Elämäni huonoin sijoitus

politikot tietää

Oli eläkesäästäminen en meinannut selvitä veroista kun sitä rupesin saamaan,
Kukaan ei sanonut älä maksa palkkatulosta vaan pääomatulosta 28 ja 55 % kyllä olin hölmö olisn i laittanut muualle senkin vähäisen rahan.
Hyväuskoinen hölmö joka menetti kansaneläkkeensäki 16-23 ikävuoden väliltä vaikka maksut perittiin.

6

283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkansaaja

      Voit sinäkin "kiittää", sosiaalidemokraatteja, tästäkin "lahjasta", palkansaajille.
      Juttahan ajoi ministerinä ollessaan huimia veronkorotuksia, mm. eläkkeiden verotukseen ja hänen erityisesti piti saada,täysin kannattamattomaksi varsinkin vapaaehtoiset eläkevakuutukset!
      Sitten juttatyttelillä oikein "välähti", kun hän äkkäs vielä ns. raippaveron eläkeläisille!
      Joten revippä siitä...

    • omaeläkesäästäjä

      Näinhän siinä kävi . Aurum sijoitusvakuutus sulautui OP-henkivakuutukseen 31.12.2015
      "muutos ei aiheuta sinulta mitään toimenpiteitä" Kuitenkin moni ottaa tällä hetkellä rahansa pois. MIKSI JOS EI TUNNE OLEVANSA KUSETETTU ? Eikä sijoitusyhtiöt kerro että tällainen mahdollisuus on ottaa veloituksetta rahansa ulos. Mutta huomaat tässä vaiheessa kylmän totuuden. suurin osa sijoittamastasi summasta lankeaa veroihin !
      Kiitos Tästä Kuuluu JUTTA URPILAISELLE.
      Itsellä vakuutus vuodesta 2003 skandia life. maksettu summa vuoteen 2015 50,000eur , käteen verojen ja kulujen jälkeen vähän reilut 20,000 eur. Veroetu vuosittain säästöistä 29% . Takkiin eläkesäästö noin 15,000 eur. puhdasta rahaa.
      Kiitos !

    • Unohtuiko_vähennys

      Palkkatulostahan sinä teit aikanaan vähennyksetkin, kun pistit rahaa eläkesäästöön. Ja varmasti vähennysprosentti oli korkea, jos eläkkeestäkin vielä menee 55 %. Sitä saa mitä ansaitsee.

    • mietitääsvielä

      Olen luullut, että vain voittoja verotetaan. Onkohan teillä oikeasti kokemusta asiasta?

      • Vakuutusneuvos

        Vapaaehtoiset eläkevakuutukset on saanut vähentää verotuksessa. Eläkettä saadessa ne ovat verottavaa tuloa.

        Skandia Life eläkevakuutuksen heikko tuotto johtuu tuotteen huonoudesta.


    • T.Mamu

      Olen miettinyt omat eläkepäivät seuraavasti: Kaikki turhat kamat pois ennen 65v syntymäpäivän, vene ,auto,ja kaikki muut lelut ja työkalut…siis kaikki pois… sitten uus startti ja uusi suunta .
      Ei ihmisen elämä voi olla jatkuva kamojen keräily ja ylläpito, nurtsin leikkuu ja pihahoito veneen hinkkaaminen ja vielä auton jatkuva päivittäminen loppuun asti. Suuret eläkevakutus yhtiöt saa kerätä miljaardit ja jakaa osingot ,mä en maksaa enää senttiä ylimäärästä. Olen täysipäivätyössä yrittäjänä ja maksannut eläke ja verotkin täsmällisesti jo liiankin pitkään. Vakutusyhtiöt ja pankit yrittävät saada ihmisiä luulemaan että iso eläke on sama kuin paluu nuoruuden lähdelle ja nyky elintasostasi et tarvitset luopua .…yritän elää nyt kun vielä ehdin ,nurkan takaa voi tulla noutaja.
      T. Mamu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe