voiko koiraa rakastaa liikaa

taika1234love

Minulla on 4v ranskistyttö ja rakastun päiväpäivältä vaan enemmän.olenkohan kohta ihan höperö..jos en ole koirani luona niin sitten ajattelen sitä.en voi lähteä mihinkään pidemmälle reissulle kun en vaan voi jättää koiraani.saan huonon omatunnon jos lenkimme jää liian lyhyeksi.kotiin tullessa pyörin 10 min eteisenlattialla rapsuttaen koiraani.pelkään jo mitä tapahtuu kun aika jättää koirastani.tippa tulee silmään kun edes ajattelen.myönnän olevani liian hurahtanut.

35

2396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naurettava pelleily

      Provoja provoja.

    • Mikä ihme

      sinua estää ottamasta rakastettua ja rakastettavaa sessuasi mukaan sinne reissuun? Tai tekemästä riittävän pitkiä lenkkejä sen kanssa? Sille viimeiselle matkalle lähdön hetkeä ei tiedä kukaan. Rakasta siis rauhassa sessua sen aikaa kun se kanssasi elämänsä jakaa.

      • niinpä.

        Viimeiselle reissullekin voi mennä yhdessä, mitä pikemmin sen parempi.


    • 3+24

      Minäkään en kaukomatkaile, kotimaassa koira aina mukana. Minuakin harmittaa ja omatunto soimaa jos en työaamuna kerkeä kuin 10min pissakakkalenkin. Tippa linssiin tulee minullakin, kun ajattelen tulevaa ilman koiraani.

      Rakastat liikaa silloin jos ihmislapsen ja eläimen raja hämärtyy, ja alat pitää koiraa ihmisenä. Paapoa ja inhimillistää se pilalle. Se ei ole enää tervettä rakkautta.

      • koiramiäs

        Kyllä sinä työaamuna kerkeät enemmän kuin 10 min pissakakkalenkin. Herää 20 min aikaisemmin, niin kerkeät edes puolen tunnin lenkin, herää 50 minuuttia aikaisemmin, niin kerkeät tunnin lenkin. Sillä"rakkaudella" ei ole mitään väliä, jos koiran tarpeet jää huomiotta.


    • realistista

      Saatat olla läheisriippuvainen. Jos olet, niin siinä on omat haittansa, kun se satuttaa sinua, ikävöit, pelkäät suuresti menetystä ja et osaa elää hetkessä yhtään. Se piirre sinussa saattaa myös ns tarttua koiraan jos se oppii, että sinä olet aina siinä ja sillekkin voi tulla ongelmia olla erossa sinusta, joskus myös sellaisilla tapauksilla on ongelmia kommunikoida toisten koirien kanssa.

      • eikoiraa

        Sinulla ei varmaankaan lapsia ole kun koiraa rakastat liikaa ja on ihmisiä jolle koira on tärkeämpi kuin oma lapsi,,feisb.kirjoittavat ja kuvia enemmän koirasta kuin omasta lapsesta. Koiraa pitää ulkoiluttaa enemmän kuin vain se pakollinen pissakäynti sairaat ihmiset ei viitsi tai "jaksa" ja silti omien sanojen mukaan rakastaa koiraa vaikka koira kärsii,,,,näinon!!!


      • nhnn
        eikoiraa kirjoitti:

        Sinulla ei varmaankaan lapsia ole kun koiraa rakastat liikaa ja on ihmisiä jolle koira on tärkeämpi kuin oma lapsi,,feisb.kirjoittavat ja kuvia enemmän koirasta kuin omasta lapsesta. Koiraa pitää ulkoiluttaa enemmän kuin vain se pakollinen pissakäynti sairaat ihmiset ei viitsi tai "jaksa" ja silti omien sanojen mukaan rakastaa koiraa vaikka koira kärsii,,,,näinon!!!

        No ehkä joku nyt ei koe kovin sopivaksi laittaa lapsestaan kuvia nettiin..... missä kuvat voi käytännössä levitä minne tahansa, kenelle tahansa. Jos minulla olisi lapsia, niin en tosiaankaan laittaisi kuin ehkä perhekuvia jokusen. Sanon nyt, etten haluaisi lapsiani nettiin, enkä usko että haluaisin silloinkaan jos niitä lapsia olisi.


    • koira se vain om

      Voi toki XD

    • rakkautta1

      Mä tunnustan kyllä että rakastan omia kahta koiruliani todellakin paljon paljon enemmän kuin pystyisin koskaan yhtäkään ihmistä rakastamaan. Enkä häpeile osoittaa sitä niille. Halailen, pussaile, rapsutan, ostan herkkujakin silloin tällöin, hoidan niin hyvin kun suinkin osaan. Luovun monista omista menoistani ja hankinnoistani kunhan koissuilla on kaikki mahdollisimman hyvin. En kaipaa matkustelua enkä trendivaatteita, en edes kovin paljoa turhia ihmistuttavia kunhan saan viettää mahdollisimman paljon aikaa koirieni kanssa. Lapsena aina pyysin vanhemmilta koiraa enkä koskaan saanut. Nyt kun on oma kämppä niin heti otin kaksi koiraa. Vanhemmat ei niitä suostu kkoskaan hetkeäkään hoitamaan eikä heille saa koiirien kans mennä käymään kun kuulema koti likaantuu. Veljen ja siskon lapset on siellä kyllä melkein joka päivä ja nitä lellitään kyllä. En nyt oo vanhempiin ja sisaruksiinkaan ollu yhteydessä sit kun kerran näin on. En kaipaakaa heidän läheisyyttään kun eivät hyväksy koiria. Näin paljon pystyn rakastamaan koiriani ja se on ihanaa!

    • koiruleita ikuisesti

      Koiruuteni on minulle tärkeämpi kuin yksikään ihminen maan päällä. En inhimillistä sitä, mutten voi mitään sille, että rakastan sitä yli kaiken maailmassa. Koirani tietää, että rakastan sitä suuresti ja osoittaa sen minulle usein. Minulla on onni saada pitää sitä aina joka paikassa mukana missä liikunkin, yhteiselomme on kestänyt jo yli 10 vuotta enkä tiedä kuinka selviän ilman koiraani, kun sen aika täältä on lähteä. Mielestäni rakkaus ei tunne rajoja ja se voi ilmetä usein eri tavoin, joista kaikista hienointa on molemminpuolinen täydellinen luottamus.

      • totta.

        Ei kukaan tai mikään muu suostuisikaan nuolemaan sinua.


    • Minäkin rakastin

      kunnes sain oikean vauvan ja koira jäi automaattisesti kakkoseksi. Tietysti nyt vähän harmittaa se, kun koiralle ei ole enää aikaa niin paljon ja lenkitkin ovat lyhentyneet. Nyt joutuu elämään vauvan rytmeissä.

      • ninezeg

        Et oo oikee koiraihminen etkä oo rakastanu koissulias yhtään jos kakara heti menee sen eelle ja palkitset sen pyyteettömän rakkauden ja varauksettoman luotamuksen unohtamalla raakasti sen heti kun kannat jonku parkuvan, haisevan, kuolaavan kakaran KOIRAN OMAAN KOTIIN JA KOIRAN OMALLE REVIIRILLE. Kantsisko aatella vähän koissunkin kannalta et miltä siitä nyt tuntuu. Kakara kuluttaa yhteiskunnan rahoja, saastuttaa mm. vaippavuorella maapalloa. kasvaa joskus aikuiseksi joka lisää maapallon ylikansoitusta ja viis välitää luonnon tilasta. Jokainen joka valitsee lapsettomuuden tekee ison ekoteon maapallon tulevaisuuden hyväksi. Kohta oot varmaan luopumassa koirukastas "pitovaikeuksien vuoks", mun tuttaville on joillekin käyny just noin että sit kun kakara tulee niin kohta koissu saakin lähtee. Säälittävää!!!


    • koiran parhaaksi

      Minäkin rakastan meidän perheen koiraa, mutta minulle koira on koira, ei ihminen. Tämä ois ihan hyvä muistaa kaikkien eläinten ja koirienomistajien.

    • ikunen ikävä

      Minä rakastin ja pieni koirani rakasti minua, kultani ymmärsi kaiken mitä sille sanoin.
      Sain koiran joka oli silloin 1,4 kk
      Nukuimme kaiket yöt päämme samallatyynyllä, koirani seurasi minua kaikkialla yötä/päivää, Sitten jouduin eroon koska minun piti mennä sairaalaan 2 vrk.
      Rakkaani oli minun kotona veljeni (tuttu henkilö) oli sitä hoitamassa Eli tuttu ympäristö, omakoti. Kultani oli itkenyt. Ja käynnyt tyhjää sänkyäni katsomassa..
      Veljeni meni nukkumaan, ja aamulla tämä minun pikku hauvani makasi kuoleena lattialla...
      Koirani oli vain 9v. vanha täysin terve reipas, EI YSKÄÄ (joka on sydänvian oire)
      En ikinä voinut kuvitella että noin kävisi, en olisi mennyt sairaalaan, jos olisin tiennyt että rakkaani kuolee suruun..
      Nyt mulla on hirveen ikävä, ja pahamieli. Koska ''hylkäsin'' rakkaani, vai niinkö kultani luuli?
      Kultani kuoli viimeyönä, maa jäässä, pitää se laittaa autotalliin odottamaan kevättä että saan kultani hautaan..
      Olen erittäin vihainen/pettynyt taivaan isälle jos sellainen on? miksi sen piti ottaa ainut rakkaani pois.

      • ihana satu

        Voi kun kaikki rakit rakastaisi noin paljon.


    • rottweiler nainen

      Mulla on ensi kuussa 7v täyttävä iso koira. Se on mulle kaikki kaikessa. Makaa tossa sohvalla ja hellästi katselen sen nukkumista. Se tulee joka yö viereeni, kun sammutan valot ja menen sänkyyn. Joskus nukun sohvalla, ja silloin koirani on myös olohuoneessa, omalla sohvallaan. Me olemme aina yhdessä. Kun käyn asioilla tai vaan kaupassa, ajattelen kotimatkalla että "odota ihan vähän, olen tulossa", ja kiirehdin askeleitani. Minä myös halailen sitä paljon, joskus murahtaa että mene jo siitä. Nukkumaan meno on sitä, että hiljaa rapsuttelen ja juttelen sille, ja se lopuksi nuolaisee naamaani. En matkustele, koska en halua laittaa sitä mihinkään hoitolaan. Kukaan ei halua isoa ja vahvaa koiraa ottaa hoitoon, siis tuttavistani ja vieraalle en anna. Olen tottunut että olemme kahden kotona. Se on kova vahti, ja myös pitää huolen että tuntemattomat eivät ulkona tuu liian lähelle. Rakastan sitä niin paljon, että monet kerrat hellyys tuo kyyneleet silmiini. Tiedän sen rakastavan muo. En luota kehenkään ihmiseen yhtä paljon. Pidän siitä todella hyvää huolta ja meillä on hauskaa yhdessä.

      • 3+11

        ja tuonhan viestin kirjoittaja on dog hater. Ilmeisesti naiskateus iski, kun pitää satuilla olevansa nainen, ja vielä _ison_ koiran omistaja. Voi voi sentään.


      • törkeää...

        Heti kun saa tarpeensa tyydytettyä, murahtaa vaan. Pidä sitä välilä puutteessa.


    • ikuinen ikävä

      Olen aina ollut elämässä vailla mitään ihmisrakkautta, koira on ollut aina minun rakas, kiinnyn siihen kuin pöhlö piimään, ja koira minuun, ja luotettavampaa rakasta tuskin on, nyt menetin rakkaani ja olen hirveen suruinen, itken ja muistelen häntä, kuolenkohan nyt suruun, no en pelkää sitäkään, koska rakkanikin kuoli...Ja koirani kuoliko sen takia kuin luuliko että hylkäsin hänet? Se minua eniten harmittaa. Koira tuli minulle 1v.. Sillä oli menneisyys, huomasin että se ei alussa tykännyt miehistä, pelkäsi niitä, entinen perhe tuli katsomaan rakastani, ja rakkaani ei mennyt niiden lähellekkään, se tahtoi olla vain minun kanssa...
      Ei saa aliarvioida sanomalla että se on *vaan koira* koira on ihmisen paras ja luotettavin ystävä kuolemaan saakka.. Ja jollekin ihmiselle se ainut rakkauden kohde.
      Mulla on niin ikävä rakkaani joka aamuisia haleja mitä hän tuli aina tekemään naamalleni tuhisten.. ja ne oli pitkiä... halattiin toisiamme joka aamu, eikä kultani koskaan lähtenyt yöllä vierestäni pois, ei näin läheistä rakkautta kestä ketään ihminen..nyt se päättyi kesken, yleensä nämä villakoirat elää helposti 13-16v
      Ja rakkaani oli niin terve ja hyvässä kunnossa....

    • Jos koiraa kohtaan

      haluaa osoittaa rakkautta, niin silloin sitä pitää ulkoiluttaa ja käyttää myös lenkeillä. Se on osoitus, että rakastaa omaa lemmikkiään. Koira ei ole pelkkä nallukka sohvalla, jolle syötetään herkkuja ja paijataan.

      Useasti olen nähnyt koiria käytettävän vain joku pieni kusilenkki talon ympäri ja aina samaa reittiä. Se ei ole mitään rakkautta, vaan koira kärsii tylsyydestä ja yksitoikkoisesta elämästä.

      Silloin jos ottaa koiran pitää karsia muuta elämää/harrastuksia, jotta jää aikaa omalle lemmikille. Aamulla täytyy olla valmis laittamaan kello hiukan aikaisemmin soimaan, jotta koira pääsee muutakin, kuin nurkalle kuselle.

      • Elämää koirien kanssa

        Näinhän se menee. Töistä kun tuun, niin vaikka ois aikaa ja väliin tarvettakin, niin en mee shoppailemaan tai kyläilemään, vaan kotiin suoraan, kun koira odottaa ja tarvii liikuntaa, tosin niin minäkin. Mun koira on tosi hassu, se nappaa talutushihnan suuhunsa ja nostaa päänsä ylpeästi pystyyn, hännän korkealle ja on just sen näköinen, että no niin mamma, nyt minä vähän tässä ulkoilutan sua. Kyllä koiralta saa niin paljon hyvää mieltä, enemmän kuin mitä siitä joutuu huolta kantamaan. Tänään tosin oli sydän sykkyrällä, kun koiruli metsässä pureskeli puukeppiä ja kepin pala juuttui sen takanieluun poikittain tiukasti. Onneksi sain sen sitten nyhtäistyä pois sormillani, vaikka koira rimpuili kauhuissaan. Sellaista se väliin koirien kanssa on, ilon ja onnen, sitten taas huolen ja surun hetkiä.


      • Nolo dh

        Noniin helpottiko ahdistuksesi jo vähän kun sait taas purkautua muutaman trolliviestin verran..? No toivottavasti, koska mihinkään muuhun et koskaan pääse purkautumaan. Suomi24 on ainoa paikka missä nainen ei voi päin naamaa seurastasi kieltäytyä, täällä kieltäytymiset tulee muutaman minuutin viiveellä, ja nekin tekstin muodossa. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että töriset missä vain, niin naista et tuu koskaan saamaan. Etkä kyllä miestäkään.


    • nainen 47v

      minä rakastan eläimiä, varsinkin omaa koiraani niin paljon, etten ikinä edes halunnut/halua lapsia.

    • 3 isoa koiraa

      Kyllähän nuo koirat piristää mieltä vaikka olisi kuinka masentunut. Sitten jos kovin harmittaa ni eiku niitte kaa ulos temuamaan ja johan on murheet ja vitutukset unohtuneet. Rakastan koiriani

    • hyihyi

      Hurahtanut olet anna koirasi jollekin joka osaa sitä oikein hoitaa ja ennenkaikkea ulkoiluttaa riittävästi sillä koirat tarvitsee liikuntaa eikä vain pikapikaa ulkonakäyntejä sillä ethän sinä koiraasi rakasta jos et viitsi edes ulkoiluttaa älä vaan enää sorru toista koiraa ottamaan sillä jos vaikka sairastut kuka sitten ulkoiluttaa koiraasi ei sukulaisetkaan ole velvollisia ottamaan koiraasi hoitoon.

    • Rakkauspakkaus2

      Kyllä jokainen vastuuntuntoinen koiranomistaja tietää sanomattakin, että se koira menee muiden asioiden eelle. Että kotiin mennään suoraan töistä, ja se koira viedään lenkille. Koirakaan ei oo niin viisas et osaisi pytyllä käydä. Meillä aamulenkkikin on lenkki eikä mikään pikapissatus. Laitan koirani kaiken edelle. Yksikään asia tai ihminen oo niin tärkeä.

    • 50vkoiria

      Totisinta totta. Syön kuukauden mieluummin pelkkää puuroa, kuin jäten koirani käyttämättä eläinlääkärissä mikäli siihen on välttämätön tarve.

      • lemmikistähuolta

        Näin juuri. Itseltä voi aina nipistää, mutta lemmikiltä ei.


    • toskeliino

      Koiraa ei voi rakastaa liikaa,,,itsekin tekisin mitä vaan koirani vuoksi. Se on kuin yksi lapsistani ❤ koira ei ole vain lemmikki vaan yhtä tärkeä kuin muutkin perheen jäsenet

    • jotainrajaa

      Kannattaa itää mielessä että se on VAAN koira.Höperö...joo totta.

    • asdasdasddd

      Itse tuntisin pahaa omaatuntoa ennemmin rodunvalinnasta... Ranskikset on yks sairaimmista koiraroduista ikinä. Suntuubin sivuilta kun lueskelin ranskanbulldoggeista niin paha olo oikeen tuli.
      Itsekin rakastan yli kaiken omia sessujani

    • bylla

      Mä NIIIIIN ymmärrän sua! Itsellä 6v ranskis narttu ja luopumista en pysty edes ajattelemaan. Koirani on minulle maailman tärkein!

    • Epäreilumaailma

      Mulla aikalailla sama juttu, mutta tästä huolimatta kohtelen niitä koirina, enkä lapsenkorvikkeina niinkuin jotkut tuntuu ajattelevan ja jotkut jopa tekevän näin. Aikalailla mun koko elämä menee koirien ehdoilla, mikä ei oikeasti edes haittaa mua koska olen luonteeltani introvertti ja valitsisin milloin vain ennemmin pitkän metsälenkin koirien kanssa kuin kännykällä näpäräilyn kaverien kanssa tai joka viikonloppuna juomisen. Ja onhan se myös fyysisesti terveellistä koska koirat luo selkeän päivärytmin elämään ja tulee oikeasti liikuttua ulkona, lisäksi oon tämmönen superujo tapaus, mutta koiraihmisten kanssa mun on aika helppo puhua kun on se yhteinen kiinnostuksen kohde.

      Jotkut ajattelee ettei ole tervettä olla näin kiinni koirissa ja kyllä mä tavallaan pystyn ymmärtämään niiden pointin, mutta silti, nää koirat on mun elämässä ollu aina ne joihin mä pystyn luottamaan ja tiedän että ne pysyy uskollisena mun rinnalla ja suojeleekin tarvittaessa ja muutenkin nuo pitää mut pystyssä ja auttaa jaksamaan paskatkin päivät kunnialla läpi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe