Kyllä on tarjontaa !

Romahdus edessä ?

Nettimotossa on yli 13000 kpl pyöriä myytävänä ja Harrikoitakin pelkästään yli 700kpl..moni ollut kuukausikaupalla. Taitaa markkinat mennä kohti kyllästymispistettä, Luultavasti keski-käisten talleissa makaa jo kymmeniä tuhansia turhakkeitä joita tippuu markkinoille hiljalleen.

Tosiharrastajat joilla on rahaa..ostaa uusia BMWeitä ja useilla haaveilijoilla taas ei ole rahaa edes muutaman tonnin pyörään. Sitten vielä on epäluuloiset empijät jotka eivät uskalla ostaa mitään.

36

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GSX1250

      Niin?

    • Edessä?

      Minusta romahdus ei ole edessä.
      Se on tässä ja nyt.

      Nuoruudessaan moottoripyörästä haaveilleet viiskymppiset hankkivat pyörän kymmenen vuotta sitten. Nyt samat hemmot ovat kuuskymppisiä ja ajot alkavat jo olla ajeltu. Kellä polvi, toisella selkä tai kuka muuten vaan on kyllästynyt.
      Näin se tässä maailmassa menee.

      • Mika.....

        Kyllähän uusia viisikymppisiä syntyy joka vuosi lisää;-). Markkinat ovat luultavasti kyllästyneet ja tarjonta pääsi ylittämään kysynnän, kun myyntikapasiteetti adaptoitui niihin 2000 luvun alkupuolen huippuvuosiin. Nyt kysyntä lienee palautunut normaalille tasolle, mutta tarjontaa on ihan hemmetisti liikaa.

        Kyllä bemarit on ihan kelpo pyöriä nekin ja moni sellaisiakin ostaa, mutta bemarimyyjät tuskailee ihan samojen ongelmien kanssa kuin muidenkin merkkien myyjät.

        Kiinnostava kysymys on tietenkin se, että mistä se patoutunut kysyntä oli syntynyt, joka silloin kymmenen vuotta sitten purkautui. Uusia harrastajia säntäsi markkinoille yhtä-äkkiä valtava määrä ja nyt kun niillä kaikilla on prätkä, niin kysyntä on vähäisempää.


      • 59vee
        Mika..... kirjoitti:

        Kyllähän uusia viisikymppisiä syntyy joka vuosi lisää;-). Markkinat ovat luultavasti kyllästyneet ja tarjonta pääsi ylittämään kysynnän, kun myyntikapasiteetti adaptoitui niihin 2000 luvun alkupuolen huippuvuosiin. Nyt kysyntä lienee palautunut normaalille tasolle, mutta tarjontaa on ihan hemmetisti liikaa.

        Kyllä bemarit on ihan kelpo pyöriä nekin ja moni sellaisiakin ostaa, mutta bemarimyyjät tuskailee ihan samojen ongelmien kanssa kuin muidenkin merkkien myyjät.

        Kiinnostava kysymys on tietenkin se, että mistä se patoutunut kysyntä oli syntynyt, joka silloin kymmenen vuotta sitten purkautui. Uusia harrastajia säntäsi markkinoille yhtä-äkkiä valtava määrä ja nyt kun niillä kaikilla on prätkä, niin kysyntä on vähäisempää.

        Moni uusioharrastaja oli keski-iässä talonsa maksanut ja elämään piti saada sykettä..pitkien velkavuosien ja väljähtyneen avionnen elävöittämiseksi...siispä piti ostaa kaverien tapaan moottoripyörä, itse mukaan lukien.

        toki ajattelin vielä ostaa yhden...kyllä viimeiseksi jää ???


      • hiljaista on !
        59vee kirjoitti:

        Moni uusioharrastaja oli keski-iässä talonsa maksanut ja elämään piti saada sykettä..pitkien velkavuosien ja väljähtyneen avionnen elävöittämiseksi...siispä piti ostaa kaverien tapaan moottoripyörä, itse mukaan lukien.

        toki ajattelin vielä ostaa yhden...kyllä viimeiseksi jää ???

        Joopa joo..olen tässä kaupitellut hyväkuntoista vähän ajettua isoa pyörää jo syksystä asti, ei oikeaa mielenkiintoa ole ollut. Sähköpostilla yksi sika-alhainen tarjous vain.


    • sain hyvän pyörän

      On hyvä aika ostaa käytetty.Itse ostin harrikan ja hinnasta putosi yli 1000€ tinkaamalla liikkeestä ostettuna.
      Myyjä huomasi että tämä kaveri on tosissaan ostamassa eikä vain puhumassa.Oli iso tukko käteistä mukana ja myyjä tahtoi tehdä kaupat pikaisesti.

    • On sitä ajettukin

      Nykynuoria ei kiinnosta prätkät, koska niillä ei ole enää samaa statusarvoa, kuin 70-luvun nuorison silmissä. Silloin tuuttihonda ja ysikava olivat seksileluja, joihin ei kaikilla ollut varaa. 70-80-luvuilla prätkiä hankkivat amisnuoret, nyt senaikaiset opiskelijat, joilla on hyvä virka kunnassa tai valtiolla.

      Tästä syystä 70-luvun museopyörät ovat nyt kalliimpia, kuin 10-vuotias 1000-kuutioinen moderni pyörä.

      Hyvähän se vain on, että pyöriä on edullisesti tarjolla, jos jotakuta kiinnostaa.

      • Niin..

        10-20 vuotias on ns. uusvanha eli halvimmillaan. Museokatsastetut ovatkin sitten aivan eri luokkaa riippuen harvinaisuudesta.


    • Mika...

      Voihan tässä alkaa näkyä jo se paljon puhuttu deflaatiokierrekin eli hankintapäätöksiä lykätään ja jäädään odottamaan hinnan alenevan vielä edelleen.

      • Tauti on ohi..

        Moottoripyörävimma ei kyllä kestä odottaa parempia aikoja, on pakko saada laite joka
        jonka hinta yleensä hipoo kipurajaa.

        Eli jos ylitarjontaa on paljon, se viittaa yleisen moottoripyörävimman laantumaan koko yhteiskunnassa.


      • Mika....
        Tauti on ohi.. kirjoitti:

        Moottoripyörävimma ei kyllä kestä odottaa parempia aikoja, on pakko saada laite joka
        jonka hinta yleensä hipoo kipurajaa.

        Eli jos ylitarjontaa on paljon, se viittaa yleisen moottoripyörävimman laantumaan koko yhteiskunnassa.

        No totta kyllä tuokin:-). Ja lisäksi kun kuitenkaan moottoripyörän kohdalla ei puhuta yleensä niin merkittävistä summista, että se kenenkään taloutta pahemmin hetkauttaisi (jos hetkauttaa, niin se prätkä jää varmaan ostamatta kokonaan). Tulipahan mieleen tuokin ajatus.

        Olet varmasti oikeassa, että moottoripyörävimma on laantumassa ja me jäämme ihmettelemään, että mistä se vimma tuli ja mihin se meni:-). Ehkä siinä kävi niin, että motoristiharrastajien piiriin tuli paljon sellaista porukkaa joka ei vaan jäänyt, vaan kokeilivat tätäkin harrastusta. Itse tunnen yhden joka innostui moottoripyöristä ja osti sellaisen. Kun ei tykännyt, niin päätteli sen johtuvan pyörästä ja vaihtoi heti seuraavana keväänä uuteen prätkään ja sitä jatkui muutaman vuoden, niin että hän joka kesä ajoi eri pyörällä (ehkä neljä tai viisi prätkää ehti käydä läpi) kunnes sitten lopetti koko touhun. Jos tuon kaltaisia kavereita pyöri markkinoilla enemmänkin kymmenen vuotta sitten, niin varmasti ovat vilkastuttaneet myyntiä.


      • Järjenjättiläinen?
        Mika.... kirjoitti:

        No totta kyllä tuokin:-). Ja lisäksi kun kuitenkaan moottoripyörän kohdalla ei puhuta yleensä niin merkittävistä summista, että se kenenkään taloutta pahemmin hetkauttaisi (jos hetkauttaa, niin se prätkä jää varmaan ostamatta kokonaan). Tulipahan mieleen tuokin ajatus.

        Olet varmasti oikeassa, että moottoripyörävimma on laantumassa ja me jäämme ihmettelemään, että mistä se vimma tuli ja mihin se meni:-). Ehkä siinä kävi niin, että motoristiharrastajien piiriin tuli paljon sellaista porukkaa joka ei vaan jäänyt, vaan kokeilivat tätäkin harrastusta. Itse tunnen yhden joka innostui moottoripyöristä ja osti sellaisen. Kun ei tykännyt, niin päätteli sen johtuvan pyörästä ja vaihtoi heti seuraavana keväänä uuteen prätkään ja sitä jatkui muutaman vuoden, niin että hän joka kesä ajoi eri pyörällä (ehkä neljä tai viisi prätkää ehti käydä läpi) kunnes sitten lopetti koko touhun. Jos tuon kaltaisia kavereita pyöri markkinoilla enemmänkin kymmenen vuotta sitten, niin varmasti ovat vilkastuttaneet myyntiä.

        No tuo nyt on niin järjenvastaista toimintaa ostella vuosittain uusi pyörä kovalla välirahalla?? Onko tyhmempää kuultu? Tais oikeesti käydä niin että kaverilta ihan rahat loppu tuohon vaihtokauppaan ja lopulta joutui "myymään" tai lähes luovuttamaan pyöränsä liikkeeseen....


      • Juntti-

        Näitä lohtu-ostajia on aina, kuten jotkut naiset potee kenkävimmaa. Tiedän tapauksen jolla on kaapissa ja kellarissa satoja kenkiä. Ostamistapahtuma ja uuden omistaminen on niin ihastuttavaa. Kun ihastus sitten hiipuu, pitää uusia kliimaksi aina uudestaan ja uudestaan.


    • ostoksille

      ei se vimma minnekkään häviä ,tuntuu vaan pahenevan vuosi vuodelta ja talvet pidentyvän odotellessa , vois ostaa toisenkin pyörän,eri tyylisen.

      • Ei pahoja oireita

        Mulla on tämä talvi vaihteeksi kulunut melko lievillä vierotusoireilla. Taitaa olla syynä se, että lopetin viime kauden vasta 17.11. joten ei ole tauko kovin pitkäksi venynyt.
        Äkkispäätä arvioisen 9 viikon kuluttua aprillipäivänä saa taas uuden kauden alottaa.

        Joinakin talvina polte ajamaan on ollut kova, nyt ei. Ja saattaahan lievittävänä rohtona toimia orgin puolella katsotut McHuurteen maanmainiot talvimoottoripyöräilyä käsittelevät videot!


      • Mika....
        Ei pahoja oireita kirjoitti:

        Mulla on tämä talvi vaihteeksi kulunut melko lievillä vierotusoireilla. Taitaa olla syynä se, että lopetin viime kauden vasta 17.11. joten ei ole tauko kovin pitkäksi venynyt.
        Äkkispäätä arvioisen 9 viikon kuluttua aprillipäivänä saa taas uuden kauden alottaa.

        Joinakin talvina polte ajamaan on ollut kova, nyt ei. Ja saattaahan lievittävänä rohtona toimia orgin puolella katsotut McHuurteen maanmainiot talvimoottoripyöräilyä käsittelevät videot!

        Tänä talvena ei aivan kamalia vieroitusoireita ole ollut itsellänikään. Lopetin viime vuonna ajokauteni aikaisemmin kuin olin alkujaan suunnitellut, vaikka kelejä olisi vielä riittänyt koko marraskuun. Viime kesä oli ensimmäinen ajokauteni customilla ja enduron jälkeen isompaan ja kömpelömpään pyörään tottuminen oli hiukan vaikeampaa kuin kesällä vielä ajattelin. Kesä meni oikein hyvin ja pyörä tuntui mukavalta, mutta kelit kun muuttuivat liukkaammiksi ja pimeys tuli mukaan kuvaan, niin mun ajorutiini customille osoittautui liian vähäiseksi ja meinasi alkaa tapahtua vahinkoja joten ajattelin tuunailla prätkää talven ja jatkaa keväällä harjoituksia.

        Kilometrejä tuli se 12000 rapiat, mikä on itselleni aina normi määrä en tuota enempää aja yleensäkään. Kesä meni hienosti ja nautin uudesta prätkäilyn ulottuvuudesta ja pyöräkin tuntui mukavalta ja hauskalta ajaa. Syksyllä unohdin kunnioittaa isoa pyörää riittävästi ja onneksi en joutunut maksamaan siitä kalliisti, mutta pitää vähän uudelleen nöyrtyä opettelemaan ja varmaan keväällä aloitan harjoittelemaan perusasioita kustomilla ajamisessa.

        Muuten tämä on ollut hienoa siirtyä kustomeiden pariin ja prätkän rakentelu talvella on ollut uusi ulottuvuus:-). Ja tietenkin kaikki muukin mitä tuohon liittyy. Kustomin kanssa touhuaminen tuntuu klubitoimintoineen olevan astetta sosiaalisempaa kun taaqs endurolla ajeli enemmän yksikseen kulki omia polkujaan kun nykyisin tulee kavereiden kasnssa ajeltua vähän letkassakin (en tosin kovin pitkiä matkoja viihdy pitkässä letkassa). Sitten tämä pyörän rassaaminen ja kiilloittelu ja oma patsastelu nahkapuvussa ja liiveissä etc. :-). Nyt sitä harjoitellaan.


      • Onnellinen MIES
        Mika.... kirjoitti:

        Tänä talvena ei aivan kamalia vieroitusoireita ole ollut itsellänikään. Lopetin viime vuonna ajokauteni aikaisemmin kuin olin alkujaan suunnitellut, vaikka kelejä olisi vielä riittänyt koko marraskuun. Viime kesä oli ensimmäinen ajokauteni customilla ja enduron jälkeen isompaan ja kömpelömpään pyörään tottuminen oli hiukan vaikeampaa kuin kesällä vielä ajattelin. Kesä meni oikein hyvin ja pyörä tuntui mukavalta, mutta kelit kun muuttuivat liukkaammiksi ja pimeys tuli mukaan kuvaan, niin mun ajorutiini customille osoittautui liian vähäiseksi ja meinasi alkaa tapahtua vahinkoja joten ajattelin tuunailla prätkää talven ja jatkaa keväällä harjoituksia.

        Kilometrejä tuli se 12000 rapiat, mikä on itselleni aina normi määrä en tuota enempää aja yleensäkään. Kesä meni hienosti ja nautin uudesta prätkäilyn ulottuvuudesta ja pyöräkin tuntui mukavalta ja hauskalta ajaa. Syksyllä unohdin kunnioittaa isoa pyörää riittävästi ja onneksi en joutunut maksamaan siitä kalliisti, mutta pitää vähän uudelleen nöyrtyä opettelemaan ja varmaan keväällä aloitan harjoittelemaan perusasioita kustomilla ajamisessa.

        Muuten tämä on ollut hienoa siirtyä kustomeiden pariin ja prätkän rakentelu talvella on ollut uusi ulottuvuus:-). Ja tietenkin kaikki muukin mitä tuohon liittyy. Kustomin kanssa touhuaminen tuntuu klubitoimintoineen olevan astetta sosiaalisempaa kun taaqs endurolla ajeli enemmän yksikseen kulki omia polkujaan kun nykyisin tulee kavereiden kasnssa ajeltua vähän letkassakin (en tosin kovin pitkiä matkoja viihdy pitkässä letkassa). Sitten tämä pyörän rassaaminen ja kiilloittelu ja oma patsastelu nahkapuvussa ja liiveissä etc. :-). Nyt sitä harjoitellaan.

        Pyörä kannattaa hommata huolella, omien mieltymysten suuntaiseksi. Nyt on markkinoilla mistä valita, loistotilanne.
        Itse olen tosi tyytyväinen, kun oma valinta tuntuu menneen kaikkinensa nappiin. Sen huomaa vaikkapa siitä, ettei minkäänlaista vaihtokuumetta ole päässyt nyt tulemaan, koskapa nykyinen pyörä on niin hyvä. Sopivasti iso ja voimakas, hyvä ajoasento, kuormankantokykyä, monipuolisuutta. Aivan super!
        Hyviä ajoja kaikille, nyt todellakin kannattaa olla Motoristi ja nauttia siitä täysin rinnoin! Vielä kun bensakin on ensi suvena erittäin halpaa ja rajat Eurooppaan auki, niin ei kun menoksi ilman kiireitä ja ressiä, suu messingillä :)
        Ja messutkin vielä, ei voisi olla parempaa kuin koeistua uusia pyöriä ja kiskasta muutama huurteinen siihen kyytipojaksi jonkun sopivasti rasvaisen ja suolaisen välipalan kanssa. Aijai, kyllä mamma on tyytyväinen ja hellii kaikin keinoin, kun tällainen onnellinen MIES kömpii kotiin lauantai ehtoolla pikku hienneessä ja hymyilee onnellisena elämälle :)


    • Moposkode

      Olin ajatuksissa muutaman vuoden tauon jälkeen ostaa uuden pyörän. Pyörien hinnat ovat nyt kohtuullisella tasolla, mutta vakuutusten hinnat ovat niin suolaisia ettei perheelliselle vuodessa max. 3-4tkm ajavalle niissä ole mitään järkeä.

      Perus sata heppaisen, 8000e pyörän vakuuttaminen (liikenne kasko) 1200e-2000e/vuosi. (Liikenteessä 55% bonarit ja kaskoon täydet.)

      Lennän vuoden ajokilometrini samaan hintaan vaikka helikopterilla tai sitten ostan moposkooterin.

      Tiedän kyllä että harrastukset maksaa, mutta silti liika on todellakinen liikaa.

      • Mika6666666

        Teho/painosuhde taitaa nykyisin olla keskeisin peruste vakuutukselle eli kyykyn vakuutukset on kalliita ja customin vakuutukset halpoja. Noissa halvoissa käytetyissä pyörissä jättäisin itse suosiolla tuon kaskon pois tai vain varkauden ja ilkivallan kattava osakasko (lähinnä varkaustapuksessa saa vakuutusyhtiöltä edes jotakin). Meinaan, että ainakin autopuolella menee todella helposti lunastukseen aika pienestäkin vauriosta eikä se lunastushinta todellakaan ole 8000 euroa, vaanjotain minkä vakuutusyhtiö katsoo hyväksi korvata ja pyörä menee avkoolle kaalliiksi varaosiksi. Ainakin kannattaa selvittää oman vakuutusyhtiösi korvauspolitiikka ettet maksa tyhjästä siinä kaskossa.


    • kromiaonkomia

      Ei noilla hepoilla mitään käyttöä suomessa liikenteessä,rata-ajoon ok , muutenkin ainaskaan itse en ostaisi noita nykytyylisiä mustanpuhuvia värjäyksiä hankkisi,konekin voi olla jokin tummaksi värjätty,väliaikanen muotikikka joita kukaan ei osta kun muoti muuttuu, kyllä ainaskin customis pitää olla kromia,se on aina muodissa.

    • vanhajätkä

      Kävin syksyllä eräässä "merkkiliikeessä tunnustelemassa pyörän vaihtoa. Omani myyntiarvo arvioitiin alle hieman 10-tonnin. Uuteen pitäisi laittaa väliä 15-tonnia ?
      Olen miettinyt asiaa...kyllä on vaikeaa, on. Kun ajattellee mitä 15-tonnilla saa, vaikka uuden moottorin ja huippuvarusteet päälle yllle.

      Ja kun omassani 5-vuotta vanhassa ei ole mitään teknistä vikaa ..ainoastaan jo hieman "jälkeenjäänyt" nykyhimmeli-ihmeisiin verrattuna

      • Joonhinnakas

        Oletko ostamassa 25:n tonnin vehettä? Mikä ?


    • Trendi_Saksassa

      kääntynyt siihen suuntaan että suosituin pyörätyyppi on nykyisin kattamaton suurehko peruspyörä. Sama trendi havaitaan Suomessakin parin vuoden kuluessa.

      • Uaabax

        Voi setrendi viedäkin nakupyöriin.

        Itse en nakupyöristä välitä erikoisemmin, sillä niillä on kylmä ajella. Mukavia ne ovat vain kesän kolmena kuukautena. Katetulla prätkällä kausi on kaksi kertaa pitempi.

        Mutta kukin harrastaa tavallaan. Jos ajelee vain kauneimpina kesäpäivinä pikku matkoja, on nakupyörä kaikista aidoin mp-kokemus.


      • naked.honda

        nuo teidän tiedot nyt vaan on viime vuosikymmeneltä, sillä nakupyörien myynti lisääntyi ulkomailla ja pikku viiveellä myös suomessa jo 2000-luvulla. Uusien pyörien myynti tällä hetkellä suomessa on niin pientä, ettei mikään pyörätyyppi myyntimääriään pysty kasvattamaan. Nykyisessä taloustilanteessa kovin pikaista nousua pyöräkaupassa ei ole näkyvissä ja ainoat tosi potentiaaliset asiakkaat ovat oikeasti varakkaat harrastajat, ja tämä ryhmä ostaa lähinnä matkapyöriä ja isoja matkaenduroita. 2008 vuodesta alkaen on minulla nakuja ollut, eikä se mikään kaksinen yleispyörä kyllä ole


      • Mika222222222222
        Uaabax kirjoitti:

        Voi setrendi viedäkin nakupyöriin.

        Itse en nakupyöristä välitä erikoisemmin, sillä niillä on kylmä ajella. Mukavia ne ovat vain kesän kolmena kuukautena. Katetulla prätkällä kausi on kaksi kertaa pitempi.

        Mutta kukin harrastaa tavallaan. Jos ajelee vain kauneimpina kesäpäivinä pikku matkoja, on nakupyörä kaikista aidoin mp-kokemus.

        No olet aivan oikeassa, että katteet tarjoavat suojaa ja mukavuutta, mutta kompromissi nekin on. itse ajelen nakulla aprillipäivästä loka-marraskuulle ei se ajokausi itselläni ainakaan katteilla siitä enää pitenisi, moottorikelkalla enintään.

        jokainen taaplaa tyylillään ja itselleni sopii hyvin että jokainen ajaa sellaisella pyörällä kuin huvittaa. Totta kyllä että kesän lämpimillä onkaikkein hauskinta ajaa, mutta kyllä sateet, tuulet ja tuiskut kuuluvat motorismiin samalla tavalla kuin leppoisat hyvätkin kelit ja myös niistä nauttii tavallaan. Kyllähän tuolla kaikenlaista kulkijaa kesällä näkee..... ja kun tarkemmin ajattelee, niin taidan itsekin olla sellainen:-D.


      • Muherxwjdb

        Ikävin ajokeli on kyllä helle, sekin tuli viime kesänä perusteellisesti havaittua. Kylmyyttä ja sadetta vastaan pystyy pukeutumalla oikein suojautumaan.

        Helteellä ei kuitenkaan voi ajella shortseissa tai ilman kypärää, joten hiki virtaa tai sitten vaihtoehtoisesti moto seisokoon tallissa. Itselle tulee herkästi liian kuumassa ajaessani huono olo, vaikka yritän muistaa nauttia nestettä.

        Paras yleispyörä on mielestäni matkaenduro. Sekin mieluummin keskikokoisena kuin suurimpana. Ainakin tuo Hondan 1200 Crosstourer on ihan liian suurikokoinen ja kömpelö yleisajoon. Itsellä tulee ensi vuonna 60 vuotta täyteen, joten seuraavina 10 vuotena on odotettavissa koordinaatiokyvyn ja lihasvoiman heikkenemistä. Pyöräkin täytyy sitten valita sen mukaan..


      • eiOlePakkoHikoilla
        Muherxwjdb kirjoitti:

        Ikävin ajokeli on kyllä helle, sekin tuli viime kesänä perusteellisesti havaittua. Kylmyyttä ja sadetta vastaan pystyy pukeutumalla oikein suojautumaan.

        Helteellä ei kuitenkaan voi ajella shortseissa tai ilman kypärää, joten hiki virtaa tai sitten vaihtoehtoisesti moto seisokoon tallissa. Itselle tulee herkästi liian kuumassa ajaessani huono olo, vaikka yritän muistaa nauttia nestettä.

        Paras yleispyörä on mielestäni matkaenduro. Sekin mieluummin keskikokoisena kuin suurimpana. Ainakin tuo Hondan 1200 Crosstourer on ihan liian suurikokoinen ja kömpelö yleisajoon. Itsellä tulee ensi vuonna 60 vuotta täyteen, joten seuraavina 10 vuotena on odotettavissa koordinaatiokyvyn ja lihasvoiman heikkenemistä. Pyöräkin täytyy sitten valita sen mukaan..

        Helteellä voi hyvin ajaa shortseissa ja T-paidassa, avokypärä myös niillä keleillä ehdoton. Toki silloin pitää ajella maltillisilla nopeuksilla äärivarovaisesti ja sopivia reittejä. Pienillä hiekkateillä voi helteestä nauttia ilman kypärää, voi körötellä 40 km/h, se on aivan uudenlainen kokemus, lämmin ilmapyörre ja suomen kesän tuoksut on hieno elämys.


      • suosittelennnn
        Muherxwjdb kirjoitti:

        Ikävin ajokeli on kyllä helle, sekin tuli viime kesänä perusteellisesti havaittua. Kylmyyttä ja sadetta vastaan pystyy pukeutumalla oikein suojautumaan.

        Helteellä ei kuitenkaan voi ajella shortseissa tai ilman kypärää, joten hiki virtaa tai sitten vaihtoehtoisesti moto seisokoon tallissa. Itselle tulee herkästi liian kuumassa ajaessani huono olo, vaikka yritän muistaa nauttia nestettä.

        Paras yleispyörä on mielestäni matkaenduro. Sekin mieluummin keskikokoisena kuin suurimpana. Ainakin tuo Hondan 1200 Crosstourer on ihan liian suurikokoinen ja kömpelö yleisajoon. Itsellä tulee ensi vuonna 60 vuotta täyteen, joten seuraavina 10 vuotena on odotettavissa koordinaatiokyvyn ja lihasvoiman heikkenemistä. Pyöräkin täytyy sitten valita sen mukaan..

        Ikämiehen kannattaa ostaa pyörä jossa on ABS ja luistonesto, niistä on hyötyä paniikkitilanteessa.


      • Mika222222222222

        Eiköhän niistä ABS ja luistonestoista ole hyötyä ihan kaikille iästä riippumatta. Itse en omaan pyörääni moisia härpättimiä huoli, mutta nauttikaa kaikin mokomin te jotka niistä tykkäätte;-).


    • maaalttia

      Tarjontaa on vaan hinnat näyttää olevan pilvissä,tekisi ihan mieli laittaa omakin tuonne tyrkylle,samat pyörät tuolla vuodesta toiseen kovaan hintaan yritetään myydä ja uudet ilmoittajat hinnoittelevat sen mukaan,eli nyt ei kannata ostaa,säästää sen tonnin kun pari kk odottelee.

      • Moponuusija

        Samaa mieltä. Olen perusnakua etsinyt. Esim. Bandit 1250 tms. Mutta kun uutta saa Bandua 10000e niin en viitsi 10v vanhasta ~6000e maksaa.

        Sama koskee esim. 600 Hornettia. Uutta ylivuotista saa 8000e niin en millään viitsi ostaa yli 5V vanhaa 6000e hinnalla.

        Odotellaan vaan ihan rauhassa...


    • talousnero

      Nyt kannattaa odotella se 5-6kk niin hinnat tippuu.

      • Neropanero

        Kyllä ne putoaa kun ajamatomastakin pyörästä saa maksella n. 800e/vuosi vakuutusmaksuja.

        Tarjontaa on vaan ihan liikaa tällä hetkellä.

        Viimeisen viikon aikana nettimotosta on "myyty" reilut 30 yli 600cc pyörää. Todellinen kaupaksi menneiden pyörien määrä on noin 20 kpl, sillä osa on mennyt ei myynnissä tilaan.


      • ei.käy.kateeksi

        Köyhän kannattaa odottaa, tai sitten ei, ainakin yksi ajokausi on silloin mennyt muita prätkäilijöitä kadehtiessa. Ihmisikään mahtuu vain rajallinen määrä kesiä, joten sääli niitä, jotka aina odottaa jotakin.


    • myyjänkostoonkauhea

      Hauskinta on kun turhautunut pyörän myyjä "kostaa" kaikille kun hänen "vain viikonlopun voimassa oleva superhypermassiivialehintansa" ei ottanutkaan tulta ja kukaan ei ostanut sitä loppuun asti ajettua helvetin ruman näköiseksi muuteltua vaihdelaatikkovikaista paskaa ylihinnalla jotta omistaja saisi itse uuden pyörän.
      kosto tapahtuu nostamalla hinta uudestaan ylös ja tiedottamalla siitä isoin kirjaimin kaikille :D

      Myös muistetaan mainita isoilla kirjaimilla että kyseessä on sentään EVO, siis käsitättekö, EEEVVOOOOOOOO koneella oleva loppuunajettu laite.EVO merkitsee myyjälle sitä että laitteesta pitää saada useampi tonni enemmän kuin sen arvo oikeasti on.Sitten ihmetellään miksi laite ei kelpaa :D

      Olisiko siksi kun uudempia,parempikuntoisia ja kulutusosatkin hyvässä kunnossa olevia hyvin varusteltuja pyöriä saa paljon halvemmalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe