Minä kannatan anarkismia.

A.Anarkisti

Minä en kannata ihmisten pakottamista vapauteen ja anarkistiseen yhteiskuntaan, vaan uskon hitaaseen kasvattamiseen ja ajatusten herättämiseen. Minulle anarkia ei ole vahvimman oikeutta.
Täällä huudetaan usein, että anarkia ei toimi. Päinvastoin. Anarkia on ihmiselle hyvin onnellinen olotila. Esim. ihmiset rakastuvat toisiinsa vapaasti ja haluavat elää yhdessä vapaasti. Hyvin tuttua ja anarkistista.
En usko, että kukaan olisi valmis heti siirtymään kokonaisvaltaiseen anarkistiseen yhteiskuntaan, vaan parempi on siirtyä asteittain kantamaan vastuuta omasta elämästään. Suomi on hyvä maa, mutta meidän kannattaa pitää kiinni vapaudesta. Ja ikävä kyllä valtarakenteet ovat myös hyvin syvällä arjessamme.
Minusta on kaksi tapaa vastustaa valtaa. Ensimmäinen keino on elää omaa elämäänsä alistamatta muita. Toinen on jatkuva politikointi valtaa vastaan.

8

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      "Esim. ihmiset rakastuvat toisiinsa vapaasti ja haluavat elää yhdessä vapaasti."

      Tarkoitatko, että sinun anarkiassasi mm. insesti ja pedofilia olisivat täysin sallittuja juttuja? Nyky-yhteiskunnassamme ei muita rajoituksia tuohon vapauteen taida ollakaan.

      • 14+20

        En missään tapauksessa. Nyky-yhteiskunta on täysin oikealla linjalla näissä asioissa. Väkivaltaa ei pidä hyväksyä. Sitähän hyväksikäyttö on.


    • basianaasi
    • realis

      Hajanainen, heikko ja pienistä yksiköistä koostuva yhteiskunta on heikko ja silloin on vahvoja naapureita tyrkyllä täyttämään valtatyhjiötä.
      Ajattelepa vaikka Suomea ennen Ruotsin valtaa.
      Yhteiskunta oli vielä kylien ja niiden liittymien tasolla, jolloin yhtenäistymään ehtinyt Ruotsi sai vähitellen alistettua alueet verotuksensa alle.

      Idealistisissa kuplissa on mukava kellua onnellisesti, kunhan etulinjassa on likaisen työn tekijät huolehtimassa rajapinnoista.

    • anaarkk

      Ihan ensimmäiseksi ei kannata todellakaan armeijasta luopua. Suomen suurin este vapautumiselle vahvasta valtiosta kun sattuu olemaan suuri ja epävakaa naapuri Venäjä. Kumpa meillä olisikin Hollannin kaltaisia naapureita. Keskittyvät jalkapalloon ja pössyttelyyn. Itse asiassa joku Belgia tai Luxenburg olisi aika ihanteellinen paikka perustaa anarkistinen yhteiskunta. Stabiilit olosuhteet ja rauhallisia naapureita.

    • Realis

      Pitää sielläkin olla sisäisesti vahva valtio, että voitte leikkiä turvallisesti anarkistia.
      Vaikkapa islam levittäytyy erittäin tehokkaasti ja pitoisuuden ollessa riittävä voivat anarkistit unohtaa aatteensa ja laakereilla lepäilyn.

      • Anarkistus

        Islam-uskonto on kyllä järkyttävä vitsaus. Sen torjumiseen täytyy käyttää paljon energiaa. Mutta tämä meidän krisillinenkin kirkkomme pitäisi välittömästi erottaa valtiosta. Vastenmielistä sumutusta kaikki uskonnot! Mutta vielä kerran: islam on pahin.


      • metsänkeskeltä

        Anarkisteja on myös islamilaisissa maissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe