Ulkomaille velkoja pakoon?

luikero

Osaakohan joku vastata tällaiseen kysymykseen.

Olen aika pahasti velkaantunut. Itse asiassa luulen, että en pysty velkojani enää kunnialla hoitamaan.
"Ongelmana" on että omistan hieman maata ja pienen asunnon. Haluaisin pitää ainakin toisen.

Minulla on nyt mahdollisesti tilaisuus muuttaa ulkomaille.
Mutta eläkkeen tahdon suomesta.
minulla on vielä yli 10 vuotta eläkkeeseen.. ehkä enemmänkin kun niitä rajoja nostetaan.

Jos nyt lähden ja lopetan kaikki velkojen maksun niin mitä siitä seuraa?
Kumpi tapahtuu ennemmin velkojen vanheneminen vai eläkkeelle pääsy?
Sillä en haluaisi että ulosotto vie osan eläkkeestä.

Voinko edes joutua ulosottoon, jos haastemies ei tavoita minua, kun lymyilen Thaimaassa?

295

20981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+3

      Ei haastemiehen tarvitse sua tavoittaa, lopulta haasteet jätetään sijaistiedoksiantona poliisille ja velkoomustuomio voidaan antaa. Velat vanhenee 15 vuodessa käräjätuomiosta, joten et välty eläkkeen ulosmittaukselta. Lisäksi maat ja asunnot ulosmitataan varmasti, jos pakoilet ulosottoa ulkomailla - ei niiden ulosmittaukseen sua tarvita.

      Joten ei oikein toimi suunnitelmasi jos haluat samalla säilyttää omaisuuttasi. Paljonko sitä velkaa sitten on? Jos kerran haluat maasta tai asunnosta säilyttää toisen, niin riittäiskö toisen niistä myynti ihan vapaaehtoisesti kuittaamaan velat?

      • Voutisi

        Eipä niit pakoon pääse,
        tai ei ainakaan kukaan tähän mennessä,
        ain me saadaan asiat vireille ja
        tulevaisuus sit tulee olemaan aika kurja,
        mutta aina saa yrittää paeta omia
        tyhmiä tekojaan.
        Jos ei ole poikaa vastaamaan teoistaan,
        ni ain pari kukautta ehdit siel nauttia elämästä,
        sit iskee totuus silmille!


      • Talousnero(c)
        Voutisi kirjoitti:

        Eipä niit pakoon pääse,
        tai ei ainakaan kukaan tähän mennessä,
        ain me saadaan asiat vireille ja
        tulevaisuus sit tulee olemaan aika kurja,
        mutta aina saa yrittää paeta omia
        tyhmiä tekojaan.
        Jos ei ole poikaa vastaamaan teoistaan,
        ni ain pari kukautta ehdit siel nauttia elämästä,
        sit iskee totuus silmille!

        Velkaantuminen ei aina johdu tyhmistä teoista, vaikka sellaisiakin tapauksia on paljon. Joskus yrittäjä voi ylivelkaantua, jos ei osaa hoitaa konkurssia tai hakeutua yrityssaneerausta (mikäli sellaiseen edes pääsee).

        En tunne lainsäädäntöä niin hyvin että osaisin sanoa paon hyödyistä tai haitoista, mutta ensisijaisesti kannattaisi ottaa härkää sarvista ja kysyä, millaista apua voi saada ja miten tilanteen voi hoitaa. Lainan/luotonantajankin etu on, että edes mahdollisimman suuri osa lainoista tulee maksettua takaisin. Tällöin sopiminen voi hyvinkin olla molempien osapuolien etu, koska pakkohuutokaupassa hinnat jäävät yleensä aika olemattomiksi, eikä kumpikaan hyödy.

        Pahoitteluni tilanteestasi varsinkin jos olet yrittäjä. Jos taas olet vinguttanut visaa kaiken kivan ostamiseen, niin voi voi...


      • mies kaks ysi
        Talousnero(c) kirjoitti:

        Velkaantuminen ei aina johdu tyhmistä teoista, vaikka sellaisiakin tapauksia on paljon. Joskus yrittäjä voi ylivelkaantua, jos ei osaa hoitaa konkurssia tai hakeutua yrityssaneerausta (mikäli sellaiseen edes pääsee).

        En tunne lainsäädäntöä niin hyvin että osaisin sanoa paon hyödyistä tai haitoista, mutta ensisijaisesti kannattaisi ottaa härkää sarvista ja kysyä, millaista apua voi saada ja miten tilanteen voi hoitaa. Lainan/luotonantajankin etu on, että edes mahdollisimman suuri osa lainoista tulee maksettua takaisin. Tällöin sopiminen voi hyvinkin olla molempien osapuolien etu, koska pakkohuutokaupassa hinnat jäävät yleensä aika olemattomiksi, eikä kumpikaan hyödy.

        Pahoitteluni tilanteestasi varsinkin jos olet yrittäjä. Jos taas olet vinguttanut visaa kaiken kivan ostamiseen, niin voi voi...

        Ei tule kyllä onnistumaan.Varmasti voidaan käräjillä lyödä nuijaa ihan ilman sinun tavoittamistasi ja ulos mitata omaisuuttta sekä työttömyyskorvauksen taikka eläkkeen osia.Turha on kuvitella tuomoisia.

        Toisekseen, olisiko kiva elämää tietää että jossain koti maassa odottaa velat ja rästit korkoineen etkä voisi enään ikinä palata.Lisäksi saisit pelätä loppu elämän milloin sinut tavoitettaisiin.

        Taitaa olla vain parempi pistää kaikki myyntiin ja ottaa opikseen; Velkaa ei oteta jolleii kykene maksamaan!


      • Juristi.

        Vuoden alusta tuli muutos lakiin velan vanhentumisesta. Velka vanhentuu nyt 20 tai 25 vuodessa entisen 15 tai 20 sijasta.


      • Kuolit tsunamissa?
        Voutisi kirjoitti:

        Eipä niit pakoon pääse,
        tai ei ainakaan kukaan tähän mennessä,
        ain me saadaan asiat vireille ja
        tulevaisuus sit tulee olemaan aika kurja,
        mutta aina saa yrittää paeta omia
        tyhmiä tekojaan.
        Jos ei ole poikaa vastaamaan teoistaan,
        ni ain pari kukautta ehdit siel nauttia elämästä,
        sit iskee totuus silmille!

        Entä jos lavastaa oman kuolemansa Thaimaassa antaa henkilöpaperit jollekin vieraalle turistille joka kuolee vaikka skootteri onnettomuudessa. Thaikusta saattaa saada pimeän henkilöllisyyden? Tai omaisesi väittävät sinun olleen pian tapahtuvassa lento onnettomuudessa Aasian yllä. Ruumistahan ei löydetä merestä koskaan.


      • Oikea juristi
        Juristi. kirjoitti:

        Vuoden alusta tuli muutos lakiin velan vanhentumisesta. Velka vanhentuu nyt 20 tai 25 vuodessa entisen 15 tai 20 sijasta.

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.


      • 18+4
        Kuolit tsunamissa? kirjoitti:

        Entä jos lavastaa oman kuolemansa Thaimaassa antaa henkilöpaperit jollekin vieraalle turistille joka kuolee vaikka skootteri onnettomuudessa. Thaikusta saattaa saada pimeän henkilöllisyyden? Tai omaisesi väittävät sinun olleen pian tapahtuvassa lento onnettomuudessa Aasian yllä. Ruumistahan ei löydetä merestä koskaan.

        Tätä ennen pitää myös ottaa kunnon henkivakuutus ja määrätä vakuusrahat maksettavaksi kaverille, joka sitten tuo ne sinulle.


      • ettäs pahvi tiedät
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.

        uusinta ei auta kun tulee vuodet täyteen


      • Kokenut ja nähnyt
        Voutisi kirjoitti:

        Eipä niit pakoon pääse,
        tai ei ainakaan kukaan tähän mennessä,
        ain me saadaan asiat vireille ja
        tulevaisuus sit tulee olemaan aika kurja,
        mutta aina saa yrittää paeta omia
        tyhmiä tekojaan.
        Jos ei ole poikaa vastaamaan teoistaan,
        ni ain pari kukautta ehdit siel nauttia elämästä,
        sit iskee totuus silmille!

        Haha. trolli. Kun olet rajojen ulkopuolella ja omaisuus on realisoitu, niin siihen loppuu perintä.


      • HÖPÖ HÖPÖ
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Ei tule kyllä onnistumaan.Varmasti voidaan käräjillä lyödä nuijaa ihan ilman sinun tavoittamistasi ja ulos mitata omaisuuttta sekä työttömyyskorvauksen taikka eläkkeen osia.Turha on kuvitella tuomoisia.

        Toisekseen, olisiko kiva elämää tietää että jossain koti maassa odottaa velat ja rästit korkoineen etkä voisi enään ikinä palata.Lisäksi saisit pelätä loppu elämän milloin sinut tavoitettaisiin.

        Taitaa olla vain parempi pistää kaikki myyntiin ja ottaa opikseen; Velkaa ei oteta jolleii kykene maksamaan!

        "Taitaa olla vain parempi pistää kaikki myyntiin ja ottaa opikseen; Velkaa ei oteta jolleii kykene maksamaan!"

        Kyllä on HARVINAISEN typerä kommentti. Onneksi tuollaiset tyypit on kuitenkin vähemmistössä - suomi olisi muuten vielä pahemmassa jamassa...


      • juci1

        Haasteita ei anneta tiedoksi sijaistiedoksiantona, jos velallinen asuu ulkomailla. Eihän velallisen tarvitse tulla esim. Thaimaasta Suomeen haasteita kuittaamaan. Sijaistiedoksianto tapahtuu, mikäli vastaaja välttelee tiedoksiantamista. Ulkomailla asuminen ei ole haastemiehen välttelyä.


      • meitsi1
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.

        Totta kai vanhenee.


      • Elossa vielä
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.

        Eikös normaalit velat saa anteeksi 10-15-vuodessa, mutta rikospuolen velkomus tuomioistuimen päätös päivästä 20-vuotta! Ole jo 19-vuotta odottanut ja 2.5-vuotta vielä niin haen eläkettä tai mitä lie sitten teenkin???
        Velkomukseni on ollut suppea "otanta"..koska työtuloja ei ole ollut. liiton rahat ulosmitattiin samoin Palkkatukityöstä saama tulo jotain 700 e kuussa jäi palkkaa käteen.

        5-vuotta olen "elänyt" hengittänyt Kelan 520 e kuussa.


      • 11+1
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Ei tule kyllä onnistumaan.Varmasti voidaan käräjillä lyödä nuijaa ihan ilman sinun tavoittamistasi ja ulos mitata omaisuuttta sekä työttömyyskorvauksen taikka eläkkeen osia.Turha on kuvitella tuomoisia.

        Toisekseen, olisiko kiva elämää tietää että jossain koti maassa odottaa velat ja rästit korkoineen etkä voisi enään ikinä palata.Lisäksi saisit pelätä loppu elämän milloin sinut tavoitettaisiin.

        Taitaa olla vain parempi pistää kaikki myyntiin ja ottaa opikseen; Velkaa ei oteta jolleii kykene maksamaan!

        Työmarkkinatuesta, peruspäivärahasta eikä takuueläkkeestä voi ulosmitata.


      • velat vanhentunut

        osa veloista vanhenee 3vuodessa osa 5 vuodessa osa 10v riippuu lainasta jos velkoja uusii velan silloin vasta 10v oikeuden päätöksestä kokemusta on älä puhu paskaa


      • Että näin
        Elossa vielä kirjoitti:

        Eikös normaalit velat saa anteeksi 10-15-vuodessa, mutta rikospuolen velkomus tuomioistuimen päätös päivästä 20-vuotta! Ole jo 19-vuotta odottanut ja 2.5-vuotta vielä niin haen eläkettä tai mitä lie sitten teenkin???
        Velkomukseni on ollut suppea "otanta"..koska työtuloja ei ole ollut. liiton rahat ulosmitattiin samoin Palkkatukityöstä saama tulo jotain 700 e kuussa jäi palkkaa käteen.

        5-vuotta olen "elänyt" hengittänyt Kelan 520 e kuussa.

        Velan lopullisen vanhentumisen
        määräaika on 20
        vuotta, jos velkoja on yksityishenkilö
        tai saatava
        perustuu rikokseen.

        Miten niin ei vanhene koskaan??


      • mies kaks ysi
        HÖPÖ HÖPÖ kirjoitti:

        "Taitaa olla vain parempi pistää kaikki myyntiin ja ottaa opikseen; Velkaa ei oteta jolleii kykene maksamaan!"

        Kyllä on HARVINAISEN typerä kommentti. Onneksi tuollaiset tyypit on kuitenkin vähemmistössä - suomi olisi muuten vielä pahemmassa jamassa...

        Nii... tai saahan sitä ottaa velkaa ja hukkua..no siihen itseensä.. ;)


      • detfyguhj
        Voutisi kirjoitti:

        Eipä niit pakoon pääse,
        tai ei ainakaan kukaan tähän mennessä,
        ain me saadaan asiat vireille ja
        tulevaisuus sit tulee olemaan aika kurja,
        mutta aina saa yrittää paeta omia
        tyhmiä tekojaan.
        Jos ei ole poikaa vastaamaan teoistaan,
        ni ain pari kukautta ehdit siel nauttia elämästä,
        sit iskee totuus silmille!

        kaikki juhani palmut nimenomaan jättää verot maksamatta koska ei tiedä yhtään paljonko tulee vuoden aikana tienaamaan. ostaa brasiliasta kämpän käteisellä eikä jätä maksujälkiä kortilla ja se on siinä. kun ei ole osoitetta, ei pystytä varmistamaan, että tieto on mennyt perillä. Sitten ne vanhenee ajan myötä.

        Maija Lahtinenhan on interpolin etsityin suomalainen. Tiedetään missä on mutta ei löydetä. Miljoonat mukana ollut jo monta vuotta kun ei maksa kortilla.


      • ölkj
        Juristi. kirjoitti:

        Vuoden alusta tuli muutos lakiin velan vanhentumisesta. Velka vanhentuu nyt 20 tai 25 vuodessa entisen 15 tai 20 sijasta.

        Tuohan on vanha velka joten 15 vuotta tai jos velkoja on yksityishenkilö niin 20 vuotta.


      • yetrhsgfds
        Kuolit tsunamissa? kirjoitti:

        Entä jos lavastaa oman kuolemansa Thaimaassa antaa henkilöpaperit jollekin vieraalle turistille joka kuolee vaikka skootteri onnettomuudessa. Thaikusta saattaa saada pimeän henkilöllisyyden? Tai omaisesi väittävät sinun olleen pian tapahtuvassa lento onnettomuudessa Aasian yllä. Ruumistahan ei löydetä merestä koskaan.

        No mitäs luulet, että mitä niille maille ja asunnolle tapahtuu kun omistaja kuolee? Vai menisikö ne kuolinpesästä velkojen lyhennykseen?


      • mulkero!

        Ne ulosmitataan joka tapauksessa, jos ei pysty velkojaan maksamaan, vaikka ei pakoilisi missään.

        Kysyjälle tiedoksi:

        -Ulosotto ulottuu myös eläkkeisiin eli suojaosuuden ylittävä osa menee automaattisesti ulosottoon.
        -Ulosottovelat ei välttämättä automaattisesti vanhene, jos velkoja muistaa uusia ne ajoissa. Joitakin velkoja pystyy välttelemään tietyn ajan esim. elatusmaksut ja verovelat. Ne vanhenee tietyn ajan kuluessa. Yksityinen velkoja pystyy velkomaan rajattomasti, mutta se vaatii velkojalta aktiivisuutta.


      • defrghjklö

        Jos on velkaa ottanut se täytyy maksaa.Mitä ajattelisit jos joku lainaisi sinulta,jättäisi maksamatta ja pakenenisi niitä Thaimaahan.


      • sdva,va,va
        defrghjklö kirjoitti:

        Jos on velkaa ottanut se täytyy maksaa.Mitä ajattelisit jos joku lainaisi sinulta,jättäisi maksamatta ja pakenenisi niitä Thaimaahan.

        Mistä tiedät että on ottanut velkaa...?
        Itsellä ulosotossa vieläkin useita tuhansia, mutta velkaa en ole ikinä ottanut penniäkään. Mulla jäi aikanaan laskut maksamatta vakavan masennuksen takia, ei vain voimat riittäneet.. vois vähän miettiä ennenkuin tuomitsee..


      • ............
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Nii... tai saahan sitä ottaa velkaa ja hukkua..no siihen itseensä.. ;)

        Yritä nyt idiootti tajuta, että kaikilla ei ole ulosottoa velanoton takia..sen takana voi olla mitä vain.


      • ahia
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.

        Velat vanhenee 5 vuodessa jos niitä ei siinä välissä peritä millään tavoin..jos peritään niin silloin vanhenee joka tapauksessa 15vuodessa..


      • ulkomailla
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.

        Juuri näin. Velka ei tosiaankaan vanhene koskaan, jos uusitaan ennen vanhenemista ja tätä tehdään kaikissa veloissa aivan yleisesti. Niin että odottelu ei auta mitään. Ainoastaan maksaminen auttaa, jos haluaa elää kunnollista elämää. Tietysti voi yrittää kikkailla kiertämällä maksuja, mutta ne seuraa kyllä sitkeesti perässä hamaan hautaan.


      • nuori yrittäjä

        Olen itse sinua "HILJAA11" nuorempi yrittäjä.

        En tiedä mistä kaltaisiasi "mistään ei tule mitään"-asenteella liikkuvia lusmuja tulee.
        Ja voi kyllä, voin kertoa että olen huonoista lähtökohdista ponnistanut. Koskaan ei ole kukaan auttanut. Vanhemmistani ei ole apua näissä jutuissa ollut.

        Lähdin aikoinaan kokeilemalla, erehtymisellä ja onnistumisella liikkeelle, ja aloin hallitsemaan tekemiseni ja tietämään mitä teen.
        En ole koskaan pitänyt mitään mahdottomana, joskin tietenkin olen kulkenut jalat maassa mutta pää pilvissä.

        Sapettaa ihmiset jotka hokevat "ei mistään tuu mitään!",
        arvaa monestikko olen ollut tilanteessa jossa moni olisi luovuttanut ja lähtenyt thaimaahan? Monestikko olen joutunut sumplimaan ja ajattelemaan päässäni seuraavaa siirtoa ja pyörinyt iltaisin sängyssäni?

        Nykyään olen siinä tilanteessa että aion palkata työntekijöitä ja laajentaa..
        Sikäli huvittavaa että työntekijät ovat suurella todennäköisyydellä minua paljon vanhempia, jotka sitten tupakkatauoillaan voivat manata kuinka mistään ei tule mitään.

        Jos luoja suo, minulla on 10-15 vuoden päästä tilanne että voin lähteä sinne thaimaaseen ihan vaan lomailemaan, eikä mitään väliä ainakaan talouden kannalta kauanko olen pois.


      • lapsikin tietää
        ............ kirjoitti:

        Yritä nyt idiootti tajuta, että kaikilla ei ole ulosottoa velanoton takia..sen takana voi olla mitä vain.

        Jos, vaikka hankkisit elämän sen sijaan että netissä hauklut toisia.


      • uusi mastercard
        ulkomailla kirjoitti:

        Juuri näin. Velka ei tosiaankaan vanhene koskaan, jos uusitaan ennen vanhenemista ja tätä tehdään kaikissa veloissa aivan yleisesti. Niin että odottelu ei auta mitään. Ainoastaan maksaminen auttaa, jos haluaa elää kunnollista elämää. Tietysti voi yrittää kikkailla kiertämällä maksuja, mutta ne seuraa kyllä sitkeesti perässä hamaan hautaan.

        oletko muuttanut suomen lakia,kyllä maassa täytyy lakia noudattaa.velkaasioissa täytyy luotonantajan tarkistaa velallisen maksukyky riski on tajuttava ,moni ottaja niin kun minä totesin ei kannata maksaa 15 v rennosti voi suunnitella uutta elämää rahaasioita puhtailla luottotiedoilla.


      • Velat ei vanhene edes kuoleman jälkeen tässä natsi-valtiossa uskokaa pois. Vouti käyttää jotain f....king kikkaa ja aina ne edestä löytyy. Verovelka vanhenee, muut ei.


      • pauseri1
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velka ei vanhene koskaan, jos se uusitaan aina vanhentumista ennen. Aika alkaa alusta.

        Mites tämmönen ku vuos 95 jäin kii verovilpistä ja olin samana vuona vangittuna
        10vrk mut juttu käytiin vasta 2000 alussa josta pikku ehtoollinen ja hovin
        päätös 2002 pysy samana.NII JOUDUNKO KÄRSIMÄÄN tosta hölmöilystä 27v.


      • sxdcvbnm
        sdva,va,va kirjoitti:

        Mistä tiedät että on ottanut velkaa...?
        Itsellä ulosotossa vieläkin useita tuhansia, mutta velkaa en ole ikinä ottanut penniäkään. Mulla jäi aikanaan laskut maksamatta vakavan masennuksen takia, ei vain voimat riittäneet.. vois vähän miettiä ennenkuin tuomitsee..

        Siitä huolimatta velat täytyy maksaa.Jätitkö maksamatta laskut jollekkin pienyrittäjälle ja kun kaikki muutkin teki samoin ja lopulta yrittäjä meni konkurssiin kun kukaan ei maksanut..........

        Selitys on samaa luokkaa kuin"olin humalassa ja en muista mitään kun ajoin autolla tämän ihmisen päälle"

        Masennus on vakava sairaus,toivottavasti sait avun ja olet kunnossa nyt.............


      • valkokaulusrosvoko
        sdva,va,va kirjoitti:

        Mistä tiedät että on ottanut velkaa...?
        Itsellä ulosotossa vieläkin useita tuhansia, mutta velkaa en ole ikinä ottanut penniäkään. Mulla jäi aikanaan laskut maksamatta vakavan masennuksen takia, ei vain voimat riittäneet.. vois vähän miettiä ennenkuin tuomitsee..

        multa meni kelan takia luottotiedot persiilleen,siellä joku asianajaja päätti että olin välillä työkykyinen vaikka oli neljän erikoislääkärin todistukset toimitettu kelaan.näin ollen en saanut mistään tuloja 8kuukauteen ja pankin kanssa oli vaikea sopia lainan lyhennyksistä kun ei tiennyt koska pystyy maksamaan (kun yli 2kk rästissä niin loppu laina täytyisi maksaa kerralla).tällä hetkellä saan kyllä sairaspäivärahaa mutta vain kolmasosan siitä mitä aluksi koska minulla ei ollut työtuloja kun olen ollut työkyvytön?1,5 vuotta odotellut päätöstä.yli 20vuoden työ uran jälkeen tässä kiitos.maksa tässä sitten velkoja.yksityiseltä puolelta kyllä saisi muutakin hoitoa kuin huumeiksi luokiteltavia särkylääkkeitä mutta millä rahalla lainaa ei saa ja kaikki arvokas on jo ulosmitattu.


      • Miten se kaveri
        18+4 kirjoitti:

        Tätä ennen pitää myös ottaa kunnon henkivakuutus ja määrätä vakuusrahat maksettavaksi kaverille, joka sitten tuo ne sinulle.

        voi tuoda niitä sinulle kun sinua ei ole enää olemassakaan ja ne rahathan olet määrännyt maksettavaksi sille kaverille.


      • simpleton__
        sdva,va,va kirjoitti:

        Mistä tiedät että on ottanut velkaa...?
        Itsellä ulosotossa vieläkin useita tuhansia, mutta velkaa en ole ikinä ottanut penniäkään. Mulla jäi aikanaan laskut maksamatta vakavan masennuksen takia, ei vain voimat riittäneet.. vois vähän miettiä ennenkuin tuomitsee..

        laskuhan on velkaa. Olet käyttänyt tai ostanut jotain ja siitä tulee lasku, olet siis velkaa kunnes lasku on maksettu ...


      • kheh!
        sdva,va,va kirjoitti:

        Mistä tiedät että on ottanut velkaa...?
        Itsellä ulosotossa vieläkin useita tuhansia, mutta velkaa en ole ikinä ottanut penniäkään. Mulla jäi aikanaan laskut maksamatta vakavan masennuksen takia, ei vain voimat riittäneet.. vois vähän miettiä ennenkuin tuomitsee..

        kun laittaa suoraveloitukseen niin sitten ei voi vedota edes koomaan jos ei saa laskuja maksettua. Rahan puutteesta et valittanut ...


      • khehe!
        ............ kirjoitti:

        Yritä nyt idiootti tajuta, että kaikilla ei ole ulosottoa velanoton takia..sen takana voi olla mitä vain.

        ketjun avaaja kirjoittaa veloista. Että olehan ihan hiljaa vain.


      • vielä ketkumpi
        Miten se kaveri kirjoitti:

        voi tuoda niitä sinulle kun sinua ei ole enää olemassakaan ja ne rahathan olet määrännyt maksettavaksi sille kaverille.

        jos minä olisin se kaveri niin ottaisin rahat ja pakenisin Thaimaaseen HHHEEEHHEEEHEHEEEE!


      • 16+10

        Murha ei vanhene koskaan.


      • hyvä tuuri
        nuori yrittäjä kirjoitti:

        Olen itse sinua "HILJAA11" nuorempi yrittäjä.

        En tiedä mistä kaltaisiasi "mistään ei tule mitään"-asenteella liikkuvia lusmuja tulee.
        Ja voi kyllä, voin kertoa että olen huonoista lähtökohdista ponnistanut. Koskaan ei ole kukaan auttanut. Vanhemmistani ei ole apua näissä jutuissa ollut.

        Lähdin aikoinaan kokeilemalla, erehtymisellä ja onnistumisella liikkeelle, ja aloin hallitsemaan tekemiseni ja tietämään mitä teen.
        En ole koskaan pitänyt mitään mahdottomana, joskin tietenkin olen kulkenut jalat maassa mutta pää pilvissä.

        Sapettaa ihmiset jotka hokevat "ei mistään tuu mitään!",
        arvaa monestikko olen ollut tilanteessa jossa moni olisi luovuttanut ja lähtenyt thaimaahan? Monestikko olen joutunut sumplimaan ja ajattelemaan päässäni seuraavaa siirtoa ja pyörinyt iltaisin sängyssäni?

        Nykyään olen siinä tilanteessa että aion palkata työntekijöitä ja laajentaa..
        Sikäli huvittavaa että työntekijät ovat suurella todennäköisyydellä minua paljon vanhempia, jotka sitten tupakkatauoillaan voivat manata kuinka mistään ei tule mitään.

        Jos luoja suo, minulla on 10-15 vuoden päästä tilanne että voin lähteä sinne thaimaaseen ihan vaan lomailemaan, eikä mitään väliä ainakaan talouden kannalta kauanko olen pois.

        Tyypillinen suomalainen ajatusmaailma! Yksin pitää pärjätä ja apua ei saa pyytää tai hakea/vastaanottaa vaikka olisi kuinka syvässä suossa. Lyödään vain päätä seinään oman terveyden kustannuksella, kunhan vaan pusketaan ilottomina robotteina eteenpäin muita ihisiä edes huomioimatta ja ryypätään ahdistus sitten iltaisin vähäksi aikaa unholaan.

        Hienoa että olet menestynyt pyrkimyksissäsi ja toivottavasti teet nyt sitä työtä mistä pidät! Siinä olet kyllä oikeassa että suomalaisten perus asenne on juuri se, ettei mikään kannata ja mistään ei tule mitään mutta se juurtaa juurensa juuri siitä kun mitä tahansa yrittää niin siitä yritetään tehdä mahdollisimman hankalaa kaikilla pyrokratian pykälillä ja kyllä nykyään on hyvin vaikea saada mitään muuta kuin keikka työtä tai huonolla palkalla jotain hantti hommia vaikka olisit kuinka kouluttautunut. Yhteiskunta ja työnantajat haluaa hyötyä sinusta mutta sinun hyödyistä ja hyvinvoinnista kukaan ei ole kiinnostunut pätkääkään. Se on tosi. Tämä psukee, puskee tehoyhteiskunta on tehnyt ihmisistä tunnottimia ja ääri negatiivisia....eikä se kyllä ole mikään ihme kun ihmiset miettii muita vaihtoehtoja miten elämän viettää.


      • tekopyhää
        defrghjklö kirjoitti:

        Jos on velkaa ottanut se täytyy maksaa.Mitä ajattelisit jos joku lainaisi sinulta,jättäisi maksamatta ja pakenenisi niitä Thaimaahan.

        Ei Kansanedustajatkaan ja mm. jotkut näyttelijät joudu velkojaan maksamaan eikä edes valtiot niin miksi pienituloisen yksityishenkilön pitäisi, jos ei ole kerran mistä maksaa!?

        Kaikille samat pelisäännöt niin sitten voidaan moralisoida muita.


      • Toimeentulotuki,WTF?
        valkokaulusrosvoko kirjoitti:

        multa meni kelan takia luottotiedot persiilleen,siellä joku asianajaja päätti että olin välillä työkykyinen vaikka oli neljän erikoislääkärin todistukset toimitettu kelaan.näin ollen en saanut mistään tuloja 8kuukauteen ja pankin kanssa oli vaikea sopia lainan lyhennyksistä kun ei tiennyt koska pystyy maksamaan (kun yli 2kk rästissä niin loppu laina täytyisi maksaa kerralla).tällä hetkellä saan kyllä sairaspäivärahaa mutta vain kolmasosan siitä mitä aluksi koska minulla ei ollut työtuloja kun olen ollut työkyvytön?1,5 vuotta odotellut päätöstä.yli 20vuoden työ uran jälkeen tässä kiitos.maksa tässä sitten velkoja.yksityiseltä puolelta kyllä saisi muutakin hoitoa kuin huumeiksi luokiteltavia särkylääkkeitä mutta millä rahalla lainaa ei saa ja kaikki arvokas on jo ulosmitattu.

        Kelan ja Sossun pitäisi olla suomalaisten sosiaaliturvan turvaajia silloin kun on vaikea aika. Mutta nykyään ne on maahanmuuttajien elätti laitoksia. Jokainen voi vierailla paikallisessa sosiaalitoimistossa ja todeta ketä siellä on asiakkaina ja istuu jonoksi asti. Mitä varten siis maksoit 20 vuotta veroja?
        Itse hain muutamaksi kuukaudeksi toimeentulotukea sossusta kun oli kuukausia jolloin ei ollut mitään tuloja mutta laskuja ja velkalyhennyksiä riitti (olen yrittäjä) niin 2 kuukautta sen jälkeen kun olin useasti ollut yhteydessä, ja toimittanut kaikki todisteet jne. Lopulta tuli kielteinen päätös ja tuona odotusaikana yksi laskuni oli mennyt perinnästä oikeuskäsittelyyn asti kun sitä ei oltu maksettu. Lopulta maksoin kaikki laskut 2 kertaisena itse (lainalla) ja sain jotain juomarahaa sosiaalitoimistossa....jäin kuitenkin koko rumpassa miinuksen puolelle itse.
        Että näin meidän sosiaaliturva turvaa meitä Suomalaisia. Mutta joo, näillä mennään tai muutetaan täältä pois, mikä on oikein järkevä ratkaisu.


      • morans
        ............ kirjoitti:

        Yritä nyt idiootti tajuta, että kaikilla ei ole ulosottoa velanoton takia..sen takana voi olla mitä vain.

        Ulosoton takana on aina maksamatta oleva velka.


      • Äänensä kadottanut
        tekopyhää kirjoitti:

        Ei Kansanedustajatkaan ja mm. jotkut näyttelijät joudu velkojaan maksamaan eikä edes valtiot niin miksi pienituloisen yksityishenkilön pitäisi, jos ei ole kerran mistä maksaa!?

        Kaikille samat pelisäännöt niin sitten voidaan moralisoida muita.

        Täyttä totta turiset! Tämä maa on niin tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen, että oikein haisee pahalta.
        Jotkut on lypsylehminä kun taas toiset porskuttaa velkarahalla kuin viimeistä päivää.

        Takaisin maksu unohtuu ja miljoona velat "siirtyy kuin automaattisesti" arvaa vaan keiden maksettavaksi.


      • 17+8
        detfyguhj kirjoitti:

        kaikki juhani palmut nimenomaan jättää verot maksamatta koska ei tiedä yhtään paljonko tulee vuoden aikana tienaamaan. ostaa brasiliasta kämpän käteisellä eikä jätä maksujälkiä kortilla ja se on siinä. kun ei ole osoitetta, ei pystytä varmistamaan, että tieto on mennyt perillä. Sitten ne vanhenee ajan myötä.

        Maija Lahtinenhan on interpolin etsityin suomalainen. Tiedetään missä on mutta ei löydetä. Miljoonat mukana ollut jo monta vuotta kun ei maksa kortilla.

        Ei se ihan noin mennyt. Maija Lahtinen pakoilee vankilatuomion täytäntöönpanoa Sveitsissä.
        Sveitsi ei kuitenkaan luvuta häntä, eikä Suomen viranomaiset voi käydä ilman luovutuspäätöstä häntä hakemassa.
        Aikanaan täytäntöönpanokin vanhenee, muistaakseni 15-20 vuodessa.


      • Oikea juristi
        ettäs pahvi tiedät kirjoitti:

        uusinta ei auta kun tulee vuodet täyteen

        Velan voi aina hakea uudelleen. Aika alkaa silloin alusta. Velan peruste ei vanhene koskaan. Uusi päätös, uusi vanhenemisaika.
        Velassa ei ole haasteen vanhenemisaikaa. Voin hakea vaikka 50 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta sinulta rahat ulos.


      • kiitti nauruista!
        Kuolit tsunamissa? kirjoitti:

        Entä jos lavastaa oman kuolemansa Thaimaassa antaa henkilöpaperit jollekin vieraalle turistille joka kuolee vaikka skootteri onnettomuudessa. Thaikusta saattaa saada pimeän henkilöllisyyden? Tai omaisesi väittävät sinun olleen pian tapahtuvassa lento onnettomuudessa Aasian yllä. Ruumistahan ei löydetä merestä koskaan.

        No sittenhän se loppuu eläkkeenmaksu.


      • hanslankarit
        sxdcvbnm kirjoitti:

        Siitä huolimatta velat täytyy maksaa.Jätitkö maksamatta laskut jollekkin pienyrittäjälle ja kun kaikki muutkin teki samoin ja lopulta yrittäjä meni konkurssiin kun kukaan ei maksanut..........

        Selitys on samaa luokkaa kuin"olin humalassa ja en muista mitään kun ajoin autolla tämän ihmisen päälle"

        Masennus on vakava sairaus,toivottavasti sait avun ja olet kunnossa nyt.............

        Suomen kansalaisia on opetettu olemaan kaikessa kuuliaisia valtion tekemille laille ja asetuksille ,joiden pitäisi kuulua jokaiselle maassa asuvalle suomalaiselle . " NALLE " voisi avustaa ,miten turvataan omaisuus ,vaikka sen veisi maasta ulos .Voudin käsi on pitkä ,ja veroviraston rankaisut kivuliaita .Velkaan joutunutta potkitaan vielä makuullakin .Ulosottoa voi pitkittää ,mutta ei loputtomiin .Thaimaa on huono ratkaisu .Lainsuojaton vie vaikeutensa mukanaan,menet mihinkä tahansa .Hanslankari ei voi ilmoittaa " vararikkoa ",vain ylimistö voi sen tehdä ,säästyäkseen laskujensa maksamisesta .


      • kakolaan kaikki
        tekopyhää kirjoitti:

        Ei Kansanedustajatkaan ja mm. jotkut näyttelijät joudu velkojaan maksamaan eikä edes valtiot niin miksi pienituloisen yksityishenkilön pitäisi, jos ei ole kerran mistä maksaa!?

        Kaikille samat pelisäännöt niin sitten voidaan moralisoida muita.

        Oma kokemus isästäni kuinka byrokratia on peloittavaa .Pelkäsi hirveästi kaikkea virallista ,valtiollista toimistoa . Valtion tarkoituksena pitäisi olla kansalaisten AUTTAMINEN kaikessa , työkansahan pitää valtiota pystyssä ,ilman sitä ei ole valtiotakaan .
        Kansanedustajien (harhauttava nimitys ) myöskin ? Lammasmaisen kansan on ruvettava sudeksi ,ollakseen tasavertaiset maan johtajien kanssa .Suomi tarvitsee vain yhden puolueen .Ylimistölle porttikielto hallitukseen . Vähempivaraiset päättämään .Petoksista rankka linnatuomio.


      • velkamies.

        Velat ei vanhene 15 vuodessa. Oon kaupungin vuokratoimistolle velkaa ollut 15 vuotta maksamattomista vuokrista ja ne perii sitä velkaa edelleen. Velallisen voi aina haastaa käräjille uudestaan ja velat pysyy ikuisesti. Eri asia on että kannattaako velkojien periä velkoja jos eivät usko saavansa sitä velkaa velalliselta.
        Velkani ei ollut edes oma vika vaan ne tuli koska en saanut palkkaa vuonna 1997 kun olin töissä. Sossu ei sitten halunnut maksaa vuokriani vaikka en saanut palkkaa 8 kuukauteen joten tuli velkaa 8 kk kun en voinut maksaa vuokraa.


      • Ahneet Pskat
        Talousnero(c) kirjoitti:

        Velkaantuminen ei aina johdu tyhmistä teoista, vaikka sellaisiakin tapauksia on paljon. Joskus yrittäjä voi ylivelkaantua, jos ei osaa hoitaa konkurssia tai hakeutua yrityssaneerausta (mikäli sellaiseen edes pääsee).

        En tunne lainsäädäntöä niin hyvin että osaisin sanoa paon hyödyistä tai haitoista, mutta ensisijaisesti kannattaisi ottaa härkää sarvista ja kysyä, millaista apua voi saada ja miten tilanteen voi hoitaa. Lainan/luotonantajankin etu on, että edes mahdollisimman suuri osa lainoista tulee maksettua takaisin. Tällöin sopiminen voi hyvinkin olla molempien osapuolien etu, koska pakkohuutokaupassa hinnat jäävät yleensä aika olemattomiksi, eikä kumpikaan hyödy.

        Pahoitteluni tilanteestasi varsinkin jos olet yrittäjä. Jos taas olet vinguttanut visaa kaiken kivan ostamiseen, niin voi voi...

        Se visan vinguttaminenkin perustuu ihmisen heikkouteen hankkia jotakin nopeasti tienaamatta sitä .Sen visan suunnittelijat ovat juuri sitä porukkaa jotka toimivat kaikessa välistävetäjinä , koronkiskureina ,
        perheiden talouden tuhoojina ,sitä vain ei huomata .Pirulliset suunnittelijat ovat saamassa eikä menettämässä .Kaikki maksamasi kulut elämäsi aikana päätyvät heidän tileilleen ,heidän pankkeihinsa .Se on toivoton, pysäyttämätön ,jokapäiväinen tapahtuma ,kunnes siihen tulee täysi taloudellinen romahdus .


        . .


      • 75868jghghj
        morans kirjoitti:

        Ulosoton takana on aina maksamatta oleva velka.

        velkahan voi johtua takauksista... eli ap voi olla "syytön tilanteeseensa"


      • koronkiskurit
        simpleton__ kirjoitti:

        laskuhan on velkaa. Olet käyttänyt tai ostanut jotain ja siitä tulee lasku, olet siis velkaa kunnes lasku on maksettu ...

        kun pieni maksamaton lasku alkaa kasvaa korkoa korolle on jossain jotain mätää. Joku siinä vetää välistä eikä kukaan tee sille asialle mitään!!


      • Ei enää velkaa
        velkamies. kirjoitti:

        Velat ei vanhene 15 vuodessa. Oon kaupungin vuokratoimistolle velkaa ollut 15 vuotta maksamattomista vuokrista ja ne perii sitä velkaa edelleen. Velallisen voi aina haastaa käräjille uudestaan ja velat pysyy ikuisesti. Eri asia on että kannattaako velkojien periä velkoja jos eivät usko saavansa sitä velkaa velalliselta.
        Velkani ei ollut edes oma vika vaan ne tuli koska en saanut palkkaa vuonna 1997 kun olin töissä. Sossu ei sitten halunnut maksaa vuokriani vaikka en saanut palkkaa 8 kuukauteen joten tuli velkaa 8 kk kun en voinut maksaa vuokraa.

        Tuota nyt ei usko kukaan velkamies,kyllä sosiaalitoimisto auttaa,ja kela asumistuki,turhaa löpinää,on kokemusta,jos ajoissa hoitaa asiansa,kyllä autetaan,tiedän varsin hyvin asiat,20v,sossun ja kelan leivissä,


      • pakkohuutokaup...

        TAKUUSÄÄTIÖ AUTTOI MYÖS MINUN PERHETTÄ. MENETIMME KODIN JA TYÖN PERÄSSÄ MUUTIMME PÄÄKAUPUNKISEUDULLE NOIN 25V. SITTEN. NYT KAIKEN JÄLKEEN ASUMME OMASSA OKTALOSSA SYNNYINPAIKKAKUNNALLA. ME LUULIMME JO, ETTÄ MISTÄÄN EI TULE ENÄÄ MITÄÄN (LIEVÄSTI-ILMAISTU). PAKOKAUHUA, AUSTRALIAAN MUUTTOYM. KAUHEUDET PYÖRI MIELESSÄMME. NYT TYÖTUNTEJA HIRMUINEN MÄÄRÄ TAKANA JA VELKOJA KUN SAIMME ANTEEKSI NIIN ELÄMME HYVÄÄ ELÄMÄÄ TÄNÄÄN. JÄTTÄKÄÄ RYYPPÄÄMINEN SE ON JO HYVÄ ALKU!


      • NuoriJaVelkaantunut
        defrghjklö kirjoitti:

        Jos on velkaa ottanut se täytyy maksaa.Mitä ajattelisit jos joku lainaisi sinulta,jättäisi maksamatta ja pakenenisi niitä Thaimaahan.

        Entäpäs jos nämä tuotteet on kapitalismin voimin tuputettu tietämättömälle nuorelle puoliväkisin puhelinmyynnillä ja viekkailla myyntipuheilla? Idioottihan sitä 18v iässä oli, mutta kun ei tiennyt niin ei tiennyt että mikä kannattaa ja mikä ei kun vanhemmilla ei tullut mieleen talousasioista puhua ikinä halaistua sanaa. Mm. yksi sukkapari tuli kustantamaan 128€ perintäkuluineen ja piti olla tehtaan ilmaisnäyte... Oikeutettua? Velkojilla on myös nykyään tapana hyppyyttä velkoja ulosoton ja perinnän väliä niin saadaan velat kertaantumaan mukavasti. Elisa viihteestä jäänyt 400€ velka on nyttemmin 2000€. Siitäkin soitin moneen kertaan ja sanoin, että olen jäänyt työttömäksi ja ei ole mitään mahdollisuuksia 55,90€/kk maksaa (viihde viasat). Siinäkin todella oikeutettu 2000€! Pisaroita minun velkameressäni, mutta kaikki tyynni vastaavaa paskaa jota ei edes haluaisi maksaa, mutta maksettavahan ne on silti.

        Kapitalismi rocks! Köyhät kyykkyyn.


      • pakkohuutokaup...
        pakkohuutokaup... kirjoitti:

        TAKUUSÄÄTIÖ AUTTOI MYÖS MINUN PERHETTÄ. MENETIMME KODIN JA TYÖN PERÄSSÄ MUUTIMME PÄÄKAUPUNKISEUDULLE NOIN 25V. SITTEN. NYT KAIKEN JÄLKEEN ASUMME OMASSA OKTALOSSA SYNNYINPAIKKAKUNNALLA. ME LUULIMME JO, ETTÄ MISTÄÄN EI TULE ENÄÄ MITÄÄN (LIEVÄSTI-ILMAISTU). PAKOKAUHUA, AUSTRALIAAN MUUTTOYM. KAUHEUDET PYÖRI MIELESSÄMME. NYT TYÖTUNTEJA HIRMUINEN MÄÄRÄ TAKANA JA VELKOJA KUN SAIMME ANTEEKSI NIIN ELÄMME HYVÄÄ ELÄMÄÄ TÄNÄÄN. JÄTTÄKÄÄ RYYPPÄÄMINEN SE ON JO HYVÄ ALKU!

        NIIN, päivääkään emme vaihtaisi pois, pari lastenlasta jo ja omat aikuisia :-)
        ÄLÄ LUOVUTA suomessa on hyvä asua etkä jää yksin vaikeuksiesi kanssa! Ulkomailla sinulta tulee puuttumaan esim. tukiverkosto, eli YSTÄVÄT!


      • dsavnjöav
        sxdcvbnm kirjoitti:

        Siitä huolimatta velat täytyy maksaa.Jätitkö maksamatta laskut jollekkin pienyrittäjälle ja kun kaikki muutkin teki samoin ja lopulta yrittäjä meni konkurssiin kun kukaan ei maksanut..........

        Selitys on samaa luokkaa kuin"olin humalassa ja en muista mitään kun ajoin autolla tämän ihmisen päälle"

        Masennus on vakava sairaus,toivottavasti sait avun ja olet kunnossa nyt.............

        Komentti velat täytyy maksaa...
        Laskin että olen nyt kahteen kertaan maksanut alkuperäisen summan..mutta vuosien sairastelu toi korkoa aikalailla..mitenkäs nyt? Olenko huono kansalainen kun olen maksanut velkani kahteen kertaan ja edelleen maksamatta.
        Tässä yhteiskunnassa on jotain tosi pahasti pielessä kun moneen kertaan pitää maksaa samat laskut ja korkoa saa kerryttää koron päälle.
        Olen jo parantunut, kiittos kysymästä.


      • merv11
        11+1 kirjoitti:

        Työmarkkinatuesta, peruspäivärahasta eikä takuueläkkeestä voi ulosmitata.

        Kyllä voi. Ihan viime viikolla soitin ulosottoon, että takuueläkkeestä sitten 45 e menee. Ja muutenkin olen jo joutunut parhailta ystäviltä lainaan 40 e ja vuokrat on rästissä. Että kyllä nyt tupakka maistuu hyvältä eikä sitä enää edes ajattele.


      • 2+15
        Ei enää velkaa kirjoitti:

        Tuota nyt ei usko kukaan velkamies,kyllä sosiaalitoimisto auttaa,ja kela asumistuki,turhaa löpinää,on kokemusta,jos ajoissa hoitaa asiansa,kyllä autetaan,tiedän varsin hyvin asiat,20v,sossun ja kelan leivissä,

        Kehut olleesi 20 vuotta sosssun ja Kelan leivissä. Ennen tuota olisi hävetty.


      • asunnoton :(
        Ei enää velkaa kirjoitti:

        Tuota nyt ei usko kukaan velkamies,kyllä sosiaalitoimisto auttaa,ja kela asumistuki,turhaa löpinää,on kokemusta,jos ajoissa hoitaa asiansa,kyllä autetaan,tiedän varsin hyvin asiat,20v,sossun ja kelan leivissä,

        Eikä auta. Puhut paskaa. Minä olen opiskelupaikan saanut ja ei ole vieläkään asuntoa ja lapsen kanssa ollaan, suomen valtion mätäpesäke.


      • ota asioista selvää

        Miten sinä reppana voisit Thaimaaseen muuttaa. Siellä valtio haluaa tarkan selvityksen miten paljon sinulla olisi rahaa käytettävissä kk. Niin että miten voit elää siellä onko rahaa...!?

        Olen asunut Thaimaassa ja piti tehdä hyvin tarkat selvitykset omista varoista. Ei sinne mitään luusereita oteta asustelemaan.

        Tietenkin jos menee vain turistina ja jää sinne..mut siinäpä sitten pulma siellä ajautuu helposti huume / alkoholli ja rikollis porukoihin..


      • simppeli juttu
        dsavnjöav kirjoitti:

        Komentti velat täytyy maksaa...
        Laskin että olen nyt kahteen kertaan maksanut alkuperäisen summan..mutta vuosien sairastelu toi korkoa aikalailla..mitenkäs nyt? Olenko huono kansalainen kun olen maksanut velkani kahteen kertaan ja edelleen maksamatta.
        Tässä yhteiskunnassa on jotain tosi pahasti pielessä kun moneen kertaan pitää maksaa samat laskut ja korkoa saa kerryttää koron päälle.
        Olen jo parantunut, kiittos kysymästä.

        Älä ota velkaa josset pysty hoitamaan sitä! Onhan minullakin velkaa mutta pystyn hoitamaan sitä siten että korot ei kasva liian suuriksi eli kohtuudella omiin varoihin nähden sitä velkaa niin on kaikista paras jos sitä velkaa haluaa ottaa. Tai sitten vaan säästää mikä taitaa kyllä olla nykymaailmassa vieras käsite.


      • Lakimuuttui
        Oikea juristi kirjoitti:

        Velan voi aina hakea uudelleen. Aika alkaa silloin alusta. Velan peruste ei vanhene koskaan. Uusi päätös, uusi vanhenemisaika.
        Velassa ei ole haasteen vanhenemisaikaa. Voin hakea vaikka 50 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta sinulta rahat ulos.

        Väärin katsoppas uusi laki 1.1.2015 tai vaikkapa linforffin sivuilta..kyllä vanhenee ellei ole privatpersoona velkoja ja sillekin on takaraja!


      • Euroopankusettajamestari
        2+15 kirjoitti:

        Kehut olleesi 20 vuotta sosssun ja Kelan leivissä. Ennen tuota olisi hävetty.

        Olen kusettanut sievoisen summan kaikilta lainantarjoajilta, pikavippifirmoilta, kulutusluottofirmoilta you name it. Koskaan en aio latiakaan takaisin maksaa ja eläkkeelle aion päästä lähimmän parin vuoden sisällä (ikää 43 v.). Kyllä niillä kusetusfirmoilla on varaa ottaa vähän takkiin. Minimieläkkeellä elää todella hyvin halvemmassa ja lämpimämmässä maassa, hajotkaa siihen!


      • Anonyymi
        kheh! kirjoitti:

        kun laittaa suoraveloitukseen niin sitten ei voi vedota edes koomaan jos ei saa laskuja maksettua. Rahan puutteesta et valittanut ...

        aivan oikein laita maksupalveluun niin asia on hoidettu kuulin tuon jo 1993 ekan laman aikana enää 10 tonttua korkoja ja kuluja rästissä 16 vuotta sit lopetin työnteon ei näistä pääse koskaan eroon se että meniin takaamaan velallinen kuollut ajat sitten talo ulosmitattu voi surkeuden murkinat 10v päästä eläkkeelle hyvää syksyä kaikille ja muistakaa ruokajakelu ja kassit se piristää ja virkistää ja muistakaa äänestää kokoomusta


      • Anonyymi
        Toimeentulotuki,WTF? kirjoitti:

        Kelan ja Sossun pitäisi olla suomalaisten sosiaaliturvan turvaajia silloin kun on vaikea aika. Mutta nykyään ne on maahanmuuttajien elätti laitoksia. Jokainen voi vierailla paikallisessa sosiaalitoimistossa ja todeta ketä siellä on asiakkaina ja istuu jonoksi asti. Mitä varten siis maksoit 20 vuotta veroja?
        Itse hain muutamaksi kuukaudeksi toimeentulotukea sossusta kun oli kuukausia jolloin ei ollut mitään tuloja mutta laskuja ja velkalyhennyksiä riitti (olen yrittäjä) niin 2 kuukautta sen jälkeen kun olin useasti ollut yhteydessä, ja toimittanut kaikki todisteet jne. Lopulta tuli kielteinen päätös ja tuona odotusaikana yksi laskuni oli mennyt perinnästä oikeuskäsittelyyn asti kun sitä ei oltu maksettu. Lopulta maksoin kaikki laskut 2 kertaisena itse (lainalla) ja sain jotain juomarahaa sosiaalitoimistossa....jäin kuitenkin koko rumpassa miinuksen puolelle itse.
        Että näin meidän sosiaaliturva turvaa meitä Suomalaisia. Mutta joo, näillä mennään tai muutetaan täältä pois, mikä on oikein järkevä ratkaisu.

        tuo varmasti piristää ja virkistää tsemppiä


      • Anonyymi
        pakkohuutokaup... kirjoitti:

        NIIN, päivääkään emme vaihtaisi pois, pari lastenlasta jo ja omat aikuisia :-)
        ÄLÄ LUOVUTA suomessa on hyvä asua etkä jää yksin vaikeuksiesi kanssa! Ulkomailla sinulta tulee puuttumaan esim. tukiverkosto, eli YSTÄVÄT!

        kyllä joskus on hyvä luovuttaa ja itsari tarjoaa nopean helpotuksen kun toivoa ei ole nykyään pääsee jo ilman jäsenkorttia jos pietari on hyvällä tuulella


    • luikero

      Moi, Myynti valitettavasti ei riitä kuittamaan velkoja, siinä se ongelma onkin. Lisäksi nyt ei mene kaupaksi muutenkaan.

      Miten voidaan ulosmitata esimerkiksi asunto, jossa siellä on minun irtainta omaisuutta? Mitä sille omaisuudelle tapahtuu? Se ei ole rahallisesti arvokasta mutta tunnearvoa on.
      Voiko tosiaan olla niin, että jos tulen viiden vuoden päästä käymään koto-suomessa niin asuntooni on lukko vaihdettu ja kamat viety -.. kaatopaikalle?

      velkaa on noin 50t euroa

      • 9+6

        Irtaimisto voidaan ulosmitata myös, myyntiarvoa omaavat myydään, muut kaatopaikalle. Tunnearvoa omaavat ota mukaan tai säilö tuttaville.


      • 17+19
        9+6 kirjoitti:

        Irtaimisto voidaan ulosmitata myös, myyntiarvoa omaavat myydään, muut kaatopaikalle. Tunnearvoa omaavat ota mukaan tai säilö tuttaville.

        Parempi on myydä itse kaikki myyntikuntoinen irtaimisto ja ottaa rahat vaikka käteisenä mukaan niin ei pääse vouti vetämään välistä. Kohdemaassa voi sitten avata pankkitilin paikalliseen pankkiin ja säilöä rahat sinne.


      • näin käynyt

        Irtaimisto lähtee yleensä ensimmäisenä ja sen jälkeen asunto, auto ym minkä vaan voi laittaa rahaksi.

        Eläkkeesään ne vie suoraan suurimmanosan ja sulle jätetään suojaosuus jolla pitää pärjätä. Suojaosuus on 600€/kk. Siitä maksat lainat, ruuat, vaatteet, lääkärit, lääkkeet, kaikki mitä haluat ostaa... ihan kaikki.


      • Avaus täysi trolli.
        näin käynyt kirjoitti:

        Irtaimisto lähtee yleensä ensimmäisenä ja sen jälkeen asunto, auto ym minkä vaan voi laittaa rahaksi.

        Eläkkeesään ne vie suoraan suurimmanosan ja sulle jätetään suojaosuus jolla pitää pärjätä. Suojaosuus on 600€/kk. Siitä maksat lainat, ruuat, vaatteet, lääkärit, lääkkeet, kaikki mitä haluat ostaa... ihan kaikki.

        Mutta eihän toi lusmu pääse eläkkeelle ainakaan kymmeneen vuoteen, taitaa mennä enemmänkin. Että sitä ennen ehtii tulla maitojunalla takaisin, ei ole asuntoa ei työtä ei mitään.
        Pelastusarmeijan jono odottaa ja langanohuet muistot Thaimaan "paratiisista" jäytää mieltä.


      • pumminako siellä

        Millä meinaat Thaimaassa elättää itsesi, kun kaikki Suomessa pankkitilillä oleva raha asetettaan sulkutilille ?
        Vai, oletko jo onnistunut siirtämään rahasi pois Suomesta ?


      • Ota selvää?

        Eläkeläisen asunnon ulosmittauksessa on lain asettamia rajoitteita, Kaveri on ulosotossa, suppea ulosotto. Eläkkeestä menee kolmannes mutta asuntoa ei olisi edes voinut ulosmitata. Asumisoikeusasunto Helsingissä, arvo n. 40 000 euroa. Ainakaan hänen tapauksessaan. Suomesta maksettavaa eläkettä et ohi ulosoton tietenkään saa, ne otetaan automaattisesti päältä pois.

        Asuntoasiassa kannattaa ottaa yhteyttä johonkin lakineuvontaan.

        Jos asunto ulosmitataan ja irtain on rahallisesti arvotonta se menee kaiketi kaatopaikalle, ei irtain estä ulosmittausta. Ei se niin helppoa ole että jättää ulosottouhan alla olevaan asuntoon pari nojatuolia ja kuvittelee ettei sitä sitten voida ulosmitata :)


      • Talousnero(c)

        "velkaa on noin 50t euroa "

        Aika pieni velka...

        Sitä ei saa kuitattua myymällä osaa omaisuudesta? tai sopimalla pankin kanssa maksuajasta? tai ottamalla velan pankista ja maksamalla mahdollisesti ottamasi korkeakorkoinen laina pois?

        Onko perusongelma työttömyys? Jos olet työelämässä, velan ei pitäisi olla ongelma. Ainakin saisit pankista tuon verran velkaa jos se on nyt korkeakorkoista luottoa tms.


      • mies kaks ysi

        50k.. ei tuota kyllä kannata paeta.Pistät myyntiin sen mitä pystyt ja maksat mitä pystyt.Loput velat neuvottelet seuraavalle 10 vuodelle.


      • velat vanhentunut

        miks sun pitää mennä thaimaaseeen pakoon velat vanhenee täälläkin laita kaikki l omaisuutesi lasten nimiin tai vaimon tms (säilytä elinikäinen käyttöoikeus itselläsi)


      • hterds

        Täh? Eihän tuo ole edes mikään kunnon velka. Pienempi kuin suurin osa asuntolainoista.

        Selvisi sekin, et edes halua yrittää maksaa. Tuollaisen velan maksaisi vielä ihan hanttihommienkin palkasta, kunhan vaan järjestelee asiat.


      • raaka peli

        Irtain omaisuus kuljetetaan varastoitavaksi, ja myyntikelpoinen huutokaupataan. Loput hävitetään, jos velallinen tai sen osoittama asianhoitaja ei vastaanota niitä. Varastoinnista ja kuljetuksesta peritään maksu, joka lisätään ulosottovelkaan.
        Kyllä, ulosmitattu rakennus todellakin tyhjennetään sinun tavaroista, rakennus myydään sellaisena kuin se on, ja uusi omistaja saattaa vaihtaa siihen lukot. Myymättä jäänyt irtaimisto menee kaatopaikalle.


      • 7+18
        pumminako siellä kirjoitti:

        Millä meinaat Thaimaassa elättää itsesi, kun kaikki Suomessa pankkitilillä oleva raha asetettaan sulkutilille ?
        Vai, oletko jo onnistunut siirtämään rahasi pois Suomesta ?

        Eräs tuttavani karkasi velkojaan 1960 luvulla Australiaan ja on siellä edelleen, mikäli on elossa. Luulen, että hänen velkansa jäivät Suomeen.


      • hoida asiat kuntoon

        no sovit maksusuunnitelman niiden velkojiesi kanssa.
        ei tuo 50.000 ole kovin kauhea summa, jos kerran sulla on asuntokin.


      • Ei enää
        7+18 kirjoitti:

        Eräs tuttavani karkasi velkojaan 1960 luvulla Australiaan ja on siellä edelleen, mikäli on elossa. Luulen, että hänen velkansa jäivät Suomeen.

        60-luvulla olikin vähän helpompaa karata...


      • Suuri summako?
        hoida asiat kuntoon kirjoitti:

        no sovit maksusuunnitelman niiden velkojiesi kanssa.
        ei tuo 50.000 ole kovin kauhea summa, jos kerran sulla on asuntokin.

        Mulla kasvoi pörssisalkun arvo parin viime päivän aikana yli sata tuhatta. Siksi näille köyhille luusereille tulee vähän naureskeltua. Ja kyllä, olin tavallinen ruumiillista työtä tekevä pienyrittäjä joka on käyttänyt omaa järkeään tulevaisuutta suunnitellessaan.


      • sauwau
        pumminako siellä kirjoitti:

        Millä meinaat Thaimaassa elättää itsesi, kun kaikki Suomessa pankkitilillä oleva raha asetettaan sulkutilille ?
        Vai, oletko jo onnistunut siirtämään rahasi pois Suomesta ?

        No naisten siivellä voi asustella tai sitten myydä Maria tai persettä.taikka mennä oikeisiin töihin 7€ päiväpalkalla.16 tuntia päivässä kun kantaa harkkoja kasaan ni ei voi väittää etteikö olis tekemistä.


    • 10+2

      Thaimaaseen saakka ei tarvitse paeta, Viro riittää. Monta vuotta olen asunut Tallinnassa, ostanut auton, asunnon ja kerännyt fyrkkaa virolaiselle pankkitilille. Ei ole vouti tai velkojat häirinneet, voudin valta kun loppuu Suomen rajalle. Eikä missään ole kysytty luottotietoja Suomesta.

      Suomessa velkaa on noin 63000 euroa, tai siis oli silloin kun sieltä lähdin. Nykyistä määrää en tiedä eikä vois vähempää kiinnostaa.

      • Valehtelet.

        Valehtelet. EU:n alueelta sut napataan kevyesti.


      • Ota selvää?

        Niin, vuosia voi mennä. Tämä kaveri josta aiemmin kerroin väisteli velkojaan 5 vuotta mutta lopulta ne maksuun vaan lankesi...

        Pankkitilillä ei ole väliä missä se on jos maksaja on Suomessa, esim. eläkkeestä ulosmittauksen tilittää eläkkeen maksaja ennen kuin raha on pankkitiliä nähnytkään.


      • Alkaa varmaan kiinnostaa sillä Viro ja Suomi on tehneet sopimuksen velkojen perinnästä katsotaan vuoden päästä sun asunto auto ja pankkitili luuseri.


      • Ruotsin vouti

        Asun Ruotsissa ja täällä on kauan ulosmitattu tänne muuttaneiden suomalaisten Suomeen jääneitä velkoja. Viro on EU-maa. Eikö toisista EU-maista voida ulosmitata velkoja?


      • Samalla lailla

        Ihan hyvä, niin tein itsekkin olin virossa velkoja pakosalla 1990 luvulla ja meitä oli paljon enemmän kuin nykyään, mutta näistä ei kannata täällä huudella kun tietää mitä suomen virkamiehet näihin haluaa..verovelat suomessahan ovat jo kohta este yrittämiselle virossa, onneksi maailma on muuten auki...tsemppiä sulle ihan oikea veto kuitenkin, jos nähdään tarjoan ja piikki sinunlaiselle pelimiehelle on aina auki!!!


      • 20+11
        Ruotsin vouti kirjoitti:

        Asun Ruotsissa ja täällä on kauan ulosmitattu tänne muuttaneiden suomalaisten Suomeen jääneitä velkoja. Viro on EU-maa. Eikö toisista EU-maista voida ulosmitata velkoja?

        Ei voi ulosmitata Ruotsistakaan jos Suomen maistraatissa näkyvä osoite on jossain suomalaisessa osoitteessa, vaikkapa tutun luona.. Siinähän suomen voudinvajakki luulee että velallinen on yhä suomessa vaikka on poistunut maasta jo vuosia sitten.


      • ulkomailla

        Vaikka itse asut Tallinnassa, niin velat on ja pysyvät Suomessa ja jossain vaiheessa sinä myös maksat ne tai sitten ne siirtyvät seuraavalle sukupolvelle maksettaviksi.


      • ...

        Nyt puhut kyllä paskaa, 10 2! Viro on EU-maa eli ei onnistu.


      • jahas1
        ulkomailla kirjoitti:

        Vaikka itse asut Tallinnassa, niin velat on ja pysyvät Suomessa ja jossain vaiheessa sinä myös maksat ne tai sitten ne siirtyvät seuraavalle sukupolvelle maksettaviksi.

        velat vanhenee 15 vuodessa.....ei ne lapset niitä velkoja joudu maksamaan.


      • laki kirja
        jahas1 kirjoitti:

        velat vanhenee 15 vuodessa.....ei ne lapset niitä velkoja joudu maksamaan.

        Ja lisäisin tähän vielä, että perikunnalla on oikeus kieltäytyä maksamasta vainajan velkoja.


      • Uljas nappaa lusmut
        20+11 kirjoitti:

        Ei voi ulosmitata Ruotsistakaan jos Suomen maistraatissa näkyvä osoite on jossain suomalaisessa osoitteessa, vaikkapa tutun luona.. Siinähän suomen voudinvajakki luulee että velallinen on yhä suomessa vaikka on poistunut maasta jo vuosia sitten.

        Eu-maista voidaan nykyään helposti ulosmitata tilillä olevia varoja. Vouti näkee Uljas-järjestelmästä suoraan velallisen KAIKKIEN pankkitilien saldon sekä nostosummat ja paikat. Parilla näppäimen painalluksella voi lähettää pankeille ulosmittauspäätöksen, jos tilin summa ylittää jossain vaiheessa suojarajan. Samalla voi laittaa haun perään, eli jos jää tullissa tai puhallusratsiassa kiinni, vouti toimittaa ulosottopäätöksen, ja jos on vangitsemismääräys, se on sitten saman tien linnareissu.
        Järjestelmä on yhteydessä verottajaan, kelaan, vankirekisteriin, tulliin, ajoneuvorekisteriin, kiinteistörekisteriin ym ym. Vouti näkee heti, jos velallinen asioi jossakin esim. yrittää nostaa rahaa tililtä, käyttää passia tai muuta asiakirjaa.
        Liikkuminen eu:n sisällä vaikeaa, koska voi jäädä rajatarkastuksessa kiinni. Jos on haku päällä, koppi heilahtaa saman tien.


      • 12+8
        ... kirjoitti:

        Nyt puhut kyllä paskaa, 10 2! Viro on EU-maa eli ei onnistu.

        EU-maitakin on erilaisia, lait ovat erilaisia joka maassa eikä kaikki ole samanlaisia paskamaita kuin suomi jossa luottotiedottomuus estää monta asiaa. Seitsemän vuotta olen täällä asunut voutia ja velkojia paossa ja rauhallista on ollut ja rahaa on tullut.

        Suomen vouti ja muut viranomaiset eivät tiedä että asun Virossa, suomesta muuttaessani vuokrasin osoitteen osoitepalvelussa, ja nykyinen osoite on itäsuomalaisessa pikkukaupungissa. Ja netposti on kätevä, ei tarvitse turhan usein matkustaa lahden yli hakemaan postia.

        Hehhehheh kun naurattaa lukea teidän hamepoikien katkeria viestejä. Komediaa koko päiväksi.


      • 6+4
        Uljas nappaa lusmut kirjoitti:

        Eu-maista voidaan nykyään helposti ulosmitata tilillä olevia varoja. Vouti näkee Uljas-järjestelmästä suoraan velallisen KAIKKIEN pankkitilien saldon sekä nostosummat ja paikat. Parilla näppäimen painalluksella voi lähettää pankeille ulosmittauspäätöksen, jos tilin summa ylittää jossain vaiheessa suojarajan. Samalla voi laittaa haun perään, eli jos jää tullissa tai puhallusratsiassa kiinni, vouti toimittaa ulosottopäätöksen, ja jos on vangitsemismääräys, se on sitten saman tien linnareissu.
        Järjestelmä on yhteydessä verottajaan, kelaan, vankirekisteriin, tulliin, ajoneuvorekisteriin, kiinteistörekisteriin ym ym. Vouti näkee heti, jos velallinen asioi jossakin esim. yrittää nostaa rahaa tililtä, käyttää passia tai muuta asiakirjaa.
        Liikkuminen eu:n sisällä vaikeaa, koska voi jäädä rajatarkastuksessa kiinni. Jos on haku päällä, koppi heilahtaa saman tien.

        Uljakset eivät näe edes kaikkiin suomalaisiin pankkeihin. Joihinkin suomalaiseen pankkeihin voudin pitää lähettää kirje että saisi tietää onko velallisella siellä tili.

        Eu-maissa kun on erilaiset lainsäädännöt joten uljaksen käyttö toisissa maissa voisi olla peräti laitonta..

        Vouti on voimaton Suomen rajojen ulkopuolella, niin se vain on.


    • entäysinkässää

      Aika pieniä loppuviimeksi nuo teidän velat jos 50t ja 63t jne. Siis ymmärrän että jotakin alkaa hirvittää joku 200 000e ja yli velat mutta nuohan olisi vielä työnteolla jne. maksettavissa! Mikä siinä on niin vaikeaa kun on ainakin helppo ollut ottaa rahat vastaan??

      • 20+12

        Ei ihme että niin monella on velkaongelmia jos joku 50t tai 63 on "joku pikkusumma". Markkoina nuo olisivat olleet alkuvuonna 2002 50000 x 6 = 300 000 markkaa ja 63000 x 6 = 378 000 markkaa.

        Tuollaisia summia maksellaankin sitten tosta noin vain työttömyyspäivärahalla tai duunarin palkoilla, varsinkin kun tässä paskamaassa kaikki on kallista.

        Ihme ettei ulkomaille pakenijoita ole enemmän.


      • työtön

        ei ootöitä


      • korkoa tulee tollot
        20+12 kirjoitti:

        Ei ihme että niin monella on velkaongelmia jos joku 50t tai 63 on "joku pikkusumma". Markkoina nuo olisivat olleet alkuvuonna 2002 50000 x 6 = 300 000 markkaa ja 63000 x 6 = 378 000 markkaa.

        Tuollaisia summia maksellaankin sitten tosta noin vain työttömyyspäivärahalla tai duunarin palkoilla, varsinkin kun tässä paskamaassa kaikki on kallista.

        Ihme ettei ulkomaille pakenijoita ole enemmän.

        No onhan nuo vaatimattomia summia. Ymmärtäisin vähän paremmin, jos olisi 5 miljoonaa velkaa. Kannattaisi mennä viivana kyselemään jos pääsisi jonkinlaiseen velkajärjestelyyn.


      • jyhrtgfds
        20+12 kirjoitti:

        Ei ihme että niin monella on velkaongelmia jos joku 50t tai 63 on "joku pikkusumma". Markkoina nuo olisivat olleet alkuvuonna 2002 50000 x 6 = 300 000 markkaa ja 63000 x 6 = 378 000 markkaa.

        Tuollaisia summia maksellaankin sitten tosta noin vain työttömyyspäivärahalla tai duunarin palkoilla, varsinkin kun tässä paskamaassa kaikki on kallista.

        Ihme ettei ulkomaille pakenijoita ole enemmän.

        Kyllä duunarin palkalla tuollaiset velat maksaa. Ei tee edes heikkoa. Monella duunarilla on pelkkää asuntolainaa paljon enemmän.


      • uo voimassa

        no se kun ei saa pysyvää työpaikkaa millä kuittaisi velat pois 63th, alle 3v, pöytä puhdas.
        Ammattipätevyydet on useammalle alalle, ei siitäkään ole apua, useimmat työnantajatkin ovat niin pahassa velka- ja verokierteessä, että olisi parempi käydä Agrimarketista hakemassa 2,5m köyttä, ja tehdä meksikolainen jouluhimmeli


      • nosta kytkintä
        20+12 kirjoitti:

        Ei ihme että niin monella on velkaongelmia jos joku 50t tai 63 on "joku pikkusumma". Markkoina nuo olisivat olleet alkuvuonna 2002 50000 x 6 = 300 000 markkaa ja 63000 x 6 = 378 000 markkaa.

        Tuollaisia summia maksellaankin sitten tosta noin vain työttömyyspäivärahalla tai duunarin palkoilla, varsinkin kun tässä paskamaassa kaikki on kallista.

        Ihme ettei ulkomaille pakenijoita ole enemmän.

        Niitä ulkomaille pakenijoita on yhä enemmän ja enemmän, kohta ollaan samassa jamassa kuin Espanja, josta ainakin suurinosa nuorista lähtee menemään työttömyyden takia. Saksa on jo pulloollaan Espanjalaisia ja tietysti lähi-idän maahanmuuttajia.


    • pentinkulma

      Kyllähän raha aina kelpaa. On kiva ostella kaikenlaista jännää :)

      Mutta Suomessa on varsin tiukka yksityisyydensuoja ja esim. kotirauha laissa turvattu. Itse asiassa luulen, että edes poliisi ei voi mennä toisen kotiin ronkkimaan tavaroita ja tyhjentämään asuntoa omistajan poissaollessa.
      Eli voi hyvinkin olla että jos vaan "katoaa" niin sinne se asunto jää tyhjilleen vuosikausiksi sinä aikana kun haastemies koittaalähetellä lappusia postissa.

      Korkeintaan taloyhtiön huoltomies käy varmistamassa että sähköt on kytketty pois ja sulkee mahd. veden.

      Vai onko jollakin todellista TIETOA asiasta?

      • 18+17

        Mikä ihmeen heinähattu lienet ? Ei poliisi tee ulosottomiehen tehtäviä. Ulosottomiehellä on myös sorkkarauta autossaan, jos ovi ei muulla keinolla aukea.
        Vai, arveletko ettei lainvoimaista tuomiota silloin laiteta täytäntöön, jos ovi on lukossa.


      • hahahahhhh
        18+17 kirjoitti:

        Mikä ihmeen heinähattu lienet ? Ei poliisi tee ulosottomiehen tehtäviä. Ulosottomiehellä on myös sorkkarauta autossaan, jos ovi ei muulla keinolla aukea.
        Vai, arveletko ettei lainvoimaista tuomiota silloin laiteta täytäntöön, jos ovi on lukossa.

        Ei ulosottomiehet ole kiinnostuneet tavanomaisen koti-irtaimiston ulosmittauksesta.

        Ainoastaan, jos omistaa jotain arvokasta tavaraa, taidetta tms. niin ulosmittaavat.


    • mulla 35 t

      Jos on 10 vuotta eläkkeeseen ja 50t velkaa, sehän ei tee kuin 5 tonnia vuodessa plus korot. Ei mikään paljon. ongelmana vain jos on monta päälikkäsistä velkaa jolloin helposti jokin menee ulosottoon. Ehkä olisi parasta myydä asunto tai se maapala vaikkei kattais kaikki velatkaan. Jos itse ast siinä kämpässä vouti tuskin lähtee sitä myymään jos vain pystyt muuten maksamaan ulosottoon.

    • Saunan taakse

      Onko tullut mieleen että velat pitää myös maksaa eikä luikerrella pakoon sitten kun se päivä koittaa? Kumma asenne tuo monella paskahousulla. Selkärangattomia hyypiöitä, lintsareita.

      • sosialisit

        Heippa Saunan taakse,

        Eipä kuule kiinnosta pistää enää yhtään penniä eliitin ja pankkien taskuun.
        jos olen ystävälle tai sukulaiselle velkaa, niin se on ihan eri asia - silloin velka maksetaan.

        sen sijaan pankkeja ja rahotuslaitoksia saa vedättää nii paljon ku ikinä kehtaa. Niiden vika tää kaikki lamakin on.


      • 18+11
        sosialisit kirjoitti:

        Heippa Saunan taakse,

        Eipä kuule kiinnosta pistää enää yhtään penniä eliitin ja pankkien taskuun.
        jos olen ystävälle tai sukulaiselle velkaa, niin se on ihan eri asia - silloin velka maksetaan.

        sen sijaan pankkeja ja rahotuslaitoksia saa vedättää nii paljon ku ikinä kehtaa. Niiden vika tää kaikki lamakin on.

        Jep, frendeille täytyy maksaa takas, sen sijaan valtiolle, voudille, pankeille, perintätoimistoille ja pikavippifirmoille ei pidä maksaa sentin senttiä.


      • voihvoi
        sosialisit kirjoitti:

        Heippa Saunan taakse,

        Eipä kuule kiinnosta pistää enää yhtään penniä eliitin ja pankkien taskuun.
        jos olen ystävälle tai sukulaiselle velkaa, niin se on ihan eri asia - silloin velka maksetaan.

        sen sijaan pankkeja ja rahotuslaitoksia saa vedättää nii paljon ku ikinä kehtaa. Niiden vika tää kaikki lamakin on.

        Kuulostaa vähän kuin narsistisen loiseläjän ruikutukselta. Minusta henkilö joka jättää velkansa tahallaan maksamatta tulee kohdella rikollisena. Jos kerran ei johonkin ole varaa, jääkööt tavara ostamatta. Yksi hailee, vaikka "kaikilla muilla" (mikä tietenkin on aina itsepetosta) jokin asia olisi, sitä ei silti osteta. Ja jos rahapula tulee, ryyppääminen ja tupakointi lopetetaan kokonaan. Henkilö, jolla on varaa ryypätä pubissa, on varaa maksaa velkansa.


      • Laki liian lepsu.
        voihvoi kirjoitti:

        Kuulostaa vähän kuin narsistisen loiseläjän ruikutukselta. Minusta henkilö joka jättää velkansa tahallaan maksamatta tulee kohdella rikollisena. Jos kerran ei johonkin ole varaa, jääkööt tavara ostamatta. Yksi hailee, vaikka "kaikilla muilla" (mikä tietenkin on aina itsepetosta) jokin asia olisi, sitä ei silti osteta. Ja jos rahapula tulee, ryyppääminen ja tupakointi lopetetaan kokonaan. Henkilö, jolla on varaa ryypätä pubissa, on varaa maksaa velkansa.

        On harmi että vanhan ajan laki on romutettu, jolloin osamaksuveloista sai helposti petossyytteen, etenkin jos osamaksuvelkoja oli useampia. En muista termiä, joku kevytmielisesti velkaantuminen se oli ja siitä joutui käräjille, useinkin. Rikosrekisteri ja isot korvaukset vaikka olisi selvinnyt ehdonalaisella. Ja rikostuomio velathan vanhenevat vasta 20 vuodessa.


      • Talousnero(c)
        18+11 kirjoitti:

        Jep, frendeille täytyy maksaa takas, sen sijaan valtiolle, voudille, pankeille, perintätoimistoille ja pikavippifirmoille ei pidä maksaa sentin senttiä.

        Miksei? Kuka sen velan otti? Kuka sillä velalla saadut rahat kulutti? Miksi pankki tai pikavippifirma on syyllinen siihen, jos joku ottaa liikaa velkaa eikä pysty maksamaan takaisin?


      • Talousnero(c)
        sosialisit kirjoitti:

        Heippa Saunan taakse,

        Eipä kuule kiinnosta pistää enää yhtään penniä eliitin ja pankkien taskuun.
        jos olen ystävälle tai sukulaiselle velkaa, niin se on ihan eri asia - silloin velka maksetaan.

        sen sijaan pankkeja ja rahotuslaitoksia saa vedättää nii paljon ku ikinä kehtaa. Niiden vika tää kaikki lamakin on.

        "sen sijaan pankkeja ja rahotuslaitoksia saa vedättää nii paljon ku ikinä kehtaa. Niiden vika tää kaikki lamakin on."

        Pankin vika että Satu Hassi teki Itämerestä Suomelle vientitullin rikkipäästömaksuillaan?

        Pankin vika että poliitikot asettaneet muuta maailmaa tiukemmat ja kalliimmat ympäristörajoitukset, luvat ja byrokratian yrityksille?

        Pankin vika että valtio myi monopoliasemassa olevat yritykset ulkomaisille sijoittajille?

        Pankin vika että Nokian johto ryssi yrityksen ja antoi sen MS:n käsiin melkein ilmaiseksi?

        Pankin vika että otit enemmän velkaa kuin pystyt maksamaan, mutta sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla aikuinen ja kyetä itse arvioimaan maksukykyäsi?

        Pankin vika että maahanmuuttoon ja hyödyttömiin ulkomaantukiiin menee pari miljardia vuodessa?

        Pankin vika että yhteiskunta leikkaa aina tekeviä käsiä samalla kun lisää johtajien määrää?

        Pankin vika että Euro on liian kallis?

        Pankin vika että ihmiset ottavat liikaa lainaa, vaikka kukaan ei syytä K-kauppaa ylilihavuudestaan?


      • Kokenut ja nähnyt
        voihvoi kirjoitti:

        Kuulostaa vähän kuin narsistisen loiseläjän ruikutukselta. Minusta henkilö joka jättää velkansa tahallaan maksamatta tulee kohdella rikollisena. Jos kerran ei johonkin ole varaa, jääkööt tavara ostamatta. Yksi hailee, vaikka "kaikilla muilla" (mikä tietenkin on aina itsepetosta) jokin asia olisi, sitä ei silti osteta. Ja jos rahapula tulee, ryyppääminen ja tupakointi lopetetaan kokonaan. Henkilö, jolla on varaa ryypätä pubissa, on varaa maksaa velkansa.

        Niinkuin 90 luvun laman uhreja? Sama suuri puhallus käynnissä parhaillaan.


      • turpiin tuollaisia
        18+11 kirjoitti:

        Jep, frendeille täytyy maksaa takas, sen sijaan valtiolle, voudille, pankeille, perintätoimistoille ja pikavippifirmoille ei pidä maksaa sentin senttiä.

        Valtio tarkoittaa käytännössä veronmaksajia.


      • Luuserit hirteen.
        Talousnero(c) kirjoitti:

        "sen sijaan pankkeja ja rahotuslaitoksia saa vedättää nii paljon ku ikinä kehtaa. Niiden vika tää kaikki lamakin on."

        Pankin vika että Satu Hassi teki Itämerestä Suomelle vientitullin rikkipäästömaksuillaan?

        Pankin vika että poliitikot asettaneet muuta maailmaa tiukemmat ja kalliimmat ympäristörajoitukset, luvat ja byrokratian yrityksille?

        Pankin vika että valtio myi monopoliasemassa olevat yritykset ulkomaisille sijoittajille?

        Pankin vika että Nokian johto ryssi yrityksen ja antoi sen MS:n käsiin melkein ilmaiseksi?

        Pankin vika että otit enemmän velkaa kuin pystyt maksamaan, mutta sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla aikuinen ja kyetä itse arvioimaan maksukykyäsi?

        Pankin vika että maahanmuuttoon ja hyödyttömiin ulkomaantukiiin menee pari miljardia vuodessa?

        Pankin vika että yhteiskunta leikkaa aina tekeviä käsiä samalla kun lisää johtajien määrää?

        Pankin vika että Euro on liian kallis?

        Pankin vika että ihmiset ottavat liikaa lainaa, vaikka kukaan ei syytä K-kauppaa ylilihavuudestaan?

        Tässä se tuli. Kaikki! Nuo vapaamatkustajat pitäisi pistää ruotuun vaikka kovemmilla sanktioilla. Ylivelkaantuneet. On seassa tietysti niitäkin jotka ovat antaneet takauksia hyväuskoisuuttaan, tai sairauden vuoksi, erot, kuolema...jne. Mutta nuo holtittomasti ja köykäisesti velkaantuneet. Niille suitset. Ja pikavippiyhtiöille.


      • Pankin rosvot
        Talousnero(c) kirjoitti:

        Miksei? Kuka sen velan otti? Kuka sillä velalla saadut rahat kulutti? Miksi pankki tai pikavippifirma on syyllinen siihen, jos joku ottaa liikaa velkaa eikä pysty maksamaan takaisin?

        " Miksi pankki tai pikavippifirma on syyllinen siihen, "

        Siksi että koska ovat antaneet sen. He ovat ottaneet tietoisen riskin ja se riski on lauennut. Kantakoon seuraukset. Mokomatkin rosvot.


      • JeesusPelastaa
        Luuserit hirteen. kirjoitti:

        Tässä se tuli. Kaikki! Nuo vapaamatkustajat pitäisi pistää ruotuun vaikka kovemmilla sanktioilla. Ylivelkaantuneet. On seassa tietysti niitäkin jotka ovat antaneet takauksia hyväuskoisuuttaan, tai sairauden vuoksi, erot, kuolema...jne. Mutta nuo holtittomasti ja köykäisesti velkaantuneet. Niille suitset. Ja pikavippiyhtiöille.

        Sinä ehkä olet onnellinen maksaessasi jatkuvasti kasvavia korkoja ja veroja; minä en. Kaikki hinnat nousee mutta palkka ei;miten maksat velkasi kun täytyy edes kerran viikossa saada pala leipää veden seuraksi?
        velkaa ottaessa kun oli vielä varaa ostaa juustoakin leivälle mutta eipä vain ole enään.

        Kaltaistesi käskyjä seuraavien idioottien takia tässä tilanteessa ollaan kun sinulla ja kaltaisillasi ei ole munaa uida vastavirtaan niin kumipäät arkadian mäellä saa tehä ihan mitä huvittaa ja sinä menet joka aamu entistä köyhempänä nöyränä töihin.


      • Olet surkea
        Pankin rosvot kirjoitti:

        " Miksi pankki tai pikavippifirma on syyllinen siihen, "

        Siksi että koska ovat antaneet sen. He ovat ottaneet tietoisen riskin ja se riski on lauennut. Kantakoon seuraukset. Mokomatkin rosvot.

        "Siksi että koska ovat antaneet sen. He ovat ottaneet tietoisen riskin ja se riski on lauennut. Kantakoon seuraukset. Mokomatkin rosvot."

        Ilmoititko tuon asenteesi lainaa hakiessasi, vai olitko epärehellinen ja jätit kertomatta?


      • Sinulle nauran
        JeesusPelastaa kirjoitti:

        Sinä ehkä olet onnellinen maksaessasi jatkuvasti kasvavia korkoja ja veroja; minä en. Kaikki hinnat nousee mutta palkka ei;miten maksat velkasi kun täytyy edes kerran viikossa saada pala leipää veden seuraksi?
        velkaa ottaessa kun oli vielä varaa ostaa juustoakin leivälle mutta eipä vain ole enään.

        Kaltaistesi käskyjä seuraavien idioottien takia tässä tilanteessa ollaan kun sinulla ja kaltaisillasi ei ole munaa uida vastavirtaan niin kumipäät arkadian mäellä saa tehä ihan mitä huvittaa ja sinä menet joka aamu entistä köyhempänä nöyränä töihin.

        "Kaltaistesi käskyjä seuraavien idioottien takia tässä tilanteessa"

        Yritätkö esittää luuseriutesi jotenkin urheassa valossa? Minä nauran sinulle ja kaltaisillesi. Sinä olet oman elämäsi häviäjä, sure sinä sitä. Minulla on asiat paremmin.


      • Töitä velkavangeille

        Kyllä puolue TOVERIT panee villasella - auttaa luikertelemaan.
        Liity puolueeseen ja pyri kansan edustjaksi. Siellä näitä hyyppäreitä on monta sataa.
        ryyppäreitä
        Eduskunta osaa möhliä isompiakin asioita.


      • Talousnero(c)
        Pankin rosvot kirjoitti:

        " Miksi pankki tai pikavippifirma on syyllinen siihen, "

        Siksi että koska ovat antaneet sen. He ovat ottaneet tietoisen riskin ja se riski on lauennut. Kantakoon seuraukset. Mokomatkin rosvot.

        "" Miksi pankki tai pikavippifirma on syyllinen siihen, "

        Siksi että koska ovat antaneet sen. He ovat ottaneet tietoisen riskin ja se riski on lauennut. Kantakoon seuraukset. Mokomatkin rosvot."

        Lainanantoon liittyviä tietoisia riskejä ovat lainanottajan yllättävä maksukyvyttömyys esimerkiksi sairauden, työpaikan menettämisen tai lainan kohteen arvon romahtaminen, esimerkiksi tulipalon takia. Samoin yritystoiminnassa on riski, ettei yritys kannatakaan.

        Sen sijaan se että joku käyttäytyy lainarahojen kanssa vilpillisesti, edesvastuuttomasti tai muuten rikollisella tavalla taas ei kuulu tietoiseen riskiin.

        Jos lainaa ottaa, vastuu sen takaisin maksamisesta kaikin ei-rikollisin ja terveyttä uhkaamattomin tavoin on lainan ottajalla.


      • Talousnero(c)
        JeesusPelastaa kirjoitti:

        Sinä ehkä olet onnellinen maksaessasi jatkuvasti kasvavia korkoja ja veroja; minä en. Kaikki hinnat nousee mutta palkka ei;miten maksat velkasi kun täytyy edes kerran viikossa saada pala leipää veden seuraksi?
        velkaa ottaessa kun oli vielä varaa ostaa juustoakin leivälle mutta eipä vain ole enään.

        Kaltaistesi käskyjä seuraavien idioottien takia tässä tilanteessa ollaan kun sinulla ja kaltaisillasi ei ole munaa uida vastavirtaan niin kumipäät arkadian mäellä saa tehä ihan mitä huvittaa ja sinä menet joka aamu entistä köyhempänä nöyränä töihin.

        "Kaikki hinnat nousee mutta palkka ei;miten maksat velkasi kun täytyy edes kerran viikossa saada pala leipää veden seuraksi?"

        Asia on hyvin yksinkertainen: jos kyky maksaa lainaa pois on heikentynyt merkittävästi, pitää se mitä lainalla on ostettu, myydä pois ja maksaa laina tai lyhentää sitä niin paljon kuin myyntihinta mahdollistaa. Yksityisen ihmisen ei pitäisi ottaa lainaa kuin asuntoon, joten jos maksukyky ei riitä, pitää myydä asunto ja muuttaa edullisempaan tai kärvistellä sen pettuleipänsä kanssa.


    • Monivelallinen

      Jos sulla on vielä /- 10 vuotta aikaa olla työelämässä, niin eihän tuo 50 t € ole mikään mahdoton juttu. Ulosottomiehen kanssa voi sopia maksuaikataulun ja sitäkin voi justeerata tarpeen mukaan. Tiedän, kun olen hoitanut paljon suuremman velan itse. Vähintäänkin suurimman san pystyt hoitamaan ennen eläkettä ja muutama tonni eläkeläisenäkään ei nyt ihan hirveä asia ole.

      Suosittelisin hoitamaan asian, niin voit sitten nauttiakin niistä eläkepäivistä. Vaikka käydä siellä Thaimaassa - vapaana miehenä. Normaaliduunarikin ostaa esim. auton (20-30 000 €) osamaksulla ja makselee sitä 5-7 vuotta. Sinä joudut nyt maksamaan sitä "autolainaa" saamatta lopuksi autoa. Tai venettä, kesämökkiä tms. Lähes jokaisella on velkaa ja useimmilla paljon enemmän kuin 50 000 €.

    • maksa maksa vaan

      vain 50 000€; eikun alat hoitamaan ja heti, ei mitään maasta poistumisia. se on kolmasosa pois per velka niin näet kuukaudet jotka maksat. jaa kuukaudet vielä 12:lla niin saat vuodet, joka onkin jo pieni luku.
      ihmiset maksaa isompiakin velkoja!

      • tarkkamarkka pete

        ja korotkin ovat naurettan pieniä nykyään, mitä jouduttiin maksamaan 80- ja 90-luvuilla.

        Pankiin ja yksi selkeä laina ja siihen 5 - 10 vuoden maksusuunnitelma-

        Laita turha romu myyntiin, kaikki on kotiin päin, osta vaateet kirpparilta ja sillai.

        Jätä viina, lotto ja kalja sekä tupakka pois ja velan maksu on lastenleikkiä sen jälkeen.

        ja Infaatio auttaa lopulla.


    • myöhäistä rupsaista

      Luulet vaan et tiedä, mene velkaneuvontaan. Jos omistat jotain, mitä iloa siitä on jos et enää palaa Thaimaasta? Luuletko saavasi eläkkeet ja jopa sinne Thaimaaseen, jos olet velkojen vuoksi etsintäkuulutettu? Ei velkoja pääse pakoon, mutta voisit mennä töihin ja alkaa maksamaan edes osan niitä, ehkä loput saa anteeksi kun eläke häämöttää. Lurjustelemalla poltat sillat takanasi ja menetät senkin vähän.

    • passi ja hammasharja

      Thaimaaseen ei vissiin saa kun vuoden viisumin maksimissaan kerralla, minkä jälkeen on ns. pakko tulla kotia. Viimeistään silloin, kun passi vanhenee ja taas ollaan viranomaisten kanssa tekemisissä. Helpommalla (ja todennäköisesti halvemmalla) pääsee, kun hoitaa velat jotenkin pois ja sitte vasta nostaa kytkintä...

      • aattelin vaan

        Taisi lyhentyä se tuokin Thaimaan aika. Olisiko peräti 2kk ja sitten vievät vankilaan joka maksaa enintään 500€ ja karkotetaan maasta, Matkalippukin pitää itse maksaa. Ei kuulemma ole hulppeat olot vankilassa.


      • farangkhiinok
        aattelin vaan kirjoitti:

        Taisi lyhentyä se tuokin Thaimaan aika. Olisiko peräti 2kk ja sitten vievät vankilaan joka maksaa enintään 500€ ja karkotetaan maasta, Matkalippukin pitää itse maksaa. Ei kuulemma ole hulppeat olot vankilassa.

        Kumma kun meitä täällä vakituisesti asuvia suomalaisia on kuitenkin aika paljon. Kyllä tänne saa viisumeita oikeilla perusteilla pidemmäksikin aikaa.


      • häkki heiluu!
        farangkhiinok kirjoitti:

        Kumma kun meitä täällä vakituisesti asuvia suomalaisia on kuitenkin aika paljon. Kyllä tänne saa viisumeita oikeilla perusteilla pidemmäksikin aikaa.

        Siinä vaiheessa kun on isot velat ulostossa, viisumi pitää hankkia muualta kuin laillisilta markkinoilta. Ei ne laillista viisumia myönnä asioita tutkimatta. Haku päällä, poliisi noutaa ennen kuin on ehtinyt nokkaansa niistää.


    • Tyhmästä päästä kärs

      Omaisuus menee myyntiin , ja rihkamat nostetaan kadulle , olit sitten vaikka hevon ,,,,,a , eläkkeestä menee sitten loppuelämän ajan vekojen ja korkojen maksuun , joten revi luuseri siitä.

    • kunnon kansalainen

      Ei kannatta lähteä pakon, jos olet laittanut itsesi velkaa, niin pitäsi kyllä hoita ensin velat pois. Mun mielestäni olet pelkuri!

    • Etelänhetelmiä

      Ite jos lähtisin ulkomaille, niin sijoittaisin rahastoihin 30000€ ja tarkkailisin ettei ne kusis. Elisin pattajalla herroiks.

      Sinuna olisin ottanu sen verran halpakorkoista lainaa ja astunu flygariin. Luultavasti sun talous on niin ruvella, että ei kannnata paljoa "raapia", kun on rahat menny humputellessa. Mutta noin mä tekeisin. Toinen vaihtoehto on mennä kohdemaassa duuniin, mutta Thaimaassa heikot palkat. :) Ite yrittäisin Ausseihin vaikka baarimikoks.

    • Aika typerä ajatus, jos sulla on velkaa tarpeeksi, velkojat järjestää sinut viranomaisten toimesta Suomeen,luovutus sopimuksen nojalla

    • Summarum.

      Eläkkeen maksu katkeaa 12 kuukauden kohdalla Thaimaan osalta ja miten avaaja aikoo piileskellä kun ei eläkelaitos maksa eläkkeitä mihinkään piilopaikkoihin. Pitää olla tunnistettava tili ja osoitetiedot. Muuten menee eläke jäihin.

      Mutta se ei ole avaajan ongelma vaan se, että miten hän aikoo piileskellä 10 - 15 vuotta? Ja miksi piileskellä kun ne velat, sitten kun ovat lainvoimaiset (siihen voi mennä useampi vuosi) vanhenevat tietyssä ajassa, vaikka asuisi ulosottomiehen alivuokralaisena.

      Toinen inhottava piirre on, että jos velat eivät mene oikeuteen välttämättä, vaan perintätoimistot pitävät ne avoimena, silloin ne eivät vanhene koskaan.

      • 19+15

        Osoitteen voi pitää Suomessa tutun luona tai voi vuokrata osoitteen jolloin eläke menee suomalaiselle pankkitilille ja vouti ja velkojat luulevat vielä että asuu Suomessa. Siinähän yrittävät tavoitella sitten samalla kun itse kääntää kylkeä palmun alla.


      • näin se menee
        19+15 kirjoitti:

        Osoitteen voi pitää Suomessa tutun luona tai voi vuokrata osoitteen jolloin eläke menee suomalaiselle pankkitilille ja vouti ja velkojat luulevat vielä että asuu Suomessa. Siinähän yrittävät tavoitella sitten samalla kun itse kääntää kylkeä palmun alla.

        Vouti pääsee eu-maissa oleville tileille.


      • 5+3
        näin se menee kirjoitti:

        Vouti pääsee eu-maissa oleville tileille.

        Ei pääse missään muussa Eu-maassa kuin Suomessa oleville tileille. Kokemusta on.


    • Älä luikero ruikuta tpasiyyes vasin silleesti et oot kuollu ja jää sinne asumaasn.

    • iup

      Toihan on pahempi ku mamut.

    • Mathildedi

      Olisiko paras mennä Luostariin??

      • luikero

        jA MAKSAA Kirkollisveroa Terroristejä tukevalle Jeesuckselle?


    • Voudilta ostanut

      Ei todellakaan sinua tarvita, kun ulosotto myy omaisuutesi täällä Suomessa velkoihisi. Olen joskus ollut pakkohuutokaupassa huutamassa, missä oikein tosi vemmi (sinulla vielä kaukana) oli "järjestellyt" asioitaan ja siirtänyt omaisuuttaan ym. Niin vain omaisuus myytiin pakkohuutokaupalla ja kaikki irtaimisto, huonekalut ym. ym.
      Velkojen vanheneminenkin on sitten vähän niin ja näin, jos velkojat uudistavat vaateensa, niin olet velkaa pidempäänkin. Monet velkojat eivät päästä velallista niin vähällä ja teema on, kiusa se on pienikin kiusa...
      Ihan muutaman kympin velkojen vuoksi ei kannata alkaa vempuloimaan, tässäkin hommassa pätee vanha sääntö, turha nuukuus ja vähä varkaus ei kannata.

      Muutaman kympin velat maksaa vaikka sosiaalituista ennen eläkeikää.

    • helposti ja nopeasti

      muuta ruotsiin ja mee töihin kun vouti alkaa ahdistaa lopeta työnteko sossussa alat valittaa masennusta ja pyydä velkajärjestelijän hakemaan sinulle Henk,koht KONkurssia hoitaavat kaiken sinun ei tarvii kun kuittailla papereita ja kuittailla soskurahoja.eikä tarvii töihin mennä.

      • Yritä sopia

        Oletko ollut velkaneuvojalla keskustelemassa asiasta. Joskus riittää kun maksaa osan veloista ja voi saada jopa loput anteeksi.

        Et niitä velkoja pakoon pääse.


      • kannatta ajatella

        nopeasti velat kuitattu, EI TARVITSE OLLA ASUNNOTON JA LUOTTOKELVOTON PASKALÄJÄ NIIN KUN SUOMESSA SUOMESSA MENEE AIKAA KOKO HOMMAAN VÄH 25 VUOTTA .


    • t rolli

      hölmö mies,täältä kyselet tollasia,taitaa olla rolli

    • maasee

      Mennään Thaimaahan eikä mihinkään v*n Thaimaaseen!!!!! Vai onko joku teistä käynyt Thaimaasessa? Grrrrrrrrrr. Opetelkaa nuijat suomea!

    • Show girl

      Lainaa saisin prosentin marginaalilla, jos haluaisin. 12 kk heliborn on negatiivinen, Kysyin tänään pankinjohtajalta. Voin ostaa lisää asuntoja jos haluan. Nyt ei ole oikein muuta tekemistä. Viikko menee kun paperit käsitellään. Luulin, ettei tarvitse, kuin nostaa tililtä. Asuntojen taso on laskenut. Kunnon keskusta lukaaleja ei ole tarjolla. Laitakaupungin luukkuja en halua.

      • 10+3

        Tämän päivän saldo on tässä.


      • Rantaheinä

        Mulla olis myydä Espoon Suvisaaristossa omarantainen talo n. 2,3 miljoonaa. Keskustalukaali on muuten yhdyssana. Ja kuka sitä nyt keskustan rauhattomuuteen tahtoo. Sivummalla on parempi.


    • loppurutistus

      tee mahdollisimman paljon velkaa kun vaan saat pikavipit osamaksut yms sama onko velkaa sata tai tuhat tuhatta ulosotto korko on noin 10% helikopteri ei 50 000 € velkaa pystymaksamaan

    • dsdasdssada

      A)Myyt kaiken ennen kuin ulkkari kerkee väliin

      B)Perustat hallintayhtiön esim thaikkuihin jolle siiten "myyt"talosi/maasi.Sen jälkeen siirrät kirjat ulkomaille.

    • 345457568769780

      Suomi on perin Siperiallinen... mitä tulee näihin asioihin: USAssa kun on todettu varattomaksi niin uusi elämä avautuu jo kulman takaa, samoin muissa länsivaltioissa... Suomihan on paitsi Euroopan itäosia... myös lähes arktinen territorio "Siperian" kyljessä.

      Kohtuutonta ja väärin... esim. yrittäjiä kohtaan joille valehdeltiin... että Suomi on yrittäjäystävällinen maa: sillä sitähän tämä ei ole... Suomi on nykyään perin äärisosialistinen työväenvaltio.

    • VelkojaPaossa

      Joo eräs tuttavani myös pakeni velkojia Viroon silloin kun Viro ei ollut vielä EU,ssa.

      Vei yrityksensä mukana ja aloitti siellä yritystoiminnan. Joutui siellä mafian kynsiin .

      Mafia vaati häneltä suojelurahaa hän ei suostunut maksamaan jolloin mafiamiehet pahonpitelivät hänet henkihieveriin.

      Senjälkeen ryyppäsi itsensä hengiltä, surullinen tarina velkojapaossa.

      • 8+6

        Vaan minä pieksin mafiamiehet henkihieveriin ja muutaman aran ja lainkuuliaisen tsuhnan siinä samalla kun Tallinnaan muutin firmoineni.


    • vouti vittuun.fi

      Myy kaikki omaisuutesi ja painu sinne thaikkulaan.
      Avaat siellä pienen baarin tms jota pyörität sen 10-15v mukavan thainaisen kanssa.

      Kun palaat aikanaan, jos palaat, sinulla on hiukan rahaa ostaa joku talo tai tontti.

    • KokStalinOnnela

      Suomi on ollut Kokoomusjohtoinen valtio jo yli 20vuotta. Nyttemmin niin ViherKokoomuslainen kuin voi olla varsinainen Stublandia..

      Ääri Kokoomus Bravda media,jnee..

      Oppia on otettu Stalinin Neukkulasta, käänteisesti soveltaen Kokoomusonnelassamme.

      Kiitä siitä Kokoomusta..

      • Kunnon ihminen

        pärjää Suomessa ilman ongelmia mutta osa tähänkin ketjuun kirjoittavista ei pärjäisi missään maassa. Todellista roskasakkia uhoineen ja typerine mielipiteineen. Nykymaailmassa ei ole enää paikkoja joihin voisi piiloutua.


    • No jos sulla on vaan 50tonnia velkaa niin ei sen takia mihinkään karata kannata,noi on pikkurahoja.

    • Valtakunnanoikeus
    • osku55

      Usein on näitä velanpakoilijoita lähtenyt takki auki milloin mihinkin maahan. Suurin osa kuitenkin jo vuoden parin päästä ovat elämäänsä ja oloihinsa niin kyllästyneitä että palaavat omin päin. Sitten ne riemut korkoineen kaikkineen ovat vastassa. Ehkä olisi kuitenkin parasta koettaa hoitaa asiansa edes jotenkin tolalle ja sitte kokeilla siipiään maailmalla. Silloin eivät ajatukset kiertäisi kehää päässä ja ei tarvitsisi hukuttaa tuskaansa viinaan. Vanha viisaus on kuitenkin voimissaan. "Asioilla on tapana järjestyä".

      • Erkki Martti

        Onko töitä löytynyt?


      • hommat tulee hoitaa

        Juu kyllä se näin taitaa olla, se minkä taakseen jättää sen eestään löytää.


    • mieti ensin

      Jos yrittää lusmuilla jossain hukassa kymmenen vuotta, niin todennäköisesti sut julistettaisiin kuolleeksi ja omaisuus myytäisiin ja se menis velkoihin. Koska olisit nk. kuollut niin et saisi mitään eläkkeitä. Elikkä ei kannata kadota minnekkään. Myy mieluummin se omaisuutesi itse ja "hukkat" ne rahat, sitten menet velkaneuvontaan ja sulle tehdään velkajärjestelyt ja kun olet aikas sen ohjelman mukaan maksanut niin todennäköisesti saat loput anteeksi ja sitten voit muuttaa sinne thaimaaseen jos vielä mieli tekee.

      • Hönö

        Eikäkö ei mulla ole velkaa ollenkaan ja ei tarvi ottaakaan. Sen vuoksi vain kun rahaa saa halvalla nii ottaa huvikseen. Luukut on kalliita ja se harmittaa. Pikkuluukut suhteessa vielä kalliimpia.


      • Niinkö näin
        Hönö kirjoitti:

        Eikäkö ei mulla ole velkaa ollenkaan ja ei tarvi ottaakaan. Sen vuoksi vain kun rahaa saa halvalla nii ottaa huvikseen. Luukut on kalliita ja se harmittaa. Pikkuluukut suhteessa vielä kalliimpia.

        Asunnon pitäisi olla kuin tampereella ja Helsingissä jykevä ja kivitalo. Ei mitään Raksilan rofeetan varastoja.


      • Ähky
        Niinkö näin kirjoitti:

        Asunnon pitäisi olla kuin tampereella ja Helsingissä jykevä ja kivitalo. Ei mitään Raksilan rofeetan varastoja.

        Aina pitäisi olla otelemassa jotaki niin pysyy liikkeessä. Tosiaan pakkasta pitelee.


    • Luikero The real

      Avaukseen vähän lissää tietoa.
      Ensinnäkin, en usko noihin luovutussopimuksiin. ei tuolla ambomaassa kukaan suomalaista löydä. ei suomen polliisi tiedä olenko thaimaassa vai argentiinassa.. kun ostan nääs menolipun vain jonnekin eurooppaan ensteks.
      Pitää hommata paikallinen pankkitili ja sinne tarvittavat paikalliset pankkikortit.
      Rahaa tulee bitcoin-muodossa erilaisista pisneksistä.
      tietysti myyn niin paljon kuin pystyn. harmitta, ettei ole aikasemmin älynnyt alkaa realisoimaan.
      uudet pisnekset vaan käyntiin sitten.
      jos tällä kertaa onnistuis paremmin.

      Mutta olen muuttanut suunnitelmaani siltä osin, että annan voudin viedä maallisen mammonani suomessa. Sillä pitäis kuittaantua jo ainakin puolet veloista!! eli ehkä se saadaan loppu osuus sitten hoidettua ja ehkä ei sekään niin paha ole vaikka eläkkestäkin napsasevat osansa aikanaan.
      Mutta tontin aijon lahjoittaa pois nyt. Silloinhan sitä ei voi viedä. Myyn sen yhdellä eurolla luotettavalle kaverille tai lapselleni. saan sitten käyttää sitä edelleen.

      Olisihan periaatteessa sekin mahdollista, että koittais mennä töihin. Nythän olen työtön.
      Mutta olen luonteeltani työtävieroksuva. Lisäksi töitä ei nyt löydy.

      • spindoctor

        JOs myyt liian ahlvalla, mätkähtää lahjavero. Kannattaa ehkä kuitenkin hoitaa asiat ihan rehellisesti. Pysyy terveenäkin ja näkee ne eläkkeensä, kun tekee oikein. Epärehellisyys sun muut paineet kuluttavat ihmistä. Kuulostaa Martta -jutuilta mutta kyllä se näin on.


      • Luonteeltasi olet

        työtävieroksuvan lisäksi tyhmä haihattelija. Se käy jutuistasi selkeästi ilmi. Jotkut ei vaan opi ikinä ja kärsivät siitä.


    • 1 euro yli 74 rublaa

      Olin itse viime laman yhteydessä samassa tilanteessa. Koska Pietarissa oli halpaa, asuin sillä. Asuntoni oli suuri kolme huonetta ja keittiö ja sen vuokra silloin oli 100 dollaria kuussa ja kaikki siellä oli puolet halvempaa kuin Suomessa.
      Kun palasin, kaikki velat oli maksettu ja luottotiedot puhdistuneet. Se on lähellä ja sieltä on helppo poiketa Suomessa. Opin myös venäjän kielen. Nyt siellä on taas suomalaiselle halpaa.

      • Gemini Anna

        Aika härskiä toimintaa. Ei oo itellä tuommosta taustaa nii ei tiiä mittään vilpinteosta.


      • Sosialisti
        Gemini Anna kirjoitti:

        Aika härskiä toimintaa. Ei oo itellä tuommosta taustaa nii ei tiiä mittään vilpinteosta.

        Välillä se ahistaa kun ei pääse tositoimiin, mutta pittää aina henkäistä ennen seuraavaa isompaa liikettä. Aina pittää harkita pitkään.


      • Tumba Tuppurainen
        Sosialisti kirjoitti:

        Välillä se ahistaa kun ei pääse tositoimiin, mutta pittää aina henkäistä ennen seuraavaa isompaa liikettä. Aina pittää harkita pitkään.

        Ny kahen vuoten välein tullee ostettua kämppää käteisellä. Tahti on ollu kova, mutta niin on parempi. Kerralla asiat kuntoon ja sitten menoksi.


    • Instanssi

      Jape on jape vaikka voissa paistais. Kovassa kyytissä on pojat nyt mukana.

    • Punisher72

      Joo ei sua Thaimaa pelasta ulosotolta.

      Maksa kiltisti laskut tai sovittele maksuaikaa. Muutoin menee kaikki sulta. Tai myy jompikumpi ja maksa niillä.

      • tyhmä se joka maksaa

        No ei todellakaan kannata tuommosta pskaa maksaa, odota että vanhenee ja elele sillä aikaa missä haluat! Thaikussa oma tili ja muutenkin aina kaikki käteisellä! Itelläkin kotona sukanvarressa rahaa, mistä vouti ei tiedä yhtään mitään.


    • plussat ja miinukset

      Olet aika kevyesti velkaantunut, jos aikuisten oikeasti ajatellaan. Eihän tuolla summalla saa edes perheautoa joka tyydyttää kaikkia autopalstan poikia.
      Noilla kyvyillä et muuten edes pysty mihinkään siihen mistä satuilet.

    • Sijoittaja

      Tosiasiassa yhteiskunta on rakennettu niin, että velat kaatuu aina jonkun niskaan. Kaikki kierrossa oleva raha on pankkien antamaa velka rahaa jossa on korko. Velkoja ei olekkaan kaikkien mahdollista maksaa, se on tosiasia. Raha ei yksinkertaisesti riitä kaikille jotka haluaa maksaa velkansa korkoineen. Tästä syystä on typerää syylistää automaattisesti ihmistä joka ei pysty velkojaan maksamaan.

    • orjakulttuuri

      Kannattaa lähteä suomesta, todella eurooppalaisittain oleva kehitysmaa ja sivistystaso huono. Näkeehän sen jo pääministerinkin lausunnoista joista puuttuu todellisuuspohja, ihan kuin mies suosisi Bagdalesilaisia tai kiinalaisia kulutus tuotteita, näissä maissa sana työläisen palkka on vieras käsite.

    • vanha velka vanki

      Ei se velka suomessa haitta,voutilla on niin paljon töitä että ei se 50 velan perässä juokse,jos olet työtön.Ja jos hyvä säkä käy ja unohtavat muistutta velasta 3vuoden välein niin se vanhenee ,jos ei ole rikosoikeudellinen .

    • ja velkojat perii te

      tämä on verottajan provo viesti, elkee kertoko vinkkejä ja neuvoja, muuten verottaja ja velkojat perii teidät!

    • tervemenoa

      Menehän luikero Thaimaahan-kyllä veronmaksajat suomessa makselee osittain kalliistikin velkojasi!!! Mutta toivon, että pidät siellä niin perusteellisen hauskaa, että ehdit "kuukahtaa" ennen eläkeikää, koskapa et ole ilmeisen selvästikään eläkettäsi ansainnut. Vai et halua, että ulosotto veisi osan eläkkeestäsi??? Voi Pyhä Sylvi-on meitä moneen junaan!!! Hyvää Matkaa!!!

      • helppoa olisi

        Hyvin ehtisi maksaa velan ennen eläkettä. Ei vaan tullut provolle mieleen.


    • patrisi

      Thaimaassa liian tarvitsevat rahaa elää.
      Kuka sinä olet menossa töihin? Sex palvelu?

    • vastaavan opas

      En tiedä tapaustasi tarkasti, mutta ehkä kannattaisi selvittää yksityishenkilön velkasaneeraus, niin voit päästä kuiville ja irti velkojista/veloista hyvässä lykyssä viidessä vuodessa päätöksestä.
      Joudut antamaan saneerauksessa omaisuuttasi, mutta kaiketi nyt asuntosi saat pitää, kun onhan ihmisen asuttava jossain. Kuukausittain joudut maksamaan "velkojapesään" jonkun summan, joka riippuu siitä kuinka taitavasti avustajasi kanssa onnistutte neuvottelut velkojien edustajien kanssa käymään. Jos menettelyn aikana esim. joku lähiomaisesi sattuisi menehtymään, johon sinä olisit perintäoikeutettu, menetät ne kaikki viimeistä euroa myöten velkojataholle. Myös muut yllättävät tulot on kaikki ilmoitettava rehellisesti velkojataholle, tai saneeraus raukeaa automaattisesti ja kaikki on ollut turhaa siihen asti, jos ilmoittamattomia ylimääräisiä tuloja jostain yllättäen ilmenee. Esim. Lotto- ym. pelit kannattaa pelata aina kupongia vastaan R-kioskilla ja säilyttää tosite lompakossa. Jos onnistais 10 milj. lapulle, se olisi pidettävä visusti jossain kassakaapissa, eikä ainakaan näytellä mitään uusia hankintojaan kellekään. Viisi vuotta menee nopeasti, ja jos silloin olet vielä jotain omistava ja kelvollinen velaton köpöttelijä, iästäsi kun en tiedä, voisit nyt köpötellä velattomana voutien ahdistelemattomana miehenä. Elämä kuljettaa, hae ratkaisuja, älä lannistu huonoista, Voit vielä köpötelläkin siellä palmusaarilla velattomana, mutta muista että sielä tulee toimeen varsin pienellä pääomalla. Eteen päin on vaikea nähdä ja ennustaa, mutta mennyttä on helppo kelata. Tuut varmaan selviään, kun jaksat joka päivä tarkistaa tän päivän strategia, ja menet sillä sen päivän. Päämäri voi olla siellä missä sen haluatkin, ei aineellisesti yltäkylläisyydessä, mutta henkisenä päämäränä, eli sinun elämän arvokkaimpana päämääränä.

    • velkaa myös

      Siirä omaisuutesi toisiin nimiin. Sitten kun muutat ulkomaille jos teet töitä perusta firma esim vaimosi nimiin ja ole hänellä töissä pienellä palkalla. Ulosotto ei voi mitään. näin pakeni velkojiaanRuotsiin eräs mies uuden vaimonsa kera. Tienaavat rutosti mutta miehen nimissä ei mitään maatilat ja firma vaomon nimissä Suomen velkojat jäi näppejä nuolemaan verottaja myöten.

      • 19+17

        Hatunnoston arvoinen urasuoritus, tuo mies on todellinen alfauros ja valiomies, toisin kuin nämä luusereiksi haukkuvat ujot ja arat neitimiehet joiden kannattaisi pukea hame päälle.

        Nyt kun vielä Putin tulisi armeijoineen itärajan yli ja miehittäisi koko paskasuomen. t. Alfauros Petroskoista.


      • hohhoijaa...

        >> jos teet töitä perusta firma esim vaimosi nimiin ja ole hänellä töissä pienellä palkalla. Ulosotto ei voi mitään. >>

        Höpöhöpö. Esson baarilaisten kaupunkilegendaa ja lapsellisia tarinoita. Alamittaisen palkan kohdalla määritellään "käypä palkka". Jos maksettu palkka on pienempi, niin ulosotettava erotus peritään työnantajalta. Katso ulosottolaki 47§, 58§ ja 68§.

        Tuon uskomuksen takia on moni kaverisuhde palanut savuna ilmaan. Tulee ylläri, kun omasta mielestään hyväntekijä saa ison laskun antamastaan "kaveriavusta".


      • Onko alfauroksella
        19+17 kirjoitti:

        Hatunnoston arvoinen urasuoritus, tuo mies on todellinen alfauros ja valiomies, toisin kuin nämä luusereiksi haukkuvat ujot ja arat neitimiehet joiden kannattaisi pukea hame päälle.

        Nyt kun vielä Putin tulisi armeijoineen itärajan yli ja miehittäisi koko paskasuomen. t. Alfauros Petroskoista.

        mukavaa Petroskoin paratiisissa. Vaikea kuvitella surkeampaa paikkaa piilotella vastuitaan.


    • 3 kk odota

      odota vähänaikaa ennenkun lähdet vaikka puhuvat €uro heikkenee tänään vahvistui Dollariin nähden 0,0046 % eilen sai 1 € = 1,1173 d tänään klo 11:00 new yorkin pörsissä 1 € = 1,1219 d 0,0046 % Talous voimistuu kun euro laskee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! saat euroilla enemmän Bateja

    • cosdihfod

      Siinä tosimies! Mene ihmees sinne Thaimaahan, äläkä koskaan enää palaa muiden elätettäväksi, koska niin se lopulta mnee, jos et velkojasi maksa. Joku maksaa ne aina muodollisesti.

    • antaa palaa

      Minä oon sitä mieltä,että tänne Suomeen pudottaisi Venäläinen ydinpommin,niin ei tartteisi kenenkää huolehtia veloista.

    • OHOH hymmm,,

      alotukseen .

      HÖH ,,

      Millä rahalla sä menisit taimaahan, ???


      jos sinne jollaki konstilla pääsisit, viranomaiset kyllä sinut kuskaa pikaisesti takasi suomeen,
      et pääse pakoon velkojasi,
      ota lusikka kauniiseen käteen ja mene velkaneuvontaan, ja noudata niitten antamia ohjeita piirun tarkasti,
      sitten on pienet mahdollisuudet sinun selvitä joskus veloistasi,

    • Jepajea

      Siis hetkinen. Luikerolla on omaisuutta ja velkoja. Omaisuudesta ei tahdo luopua, jotta saisi velat hoidettua. Eikä oikeastaan tahdo velkojakaan maksaa vaan sen sijaan paeta niitä ulkomaille.
      Mutta eläkkeen haluaa kyllä suomesta.

      Näkisin aikalailla 2 vaihtoehtoa, myyt omaisuuttasi ja hoidat velat pois tai hankit itsellesi niskalaukauksen.

      Onko tuo tyhmyyttä vai ahneautta vai mitä?

    • vastuupakoilija olet

      Viisain kun hakeudut velkajärjestelyyn. Ehkä saat pitää asuntosi kuitenkin. Mene nyt ensimmäisenä kuntasi velkaneuvojalle. Kyllä ulosottomies löytää vaikka mistä. Niin piiloon ei tavallinen pulliainen voi mennä kun ei ole rikkaita suojelijoita. Jos pakoilet, niin talosi ja maasi ulosmitataan oikeudessa, vaikka et tulisikaan paikalle.

      Haasteen toimittaa sen maan viranomainen missä asut. Ja taatusti löytävät. Hoida asiasi, ja lopeta vastuuton käyttäytyminen. Jos olet vastuuttomasti ottanut velkaa, niin älä enää jatka samaa rataa. Ja jos aiot muuttaa lopuksi elämää muualle, niin mitä maalla ja asunnolla tekisit?

    • 53+

      Ei varmasti hae thaimaasta noin pikkusumman takia, johan siitä tulee kulujakin toinen mokoma.

    • ulkomailta ei ulosmitata mitään

    • Amerikan Matti

      mina tulin Floridaan 18 vuotta sitten,hyvin on mennyt ei ole ulosotto miehia paljon nakynyt,ja velatkin taitaa olla jo vanhentuneita.Jippii Velaton mies.

    • Ei Ihmisarvoa

      Jos ole tavallinen ns. rahvas et varmasti pääse velkojasi pakoon koskaan. Toiisn kun julkkikset saavat velkojaan anteeksi. Valtion herrat ja ministerit armahtavat.

      Jatkossa velkojien kannattaakin laittaa anomuksia ministereille ja Valtiolle.

      Perintätoimistot taas keräävät korkoja, seisottavat velkoja ja keräävät erilaisia kuluja vuositolkulla. Palkkiot suuria ja pienistä summista kertyy valtavia.

      Laittavat vielä ulosottoon ja summat taas nousevat kun perintätoimistot saavat jopa itse määritellä oikeuskulunsa yms kulut. Menevät tässä lain yläpuolelle.

      Ihmisiltä viedään ihmisarvo ja ole tpelkkää riistaa kun velkaannut ja jos sinulla on omaisuutta kaikki viedään ja kohtelu on yleensä kuin olisit rikollinen.

      Ulosotossa ja perintätoimsitoissa ei ole mitään inhimillisyyttä vaan sinua kohdellaan kuin koiraa, röyhkeyttä ja ylimielistä käytöstä. Vaikka he ovat ns. lain edustajia ei heillä ole mitään sivistystä ennen kaikkea moukkaimaista ja ylimielistä käytöstä.

      Muuta ulkomaille, et ole heidän tavoitettavissaan ja elät hyväää elämää.

    • TERVETULOA MENOON

      MUKAVAAN.Olen pakoillut velkojia thaimaassa jo 32 vuotta.Meitä on täällä paljon suomalaisia jotka ovat ulosottoa lähteneet karkuun.Vouti ei ole löytänyt ketään meistä.Tänne vaan,tervetuloa.

      • tympääntynyt

        muistaakseni jostain lukenut että kun ottaa miljoonan velkaa pankilta, pankki omistaa sinut. otat 100 miljoonaa velkaa, omistat pankin. 50000 on pikkuraha. keksi jokin vipu tai juju jolla saat uunotettua pankilta rahat ja aloita oma kusetusbisnes. huom. kusetus. niinkuin ternimaito kapseli pyramiidi omistaja. ukko ennen onnettomuuttaan omisti vaikka huruda mykket. oli veneet ja rensselit. paskat täällä pienistä itkemään loppuelämäänsä kun jo valtio ja kaikki kunnat rosvobyrokraatteja täynnä. kyllä se maan tapa on että oma koti paras kehitysapu. ja en tarkoita omistamista. myyt maat ja muut ja menet cillaamaan aurinkoon niillä rahoilla enne kun ulosotto käy kiinni. täällä kyllä on sitten aikaa suunnitella huomista työttömänä. paskat tälle verovaltiolle mitään kannata ellei pakko maksaa. niin veroina kuin ulosottoina. suurin osa kansalaisiakin ruikuttaja/tuomitsija kusettajia.


      • tympääntynyt
        tympääntynyt kirjoitti:

        muistaakseni jostain lukenut että kun ottaa miljoonan velkaa pankilta, pankki omistaa sinut. otat 100 miljoonaa velkaa, omistat pankin. 50000 on pikkuraha. keksi jokin vipu tai juju jolla saat uunotettua pankilta rahat ja aloita oma kusetusbisnes. huom. kusetus. niinkuin ternimaito kapseli pyramiidi omistaja. ukko ennen onnettomuuttaan omisti vaikka huruda mykket. oli veneet ja rensselit. paskat täällä pienistä itkemään loppuelämäänsä kun jo valtio ja kaikki kunnat rosvobyrokraatteja täynnä. kyllä se maan tapa on että oma koti paras kehitysapu. ja en tarkoita omistamista. myyt maat ja muut ja menet cillaamaan aurinkoon niillä rahoilla enne kun ulosotto käy kiinni. täällä kyllä on sitten aikaa suunnitella huomista työttömänä. paskat tälle verovaltiolle mitään kannata ellei pakko maksaa. niin veroina kuin ulosottoina. suurin osa kansalaisiakin ruikuttaja/tuomitsija kusettajia.

        sen myös olen huomannut että jos venäjäläinen kateus vie lehdet puusta niin suomalainen kateus vie kalatkin vedestä. siksi tullut siihen tulokseen että en täällä ole kellekkään mitään velkaa ja ne velat jotka nuorena tein on kohta maksettu. sen jälkeen voi suomi minun puolesta vetää vaikka lippunsa perseensä kautta pyttyyn. niin vähän enään kunnioitan synnyinmaatani ja sen kansalaisia. otan lipun ja menen minne menen ja luultavimmin viellä teen temput terävät kärvistelen kun luottotiedot on tullut takas ja lainoitan itseni niin raskaasti kuin mahdollista ennen ulkomaille muuttoa että jääpä mustakin muisto ulosottorekisteriin 15 vuodeksi. =D


    • ledytccxdad

      Velkaa pakoon thaikkuihin ja luksus asunto odottamassa suomessa paluuta.
      EI TAIDA ONNISTUA :D

      Ulosotto mies käy asunnon ovella säännöllisesti ja lopultaan vaihtaa poliisin kanssa lukot ja myy asunnon, velallisen pakoillessa, Joka on totta, etkös mene velkoja pakoon !

      Ihme juttu että velallinen tekee töitä thaimaassa? Eihän sielläkään raha kasva puissa. ja sikäläinen liksa on olematon että vuoden tienestilla saa edes lentolippua naapurisaareen. Jos rahaa on ottaa Suomesta mukaan onhan se jo rikos jos jättää velat jälkeensä.. No jokainen taaplaa tyylillään.
      Pohjasakkaa tuollaiset.

      • Finnish forever

        Olen kanssasi samaa mieltä, mutta elettävä on.


      • pohjasakan sankinta

        siksi kannattaakin realisoida kaikki ja mennä pattijoelle paneskelemaan. takas tultua on tyhjätaskunen koffin sponssari ja työttömänä sossuasiakkaana vuokramurjussa miettiä uutta liikettä. mutta muistot mukanaan.=D ja mikä rikos on jättää velat jälkeensä kun jo ex pääministeri teki niin luikkiessaan brysseliin uuteen pestiin. sinun kaltaiset vaan ei ymmärrä kun on jo ehdollistettu näkemään länkien välistä. pruut polle pruut. juokse sinä humma kun tuo talous on niin tumma..... =D


      • bratbtatyanr
        pohjasakan sankinta kirjoitti:

        siksi kannattaakin realisoida kaikki ja mennä pattijoelle paneskelemaan. takas tultua on tyhjätaskunen koffin sponssari ja työttömänä sossuasiakkaana vuokramurjussa miettiä uutta liikettä. mutta muistot mukanaan.=D ja mikä rikos on jättää velat jälkeensä kun jo ex pääministeri teki niin luikkiessaan brysseliin uuteen pestiin. sinun kaltaiset vaan ei ymmärrä kun on jo ehdollistettu näkemään länkien välistä. pruut polle pruut. juokse sinä humma kun tuo talous on niin tumma..... =D

        mitä virkaa on maalla joka on myynyt jo itsensä markkinavoimille, tarjoaa nuorisolle pätkätyötä tai työttömyytä, verottaa hengiltä, vihaa omaa syntyperää omaavia kansalaisiaan, pyrkii laskuttamaan ja kusettamaan kaikessa. ennen olin viellä suomalainen nykyisin b luokan kansalainen omassa synnyin maassani. tänään en suostuisi kusemaan eduskuntataloon päin vaikka se kivihirvitys olis ilmiliekeissä. ja naapuriini en luota katsekontaktia pidemmälle. kun olen pienet velkani maksanut ja saan luottotiedot takaisin niin odotan seuraavaan lippupäivään ja varastan suomen lipun taloyhtiön tangosta. väännän siihen parin päivän lämpimät ja lähetän sen eduskuntaan. sitä ennen otan kaiken minulle myönnettävän luoton jonka irti saan ja menen mielelläni aloittamaan muualle maailmaan.


      • tympääntynyt
        bratbtatyanr kirjoitti:

        mitä virkaa on maalla joka on myynyt jo itsensä markkinavoimille, tarjoaa nuorisolle pätkätyötä tai työttömyytä, verottaa hengiltä, vihaa omaa syntyperää omaavia kansalaisiaan, pyrkii laskuttamaan ja kusettamaan kaikessa. ennen olin viellä suomalainen nykyisin b luokan kansalainen omassa synnyin maassani. tänään en suostuisi kusemaan eduskuntataloon päin vaikka se kivihirvitys olis ilmiliekeissä. ja naapuriini en luota katsekontaktia pidemmälle. kun olen pienet velkani maksanut ja saan luottotiedot takaisin niin odotan seuraavaan lippupäivään ja varastan suomen lipun taloyhtiön tangosta. väännän siihen parin päivän lämpimät ja lähetän sen eduskuntaan. sitä ennen otan kaiken minulle myönnettävän luoton jonka irti saan ja menen mielelläni aloittamaan muualle maailmaan.

        hassuinta tässä maassa on myös se että. täällä pitäisi olla vähiten korruptiota tai rikollisuutta. no ei mikään ihme. katsokaas kun suomalaiseen kulttuuriin on sidoksissa semmoinen mielenkiintoinen lausahdus kuin että minä lainaan. siis. minä lainaan "varastan", olen lainannut "olen varastanut" , kattaa kaiken naapurin haravasta aina verottajan mätkyihin. ja sinä maksat. velka veli ottaessa veljenpoika maksaessa. vastuun pakoilua kaikissa kerroksissa.


      • höpölöpö...

        KUULE HYVIN ONNISTUU! Thaimaassa elää herroiksi pikkurahalla, eikä voudin koura paikalliseen pankkitiliin yllä! Suomessa olevaa asunto esim.lapsen nimiin ja taas jää vouti nuolemaan näppejään! Ei juokse ulosottomies asunnon ovella...


    • ei kannata

      Thaimaassa ei niin vaan mitään tuottosaa bisnestä pistetä pystyyn. Kaikki palkat on luokiteltavissa johonkin, riisikupillinen päivässä luokkaa. Sitten siellä on sellaiset hyvävelimafiaverkostot jotka pistetään hiljaiseksi jos ilmestyt heidän reviirilleen, että semmosta.
      Parempi tienata suomessa niin paljon ,että saa siellä jotenkin kitkuteltua.

      • tympääntynyt

        en kyllä ymmärrä miksi joku haluaa mennä thaimaaseen. parempi mahdollisuus saada duunia floridassa, englannissa, sweitsissä. norjassa. aloittaa uusiks ja sen pituinen se.


    • ulkomailla

      Kaikille tiedoksi, että Suomesta ei makseta eläkettä ulkomaille, jos täällä on velkoja maksussa. Polisi etsii sinutkin jos muuta keinoa ei löydy.

      Veronmaksajien piikkiin on siis turha elää, velat tulevat jokatapauksessa maksuun jossakin vaiheessa.

      • aeghanhaoöhn

        he he heee. juuu. kyllä jos teet kunnon talouskuprun kuten sweitsiläinen leski tai etelä afrikkaan päätynyt super luistelija porho. " sekin muuten sai osan veloistaan anteeks alhon toimesta. =D". muut vaan pistetään piikkiin oottelemaan jos suomeen sattuu. totuus on että ihmettelen kuinka kunniallista tämä kansa on koska suurta aivovalupakoa täältä ei ole esiintynyt edes nykyään kuten ei 90 luvullakaan imasemalla viimeset ulos kotimaasta ja aloittaakseen alusta muualla. pankkiin vaan lainaa viilaamaan mikälli kykenevä.


      • 2+12

        Sen takia kannattaa pitää osoite Suomessa vaikka tutun luona tai vuokrata osoite osoitepalvelusta ja pitää suomalainen pankkitili. Ulkomaille muutosta taas ei kannata puhua kuin harvoille ja valituille joista tietää ettei ne ole vasikoita. Silloin vouti, poliisi, kela, työkkäri ym. ei tiedä ulkomaille muutosta mitään. Luulevat että asuu vieläkin suomessa ja eläke tai työmarkkinatuki tulee tilille edelleen.

        Viranomaisten kusettaminen on kansalaistaito sekin.


      • Venkula1234
        2+12 kirjoitti:

        Sen takia kannattaa pitää osoite Suomessa vaikka tutun luona tai vuokrata osoite osoitepalvelusta ja pitää suomalainen pankkitili. Ulkomaille muutosta taas ei kannata puhua kuin harvoille ja valituille joista tietää ettei ne ole vasikoita. Silloin vouti, poliisi, kela, työkkäri ym. ei tiedä ulkomaille muutosta mitään. Luulevat että asuu vieläkin suomessa ja eläke tai työmarkkinatuki tulee tilille edelleen.

        Viranomaisten kusettaminen on kansalaistaito sekin.

        Näitä ei täällä kannata kirjoitella, kateelliset ihmiset on erikoisia ja nämä keskustelujen aloituksen on yleensä viranomaisten luomia trolleja, on osattava lukea rivien välistä liian uteliata kyselyjä tai provosoivia kirjoituksia, Suomessa viranomainen on yhtä häikälemätön kun venäjällä!!Jokainen pitäkööt tiedot itsellä miten asiansa hoitaa, esimerkkijä on lukematomia kun hölösuut asioita kirjoittelevat..aikanaan oli taxissa pk seudulla datalla koodi minkä laittamalla jokainen vosikkasuhari tiesi että vallesmanni on kyttiksellä valtiolle rahaa ruinaamassa, eräs hölösuu sen pilasi, poka istui espoosta takapenkille ja pyysi stadin ytimeen, länkkärillä kuski nappas hanasaaren kohdilla koodin, takapenkin matkustaja uteliaana kyseli "oliko joku merkkikoodi että poliisi kohdalla" Joo kyllä vaan jne..mitäs mahtoi tapahtua tuon jälkeen nopeasti..?? poliisi otti keskukseen yhteyttä ja vaati tuon loppumaan..että se suomalainen on tyhmä ja kiltti hölösuu!!!!


    • tekhiboy

      voihan thaimaassa asua (tai argentiinassa tai missä vaan) ja tehdä työt silti toiseen maahan. etänä

    • Huomaa rahan ostovee

      Oletko oikein käsittänyt minkämoinen on rahan ostovoima yhä nykyäänkin mainitsemassasi thahimaassa vaikkapa verrattuna Suomen Tsasa Valtaan?

      Moni suomalaisturistikaan thaimaassa ei tota oikein ymmärrä,,sillä siellä
      on turistille iha eri kalliit hinnat ku suomalais juristille..ja paikallisille
      yleensä paljon halvemmat.

      Valitettavasti et varmaankaan nykyään sumalisena köyhänä kalpeanaamana saa kun korkeintaan määräarkisen turistiviisumin taimaahan.

      Taimaaliset ovat muuttuneet tosi tarkoiksi pateineen maahantuleskelijoita kohtaan..
      vasta isolla rahalla saa kansalaisuuksia sinne mutta jo lentokentällä vaaditaan
      tiettyjä dokumenttejä..

      Jos todella tahdot alottaa "uuden elämän" ropiikis taimaan vaaroissa jossa on myrkyllisiä matelijoita ja rosvoja sekä maantapoja jollasia ei suomessa ees tunneta
      nii realisoi / myy omaisuutesi Suomessa ja nai joku thaikkuvaimo..koska et varmaan
      selviis sielläkään yksin..ainakaan joutumatta lopulta vaikeuksiin,,tajuamatta
      mitään niistä.

      Voithan sitten näytellä siellä jonkinsortin rikasta länsimaista "siirtomaaherraa" vähineki rahoinesi peläten koko aika sitä minkävuoksi kaikki thaimaalaiset
      aina hymyilee sinulle.

      Vastaiskohan 20 000 E ostovoimaltaan thaimaassa noin yli kolminkertaista summa tahimaas mutta parasta ettei juuri veroja ole ja poliisi
      on melkein aina lahjottavissa bateilla..ja muutenkin piilokorruptio ei oo piilossa
      kaupan hinnoissa taikka verotuksessa missään virastossa pudjetissa.

      Rohkeutta ainakin kaipaat ehkä jonkinverran rakkauttakin onnettomuuteesi.
      Tsemppiä..tuskin on ihan aivan täysin oma syysi mihinkä vaikeuksiin olet
      joutanut.

      Suomes syytellään noi helposti etenki jos ittellä eu oo ainaskaan mitää käytännön kokemusta eikä oikeestaan ees muuta tietämystäkään ku se mitä o syötetty.

    • tekopässi

      EIKÖ
      .
      KUKAAN
      .
      TEISTÄ
      .
      HUOMAA,
      .
      että Suomesta ei makseta sinulle eläkettä ulkomaille lainkaan ellet asu Suomessa vuodessa vähintään puoli vuotta plus yksi päivä. Ota tämä hiomioon.

      • kohta eläkkeelle

        Otappa selvää. Saat asua eu maassa 3 vuotta ilman että menetät tukia.

        Jos muuttaa muuhuin kuin eu maahan on asuttava yli puolet vuodesta suomessa.


      • ulkomailla

        Väärin, kyllä maksetaan, koska euroopassa on vapaa liikkuvuus ja voit asua missä EU maassa tahansa, sekä sinulle maksetaan myös eläke sinne. Sinulla täytyy kuitenkin olla vakituinen osoite jossain maassa ja yleensä se on lähtömaa. Jos se on joku muu maa euroopassa, pitää siitä ilmetä että se on vakituinen asuinpaikkasi. Jos olet asunut kyseisessä maassa kolme vuotta, voit hakea sovitellun verotuksen piiriin, ja verosi laskevat tai nousevat sen mukaan onko kyseisellä maalla verosopimus Suomen kanssa.

        Velkoja ei kuitenkaan pääse pakoon, vaan ne jäävät Suomeen odottamaan paluutasi tai sitä, että ne tulevat maksettua. Velkoihin sovelletaan ihan samoja käytäntöjä kuin että asuisi Suomessa.

        Velkojen maksuun ulkomaillemuutto voi olla ratkaisu, jos sieltä saa esim. töitä. Eläminen on kuitenkin muualla halvempaa kuin Suomessa ja ne velat ovat helpompi maksaa, kun ei tarvitse pureskella kynsiään kymmentä vuotta. Pakoon niitä ei kyllä pääse minnekään.


      • 3+15
        ulkomailla kirjoitti:

        Väärin, kyllä maksetaan, koska euroopassa on vapaa liikkuvuus ja voit asua missä EU maassa tahansa, sekä sinulle maksetaan myös eläke sinne. Sinulla täytyy kuitenkin olla vakituinen osoite jossain maassa ja yleensä se on lähtömaa. Jos se on joku muu maa euroopassa, pitää siitä ilmetä että se on vakituinen asuinpaikkasi. Jos olet asunut kyseisessä maassa kolme vuotta, voit hakea sovitellun verotuksen piiriin, ja verosi laskevat tai nousevat sen mukaan onko kyseisellä maalla verosopimus Suomen kanssa.

        Velkoja ei kuitenkaan pääse pakoon, vaan ne jäävät Suomeen odottamaan paluutasi tai sitä, että ne tulevat maksettua. Velkoihin sovelletaan ihan samoja käytäntöjä kuin että asuisi Suomessa.

        Velkojen maksuun ulkomaillemuutto voi olla ratkaisu, jos sieltä saa esim. töitä. Eläminen on kuitenkin muualla halvempaa kuin Suomessa ja ne velat ovat helpompi maksaa, kun ei tarvitse pureskella kynsiään kymmentä vuotta. Pakoon niitä ei kyllä pääse minnekään.

        Suomen rajojen ulkopuolella puhutaan yleensä eri kieltä, kuin Suomessa. Harva velallinen on niin kielitaitoinen, että kieli, kuin kieli sujuu ja työtä siten löytyy. Pummit palautetaan joka maasta.


      • pysy asiassa
        3+15 kirjoitti:

        Suomen rajojen ulkopuolella puhutaan yleensä eri kieltä, kuin Suomessa. Harva velallinen on niin kielitaitoinen, että kieli, kuin kieli sujuu ja työtä siten löytyy. Pummit palautetaan joka maasta.

        englanti riittää.


    • kemistä äiti

      Noh, samassa junassa osittain olen itsekkin.

      Ainut vain että sain äidiltäni takausvelkaa 720 tuhatta.

      Summa vain yksinkertaisesti on niin iso ettei mahdollisuutta tässä elämässä ole maksaa, joten painoin elämäni kylmästi villaisella.

      Nyt virossa normisti töissä ja ulosotto ei saa viedä palkasta.

      Suomeen ei ole ennen takaisin tulemista ennen kun velat vanhenee eli 25v.

      • kierolainen

        720 tuhatta? Olisin aidosti utelias tietämään, että miten tuo on voinut tapahtua?


    • kierolainen

      Tässä olis mun vinkit.
      1. Jos olet naimisissa, ota ero. Tälla tavalla vaimosi ei joudu vastaamaan veloistasi, ja vaimosi voi hakea yksinhuoltajan tukia ym. kelalta. Koska ilmeisesti velkasi on suuremmat kuin omaisuutesi, niin myöskään avioeron tasingosta ei tule ongelmia. (velkoja ei jaeta - vain omaisuus)

      2. Laita osoite suomeen johonkin mökkiin tms. näin olet kirjoilla suomessa. Tätä ei tartvitse tehdä enenkun eläke on ajankohtainen. Toivottavasti velat kuoleentuu sitä ennen :)

      3. koita hommata työtä ulkomailta. mieluiten eu:n ulkopuolelta. En osaa sanoa miten se onnistuu, kun en tiedä ammattieasi.

      tsemppiä!

      • Ei ne velat...

        ..välttämättä kuoleennu ihan noin vain. Jos velkojat uusivat vaateensa, voi sitä velkaa olla vielä kuolemaan saakka. Rahattomana on huono olla ulkomaillakin, vaikka kuinka osoite olisi Suomessa asumattoman tontin lyhtypylväässä.

        Niitä on kuule näitä "elinkautisia" ulkomailla, jotka ei pääse mihinkään, kun ei ole rahaa, eikä muutenkaan pääse mihinkään. Surkeaa katsella jotain vanhaa käppänää jossain Intiassa, joka on ollu 20 vuotta siellä "kiinni"

        Thaimaassa on yksi kaverini tai entinen kaveri, joka jätti rahan takia Suomen. Nyt on siellä jumissa, tulisi Suomeen viettämään vanhuutta lähemmäs 80 vuotiaana, mutta kortit on pelattu siihen malliin, että ei voi tulla. Nolo loppu, oli Suomessa huvilat, Mersut ja veneet.


    • saa nauraa..........

      LUUSERIT ASUU THAIMAASSA THAI JOSSAIN MUUALLA KIVEN ALLA !

      • 2gsdgfsdfg

        kyllä siellä thaimaan auringossa on ihan hauska "luuserin" olla kun suomessa -20 astetta pakkasta tai vaihtoeht. sohjoa ja räntää


    • Yrittäjä suomessa

      NO VOI H...... SINUSSA OLISI AINESTA KEVÄÄN VAALEIHIN, NIIN SAATAISIIN SAMANLAISTA SAKKIA ISOLLE KIRKOLLE MITÄ SIELLÄ ON NYTKIN.

    • siinä se

      Olet kurja vastuunpakoilija, et miehinen mies joka hoitaa velkansa. Mene vain ja pukeudu mies hameeseen ja jos olet nainen niin rätti päähän vain.

    • ressu1

      elä hyvämies tälle yhteiskunnalle anna mitään menee vanhusten juoppojen mamujen ja narkkien elättämiseen...kaikki vaan kyytiin ja verkot mukaan niin ei tule nälkäkään

      • pysy asiassa

        Ei tämä aloitaja ole velkaa valtiolle mitään.
        Velkaa on pankeille ja käsittääkseni muille rahalaitoksille eli "pikavippi" firmoille. Ei niillä ole mitään tekemistä verorahojen kanssa, joten ihan turha kommentti.


    • Lähde sie poikapoloinen thaimaasen vaan..tai tule tänne intiaan..älä kuuntele näitä urpoja täällä ..helevetinmoisia pellejä ite kun eivät edes uskalla omalla nimellä esintyä..pah..

    • Järki käteen

      Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää, että millä tavalla Thaimaassa (tai missään muuallakaan) pystyy elämään rahattomana?

      Ja jos tuloja kuitenkin on, niin mikä estää maksamasta omia henkilökohtaisia velkojaan?

      • onpa vaikea kysymys

        No katsos, kumpaa sinä tekisit: rämpisit sohjossa suomessa, päivästä toiseen kituuttaen, jotta saisit velat maksettua VAI loikoilisit kuuman auringon alla, palmujen katveessa nätin thai-tytön seurassa?


      • joku utelias vain
        onpa vaikea kysymys kirjoitti:

        No katsos, kumpaa sinä tekisit: rämpisit sohjossa suomessa, päivästä toiseen kituuttaen, jotta saisit velat maksettua VAI loikoilisit kuuman auringon alla, palmujen katveessa nätin thai-tytön seurassa?

        Niin, niin mutta sielläkin kaikki maksaa, elkkäs tarvii olla rahaa, jotain tuloja.


    • Rehti-Reiska

      Kaverin systerillä oli toistasataa tuhatta euroa velkoja eikä muita tuloja kuin pieni sairauseläke. Muutama vuosi ennen varsinaista eläkeikää pääsi näppärästi veloistaan: kuoli syöpään. Mitään perittävääkään ei jäänyt. Vähäinen omaisuus meni kaatikselle kunnan vuokrakämpästä. Että näin. Neuvon annan: velkojen pakoilijan elämä ei ole herkkua. Joskus voi tulla vääränlainen tuttu vastaan jne...

    • aasiAA

      Myy omaisuutesi ja sijoita saadut rahat, vaikka ulkomaille.
      Yritä hetken aikaa maksaa ja toimia normaalisti.
      Hakeudu velkasaneeraukseen.
      Olet siitä 5 vuoden kuluttua kuivilla.
      Noin tekevät fiksut lusmut.

    • simo2

      kyllä näitä velkoja maksaisi jos korot olisi pienempiä mulle tuli perinnästä 9e lasku perintäkulut 60e älyntöntä MUTTA EI SE MITÄÄ TYHJÄSTA MINÄKIN ALOITIN NYKYJÄÄN 2MILLII VELKAA

    • tiatoo

      Kyllä onnistuu, kun selvität asiat perinjuurin. Maata joudut välillä vaihtamaan.

    • 3+14

      Meillä velattomilla on helppoa, paitsi saatavia kyllä on kaiken maailman persaukisilta.

      AP: hajoa velkoihisi.

    • Ei vaihtoehtoja

      Ajatus ulkomaille pakenemisesta on tässä tapauksessa seuraus useasta elämässä epäonnistumisesta. Ulkomaille pakeneminen olisi vain jatkumoa epäonnistumisille. Ajautuminen yhä syvempään ahdinkoon.

      Viisas ihminen realisoisi sen mitä on realisoitavissa, ja katsoisi sen jälkeen mikä on tilanne. Tärkein asia on saada töitä ja sitä kautta saada maksukykyä hoitaa velkojaan.

      Jos suomalainen ei saa töitä Suomesta, niin ei hän saa töitä Thaimaastakaan.

      • ORiginal plasma

        "Ajatus ulkomaille pakenemisesta on tässä tapauksessa seuraus useasta elämässä epäonnistumisesta."

        Minun mielestäni taas Suomeen jääminen on seurausta huonosti suunnitellusta elämästä ja ehkä jopa epäonnistumisesta.

        "Ulkomaille pakeneminen olisi vain jatkumoa epäonnistumisille."
        Kuinka niin?

        "Tärkein asia on saada töitä ja sitä kautta saada maksukykyä hoitaa velkojaan."
        Ongelmanahan on juuri se, että töitä ei saa.

        "Jos suomalainen ei saa töitä Suomesta, niin ei hän saa töitä Thaimaastakaan. "
        Perustelu?

        Tahtoisin sanoa sen verran, että tuo AP;n tilanne saattaa tapahtua kenelle tahansa. Vielä moninkertaisesti pahempana. Ihmisillä on nykyään tapana ostaa monen sadan tuhannen euron taloja esimerkiksi. Entä jos jää työttömäksi - millä sitten maksetaan tuhannen euron lainanlyhennykset?
        Tilanne on nyt sellainen, että kuka tahansa voi menettää työnsä.


    • No mercy

      "kyllä näitä velkoja maksaisi jos korot olisi pienempiä mulle tuli perinnästä 9e lasku perintäkulut 60e älyntöntä"

      Juuri näin! Tästä kannattaa oppia, että maksut pitää hoitaa ajallaan.

      Ps. Perintäkulut eivät ole korkoa, vaikka ne korot niihin sisältyvätkin.

    • No problem....

      Taitaa mennä koko omaisuus myyntiin.
      Vouti laittaa pakkohuutokauppaan.
      Sitten jää vielä piiiiiiiiitkä piikki hoidettavaksi.
      Siinä vaiheessa hakeudut velkasaneeraukseen.
      5 vuotta kitkuttelet ja - huppsss..... kaikki nollattu.
      V 2020 on se "nousukausikin" jo ovella ja takaisin
      työelämään tienaamaan.

      Helppoa kuin heinänteko

      • tympääntynyt

        he he heee he heee he. sinä ja sun 2020. näe unta juntti. samaa shaibaa kuin 1989 1998. juuuu. nousukausi. juuuu. työvoimapula. heeeeeeheheheeeeeeeeeeeheheheheh köhh köh.


    • mulqvist

      Taallahan mina jo olen velkojia karussa ja hyvin menee!

    • härmänmies

      Aika kieroutunut ajattelu kun kuvittelet luistavasi veloistasi ja nauttivasi eläkettä Suomesta.

    • ihmettelevä

      Faktahan on, että jokanen vastaa omasta elämästään kuinka sen elää ja käyttää. Kenenkään sanomiset , näkökulmat, kannat, tai tuomitsemiset ei vaikuta millään tavalla toisen elämään. Kuolema hoitaa jokaisen ajallaan, eli turvat kii ja eläkää omaa elämäänne täysillä ku vielä on elettävää. Iso ongelma maailmassa on, ettei osata elää omaa elämää, vaan muiden eläminen kiinnostaa omaa elämää enemmän. Nauran niille jotka ei tätä vieläkään tajua lukeman jälkeen. Pisteet kaikille jotka tekee eikä souda veneellä ympyrää

    • 4+1

      En tiedä aiheesta muuta kuin mitä olen kuullut kymmenisen vuotta sitten..

      Silloisen tutun isä oli velkaantunut Suomessa. Oli lähtenyt pois Suomesta Englantiin. Englannissa oli pystynyt aloittamaan uuden elämän ja sai monta luottokorttia siellä. Ei tainnut enää sössiä asioitansa siellä.

      • kaikenkokenut2

        Ihan vaan kokemuksesta voin kertoa, että ulkomailla on helpompi hoitaa velkansa pois. Kannattaa realisoida kaikki minkä voi, hankkia kohdemaassa töitä (mitä vaan) ja alkaa omat velkajärjestelynsä itse. Muualla on kuitenkin puolet halvempaa elää, joten velkojakin voi sitten lyhentää ilman; että tarvitsee tinkiä elämäntasosta. Tämä tietysti tarkoittaa, että mitä alhaisemman elintason maahan menee, niin elämäkin on halvempaa. En väitä että ratkaisu on helppo, mutta veloista VOI onnistua selviämään. Pakoon lähtö ei ole ratkaisu.


    • Roni D

      Itsellä ollut jo pitkään jemmassa takasäkit jotka pahana hetkenä otan mukaani ja katoan ulkomaille. Eipä se kun valmistautuu vaan.

    • Dick & Jane

      Yli 20 miljoonaa euroa veroina kantanut verottajalle. Konkurssin jälkeen olin henk koht nollilla. Talokin meni. Arvatkaapa kuinka paljon minua nykyään huvittaa kantaa veroja tähän paskamaahan joka kohtelee yrittäjää kuin rikollista. Kuivaksi lypsetään ja sitten hylätään, jahdataan ja halveksutaan vielä kaupan päällisiksi.

      Taalat taskuun ja menoksi. Pitää olla vain ovelampi kuin vouti. Kreikkaan ja EU:n pankkikavereille ne rahat menee mitä maksatte.

    • allus3

      Jos tappaa jonkun niin kyllä poliisi hakee vaikkaAmazonin viidakosta mutta velkojen kanssa on toinen asia. älä muuta takaisin Suomeen vaan esimerkiksi Ruotsiin niin selviät lopun elämän paremmin. Ja onha nämä julkkikset saaneet velkojan anteeksi.

      • faktaa pukkaa

        Ruotsi on eu-maa, joten velkoja on hankalampi pakoilla, tililtä lähtee kaikki suojaosan ylittävät heti, kun niitä tulee. Pankki saa ulosottomieheltä hukkaamiskiellon, eli ulosmitattua summaa ei voi nostaa eikä siirtää muu kuin ulosottomies.


    • eiku menox vaa vittuuko täällä uikutat

      • näin

        Mitä sitten kun takuusäätiökään ei auta tai velkajärjestelyyn ei pääse. Itse ratkaisin lähtemällä ulkomaille ja sieltä sitten maksoin velkani pois.

        Tämä maa ei anna velalliselle mahdollisuutta päästä veloistaan, vaan jos ei velkoja kuppaa, niin sitten se on valtio, joka nostaa elämiskustannukset pilviin ja sitten ihmettelee, mikseivät velalliset maksa velkojaan.

        Suomessa ei saa epäonnistua, koska se tietää koko elämän kestävää lusimista ja viranomaisten kyykytystä. Ulkomailla ei ole mitään mieltä olla, jos sielläkin joutuu suomalaisen paskapostin kaatopaikaksi.

        Kuitenkin hyvin suunnittelemalla miten maksaa velkansa, ulkomailla-asuminen voi olla ratkaisu. Itselläni velanmaksu alkoi heti luistaa. Selvitin sieltä käsin ulos-oton ja perintätoimistojen saatavat ja tein itselleni maksuohjelman.


    • heti tahimaahan

      Onnistuu hyvin, siirrät vaan omaisuuden jonkun toisen tai vaikka virolaisen pöytälaatikkofirman nimiin. Asian juju on se että omaisuutesi on jonkun toisen nimissä. siis jos omaisuutta on. Jos ei ole, Thaimaassa on helppoa aloittaa uusi elämä. Siellä ei ole järjetäntä verotussysteemiä eikä kateellisia suomalaisia. Kokeiltu on, suosittelen! Kaiken lisäksi, naiset on kauniita ja ennen kaikkea HOIKKIA ei siis mitään läskejä päärynävartaloita

    • ylis609

      SBURDÖRS SBÄRGELS :----------DDDDDDDdd

    • Pete Kaubs

      SE OLI KYL HYVÄ ÄIJÄ SE MOSSE SIIN KINKI OHJELMAS! MONACOON VEROJJA PAKKOON VAI MITENKÄ SE LAULELI! kUNNON ÄIJÄ! KJEH LAUANTAI KALJAA JA KINGIÄ TÄNÄÄ! KJEH

    • hersy

      Rauket vain menköön merten taa.

    • rexsu

      Hei Olen kokenut myös monenlasta elämässä voin vakuuttaa velkoja ei pääse pakoon ne hoidettava jokatapauksessa ulosotto toimii ekana sen jälkeen voi hakea velkajärjestelyä silloin vapautuu veloista n.3vuodessa

    • onnea siperiaan

      jos olet jemmannut muutaman miljoonan sinne thaimaaseen,niin sitten onnistuu elämään siellä.vouti ei osaa perästä kunhan lennät useamman maan kautta ja vaihdat välillä passia.venäjälle on sinun helpompi mennä passi ja viisumi vaan ja matkaan.kun olet päässyt rajan yli heitä passi nevaan ja sitten oletkin jo turvassa venäjällä.kannatan että menet venäjälle on nopeampi reitti kadota teille tuntemattomille.

    • Jukka 69

      Muuta meksikoon, siel ei oo ulosottolakia, joten ei voida ulosmitata mitään omaisuutta mitä sulla on meksikossa.

    • keskituloinennainen

      Moi Pojat!

      Aattelitte sitten laittaa elämänne, firmanne, toilailunne ja tyhmyytenne minun veronmaksajan maksettavaksi. Onpa miehekästä.

      • tympiiiiiii

        mieluummin me kun ne femakko pätkis paneskelekselle velansyytäjä ja tulevaisuudessa anteeksiantaja mamu hyysäri poliitikoille joita vastakkainen sukupuoli keskiluokka äänestää vuodesta toiseen hallitukseen. puolet nykyhallituksestakin on kojari ketkuja joille ei pitäs rahaasioista antaa päätösvaltaa pätkän vertaa. jarki käteinenkin livahti brysseliin kun oli ensin vetänyt suomi oy n persnettopakkaselle. jotain urputtaja ei nähtävästi ehtinyt kun tuli vaan potkut valtionvarain ministeri pallilta rivi hiippariksi.


      • 11+11

        Nii-in, laumasopulien osa on maksaa kaikki. Oman elämänsä herrat nautiskelevat.


    • Sulla taitaa olla Kreikkalaiset sukujuuret ! Puheet viittaa selvästi vasenkätiseen
      Jorgos Kusetuksen suuntaan ???

      • tympiii

        he he toi oli hyvä. pitää jorgos kusetus. =D


      • tympäääntynyt
        tympiii kirjoitti:

        he he toi oli hyvä. pitää jorgos kusetus. =D

        pässinnussija jorgos kusetus ja pätkis paneskeles. talviharrastus suomi tantan hurmaus. käyhän sekin oliivin pominnan ja paimenen kausityön ohessa. liukasteet kuivaan puuma torttuun valmiina oliiviöljyn muodossa. mahtuu mukavasti pikku kakkoseenkin.


      • 13+16

        Mielummin J. Kusetus kuin kerran vuodessa Kanarialla käyvä perussuomalainen Los Persus.


    • Rehelinen

      .
      ********** M I K S I **********

      et halua ap hoitaa omia velkojasi? Olisi mielenkiintoista tietää, mikä sinun mielestäsi oikeuttaa sinut jättämään velkasi muiden maksettavaksi. Oletko yli-ihminen?

      • tympääntynyt

        miksi.

        olla rehellinen epärehellisessä yhteiskunnassa.

        miksi.

        olla suoraselkäinen umpikierojen yhteisössä.

        miksi.

        omata moraalisia arvoja arvottomien keskellä.

        miksi

        tuhlata ainoa elämänsä ansaitsettomien liessa orjana. ja halveksittuna.

        siksikö että kärsi syntinen kirkkaamman kruunun saat vai maan vähäisimmät perii maan....

        ....nimittäin 2 m kertaa 2 m kertaa 50 cm hautuumaalta.


      • Heasta paeska
        tympääntynyt kirjoitti:

        miksi.

        olla rehellinen epärehellisessä yhteiskunnassa.

        miksi.

        olla suoraselkäinen umpikierojen yhteisössä.

        miksi.

        omata moraalisia arvoja arvottomien keskellä.

        miksi

        tuhlata ainoa elämänsä ansaitsettomien liessa orjana. ja halveksittuna.

        siksikö että kärsi syntinen kirkkaamman kruunun saat vai maan vähäisimmät perii maan....

        ....nimittäin 2 m kertaa 2 m kertaa 50 cm hautuumaalta.

        Mee hoitoon nyt jooko?
        Otetaan vitusti velkoja ja kun pitää ruveta makselemaan ruvetaan akkamaisesti vinettää. Säälittävää. :)


    • kerty

      Hakeudu maksujärjestelyyn, niin määräävät,ettet saa enää maksaa yhtään velkoja, kunnens maksujärjestelypäätös on valmis! Maksut maksukyvyn mukaan sitten.
      !

    • kyllö-joulu

      Te Tolvanat!
      Maksa velkaa. maksa velkaa. Pittää maksa. maksa maksa.

      Maailmast on raha lopp. koko rahajärjestelmä on yks fucking iso huihjaus.
      Eliitti ja rahalaitoksen pyrkivät köyhdyttämään kansaa niin että se juuri ja juuri pysyy hengissä- tekee työtä maksaakseen velkojansa.
      Ostaa auton ja omakotitalon, jota sitten maksaa.
      Siellä sitä sitten kelpaa kököttää omassa talossa ja kulkea pitkin käytäviä.
      Huudella tyhjiin huoneisiin.
      Soittaa puhjelimella lastenhoitajalle, ja pyytää tulemaan "alakertaan"

      Raahaa ei maalmassa ole tarpeeksi. Joku jää aina velkaa - niinkuin tuolla joku viisas jo ehti sanomaankin.

      Velkaa EI TARVITSE maksaa. Ei muutkaan maksa.

      KAipaan.. eiku Kapina.

    • Rahaa pitää olla

      Jos velkasi ovat tuota luokka, mitä täällä olet antanut ymmärtää, niin maksa velkasi! Maailmalla kyllä riittää suomalaisia hukka-ukkoja ihan riittävästi ilman sinuakin. Vouti myy omaisuutesi täällä Suomessa. Voit tietty yrittää siirtää omaisuutesi toisten nimiin, mutta siinäkin on omat juttunsa, olet äkkiä ihan puilla paljailla, ellet peräti epärehellisenä velallisena tuomittuna ja kahta suuremmissa veloissa.

      Ihan pienillä ei kannata alkaa luikeroimaan. Takavuosina oli tapana lähteä Floridaan luikeroimaan, aiemmin Argentiinaan. Joku onnistuu, useimmat epäonnistuvat.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ameriikan_raitti

      • Help yourself

        Päättelen, että olet noin 50-55 vuotias. Missä haluat asua ja elää? Oletko ay-jäsen. On liittoja, jotka antavat ilmaista juristineuvontaa. Jos olet yrittäjä, luulisi, että heilläkin on jokin taho, mistä oikeaa tietoa saa. Ehkä parempaa kuin tällainen keskustelupalsta. Ensisijaisesti yrittäisin myydä asuntoni ja saada itse siitä mahdollisimman hyvän hinnan, jolla pääsee osasta velkoja eroon. Saako mahdollisessa realisoinnissa edes lähellekään käypää arvoa asunnosta. Sitten neuvottelisin lopulle jonkin inhimillisen maksuajan. Ehkä saisit jonkin dokumentinkin, johon vedoten voisit hakea vuokra-asuntoa jostain. Ei käy ilmi, onko sinulla muuta perhettä. Joten enpä lähtisi tekemään mitään hölmöä ja peruuttamatonta, vaan etsisin juristin. Sitten neuvottelisin pankin kanssa, miten aiot pinteestä selvitä. Kyllä pankitkin antavat taousneuvontaa. jos et kehtaa puhua omalla paikkakunnallasi, kysy neuvotteluaikaa jonkin lähikaupunkisi konttoriin. Tahdot kai päästä sitten nauttimaan eläkkeestäsi täällä EU:n sisällä. Ei ole häpeä epäonnistua, mutta ei ole kauhean miehekästä tai naisekasta pistää päätä pensaaseen ja luikkia pakoon. Eli huomenna puhelin käteen ja ryhdyt auttamaan itseäsi. Ja ennenkaikkea onnea!!


    • elämästä pakoon

      Petossyyte ja velallisen harhauttaminen! Velka asettaan jossain vaiheessa ns. ulosottoon ja siitä tulee päätös luet kirjeen tai et.

      Passin käyttö näkyy, samoin tilinkäyttö.
      15v. Thaimaassa töissä ei onnistu jos pakoilu päällä.

      Se että on jotain omaisuutta kotimaassa se asetetaan hukkaamiskieltoon ja lopulta pakkohuutokaupataan velkoja vähentämään tai vain korkojen maksuun jos velka suuri.

      Jos ihminen voisi paeta velkojaan niin ilmeisesti Thaimaassa olisi koko Suomi ja monet muutkin maat...

      Herää todellisuuteen ja myy mahdollinen "omaisuus" itse koska silloin saat parhaan hinnan. Pakkohuudossa hinta on alin mahdollinen.

    • hyvä neuvo

      Et saisi mitään eläkettä jos et ilmoittaisi osoitettasi. Velkojat kyllä pitävät huolen, että eläkkeestäsi ulosmitataan suojaosuuden yli menevä osa.

      Saattaa olla vielä niin, että kohta eläkettä ei makseta EU:n ulkopuolelle lainkaan.

      Menisit vain töihin etkä miettisi mielipuolisia.

      Velkojakin on ihminen, vieläpä hyväsydäminen, kun on sinulle lainannut. Velvollisuutesi on maksaa velkasi kestää se miten kauan tahansa.

      • Lakimuuttui

        Uusi laki 2015 alkaen mahdollisti että velka vanhenee!! katoppas lindorfin sivuja


    • kaiken kokenut

      En usko että pidemmän päälle enää pystyy pakenemaan mitään. Ota itseäsi niskasta kiinni ja käänny vaikeuksiasi vastaan. Ota selvää omaisuudestasi ja veloistasi. Tee järkevä päätös, kannattako mennä ulosottoon jossa velka ei vähene paljoakaan korkojen ja ulosottomaksujen jälkeen vai myytkö vielä kun voit omaisuuttasi ja maksat velat suosiolla. Voi jäädä vielä rahaa käteenkin ja pääset lomailemaan reilusti ulkomaille ja pääset eläkkeelle rehtinä miehenä...Ja sitten se taivas aukeaa, ei mene eläke ulosottoon ja saat lomailla mielin määrin. Isäni tuttavapiiriin kuului joskus perhe joka pakeni velkoja espanjaan. Julkisesti heidät luovutettiin suomeen ja poliisit olivat vastaanottajina. Katsele dokumentteja Thaimaan vankiloista ja päätä otatko riskin joutua sinne. Itse velkakierteen rehellisesti läpikäynyt. Ps. Vielä kun en itse ollut vaikeuksissa näin espanjassa näitä luimuilijoita. Kukaan ei mielestäni ollut onnellinen. Oli koti-ikävää, turistien liepeillä vain pyörivät. Asioiden näkeminen silloin auttoi minua tekemään päätökseni vaikka minulle tarjottiin asuntoa ja autoa. Jäin suomeen ja katsoin asiat loppuun asti........Älä menetä itseäsi vieraalle maalle.

    • Isänmaaliset

      Itse muutin ulkomaille ja sain rahat kasaan helposti, toisin kuin Suomessa. Maksoin velkani " siinä meni hyvä lypsylehmä ulosotolta" . Suomeen en takaisin tule, edes tähtipölynä. Pitäkää maanne. Olen kerrankin onnellinen ja varakas.

    • Kjjjvvvv

      Omaisuus ja omaisuus. Mitään en ole syntyessäni omistanut enkä mitään voi hautaan viedään Muutto ulkomaille on järkevää.

    • vaiettäetu

      Mitä sillä omaisuudella suomessa tekee, kun kerran uuden elämän elää toisessa maassa.

    • Velaton11111111

      Jos Suomessa asiat menee syystä tai toisesta päin seiniä niin mikä estää aloittamasta uudestaan jossain muualla? Joku hemmetin hörhö Suomi24:sen keskustelupalstalla , joka sanoo että pakoon ei pääse.
      Moni ulkomaalainen joka käy täällä Suomessa ottaa hirveet velat päälle ja vaihtaa maata. Näin se toimii.
      Kyllä Suomalainen voi hyvin lähteä maasta jos elämä ei täällä ota sujuakseen. Kaikilla on aina mahdollisuus aloittaa jossain muualla uudestaan!!

      Onni saattaa löytyä ja sitä kautta jos rahaa tulee paljonkin ylimääräistä niin maksaa siinä samalla velat Suomesta pois. Velkojen perintä ulkomaille on aivan saatanan kallista. Useassa maassa aloitat aivan uudella henkilötunnuksella. Se henkilötunnus on maakohtainen!! Ruotsista voi Suomen velkoja periä!

      Eli jos elämä menee Suomessa menee päin honkia niin ennemmin kun aloitat täällä Suomessa velkavankeuden niin lähde ulkomaille yrittämään onneasi. En kuitenkaan suosittele sellaista maata minkä kieltä et osaa tai sinulla ei muutenkaan ole mitään hajua mitä siellä tekisit. Joudut pian sillan alle tai sisäelinkauppiaan uhriksi.

      Tee selkeä suunnitelma ja elä sen mukaan. Ei luottokortteja, eikä pikavippejä!
      Ehkä autopesula, pyykinpesula tai ruokakauppa. Perusta jotain sellaista mitkä liittyvät päivittäistavaroihin. Ravintolan tuotteet eivät ole jokapäivästä!!

      Toivotan onnea kaikille teille, ketkä haluatte yrittää!
      Elämä on tässä ja nyt ja velkavankeus kylmässä ja kusipäisessä maassa ei ole eläminen arvoinen.

    • Anonyymi

      Tämähän ripuu nyt miten paljon on velkaa jos on kyse miljonista tai summasta jota ei nyt koskaan saa maksettua niin vain velkojia pakoon ulkomaille, paremman elämän perässä, kuin taas jos on pienestä summasta niin voi olla helpompaa vain maksaa.

    • Anonyymi

      Ei etukäteismaksua lainaa! Tarvitsetko kiireellistä lainaa? Tarvitsetko lainaa laskujen maksamiseen tai lapsesi koulutukseen? Tarvitsetko lainaa kiinteistön hankintaan tai projektin perustamiseen? Tarvitsetko lainaa maatalouskäyttöön tai rakentamiseen? Tarvitsetko lainaa liiketoiminnan laajentamiseen tai käynnistämiseen? Onko pankkisi tai muut lainanantajat hylänneet sinut luottomahdollisuutesi vuoksi? sähköpostitse: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe