Miksi olen niin paska kokki?

icepicked

44

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi kun nauran. En itsekään osaisi.

      Asettelu ja valaistuskin vaikuttaa eikä kukaan onnistu ensimmäisellä kerralla. Oletko keittänyt/paistanut/mitälie jotakin liian pitkään? (Näkyy jotain muussautunutta?)

      Noh, kunhan se maistuu paremmalle kuin näyttää.

      • Tämä on tarkoitettu humoristiseksi nyyhkytykseksi.

        Jos en olisi muussannut niitä, ne eivät olisi mahtuneet pataan. En ole vielä maistanut; ehkä minulla on toivoa.


      • icepicked kirjoitti:

        Tämä on tarkoitettu humoristiseksi nyyhkytykseksi.

        Jos en olisi muussannut niitä, ne eivät olisi mahtuneet pataan. En ole vielä maistanut; ehkä minulla on toivoa.

        Olisi kiva, jos kuva-analyysikuvat saisi valita netistä ihan itse. Kirjoittaisin tuosta.

        Maista! XD


      • kurpizza kirjoitti:

        Olisi kiva, jos kuva-analyysikuvat saisi valita netistä ihan itse. Kirjoittaisin tuosta.

        Maista! XD

        Minkälaista kuva-analyysiä teette?


      • icepicked kirjoitti:

        Minkälaista kuva-analyysiä teette?

        Tällä hetkellä ei mitään. Ensi viikolla varmaan tehdään kuviksessa.


    • santiny

      Tarvitset näköjään isomman vuuan ;)

      Vihannekset on vaikeita, itse pitäydyn pitsassa. Itselleni ominaisin ruoanlaittotaito on leipominen ja olen siinä mielestäni aika hyvä. Täytekakku kohoaa aina, tosin koristeleminen siinä on hauskinta.

      Jos muuten laitan ruokaa niin yleensä tonnikalasta, koska laiskuus ja pieni pakkaauskoko. Tölkillinen tonnikalaa on just sopivasti yhdelle, miksei jauhelihaa myydä pienemmissä erissä? En viitsisi millään pakastaa lihaa kun sitten yllättyisin parin vuoden päästä siitä, että mullahan on tää ikivanha lihaklöntti täällä vieläkin. Pari viikkoa sitten syötiin vuoden vanhoja nakkeja. Se kebabkin on varmaan mennyt vanhaksi. Näin meidän perheessä.

      Tonnikalasta on improvisoitu tonnikalabolognesekastike, tonnikalalasagne ja tonnikalasalaatti. Se kastike on kyllä aika pahaa, mutta ennemmin sitä syö kuin turpaansa ottaa. Tonnikalasalaatista olen oikeasti aika ylpeä, se on hyvää jos viitsii keittää munia kaveriksi. Ja ihan hienon näköinenkin, ainakin jos viitsisi vielä koristaa mintunlehdellä tai persiljalla.

      Pakko tunnustaa, että ensin luulin ratatouillessasi olevan suolenpätkiä. Eh :D

      • Minun suosikkiraaka-aineeni on hirvenliha, joka löytyy eteisen seinältä roikkumassa muovikassissa. Se on unohtunut siihen kaksi viikkoa sitten, kun oltiin menossa mökille ja "tuo pannaan sitä ennen pakkaseen".

        Tokikin kesällä, lempeässä suven lämmössä hautunutta lihaa.


    • Senkin pöljä. Etkö tiedä, miten ruokavalokuvia käsitellään? Sinun safkassasi ei ole mitään vikaa, sinä et ammattivalokuvaaja, sinä et ole asetellut tuota munakoisosössöä kahta tuntia, sinulla ei valaisimia ja varjoja ja vaihtoehtolinssejä ja muuta sälää kahta putkikassillista (se on kaksi putkikassillista, mitä valokuvaaja kantaa mukanaan).

      BL eli Bulse (väännös Bilsestä; saatiinpa palstalle Bulsekin) on ammattivalokuvaaja ja se roinan ja säätämiseen ja virittämisen määrä... arvaa mikä tuska, kun otimme valokuvaa minun käyntikorttiini. Siihen meni kolme tuntia.

      Kolme tuntia, että saadaan Nassen naamasta kelpo kuva! Ja kuvankäsittelyä ei ole vielä tehty (eli irtonaisina leijuvia hiuksia ja vinon hampaan aiheuttaman varjon poistoa ei ole tehty.)

      • Munakoisot ovat oikeasti harmaita. Tai eivät enää; nyt ne ovat paskanvärisiä.


      • icepicked kirjoitti:

        Munakoisot ovat oikeasti harmaita. Tai eivät enää; nyt ne ovat paskanvärisiä.

        Katso mitä tahansa ruokamainosta, erityisesti hedelmiä ja vihanneksia. Sitten mene S-markettiin ja katso, minkä värisiä hedelmät ja vihannakset ovat oiekasti. Ja marketissakin on yritetty kikkailla valoilla ja väreillä siten, että kaikki näytäisi mahdollisimman raikkaalta ja värikäältä.

        Käsitelty vihanes harmaantuu aika usein. No parsasta tulee kirkas, mutta monet menettävät väriään.

        Ruokakuvaajat käyttävät kuviin kaikkea, mikä ei ole ollenkaan syötävää. En nyt muista mitä kaikkea, mutta aivan karmeita asioita. Yhden muistan: partavaahdon! Kerma nimittäin lässähtää heti, varsinkin kuumien lamppujen loisteessa, niinpä kermakakku kannattaa koota ennemmin partavaahdolla.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Katso mitä tahansa ruokamainosta, erityisesti hedelmiä ja vihanneksia. Sitten mene S-markettiin ja katso, minkä värisiä hedelmät ja vihannakset ovat oiekasti. Ja marketissakin on yritetty kikkailla valoilla ja väreillä siten, että kaikki näytäisi mahdollisimman raikkaalta ja värikäältä.

        Käsitelty vihanes harmaantuu aika usein. No parsasta tulee kirkas, mutta monet menettävät väriään.

        Ruokakuvaajat käyttävät kuviin kaikkea, mikä ei ole ollenkaan syötävää. En nyt muista mitä kaikkea, mutta aivan karmeita asioita. Yhden muistan: partavaahdon! Kerma nimittäin lässähtää heti, varsinkin kuumien lamppujen loisteessa, niinpä kermakakku kannattaa koota ennemmin partavaahdolla.

        Yeh, samaa väreillä kikkailua on käsittääkseni myös vaatekaupoissa jne.

        Ja vaikka ravintoloissa annokset näyttäisivätkin tuolta, se johtuu sieltä, että siellä on kokenut kokki laittamassa sitä ruokaa hyvissä olosuhteissa ja hyvillä välineillä.


      • kurpizza kirjoitti:

        Yeh, samaa väreillä kikkailua on käsittääkseni myös vaatekaupoissa jne.

        Ja vaikka ravintoloissa annokset näyttäisivätkin tuolta, se johtuu sieltä, että siellä on kokenut kokki laittamassa sitä ruokaa hyvissä olosuhteissa ja hyvillä välineillä.

        Pikaruokaketjut kusettavat tässä eniten. Ei pehmiksessä oikeasti ole kastiketta nimeksikään.

        Nyt menen syömään.


      • kurpizza kirjoitti:

        Yeh, samaa väreillä kikkailua on käsittääkseni myös vaatekaupoissa jne.

        Ja vaikka ravintoloissa annokset näyttäisivätkin tuolta, se johtuu sieltä, että siellä on kokenut kokki laittamassa sitä ruokaa hyvissä olosuhteissa ja hyvillä välineillä.

        Joo, ja kokki on saanut koulutuksen eli harjoitellut, harjoitellut, harjoitellut ja sitten vilelä harjoitellut.

        Minä söisin tuon Trotskin sössön erittäin mielelläni. (Jos munakoiso vaan on ryöpätty.)


    • Tota, ryöppäsitkö munakoison?

      • Mitä että?


      • icepicked kirjoitti:

        Mitä että?

        Voi vittu.


      • Pitääkö munakoiso ryöpätä? Köksässä me syötiin sitä ihan raakana? (Sushin välissä, mutta niin)


      • ooce

        En tiijjä mitä ohjeessa sanottaa, mut ite ehkä pelkästään vähän käyttäisin munakoisoa pannulla silleen että siitä tulee vähä rapea... enkä ollenkaa laittais pataan.

        ocetherunq


      • kurpizza kirjoitti:

        Pitääkö munakoiso ryöpätä? Köksässä me syötiin sitä ihan raakana? (Sushin välissä, mutta niin)

        Miltä maistui? Solaniinin takia raaka munakoiso on aika karseaa. Minä en söisi sitä raakana. En maun takia, mutta en muutenkaan.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Voi vittu.

        Että mitä?

        Älä sano, että paskon seuraavaksi ympäri seiniä.


      • kurpizza kirjoitti:

        Pitääkö munakoiso ryöpätä? Köksässä me syötiin sitä ihan raakana? (Sushin välissä, mutta niin)

        Ettet sekoita kesäkurpitsaan?


      • icepicked kirjoitti:

        Että mitä?

        Älä sano, että paskon seuraavaksi ympäri seiniä.

        No miten käsittelit sitä koisoa?


      • nasse_seta kirjoitti:

        No miten käsittelit sitä koisoa?

        Sijoitin sen pataan, mutta se oli liian jäykkää, joten sijoitin sen pannulle ja takaisin pataan.


      • icepicked kirjoitti:

        Sijoitin sen pataan, mutta se oli liian jäykkää, joten sijoitin sen pannulle ja takaisin pataan.

        Niin, eli kauanko pidit sitä pannulla ja mitä panit sekaan ja niin edelleen? Kun panit sen pataan, menikö pata takaisin uuniin? Eli kauanko se on ollut lämmössä ja sen semmosta?


      • nasse_seta kirjoitti:

        Ettet sekoita kesäkurpitsaan?

        En sekoita. Kesäkurpitsa muistuttaa kurkkua (huono perustelu) En maistanut paljaaltaan, koska nimi "munakoiso" on epäilyttävä, kasvin ulkonäkö on epäilyttävä ja vihreä möskä oli epäilyttävää. Olin liian ennakkoluuloinen.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Niin, eli kauanko pidit sitä pannulla ja mitä panit sekaan ja niin edelleen? Kun panit sen pataan, menikö pata takaisin uuniin? Eli kauanko se on ollut lämmössä ja sen semmosta?

        Jokainen niistä oli pannulla hieman eri ajan. Pata ei uunissa käynytkään.


      • kurpizza kirjoitti:

        En sekoita. Kesäkurpitsa muistuttaa kurkkua (huono perustelu) En maistanut paljaaltaan, koska nimi "munakoiso" on epäilyttävä, kasvin ulkonäkö on epäilyttävä ja vihreä möskä oli epäilyttävää. Olin liian ennakkoluuloinen.

        Vai sellaista syötettiin.

        http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/tiedatko_sina_pitaako_munakoisot_itkettaa

        http://www.braunhousehold.com/fi-fi/taydellinen-keittiossa-ja-kodinhoidossa/ruoanlaitto-vinkkeja/valitut-raaka-aineet/munakoiso

        (Katso toinen kappale, otsikolla Muista tämä).

        Trotski voi kyllä huoletta syödä ruokansa, minäkin söisin hänen valmistamansa annoksen.


      • icepicked kirjoitti:

        Jokainen niistä oli pannulla hieman eri ajan. Pata ei uunissa käynytkään.

        No 1 min? 10 min? Tunti? Oliko öljyä? Suolaa? Millainen lämpötila?


      • nasse_seta kirjoitti:

        No 1 min? 10 min? Tunti? Oliko öljyä? Suolaa? Millainen lämpötila?

        5-15 min. Ei suolaa, lämpö 4 kuudesta. Voita.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Vai sellaista syötettiin.

        http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/tiedatko_sina_pitaako_munakoisot_itkettaa

        http://www.braunhousehold.com/fi-fi/taydellinen-keittiossa-ja-kodinhoidossa/ruoanlaitto-vinkkeja/valitut-raaka-aineet/munakoiso

        (Katso toinen kappale, otsikolla Muista tämä).

        Trotski voi kyllä huoletta syödä ruokansa, minäkin söisin hänen valmistamansa annoksen.

        Rupesin miettimään oliko se sittenkään munakoisoa. En kyllä keksi, mikä muukaan se voisi olla.

        No on oli se ope muutenkin vähän outo. Sitrushedelmän kuorta tarvittiin johonkin ja ope hermostui siitä, kun meidän ryhmässämme kuori pestiin vedellä, koska olisi kuulemma pitänyt käyttää Fairyä. Siis tiskinpesuainetta. -.-


      • icepicked kirjoitti:

        5-15 min. Ei suolaa, lämpö 4 kuudesta. Voita.

        Ei mitään hätää. Raa'assa munakoisossa on hieman solaniinia, joka on myrkky. Jotkut syövät silti pieniä määriä raakana. (Itse en söisi.)

        Raakaa valmistamasi koiso ei ollut, ja tuo suolatemppu vaikuttaa lähinnä makuun.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Ei mitään hätää. Raa'assa munakoisossa on hieman solaniinia, joka on myrkky. Jotkut syövät silti pieniä määriä raakana. (Itse en söisi.)

        Raakaa valmistamasi koiso ei ollut, ja tuo suolatemppu vaikuttaa lähinnä makuun.

        Hyvä niin.


      • kurpizza kirjoitti:

        Rupesin miettimään oliko se sittenkään munakoisoa. En kyllä keksi, mikä muukaan se voisi olla.

        No on oli se ope muutenkin vähän outo. Sitrushedelmän kuorta tarvittiin johonkin ja ope hermostui siitä, kun meidän ryhmässämme kuori pestiin vedellä, koska olisi kuulemma pitänyt käyttää Fairyä. Siis tiskinpesuainetta. -.-

        Halleluja. Minut pakotettiin heti lukio jälkeen ompelukouluun (olin siellä kaksi viikkoa), koska sössin yhteishakuhommat. No, sielläpä perkele ompelin. Se oli suuri konehalli, jossa oli teollisuuskoneita. Koneissa taas oli paljon öljyä, ja joskus niistä valui öljyä lattialle.

        Ompelin jotakin pitkää, velttoa kangasruikulaa, jonka toinen pää oli ollut lattialla öljyssä. Ompelin loppuun, mutta seuraava vaihe olisi ollut prässäys. Enpä nyt muista prässin lämpötilaa, mutta varmaan lähelle kahtasataa astetta.

        Öljyillähän on taipumus syttyä. Jopa räjähtää, ja sähkölaitekins sattuimukavasti olemaan kyseessä.

        Menin sitten opettajalta kysymään, että mitäs teen, tässä on öljyä eli en voi prässätä.

        Ope alkoi marista oma-aloitteisuuden puutteesta ja siitä että "joka asiaa tullaan kysymään".

        Suutuin. Sama opettaja oli aiemmin jeesustellut, kun "tytöt" (peruskoulusta amikseen tulleet ompelulinjalaiset) ovat usein niin huolimattomia, ja yksi tulipalo oli sinäkin keväänä syttynyt.

        Kerroin, että öljyt helposti syttyvät ja toivoisin opettajan arvostavan sitä, että minä tiedän sen ja otan asian huomioon, ennen kuin lähden sytyttämään verhot, itseni ja koko talon.

        Sitten poistuin talosta. Lopullisesti.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Halleluja. Minut pakotettiin heti lukio jälkeen ompelukouluun (olin siellä kaksi viikkoa), koska sössin yhteishakuhommat. No, sielläpä perkele ompelin. Se oli suuri konehalli, jossa oli teollisuuskoneita. Koneissa taas oli paljon öljyä, ja joskus niistä valui öljyä lattialle.

        Ompelin jotakin pitkää, velttoa kangasruikulaa, jonka toinen pää oli ollut lattialla öljyssä. Ompelin loppuun, mutta seuraava vaihe olisi ollut prässäys. Enpä nyt muista prässin lämpötilaa, mutta varmaan lähelle kahtasataa astetta.

        Öljyillähän on taipumus syttyä. Jopa räjähtää, ja sähkölaitekins sattuimukavasti olemaan kyseessä.

        Menin sitten opettajalta kysymään, että mitäs teen, tässä on öljyä eli en voi prässätä.

        Ope alkoi marista oma-aloitteisuuden puutteesta ja siitä että "joka asiaa tullaan kysymään".

        Suutuin. Sama opettaja oli aiemmin jeesustellut, kun "tytöt" (peruskoulusta amikseen tulleet ompelulinjalaiset) ovat usein niin huolimattomia, ja yksi tulipalo oli sinäkin keväänä syttynyt.

        Kerroin, että öljyt helposti syttyvät ja toivoisin opettajan arvostavan sitä, että minä tiedän sen ja otan asian huomioon, ennen kuin lähden sytyttämään verhot, itseni ja koko talon.

        Sitten poistuin talosta. Lopullisesti.

        Eli ei ne opetkaan järkevimmästä päästä ole.


      • kurpizza kirjoitti:

        Eli ei ne opetkaan järkevimmästä päästä ole.

        Jotkut eivät.


    • En sitten ollenkaan tykkää lämpimistä kasviksista.

      Yök.

    • KOSKA sun pää on täynnä sitä. ;3

    • Sinä sentään sait jonkinlaisen annoksen kasaan, olisit varmasti paljon itsevarmempi jos näkisit minut keittiössä...oikeasti. xD

    • ellese

      Minkä takia pitää laittaaa kikamoita hehtaarilautaselle. Hä!

      • Heikki_Hurjasuoli

        Miksi kaivelet vanhoja pulinalaisten juttuja?


      • Mukavaahan näitä on muistella. Etenkin edesmennyttä Nassea.


      • Heikki_Hurjasuoli
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Mukavaahan näitä on muistella. Etenkin edesmennyttä Nassea.

        Edesmennyttä?


      • Sitäpä juuri. :(


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe