Turvaliivi?

10+1=11

Mulla on ollut niin. Vuoden Turvaliivi ja oon käyttäny sitä aina siitä lähtien sitä kun sain sen. Ratsastaa yleensä sileällä, mutta silloin tällöin puomeja. Kerran oon hypännyt esteitä.
Kysymykseni kuuluu siis: Nyt kun Turvaliivi ei mahdu takin alle eikä päälle niin mitä tekisin? Ideoita? Pelkään ite jonkun verran tippumista kun oon tippunu pari kertaa silleen että jos ei ois ollu liiviä niin ois voinu joku kylkiluut murtaa.
Käytättekö ite Turvaliiviä sileellä?

4

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Alotin säännöllisesti ratsastuksen nyt tammikuun alusta, ja ostettiin sitä varten turvaliivi. Aiemmin 5 vuoden aikana en ollut koskaan sellasta käyttänyt. Aion kyllä pitää kaikilla tunneilla. Varmuuden vuoksi. Sitten vasta ärsyttäisi jos loukkaantuis pahasti just sinä yhtenä kertana kun ei liiviä olis laittanu! ;)Kannattaa ostaa joku isompi takki kirpputorilta vain ratsastusta varten, niin liivikin mahtuu alle! :)

    • ----

      Turvaliivin pitäisi aina olla takin lähellä, mahdollisimman lähellä ihoa (eli korkeintaan joku ohut paita alla). Jos turvaliivi on paksun vaatekerroksen päällä, se voi pikemminkin olla vaaraksi, koska tippuessa se ei ole tiiviisti kehoa vasten, vaan liikkuu siinä vaatteiden päällä. Pahimmillaan turvaliivi tipahtaa ja esimerkiksi aiheuttaa luun murtuman jäädessä pahasti väliin.

      Eli jos turvaliivi ei mahdu takin alle, hanki isompi takki tai mene ilman turvaliiviä.

      Paras olisi ostaa vaan suosiolla riittävän iso takki. Sellainen ratsastustakki, jossa on säädettävä vyötärönkireys (eli joku nauha vyötäröllä josta kireyttä saa säädettyä) on ainakin omasta mielestä paras. Saa helpoiten mahtumaan turvaliivin tai vaatekerroksen päälle.

    • Ratsastajanen

      Jos turvaliivisi ei mahdu takin päälle, kannattaisiko ostaa uusi, isompi turvaliivi? Vaikka sellainen säädettävä, ne on käteviä.
      Itse käytän turvaliivia yleensä, joskus en. Silloin en käytä, jos saan ratsun johon luotan kunnolla. Mutta kyllä minä turvaliiviä käytän suunnilleen aina.
      Sain tutultani lainaan turvaliivin, koska hän muutti kauemmas vuodeksi. En kuitenkaan tajua, miten hänkään on voinut käyttää turvaliiviä, sillä se on ihan valtavan kokoinen! Jotain aikuisten kokoa...
      Itse siis toistaiseksi lainaan tallilta turvaliiviä. : )

      • 10+1=11

        Tallilla jolla käyn ei ole laina liivejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1397
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1346
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1273
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1229
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1186
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      632
      1162
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      984
    Aihe