamatullista kahden tai kolmen kokoontumisohjetta ei vanhoillislestadiolaisuudessa tajuta,vaan pyritään massatilaisuuksiin.


    • Parannus on ratkaisu. Ihmisen ratkaisu ottaa vastaan Jeesus sydämeensä Herrakseen ja seurata Häntä. Jeesus on aina mukana.
      Toki Jumala vetää aina uskomatonta ihmistä Poikansa puoleen.
      Joh. 6:44
      Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
      Jeesus on kaikkivaltias ja jopa herättää aikoinaan tuomiolle, Isä ei tuomitse ketään, Jeesukseen uskovaa.
      Puhut Jumalan teko?
      Olet väärässä.
      APT 9.
      3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
      4 Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      Mikä oli Jumalan rooli? Juuri Jumalaanhan Saul oli ennen uskonut?
      Taidat olla Jehovan Todistaja?

      Oletko Sinä tehnyt parannuksen Jumalaan, kestä teit sen?
      Kes.

    • kiroaja

      'Kirottu on jokainen, joka murhaa toisen ihmisen, vaikka teko ei tulisikaan ilmi.'

    • täysamatööri

      Parannus omatoimisesti on puoskarointia. Kannattaa käyttää ammattihenkilöstön apua.

    • rukoustenkuulija

      Kiitos, että rukoukset
      monet, monet kuulit sä.
      Kiitos, että pyynnöt toiset
      eivät saaneet täyttyä.
      Kiitos, kun mä hädässäni
      avun saan sun kauttasi.
      Kiitos, että synneistäni
      vapahtavi Poikasi.

    • her_ra

      Hän on Isän vertainen,
      yhtä iankaikkinen,
      istuu Isän rinnalla
      maan ja taivaan Herrana.

    • vaionkojoku

      siis mikä on tämänkin aloituksen tarkoitus ja pointti en tajua !

      Mikä ihmeen vimma se on luterilaislla saada vierittää kaikki jumalan teoksi ja mitä sillä haetaan sellaisella, entajua !

      Kun koko uudenliiton sanoma julistaa ihmisen vastuuta paranuksen tekemisestä ja kääntymyksestä.

      Koko universumi on jumalan tekoa, niin mitä ihmeen merkitystä siitä repäistyllä hyttysen pascan kokoisella detaljilla on pelastuksen kannalta, mun mikään ei ihmiseltä sitä omaa vastuuta siirrä milliäkään mihinkään suuntaan.

      Kukaan ei ole fvielä uudestisyntynyt nukkuessaan,

      • alasinkestää

        Jumala vaikutti jo Golgatalla Jeesuksessa ihan kaiken valmiiksi, sinulle jää vastuu otatko sen vai jätätkö valmiin tarjouksen vastaan.

        sinun ei tarvitse sitä parannella mutta ei sinun sydämeesi myöskään väkisin tule vaikka kuinak loitsuja koitetan lukea ja pikkuvauvoja kastaa suurella sakilla.

        se on keskiaikaista hölmöläisten touhua sellainen. sammon takonen on hieno asia sen rinnalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4463
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4454
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4066
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2997
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2611
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2163
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2079
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1705
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe