pirun masennus

kiku

onko teillä minkälaisia fiiliksiä kun teette ns. suuria päätöksiä? puhelimeni on lähes hajoamis pisteessä mutta en raaski ostaa uutta. tai painin parin puhelimen välillä.. päätän ensin ostaa puhelimen ja toisella hetkellä että en. että pärjään vielä vanhalla. ja varmaan pärjäisinkin hetken aikaa mutta silti se kalvaa takaraivossa. viime syksynä otin dna viihdepalvelun kautta digiboksin. voi kauhea sitä ahdistuksen,itkun ja epätoivon määrää kun pitikin ottaa. pari viikkoa niin meni ohi. Muutenkin olen todella ahdstunyt tekemään päätöksiä pienimmistäkin asioista. esim tykkään olla vanhempieni luona. mutta kaipaan myös omaa rauhaa. vaikea päättää siltä väliltä että haluaako olla siellä vaiko omassa kodissa.

Viime keväänä tein jumalattomat vippivelat ja klarna tilille 1500e ostelin kaikkea. (olen miettinyt myös kaksisuuntaista mielialahäiriötä, kulkee suvussa mutta diagnoosia ei ainakaan vielä ole) nyt olen maksanut velkoja pois pienistä tuloistani. kuussa jäi elämiseen n. 75e. Joten nyt rahan käyttö on todella vaikeaa. . ja masennuksen myötä myöskin. masennusta olen sairastanut n.3vuotta eikä vieläkään lääkettä ole löydetty. ahdistusta ei enää ole niin paljon kuin aluksi. mutta jaksamattomuus on se minun kompastuskivi sekä pelot. kavereita en ole nähnyt moneen kuukauteen, ei vaan jaksa ja huvita. yksin olen yksiössäni päivät pitkät. oisko kellään neuvoja miten saisin sisua ostaa sen puhelimen itselleni. mielessä ollut

samsung galaxy alpha 12mpix kamera ja hyvänkokoinen mutta tajuttoman kallis

samsung galaxy s4 13mpxi kamera ja kuullostaa ainakin isolle ja sekin on aika hintava.


kerrallahan kannattaisi ostaa hyvä mutta mistä sisua ostoihin. kertokaa omia kokemuksia vastaavista :)

12

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joten tällaista

      Kannattaako ostaa edes mitään kallista. Tekniikka menee laukkaa eteenpäin ja ehkä vuoden päästä se on jo "aataminaikuinen". Kannattaa oppia käyttämään rahaa. Ja jos on taipumusta kaksisuuntaiseen, niin monilla auttaa lääkitys. Saattaa olla että sinua ei vain ole opetettu ja kannustettu päätösten ja ratkaisujen tekoon. Mistään hetken mielijohteesta ei kannatakkaan toimia.

    • voi hellanlettassent

      tuo menee ohi kun täytät 15v...

      • kiku

        pyysin apua muilta masentuneilta en mitään vittuiluja. sitä paitsi olen 22vuotias, ja päätöksen teon vaikeus johtuu vain masennuksesta. ''terveenä'' osasin tehdä päätökseni ihan itse ja yllättävän hyvinkin siihen ikään nähden.


      • voi hellanlettassent
        kiku kirjoitti:

        pyysin apua muilta masentuneilta en mitään vittuiluja. sitä paitsi olen 22vuotias, ja päätöksen teon vaikeus johtuu vain masennuksesta. ''terveenä'' osasin tehdä päätökseni ihan itse ja yllättävän hyvinkin siihen ikään nähden.

        voi hellanlettassent


        lopeta myrkkyjen syönti niin aivosi kirkastuvat, ellei myrkyt ole jo tuhonneet aivosi.


      • Valuvikainen
        kiku kirjoitti:

        pyysin apua muilta masentuneilta en mitään vittuiluja. sitä paitsi olen 22vuotias, ja päätöksen teon vaikeus johtuu vain masennuksesta. ''terveenä'' osasin tehdä päätökseni ihan itse ja yllättävän hyvinkin siihen ikään nähden.

        Masennus tekee kyllä päätöksenteon vaikeaksi.

        Jos talous tekee tiukkaa, ostopäätöksiin on vain yksi ohje:
        Jos ei ole pakko ostaa, älä osta, jos on ihan pakko, osta halvin käyttökelpoinen tuote.
        Muodikkuus, kivat ominaisuudet tms. on toissijaista jos vouti puree persuksista.

        Pikavipit ja osamaksut kannattaa unohtaa jos ei hallitse talousasioita, noissa on hirveät korot.

        Toki osamaksu voi olla vähävaraiselle ainoa keino hankkia välttämättömiä(pesukone tms) juttuja, mutta ei mitään turhaa!

        Unohda shoppailu ajanvietteenä ja elämän sisältönä.


      • Diagnoosi
        voi hellanlettassent kirjoitti:

        voi hellanlettassent


        lopeta myrkkyjen syönti niin aivosi kirkastuvat, ellei myrkyt ole jo tuhonneet aivosi.

        Liuottaako alkoholi aivoista masennuslääkkeiden jäämiä jos niitä ylipäänsä on? Itse lopettanut 2v sitten kaikki ja yhdellä reisulla tuli ryypättyä aika lailla välillä ajankuluksi..
        Sitten kerran aamukrapulassa tai tais olla vielä päissäni huomasin niitä vanhoja sähkäreitä
        päässäni. Lopettamisesta oli kulunut silloin vuosi. Takana käyttöä lähes 6v. Onko kokemusta? Tiedän, että aihe ei kuulu tälle alueelle, mutta kun otettiin myrkkyjen käyttö esille.


    • voi hellanlettassent

      Etsi se kadonnot tuttisi ja palataan asiaan.

    • 2´2

      Älä osta mitään kallista tässä vaiheessa.
      Maksa ensiksi velat pois ja säästä puhelimen rahat.
      Ostamieluummin palikkapuhelin, jolla voi soittaa vaan.
      Netissä voi surffata tietokoneellakin.

      Varakkaan ihmiset ovat usein osanneet olla nuorena säästeliäitä.

    • fjdtmk

      "kuussa jäi elämiseen n. 75e"

      Tervetuloa tänne Maahan sieltä reissultasi.
      Älä todella osta kallista hilavitkutin-puhelinta, osta alle satasen malli.

    • urkintasontaa kaikk

      Samanlaisia vakoiluaparaatteja ne on kaikki kuukkelimallit ja
      wittutoosat sekä gaypounit.
      Se on sitä mainostajien psykologista manipulaatiota, että sä kannat
      kaikki rahas siihen viimeisimppään gaypouniin, kun se on niin hienoa
      olla osa sitä piiriä...

      Saman asian ajaa sillä satosen vakoilu-urkintalaitteella kuin
      viiden sadan vakoilu-urkintalaitteella - paskhaa ne on siltä osin kaikki.
      Löytyykö muuten mitään laitetta enää, mitä pystyis käyttämään
      kolme ja puoli vuottakin sen gaypounin puolentoista vuoden sijaan ?

    • ömknjbh

      "Miksi masentunut? Masennus tulee kolmannen chakran alemman tahdon valinnasta painaa alas ne tunteet, jotka yrittävät tulla esiin ja siirtyä sydäntilaan, missä ne tunnetaan ja missä niitä hoivataan, ja lopulta ne ilmaistaan ja päästetään irti.

      Kun sen sijaan supistatte solar plexusta, painatte alas tunteenne yrityksenä päästä eroon niistä ja päädytte luomaan masennusta. Tämä on pelkästään alas painettuja tunteita. Näette tämän kiihtyvän niillä, jotka päättävät vastustaa vanhoilla tavoilla."
      http://www.adonai.fi/4313

    • hupelinta

      Itelläni on nokian c2 jossa vedettävä etukansi jonka alla tavallinen näppäimistö ja ollut todella hyvä puhelin ja maksoi vaan 59 euroa... eikä oo mitään hienouksia, koska en tarvitse semmosia. eli voi vaan soittaa ja lähettää tekstaria. olen samaa mieltä tuon edellisen kanssa, että ei kannata lähteä mukaan noihin vakoilu laitteisiin ja jos ei oo varaa ja tietokoneella pystyy hoitamaan kaiken muun tarvittavan... ja vielä tosta omasta puhelimesta on ollut todella kestävä malli eli ei ole hajonnut, vaikka tipahtanut lattiallekkin niin ostakaa vaan niitä kalliita 200euron puhelimia jotka hajoo heti eikä kestä mitään kiva sit ku hajoo aina saa viedä huijaus takuu huoltoon !!??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe