Miksi naiset olette yksin-/yhteishuoltajia?

Ikisinkku M

Kun tuolla joku yh kyselee miesten nirsoudesta niin kai minäkin sitten saan kysyä että miksi naiset olette yksin-/yhteishuoltajia?

Eikö olisi olisi ollut helpompi malttaa etsiä semmoinen mies joka pysyy ja tehdä sille sitten lapsi mieluummin kuin että ottaa mies josta täytyy sitten erota, tehdä sille lapsi ja sitten vasta alkaa etsimään sitä miestä joka pysyisi kuvioissa?

Jotenkin näin miehen logiikalla tuntuu turhalta se lapsen vääntäminen sille väärälle miehelle kun varmasti jo etukäteen on tiedossa että sen paremman miehen löytäminen on vaikeaa sitten kun on jo toiselle lapsen tehnyt. Onhan toki semmoisia joiden miehet on vaikka menehtyneet ennenaikaisesti, silloin kyllä ymmärrän ettei sitä yh-statusta itse valittu mutta noin niin kuin muuten tuntuu vähän ihmeelliseltä haluta se lapsi vääränlaisen miehen kanssa.

262

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loola

      Asiaa olisi voinut kysyä myös miehiltä, joilla on lapsia, mutta jotka eivät asu yhdessä lasten äidin kanssa.

      • Ikisinkku M

        Toki voi kysyä ja sovitaan että yh-/yhteishuoltajamiehetkin voi vastata omasta näkökulmastaan. itse en tuota edes tullut ajatelleeksi kun minua ei ne miehet kiinnosta pätkääkään mutta ihan fiksun oloisissa naisissa usein harmittaa kun on jo se/ne lapsi/lapset tehtynä jollekin muulle.


      • scrg
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Toki voi kysyä ja sovitaan että yh-/yhteishuoltajamiehetkin voi vastata omasta näkökulmastaan. itse en tuota edes tullut ajatelleeksi kun minua ei ne miehet kiinnosta pätkääkään mutta ihan fiksun oloisissa naisissa usein harmittaa kun on jo se/ne lapsi/lapset tehtynä jollekin muulle.

        Näyttäisi vaan olevan, että pääsääntöisesti miehillä, joilla on lapsia, ei ole suurempia vaikeuksia löytää uutta naista tai ainakaan niin, että lapset olisi se este miksi suhdetta ei löytyisi. Mutta saa tähän varmaan miehetkin vastata.

        Hyvä kysymys muutenkin, paitsi että naiset ottaa sen hyökkäyksenä, etkä luultavasti tule saamaan vastauksia, koska se edellyttäisi jonkinlaista nöyrtymistä ja oman erehtymättömyyden myöntämistä.


      • Ikisinkku M
        scrg kirjoitti:

        Näyttäisi vaan olevan, että pääsääntöisesti miehillä, joilla on lapsia, ei ole suurempia vaikeuksia löytää uutta naista tai ainakaan niin, että lapset olisi se este miksi suhdetta ei löytyisi. Mutta saa tähän varmaan miehetkin vastata.

        Hyvä kysymys muutenkin, paitsi että naiset ottaa sen hyökkäyksenä, etkä luultavasti tule saamaan vastauksia, koska se edellyttäisi jonkinlaista nöyrtymistä ja oman erehtymättömyyden myöntämistä.

        No näinpä. Naisia ei tunnu niin paljon haittaavan miehen lapsekkuus kuin miestä naisen lapsekkuus. Johtunee siitä että enimmän osan aikaa ne lapset useimmiten kuitenkin on äidillään.


      • scrg
        Ikisinkku M kirjoitti:

        No näinpä. Naisia ei tunnu niin paljon haittaavan miehen lapsekkuus kuin miestä naisen lapsekkuus. Johtunee siitä että enimmän osan aikaa ne lapset useimmiten kuitenkin on äidillään.

        Jos nyt ei ehdoin tahdoin haluta pahoittaa yh-äitien mieltä, niin todettakoon että on varmasti yh-äitejä, jotka ovat aivan erinomaisia äitejä lapsilleen ja vastaavasti lasten isät täysin kelvottomia. Mutta arvoitus onkin, että miten niin pääsi käymään.


      • Ikisinkku M
        scrg kirjoitti:

        Jos nyt ei ehdoin tahdoin haluta pahoittaa yh-äitien mieltä, niin todettakoon että on varmasti yh-äitejä, jotka ovat aivan erinomaisia äitejä lapsilleen ja vastaavasti lasten isät täysin kelvottomia. Mutta arvoitus onkin, että miten niin pääsi käymään.

        Nimenomaan noin. Täällä palstallahan heti naiset aina loukkaantuu kun arvostellaan yh-äitityttä, ei niitä naisia itseään vaan sitä tilannetta harmitellaan. Ppitäisi ymmärtää että siksihän se juuri harmittaa kun osa heistä hienoja ja hyviä naisia mutta tehneet väärälle miehelle lapsen/lapsia


      • Valkoritari.
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Täällä palstallahan heti naiset aina loukkaantuu kun arvostellaan yh-äitityttä, ei niitä naisia itseään vaan sitä tilannetta harmitellaan. Ppitäisi ymmärtää että siksihän se juuri harmittaa kun osa heistä hienoja ja hyviä naisia mutta tehneet väärälle miehelle lapsen/lapsia

        Naisten isävalinnat on aina oikein, koska nainen on ykkönen ja itsensä paras asiantuntija. Naisella on oikeus tunteisiinsa, myös seksuaalisiin ja nainen saa valita itselleen parhaan mahfollisen miehen lapsen tekoon.


      • 45678iujhj
        scrg kirjoitti:

        Jos nyt ei ehdoin tahdoin haluta pahoittaa yh-äitien mieltä, niin todettakoon että on varmasti yh-äitejä, jotka ovat aivan erinomaisia äitejä lapsilleen ja vastaavasti lasten isät täysin kelvottomia. Mutta arvoitus onkin, että miten niin pääsi käymään.

        "Naisia ei tunnu niin paljon haittaavan miehen lapsekkuus kuin miestä naisen lapsekkuus."

        Ei tietysti, koska se kertoo siitä, että mies on kelvannut muillekin naisille. Tai ainakin yhdelle, kun lapsia siitä on todisteena. Naisillehan toisten naisten suorittama esivalinta ja hyväksyntä on ehdottoman tärkeätä parisuhteita muodostaettaessa. Tavallaan miehellä lapsia on vähän sama kuin kihlasormus sormessa. Merkki, joka takaa laadun.


      • yh1552
        scrg kirjoitti:

        Jos nyt ei ehdoin tahdoin haluta pahoittaa yh-äitien mieltä, niin todettakoon että on varmasti yh-äitejä, jotka ovat aivan erinomaisia äitejä lapsilleen ja vastaavasti lasten isät täysin kelvottomia. Mutta arvoitus onkin, että miten niin pääsi käymään.

        Kiitos kun et halunnut pahoìttaa meidän yh-äitien mieltä. Hmm mites sitten omassa tilanteessa kun itse olen jos en erinomainen niin hyvä äiti ja lasten isäkin on hyvä isä. Silti parisuhde ei toiminut. Siinä sitä onkin arvoitusta! Mutta suhteissa voi olla lukemattomia ongelmia joiden takia on parempi erota, silti molemmat vanhemmat voi olla hyviä.


      • scrg
        yh1552 kirjoitti:

        Kiitos kun et halunnut pahoìttaa meidän yh-äitien mieltä. Hmm mites sitten omassa tilanteessa kun itse olen jos en erinomainen niin hyvä äiti ja lasten isäkin on hyvä isä. Silti parisuhde ei toiminut. Siinä sitä onkin arvoitusta! Mutta suhteissa voi olla lukemattomia ongelmia joiden takia on parempi erota, silti molemmat vanhemmat voi olla hyviä.

        Mutta jos ei saa parisuhdetta toimimaan ilman lapsia tai yhteisen lapsen kanssa, niin miten yh:lla silti riittää uskoa, että parisuhde toimisi yh:n ja lapsettoman tai kahden yh:n välillä. Melkoisia optimisteja. Miksi se parisuhde yleensäkään on niin tärkeä? Eikä voisi vaan unohtaa koko parisuhteet ?


      • yh1552
        scrg kirjoitti:

        Mutta jos ei saa parisuhdetta toimimaan ilman lapsia tai yhteisen lapsen kanssa, niin miten yh:lla silti riittää uskoa, että parisuhde toimisi yh:n ja lapsettoman tai kahden yh:n välillä. Melkoisia optimisteja. Miksi se parisuhde yleensäkään on niin tärkeä? Eikä voisi vaan unohtaa koko parisuhteet ?

        En mä sanonutkaan että riittää enää uskoa. Mä olen valinnut olla yksin lasten kanssa. Enkä missään nimessä jahtaa lapsettomia miehiä :D Mutta ei mua muiden suhteet hetkauta, toisille parisuhde on tärkeämpi ja tottakai sitä on oikeus etsiä.


      • M joka miettii
        yh1552 kirjoitti:

        En mä sanonutkaan että riittää enää uskoa. Mä olen valinnut olla yksin lasten kanssa. Enkä missään nimessä jahtaa lapsettomia miehiä :D Mutta ei mua muiden suhteet hetkauta, toisille parisuhde on tärkeämpi ja tottakai sitä on oikeus etsiä.

        Oletko edelleen sitä mieltä, että lapset kannatti tehdä juuri sen miehen kanssa kenet valitsit, ja oliko ulkonäkö (miehekkyys), tai muut fyysiset kriteerit silloin oikeastaan tärkeämpiä kuin se, että tulisiko mies olemaan luotettava ja uskollinen?

        Vai onko vain oikeasti kasvettu erilleen, ja todettu ettei parisuhteesta tule mitään?


      • yh1522
        M joka miettii kirjoitti:

        Oletko edelleen sitä mieltä, että lapset kannatti tehdä juuri sen miehen kanssa kenet valitsit, ja oliko ulkonäkö (miehekkyys), tai muut fyysiset kriteerit silloin oikeastaan tärkeämpiä kuin se, että tulisiko mies olemaan luotettava ja uskollinen?

        Vai onko vain oikeasti kasvettu erilleen, ja todettu ettei parisuhteesta tule mitään?

        Kyllä olen edelleen sitä mieltä ja aina ollutkin. Ei se mitä sittemmin tapahtui (ero ja sitä edeltävät tapahtumat) vesitä historiaa mikä meillä oli. Eikä tulisi mieleenkään katua lasten hankintaa. Tottakai se oli oletus että mies tulisi olemaan luotettava ja uskollinen, mites muutenkaan. Ei tällaisia asioita edes nuorempana miettinyt. Sitäpaitsi ollaan nykyisin jos ei nyt ystäviä niin ainakin hyviä kavereita. Mä olen edelleen myös sitä mieltä että miksi näitä pitää analysoida niin hirveästi, tapahtui mitä tapahtui ja elämä menee eteenpäin.


      • entäs kaikki muu?
        M joka miettii kirjoitti:

        Oletko edelleen sitä mieltä, että lapset kannatti tehdä juuri sen miehen kanssa kenet valitsit, ja oliko ulkonäkö (miehekkyys), tai muut fyysiset kriteerit silloin oikeastaan tärkeämpiä kuin se, että tulisiko mies olemaan luotettava ja uskollinen?

        Vai onko vain oikeasti kasvettu erilleen, ja todettu ettei parisuhteesta tule mitään?

        "oliko ulkonäkö (miehekkyys), tai muut fyysiset kriteerit silloin oikeastaan tärkeämpiä kuin se, että tulisiko mies olemaan luotettava ja uskollinen?"

        Luuletko oikeasta, että suhde toimii 100% kunhan vaan mies on luotettava ja uskollinen? Eikö ole mitään muita ominaisuuksia, jotka määrittäisivät sen, sopiiko pari yhteen vai ei?


      • ......
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Täällä palstallahan heti naiset aina loukkaantuu kun arvostellaan yh-äitityttä, ei niitä naisia itseään vaan sitä tilannetta harmitellaan. Ppitäisi ymmärtää että siksihän se juuri harmittaa kun osa heistä hienoja ja hyviä naisia mutta tehneet väärälle miehelle lapsen/lapsia

        Eikö miehen yläpää toimi ollenkaan? Miksi tehdä lapsia väärien naisten kanssa? Kaikilla lapsilla on myös isä. Mikään äidin yh-titteli ei poista sitä.


      • vgggg
        Ikisinkku M kirjoitti:

        No näinpä. Naisia ei tunnu niin paljon haittaavan miehen lapsekkuus kuin miestä naisen lapsekkuus. Johtunee siitä että enimmän osan aikaa ne lapset useimmiten kuitenkin on äidillään.

        "No näinpä. Naisia ei tunnu niin paljon haittaavan miehen lapsekkuus kuin miestä naisen lapsekkuus. Johtunee siitä että enimmän osan aikaa ne lapset useimmiten kuitenkin on äidillään. "

        Tämä on väärin. Miehet ovat siis itsekkäitä hyväksikäyttäjiä. Ei noin.
        Naisen pitäisi hoitaa miehensä entisen naisen tekemiä lapsia, mutta miehet eivät huoli naistensa entisen miehen lapsia. Menkää miehet itseenne. Tuo on niin väärin.
        Oikeudenmukaisuutta tähänkin asiaan. Ja miesten pitäisi olla reiluja tässäkin asiassa eli jos uuden naisen pitää hoitaa lapsiasi, niin sitten myös te miehet hoidatte naisten edellisen liiton lapsia, ehdottomasti. Ja yhtään ette narise.

        Siis yksinhuoltajanaiset ja yksinhuoltajamiehet seurustelkaa keskenänne ja hoitakaa lapsenne keskenänne, niin se on. Muutoin se on hyväksikäyttöä.

        Itse lapsettomana naisena en todellakaan ala toisten lapsista huolehtimaan. Yh-isät ei kiitos. Hoitakaa lapsenne itse. Ja elättäkää myös. Senttiäkään en lapsillenne anna.
        Olisitte miettineet näitä silloin kun lapset teitte.


      • kiire?
        45678iujhj kirjoitti:

        "Naisia ei tunnu niin paljon haittaavan miehen lapsekkuus kuin miestä naisen lapsekkuus."

        Ei tietysti, koska se kertoo siitä, että mies on kelvannut muillekin naisille. Tai ainakin yhdelle, kun lapsia siitä on todisteena. Naisillehan toisten naisten suorittama esivalinta ja hyväksyntä on ehdottoman tärkeätä parisuhteita muodostaettaessa. Tavallaan miehellä lapsia on vähän sama kuin kihlasormus sormessa. Merkki, joka takaa laadun.

        Toisaalta osa ihmisistä varmaan ajattelee niin, että kun ihminen on epäonnistunut, kun hänen perheensä on hajonnut, eikä parisuhde onnistunut.

        Kuten sanoit, voi osa naisista (kai) ajatella tyyliin: "Onpahan jollekin toisellekin kelvannut niin miksei mullekin". Vähän vieras ajatusmalli kyllä mulle, jos omasta puolestani puhun. Olen ehkä vähän vanhanaikainen nuoreksi ihmiseksi, mutta minusta jotenkin sellaiset ihmiset, jotka eivät ole monien naisten kanssa, eivätkä ole seurustelleet monta kertaa, vaikuttavat luotettavimmilta "kumppaniehdokkailta".

        Ehkä vähän huonosti muotoilin tämän, mutta ajatus tuli kuitenkin sanottua. En sitten tuosta lastenhankinnasta tiedä. Ehkä se vain on vaikea tietää etukäteen, että onko mies nyt varmasti hyvä. Pitäisi kaikkien kai asua sen miehen/naisen kanssa ainakin muutama vuosi yhdessä kahdestaan ennen kuin lapsia hankitaan; vielä senkin jälkeen, kun on päätetty hankkia lapsia yhdessä.


    • 1 syy muitakin on

      hyvä kysymys ehkä yksi syy on se että saa sossusta paremmin rahaa ja eikä tarvitse mennä töihin ja baareihin pääsee ilmaiseksi takseilla koska sosis maksaa tarvitseehan äiti välillä virkistäytyä ja bile hileenä on kiva olla kun miehet vaihtuu ja kaljaa piisaa ja silti tulo puoli on taattu sosiksen puolesta tai muuten sama mutta erottu siksi kun äitiä on ruvenneet vieraat kikkelit kiinnostamaan ja ero tuli

      • loola

        Epäilen ettei tuo välimerkitön kirjoittaja ole sen kummemmin kenenkään isä kuin äitikään.


      • raukka olet

        Vai että sossusta rahaa. Voi saadakin mutta noiden ropojen takia en ainakaan minä viitsisi kakaroita tehdä. Sen verran iso homma kasvattaa ne että mieluummin olen ilman sossun etuja. Ei ne siinä sivussa mene vaan jotain vaivaa on nähtävä.. liiankin suurta.


    • 2 syy muitakin on

      tai nainen on vaan niin ilkeä ja huono vaimo tai kumppani ettei aviomies jaksanut katsella häntä enään ja ei jaksa muutkaan miehet

      • !!!!!!!!

        Ota nyt v*ttu jo ne lääkkees


      • minkä luonteelleen v
        !!!!!!!! kirjoitti:

        Ota nyt v*ttu jo ne lääkkees

        tässä se nyt nähtiin ei kukaan mies kuuntele ilkeilyä ja raivoamista mukavempiakin naisia on ei se miehen vika ole jos toinen on vit.umainen 24/7 eikä kenenkään edes tarvi sietää moista huono nainen on huono nainen


      • Ikisinkku M
        minkä luonteelleen v kirjoitti:

        tässä se nyt nähtiin ei kukaan mies kuuntele ilkeilyä ja raivoamista mukavempiakin naisia on ei se miehen vika ole jos toinen on vit.umainen 24/7 eikä kenenkään edes tarvi sietää moista huono nainen on huono nainen

        ajatteles, jo muutamalla viestillä sait raivonpartaalle, mimmoistahan olisi yrittää yhteiseloa jos naiset on noin lyhytpinnaisia.


      • pitkäpinnainen
        Ikisinkku M kirjoitti:

        ajatteles, jo muutamalla viestillä sait raivonpartaalle, mimmoistahan olisi yrittää yhteiseloa jos naiset on noin lyhytpinnaisia.

        Eipä keksinyt tuokaan mies muuta kun ruveta nimittelemään.


    • 5+19

      Huvittavaa miten se menee niin että naisella on vaikeuksia pysyä neitsyenä ja miehellä on vaikeuksia päästä poikuudestaan eroon.

      • loola

        Olisi mukava jos saataisiin oikeasti miehiä ja naisia vastaamaan, joilla on lapsia, eikä vain päädyttäisi siihen, että miehet spekuloivat naisten yksinhuoltajuutta ja naiset miesten.


      • mitä haluat kuulla
        loola kirjoitti:

        Olisi mukava jos saataisiin oikeasti miehiä ja naisia vastaamaan, joilla on lapsia, eikä vain päädyttäisi siihen, että miehet spekuloivat naisten yksinhuoltajuutta ja naiset miesten.

        harva nainen sitä myöntää että syyt 1 ja 2 on aidot oikeat syyt nyt pitäisi keksiä jotain järkevää syytä ja valehdella mutta kun ei keksi totuutta ei voi sanoa ääneen ja myöntää olen epäkelpo vaimo nainen äiti kalja on hyvää ja satunnainen tuntematon kikkeli


      • scrg
        loola kirjoitti:

        Olisi mukava jos saataisiin oikeasti miehiä ja naisia vastaamaan, joilla on lapsia, eikä vain päädyttäisi siihen, että miehet spekuloivat naisten yksinhuoltajuutta ja naiset miesten.

        Voisihan sitä lähipiiristäkin antaa parhaita arvauksia. Tietämäni yhteishuoltajuudet on syntyneet niin, että suhde päättynyt n. 5-15 vuoden jälkeen ja toinen osapuoli (joko mies tai nainen) siirtynyt uuteen suhteeseen hyvin nopeasti. Yhdistävä tekijä on, että 1. lapsi on syntynyt hyvin nopeasti suhteen alkamisen jälkeen. En tunne yhtään hyvin pienen lapsen yksin- tai yhteishuoltajaa.


    • 12+23

      No kauankos pitäisi olia yhdessä että toisen oppii tuntemaan? Oikeassa elämässä ihminen voi yllättää vuosienkin jälkeen. Ja harvoin kukaan haaveilee olevansa yh ilman mitään syytä.

      Itse miehenä en ymmärrä tuota yh:ien lapsista vouhotusta, jotenkin tulee mieleen että sellainen mies on kuin puntissa roikkuva kakara joka ei halua jakaa huomiota.

      • ikävä heppu

        oletko pedofiili kun ymmärrät ja haluat olla toisen miehen lapsien kanssa lasten äiti saiskin pysyä paljon töissä että sinä voit jäädä kahdestaan lapsien kanssa mikä muu syy voi olla että kaipaat ja tarvitset ja siedät muitten kakaroita luonnotonta


      • Ikisinkku M

        riippuu varmaan siitä toisesta että kuinka kauan pitää olla yhdessä, jotkut varmaan oppii tuntemaan nopeammin ja toiset hitaammin.

        Niin no, sillä yh-naisellahan on se puntissa roikkuva lapsi joka ei halua jakaa huomiota.


      • loola
        Ikisinkku M kirjoitti:

        riippuu varmaan siitä toisesta että kuinka kauan pitää olla yhdessä, jotkut varmaan oppii tuntemaan nopeammin ja toiset hitaammin.

        Niin no, sillä yh-naisellahan on se puntissa roikkuva lapsi joka ei halua jakaa huomiota.

        Kyllä ihmisiltä yleensä riittää huomiota useammalle läheiselle, sekä puntissa roikkuvalle lapselle, puolisolle että omille sisaruksille ja vanhemmille jne.


      • ei ne ole omia
        loola kirjoitti:

        Kyllä ihmisiltä yleensä riittää huomiota useammalle läheiselle, sekä puntissa roikkuvalle lapselle, puolisolle että omille sisaruksille ja vanhemmille jne.

        mutta ei toisen kakaroille


      • scrg
        loola kirjoitti:

        Kyllä ihmisiltä yleensä riittää huomiota useammalle läheiselle, sekä puntissa roikkuvalle lapselle, puolisolle että omille sisaruksille ja vanhemmille jne.

        Mutta sitten jos on omia lapsia, puolison lapsia ja yhteisiä lapsia niin väistämättä joutuisi valintatilanteisiin joihin en haluaisi joutua. En kadehdi.


      • luonto on julma
        scrg kirjoitti:

        Mutta sitten jos on omia lapsia, puolison lapsia ja yhteisiä lapsia niin väistämättä joutuisi valintatilanteisiin joihin en haluaisi joutua. En kadehdi.

        mutta siltikin omat ja yhteiset lapset on tärkeitä ja haluaa olla heidän kanssaan mutta ei toisten kakaroitten esim haluat viedä omasi ja yhteiset lapset tivoliin ja ostaa jätskit heille mutta ei halua maksaajätskejä toisen äpärille ja viettää heidän kanssaan aikaa ja vaikka arvostaa kaikki omat lapset saman arvoisiksi niin äpäröitä ei voi nostaa samalle viivalle


      • 2+2
        luonto on julma kirjoitti:

        mutta siltikin omat ja yhteiset lapset on tärkeitä ja haluaa olla heidän kanssaan mutta ei toisten kakaroitten esim haluat viedä omasi ja yhteiset lapset tivoliin ja ostaa jätskit heille mutta ei halua maksaajätskejä toisen äpärille ja viettää heidän kanssaan aikaa ja vaikka arvostaa kaikki omat lapset saman arvoisiksi niin äpäröitä ei voi nostaa samalle viivalle

        Hirveää tekstiä lapsista. Tuollainen ei sovi vanhemmaksi.


      • Ikisinkku M
        loola kirjoitti:

        Kyllä ihmisiltä yleensä riittää huomiota useammalle läheiselle, sekä puntissa roikkuvalle lapselle, puolisolle että omille sisaruksille ja vanhemmille jne.

        Riittää varmaankin mutta suurimman osan siitä huomiosta vie yh:n lapsi/lapset ja sitäkautta lisänä tulevat papat ja mummot, äxä, mammapiirin naiskaverit, lapsen harrastusjutut, vanhempainillat jne, siinä jää aika pieni siivu yhteisiin rientoihin pelkästään kahdestaan sille parisuhteeseen alkavalle miehelle verrattuna tilanteeseen jossa saisi lapsettoman naisen.


      • en ole valmis isäpuo
        2+2 kirjoitti:

        Hirveää tekstiä lapsista. Tuollainen ei sovi vanhemmaksi.

        isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole


      • loola
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Riittää varmaankin mutta suurimman osan siitä huomiosta vie yh:n lapsi/lapset ja sitäkautta lisänä tulevat papat ja mummot, äxä, mammapiirin naiskaverit, lapsen harrastusjutut, vanhempainillat jne, siinä jää aika pieni siivu yhteisiin rientoihin pelkästään kahdestaan sille parisuhteeseen alkavalle miehelle verrattuna tilanteeseen jossa saisi lapsettoman naisen.

        Eipähän kyllästy toisen vieressä nyhjäämiseen jos jää vain vähän aikaa olla yhdessä..


      • ei alle 18v lapsia
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Riittää varmaankin mutta suurimman osan siitä huomiosta vie yh:n lapsi/lapset ja sitäkautta lisänä tulevat papat ja mummot, äxä, mammapiirin naiskaverit, lapsen harrastusjutut, vanhempainillat jne, siinä jää aika pieni siivu yhteisiin rientoihin pelkästään kahdestaan sille parisuhteeseen alkavalle miehelle verrattuna tilanteeseen jossa saisi lapsettoman naisen.

        olet oikeassa tuossa on yksi syy ja toinen en kasvata ja vietä kaikkia aikojani toisten kakrujen kanssa ei ole minun niin en minä niistä huolehdikkaan ja kai jos oikein yrittäisi niin puolen vuotta voisi se suhde korkeintaan kestää mutta sitten haluaakin jo lapsettoman tai edes naisen jolla lapset muuttaneet pesästä


      • scrg
        loola kirjoitti:

        Eipähän kyllästy toisen vieressä nyhjäämiseen jos jää vain vähän aikaa olla yhdessä..

        Tuo on loogista. Puolisolle tulee muutenkin antaa parisuhteessa vain vähän aikaa ettei kumpikaan kyllästy. Työ, harrastukset ja muut huvitukset ensin.


      • Ikisinkku M
        loola kirjoitti:

        Eipähän kyllästy toisen vieressä nyhjäämiseen jos jää vain vähän aikaa olla yhdessä..

        Joo ei mutta voi kyllästyä siihen kaikkeen muuhun hälinään jos on tottunut rauhallisempaan menoon aiemmin ja sitten kiskaistaan ykskaks lapsiperheen arkeen menoineen ja möykkäämisineen, eihän sitä herkät korvatkaan kestä.


      • 12+23
        ikävä heppu kirjoitti:

        oletko pedofiili kun ymmärrät ja haluat olla toisen miehen lapsien kanssa lasten äiti saiskin pysyä paljon töissä että sinä voit jäädä kahdestaan lapsien kanssa mikä muu syy voi olla että kaipaat ja tarvitset ja siedät muitten kakaroita luonnotonta

        Taidat itse olla kun tuollaisia mietit.


      • 12+23
        Ikisinkku M kirjoitti:

        riippuu varmaan siitä toisesta että kuinka kauan pitää olla yhdessä, jotkut varmaan oppii tuntemaan nopeammin ja toiset hitaammin.

        Niin no, sillä yh-naisellahan on se puntissa roikkuva lapsi joka ei halua jakaa huomiota.

        Tuota kun ei voi tietää milloin, josko koskaan, tuntee toisen hyvin. Etenkin lähellä olevat ihmiset ovat usein vieläpä sokeampia.

        Huomionhakuisuus tai puntissa roikkuminen ei ole miehen hommaa.


      • 341345sdfsft423
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Joo ei mutta voi kyllästyä siihen kaikkeen muuhun hälinään jos on tottunut rauhallisempaan menoon aiemmin ja sitten kiskaistaan ykskaks lapsiperheen arkeen menoineen ja möykkäämisineen, eihän sitä herkät korvatkaan kestä.

        Ei viddu ihan oikeasti "eihän sitä herkät korvatkaan kestä" :)


      • toisten lapsia ei
        2+2 kirjoitti:

        Hirveää tekstiä lapsista. Tuollainen ei sovi vanhemmaksi.

        jaksa eikä halau hyysätä.


      • yh-isä
        en ole valmis isäpuo kirjoitti:

        isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole

        toivon kaikkien tulevaisuuden lasten kannalta, että et ikinä tule isäksi. Muista käyttää kondomia, jos pääset joskus lähelläkään naista. Vaikka tuskin se voi muuten olla mahdollista, elllet luonteesi mukaisesti ala raiskaamaan


      • älä tee lapsia,pliis
        en ole valmis isäpuo kirjoitti:

        isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole

        "isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole"

        Jos sinusta ei isäpuoleksi ole, niin ei sitten kyllä isäksikään...


      • ffffjjj
        en ole valmis isäpuo kirjoitti:

        isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole

        "isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole "

        Sitten et saa äitipuolta lapsillesi. Pidä siitä huoli.


      • mitä mä täällä teen?
        en ole valmis isäpuo kirjoitti:

        isä haluan olla mutta en isäpuoli isäpuoleksi minusta ei kyllä ole

        Tulee mieleen, joku sellainen isä joka menee 5-vuotiaitten poikien tappeluun väliin ja puolustaa omaa kullannuppuaan kiivaasti lytäten samalla henkisesti sitä naapurin poikaa ja laittaa koko riidan naapurin pojan syyksi. Tuollaisia miehiä/naisia löytyy kyllä tästä maailmasta. Oma kullannuppu on aina oikeassa ja kiltti ja mitä vielä.


      • mitä mä täällä teen?
        mitä mä täällä teen? kirjoitti:

        Tulee mieleen, joku sellainen isä joka menee 5-vuotiaitten poikien tappeluun väliin ja puolustaa omaa kullannuppuaan kiivaasti lytäten samalla henkisesti sitä naapurin poikaa ja laittaa koko riidan naapurin pojan syyksi. Tuollaisia miehiä/naisia löytyy kyllä tästä maailmasta. Oma kullannuppu on aina oikeassa ja kiltti ja mitä vielä.

        Kyllä naapurin pojallekin annetaan ilmanen jätski, jos omakin poika saa jätskin.

        Ps. En kauheesti tykkää lapsista. :D Mut en oo vielä siinä iässä.


    • nainennnnmmhknn

      Haloo! Ei ole olemassakaan miestä tai naista joka satavarmasti pysyy vierellä. Minäkin olisin toivonut että rakkaat mieheni olisivat pysyneet vierelläni mutta maaima on iso paikka ja ketään et voi väkisin saada rakastamaan eikä varsinkaan ketään voi omistaa.

      • 8+16

        Miksi eivät pysyneet, muistitko pitää hyvänä ja laittaa ruokaa?


      • nainennnnmmhknn
        8+16 kirjoitti:

        Miksi eivät pysyneet, muistitko pitää hyvänä ja laittaa ruokaa?

        Toinen nainen vei.


      • .,.,.,.
        nainennnnmmhknn kirjoitti:

        Toinen nainen vei.

        Ei toinen nainen vienyt, vaan miehesi iski toisen naisen.


      • rilikö

        Mä ainakin pidän lupaukseni, jos toinenkin pitää. Jos menen avioon, olen harkinnut sen teon tarkoin. Jos toinen on ja pysyy tärkeiltä osin samana mitä on antanut ymmärtää, niin kyllä sellainen suhde kestää. En ikimaailmassa aloittaisi suhdetta näiden "eihän sitä koskaan tiedä, kattellaan" tyyppien kanssa.


      • nainenmllljkkn
        .,.,.,. kirjoitti:

        Ei toinen nainen vienyt, vaan miehesi iski toisen naisen.

        Sovitaanko että molemmat iski? Ei yksin mies voi suhdetta aloittaa vaan kyllä siihen vaaditaan se naisenkin halu aloittaa suhde.
        Myönnän, sanavalintani oli huono.


    • 17+7

      Kokeile kysyä tätä jossain vauvat.fi

      • 11+21

        Jos eroaisin, en ottaisi saman katon alle uutta miestä. En voisi pakottaa lapsiani asumaan ihmisen kanssa, joka ei kuulu heidän perheeseensä.


      • ymmärrän
        11+21 kirjoitti:

        Jos eroaisin, en ottaisi saman katon alle uutta miestä. En voisi pakottaa lapsiani asumaan ihmisen kanssa, joka ei kuulu heidän perheeseensä.

        totta puhut ei siitä nauti kukaan ei lapset isäpuoli


      • Ikisinkku M
        11+21 kirjoitti:

        Jos eroaisin, en ottaisi saman katon alle uutta miestä. En voisi pakottaa lapsiani asumaan ihmisen kanssa, joka ei kuulu heidän perheeseensä.

        Taisit juuri paljastaa senkin synkän puolen yksinhuoltajista että uusi mies ei sitten edes kuulu perheeseen. On vain kiva lisä joka tulojensa avulla mahdollistaa mukavamman elämän mutta perhe oli se äxä ja lapset, aisurimies on pelkkä lompakko.


      • 11+21
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Taisit juuri paljastaa senkin synkän puolen yksinhuoltajista että uusi mies ei sitten edes kuulu perheeseen. On vain kiva lisä joka tulojensa avulla mahdollistaa mukavamman elämän mutta perhe oli se äxä ja lapset, aisurimies on pelkkä lompakko.

        En tiedä miten yksinhuoltajat ajattelevat. En tiedä edes miten itse ajattelisin jos olisin yksinhuoltaja. Jos vaihtaisin lasten isän johonkin toiseen mieheen, ei tämä uusi automaattisesti kuuluisi lasten perheeseen. Eivät he häntä olisi valinneet tai tahtoneet elämäänsä. En voisi noin vain marssittaa heidän elämäänsä vieraita ihmisiä, joten antaisin mieluummin olla. Olisimme sitten lasten kanssa perhe.


      • ajattelet oikein
        11+21 kirjoitti:

        En tiedä miten yksinhuoltajat ajattelevat. En tiedä edes miten itse ajattelisin jos olisin yksinhuoltaja. Jos vaihtaisin lasten isän johonkin toiseen mieheen, ei tämä uusi automaattisesti kuuluisi lasten perheeseen. Eivät he häntä olisi valinneet tai tahtoneet elämäänsä. En voisi noin vain marssittaa heidän elämäänsä vieraita ihmisiä, joten antaisin mieluummin olla. Olisimme sitten lasten kanssa perhe.

        YH on miehelle pelkkä pano, ei perheen perustamista tai perheunelmia varten.


    • ????????????????????

      No vastataan sitten. Raskaaksi tulin vain vuoden seurustelun jälkeen. Asiaa väännettiin ja käännettiin. Minä en mielestäni ollut valmis näin lyhyessä ajassa perustamaan perhettä. Kuitenkin olin jo lähempänä 30v ja mies halusi kovasti lasta, joten pitkän puntaroinnin jälkeen päätettiin jatkaa raskautta. Lapsi syntyi ja miestä ei sitten kiinnostanutkaan osallistua lapsen hoitoon. Viiletti milloin missäkin ja teki mitä huvitti. Selitys oli että häntä ei kukaan eikä mikään määrää. Kuitenkin tuo vuosi ennen raskautta oli aivan eri ihminen. Päätin sitten että mielummin hoidan yhtä lasta kuin kahta, joten mies sai lähteä.

      En kadu pätkääkään. Se että joku mies ei halua tälläiseen kuvioon on ihan ymmärrettävää. Elämä ei aina mene niinkuin haluaisi mutta tilanteisiin on sopeuduttava. En ole etsinyt enää pitkään aikaan ketään. Elämän täyttää työ, harrastukset ja lapsi.

      Tällä hetkellä miehen elämä on aivan rappiolla ja en kadu pätkääkään päätöstäni jättää hänet.

      En ymmärrä miksi suurin osa teistä ajattelee että yh-äidin elämä on jotain kamalaa kärsimystä ja ollaan alinta kastia. No ehkä jonkun mielestä ollaan alinta kastia parisuhdemielessä, eikä siinä mitään. Mutta minä olen ainakin varsin onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Varmasti olisin voinut tehdä toisenkinlaisen valinnan, mutta missäköhän olisin silloin? Olisinko näin onnellinen? Ja kuinka paljon katuisin tekemätöntä lasta? Olisinko katkera?

      No voin vaan kuvitella mitä kommentteja tähän tulee, mutta antaa tulla vaan :)

      • Ikisinkku M

        "En ymmärrä miksi suurin osa teistä ajattelee että yh-äidin elämä on jotain kamalaa kärsimystä..."

        Ei tuo kyllä riitele ollenkaan minun näkemyksen kanssa. juuri siksi yh-mammoja ja meitä yksinäisiä miehiä onkin niin paljon kun on vähän turhankin helppoa ja mukavaa naiselle alkaa yh:ksi vaikka väkisin. Jos verrataan vaikka syrjäytynyttä miestä ja syrjäytymisuhan alla olevaa naista joka pyöräyttääkin sitten muksun. Kumpi voi joutua asunnottomaksi ja kummalle yhteiskunta aina ja joka tilanteessa järjestää katon pään päälle? Kun vähän masentaa kumpi voi laittaa mukelon kuvaan faceen ja alkaa satamaan ihania ja kannustavia kommentteja tai jos vähän avautuu niin kumpaa lohdutetaan? Kun kaipaa kuuntelijaa kumpi voi mennä vaikka terveyskeskukseen? Kumpaa yhteiskunta arvostaa enemmän? kumpi helpommin saa soppalasta rahaa? jne. Kyllä voidaan sanoa että nainen voi korjata elämäänsä ja hankkia yhteiskunnallista hyväksyntää lapsen kautta, mies taas ei voi kun sitä lasta ei voi niin vain pyöräyttää ja hyväksyntä vaatii vähintäänkin työpaikan hankkimista.


      • Von Lausevits

        Ei mee kaik' kuten Trömsöössä.


      • 15+14
        Ikisinkku M kirjoitti:

        "En ymmärrä miksi suurin osa teistä ajattelee että yh-äidin elämä on jotain kamalaa kärsimystä..."

        Ei tuo kyllä riitele ollenkaan minun näkemyksen kanssa. juuri siksi yh-mammoja ja meitä yksinäisiä miehiä onkin niin paljon kun on vähän turhankin helppoa ja mukavaa naiselle alkaa yh:ksi vaikka väkisin. Jos verrataan vaikka syrjäytynyttä miestä ja syrjäytymisuhan alla olevaa naista joka pyöräyttääkin sitten muksun. Kumpi voi joutua asunnottomaksi ja kummalle yhteiskunta aina ja joka tilanteessa järjestää katon pään päälle? Kun vähän masentaa kumpi voi laittaa mukelon kuvaan faceen ja alkaa satamaan ihania ja kannustavia kommentteja tai jos vähän avautuu niin kumpaa lohdutetaan? Kun kaipaa kuuntelijaa kumpi voi mennä vaikka terveyskeskukseen? Kumpaa yhteiskunta arvostaa enemmän? kumpi helpommin saa soppalasta rahaa? jne. Kyllä voidaan sanoa että nainen voi korjata elämäänsä ja hankkia yhteiskunnallista hyväksyntää lapsen kautta, mies taas ei voi kun sitä lasta ei voi niin vain pyöräyttää ja hyväksyntä vaatii vähintäänkin työpaikan hankkimista.

        Kyllä markorepairsilla on youtubessa paljon katsojia, vaikka ei saanut lapsia markokaan.


      • no jo on
        Ikisinkku M kirjoitti:

        "En ymmärrä miksi suurin osa teistä ajattelee että yh-äidin elämä on jotain kamalaa kärsimystä..."

        Ei tuo kyllä riitele ollenkaan minun näkemyksen kanssa. juuri siksi yh-mammoja ja meitä yksinäisiä miehiä onkin niin paljon kun on vähän turhankin helppoa ja mukavaa naiselle alkaa yh:ksi vaikka väkisin. Jos verrataan vaikka syrjäytynyttä miestä ja syrjäytymisuhan alla olevaa naista joka pyöräyttääkin sitten muksun. Kumpi voi joutua asunnottomaksi ja kummalle yhteiskunta aina ja joka tilanteessa järjestää katon pään päälle? Kun vähän masentaa kumpi voi laittaa mukelon kuvaan faceen ja alkaa satamaan ihania ja kannustavia kommentteja tai jos vähän avautuu niin kumpaa lohdutetaan? Kun kaipaa kuuntelijaa kumpi voi mennä vaikka terveyskeskukseen? Kumpaa yhteiskunta arvostaa enemmän? kumpi helpommin saa soppalasta rahaa? jne. Kyllä voidaan sanoa että nainen voi korjata elämäänsä ja hankkia yhteiskunnallista hyväksyntää lapsen kautta, mies taas ei voi kun sitä lasta ei voi niin vain pyöräyttää ja hyväksyntä vaatii vähintäänkin työpaikan hankkimista.

        Eikö mies voi mennä terveyskeskukseen? On muuten hyvä, että jotain apua saa lapsen kanssa, jos se toinen osapuoli, eli lapsen isä ei vaivaudu omaa hommaansa hoitamaan.
        Kertoo vain aikuisen miehen lapsellisuudesta, että hän kadehtii kasvatustyötä tekevän ihmisen saamaa apua. Aina teitä miehiä pitäisi olla kädestä pitämässä, vaikka oikeasti lapset ne apua tarvitsevat eivätkä aikuiset miehet.


      • ????????????????????
        Ikisinkku M kirjoitti:

        "En ymmärrä miksi suurin osa teistä ajattelee että yh-äidin elämä on jotain kamalaa kärsimystä..."

        Ei tuo kyllä riitele ollenkaan minun näkemyksen kanssa. juuri siksi yh-mammoja ja meitä yksinäisiä miehiä onkin niin paljon kun on vähän turhankin helppoa ja mukavaa naiselle alkaa yh:ksi vaikka väkisin. Jos verrataan vaikka syrjäytynyttä miestä ja syrjäytymisuhan alla olevaa naista joka pyöräyttääkin sitten muksun. Kumpi voi joutua asunnottomaksi ja kummalle yhteiskunta aina ja joka tilanteessa järjestää katon pään päälle? Kun vähän masentaa kumpi voi laittaa mukelon kuvaan faceen ja alkaa satamaan ihania ja kannustavia kommentteja tai jos vähän avautuu niin kumpaa lohdutetaan? Kun kaipaa kuuntelijaa kumpi voi mennä vaikka terveyskeskukseen? Kumpaa yhteiskunta arvostaa enemmän? kumpi helpommin saa soppalasta rahaa? jne. Kyllä voidaan sanoa että nainen voi korjata elämäänsä ja hankkia yhteiskunnallista hyväksyntää lapsen kautta, mies taas ei voi kun sitä lasta ei voi niin vain pyöräyttää ja hyväksyntä vaatii vähintäänkin työpaikan hankkimista.

        Kyllä!!! yh:n elämä on pelkkää tanssia päivästä toiseen :))) Kyllä täällä kuka tahansa voi mennä terkkulaan, samanlailla me yh-äidit siellä jonotetaan lapsen kanssa ellei ole hengenhätä.

        En tiennytkään että tässä kilpaillaan yhteiskunnallisesta asemasta.

        En ole ikinä hakenut sossusta mitään, joten en tiedä kuinka helppoa/hankalaa sieltä on mitään saada.

        Tohon face-juttuun... joo-o... ei muuta :)


      • 6567890
        no jo on kirjoitti:

        Eikö mies voi mennä terveyskeskukseen? On muuten hyvä, että jotain apua saa lapsen kanssa, jos se toinen osapuoli, eli lapsen isä ei vaivaudu omaa hommaansa hoitamaan.
        Kertoo vain aikuisen miehen lapsellisuudesta, että hän kadehtii kasvatustyötä tekevän ihmisen saamaa apua. Aina teitä miehiä pitäisi olla kädestä pitämässä, vaikka oikeasti lapset ne apua tarvitsevat eivätkä aikuiset miehet.

        Jos mies liikkuu pienen lapsen kanssa, Suomessa hyysärit luulevat pedofiiliksi tai vähintään lapsikaappariksi.

        (Muistan lukeneeni joskus keskusteluketjun, jossa oli aiheena: uskaltaisitko jättää lapsesi hoitoon päiväkotiin, jossa on mieshoitajia. Mon nainen oli ettei kyllä mielellään jättäisi. Kyseessä tuskin oli läppä, koska naisilla ei ole huumorintajua)


      • gggagaerga
        6567890 kirjoitti:

        Jos mies liikkuu pienen lapsen kanssa, Suomessa hyysärit luulevat pedofiiliksi tai vähintään lapsikaappariksi.

        (Muistan lukeneeni joskus keskusteluketjun, jossa oli aiheena: uskaltaisitko jättää lapsesi hoitoon päiväkotiin, jossa on mieshoitajia. Mon nainen oli ettei kyllä mielellään jättäisi. Kyseessä tuskin oli läppä, koska naisilla ei ole huumorintajua)

        Höpönlöpön, ei kukaan sillä lailla luule, onhan isiäkin lapsiensa kanssa.


      • ht ...

        Hyvä että elämä maistuu! Se on minun kommenttini aiheeseen.

        Minulla ei ole mitään yyhoita vastaan. Jos saa sen elämänsä hoidettua hyvin ja pidettyä lapsesta huolta ja toivottavasti siten että lapsella on myös hyvät roolimallit elämässään, niin silloinhan kaikki on hyvin.

        Jos loppu on hyvin, niin kaikki on hyvin. Olet tehnyt oikeat valinnat elämässäsi, vaikka ehkäkin joskus tietämättäsi, etkä ole tähdännyt siihen tulokseen mihin olet päätynyt.

        Toki olisit ehkä voinut tehdä parempiakin valintoja elämässäsi, mutta niinhän me kaikki. Jos olisi paremmin tiennyt viime lauantaina tulevaisuuden, niin olisin varmasti tehnyt paremmat valinnat lottonumeroiksi. Olisin ehkä voittanutkin jotain. Kukaan ei tee aina täydellisiä päätöksiä elämässään. Kunhan ne on riittävän hyviä.

        Tuon kaiken jälkeen. On silti totta että useimmissa tapauksissa, jos olisi kaksi naista, molemmat samanlaisia, mutta toinen YH ja toinen lapseton... Niin parisuhdemarkkinoilla valitsisin luultavasti sen, jolla ei ole lapsia. Mutta ei tuokaan ole 100% totuus. Jos esim. jollakulla naisella olisi todella mukava ja hellyttävä lapsi, ja nainen itse olisi todella mukava, yms. - niin totta kai voisin harkita suhdetta sellaiseenkin naiseen. Turha elämässä on minkään absoluuttisten sääntöjen mukaan ("en ikinä ottaisi YH:ta suhteeseen") elää, jos ne säännöt eivät oikeasti tee onnellisemmaksi.


      • Argument is invalid
        15+14 kirjoitti:

        Kyllä markorepairsilla on youtubessa paljon katsojia, vaikka ei saanut lapsia markokaan.

        Mitä höliset, onhan sillä pari mukulaa. Ainakin on olemassa video missä ragettaa lasten uudelle isäpuolelle kun tämä on polttanut autossa tupakkaa kun hänen lapsensa ovat olleet kyydissä.


    • ....................

      Eräs kaverini jäi nuorena yksinhuoltajaksi hän oli valinnut vääränlaisen miehen itselleen.
      Vasta lapsen syntymän jälkeen asiat viellä enemmän pahenivat nimittäin tämä mies ei osallistunut lapsen hoitoon eikä tehnyt kotitöitä.
      Myös sossut valittivat heille.
      Ilmeisesti kaverini oli siinä uskossa koko ajan että mies varmasti muuttuu.
      Mutta ei muuttunut.
      niimpä ainoa ratkaisu oli ero ja hakea yksihuoltajuutta.
      Mies oli köyhä eikä ollut varaa elareihin.
      Hän oli työtön.

      Eli kaverini saa pienen summan elari maksuja.

      • näitähän on

        suomi täynnä, melkoinen "pillu"-varasto osaaville miehille huvittelua varten..


      • vaarallinen pillu
        näitähän on kirjoitti:

        suomi täynnä, melkoinen "pillu"-varasto osaaville miehille huvittelua varten..

        osaaville kyllä. Ei siis koskaan sinulle.


      • näitähän on
        vaarallinen pillu kirjoitti:

        osaaville kyllä. Ei siis koskaan sinulle.

        Parikertaa kävin yhtä kolmen lapsen yh-äippää panemassa. Nykyään jätän osaaville panomiehille nuo hommat.


      • hyvä näin
        näitähän on kirjoitti:

        Parikertaa kävin yhtä kolmen lapsen yh-äippää panemassa. Nykyään jätän osaaville panomiehille nuo hommat.

        Mullakin on vakipanona yksi yh-isä. Ei se elämänkumppania taida saada. Harva nainen haluaa valmiita lapsia miehen mukana.


    • yh1522

      Jaa. Olen yhteishuoltaja koska mies sai henkilökohtaisen ikä- ja arjestapakokriisin lapsen ollessa ihan pieni - päätyi pettämään - mun logiikalla suhde ei enää sen jälkeen voinut jatkua. Silti on hyvä isä edelleen eikä ollut mitenkään väärä mies mullekaan ennen noita tapahtumia. Molempien elämä on ihan hyvää ja lapsi onnellinen. Elämässä nyt voi käydä miten vaan, ihmisistä ei koskaan tiedä. Koittakaa ymmärtää elämän moninaisuutta eikä aina kaikkea tarvii niin ihmetellä.

      • pettäminen on ihan

        normaali. Varsinkin jos lapsen äiti muuttuu kurpaksi.


      • yh1522
        pettäminen on ihan kirjoitti:

        normaali. Varsinkin jos lapsen äiti muuttuu kurpaksi.

        Haha. Kurppa mikä kurppa, olinhan silloin peräti 30-vuotias. Ihme homma kun exä sitten myöhemmin katui ja kurppa olisi kelvannut takaisin. Monet vaan sekoaa pikkulapsiaikana, niin miehet kuin naiset.


      • pettäminen on ihan
        yh1522 kirjoitti:

        Haha. Kurppa mikä kurppa, olinhan silloin peräti 30-vuotias. Ihme homma kun exä sitten myöhemmin katui ja kurppa olisi kelvannut takaisin. Monet vaan sekoaa pikkulapsiaikana, niin miehet kuin naiset.

        Kerran baarissa eräs kaveri kertoi tulleensa just sairaalasta, oli käynyt katsomassa muijaansa ja just syntynyttä lasta. Eipä aikaakaan, kun joku nuori misu pokasi tämän ylpeän uuden isän mukaansa;)


      • kakara ukot
        pettäminen on ihan kirjoitti:

        Kerran baarissa eräs kaveri kertoi tulleensa just sairaalasta, oli käynyt katsomassa muijaansa ja just syntynyttä lasta. Eipä aikaakaan, kun joku nuori misu pokasi tämän ylpeän uuden isän mukaansa;)

        Miksi aloituksessa ihmetellään kun nainen on yksinhuoltaja?


      • bbbbbggg
        yh1522 kirjoitti:

        Haha. Kurppa mikä kurppa, olinhan silloin peräti 30-vuotias. Ihme homma kun exä sitten myöhemmin katui ja kurppa olisi kelvannut takaisin. Monet vaan sekoaa pikkulapsiaikana, niin miehet kuin naiset.

        "Haha. Kurppa mikä kurppa, olinhan silloin peräti 30-vuotias. Ihme homma kun exä sitten myöhemmin katui ja kurppa olisi kelvannut takaisin. Monet vaan sekoaa pikkulapsiaikana, niin miehet kuin naiset. "

        Niin .Miesten mielestä kaikki yli 17- vuotiaat on kurppia.
        Tosin miehet on kurppia itsekin, joten ette ansaitse muuta kuin kurpan.
        Kurppa kurpalle.


    • Tässäkin ketjussa on pari yksinhuoltajaa uskaltautunut asiallisesti kertomaan tilanteestaa. Toki palstan tavat tuntien, kaikki on naisen syytä "mitäs valitsi väärän miehen, olis ottanut kiltin ja kunnollisen...". Näitä tarinoita yhdistää se, että mies on muuttunut kokonaan toiseksi lapsen syntymän jälkeen. Eli kunnollista isukkia ei sitten olekaan enää kiinnostanut leikkiä kotia. Tämä on siis naisen syytä. Tietysti.

      Sama toisinpäin:
      Mies löytää ihanan ja kiltin naisen ja heille syntyy lapsi. Naisen käytös muuttuu, alkaa ehkä kuppi maistua eikä lapsen hoitaminen enää kiinnosta. Mies jättää naisen. Kummassa on vika? Antakaas kun mä arvaan...

      • Ikisinkku M

        Minua on aina nuo "Lapsen syntymän jälkeen kuppi alkoi maistumaan" -tarinat vähän epäilyttäneet. Kun olen miesvaltaisella alalla niin jonkin verran kuitenkin miehiä tunnen, sekä liitossaan pysyneitä että eronneita ja joitakin miehiä tietysti tunnen ihan lapsuudesta asti. Yksikään, siis ei yksikään minun tietääkseni ole ollut semmoinen että ennen lasta oli kohtuukäyttäjä ja sitten kun oli lapsi/lapsia lähti homma lapasesta yllättäen.

        On semmoisia jotka oli kohtuu käyttäjiä ennen lasta ja senkin jälkeen tai sitten on vähentäneet juomista, jotkut jopa lopetteneet kokonaan. Niillä joille on lapsen synnyttyä alkanut keitto maistumaan on aina olleet semmoisia että se keitto maistui jo ennen sitä lasta, lapsen myötä ehkä on vähän vähemmän mennyt vähän aikaa ja sitten on alkanut kaatumaan taas ja sitten ero. Ei se ole kenellekään yllätys ollut jos viinahampainen on kellahtanut taas juomaan ja ihan aina se on juonut sillloinkin kun on tavannut sen naisen ja lapsen alulle laitttanut.

        Naisen ei pitäisi olla yllättynyt asiasta jonka kyllä jo tiesi, sitä ehkä voi ihmetellä miksei se jännä parantunutkaan viinavammastaan lapsen myötä tai sitä ettei naisen rakkaus parantanut mutta turhaa minusta on väittää yllättyneensä alkoholi-ongelmasta.


      • ht ...

        Vikaa luultavasti molemmissa. :)

        Ensisijaisesti naisessa, joka ei pysty hillitsemään alkoholin käyttöään...

        Ja toisaalta miehessä, koska ne ennusmerkit on noihin asioihin yleensä nähtävissä. Harvalle tulee ihan täytenä yllätyksenä jonkun henkilön käytöksen muutos.

        Ilman jotain selvää psykologista traumaa tai sairautta, tms. harvalla henkilöllä luonne tai käytös vaihtuu kuin taikaiskusta. Lähes poikkeuksetta ainakin tietyt luonteenpiirteet tai vaikka alkoholin käyttötavat näkyvät jo ennen sitä lopullista muutosta/ratkeamista. Vaikka tietysti useimmilla ihmisillä on jotain pieniä huonoja tapoja. Vaikeahan niistä on ennustaa kenellä ne pysyvät hallinnassa ja kenellä ei.


      • ht ... kirjoitti:

        Vikaa luultavasti molemmissa. :)

        Ensisijaisesti naisessa, joka ei pysty hillitsemään alkoholin käyttöään...

        Ja toisaalta miehessä, koska ne ennusmerkit on noihin asioihin yleensä nähtävissä. Harvalle tulee ihan täytenä yllätyksenä jonkun henkilön käytöksen muutos.

        Ilman jotain selvää psykologista traumaa tai sairautta, tms. harvalla henkilöllä luonne tai käytös vaihtuu kuin taikaiskusta. Lähes poikkeuksetta ainakin tietyt luonteenpiirteet tai vaikka alkoholin käyttötavat näkyvät jo ennen sitä lopullista muutosta/ratkeamista. Vaikka tietysti useimmilla ihmisillä on jotain pieniä huonoja tapoja. Vaikeahan niistä on ennustaa kenellä ne pysyvät hallinnassa ja kenellä ei.

        Viimeinen lause tiivistää kaiken.
        Jos löytyy mukava kumppani, joka nyt ei tietenkään ole täydellinen, eli niitä pieniä huonoja tapoja kun joutuu väkisinkin sietämään. Ja niistä voi sitten kehkeytyä jotain tai sitten ei. Harvapa meistä osaa esimerkiksi ennustaa oman perheenjäsenensä mielenterveysongelmat tai taipuvaisuuden väkivaltaan, vaikka on saatettu asua saman katon alla ehkäpä 20 vuotta. Miten sen sitten osaisi ennustaa kumppanistaan jonka kanssa on seurustellut muutaman vuoden...?


      • Valkoritari.

        YH-nainen oikeas ain' on;)


      • naiset pukkaa lapsen
        pimppaloora kirjoitti:

        Viimeinen lause tiivistää kaiken.
        Jos löytyy mukava kumppani, joka nyt ei tietenkään ole täydellinen, eli niitä pieniä huonoja tapoja kun joutuu väkisinkin sietämään. Ja niistä voi sitten kehkeytyä jotain tai sitten ei. Harvapa meistä osaa esimerkiksi ennustaa oman perheenjäsenensä mielenterveysongelmat tai taipuvaisuuden väkivaltaan, vaikka on saatettu asua saman katon alla ehkäpä 20 vuotta. Miten sen sitten osaisi ennustaa kumppanistaan jonka kanssa on seurustellut muutaman vuoden...?

        yleensä välittömästi kun jännämies on käynyt kylässä.


      • 9+4
        naiset pukkaa lapsen kirjoitti:

        yleensä välittömästi kun jännämies on käynyt kylässä.

        Vau, jännät siis harrastavat viimeisillään raskaana olevia naisia? Fetissejä on monenlaisia...


      • 12+8
        ht ... kirjoitti:

        Vikaa luultavasti molemmissa. :)

        Ensisijaisesti naisessa, joka ei pysty hillitsemään alkoholin käyttöään...

        Ja toisaalta miehessä, koska ne ennusmerkit on noihin asioihin yleensä nähtävissä. Harvalle tulee ihan täytenä yllätyksenä jonkun henkilön käytöksen muutos.

        Ilman jotain selvää psykologista traumaa tai sairautta, tms. harvalla henkilöllä luonne tai käytös vaihtuu kuin taikaiskusta. Lähes poikkeuksetta ainakin tietyt luonteenpiirteet tai vaikka alkoholin käyttötavat näkyvät jo ennen sitä lopullista muutosta/ratkeamista. Vaikka tietysti useimmilla ihmisillä on jotain pieniä huonoja tapoja. Vaikeahan niistä on ennustaa kenellä ne pysyvät hallinnassa ja kenellä ei.

        Alkoholismi yleensä kehittyy hissukseen.


      • ei ihan perillä
        ht ... kirjoitti:

        Vikaa luultavasti molemmissa. :)

        Ensisijaisesti naisessa, joka ei pysty hillitsemään alkoholin käyttöään...

        Ja toisaalta miehessä, koska ne ennusmerkit on noihin asioihin yleensä nähtävissä. Harvalle tulee ihan täytenä yllätyksenä jonkun henkilön käytöksen muutos.

        Ilman jotain selvää psykologista traumaa tai sairautta, tms. harvalla henkilöllä luonne tai käytös vaihtuu kuin taikaiskusta. Lähes poikkeuksetta ainakin tietyt luonteenpiirteet tai vaikka alkoholin käyttötavat näkyvät jo ennen sitä lopullista muutosta/ratkeamista. Vaikka tietysti useimmilla ihmisillä on jotain pieniä huonoja tapoja. Vaikeahan niistä on ennustaa kenellä ne pysyvät hallinnassa ja kenellä ei.

        Huomaa ettei ht ole ihan ihmissuhde-expertti.


      • x+y=z

      • puhe kertoo
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Minua on aina nuo "Lapsen syntymän jälkeen kuppi alkoi maistumaan" -tarinat vähän epäilyttäneet. Kun olen miesvaltaisella alalla niin jonkin verran kuitenkin miehiä tunnen, sekä liitossaan pysyneitä että eronneita ja joitakin miehiä tietysti tunnen ihan lapsuudesta asti. Yksikään, siis ei yksikään minun tietääkseni ole ollut semmoinen että ennen lasta oli kohtuukäyttäjä ja sitten kun oli lapsi/lapsia lähti homma lapasesta yllättäen.

        On semmoisia jotka oli kohtuu käyttäjiä ennen lasta ja senkin jälkeen tai sitten on vähentäneet juomista, jotkut jopa lopetteneet kokonaan. Niillä joille on lapsen synnyttyä alkanut keitto maistumaan on aina olleet semmoisia että se keitto maistui jo ennen sitä lasta, lapsen myötä ehkä on vähän vähemmän mennyt vähän aikaa ja sitten on alkanut kaatumaan taas ja sitten ero. Ei se ole kenellekään yllätys ollut jos viinahampainen on kellahtanut taas juomaan ja ihan aina se on juonut sillloinkin kun on tavannut sen naisen ja lapsen alulle laitttanut.

        Naisen ei pitäisi olla yllättynyt asiasta jonka kyllä jo tiesi, sitä ehkä voi ihmetellä miksei se jännä parantunutkaan viinavammastaan lapsen myötä tai sitä ettei naisen rakkaus parantanut mutta turhaa minusta on väittää yllättyneensä alkoholi-ongelmasta.

        Olet vielä teinipoika kun puhut jännästä.


    • 4454t4t4twertgsfgsg

      Jollei mies kestä tai hyväksy lapsia ylipäätänsä niin tuskin se monenkaan sinkkunaisenkaan pariutumishaluja lisää.

    • "Miksi naiset olette yksin-/yhteishuoltajia?"

      En tiennytkään olevani yksinhuoltaja. Milloin tämä tapahtui, itselläni ei ole mitään tietoa tuosta :-/
      Vai oletetaanko tässä niin että nainen on automaattisesti yksinhuoltaja? Mitäs sitten miehet ovat automaattisesti?
      Vai onko tämä taas tätä palstateoriaa mikä jatkuvasti yrittää osoittaa minulle, että en olekaan nainen vaan mies?

      Huollanhan minä tietysti itseni, kun asun yksin nykyään. Yhteiskunnan tuella tosin joten se tekee minusta paremminkin loisen kuin yksinhuoltajan tai itsensähuoltajan, vai mitä?

      • Ikisinkku M

        Niin no joo, olisikohan pitänyt otsikoida "Miksi yksin-/yhteishuoltanaiset olette yksin-/yhteishuoltanaisia?", liian pitkä, Miksi yksin-/yhteishuoltanaiset olette mitä olette?", liian avoimeksi jäävä, yh-naiset olisivat vastanneet kysymykseen miksi ovat naisia, en vaan osaa :D


      • ei ihme että

        olet sinkku, luonteestasi paljastui eräs ilkeä piirre.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Niin no joo, olisikohan pitänyt otsikoida "Miksi yksin-/yhteishuoltanaiset olette yksin-/yhteishuoltanaisia?", liian pitkä, Miksi yksin-/yhteishuoltanaiset olette mitä olette?", liian avoimeksi jäävä, yh-naiset olisivat vastanneet kysymykseen miksi ovat naisia, en vaan osaa :D

        :-D

        No, kunhan vähän kiusoittelin, kun tämä on aina tätä ja sinultakin tuota "miksi naiset", "te naiset", "kaikki naiset" jne. niin otin tuon sitten ihan todella kirjaimellisesti. Nauruhymiöt ja LOL:t nyt jäi laittamatta viestini loppuun.

        Sitäpaitsi voihan palstalla olla yh-isiäkin.


      • ei ihme että kirjoitti:

        olet sinkku, luonteestasi paljastui eräs ilkeä piirre.

        Oo, kerro ihmeessä mikä niin tiedän miten päästä eroon liian innokkaista kosijoista. ROTFL

        Olen sinkku, koska ketään ei ole kiinnostanut koskaan ikinä edes tutustua. Kaitpa se luonteeni ilkeä piirre näkyy sitten ulospäin toisin kuin esim. näillä lapsensa tappaneilla äideillä.


      • ei ihme että
        femnerd kirjoitti:

        Oo, kerro ihmeessä mikä niin tiedän miten päästä eroon liian innokkaista kosijoista. ROTFL

        Olen sinkku, koska ketään ei ole kiinnostanut koskaan ikinä edes tutustua. Kaitpa se luonteeni ilkeä piirre näkyy sitten ulospäin toisin kuin esim. näillä lapsensa tappaneilla äideillä.

        Tarkoitin Ikisinkun ilkeää luonnetta.


      • ei ihme että
        femnerd kirjoitti:

        Oo, kerro ihmeessä mikä niin tiedän miten päästä eroon liian innokkaista kosijoista. ROTFL

        Olen sinkku, koska ketään ei ole kiinnostanut koskaan ikinä edes tutustua. Kaitpa se luonteeni ilkeä piirre näkyy sitten ulospäin toisin kuin esim. näillä lapsensa tappaneilla äideillä.

        Olet sangen vittumainen metsittyneen huumorintajusi kanssa. Ei kukaan miestä kestä noin paskaa läppää.


      • ei ihme että kirjoitti:

        Olet sangen vittumainen metsittyneen huumorintajusi kanssa. Ei kukaan miestä kestä noin paskaa läppää.

        Veemäinen? No ei kai nyt ihan noin sentään. Ilkikurinen olen joskus myönnetään. Palsta nyt on mitä on ja saa kai sitten huonoimmat puoleni esiin.

        Metsittynyt huumorintaju? Mitä se on.
        Omasta mielestäni minulla on oikein hyvä huumorintaju ja se riittää minulle. Voin naurattaa itseäni omilla jutuillani, mikäs sen mukavampaa :-D

        Sittenhän se on hyvä vaan, että olen nyt ja aina ikisinkku kun yksikään mies ei kestäisi pashaa läppääni.
        Lisään tähän nyt ilkikurisesti, että kuuro mies kestäisi :-D - ellei osaa lukea huulilta.


      • ei ihme että
        femnerd kirjoitti:

        Veemäinen? No ei kai nyt ihan noin sentään. Ilkikurinen olen joskus myönnetään. Palsta nyt on mitä on ja saa kai sitten huonoimmat puoleni esiin.

        Metsittynyt huumorintaju? Mitä se on.
        Omasta mielestäni minulla on oikein hyvä huumorintaju ja se riittää minulle. Voin naurattaa itseäni omilla jutuillani, mikäs sen mukavampaa :-D

        Sittenhän se on hyvä vaan, että olen nyt ja aina ikisinkku kun yksikään mies ei kestäisi pashaa läppääni.
        Lisään tähän nyt ilkikurisesti, että kuuro mies kestäisi :-D - ellei osaa lukea huulilta.

        Miehesi pitäisi olla myös sokea?


      • ei ihme että kirjoitti:

        Miehesi pitäisi olla myös sokea?

        Miten niin pitäisi olla sokea?
        Ei miehen tarvitse olla yhtään mitään. "Mieheni", mikä ihmeen "mieheni"?

        Tuo kuuro mies oli minun huumoriani eli sitä pashaa läppääni.


      • ei ihme että
        femnerd kirjoitti:

        Miten niin pitäisi olla sokea?
        Ei miehen tarvitse olla yhtään mitään. "Mieheni", mikä ihmeen "mieheni"?

        Tuo kuuro mies oli minun huumoriani eli sitä pashaa läppääni.

        Paskaa läppääsi kestää siis lähinnä kuuro ja sokea mies?


      • ei ihme että kirjoitti:

        Paskaa läppääsi kestää siis lähinnä kuuro ja sokea mies?

        En ymmärrä miten sokeus tähän liittyy.

        Mitä minä olen sanonut, että olet minulle noin vihainen ja ilkeä?


    • 1+18

      Olipa paljon haukkumista ja kinaamista "aikuisilta" miehiltä...

      En ole yksinhuoltaja, mutta vastaan millaisia yh-naisia tunnen. Yhden mies sairastui aivohalvaukseen ja muuttui persoonallisuudeltaan. Toisen puoliso joutui liikenneonnettomuuteen ja on loppuelämänsä laitoshoidossa. Kolmas yh on ikävä ja itsekäs ihminen, eikä taida kyetä pitkäkestoisiin ihmissuhteisiin, eikä oikein ystävyyteenkään.

      Syitä yksinhuoltajuuteen on monia. Miettikää asiaa hiukan pidemmälle ja tutustukaa ihmiseen ihmisenä, ennen kuin tuomitsette ketään.

      • No huh huh!

        Kaksi naisista hylkäsi miehensä heidän vakavan sairastumisen vuoksi ja kolmas oli itsekäs perseilijä.

        Olipas sulla tosi esimerkit siitä mitä "ei pidä tuomita vaan jokaisen tarina on yksilöllinen"


      • 1+18
        No huh huh! kirjoitti:

        Kaksi naisista hylkäsi miehensä heidän vakavan sairastumisen vuoksi ja kolmas oli itsekäs perseilijä.

        Olipas sulla tosi esimerkit siitä mitä "ei pidä tuomita vaan jokaisen tarina on yksilöllinen"

        Sinun mielestäsi siis pienen lapsen yksinhuoltajan pitäisi lopettaa työssäkäynti ja opetella olemaan hoitaja 24/7 miehelleen? Varmasti helpommin sanottu kuin tehty.

        Et taida ymmärtää, mitä on jos sairaus muuttaa ihmisen persoonallisuutta ja käytöstä voimakkaasti? Persoonallisuuden muuttuminen esim. aggressiiviseksi ei ole mikään pikkujuttu lapsiperheessä.


      • Ikisinkku M
        1+18 kirjoitti:

        Sinun mielestäsi siis pienen lapsen yksinhuoltajan pitäisi lopettaa työssäkäynti ja opetella olemaan hoitaja 24/7 miehelleen? Varmasti helpommin sanottu kuin tehty.

        Et taida ymmärtää, mitä on jos sairaus muuttaa ihmisen persoonallisuutta ja käytöstä voimakkaasti? Persoonallisuuden muuttuminen esim. aggressiiviseksi ei ole mikään pikkujuttu lapsiperheessä.

        Niin no, eikös sitä naimisiin mennessä ainakin luvata että niin myötä- kuin vastoinkäymisissä? Ilmeisesti se sitten toimii vain toisinpäin naisten mielestä mutta kyllä tuossa esimerkissäsi taisi olla kolme itsekästä ihmistä.


      • 19+12
        No huh huh! kirjoitti:

        Kaksi naisista hylkäsi miehensä heidän vakavan sairastumisen vuoksi ja kolmas oli itsekäs perseilijä.

        Olipas sulla tosi esimerkit siitä mitä "ei pidä tuomita vaan jokaisen tarina on yksilöllinen"

        Kirjoittaja totesi miehen olevan laitoshoidossa, ei hän maininnut mitään hylkäämisestä.


      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Niin no, eikös sitä naimisiin mennessä ainakin luvata että niin myötä- kuin vastoinkäymisissä? Ilmeisesti se sitten toimii vain toisinpäin naisten mielestä mutta kyllä tuossa esimerkissäsi taisi olla kolme itsekästä ihmistä.

        Eiköhän ne miehet ole niitä huonommin sopeutuvia, jos ihan tilastoja katsotaan. Eli miehet hylkäävät puolisonsa helpommin kuin naiset, jos sairastuminen tapahtuu.

        Kuinkahan monta tuhatta naista on jätetty pelkän rintasyöpädiagnoosin takiakin? Ja kuitenkin ihan hoidettavissa oleva sairaus miltei jokaisessa tapauksessa.

        Sitten jos ajatellaan ja jossitellaan tapausta, jossa toinen vammautuu onnettomuudessa niin pahasti, että ei pärjää ilman laitoshoitoa (tai kotihoito sitoisi toisen puolison kotiin 24/7) ja perheessä on pieni lapsi/lapsia, ja vammautuminen olisi siis sitä luokkaa, ettei toipumisesta olisi toivoa (laaja aivovaurio tms.)... Silloin on ihan järkevää ja ymmärrettävää, että toinen puoliso ryhtyy yksinhuoltajaksi, koska yksinhuoltajahan hän käytännössä on.

        Olisi kohtuutonta vaatia, että pienten lasten vanhempi, usein työelämäänsäkin panostava, jättäisi työeläkkeensä kerryttämättä ja tulonsa minimiin vain hoitaakseen toivottomasti vammautunutta puolisoa ja siinä sivussa pieniä lapsiaan.

        Ensinnäkin, siinä tilanteessa lapset taatusti jäisivät vaille normaalia lapsuutta. Mieti nyt nenääsi pidemmälle: jos toinen vanhempi on sidottu kotiin omaishoitajaksi, niin miten siinä ulkoillaan, harrastetaan ja eletään kodin ulkopuolella? Ja millä rahalla, jos tuloina on omaishoidontuki ( puolison sairaseläke, luultavasti pieni tuossa elämänvaiheessa) ja menoina kasvavien lasten tarpeet?

        Toiseksi, on ihan kohtuullista vanhemmallekin saada silti elää myös aikuisen ihmisen elämää, eikä vain ympärivuorokautisen hoitajan elämää 24/7. Erityisesti pienten lasten yksinhuoltajille on hyvä päästä edes työelämään, jos ei harrastuksiin pääse kun lapset ovat pieniä.

        Ja tämän kirjoitin ihan sukupuolivapaasti, siis määrittelemättä onko yksinhuoltajana nainen tai mies.

        Minua häiritsee tällä palstalla kovin kapea ja leimaava käsitys yksinhuoltajista. Ihan kuin he kaikki olisivat jotain syrjäytyneitä, kouluttamattomia ja näköalattomia, vastuuttomia ja itsekkäitä otuksia. Ne kauhukuvitelmien itseensä keskittyvät yksinhuoltajat ovat todellisuudessa hyvin harvinaisia, vaikka tosi-tv meille heitä näyttääkin useammin kuin asiallisia ihmisiä.

        Puolet avioliitoista päättyy eroon. Heitänkin kysymyksen: kuinka moni palstalainen on itse elänyt jossain vaiheessa yksinhuoltajaperheessä?


      • yksi yh
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Niin no, eikös sitä naimisiin mennessä ainakin luvata että niin myötä- kuin vastoinkäymisissä? Ilmeisesti se sitten toimii vain toisinpäin naisten mielestä mutta kyllä tuossa esimerkissäsi taisi olla kolme itsekästä ihmistä.

        Tuli luvattua joo, mutta puolison sairastuminen henkisesti ja persoonallisuuden muuttuminen aiheutti sen että lapset ja minä olimme hengenvaarassa. Ainoa vaihtoehto oli lähteä ja viedä lapset turvaan. Millainen äiti olisin jos olisin pitänyt lapsiani väkivaltaisessa kodissa? Ja tiedoksi vielä että olin miehen kanssa 10 vuotta ennen lasten tekoa ja luulin todella tuntevani hänet. En olisi ikinä uskonut joutuvani tähän tilanteeseen.. Mutta kai jotkut laittavat miehen sairastumisenkin minun syyksi. Ja lisättäköön vielä että sairaan ihmisen jättäminen oli vaikeaa mutta pelko tappaa rakkauden aika tehokkaasti.. Kuulostaa ikävältä mutta sitä rakastamaani ihmistä ei enää ole vaan tilalle tuli minulle tuntematon äkkipikainen, aggressiivinen ja paranoidinen mies. Siinä syy miksi olen yh.


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        Eiköhän ne miehet ole niitä huonommin sopeutuvia, jos ihan tilastoja katsotaan. Eli miehet hylkäävät puolisonsa helpommin kuin naiset, jos sairastuminen tapahtuu.

        Kuinkahan monta tuhatta naista on jätetty pelkän rintasyöpädiagnoosin takiakin? Ja kuitenkin ihan hoidettavissa oleva sairaus miltei jokaisessa tapauksessa.

        Sitten jos ajatellaan ja jossitellaan tapausta, jossa toinen vammautuu onnettomuudessa niin pahasti, että ei pärjää ilman laitoshoitoa (tai kotihoito sitoisi toisen puolison kotiin 24/7) ja perheessä on pieni lapsi/lapsia, ja vammautuminen olisi siis sitä luokkaa, ettei toipumisesta olisi toivoa (laaja aivovaurio tms.)... Silloin on ihan järkevää ja ymmärrettävää, että toinen puoliso ryhtyy yksinhuoltajaksi, koska yksinhuoltajahan hän käytännössä on.

        Olisi kohtuutonta vaatia, että pienten lasten vanhempi, usein työelämäänsäkin panostava, jättäisi työeläkkeensä kerryttämättä ja tulonsa minimiin vain hoitaakseen toivottomasti vammautunutta puolisoa ja siinä sivussa pieniä lapsiaan.

        Ensinnäkin, siinä tilanteessa lapset taatusti jäisivät vaille normaalia lapsuutta. Mieti nyt nenääsi pidemmälle: jos toinen vanhempi on sidottu kotiin omaishoitajaksi, niin miten siinä ulkoillaan, harrastetaan ja eletään kodin ulkopuolella? Ja millä rahalla, jos tuloina on omaishoidontuki ( puolison sairaseläke, luultavasti pieni tuossa elämänvaiheessa) ja menoina kasvavien lasten tarpeet?

        Toiseksi, on ihan kohtuullista vanhemmallekin saada silti elää myös aikuisen ihmisen elämää, eikä vain ympärivuorokautisen hoitajan elämää 24/7. Erityisesti pienten lasten yksinhuoltajille on hyvä päästä edes työelämään, jos ei harrastuksiin pääse kun lapset ovat pieniä.

        Ja tämän kirjoitin ihan sukupuolivapaasti, siis määrittelemättä onko yksinhuoltajana nainen tai mies.

        Minua häiritsee tällä palstalla kovin kapea ja leimaava käsitys yksinhuoltajista. Ihan kuin he kaikki olisivat jotain syrjäytyneitä, kouluttamattomia ja näköalattomia, vastuuttomia ja itsekkäitä otuksia. Ne kauhukuvitelmien itseensä keskittyvät yksinhuoltajat ovat todellisuudessa hyvin harvinaisia, vaikka tosi-tv meille heitä näyttääkin useammin kuin asiallisia ihmisiä.

        Puolet avioliitoista päättyy eroon. Heitänkin kysymyksen: kuinka moni palstalainen on itse elänyt jossain vaiheessa yksinhuoltajaperheessä?

        Menen ja tiedä tuon sairastumisen kanssa mutta kyllä naise ainakin herkkemmin hakee sitä eroa:

        http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/kunnes-elama-meidat-erottaa/

        "Naiset löysivät erosyitä miehiä enemmän, mikä tukee sitä havaintoa, että erohakemuksista länsimaissa noin 70–80 prosenttia jättää nainen. Vaaranen selittää suurta prosentuaalista eroa.

        – Naiset ovat aktiivisempia. Heille henkilökohtainen onnellisuus merkitsee paljon. Monille miehille taas perheen koossa pysyminen on keskeinen arvo epäonnenkin hinnalla."

        aika paljon enemmän naiset siis hakee, viidestä hakemuksesta nelä on naisen noin karkeasti ja eikä tuo henk.koht. onnellisuus liity juuri siihen sairastuneen jättämiseen? Minullekin oli yllätys noin iso ero ja nyt varsinkin on vaikea uskoa että mies useammin jättäisi jos toinen sairastuu varsinkin kun se perheen koossa pysyminen on tärkeää.

        "Erosta selviytyy yleensä paremmin sen alullepanija."

        Niinpä, miehelle se tuleekin useimmiten ihan puskista.

        "Hän viittaa yhdysvaltalaistutkija Helen Fisherin tuloksiin, joiden mukaan länsimaissa mennään sänkyyn nykyään liian nopeasti."

        Niinpä.


      • pääsitkö kuitenkin
        yksi yh kirjoitti:

        Tuli luvattua joo, mutta puolison sairastuminen henkisesti ja persoonallisuuden muuttuminen aiheutti sen että lapset ja minä olimme hengenvaarassa. Ainoa vaihtoehto oli lähteä ja viedä lapset turvaan. Millainen äiti olisin jos olisin pitänyt lapsiani väkivaltaisessa kodissa? Ja tiedoksi vielä että olin miehen kanssa 10 vuotta ennen lasten tekoa ja luulin todella tuntevani hänet. En olisi ikinä uskonut joutuvani tähän tilanteeseen.. Mutta kai jotkut laittavat miehen sairastumisenkin minun syyksi. Ja lisättäköön vielä että sairaan ihmisen jättäminen oli vaikeaa mutta pelko tappaa rakkauden aika tehokkaasti.. Kuulostaa ikävältä mutta sitä rakastamaani ihmistä ei enää ole vaan tilalle tuli minulle tuntematon äkkipikainen, aggressiivinen ja paranoidinen mies. Siinä syy miksi olen yh.

        panorinkiin?


      • jukkis! tietää parha
        erkki-täti kirjoitti:

        Eiköhän ne miehet ole niitä huonommin sopeutuvia, jos ihan tilastoja katsotaan. Eli miehet hylkäävät puolisonsa helpommin kuin naiset, jos sairastuminen tapahtuu.

        Kuinkahan monta tuhatta naista on jätetty pelkän rintasyöpädiagnoosin takiakin? Ja kuitenkin ihan hoidettavissa oleva sairaus miltei jokaisessa tapauksessa.

        Sitten jos ajatellaan ja jossitellaan tapausta, jossa toinen vammautuu onnettomuudessa niin pahasti, että ei pärjää ilman laitoshoitoa (tai kotihoito sitoisi toisen puolison kotiin 24/7) ja perheessä on pieni lapsi/lapsia, ja vammautuminen olisi siis sitä luokkaa, ettei toipumisesta olisi toivoa (laaja aivovaurio tms.)... Silloin on ihan järkevää ja ymmärrettävää, että toinen puoliso ryhtyy yksinhuoltajaksi, koska yksinhuoltajahan hän käytännössä on.

        Olisi kohtuutonta vaatia, että pienten lasten vanhempi, usein työelämäänsäkin panostava, jättäisi työeläkkeensä kerryttämättä ja tulonsa minimiin vain hoitaakseen toivottomasti vammautunutta puolisoa ja siinä sivussa pieniä lapsiaan.

        Ensinnäkin, siinä tilanteessa lapset taatusti jäisivät vaille normaalia lapsuutta. Mieti nyt nenääsi pidemmälle: jos toinen vanhempi on sidottu kotiin omaishoitajaksi, niin miten siinä ulkoillaan, harrastetaan ja eletään kodin ulkopuolella? Ja millä rahalla, jos tuloina on omaishoidontuki ( puolison sairaseläke, luultavasti pieni tuossa elämänvaiheessa) ja menoina kasvavien lasten tarpeet?

        Toiseksi, on ihan kohtuullista vanhemmallekin saada silti elää myös aikuisen ihmisen elämää, eikä vain ympärivuorokautisen hoitajan elämää 24/7. Erityisesti pienten lasten yksinhuoltajille on hyvä päästä edes työelämään, jos ei harrastuksiin pääse kun lapset ovat pieniä.

        Ja tämän kirjoitin ihan sukupuolivapaasti, siis määrittelemättä onko yksinhuoltajana nainen tai mies.

        Minua häiritsee tällä palstalla kovin kapea ja leimaava käsitys yksinhuoltajista. Ihan kuin he kaikki olisivat jotain syrjäytyneitä, kouluttamattomia ja näköalattomia, vastuuttomia ja itsekkäitä otuksia. Ne kauhukuvitelmien itseensä keskittyvät yksinhuoltajat ovat todellisuudessa hyvin harvinaisia, vaikka tosi-tv meille heitä näyttääkin useammin kuin asiallisia ihmisiä.

        Puolet avioliitoista päättyy eroon. Heitänkin kysymyksen: kuinka moni palstalainen on itse elänyt jossain vaiheessa yksinhuoltajaperheessä?

        tähän on nyt kyllä pakko sanoa, että naiset lihoo enmmän parisuhteessa kuin miehet. SIKSI se ukko lähtee... kun nainen läskistyy...


      • nähty on
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Menen ja tiedä tuon sairastumisen kanssa mutta kyllä naise ainakin herkkemmin hakee sitä eroa:

        http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/kunnes-elama-meidat-erottaa/

        "Naiset löysivät erosyitä miehiä enemmän, mikä tukee sitä havaintoa, että erohakemuksista länsimaissa noin 70–80 prosenttia jättää nainen. Vaaranen selittää suurta prosentuaalista eroa.

        – Naiset ovat aktiivisempia. Heille henkilökohtainen onnellisuus merkitsee paljon. Monille miehille taas perheen koossa pysyminen on keskeinen arvo epäonnenkin hinnalla."

        aika paljon enemmän naiset siis hakee, viidestä hakemuksesta nelä on naisen noin karkeasti ja eikä tuo henk.koht. onnellisuus liity juuri siihen sairastuneen jättämiseen? Minullekin oli yllätys noin iso ero ja nyt varsinkin on vaikea uskoa että mies useammin jättäisi jos toinen sairastuu varsinkin kun se perheen koossa pysyminen on tärkeää.

        "Erosta selviytyy yleensä paremmin sen alullepanija."

        Niinpä, miehelle se tuleekin useimmiten ihan puskista.

        "Hän viittaa yhdysvaltalaistutkija Helen Fisherin tuloksiin, joiden mukaan länsimaissa mennään sänkyyn nykyään liian nopeasti."

        Niinpä.

        Tietenkin naiset hakee eroa kun mies hyppää vieraissa. Mies ei hae vaan hyppää vieraissa ja haluaa pitää perheen. Nainen ei siihen tyydy vaan hakee eroa.
        Miehelle perheen koossa pysyminen on keskeinen arvo riippumatta mitä mies puuhaa kodin ulkopuolella.


    • werwerewer

      Eiköhän useamman ongelma ole että roikutaan siinä huonossa parisuhteessa lapsien takia, etenkään naisille lähteminen on vaikeaa.
      Sitten taas nainen joka on antanut jännämiehelle tms. lähdöt luulisi olevan hyväkin kohde normimiehelle.

    • laalaalaa

      En ole yh, vaan yh:n lapsi. Meillä kävi niin, että isä oli rapajuoppo ja hullu, joten sai lähteä. Hyvin tyypillinen tarina tässä maassa. Äiti hyvä palkkaisessa työssä ja eikä koskenutkaan viinaan eikä vieraisiin miehiin. Isä ei pystynyt juoppoudeltaan osallistumaan perheen elatukseen tai hankkimaan edes pysyvää työpaikkaa.

      Monesti näin aikuisena olen miettinyt, että mikä sai äitini hankkimaan lapsia tällaisen surkimuksen kanssa. Itse en aio koskaan hankkia lapsia. Sen verran jäi omasta lapsuudesta traumat. En halua pinintäkään mahdollisuutta, että jäisin yh:ksi.

      • MA-teoria

        jokaiselle tasonsa mukainen parisuhde.


    • 8+4

      En ole yh-äiti, mutta hyvin sellainen olisin voinut olla. Tapasin miestä, seurusteltiin vuoden, muutettiin yhteen. Aina on puhuttu perheestä ja lapsista, suunniteltu tulevaisuus hautaan asti, vannottu ikirakkautta ja mitä kaikkea. 10v jälkeen tulikin ero, miehelle tuli vaikea kriisi ja syvä masennus, ei halunnut mitään, ketään, apu ja tuki eivät kelvanneet ja halusi olla omissa oloissaan. Erottiin. Lapsia ei ehditty hankkia, kun ensin piti saada opiskelut ja työt kuntoon.

      Jos olisin synnyttänyt, niin olisin nyt yh-äiti, jos isä ei olisi viennyt lasta/lapsia itselleen. Toisaalta onneksi en synnyttänyt, toisaalta joskus mietin olisiko pitänyt...

      Pointti oli vain siinä että ei voi tietää vuosia etukäteen mitä tapahtuu 5 tai 10v kuluttua. Toista ihmistä ei voi tuntea läpikotoisin edes 20v jälkeen. Ihmiset muuttuvat, elämä muuttuu, me itse muutumme. Nyt olen itse ihmisenä muuttunut niin paljon, että en tiedä haluanko enää mitään lapsia.

      Vain tyhmät luulevat tietävänsä kaikki etukäteen ja vannovat "ei koskaan". Ja ätmit ilman mitään suhdekokemuksia ovatkin ne parhaat tietäjät.

      • naisen on aina

        kurpan on pakko haukkua ätmejä;)


    • SUOMI-Maija

      Minkäpä minä sille mahdan että olen toistuvasti kiimavittuni vietävissä ja että entiset miesystäväni ovat ottaneet hatkat tultuani heille raskaaksi.

      EN EHKÄ OLE MIKÄÄN MAAILMAN PARAS ÄITI MUTTA OLEN KÄYNYT ELÄMÄN KOVAN KOULUN!!!!!

    • http://areena.yle.fi/tv/2409457

      Onko aborttioikeus uhattuna?. Voiko lääkärien oikeus kieltäytyä abortin tekemisestä uhata aborttioikeutta? Kansalaisaloite hoitohenkilökunnan omantunnonvapaudesta menee eduskunnan käsittelyyn.

      Jos tuo menee eduskunnassa läpi niin abortin teko voi vaikeutua ja saattaa tulla lisää niitä yh-äitejä.

      • abortti on

        murha.


      • erkki-täti
        abortti on kirjoitti:

        murha.

        Abortti on ammattilaisten tekemänä joskus kaikkein paras vaihtoehto kaikille.

        Yhdenkään lapsen ei pitäisi ainakaan länsimaalaiseen yhteiskuntaan syntyä, jos on vahva epäily, että lapsen tarpeita laiminlyödään, hänen hyvinvoinnistaan ei välitetä tai että hänen ihmisoikeutensa ja YK:n määrittelemät lapsenoikeudet kyseenalaistetaan.

        Valitettavasti meidänkin maahamme syntyy joka vuosi lapsia, joita pahoinpidellään, laiminlyödään henkisesti ja fyysisesti, käytetään seksuaalisesti hyväksi tai jopa annetaan seksileluiksi tuttaville.

        Kuitenkin abortin vastustajat ovat joukkona tunnetuin ryhmä, joka vastustaa mm. teiniäitien ja yksinäisten äitien tukiverkkoja. Miksi näin? Jos abortin vastustajat kokevat abortin murhana, miksi he hyväksyvät riiston ja joskus jopa kidutuksen?


      • abortti on
        erkki-täti kirjoitti:

        Abortti on ammattilaisten tekemänä joskus kaikkein paras vaihtoehto kaikille.

        Yhdenkään lapsen ei pitäisi ainakaan länsimaalaiseen yhteiskuntaan syntyä, jos on vahva epäily, että lapsen tarpeita laiminlyödään, hänen hyvinvoinnistaan ei välitetä tai että hänen ihmisoikeutensa ja YK:n määrittelemät lapsenoikeudet kyseenalaistetaan.

        Valitettavasti meidänkin maahamme syntyy joka vuosi lapsia, joita pahoinpidellään, laiminlyödään henkisesti ja fyysisesti, käytetään seksuaalisesti hyväksi tai jopa annetaan seksileluiksi tuttaville.

        Kuitenkin abortin vastustajat ovat joukkona tunnetuin ryhmä, joka vastustaa mm. teiniäitien ja yksinäisten äitien tukiverkkoja. Miksi näin? Jos abortin vastustajat kokevat abortin murhana, miksi he hyväksyvät riiston ja joskus jopa kidutuksen?

        Samalla periaatteella on täysin oikein, että muslimi-isä jälkiabortoi siveettömät tyttärensä täysiikäisinä. Kyse on vain ja ainoastaan abortista näissäkin tapauksissa, eli ok länsimaisen käsityksen.


      • KESV
        abortti on kirjoitti:

        murha.

        Kyllä, moraalisessa mielessä se on murha, vaikka onkin inhimillisestä näkökulmasta joissain poikkeustapauksissa ymmärrettävä ratkaisu. Suurin osa aborteista tehdään kuitenkin heppoisin perustein, ja parempi ratkaisu näissä tapauksissa olisi yleensä synnyttää lapsi ja antaa sitten adoptoitavaksi.


      • musliini isä
        abortti on kirjoitti:

        Samalla periaatteella on täysin oikein, että muslimi-isä jälkiabortoi siveettömät tyttärensä täysiikäisinä. Kyse on vain ja ainoastaan abortista näissäkin tapauksissa, eli ok länsimaisen käsityksen.

        Jooniintietenkin.


    • 9+8

      Nuoressa lemmessä sattui vahinko. En harkinnut hetkeäkään aborttia vaan raahasin poikaparan vihille. Tyttö (useimmiten) aikuistuu raskauden aikana naiseksi. Poika ei välttämättä aikuistu mieheksi. Minä katselin suu auki, että jaaha, tässä mulla kaksi mukulaa, toinen hellyttävä, toinen ei. Se vähemmän hellyttävä sai lähteä.

      • ja nyt nautit

        ringeistä.


      • 9+8
        ja nyt nautit kirjoitti:

        ringeistä.

        Tomaattimehua tällä hetkellä, miten niin?


      • päivällä
        9+8 kirjoitti:

        Tomaattimehua tällä hetkellä, miten niin?

        rinkiin?


      • Olipa kerran

        Poikaparka istui sohvalla sormus kädessä ja lapsi toisella ja ihmetteli, et miten noin oli päässyt käymään? Nykyään asia ei välttämättä jatkukaan ikiaikaisen käsikirjoituksen mukaan (ja he elivät...), vaan nainen voikin heittää lopuksi miehen pihalle elatusmaksujaan makselemaan.

        Oppia ikä kaikki


      • GT is
        päivällä kirjoitti:

        rinkiin?

        Rinki ei ole drinkki.


    • 8+13

      Tässä ketjussa ei ole yhtään "halusin lapsen, en miestä"-vastausta. Omaan tuttavapiiriini kuuluu kaksi sellaista.

      • Kiltti atm

        On aika selvää että naiset ovat tehneet lapsia epäkelvon jännämiehen kanssa ja sitten eronneet koska jännämiehistä ei ole isäksi. Tälläisen kunnollisen miehen kanssa nainen ei edes harkitse tekevänsä lapsia. Treffi palstat ovat täynnä naisia joilla on lapsi tai pari ja ovat tajunneet virheensä liian myöhään kun etsivät rikasta kunnollista miestä elättämään.


      • niin?
        Kiltti atm kirjoitti:

        On aika selvää että naiset ovat tehneet lapsia epäkelvon jännämiehen kanssa ja sitten eronneet koska jännämiehistä ei ole isäksi. Tälläisen kunnollisen miehen kanssa nainen ei edes harkitse tekevänsä lapsia. Treffi palstat ovat täynnä naisia joilla on lapsi tai pari ja ovat tajunneet virheensä liian myöhään kun etsivät rikasta kunnollista miestä elättämään.

        "Tälläisen kunnollisen miehen kanssa nainen ei edes harkitse tekevänsä lapsia."

        Mitkä seikat tekevät sinusta kunnollisen ja hyvän isän?


      • en ole tekemäs
        Kiltti atm kirjoitti:

        On aika selvää että naiset ovat tehneet lapsia epäkelvon jännämiehen kanssa ja sitten eronneet koska jännämiehistä ei ole isäksi. Tälläisen kunnollisen miehen kanssa nainen ei edes harkitse tekevänsä lapsia. Treffi palstat ovat täynnä naisia joilla on lapsi tai pari ja ovat tajunneet virheensä liian myöhään kun etsivät rikasta kunnollista miestä elättämään.

        JoS tekisin lapsen, tekisin sen jännämiehen kanssa koska jännämiehestä lapsi saa parhaimmat geenit. Komea rohkea menestyvä mielikuvitusrikas.
        En uskaltaisi ottaa sitä riskiä että lapsi perisi ujousgeenin ja saisi isänmallikseen....jonku luuserin.


      • Iskämatsku, hyvä
        niin? kirjoitti:

        "Tälläisen kunnollisen miehen kanssa nainen ei edes harkitse tekevänsä lapsia."

        Mitkä seikat tekevät sinusta kunnollisen ja hyvän isän?

        Huono kirjoitustaito. Katkeruus ja ylemmyydentunto. Tuomitsevuus. Tässä muutamia.


    • kunnollinen nainen?

      No kerrotaanpa oma tarinani. Seurustelimme neljä vuotta ennen lapsen saamista ja olimme kaiken vapaa-aikamme yhdessä, joten mielestäni tunsin mieheni erittäin hyvin ennen lapsen saamista. Kumpikin meistä halusi kaksi lasta ja ne myös saimme. Mieheni oli ns. kunnon mies eli työssäkäyvä, ei päihdeongelmaa, liikunnallinen ja tykkäsi koti-illoista.

      Mies on ollut pääsääntöisesti hyvä isä lapsilleen. Kuitenkin hänen suhtautumisensa minuun muuttui esikoisen synnyttyä. Hän ei halunnut ymmärtää, että synnytys oli fyysisesti kova kokemus ja hän alkoi vongata seksiä aika pian synnytyksen jälkeen, vaikka se oli siinä vaiheessa vielä mahdotonta minulle. Hän ei myöskään suostunut tajuamaan, että raskaus, synnytys ja imetys muuttivat hormonitoimintaani. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, joka miehen mielestä oli vain minun laiskuuttani. Huomasin, että sain olla koko ajan puolustamassa itseäni. Myös seksissä mies ei piitannut enää tippaakaan, että nautinko minä ollenkaan.

      Mies edellytti, että koska olin kotona "loisimassa ja lomailemassa" vauvan kanssa (huom! Minä sain ansiosidonnaista, juoksin tarjousten perässä ja tein edullista kotiruokaa koko perheelle), niin minun piti myös hoitaa kaikki yövalvomiset vauvan kanssa myös viikonloppuisin ja tehdä kaikki kotityöt lumenluonnista alkaen. Mies oli kyllä vauvan kanssa iltaisin ja rakasti vauvaa, mutta minua kohtaan hän muuttui halveksivaksi eikä hän enää ottanut huomioon, että mitä minä haluan ja että mikä on minulle tärkeää. Mies syytteli minua tekemättömistä kotitöistä, jos lepäsin iltaisin sohvalla TV:n ääressä lasten nukahdettua, vaikka sitä ennen olisin siivonnut, tehnyt ruoat, ulkoillut lasten kanssa, käynyt kaupassa, pessyt pyykkiä jne.

      Hankimme toisen lapsen. Tilanne ei oikeastaa muuttunut millään tavalla, muuta kuin siten, että minuun alkoi kertyä kaunaa ja katkeruutta miehen käytöksen vuoksi. Kävin palkkatöissä ja tein täyttä työviikkoa, hoidimme lapset, tein ruoat ja muita kotitöitä. Rupesin miettimään, että tällaistako parisuhteeni on loppuikäni. Päätin erota siis parin vuoden miettimisen jälkeen.

      Eron jälkeen olen ollut helpottunut. Minun ei tarvitse puolustella enää tekemisiäni. Sossusta en ole koskaan käynyt nostamassa rahaa enkä ole ollut työttömänä. Lähivanhempana saan lapsilisät, mutta elatusmaksua en saa, koska lapset hoidetaan puoliksi vuoroviikoin ja kumpikin maksaa omat menonsa. Tietenkin taloudellisesti on tiukempaa kuin parisuhteessa ja elämänlaadusta olen joutunut tinkimään, mutta asun lasten kanssa kuitenkin omistusasunnossa (asuntolainaa tietysti on) ja autokin löytyy. Avioero oli silti kova kokemus enkä halua ketään miestä sotkemaan elämää ainakaan vielä, vaikka erosta on jo muutama vuosi.

      En olisi voinut aavistaa ennalta, että miten miehen suhtautuminen muuttuu. En olisi voinut myöskään tietää, että sairastun synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Kenelläkään ei ole kristallipalloa, jonka avulla voisi tällaisia asioita ennustaa.

      • yh1522

        Minäpä luulen että tämä on aika tavallinenkin tarina vaikka harmi se on! Olen pahoillani puolestasi mutta ymmärrän kyllä miksi päätit erota. Jäi itseltäni tossa kertomatta että myös itselleni tuli lapsen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus (se todella on hormonaalista eikä mitään laiskuutta tms) ja luulen et se vaikutti myös exääni jollain tavalla pahemmin kuin tiesinkään.

        Asian vierestä, jotenkin pitäis saada ihmisille tajuntaan että suurin osa meistä yh:ista on juuri tavallisia työssäkäyviä ihmisiä jotka ei ole sossuun astuneet jalallaan ja maksavat asuntolainojaan ja autokin löytyy. Tietysti tiukkaa voi tehdä mutta se stereotyyppinen sossuyh - onko ne urbaanilegendoja!


      • yh1522
        yh1522 kirjoitti:

        Minäpä luulen että tämä on aika tavallinenkin tarina vaikka harmi se on! Olen pahoillani puolestasi mutta ymmärrän kyllä miksi päätit erota. Jäi itseltäni tossa kertomatta että myös itselleni tuli lapsen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus (se todella on hormonaalista eikä mitään laiskuutta tms) ja luulen et se vaikutti myös exääni jollain tavalla pahemmin kuin tiesinkään.

        Asian vierestä, jotenkin pitäis saada ihmisille tajuntaan että suurin osa meistä yh:ista on juuri tavallisia työssäkäyviä ihmisiä jotka ei ole sossuun astuneet jalallaan ja maksavat asuntolainojaan ja autokin löytyy. Tietysti tiukkaa voi tehdä mutta se stereotyyppinen sossuyh - onko ne urbaanilegendoja!

        Mutta jos tiukka paikka on eikä muuten tule toimeen niin onneksi meillä Suomessa on vielä se sossu, ei sillä! Itse kukin voi joutua pahaan jamaan.


      • kaikkea kanssa
        yh1522 kirjoitti:

        Mutta jos tiukka paikka on eikä muuten tule toimeen niin onneksi meillä Suomessa on vielä se sossu, ei sillä! Itse kukin voi joutua pahaan jamaan.

        Ei se sossu mikään raha-automaatti ole. Pari kertaa on ollut todella tiukka paikka elämässä rahan suhteen, mutta sossusta eivät mitään apua antaneet. No, sukulaiset eivät jättäneet nälkään kuolemaan.


      • scrg

        Jos joskus vielä haluat miehen elämääsi, niin millaisen miehen kanssa luulet päätyväsi yhteen? Kenties jonkun myös lapsensa saaneen ja eronneen, jolloin siis käy niin että yh:t kierrättää miehiä keskenään ja jos kaikki on prosessissa jotain oppineet ja kehittyneet, niin kaikki saa sopivamman miehen kuin ensimmäisellä kerralla.

        Ne naiset jotka kyselee "Miksi yh ei kelpaa?" ei kuitenkaan tähän kuvioon sovi, koska kysymys lienee ensisijaisesti suunnattu lapsettomille miehille.

        "Kävin palkkatöissä ja tein täyttä työviikkoa, hoidimme lapset, tein ruoat ja muita kotitöitä. Rupesin miettimään, että tällaistako parisuhteeni on loppuikäni"

        Etkö tee noita asioita edelleen? Ja parisuhteessa kenen tahansa kanssa tekisit myös? Vai hoitaisiko mies noista suuremman vastuun ihanteellisessa parisuhteessa?


      • yh1522
        kaikkea kanssa kirjoitti:

        Ei se sossu mikään raha-automaatti ole. Pari kertaa on ollut todella tiukka paikka elämässä rahan suhteen, mutta sossusta eivät mitään apua antaneet. No, sukulaiset eivät jättäneet nälkään kuolemaan.

        En usko etteivätkö antaisi apua jos sinne menee itkemään ja huutaa vaikka että kuolee nälkään. Sitten toisaalta onhan leipäjonojakin olemassa. En tiedä onko joka kaupungissa.


      • kaikkea kanssa
        yh1522 kirjoitti:

        En usko etteivätkö antaisi apua jos sinne menee itkemään ja huutaa vaikka että kuolee nälkään. Sitten toisaalta onhan leipäjonojakin olemassa. En tiedä onko joka kaupungissa.

        Ei ole kaikissa kaupungeissa leipäjonoja ja ei auta itku sossussa yhtään mitään. Sellaiset ihmiset, jotka eivät ole sossussa käyneet, luulevat, että sieltä saa apua tarvittaessa. Ei se niin mene.


      • yh1522
        kaikkea kanssa kirjoitti:

        Ei ole kaikissa kaupungeissa leipäjonoja ja ei auta itku sossussa yhtään mitään. Sellaiset ihmiset, jotka eivät ole sossussa käyneet, luulevat, että sieltä saa apua tarvittaessa. Ei se niin mene.

        No jo on kumma, olen ollut siinä uskossa että ei Suomessa nälkään pääse kuolemaan. Mutta yritteliäisyyttä se varmasti vaatii, käymistä joka paikassa.. seurakunnaltakin voi saada jotain ruoka-avustusta.


      • nainen haluaa
        scrg kirjoitti:

        Jos joskus vielä haluat miehen elämääsi, niin millaisen miehen kanssa luulet päätyväsi yhteen? Kenties jonkun myös lapsensa saaneen ja eronneen, jolloin siis käy niin että yh:t kierrättää miehiä keskenään ja jos kaikki on prosessissa jotain oppineet ja kehittyneet, niin kaikki saa sopivamman miehen kuin ensimmäisellä kerralla.

        Ne naiset jotka kyselee "Miksi yh ei kelpaa?" ei kuitenkaan tähän kuvioon sovi, koska kysymys lienee ensisijaisesti suunnattu lapsettomille miehille.

        "Kävin palkkatöissä ja tein täyttä työviikkoa, hoidimme lapset, tein ruoat ja muita kotitöitä. Rupesin miettimään, että tällaistako parisuhteeni on loppuikäni"

        Etkö tee noita asioita edelleen? Ja parisuhteessa kenen tahansa kanssa tekisit myös? Vai hoitaisiko mies noista suuremman vastuun ihanteellisessa parisuhteessa?

        pohjimmiltaan päästä jännämiehen panorinkiin.


      • 6+7
        scrg kirjoitti:

        Jos joskus vielä haluat miehen elämääsi, niin millaisen miehen kanssa luulet päätyväsi yhteen? Kenties jonkun myös lapsensa saaneen ja eronneen, jolloin siis käy niin että yh:t kierrättää miehiä keskenään ja jos kaikki on prosessissa jotain oppineet ja kehittyneet, niin kaikki saa sopivamman miehen kuin ensimmäisellä kerralla.

        Ne naiset jotka kyselee "Miksi yh ei kelpaa?" ei kuitenkaan tähän kuvioon sovi, koska kysymys lienee ensisijaisesti suunnattu lapsettomille miehille.

        "Kävin palkkatöissä ja tein täyttä työviikkoa, hoidimme lapset, tein ruoat ja muita kotitöitä. Rupesin miettimään, että tällaistako parisuhteeni on loppuikäni"

        Etkö tee noita asioita edelleen? Ja parisuhteessa kenen tahansa kanssa tekisit myös? Vai hoitaisiko mies noista suuremman vastuun ihanteellisessa parisuhteessa?

        Vaikka hän tekee noita samoja edelleen hänen ei tarvi kuitenkaan kuunnella nalkuttavaa ja kaikesta valittavaa miestä, siinä se ero.


      • aiempi vastaaja
        scrg kirjoitti:

        Jos joskus vielä haluat miehen elämääsi, niin millaisen miehen kanssa luulet päätyväsi yhteen? Kenties jonkun myös lapsensa saaneen ja eronneen, jolloin siis käy niin että yh:t kierrättää miehiä keskenään ja jos kaikki on prosessissa jotain oppineet ja kehittyneet, niin kaikki saa sopivamman miehen kuin ensimmäisellä kerralla.

        Ne naiset jotka kyselee "Miksi yh ei kelpaa?" ei kuitenkaan tähän kuvioon sovi, koska kysymys lienee ensisijaisesti suunnattu lapsettomille miehille.

        "Kävin palkkatöissä ja tein täyttä työviikkoa, hoidimme lapset, tein ruoat ja muita kotitöitä. Rupesin miettimään, että tällaistako parisuhteeni on loppuikäni"

        Etkö tee noita asioita edelleen? Ja parisuhteessa kenen tahansa kanssa tekisit myös? Vai hoitaisiko mies noista suuremman vastuun ihanteellisessa parisuhteessa?

        SCRG: Totta kai YH:na joutuu tekemään edelleenkin siivoukset, ruoanlaitot ja lastenhoitamiset ihan itse. Eipähän tarvitse enää siivota ainakaan miehen jälkiä ja tehdä hänelle ruokaa.

        Pointtina on se, että eroamisen jälkeen saa tehdä asiat omalla tavalla. Saa levätä jos siltä tuntuu ilman, että mies arvostelee "laiskottelua", itsekseen saa myös käyttää rahansa ihan miten haluaa ilman, että mies haluaa määräillä, että miehen haluamiset (esim. uusi auto) on tärkeämpää kuin naisen haluamiset (esim. uudet keittiökaapit) ja jos suhde on jo niin huonolla mallilla, että mies antaa pelkästään itsekästä seksiä (esim. ei esileikkejä, vaan laukeaa parilla työnnöllä), niin ehkä sinkkuna se seksielämäkin on tyydyttävämpää, vaikka se sitten olisi vain sooloseksiä.

        Jos joskus tulee uusi parisuhde, niin ei mieheltä mitään Teräsmiehen taitoja kysytä. Tärkeintä on se, että mieheltä saa hyväksyntää, arvostusta ja kunnioitusta. Esimerkiksi ruoanlaitto miehelle on paljon mukavempaa, kun mies kiittää ruoasta ja kehuu sitä sen sijaan, että mies näyttää nyrpeää naamaa koko ajan. Jos mies siivoaa omat jälkensä, niin se on jo tosi paljon.

        Jos alkaisin seurustella miehen kanssa, niin en edellytä häneltä esim. lastenhoitoa tai isäksi ryhtymistä. Jos yhteen muutettaisi, niin totta kai miehen pitäisi tulla toimeen lasteni kanssa ja suhtautua heihin positiivisesti. En voisi kuvitellakaan, että miesystävä suhtautuisi lapsiini vihamielisesti tai kohtelisi heitä kuin ilmaa.

        Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen sinkkuäitiyteen.


      • scrg
        aiempi vastaaja kirjoitti:

        SCRG: Totta kai YH:na joutuu tekemään edelleenkin siivoukset, ruoanlaitot ja lastenhoitamiset ihan itse. Eipähän tarvitse enää siivota ainakaan miehen jälkiä ja tehdä hänelle ruokaa.

        Pointtina on se, että eroamisen jälkeen saa tehdä asiat omalla tavalla. Saa levätä jos siltä tuntuu ilman, että mies arvostelee "laiskottelua", itsekseen saa myös käyttää rahansa ihan miten haluaa ilman, että mies haluaa määräillä, että miehen haluamiset (esim. uusi auto) on tärkeämpää kuin naisen haluamiset (esim. uudet keittiökaapit) ja jos suhde on jo niin huonolla mallilla, että mies antaa pelkästään itsekästä seksiä (esim. ei esileikkejä, vaan laukeaa parilla työnnöllä), niin ehkä sinkkuna se seksielämäkin on tyydyttävämpää, vaikka se sitten olisi vain sooloseksiä.

        Jos joskus tulee uusi parisuhde, niin ei mieheltä mitään Teräsmiehen taitoja kysytä. Tärkeintä on se, että mieheltä saa hyväksyntää, arvostusta ja kunnioitusta. Esimerkiksi ruoanlaitto miehelle on paljon mukavempaa, kun mies kiittää ruoasta ja kehuu sitä sen sijaan, että mies näyttää nyrpeää naamaa koko ajan. Jos mies siivoaa omat jälkensä, niin se on jo tosi paljon.

        Jos alkaisin seurustella miehen kanssa, niin en edellytä häneltä esim. lastenhoitoa tai isäksi ryhtymistä. Jos yhteen muutettaisi, niin totta kai miehen pitäisi tulla toimeen lasteni kanssa ja suhtautua heihin positiivisesti. En voisi kuvitellakaan, että miesystävä suhtautuisi lapsiini vihamielisesti tai kohtelisi heitä kuin ilmaa.

        Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen sinkkuäitiyteen.

        "SCRG: Totta kai YH:na joutuu tekemään edelleenkin siivoukset, ruoanlaitot ja lastenhoitamiset ihan itse. Eipähän tarvitse enää siivota ainakaan miehen jälkiä ja tehdä hänelle ruokaa. "

        Ok. On varmaan miehiä, jotka on täysin kädettömiä tai laiskoja kotona. Ja sekin voi olla ihan ok, jos mies sitten muuten kantaa riittävästi korsia kekoon. Itse arvioin tuota niin, että miten kumpikin suhteessa käyttää aikaa itseensä ja perheelle.

        "Pointtina on se, että eroamisen jälkeen saa tehdä asiat omalla tavalla. "

        Tämähän se lienee parisuhteen haastavin juttu sovittaa kahden ihmisen omalla tavalla tekemiset yhteen. Sen lisäksi että huolehtii, että mainitsemasi seksi ja raha ei aiheuta harmitusta tai riitoja.

        "Esimerkiksi ruoanlaitto miehelle on paljon mukavampaa, kun mies kiittää ruoasta ja kehuu sitä sen sijaan, että mies näyttää nyrpeää naamaa koko ajan. Jos mies siivoaa omat jälkensä, niin se on jo tosi paljon. "

        Tämä se on vaikea miehenä ymmärtää, että nämä asiat ei muka kävisi ilmi jo ennen avioliittoa tai lapsia. Piirteitä ihmisessä, jotka on arvokkaita parisuhteessa, mutta täysin "hyödyttömiä" sinkulle.

        "SCRG: Totta kai YH:na joutuu tekemään edelleenkin siivoukset, ruoanlaitot ja lastenhoitamiset ihan itse. Eipähän tarvitse enää siivota ainakaan miehen jälkiä ja tehdä hänelle ruokaa.

        Pointtina on se, että eroamisen jälkeen saa tehdä asiat omalla tavalla. Saa levätä jos siltä tuntuu ilman, että mies arvostelee "laiskottelua", itsekseen saa myös käyttää rahansa ihan miten haluaa ilman, että mies haluaa määräillä, että miehen haluamiset (esim. uusi auto) on tärkeämpää kuin naisen haluamiset (esim. uudet keittiökaapit) ja jos suhde on jo niin huonolla mallilla, että mies antaa pelkästään itsekästä seksiä (esim. ei esileikkejä, vaan laukeaa parilla työnnöllä), niin ehkä sinkkuna se seksielämäkin on tyydyttävämpää, vaikka se sitten olisi vain sooloseksiä.

        Jos joskus tulee uusi parisuhde, niin ei mieheltä mitään Teräsmiehen taitoja kysytä. Tärkeintä on se, että mieheltä saa hyväksyntää, arvostusta ja kunnioitusta. Esimerkiksi ruoanlaitto miehelle on paljon mukavempaa, kun mies kiittää ruoasta ja kehuu sitä sen sijaan, että mies näyttää nyrpeää naamaa koko ajan. Jos mies siivoaa omat jälkensä, niin se on jo tosi paljon.

        Jos alkaisin seurustella miehen kanssa, niin en edellytä häneltä esim. lastenhoitoa tai isäksi ryhtymistä. Jos yhteen muutettaisi, niin totta kai miehen pitäisi tulla toimeen lasteni kanssa ja suhtautua heihin positiivisesti. En voisi kuvitellakaan, että miesystävä suhtautuisi lapsiini vihamielisesti tai kohtelisi heitä kuin ilmaa.

        " Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen sinkkuäitiyteen. "

        Hyvä. Isossa kuvassa (muoti-ilmaus) jokaista tyytyväistä sinkkuäitiä kohden on yksi tyytyväinen tai, kuten palstalta voisi päätellä, tyytymätön sinkkumies.


      • scrg
        scrg kirjoitti:

        "SCRG: Totta kai YH:na joutuu tekemään edelleenkin siivoukset, ruoanlaitot ja lastenhoitamiset ihan itse. Eipähän tarvitse enää siivota ainakaan miehen jälkiä ja tehdä hänelle ruokaa. "

        Ok. On varmaan miehiä, jotka on täysin kädettömiä tai laiskoja kotona. Ja sekin voi olla ihan ok, jos mies sitten muuten kantaa riittävästi korsia kekoon. Itse arvioin tuota niin, että miten kumpikin suhteessa käyttää aikaa itseensä ja perheelle.

        "Pointtina on se, että eroamisen jälkeen saa tehdä asiat omalla tavalla. "

        Tämähän se lienee parisuhteen haastavin juttu sovittaa kahden ihmisen omalla tavalla tekemiset yhteen. Sen lisäksi että huolehtii, että mainitsemasi seksi ja raha ei aiheuta harmitusta tai riitoja.

        "Esimerkiksi ruoanlaitto miehelle on paljon mukavampaa, kun mies kiittää ruoasta ja kehuu sitä sen sijaan, että mies näyttää nyrpeää naamaa koko ajan. Jos mies siivoaa omat jälkensä, niin se on jo tosi paljon. "

        Tämä se on vaikea miehenä ymmärtää, että nämä asiat ei muka kävisi ilmi jo ennen avioliittoa tai lapsia. Piirteitä ihmisessä, jotka on arvokkaita parisuhteessa, mutta täysin "hyödyttömiä" sinkulle.

        "SCRG: Totta kai YH:na joutuu tekemään edelleenkin siivoukset, ruoanlaitot ja lastenhoitamiset ihan itse. Eipähän tarvitse enää siivota ainakaan miehen jälkiä ja tehdä hänelle ruokaa.

        Pointtina on se, että eroamisen jälkeen saa tehdä asiat omalla tavalla. Saa levätä jos siltä tuntuu ilman, että mies arvostelee "laiskottelua", itsekseen saa myös käyttää rahansa ihan miten haluaa ilman, että mies haluaa määräillä, että miehen haluamiset (esim. uusi auto) on tärkeämpää kuin naisen haluamiset (esim. uudet keittiökaapit) ja jos suhde on jo niin huonolla mallilla, että mies antaa pelkästään itsekästä seksiä (esim. ei esileikkejä, vaan laukeaa parilla työnnöllä), niin ehkä sinkkuna se seksielämäkin on tyydyttävämpää, vaikka se sitten olisi vain sooloseksiä.

        Jos joskus tulee uusi parisuhde, niin ei mieheltä mitään Teräsmiehen taitoja kysytä. Tärkeintä on se, että mieheltä saa hyväksyntää, arvostusta ja kunnioitusta. Esimerkiksi ruoanlaitto miehelle on paljon mukavempaa, kun mies kiittää ruoasta ja kehuu sitä sen sijaan, että mies näyttää nyrpeää naamaa koko ajan. Jos mies siivoaa omat jälkensä, niin se on jo tosi paljon.

        Jos alkaisin seurustella miehen kanssa, niin en edellytä häneltä esim. lastenhoitoa tai isäksi ryhtymistä. Jos yhteen muutettaisi, niin totta kai miehen pitäisi tulla toimeen lasteni kanssa ja suhtautua heihin positiivisesti. En voisi kuvitellakaan, että miesystävä suhtautuisi lapsiini vihamielisesti tai kohtelisi heitä kuin ilmaa.

        " Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen sinkkuäitiyteen. "

        Hyvä. Isossa kuvassa (muoti-ilmaus) jokaista tyytyväistä sinkkuäitiä kohden on yksi tyytyväinen tai, kuten palstalta voisi päätellä, tyytymätön sinkkumies.

        sorry tuplatekstistä


      • työssä käyvä
        yh1522 kirjoitti:

        No jo on kumma, olen ollut siinä uskossa että ei Suomessa nälkään pääse kuolemaan. Mutta yritteliäisyyttä se varmasti vaatii, käymistä joka paikassa.. seurakunnaltakin voi saada jotain ruoka-avustusta.

        Näkevät esim. tiliotteista että rahaa pitäisi olla. Jos olet pistänyt rahat humpuukiin niin voi voi.


      • mamitsi

        Mulla on samankaltainen kokemus, mutta meillä oli kyllä pahempaa ensin. Lääkkeeksi tuli se, että yhtenä päivänä romahdin ja vaadin eroamista, sen sijaan että olisin koko ajan puolustellut itseäni. Annoin tulla tuutin täydeltä sitä miltä ilkeily ja syyttely tuntui ja lakkasin esittämästä supernaista joka selvittää kaiken. Kerroin, miten hirvittävän väsynyt olin ja kaipasin apua, jota ei mistään saanut. Tunnustin, että halusin välillä omaa rauhaa ja ylellisyyttä jota oma aika on. Mies oli huuli pyöreänä, kummasteli miksen ollut aikaisemmin puhunut vaan väittänyt vastaan ja huutanut vähintään yhtä kovia sanoja takaisin. Hän ei ymmärtänyt lainkaan sitä, mitä oli tullut sanoneeksi loukaten syvästi ja kuinka kovasti itseäni olin rääkännyt. Meillä siis parisuhde jatkui, kuin taikaiskusta palaten takaisin. Itse älysin, että mies oli mustasukkainen omille lapsilleen ja kaipasi arvostusta myös itselleen, sillä hän pisti kaiken aikansa rahan ansaitsemiseen sen sijasta, että olisi suonut itselleen rauhaa ja sallinut itsensä nauttia perheestä. Hän tunsi kovasti paineita siitä, että elättäisi ja turvaisi koko perheen jatkossa. No meillä alettiin siitä lähtien keskustelemaan ja sanomaan suoraan, jos toinen menee liian pitkälle. Tunnustettiin, ettei kumpikaan ole täydellinen. Olen hyvilläni tästä, sillä yhteiselämä ei ehkä ole täydellistä mutta tyydyttävää enkä usko, että ilman tämän läksyn oppimista meistä kumpikaan olisi myöskään tullut tämän onnellisemmaksi missään uudessa suhteessa. btw. opin, että mieheni rakastaa äitiyden myötä kulahtanutta, vanhentunutta ja lässähtänyttä naista miksi itseni tunsin, enemmän kuin sitä, mikä timmi mimmi olin ennen - lakkasin siis syyttämästä ja vihaamasta itseäni ja se on tehnyt asioista kummasti selkeämpiä, aloin taas hoitamaan itseäni sen sijaan että rankaisin. En enää kuvittele, ettei mieheni muka haluaisi minua siksi, etten ihan hyväksy sitä mahamakkaraa joka peilistä vauvamahan hävittyä näkyy tms. Jostain syystä ulkonäkö ja olemus ovat alkaneet parantua jälleen niiden hullujen pikkulapsivuosien jälkeen ja treenata jaksaa jälleen, syödä terveellisesti jne.


    • Circus Cuckold

      Kaikki tiedämme että yh:t ovat menneet pilluaan jakamaan jollekin jännälle vähä-älyiselle panopellelle, josta ei isäksi ollut. Sen ne ovat laskeneet päällensä ähkimään ja antaneet karvainen perse nousten ja laskien pumpata vitun tiineeksi spermaa täyteen, niin että siitä on heikkolahjainen ruma jännillä äpäränsiittäjän geeneillä varustettu vesipää-äpärä lähtenyt sikiämään.

      Kunnon mies ei voi moista äpäräkonetta löysine äpäräreikineen ja äpärää ja äpärän siittäjää sietää, eikä siihen yhtään rahaa investoida. Kun hän itse olisi halunnut aikoinaan päästä päälle ähkimään ja siittää ja myös kasvattaa. Mutta häntä ei päästetty päälle ähkimään, koska sitä ähkijää ei järkiperustein valittu.

      Miksipä ei etsiä käyttämätöntä naista ja siittää itse omia geenejään kantavat jälkeläisensä? Miksipä alistua aisurisirkuksen pelleksi, tietäen olevansa pelkkä naurun aihe ja lompakko, kun seksihommat ja siitoshommat on panojätkä aiemmin jo hoitanut ja äpärä siitä koko ajan todisteena jaloissa pyörii.

      Se nimittäin perin raskaasti ja ankarasti vituttamalla vituttaa sitä äpärää katsella ja varsinkin jos vielä tämä ex-nussija tulee nurkkiin pyörimään räkien ja haarojaan kourien, niin silloin vasta vituttaa niin vitun vitusti, kun tietää että sillä se siellä haaroissa killuu se äpäränsiitosmulkku ja äpärämälliä täynnä olevat kivekset, joista on ruiskutettu yh:n vittuun, kun se ämmä sille tussureikäänsä antoi.

      Ei silloin horoa raha kiinnostanut, vaan tussureiän antaminen. Mitenkäs se voi olla niin, että silloin meni pillu jakoon vaikka ilmaiseksi, mutta nyt pitääkin maksaa ja pitää elättää äpärää, kun ei jännää panijaa oikein huvita, kun se on jännempää vaan vittu panna.

      • so sorry :(

        Olen pahoillani, että lapsuutesi on ollut rankka ja että äitisi on antanut reikäänsä panopellelle.

        YH:ksi voi joutua myös siksi, että jää leskeksi.


      • Äitinsäolisemmonen?
        so sorry :( kirjoitti:

        Olen pahoillani, että lapsuutesi on ollut rankka ja että äitisi on antanut reikäänsä panopellelle.

        YH:ksi voi joutua myös siksi, että jää leskeksi.

        Tuo CC on joku mielenvikainen joka kirjoittele sairaita juttujaan muillakin palstoilla. Olisipa kiva nähdä äijän (?) naama joskus. Että miltä todella katkera reppana ihmisvihaaja näyttää?


      • ent. neitsyt

        homoliitto on kaltaisillesi naisenvihaajille.


    • Tulin tännekin palstalle vilkaisemaan,kun on kehotettu vaikken sinkku olekaan, enkä yh. Tuskin nyt kuitenkaan jään, mutta vastataan nyt tähän:

      Mä tunnen parikin yh.ta, jotka ovat tulleet raskaaksi luovutetulla, tuntemattomalla spermalla. Eli keinohedelmöityksellä. Nämä äidit eivät saa tietää koskaan lastensa isän henkilöllisyyttä, eivätkä siitä ole välttämättä edes kiinnostuneita, mutta lapset saavat halutessaan nimen selville 18-vuotiaana.
      Miksi he ovat halunneet yksinhuoltajiksi? Koska ovat halunneet äidiksi, vaikka ovat olleet sinkkuja, eivätkä ole vain siksi halunneet harrastaa seksiä jonkun tuntemattoman kanssa, joka ei ehkä edes halua isäksi ja jota naiset eivät muutenkaan halua osaksi elämäänsä.

      • onnellinen yh

        Olen tuosta syystä yh, en halunnut lapsen isää elämääni. En rahallisesti enkä muutenkaan. Hän ei tiedä olevansa lapsen isä. Koska hän ei käyttänyt kondomia, hänen on täytynyt tietää riskit enhän valehdellut käyttäväni ehkäisyä. Elämme onnellista elämää lapsen kanssa. Kun hän on aikuinen kerron hänelle isänsä nimen, jos hän haluaa sen tietää. Miesmalleja hänellä on vaikka kuinka, isäni veljeni, kavereitani ym. Meiltä ei mitään puutu.


      • onnellinen yh kirjoitti:

        Olen tuosta syystä yh, en halunnut lapsen isää elämääni. En rahallisesti enkä muutenkaan. Hän ei tiedä olevansa lapsen isä. Koska hän ei käyttänyt kondomia, hänen on täytynyt tietää riskit enhän valehdellut käyttäväni ehkäisyä. Elämme onnellista elämää lapsen kanssa. Kun hän on aikuinen kerron hänelle isänsä nimen, jos hän haluaa sen tietää. Miesmalleja hänellä on vaikka kuinka, isäni veljeni, kavereitani ym. Meiltä ei mitään puutu.

        Ja oliko tuo mielestäsi oikein lapsen isää kohtaan? Ai niin, ei kai sillä naisten mielestä ole mitään merkitystä. Myöskin lasta kohtaan väärin että tarkoituksella perustetaan "perhe" jossa ei ole isää lapselle.

        Lapsesi voitaisiin viedä isänsä luokse asumaan ja elämään. Ehkä lapsen isä ei halua sinua elämäänsä. Koska et käyttänyt ehkäisyä, niin sinun olisi pitänyt tietää tämä riski. Myös lapsen isällä olisi varmasti siskoja, äiti, ja kavereita joista olisi naisen malliksi, eli ei lapsi sinua äitinä tarvitse.


      • onnellinen tuleva yh
        super-atm kirjoitti:

        Ja oliko tuo mielestäsi oikein lapsen isää kohtaan? Ai niin, ei kai sillä naisten mielestä ole mitään merkitystä. Myöskin lasta kohtaan väärin että tarkoituksella perustetaan "perhe" jossa ei ole isää lapselle.

        Lapsesi voitaisiin viedä isänsä luokse asumaan ja elämään. Ehkä lapsen isä ei halua sinua elämäänsä. Koska et käyttänyt ehkäisyä, niin sinun olisi pitänyt tietää tämä riski. Myös lapsen isällä olisi varmasti siskoja, äiti, ja kavereita joista olisi naisen malliksi, eli ei lapsi sinua äitinä tarvitse.

        Minä vedin ihan hatusta tän tarinan. Mutta ihan siksi, koska tämä on suunnitelmani, olla tuleva onnellinen yh, kuten muutama kaverini. Mutta ehkä olisi parempi tehdä, kuten yksinkertainen.blondi-nikin tuntemat naiset, ottaa luovutettua spermaa, niin ei tule ainakaan sanomista. Nämä spermanluovuttaja-miehet ainakin haluavat isäksi, ilman vastuuta ja tietoa lapsesta ja tietävät seurauksista. Isä-hahmon lapsi saisi, jos sellaisen sopivan joskus löytäisin elämääni, mutta isähahmon löytäminen ei olisi mikään tavoite. Mieluiten yh-mies kelpaisi, koska hänellä olisi sitten jo kokemusta vastuusta jne.

        Jos jättäisin käyttämättä ehkäisyä, niin tietysti tietäisin riskin ja siksi juuri sen tekisinkin!


      • onnellinen tuleva yh kirjoitti:

        Minä vedin ihan hatusta tän tarinan. Mutta ihan siksi, koska tämä on suunnitelmani, olla tuleva onnellinen yh, kuten muutama kaverini. Mutta ehkä olisi parempi tehdä, kuten yksinkertainen.blondi-nikin tuntemat naiset, ottaa luovutettua spermaa, niin ei tule ainakaan sanomista. Nämä spermanluovuttaja-miehet ainakin haluavat isäksi, ilman vastuuta ja tietoa lapsesta ja tietävät seurauksista. Isä-hahmon lapsi saisi, jos sellaisen sopivan joskus löytäisin elämääni, mutta isähahmon löytäminen ei olisi mikään tavoite. Mieluiten yh-mies kelpaisi, koska hänellä olisi sitten jo kokemusta vastuusta jne.

        Jos jättäisin käyttämättä ehkäisyä, niin tietysti tietäisin riskin ja siksi juuri sen tekisinkin!

        Onhan tuo mahdollista, mutta onko se tosiaan mielestäsi oikein?

        Ymmärrän sperman luovutuksen pareille, jotka ovat yrittäneet tehdä lapsen, mutta eivät ole onnistuneet. Itse tahodot tietoisesti olla yksinhuoltaja ja tehdä maailmaan lapsen, joka ei saa isää itselleen.

        Itse en luovuta spermaa juurinkin sen takia että spermani saisi joku yksin elävä nainen.

        Yksinhuoltajan asema Suomessa on sen verran hyvä että tuollaista vaihtoehtoa naiset harkitsevat. Siis tietoisesti yh:ksi hankkiutumista. Samoin erotaan helposti miehestä, koska on sossu, elatusmaksut yms. mukavat jutut.

        Tärkeintä tietysti on se, että ole itse onnellinen, eikö niin?


      • onnellinen tuleva yh
        super-atm kirjoitti:

        Onhan tuo mahdollista, mutta onko se tosiaan mielestäsi oikein?

        Ymmärrän sperman luovutuksen pareille, jotka ovat yrittäneet tehdä lapsen, mutta eivät ole onnistuneet. Itse tahodot tietoisesti olla yksinhuoltaja ja tehdä maailmaan lapsen, joka ei saa isää itselleen.

        Itse en luovuta spermaa juurinkin sen takia että spermani saisi joku yksin elävä nainen.

        Yksinhuoltajan asema Suomessa on sen verran hyvä että tuollaista vaihtoehtoa naiset harkitsevat. Siis tietoisesti yh:ksi hankkiutumista. Samoin erotaan helposti miehestä, koska on sossu, elatusmaksut yms. mukavat jutut.

        Tärkeintä tietysti on se, että ole itse onnellinen, eikö niin?

        Tuntemani yh:tten lapset ovat myös oikein onnellisia. Elävät rauhallista elämää, ei väkivaltaista isää, vanhempien riitoja, työssäkäyvä äiti tienaa tarpeeksi, voidaan matkustella, ostella mitä tarvitaan. Isoisät, enot ja sedät ovat lastenhoitoapuna kuten muutkin sukulaiset.


      • mitätarkoitat?
        super-atm kirjoitti:

        Onhan tuo mahdollista, mutta onko se tosiaan mielestäsi oikein?

        Ymmärrän sperman luovutuksen pareille, jotka ovat yrittäneet tehdä lapsen, mutta eivät ole onnistuneet. Itse tahodot tietoisesti olla yksinhuoltaja ja tehdä maailmaan lapsen, joka ei saa isää itselleen.

        Itse en luovuta spermaa juurinkin sen takia että spermani saisi joku yksin elävä nainen.

        Yksinhuoltajan asema Suomessa on sen verran hyvä että tuollaista vaihtoehtoa naiset harkitsevat. Siis tietoisesti yh:ksi hankkiutumista. Samoin erotaan helposti miehestä, koska on sossu, elatusmaksut yms. mukavat jutut.

        Tärkeintä tietysti on se, että ole itse onnellinen, eikö niin?

        Mitä tarkoitat yh:n asemalla? Jos nainen saa työstään palkkaa ja pystyy elättämään perheensä, tässä tapauksessa lapsen niin mitä erikoista siinä on? Pitäisikö palkkaa pienentää koska hänellä on lapsi. Tai pitäisikö häneltä ottaa sadan euron lapsilisä pois, koska lapsella ei ole isää?


      • Ikisinkku M
        onnellinen tuleva yh kirjoitti:

        Minä vedin ihan hatusta tän tarinan. Mutta ihan siksi, koska tämä on suunnitelmani, olla tuleva onnellinen yh, kuten muutama kaverini. Mutta ehkä olisi parempi tehdä, kuten yksinkertainen.blondi-nikin tuntemat naiset, ottaa luovutettua spermaa, niin ei tule ainakaan sanomista. Nämä spermanluovuttaja-miehet ainakin haluavat isäksi, ilman vastuuta ja tietoa lapsesta ja tietävät seurauksista. Isä-hahmon lapsi saisi, jos sellaisen sopivan joskus löytäisin elämääni, mutta isähahmon löytäminen ei olisi mikään tavoite. Mieluiten yh-mies kelpaisi, koska hänellä olisi sitten jo kokemusta vastuusta jne.

        Jos jättäisin käyttämättä ehkäisyä, niin tietysti tietäisin riskin ja siksi juuri sen tekisinkin!

        Kuinkas on isän oikeuksien laita? Lapsi saa täysi-ikäiseksi tultuaan tietää isän ja rynnii tapaamaan. Isän joka ei koskaan ole saanut kuulua lapsen elämään on varmaan aika vaikea luoda minkäänlaista suhdetta sitten enää lapseen mutta lapsi on oikeutettu perimään isänsä omaisuutta sitten aikanaan vaikkei koskaan ole ollut isän elämässä mukana. Äiti saa lapsen, lapsi saa perinnöt, isä ei saa mitään, reilua.


      • mitätarkoitat? kirjoitti:

        Mitä tarkoitat yh:n asemalla? Jos nainen saa työstään palkkaa ja pystyy elättämään perheensä, tässä tapauksessa lapsen niin mitä erikoista siinä on? Pitäisikö palkkaa pienentää koska hänellä on lapsi. Tai pitäisikö häneltä ottaa sadan euron lapsilisä pois, koska lapsella ei ole isää?

        Jaahas, taisin sohaista jotain ampiaispesää.

        "Mitä tarkoitat yh:n asemalla?"

        Tarkennus: tarkoitan työttömän yh:n asemaa. On mahdollista elää hyvin yh:na Suomessa työttömänä. Eihän sen äidin teoista toki lasta pidä rankaista, vaan yhteiskunnan jotenkin auttaa.

        "Jos nainen saa työstään palkkaa ja pystyy elättämään perheensä, tässä tapauksessa lapsen niin mitä erikoista siinä on?"

        Ei mitään erikoista, vaan niin sen pitääkin olla että itse "perheensä" elättää. Erikoista on se, että nainen on niin itsekäs että ei tahdo lapselleen isää. Tai isä lapsella on, mutta ei sellaisena joka on lapsen elämässä mukana ja kasvattamassa ja huoltamassa lasta.

        "Pitäisikö palkkaa pienentää koska hänellä on lapsi."

        Ei tietenkään. Pitäisikö sinusta, kun tuollainen ajatus tuli mieleesi?

        "Tai pitäisikö häneltä ottaa sadan euron lapsilisä pois, koska lapsella ei ole isää?"

        Kyllä lapsella on isä. Kaikilla lapsilla on isä. Ei sitä lapsilisää tarvitse ottaa, pois koska se olisi lapsen rankaisemista. Tälle naiselle pitäisi osoittaa että tuollainen toiminta on väärin ja vastuutonta. Sitä ei kuitenkaan tapahdu, koska tuollainen on yhteiskunnan puolesta sallittua toimintaa.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Kuinkas on isän oikeuksien laita? Lapsi saa täysi-ikäiseksi tultuaan tietää isän ja rynnii tapaamaan. Isän joka ei koskaan ole saanut kuulua lapsen elämään on varmaan aika vaikea luoda minkäänlaista suhdetta sitten enää lapseen mutta lapsi on oikeutettu perimään isänsä omaisuutta sitten aikanaan vaikkei koskaan ole ollut isän elämässä mukana. Äiti saa lapsen, lapsi saa perinnöt, isä ei saa mitään, reilua.

        Isän oikeuksilla ei ole tässä yhteiskunnassa paljon arvoa. Ei niitä oikeuksia juurikaan ole. Tervetuloa toivottamaan taisteluun feministejä vastaan. Feministejä, jotka eivät kannata tasa-arvoa, vaan naisten etuoikeuksia.


      • onnellinen tuleva yh
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Kuinkas on isän oikeuksien laita? Lapsi saa täysi-ikäiseksi tultuaan tietää isän ja rynnii tapaamaan. Isän joka ei koskaan ole saanut kuulua lapsen elämään on varmaan aika vaikea luoda minkäänlaista suhdetta sitten enää lapseen mutta lapsi on oikeutettu perimään isänsä omaisuutta sitten aikanaan vaikkei koskaan ole ollut isän elämässä mukana. Äiti saa lapsen, lapsi saa perinnöt, isä ei saa mitään, reilua.

        Spermanluovuttaja-miehet ovatkin tästä syystä paras vaihtoehto. He tietävät riskit, kuten jo sanoin ja haluavat silti antaa spermaa. Isä tekee sellaisen testamentin, kuin haluaa, hän voi jättää perinnöttömäksi kaikki ne, keille ei perintöä halua.


      • onnellinen tuleva yh kirjoitti:

        Tuntemani yh:tten lapset ovat myös oikein onnellisia. Elävät rauhallista elämää, ei väkivaltaista isää, vanhempien riitoja, työssäkäyvä äiti tienaa tarpeeksi, voidaan matkustella, ostella mitä tarvitaan. Isoisät, enot ja sedät ovat lastenhoitoapuna kuten muutkin sukulaiset.

        Miksi otit vertauskohdaksi väkivaltaisen isän? Riitelevät vanhemmat?

        Tiedäthän että tuolla tavalla yksinhuoltajaksi hakeutunut nainenkin voi olla väkivaltainen sitä lasta kohtaan? Eikä läheskään kaikki vanhemmat riitele, ainakaan jatkuvasti niin paljon että se lapsen kehitystä haittaisi.

        Lapsi voisi olla vielä onnellisempi jos perheessä olisi se isä.


      • mitätarkoitat?
        super-atm kirjoitti:

        Jaahas, taisin sohaista jotain ampiaispesää.

        "Mitä tarkoitat yh:n asemalla?"

        Tarkennus: tarkoitan työttömän yh:n asemaa. On mahdollista elää hyvin yh:na Suomessa työttömänä. Eihän sen äidin teoista toki lasta pidä rankaista, vaan yhteiskunnan jotenkin auttaa.

        "Jos nainen saa työstään palkkaa ja pystyy elättämään perheensä, tässä tapauksessa lapsen niin mitä erikoista siinä on?"

        Ei mitään erikoista, vaan niin sen pitääkin olla että itse "perheensä" elättää. Erikoista on se, että nainen on niin itsekäs että ei tahdo lapselleen isää. Tai isä lapsella on, mutta ei sellaisena joka on lapsen elämässä mukana ja kasvattamassa ja huoltamassa lasta.

        "Pitäisikö palkkaa pienentää koska hänellä on lapsi."

        Ei tietenkään. Pitäisikö sinusta, kun tuollainen ajatus tuli mieleesi?

        "Tai pitäisikö häneltä ottaa sadan euron lapsilisä pois, koska lapsella ei ole isää?"

        Kyllä lapsella on isä. Kaikilla lapsilla on isä. Ei sitä lapsilisää tarvitse ottaa, pois koska se olisi lapsen rankaisemista. Tälle naiselle pitäisi osoittaa että tuollainen toiminta on väärin ja vastuutonta. Sitä ei kuitenkaan tapahdu, koska tuollainen on yhteiskunnan puolesta sallittua toimintaa.

        Et sohaissut, en ole yh, enkä sellaiseksi aikova. Miten se sitten osoitettaisiin, että toiminta on väärin ja vastuutonta, jos se siis olisi?


      • oma valinta
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Kuinkas on isän oikeuksien laita? Lapsi saa täysi-ikäiseksi tultuaan tietää isän ja rynnii tapaamaan. Isän joka ei koskaan ole saanut kuulua lapsen elämään on varmaan aika vaikea luoda minkäänlaista suhdetta sitten enää lapseen mutta lapsi on oikeutettu perimään isänsä omaisuutta sitten aikanaan vaikkei koskaan ole ollut isän elämässä mukana. Äiti saa lapsen, lapsi saa perinnöt, isä ei saa mitään, reilua.

        Spermaansa luovuttava mies tietää miten toiminta pelaa ja valitsee itse luovuttaako vai ei. Ei ketään mulkusta vetämällä rahdata spermapankkiin.


      • bilsan tunnit
        super-atm kirjoitti:

        Isän oikeuksilla ei ole tässä yhteiskunnassa paljon arvoa. Ei niitä oikeuksia juurikaan ole. Tervetuloa toivottamaan taisteluun feministejä vastaan. Feministejä, jotka eivät kannata tasa-arvoa, vaan naisten etuoikeuksia.

        Eihän tässä ole kuin biologinen ero, nainen voi tulla raskaaksi, pelkällä spermalla. Mies ei kykene tulemaan raskaaksi. Tämä mahdollistaa sen, että nainen voi tulla yksinään äidiksi. Mieskin voi päästä yh-isäksi, mutta se on hankalampaa, kiitos biologian.


      • mitätarkoitat? kirjoitti:

        Et sohaissut, en ole yh, enkä sellaiseksi aikova. Miten se sitten osoitettaisiin, että toiminta on väärin ja vastuutonta, jos se siis olisi?

        Ei sallittaisi spermanluovutusta yksin eläville naisille.

        Myös feminismin saastuttaneessa mediassa asista voitaisiin julkaista muitakin kuin tarkoitukselliseen yksinhuoltajuuteen myönteisesti suhtautuvia juttuja. Myös koulussa voitaisiin kertoa ettei yksinhuoltajuus ole mikään tavoiteltava asia.

        En minä tunne ihmisiä jotka pitäisivät tuollaista toimintaa mitenkään hienona asiana. Tietysti yh-piireissä kannustetaan toisia ja kehutaan. Kai tämä kuuluu samaa sariaan ajattlun kanssa, ettei miehillä tee mitään.


      • bilsan tunnit kirjoitti:

        Eihän tässä ole kuin biologinen ero, nainen voi tulla raskaaksi, pelkällä spermalla. Mies ei kykene tulemaan raskaaksi. Tämä mahdollistaa sen, että nainen voi tulla yksinään äidiksi. Mieskin voi päästä yh-isäksi, mutta se on hankalampaa, kiitos biologian.

        Ja kuinka moni nainen hyväksyisi sen että miehet olisivat tarkoituksella yksinhuoltajia? Juuri synnyttänyt nainen luovuttaisi yksin elävälle miehelle lapsen. Tai yksin elävä mies adoptoisi lapsen.

        Tuskin suhtautuvat yhtä myönteisiesti kuin yksinhuoltajanaiseen.


      • Ikisinkku M
        onnellinen tuleva yh kirjoitti:

        Spermanluovuttaja-miehet ovatkin tästä syystä paras vaihtoehto. He tietävät riskit, kuten jo sanoin ja haluavat silti antaa spermaa. Isä tekee sellaisen testamentin, kuin haluaa, hän voi jättää perinnöttömäksi kaikki ne, keille ei perintöä halua.

        Tietävätköhän tai tulevatko asiaa edes ajatelleeksi siinä luvutusvaiheessa. Eikös niissä luvutsjutuissakin lapsella ole oikeus saada tietää isä täysi-ikäiseksi tultuaan täällä lain mukaan muistaakseni? Eikä muuten onnistu lapsen perinnöttä jättäminen ihan noin vaan:

        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2013/01/19/kun-perinto-uhkaa-menna-ohi/2013588/139

        Ajatellaan tilanne jossa mies luovuttelee useampaan kertaan, vaikka viiidelle lesbofeministille spermaansa järjestelmän kautta. Myöhemmin hän tapaa naisen, rakastuu ja saa lapsen naisen kanssa. Mies vaurastuu matkan varrella kunnes sitten yllättäen menehtyy. Onkohan ihan varma ettei ne lesboille tehdyt ja kieroon kasvatetut lapset tule vaatimaan osúuttaan jättiperinnöstä niin että se miehen oikea elämässä mukana ollut lapsi ei sitten saisikaan kuin kuudesosan?


      • onnellinen tuleva yh
        super-atm kirjoitti:

        Miksi otit vertauskohdaksi väkivaltaisen isän? Riitelevät vanhemmat?

        Tiedäthän että tuolla tavalla yksinhuoltajaksi hakeutunut nainenkin voi olla väkivaltainen sitä lasta kohtaan? Eikä läheskään kaikki vanhemmat riitele, ainakaan jatkuvasti niin paljon että se lapsen kehitystä haittaisi.

        Lapsi voisi olla vielä onnellisempi jos perheessä olisi se isä.

        Kun biologinen kello tikittää ja nainen haluaa raskaaksi niin kauan kuin se on mahdollista hän saattaa tehdä hätäpäissään väärän valinnan. Valita isäksi jonkun, jonka kanssa myöhemmin tulee riitaa jne.

        Yksin äidiksi hankkiutuva nainen ei ainakaan tule raskaaksi vahingossa, ja elä väärän ihmisen kanssa, mitkä asiat vähentävät konflikti-vaaraa.

        Nainen voi sitten myöhemmin kaikessa rauhassa valita itselleen vastuullisen miehen, josta lapsikin pitää. Yhdessä valitaan perheeseen uusi jäsen, jos tarvetta ilmeneekin.


      • mitätarkoitat?
        super-atm kirjoitti:

        Ei sallittaisi spermanluovutusta yksin eläville naisille.

        Myös feminismin saastuttaneessa mediassa asista voitaisiin julkaista muitakin kuin tarkoitukselliseen yksinhuoltajuuteen myönteisesti suhtautuvia juttuja. Myös koulussa voitaisiin kertoa ettei yksinhuoltajuus ole mikään tavoiteltava asia.

        En minä tunne ihmisiä jotka pitäisivät tuollaista toimintaa mitenkään hienona asiana. Tietysti yh-piireissä kannustetaan toisia ja kehutaan. Kai tämä kuuluu samaa sariaan ajattlun kanssa, ettei miehillä tee mitään.

        Tuovain lisäisi lume-liittoja ja tulisi lisää onnettomia liittoja.


      • bilsan tunnit
        super-atm kirjoitti:

        Ja kuinka moni nainen hyväksyisi sen että miehet olisivat tarkoituksella yksinhuoltajia? Juuri synnyttänyt nainen luovuttaisi yksin elävälle miehelle lapsen. Tai yksin elävä mies adoptoisi lapsen.

        Tuskin suhtautuvat yhtä myönteisiesti kuin yksinhuoltajanaiseen.

        Yh-miehethän ovat kaikkien ihailemia sankareita! Ja mm. Jani Toivonenhan sai juuri lapsen tuolla tavoin. Ei se enää ole harvinaista, kyllä sitä tapahtuu.


      • onnellinen tuleva yh
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Tietävätköhän tai tulevatko asiaa edes ajatelleeksi siinä luvutusvaiheessa. Eikös niissä luvutsjutuissakin lapsella ole oikeus saada tietää isä täysi-ikäiseksi tultuaan täällä lain mukaan muistaakseni? Eikä muuten onnistu lapsen perinnöttä jättäminen ihan noin vaan:

        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2013/01/19/kun-perinto-uhkaa-menna-ohi/2013588/139

        Ajatellaan tilanne jossa mies luovuttelee useampaan kertaan, vaikka viiidelle lesbofeministille spermaansa järjestelmän kautta. Myöhemmin hän tapaa naisen, rakastuu ja saa lapsen naisen kanssa. Mies vaurastuu matkan varrella kunnes sitten yllättäen menehtyy. Onkohan ihan varma ettei ne lesboille tehdyt ja kieroon kasvatetut lapset tule vaatimaan osúuttaan jättiperinnöstä niin että se miehen oikea elämässä mukana ollut lapsi ei sitten saisikaan kuin kuudesosan?

        Kyllä tietää, nämä asiat tuodaan harvinaisen selväksi spermaa luovuttaville.Onneksi tällaisia, hyviä miehiä löytyy. He tietävät kaikki riskit ja ne tuodaan selväsanaisesti ja myös paperilla heille esiin.


      • mitätarkoitat? kirjoitti:

        Tuovain lisäisi lume-liittoja ja tulisi lisää onnettomia liittoja.

        Mahdollisesti näin kävisi.

        Mutta mikä ihmeen oikeus naisella siihen lapseen hankkimiseen on? Voi nainen elää myös ilman lasta.

        Jos ei pysty elämään normaalisti miehen kanssa, niin vaihtoehtoisesti voi elää myös ilman lasta.

        Jos nainen nuorena jakaa pillua itseään paljon tasokkaammille miehille, niin ei ole ihmekään jos ei pysty innostumaan millään tavalla tasoisestaan miehestä. Tämä sitten johtaa siihen että haluaa lapsen ilman isää. Kun niitä parhaita miehiä ei kaikille riitä. Ja se suhde olisi naisen mielestä tasoisensa miehen kanssa onneton.


      • bilsan tunnit kirjoitti:

        Yh-miehethän ovat kaikkien ihailemia sankareita! Ja mm. Jani Toivonenhan sai juuri lapsen tuolla tavoin. Ei se enää ole harvinaista, kyllä sitä tapahtuu.

        Jani Toivonen ja hänen tekemisensä ei todellakaan ole kaikkien ihailemia. Jotkut ihailevat, mutta jotkut myös paheksuvat. Jakaa selvästi mielipiteet.

        Yh-mies voi olla joidenkin silmissä sankari, mutta usein sellainen, joka ei ole tarkoituksella sellaiseksi ennen lasta halunnut.


      • oma valinta kirjoitti:

        Spermaansa luovuttava mies tietää miten toiminta pelaa ja valitsee itse luovuttaako vai ei. Ei ketään mulkusta vetämällä rahdata spermapankkiin.

        Niin on oma valinta, mutta vastuutonta sekin.

        Ei ketään sinne mulkusta vedetä. Mutta tilanne pitäisi olla sellainen, että vaikka mulkku spermapankkiin päin kuinka johdattelisikin, niin sinne ei pääsisi. Mitään spermapankkia ei edes olisi olemassa.


      • oma valinta
        super-atm kirjoitti:

        Niin on oma valinta, mutta vastuutonta sekin.

        Ei ketään sinne mulkusta vedetä. Mutta tilanne pitäisi olla sellainen, että vaikka mulkku spermapankkiin päin kuinka johdattelisikin, niin sinne ei pääsisi. Mitään spermapankkia ei edes olisi olemassa.

        Eli ei myöskään lapsettomuushoitoja. Aika julma ihminen olet. Et ainakaan sovelias vanhemmaksi.


      • bilsan tunnit
        super-atm kirjoitti:

        Jani Toivonen ja hänen tekemisensä ei todellakaan ole kaikkien ihailemia. Jotkut ihailevat, mutta jotkut myös paheksuvat. Jakaa selvästi mielipiteet.

        Yh-mies voi olla joidenkin silmissä sankari, mutta usein sellainen, joka ei ole tarkoituksella sellaiseksi ennen lasta halunnut.

        En tarkoittanut juuri Jani Toivosta ja homomiehiä yh-miehillä. Oli yh-mieheksi tullut miten tahansa, sympatiat hän yleensä saa, ainakin äideiltä ja isiltä.


      • mitätarkoitat
        super-atm kirjoitti:

        Mahdollisesti näin kävisi.

        Mutta mikä ihmeen oikeus naisella siihen lapseen hankkimiseen on? Voi nainen elää myös ilman lasta.

        Jos ei pysty elämään normaalisti miehen kanssa, niin vaihtoehtoisesti voi elää myös ilman lasta.

        Jos nainen nuorena jakaa pillua itseään paljon tasokkaammille miehille, niin ei ole ihmekään jos ei pysty innostumaan millään tavalla tasoisestaan miehestä. Tämä sitten johtaa siihen että haluaa lapsen ilman isää. Kun niitä parhaita miehiä ei kaikille riitä. Ja se suhde olisi naisen mielestä tasoisensa miehen kanssa onneton.

        Kyllä ne yh.t voi olla hyvinkin kilttejä naisia, juuri niitä, jotka ei jaa kellekään. Spermapankin avulla voikin tulla sitten raskaaksi, vaikka neitsyenä :)


      • oma valinta kirjoitti:

        Eli ei myöskään lapsettomuushoitoja. Aika julma ihminen olet. Et ainakaan sovelias vanhemmaksi.

        Itse olet julma, koska hyväksyt sinkkunaiselle spermapankin spermat.

        Et ole sovelias vanhemmaksi.


      • rytty
        super-atm kirjoitti:

        Ei sallittaisi spermanluovutusta yksin eläville naisille.

        Myös feminismin saastuttaneessa mediassa asista voitaisiin julkaista muitakin kuin tarkoitukselliseen yksinhuoltajuuteen myönteisesti suhtautuvia juttuja. Myös koulussa voitaisiin kertoa ettei yksinhuoltajuus ole mikään tavoiteltava asia.

        En minä tunne ihmisiä jotka pitäisivät tuollaista toimintaa mitenkään hienona asiana. Tietysti yh-piireissä kannustetaan toisia ja kehutaan. Kai tämä kuuluu samaa sariaan ajattlun kanssa, ettei miehillä tee mitään.

        Miksi kaksi vanhempaa on jotain tavoiteltavaa? Biologisesti ihmiset ovat eläneet yhteisöissäjossa kaikki ovat hoitaneet toistensa lapsia. Onko olemassa vain yksi ja ainoa oikea perhemuoto? Ei lapsi koe hyvää rakastavaa perhettä ongelmaksi vaikka siihen kuuluisi vain isä tai sitten isä ja kymmenen vaimoa ellei yhteiskunta siitä lasta rankaise. Yhteiskunnan suhtautuminen tässä ongelma on ja vain yden totuuden nimeen vannominen. Kaikkien muiden tavat elää kun ovat vääriä, haitallisia, ja ennenkaikkea vastoin MINUN omaa moraalia.


      • hienoa.
        super-atm kirjoitti:

        Itse olet julma, koska hyväksyt sinkkunaiselle spermapankin spermat.

        Et ole sovelias vanhemmaksi.

        Jos ei miehistä enää olekaan isiksi, onhan se hyvä, että pankit on olemassa kun naisista on sentään vielä äideiksi


      • onnellinen tuleva yh kirjoitti:

        Kun biologinen kello tikittää ja nainen haluaa raskaaksi niin kauan kuin se on mahdollista hän saattaa tehdä hätäpäissään väärän valinnan. Valita isäksi jonkun, jonka kanssa myöhemmin tulee riitaa jne.

        Yksin äidiksi hankkiutuva nainen ei ainakaan tule raskaaksi vahingossa, ja elä väärän ihmisen kanssa, mitkä asiat vähentävät konflikti-vaaraa.

        Nainen voi sitten myöhemmin kaikessa rauhassa valita itselleen vastuullisen miehen, josta lapsikin pitää. Yhdessä valitaan perheeseen uusi jäsen, jos tarvetta ilmeneekin.

        Miksi et tehnyt lasta jo ennen kuin on viimeiset hetket biologisesti lapsi tehdä? olisit ensin rauhassa seurustellut ja tutustunut mieheen ja sitten tehnyt lapsen hänen kanssaan. Jaoitko pillua jännämiehille nuoruudessa kun markkina-arvosi oli vielä korkea eikä lapsen teko kiinnostanut?

        Yksinhuoltajana miehen valinta voi olla aika hankalaa.


      • mitätarkoitat kirjoitti:

        Kyllä ne yh.t voi olla hyvinkin kilttejä naisia, juuri niitä, jotka ei jaa kellekään. Spermapankin avulla voikin tulla sitten raskaaksi, vaikka neitsyenä :)

        ihanaa :)


      • rytty kirjoitti:

        Miksi kaksi vanhempaa on jotain tavoiteltavaa? Biologisesti ihmiset ovat eläneet yhteisöissäjossa kaikki ovat hoitaneet toistensa lapsia. Onko olemassa vain yksi ja ainoa oikea perhemuoto? Ei lapsi koe hyvää rakastavaa perhettä ongelmaksi vaikka siihen kuuluisi vain isä tai sitten isä ja kymmenen vaimoa ellei yhteiskunta siitä lasta rankaise. Yhteiskunnan suhtautuminen tässä ongelma on ja vain yden totuuden nimeen vannominen. Kaikkien muiden tavat elää kun ovat vääriä, haitallisia, ja ennenkaikkea vastoin MINUN omaa moraalia.

        Älä sitten tuomitse mielipidettäni, jos se on vastoin SINUN omaa moraaliasi.


      • hienoa. kirjoitti:

        Jos ei miehistä enää olekaan isiksi, onhan se hyvä, että pankit on olemassa kun naisista on sentään vielä äideiksi

        On monestakin miehestä isksi, jopa hyväksi isäksi. Naisille nämä eivät vaan kelpaa, koska ovat itse ilmeisesti niin täydellisiä.

        Onneksi on spermapankit, koska naisista on vielä äideiksi.


      • Ikisinkku M
        onnellinen tuleva yh kirjoitti:

        Kyllä tietää, nämä asiat tuodaan harvinaisen selväksi spermaa luovuttaville.Onneksi tällaisia, hyviä miehiä löytyy. He tietävät kaikki riskit ja ne tuodaan selväsanaisesti ja myös paperilla heille esiin.

        Lieköhän kovinkaan aktiivisesti spermaa vailla olevat kertovat haittapuolista? epäilen etteivät juuri kerro jos ei älyä kysyä. Toisekseen moraalitonta toimintaahan se muutenkin on, riistetään isyyden ilot hyviltä miehitlä kun hyvillä (ainakin toivoakseni) on spermapankki josta voi saada sen lapsen alulle ja yhteiskunta kun sosiaalituilla tukee niin eihän sitä hyvää miestä tarvita mihinkään sitten, panotkin hoituu pa..kojen miesten kanssa.


      • Who cares
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Lieköhän kovinkaan aktiivisesti spermaa vailla olevat kertovat haittapuolista? epäilen etteivät juuri kerro jos ei älyä kysyä. Toisekseen moraalitonta toimintaahan se muutenkin on, riistetään isyyden ilot hyviltä miehitlä kun hyvillä (ainakin toivoakseni) on spermapankki josta voi saada sen lapsen alulle ja yhteiskunta kun sosiaalituilla tukee niin eihän sitä hyvää miestä tarvita mihinkään sitten, panotkin hoituu pa..kojen miesten kanssa.

        Luovuttajalla ei ole Suomessa juridisia velvollisuuksia sitä lasta kohtaan, muuta kuin antaa henkilötietonsa lapselle ja äidille. Eli mitään perintöjä ei saa, ellei laki jonain päivänä muutu. Jos tuolta osin laki ei muutu, en ymmärrä, mitä ihmeen "oikeuksia" luovuttajalta puuttuu.

        Jos taas asia hoidetaan ilman lääkäriä ja muulla tavoin, sitten voi luovuttajan oikeussuoja olla heikommalla.

        Eipä noita keinolapsiin turvautuvia naisia taida olla kuin joitain promilleja vuotuisista synnyttäjistä. Tehkööt mitä tekevät. Meitä on moneksi.


      • 5+10
        hienoa. kirjoitti:

        Jos ei miehistä enää olekaan isiksi, onhan se hyvä, että pankit on olemassa kun naisista on sentään vielä äideiksi

        Onhan miehistä näköjään isiksi sinä missä naisista on äideiksi. Toinen pruuttaa siemenen kuppiin ja toinen synnyttää. Sujuu melko lailla itsestään molemmat.


      • yh1522
        super-atm kirjoitti:

        Itse olet julma, koska hyväksyt sinkkunaiselle spermapankin spermat.

        Et ole sovelias vanhemmaksi.

        Voisit aivan hyvin luovuttaa spermaasi klinikalle - luovuttaja saa määritellä kenelle sitä annetaan joten voit määritellä että ei yksinäisille naisille. Tosin vain murto-osan miehistä sperma on tarpeeksi hyvälaatuista jotta se kelpaisi spermapankkiin. Siitä vaan kokeilemaan.

        Onneksi iso osa luovuttajamiehistä on avarakatseisia ja hyväksyvät hoidot myös yksinäisille naisille.


      • jukkis! tietää parha
        onnellinen yh kirjoitti:

        Olen tuosta syystä yh, en halunnut lapsen isää elämääni. En rahallisesti enkä muutenkaan. Hän ei tiedä olevansa lapsen isä. Koska hän ei käyttänyt kondomia, hänen on täytynyt tietää riskit enhän valehdellut käyttäväni ehkäisyä. Elämme onnellista elämää lapsen kanssa. Kun hän on aikuinen kerron hänelle isänsä nimen, jos hän haluaa sen tietää. Miesmalleja hänellä on vaikka kuinka, isäni veljeni, kavereitani ym. Meiltä ei mitään puutu.

        ... paitsi että lapsesta ei tule ihan täysipainoista ihmistä ilman isää... nähty on!


      • todellakin ovat
        super-atm kirjoitti:

        ihanaa :)

        Ukot valittaa ettei saa naista ja valittaa jos naiset jakaa pillua. Ihmeellisiä valittajahyypiöitä.


      • täysipainoista??
        jukkis! tietää parha kirjoitti:

        ... paitsi että lapsesta ei tule ihan täysipainoista ihmistä ilman isää... nähty on!

        Etkö ole valittanut että ainakin naiset painaa liikaa?


    • yes or no

      Käsittääkseni Suomessa ei ole tarpeeksi miehiä luovuttajina. Niinpä spermaa tuodaan Suomeen esim. Tanskasta, joka on geeneiltään riittävän lähellä suomalaista (ihon ja hiusten väri, kasvojen piirteet).

      Meillä Suomessa iso ongelma on siinä, että ne, joilla on älyä, valtaa ja menestystä eivät hanki lapsia, vaan meillä lisääntyy köyhät ja kouluttamattomat, joilla ei ole mitään ammatillista mielenkiintoa hankkia uraa ja toimia myöhemmin kannustavana esimerkkinä lapsilleen, että kannattaa hankkia koulutus ja panostaa työuraan. Myös maahanmuuttajat esim. somalit lisääntyvät runsaasti. Jos esimerkiksi koulutettu nainen, joita täälläkin palstalla on runsaasti moitittu, haluaa lapsen, niin parempi tietenkin niin, että hän lisääntyy edes lapsettomuusklinikan kautta kuin jakelemalla itseään pitkin yökerhoja. Tällaisilla naisilla on rahaa elättää lapsensa yksin ja toimia hyvänä esikuvana lapsilleen.

      Ihan toinen ongelma on sitten siinä, että miten saadaan kohtaamaan ne sinkkumiehet ja -naiset, jotka haluavat lapsia ja heillä on siihen ainesta. Vastaavasti pitäisi saada kohtaamaan ne parisuhdetta haluavat miehet ja naiset, jotka eivät halua koskaan lapsia. Näissä asioissa on vaikea tehdä kompromisseja.

    • Olivia5

      Ei kai kukaan ajattele eroavansa varsinkaan jos liitossa on lapsia. Minä menin nuorena naimisiin 22-vuotiaana, kuvittelin aikakin rakastavani. Olimme naimisissa 4 vuotta ennen lapsen syntymää. Lapsi oli hyvin tervetullut ja rakas meille molemmille. Liitto ei silti kestänyt, erosimme lapsemme oltuaan 10-vuotias.
      Minusta on hyvin vaikeata nuorena tietää sopivatko luonteet oikeasti yhteen, kun vielä vanhemmalla iälläkin on vaikeata valita oikein. Valitsimme väärin, meidän luoneet eivät sopineet yhteen, varsinkaan kun miehestäni tuli besserwisser, ja minua ei ärsytä mikään muu luonteenpiirre niin paljon kuin mainittu luonteenpiirre. Hän nousi hyvin nopeasti johtoasemaan työpaikallaan, haukkui kaikkia muita ihmisiä luusereiksi, vähä-älyiseksi, en jaksanut hänen jatkuvaa itseensä kehuminen. Erosimme 14-vuoden avioliittovuoden jälkeen, minusta tuntuu, että ero oli helpotus molemmille omalla tavalla. Miestäni varmaan taas jollainlailla ärsytti, että olin syntynyt kultalusikka suussa, vaikka hän kyllä osasi käyttää sitä hyväkseen. Olen kuitenkin tosi onnellinen meidän avioliitosta, siitä siunautui maailman ihanin lapsi joka on älykäs, kaunis, sympaattinen ja hyväluonteinen.
      Vuoden päivät pyörin sinkkuna (lapsi jäi asumaan luokseni, kävi isänsä luona joka toinen viikonloppu). Tapasin sitten miehen johon rakastuin ihan eri tavalla kuin aikoinaan aviomieheeni. Kuvittelin löytäväni unelmien mieheni, komea, varakas, karismaattinen ja ihan täysin minuun rakastunut, en ollut kokenut vastaavaa koskaan. Koin kuitenkin hyvin nopeasti, että suhteessamme oli jotakin outoa, rupesin tutkimaan narsismiin ja myös biopolaarisuuteen liittyvää kirjallisuutta, ja tajusin, että tällä kertaa olin valinnut todellakin väärin. Mies olisi halunnut lapsen kanssani mutta olin jo nähnyt hänen luonteensa joten en halunnut ”sairaan” miehen kanssa ruveta lapsentekoon. Sain revittyä itseäni irti suhteesta pitkän ajan kuluttua, yritettyäni useita kertoja aikaisemminkin. Lapseeni tämä suhde onneksi ei vaikuttanut ratkaisevasti, asuin koko suhteemme aikana yksin lapsen kanssa mistä olen hyvin onnellinen näin jälkikäteen.
      Tämän jälkeen minusta on tullut todellakin varovainen, minulla on rima hyvin korkealla. Tarjontaa olisi vaikka millä mitalla, olen kuitenkin edelleen kaunis hoikka ja hyvin toimeentuleva nainen. En toisaalta tiedä haluanko edes suhdetta enää, en varmaan koskaan enää halua asua jonkun kanssa, olen niin tottunut asumaan yksin ja oppinut arvostamaan vapauttani, etten hevin siitä luovu.
      Avioliittoni en kadu, meillä oli monta hyvää vuotta yhdessä, vaikka miehessäni oli luonteenpiirteitä jotka ärsyttivät minua suunnattomasti, meistä vain tuli enemmän kavereita kun rakastavaisia, ja antoihan liitto meille lapsemme.
      Olen monesti ajatellut toista liittoani, sain kokea suurta rakkautta mutta myös niin paljon surua ja epävarmuutta, että valitsisin pois tämän jakson elämästäni jos se olisi mahdollista.

      • jukkis! tietää parha

        jukkis! tietää parhaiten

        Onko tässäkin nainen joka lihoi, ja siksi ukolle riitti ja oli pakko lähteä?


    • Taas tätä pahsaa

      Ikisinkku M.. Muistappa itse kaivaa se kristallipallo, kun satut joskus naiseen törmäämään..
      Tule sitten myöhemmin kertomaan, että se pallo lupasi sulle loppuelämän rakkauden. Sä nyt vaan satuit vaihtamaan sun rakkauden kohteen ja jätit perheesi.. Että älä sinä yritäkään väittää, ettet sinä voisi itse olla perheesi petturi.

      Ei sullakaan ole tietoa, mistä eri syistä parit eroavat ja kuinka moni pari yrittää korjata suhteen?

      Onko susta parempi aiheuttaa syyttömille lapsille, elinikäisiä traumoja rakkaudettomassa kodissa? Lapset aistivat asioita, ilman sanoja.

      Pidätkö mieluummin ne halvatun kulissit ja leikit nauttivasi elämästäsi?

      Missä on se luimuileva ja pakenevat äijäporukat, jotka ovat perheensä jättäneet? Takuulla, tällä palstalla on myös naisensa ja/tai perheensä jättäneitä mätämunia.
      Yksikään ei kehtaa myöntää.. Eipä tietenkään.

    • yksi yksinhuoltaja

      Hei

      Minä en tietysti osa vastata kuin omasta puolestani. Minulla kävi niin, että mies vaikutti hyvältä mieheltä ja isältä siinä vaiheessa kun mentiin yhteen. Ja näin olikin myös muutamia vuosia sen jälkeen kun lapsi syntyi. Mutta sitten mies joutui työttömäksi ja sortui juomaan. Eikä mitenkään vähän, vaan ei päässyt enää viinasta eroon vaikka sai töitäkin (jotka sitten meni taas viinan takia). Jos toinen on joka ilta kännissä ei suhteesta tule mitään. Eikä lasta olisi erossa voinut alkoholistille antaa. Joten eipä paljon muuta mahdollisuutta kuin olla yksinhuoltajana.

      Onneksi olen huomannut, että on niitä fiksujakin miehiä, joita ei lapsi haittaa... joten jos yhtään tuuri käy, niin tämä yksinhuoltajan pesti ei ole lopullinen.

      • jukkis! tietää parha

        ettei kuitenkin käynyt niin että sinä lihoit ja siksi ukkosi alkoi ryypätä suruunsa? Kerroppa nyt rehellisesti montako kymmentä kiloa lihoit?


    • lapset onneks tehty

      No voi herranpieksut,

      asia ei ole noin mustavalkoinen !

      Mistä sitä tietää, millaiseksi suhde muuttuu lasten myötä?

      Kun voisikin tuon testata ennen lasten saamista...

    • Katala nainen

      Nainen on taitava lypsää mieehn kuiviin siis rahat, omaisuusden. Hankkii usealle eri miehelle lapsia ja saa sievoiset summat erilaisia tukia, etuuksia jne.

      Onko kyseessä siis jonkinasteinen elanto lasten kustannuksella. Erotaan usein ja viedään toisen omaisuus.

      Nainen onkin katala, ovela ja yhdellä reimupiirakalla saa vaikka mitä.

      • ajattele yläpäällä

        Ei miehen tarvitse lisääntyä yhdenkään naisen kanssa. Lisääntyminen on ihan vapaaehtoista. Ei häviä rahat eikä omaisuus. Tyhmä tomppeli on sellainen mies joka vastentahtoaan lisääntyy.


    • kat(u)jaNainen

      No minulle kävi niin että annoin vieraan miehen panna minua firman pikkujouluissa miesten vessassa ja mieheni sai tietää. Meni sit menojaan sen kummemmin selittelemättä ja maksaa vaan sen minimin lapsesta mulle mikä on pakollinen. Uhkas vielä varmuuden vuoksi teettää isyystutkimuksenkin. Eikä se panokaa edes ollu kummonen. Pelkkä sutasu kiireessä. Typerä kun olin kännissä ja se osas liehitellä ja kehuskella itteesä ja varsinkii mua. Olen kuulemma todella vetävä pakkaus ja kiihottava että oikeen tanssin aikanakin sillä seiso, vai liekkö ollu joku villasukka lahkeessa rutullaan. Firman sähkömies se oli. Hyvä mies meni lopullisesti. Sähkärikää ei enää ees moikkaa.

      • 09876543211

        Luuletkos että joku uskoo näitä naisen kirjoittamiksi? Vai onkos ätminkäisessä transun vikaa?


    • jukkis! tietää parha

      Tässä on syynä se, että nämä yh-naiset ovat lihonneet suhteen aikana. Niistä on siis tullut läskejä, pullukoita. Eihän se alkuperäinen mies ole tällaisesta kiinnostunut, joten ero siitä seuraa. Naiset ei vaan tajua sitä asiaa. Siksi lihonneet suomi-neidot pitäisi lähettää afrikkaan, ikään kuin kehitysapuna afrikan miehille, ja ottaa hoikkia ulkomaalisia naisia tilalle. Esim. thaimaasta, venäjältä, ukrainasta... sieltä missä naiset vielä on naisia (eikä läskejä)

      Jukkis! tietää parhaiten

    • heihaloo1

      Tosiaan kyllä moni nainen on Katala hankkii lapsen,, lapsen saatuaan antaa lähtöpassit miehelle joka joutuu maksamaan elatusmaksuja vaikka nainen on se joka jättää miehen ja miltei aina lapsi jää äidille vaikka isäkin oisi kunnollinen hyvä isä.eli äiti saa tukia sieltätäältä ..vuokratukia,lapsilisät,toimeentulotukia .elatusmaksutjne.miksi valtio maksaa,, kun tosiaan viattomat lapsetkin saavat kärsiä kun kuitenkin hetikohta nainen ottaa toisen miehen ja lapsi jää toiseksi kun ollaan taas niinrakastuneita että........

      • zxzxzxzxzcccc

        No jos se satku tai pari miehen elämän kaataa niin ehkä pitäisi keskittyä muihin ongelmiin, eikä sellainen mikään hyvä mies ole joka omien lastensa elatusmaksuista vinkuu.


      • jukkis! tietää parha
        zxzxzxzxzcccc kirjoitti:

        No jos se satku tai pari miehen elämän kaataa niin ehkä pitäisi keskittyä muihin ongelmiin, eikä sellainen mikään hyvä mies ole joka omien lastensa elatusmaksuista vinkuu.

        YHTEENVETONA voisi sanoa, että naisille pitäisi lisääntyminen tehdä luvan varaiseksi. Nythän kuka vaan fätsoliina tumpelo saa ruveta äidiksi. Näin ei pitäisi olla.

        Tai pitäisi edes läpäistä jonkinlainen koulutus, vähän niinkuin "äidin ajokortti". Ajokortilla ei tietenkään ajettaisi äitiä, vaan se olisi lupa hankkiutua äidiksi. Kyllä se useimmiten olisi parasta lapsen olla miehen hoteissa, vaikka sitten homo-miehen tai miehien

        jukkis! tietää parhaiten


      • siitä vaan
        jukkis! tietää parha kirjoitti:

        YHTEENVETONA voisi sanoa, että naisille pitäisi lisääntyminen tehdä luvan varaiseksi. Nythän kuka vaan fätsoliina tumpelo saa ruveta äidiksi. Näin ei pitäisi olla.

        Tai pitäisi edes läpäistä jonkinlainen koulutus, vähän niinkuin "äidin ajokortti". Ajokortilla ei tietenkään ajettaisi äitiä, vaan se olisi lupa hankkiutua äidiksi. Kyllä se useimmiten olisi parasta lapsen olla miehen hoteissa, vaikka sitten homo-miehen tai miehien

        jukkis! tietää parhaiten

        Miehethän voi ruveta lisääntymään ihan itse.


    • maksumiestä

      On vain kivaa tekaista tenava , yksin saa kaikenlaiset avut ja tuet . Eikä tarvitse sietää äijää marisemassa .

      • en halua

        Yksinkö? Eikö se tenava kuluta mitään? Liian kalliiksi tulee silti vaikka tuet saisi.


    • Onnellinen yh

      Voi sentään... olen eronnut jo vuosia sitten liki 15 vuoden liitosta miehen juomisen ja vieraissa käymisen vuoksi.(Nämä kaksi asiaa liittyivät saumattomasti toisiinsa, kyse ei ollut siis huonosta kohtelusta miesparalla kotona :D ) Eron jälkeen olen ollut paitsi äiti, mutta myös yrittäjä joka työllistänyt muita, hoitanut omat velvoitteeni niin lapsiani kuin yhteiskuntaakin kohtaan. Uutta miestä en ole ottanut, kaljaa en juo, sosiaalietuuksia olen saanut lapsilisän ja siihen suunnattoman yh-korotuksen, :))))

      Erotessani mies sai pitää talon, veneen ja suurimman osan irtaimistoa, vaikka meillä ei avioehtoa ollutkaan. Lapseni, kaikki kaksi, kohta jo aikuista, olen saanut saman miehen kanssa, eikä ajatuksenakaan ole ollut lisääntyä jokaisen vastaantulevan kanssa. Olen sujuvasti minimoinut omat menoni, jotta tähän maailmaan saattamani lapset saisivat tarvitsemansa..ajokortin, mopon, lukion kirjat.. molemmat ovat osaavia, fiksuja ja ihmisiä arvostavia nuoria, palkkatyössäkin jo olleet. Kaikki lähtee kasvatuksesta, niin siitä millainen se on ollut sillä yh-äidillä kuin myös sillä millaisia eväitä me yh-äidit annamme eteenpäin.

      Ihmettelen katkeruutta miehissä, jotka asiaa puivat, niin täällä kuin muuallakin.. olisiko syytä aikuistua ja miettiä, että jokaiseen ratkaisuun tarvitaan ihmissuhteissa enemmän kuin yksi henkilö. Tuomitsevia pikkumiehiä odottanee nimenomaan se tilanne, että se oma lapseton prinsessa saattaa jossain mutkassa ottaa sen yhdessä hankitun nyytin kainaloonsa ja kappas, uusi yh on syntynyt..mitäs sitten? Me emme saa takuuta ihmissuhteisiin, vaikka meillä olisi kaikki palikat niin entäs jos sillä toisella onkin erilaiset? Mieluummin ajattelisin, että opetellaan olemaan sovussa, oli niitä lapsia tai ei..

      Ja tarkennan, en siis henkilökohtaisesti ymmärrä tarvetta hankkia lapsia useissa suhteissa, arjen pyörittäminen on varmasti kovin haasteellista noissa perheissä. Toivotan kuitenkin heillekin aurinkoisia päiviä.

      • jukkis! tietää parha

        ...ja kerropa nyt rehellisesti, paljonko lihoit 15v liiton aikana? Jukkis veikkaa että 15-30 kg. SIINÄ on syy eroosi, ei missään muussa!


      • Ikisinkku M

        "Ihmettelen katkeruutta miehissä, jotka asiaa puivat, niin täällä kuin muuallakin.. olisiko syytä aikuistua ja miettiä, että jokaiseen ratkaisuun tarvitaan ihmissuhteissa enemmän kuin yksi henkilö."

        Jaa ihmettelet. Vain naiset joilla on kaikki valta lapsiasioissa voi ihmetellä katkeruutta. Teillä kaikilla halutessanne on ne ihanat lapset, arvaas miten meillä miehillä kun ei ole mitään valtaa ja suunnilleen jokainen nainen tekee ne lapsensa niille miehille joista sitten pitää erota. Vapaat, hyvät lapsettomat naiset on aikalailla marginaalia ja Ihan h..tin hyvät valttikortit on olla joko ilman perhettä tai sitten ottaa joku yhäri joka luutavasti ei enää lapsia haluakaan kun sillähän jo on ne jännäapinalle tekemänsä. Oliskohan teidän naistenkin joskus syytä vähän aikuistua? Te voitte aina tehdä itsellenne mieluisen valinnan, suurin osa meistä miehistä ei sitä saa tehdä kun on vain huonoja kortteja pakassa.


      • ......
        jukkis! tietää parha kirjoitti:

        ...ja kerropa nyt rehellisesti, paljonko lihoit 15v liiton aikana? Jukkis veikkaa että 15-30 kg. SIINÄ on syy eroosi, ei missään muussa!

        Niinpä tietenkin. Etkö muuta keksi typerys.
        Aika pullakoita perheen isiä tuolla näkee ja useimmiten se on hoikkana pysyneelle naisella yhdentekevä asia. Naimisiin mennessä tietää että kiloja voi tulla vuosien myötä. Myös sille UKOLLE.


    • Mörö

      Minä olen miettinyt, että miksi niitä yh-naisia on niin paljon. Itse en niitä ole hakenut deittipalveluissa koskaan ja syyksin on aika selvä. Mä pelkään sitä tilannetta kun se onkin kolmen kauppa tai siitä ylöspäin. Itse totta kai toivon omia lapsia, mutta ei se nyt ihan sama ole kun siellä on jo toinen juoksemassa...

      Kinkkisiä on kysymykset elämässä.

      Tosin tähän olen tekemässä muutosta ja kohtaa pelkoani, koska tiedän et siellä yh-naisissa on oltava aivan mahtavia ihmisiä :)

    • Viikonloppuisä

      Asian voisi kysyä myös toisinpäin!
      Miksi te miehet teette lapsia sellaisen naisen kanssa,johon ette halua sitoutua?
      Kyllä lapsen tekoon tarvitaan kaksi.Monesti vain on niin,että nainen on se joka kantaa lapsesta vastuun. Vastuu toisen ihmisen kasvamisesta ja kehittymisestä on suuri. Silti naiset saavat vain törkyä päällensä kantaessaan yksin vastuun lapsesta.
      Koskaan en ole edes tajunnut,kun sanotaan yksinhuoltaja. Koko sanan saisi lopettaa.Kyllä se huoltajuus kuuluu molemmille.

      • tympääntynyt

        niinpä. kannattasko ilmoittaa että kiihkon hetkellä minulllakin löytyy niitä kortnkeja. ai niin se on miehen tehtävä. vaikka sen puoleen sehän on ukon häpeä jos ei ole valveutunut.


    • sinisimmuja

      Eihän se ole ollut pysymisestä kiinni, vaan siitä että tämä nainen ainakin oli sinisilmäinen kun tapasi mukavan, hyvätapaisen, urheilullisen miehen, jolta vielä tivasin, ettei tämä ole väkivaltainen /käyttänyt väkivaltaa. Ei tietystikään.. totuus paljastui sitten kun esikoisemme kasvoi vatsassa, mies olikin uusiorattijuoppo ja tämä hölmö uskoi, että oli ottanut opikseen.

      Soittelin sitten aikani poliiseja humalaisena ajelevan perään ja eron jälkeen sitten kuulin, että oli saanut pahoinpitelytuomion ex-vaimonsa pahoinpitelystä eron jälkeen.

      Mieluummin nyt kasvatan itse lapseni, vaikka miehiä onkin tarjolle tullut. En halua ketään moniongelmaista lasteni elämään, enkä kyllä omaanikaan :)

    • Janaina-67

      Onko ketään kysynyt ikisinkulta, miksi on ikisinkku, taitaa olla miehessä vika.... mistä koko ketju on alkanut. Minkäikäinen ikisinkku olet?

      Omalla kohdallani ensimmäinen mieheni osoittautui narsistiksi ja alkoholistiksi ja jos en olisi tajunnut pienen lapseni kanssa silloin lähteä, niin valkotakkiset olisi minut vienyt. Ja lapsi jäänyt alkoholistille.

      Seuraava mieheni oli hyvä isä, mutta kun olet liian hyvä äiti ja vaimo, niin hän juoksi omissa harrastuksissaan, oli salibandyä, metsästystä ja kalastusta, hyviä harrastuksia, MUTTA kun minun harrastuksilleni ei ollut aikaa, niin ja jos sängyssä vaan pidetään huoli omista tarpeistaan, niin ei kai se ole ihme jos ruohikko aidan toisella alkaa kiehtomaan, vai mitä. Asettakaapa itsenne moiseen tilanteeseen?!?

      Yh-äitinä viihtynyt jo monta vuotta, kommentteja kiitos!

      • Af Tötterström

        YH:t ovat sinkkuina syystä jyystärin.


    • ytrreewwqq

      Moni mies muuttuu lasten myötä, miten tuollaisen voi ennustaa? Etenkin palstan ätmit olisivat todennäköisesti sellaisia, mustasukkaisia omalle lapselle, valittaisivat "ylimääräisistä" kuluista yms..

    • sinkkuna pysytkin

      Voi luoja todella annat hyvän kuvan miesten logiikasta! Siis toki maa on pullollaan neitokaisia, jotka ovat halunneet VAUVAN (kun puhutaan lapsesta ja sen hankkimisesta on homma heti vakaammalla pohjalla) Ja vielä on ne ketkä hankkivat muksun pitääkseen suhteen koossa (kaikki tietää miten siinä käy) Mutta PALJOOON on tilanteita missä mies ei kestäkkään vastuuta, hommaa mitä lapsen hoito vaatii ym. Kauheita tarinoita saa lukea ja kuulee miehistä, jotka odotus aikana ollut ihan innoissaan ja kavereille kertoillu ja vaikka mitä.. Sitten synnytyslaitokselta lähtenyt, pakannut kamansa ja häipynyt. Sitten kaikkien pitäisi vaan ymmärtää miestä, ei ollut valmis jne jne..Voihan pyhä sylvi jos nainen tekisi saman! Olisi sairas, ämmä, luopio, hullu ja vaikka mitä.. Ai niin väkivaltaiset miehet unohtui, moni pitää sen puolen jopa vuosia salassa, sitten napsahtaa (aloittajan mielestä kai pitäisi jäädä ottamaan turpaan) Hohhoijaa unohtuikohan vielä jotain..niin vaikea se on ilman toimivaa kristalipalloa toimia oikein...PS: tämä kirjoitus on ihmiseltä kenellä ei ole/tule olemaan lapsia...

    • Onnellinen yh

      Täsmennetäänpä sitten äskeistä.. saman suuntainen paino oli koko ajan, kiloissa saman verran kuin miehellä siirtyi tukanraja.. :D Ja huoltajuus on lasten isällä täsmälleen siinä määrin kuin hän on sen halunnut ottaa, pakottamatta, määräilemättä, uhkailematta tai kiristämättä. Maksaa lapsilleen mitä maksaa, siitäkään ei ole koskaan riidelty. Naisilla ei siis ole kaikki valta. Lainkin mukaan lapsella on OIKEUS molempiin vanhempiinsa, turhaa lässytystä muuta väittää. Ja on niin isejä kuin äitejäkin jotka eivät tätä ymmärrä, mutta turha yleistäminen pois.

      Eropäätöstä pureskelin liki viisi vuotta, yritin keskustelua, yhteisiä harrastuksia, matkoja, uutta puhtia elämään monin tavoin. Jälkikäteen on helppo katsella taaksepäin ja nähdä ne omatkin virheensä mutta myös todeta, että tuskin tilanne olisi mihinkään muuttunut. Mies on nyt kolmatta kertaa naimisissa ja juo entistä enemmän.. Sekin lienee minun ahteriini avioliiton aikana kertyneiden kilojen syy..?


      Edelleenkään en vallitsevien stereotypioiden vuoksi ole juurikaan jaksanut miehiä vilkuilla, olen keskittynyt lapsiini, työhöni, ystäviini ja opiskeluun. Eipä tarvitse itseään hävetä :)

      Plus tietysti sekin, etten mäkään ole niin valmis muuttamaan elämääni jonkun miehen takia, eron jälkeen en ole miehen kanssa asunut. Enkä ajatellut jatkossakaan.

      Nämä täällä sinkkuutaan ja meitä kamalia yksin- ja yhteishuoltajia rutisevat miehet ja naiset voisivat miettiä omaa asennettaan ylipäätään, mahtavatko he noinkin avoimen suvaitsemattomina elämäänsä ihmistä löytääkään...

      • tympääntynyt

        kysymys on biologiassa. eukko haluu jatkaa sukuaan vaikka vieraissa käymällä. ei siitä siskot/veljet pääse yli eikä ympäri. kersa pitää vääntää vaikka väkipakolla koska naapurin tiina... sellasia voimia on turhaa käydä vastaan koska olet AINA itsekäs sovinisti. vaikka muuten kannustan tuikkaamaan joka reikään jossa karvaa ympärilla niin muista käyttää kortsua. se hetki saattaa kustantaa 18 vuotta ja turhaa huolta.


      • tympääntynyt
        tympääntynyt kirjoitti:

        kysymys on biologiassa. eukko haluu jatkaa sukuaan vaikka vieraissa käymällä. ei siitä siskot/veljet pääse yli eikä ympäri. kersa pitää vääntää vaikka väkipakolla koska naapurin tiina... sellasia voimia on turhaa käydä vastaan koska olet AINA itsekäs sovinisti. vaikka muuten kannustan tuikkaamaan joka reikään jossa karvaa ympärilla niin muista käyttää kortsua. se hetki saattaa kustantaa 18 vuotta ja turhaa huolta.

        ja lopulta sinä olet paskiainen. sontakeppi sontiainen joka kelpaa vain lapsilisän maksuun halusit tai ei. muijas mielestä olet jotain käymälän valista muuloin paitsi kun hän tarvitsee apua tai sinusta saadaan jotain hyötyä. siispä suosittelen kortsun käyttöä ja valikoimaan kenen kanssa peuhaa.


    • miks ei mies?

      Voi myös kysyä miehiltä, miksi väännätte lapsia eukon kanssa, ettekä sitten jaksa yhdessä kasvattaa heitä isoiksi, ettekä suurelta osin edes ryhdy täydellisiksi yhteishuoltajiksi osallistuen 50 % lasten elämään?

    • Mahtaako aloittaja tietää, miten lapset maailmaan tulevat? Joskus ne tulevat ihan omin luvin ja saattaa käydä niinkin, että mies pötkii pakoon.

    • Roger more

      Kerran kokeilin naisen kanssa, jolla oli lapset, samassa huushollissa asumista toki oli itselläkin niin oli täysi HELVETTI irti, en ota enää koskaan toisen nussimia pentuja nurkkiini pyörimään, pysyn sinkkuna on HELVETIN helppoo huh, huh.

    • En tarvii

      Olen 30-vuotias 4 lapsen yh-äiti.
      En ota pidemmäksi aikaa yhtäkään miestä luokseni asumaan.
      Minulle riittää että tulen raskaaksi kun saan haluamani miehen
      kiikariin. On helpompi kasvattaa lapset itse, vaikka kaikilla
      lapsilla on eri isä, kunhan mies vaan huolehtii elatusmaksuista.

      • 12+12

        Äläs ätmi provoile.


      • tympääntynyt

        siinä olee ja osu. kakaras varmaan myös eri väriä yksi musta yksi valkoinen yksi keltainen mutta tuskin viimenen punanen.


    • Elämänpolku

      Seurailin tässä viestiketjua ja vastaan kysymykseen omalta osaltani, miksi olen yksinhuoltaja. Kun on nuori niin elämäänsä ei kukaan meistä...eikä edes keski-ikäisenä pysty ennustamaan 10 vuoden päähän siitä hetkestä tai ensimmäisestä vuodestakaan, kun on aloittanut seurustelusuhteen toisen kanssa.

      Olin 13 vuotta naimisissa entisen elämänkumppanini kanssa ja ennen sitä seurustelimme kolmisen vuotta. Avioliittomme ensimmäisinä vuosina syntyivät lapsemme. Yksikään lapsi ei saanut alkuaan ilman yhteistä päätöstä vaan lasten tulo oli molempien tahto. Kuitenkin ajan saatossa kasvoimme erillemme toisistamme ja molemmilla oli suuria haasteita työelämän rintamalla. Se sinällään jo koetteli parisuhdettamme. Siihen vielä lisäksi kun pistää epäonnistuneen talokaupan ja siitä seuranneet vaikeudet, niin parisuhde alkoi olla todella lujalla koetuksella. Emme selvinneet näistä elämän koettelemuksista vaan parisuhde alkoi kylmetä. Viimeinen niitti avioliitossamme oli se, että toinen osapuoli lähti hakemaan onneaan sieltä missä kuvitellaan ruohon olevan vihreämpää.

      Avioliitto oli lopullisesti tuhoon tuomittu. Luottamusta ei enää ollut ja muutenkin kun ei ollut yhteen hiileen puhaltamisen tunnetta kummallakaan niin pistettiin sitten lusikat jakoon. Lapset hoidamme sulassa sovussa ja emme taistele lasten hoidosta tai maksujen maksamisesta. Erotaipaleen alussa riitoja syntyi, mutta nyt kun erosta alkaa olla viisi vuotta niin kumpikin pyrkii joustamaan toisen työtilanteiden mukaan.

      Voisin olettaa, että syy siihen, että nykyään on niin paljon eronneita perheitä, on siinä että eroaminen on tehty nykyään helpoksi. Lisäksi työelämän paineet ovat tänä päivänä aivan toista luokkaa kuin esimerkiksi ennen 90-luvun lamaa. Enää ei riitä, että ihminen tekee vain yhtä työtä elämänsä loppuun asti. Mikään ei enää nykyään ole varmaa.

      Myös mediasta lukemamme jutut siitä tästä ja tuosta asiasta koskien parisuhdetta muokkaavat kuvaamme siitä, mitä parisuhteen pitäisi olla. Parisuhteestakin on tehty suorittamista nyky-yhteiskunnassa, jota pitää analysoida ja mitata jollakin helvetin laskukaavalla tai jotain muuta vastaavaa.

      Kerron tässä mielipiteeni nyt kaikille, jotka täällä ihmettelevät tai herjaavat yh-äitejä. Olisikohan arvostelijoilla syytä tuntea ensin ihmisten elämäntarinaa ennenkuin ryhtyy ainakaan kovin sanoin tuomaroimaan. Väärin toimineita naisiakin lasten hankinnan suhteen varmasti on...siitä en kiistele, mutta se, että muutaman tapauksen perusteella tuomitaan kaikki on melkoisen kapeakatseista ajattelua.

      • Ikisinkku M

        Hyvä ja asiallinen vastaus sinulta mutta sen verran kommentoin että en tässä nyt sen kummenmmin ole halunnutkaan herjata mutta voisitte te naisetkin joskus ymmärtää sen että ihan yhtälailla kuin te olette nähneet mahdottomana sen lapsenne/lapsienne isän kanssa olemisen aivan yhtä mahdottomana moni miestä sinkkumiehistä näkee parisuhteen jo lapset hankkineen naisen kanssa. Minua ainakin tympii se että enemmän sääntö kuin poikkeus nykyään on että jos ajaudut juttusille jonkun naisen kanssa selviää että sillä on jo lapsi/lapsia eikä sitten voi kiinnostua siitä, ei siis se ero vaan se että teette niitä lapsia hätiköiden on mikä ihmetyttää/harmittaa ihan siksi kun se käytännössä tuomitsee meidät elämään ilman perhettä.


      • jaari jaari jaa
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Hyvä ja asiallinen vastaus sinulta mutta sen verran kommentoin että en tässä nyt sen kummenmmin ole halunnutkaan herjata mutta voisitte te naisetkin joskus ymmärtää sen että ihan yhtälailla kuin te olette nähneet mahdottomana sen lapsenne/lapsienne isän kanssa olemisen aivan yhtä mahdottomana moni miestä sinkkumiehistä näkee parisuhteen jo lapset hankkineen naisen kanssa. Minua ainakin tympii se että enemmän sääntö kuin poikkeus nykyään on että jos ajaudut juttusille jonkun naisen kanssa selviää että sillä on jo lapsi/lapsia eikä sitten voi kiinnostua siitä, ei siis se ero vaan se että teette niitä lapsia hätiköiden on mikä ihmetyttää/harmittaa ihan siksi kun se käytännössä tuomitsee meidät elämään ilman perhettä.

        En herjaa mitenkään miehiä mutta lähes kaikilla joiden kanssa ajaudun juttusille on lapsia monen eri naisen kanssa eikä sitten voi kiinnostua siitä. Ei siis se ero vaan se että teette lapsia hätiköiden kun se käytännössä tuomitsee minutkin elämään ilman perhettä.
        On aivan mahdotonta nähdä parisuhde jo lapset hankkineen miehen kanssa.


      • Af Tötterström

        Elämänpolulle: Eiköhän sieltä yh-tarinoista kaikista löydy ne samat nimittäjät. Mun on nimittäin vaikea uskoa, että kaikki miehet ovat sikoja.


      • Af Tötterström
        Af Tötterström kirjoitti:

        Elämänpolulle: Eiköhän sieltä yh-tarinoista kaikista löydy ne samat nimittäjät. Mun on nimittäin vaikea uskoa, että kaikki miehet ovat sikoja.

        Sitä paitsi ensimmäiset virheet tehdään jo yleensä hyvin varhaisessa vaiheessa. Niilläkin saattaisi olla jotain ennustearvoa.

        Lopuksi vedotaan tietämättömyyteen ja kokemattomuuteen.

        Kylmää, mutta sanoisin, että pitää aika suurelta osin paikkansa.

        Mihinkään yksittäistapaukseen en kuitenkaan ota kantaa.


    • iso-äiti10

      Juu tähän on todella helppo vastata. En koskaan edes suunnitellut ottavani miestä tarkoitus oli tehdä lapsi koska halusin lapsen. Noh Irviniä lainatakseni en kerro kuinka jouduin naimisiin, ehkä sorruin miehen kyyneliin... No tein sitten useamman lapsen ja kasvatin lopulta heidät yksin. Kaikki aikuisia ja voivat hyvin en todellakaan kaivannut kaltaistasi miestä siihen sotkemaan elämäämme :D

    • HennaB

      Tääl miehist oo mihinkään, haen keväällä Banjulista
      oman kullan, joka osaa rakastaa.

    • elv3

      Naiset ovat yksinhuoltajia yksinkertaisesti siitä syystä ,että tämän päivän äijillä ei ole resursseja elättää perhettä!
      Älkää hyvät naiset ottako äijiä sohville elätettäviksi!

      • Ikisinkku M

        Resursseja kyllä olisi mutta ei ole niitä ennestään lapsettomia naisia joihin resursseja voisi käyttää :)


      • tympääntynyt
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Resursseja kyllä olisi mutta ei ole niitä ennestään lapsettomia naisia joihin resursseja voisi käyttää :)

        suomessa miehen osa on maksaa. oli sitten parisuhteessa tai ei. me ollaan hassu kansa siinä mielessä että akat tappaa itsensä rahasta, ukot akasta. vaikka se on totuus että kakaroita ei tehdä vaan saadaan niin totuus on se että kersa joutuu ennen aikuisikää kokemaan noin 3 isäukkoa. en siis ihmettele kun nykynuoret on tutkalla päääsääntoisesti. ja armeijaan pääsy sekä miehisyys hakusessa.


      • Ikisinkku M
        tympääntynyt kirjoitti:

        suomessa miehen osa on maksaa. oli sitten parisuhteessa tai ei. me ollaan hassu kansa siinä mielessä että akat tappaa itsensä rahasta, ukot akasta. vaikka se on totuus että kakaroita ei tehdä vaan saadaan niin totuus on se että kersa joutuu ennen aikuisikää kokemaan noin 3 isäukkoa. en siis ihmettele kun nykynuoret on tutkalla päääsääntoisesti. ja armeijaan pääsy sekä miehisyys hakusessa.

        Kirjoitat asiaa. eipä kai ne parhaat mahdolliset eväät tosiaan elämään ole kun isäukot vaihtuu melkein samaan tahtiin kuin autot ja asunnot. sellaisilla roolimalleilla se kierre sitten varmaan vaan jatkuu kun se on muka ikäänkuin se normaali parsiuhdemalli.


      • tympääntynyt

        jooo. ja miksi ukot on pa. ei sen puoleen vaativaan kaivoon voi vain tietyn määrän kantaa vettä. ja totuus on että eukon omat rahat on häntä varten. ei perheen.


      • tympääntynyt
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Kirjoitat asiaa. eipä kai ne parhaat mahdolliset eväät tosiaan elämään ole kun isäukot vaihtuu melkein samaan tahtiin kuin autot ja asunnot. sellaisilla roolimalleilla se kierre sitten varmaan vaan jatkuu kun se on muka ikäänkuin se normaali parsiuhdemalli.

        ei sen puolleen mikä on se normaali parisuhdemalli mutta tunnetko yhtään kulta tai hopia häitä viettänyttä paria nykypäivänä. tuntuu että kersa pihalle ja sitten ukko ulos ja uutta tilalle. =D ja lopulta ukko on sitoutumiskammoinen ja kranttu.


      • Ikisinkku M
        tympääntynyt kirjoitti:

        ei sen puolleen mikä on se normaali parisuhdemalli mutta tunnetko yhtään kulta tai hopia häitä viettänyttä paria nykypäivänä. tuntuu että kersa pihalle ja sitten ukko ulos ja uutta tilalle. =D ja lopulta ukko on sitoutumiskammoinen ja kranttu.

        Suunnilleen noin, tuonne jonnekin ylemmäs aiemmin linkitin tutkimuksen jonka mukaan 4 viidestä eroa hakevasta on nainen, silti se mies on sitoutumiskyvytön muka aina jos naiselta kysytään.


    • lystii

      Itse halusin vain lapsen. Mies olisi ollut ihan kiva mutta koska sopivaa ei löytynyt niin tein lapsen eksäni kanssa jonka kanssa oli ollut vuositolkulla onoffia. Molemmille ok-diili, en voisi olla onnellisempi mukulastani ja isäänsä pieni näkee useamman kerran viikossa. Näin saan itse luoda omat säännöt kotiimme eikä tarvitse tehdä kompromisseja. En sitten tiedä olenko ollut vähän liiankin itsenäinen kun sopivaa suhdetta ei ole löytynyt.

      Moni kyselee, onko yksinäistä, mutta meillä arki välillä jopa liiankin vilkasta niin yksinoleminen (ja myös yhdessäoleminen lapsen kanssa) iltaisin tai viikonloppuisin on ainoastaan ihana juttu. Ja olihan siihen tottunut jo ennenkin lasta.

      Sossua en harrasta ja muutenkin asiat kunnossa. Oma kämppä ja urahommat kondiksessa, harrastuksia löytyy ja matkustellaan paljon.

      En aktiivisesti etsi uutta miestä mutta jos joku sopiva sattuu kohdalle tulemaan niin ihan hyvin voisin harkita suhdetta.

    • oliko tarpeeksi

      Miksi te miehet ette käytä ehkäisyä alatte seurustella sit ku vahinko sattuu häivytte.Toinen juttu nainen odottaa niin mies kuolee. Kolmas seurustelette kaikki ihanaa nainen tuleekin raskaaksi mies tajuaa vapaus menee alkaa ryypätä kuka jaksaa katsella juoppoa kun lapsi tulossa ja miehen työssäkäyntikin kärsii juopottelun takia parempi erota ja hoitaa lapsi itse. Se et yksinhuoltaja etsii seuraa on sitä läheisyyden kaipuuta juttelukaveria normaalia halua ketään ei ole luotu olemaan yksin Mutta mitä on tarjolla miehet haluavat vain seksiä ajatelkaas joskus yläpäällänne älkääkä aina alapäällä Turha syyttää naisia tai yksinhuoltajia kukaan ei vapaaehtoisesti halua olla yksinhuoltaja mut pakon edessä mieluummin se kun että lapselle huono perhe

      • Ikisinkku M

      • tympääntynyt

        sorry. ei kaikki ukot vaan karkaa, RYYPPÄÄ ja petä. kait se on nykyisin se että nähdään peikkoja joka puskassa ja veikossa. suurin osa ukkeleista on on ihan tutustumisen arvoisia mutta eukot on niin fakkiintuneita omiin stereotypioihin hakkaavasta, ryyppäävästä, sekopäästä että ei kersan jälkeen uskalla uuteen suhteeseen. sitten vingutaan kun muksu kasvaa aikuiseks ja lähtee pesästä.


    • tinttarella1

      Itse aikanaan rakastuin mieheen joka oli 21 v.ja minä 17v. Mies oli tuolloin jo eronnut ja yhden lapsen isä.Ymmärsin kuitenkin heti ettei tästä miehestä isäksi ole, joten päätin että pidän lapsen vaikka todennäköisesti joudun sen itse elättämään. Erosimme kun lapsi oli 3- vuotias, ja sen jälkeen mies on ollut aviossa 3 kertaa ja saanut 5 lasta lisää.Ja jos kysyt miksi tein tämän lapsen, niin voin vastata, että kyllä, tämä mies oli nuoruuteni suuri rakkaus, enkä koskaan kadu, että sain tämän laosen, sillä hän on maailman ihanin nuorimies ja olemme todella läheisiä toisillemme.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe