Millä numerolla asuntoja Helsingistä saa?

Kuka tietää

Minun numero on 1468**, en ole hakenut asuntoja koska olen ollut varma ettei näin uudella numerolla mitään saa. Tarjouksia toki on tullut mutta niitähän lähetään kymmenille ja varmasti on joku jolla pienempi numero.

33

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laita nyt hakemus

      Ei kukaan tiedä varmasti. Riippuu varmasti paikastakin mihin haluat. Itsellä ei kauaa nokka tuhissut hakemuksen jälkeen, (siis kun olin numeron saanut).Nopeesti tuli vastaus, että täällä olis ja vastausaikaa ei tainnu olla kun pari päivää,joten kiirettä piti. uutaman kuukauden asunut. Nyt tosi tuli muita murheita, kun yt:t ako töissä, en tiedä mihin tässä joutuu. Ei tietty mihinkään jos vuokransa maksaa, mut milläs maksat,jos tulot loppuu. Mitään et kyllä saa,jos et edes viitsi hakea,vaan ihmettelet jonkun numeron suuruutta.

      • Kuka tietää

        Minulle käy mikä tahansa kunhan on Helsingissä ja rakennettu 2000-luvulla. Olen kuullut paljon pahaa 1990-luvulla rakennetuista taloista, etenkin äänieristykset kelvottomia. Kaksio tai iso yksiö.


      • otappa selvä
        Kuka tietää kirjoitti:

        Minulle käy mikä tahansa kunhan on Helsingissä ja rakennettu 2000-luvulla. Olen kuullut paljon pahaa 1990-luvulla rakennetuista taloista, etenkin äänieristykset kelvottomia. Kaksio tai iso yksiö.

        Avaimelta saat varmaan vaikka huomenna asunnon. Siellä niitä seisoo tyhjillään. Ainakin isompia asuntoja.

        Siellä on muuten nyt joku hätäkampanja menossa uusille varaajille. Saat asua kolme kk puolella hinnalla


      • Hasottaja
        otappa selvä kirjoitti:

        Avaimelta saat varmaan vaikka huomenna asunnon. Siellä niitä seisoo tyhjillään. Ainakin isompia asuntoja.

        Siellä on muuten nyt joku hätäkampanja menossa uusille varaajille. Saat asua kolme kk puolella hinnalla

        Otappa selvää otappa selvä, niin taitaa olla tyhjäkäynnille syynsä.

        Nimimerkille "kuka tietää": en muista tarkaa vuotta, mutta 2000-luvun puolella tapahtui viimeinen suurempi ääneneristävyysnormien kiristys. Normeja on kiristetty vuosikymmenien saatossa aina silloin tällöin. Muistan kuitenkin nähneeni tutkimuksen, jonka mukaan suurempana ongelmana näyttäisi olleen enemmänkin normien leväperäinen noudattaminen, kuin itse rakentamismääräysten taso. Toisin sanoen on rakennettu roimasti normit alittavaa rakennuskantaa. Katastrofitapauksia löytyykin kaikilta vuosikymmeniltä.

        Olen kuitenkin itse siinä käsityksessä, että 2000-luvun tuotanto on ainakin keskimäärin ääneneristävyydeltään laadukkaampaa tavaraa. Myös pohjaratkaisujen sijoittamista toisiinsa nähden on ryhdytty miettimään paremmin. Ääneneristävyyttä saa lisää, kun seinänaapureiden saunat ja pesutilat ovat vastakkain, eikä ne kotiteatterin bassovehkeet (jotka eivät edes kuulu kerrostaloon). Naapureiden merkitystä ei toki voi väheksyä. Työssäkäyvä perhe pienine lapsineen ei juuri kauneusunia häiritse. Siksi olisikin aina selvitettävä, että seinän takaa löytyy mielummin isoja asuntoja, kuin opiskelijabokseja.

        Se on kyllä harmi, että rakennusyhtiöille on jäänyt päälle tämä rimaa hipoen rakentaminen jos sitäkään. Miksei joku voisi rakentaa laatua ja markkinoida sitä? Helsingissä ja miksei muuallakin on paljon väkeä, jotka ovat kärsineet kaiken maailman bassottajista ja bilettäjistä, ja maksaisivat varmasti mielellään vähän ylimääräistä, jos ääneneristävyyteen voisi luottaa, että se on tehty kerrankin kunnolla.


    • kokemus ja näkemys!

      Kandeis sit vähän miettiä mihin ASOON! Tervemenoa ta-avain-aso -AVARA-jne... tulet pettymään.

      Helsingissä ei muihin kannata kun HASOON/ATT

    • huonosti hoidettu

      Mikä lie pielessä näissä muissa asumisoikeusyhtiöissä kun eivät asukkaat pysy ja uusiakaan ei meinaa tulla. Yhtiövastikkeet vaan nousee. Huonosti on hoidettu asiat. Miten lie käy jatkossa kun jo puoleen hintaan 3 ekan kuukauden aikaan vastikkeet yritetään kaupata.

      • Hasottaja

        Asumisoikeusasuminen on hyvä käyttää vertailupohjana yksityisen ja julkisen palvelutuotannon eroista. Alkaa näyttämään yhä ilmeisemmältä, ettei yksikään yksityisistä lähtökohdista johdettavista ASO-yhtiöistä kykene vastaamaan julkisen HASO:n kustannustehokkuuteen. Yksityisen ASO-yhtiöiden käyttökorvaukset ovat selvästi kalliimpia.


    • muut kuin Haso

      hyödyntävät asumistukijärjestelmän maksimaalisesti, ainakin Helsingissä. Pienituloinen helsinkiläinen, joka tienaa esim. 1500/kk saa asumistukea 152e (jos vuora yli 500e), tästä ainakin osa siirtyy vuokraan. Ratkaisu: tässä tapauksessa vuokra alas 152e ja vuokranantajalle oikeus hakea tuo sama summa. Näin tuen oikeat saajat tulevat julkisiksi ja voidaan alkaa keskustella, paljon vuokranantajille voidaan tukea antaa.

      Hasolla 10v vanhat kämpät ovat 10,5-11e m², muilla taitavat olla 14,5 tai vastaavaa. Hasolla uudetkin jotain 12,5e m².

      AP:lle: isoja kämppiä saa heti ja yksiöitä saa vain todella pienillä numeroilla.

      • HASOneroja

        HASOn Oulunkylän 10 vuotta vanha asunto n 10e/m2. Uusi Pukinmäessaä n 14e/m2 (arvio). Eli nykyinen Oulunkylän 46m2 n 460e/kk ja uusi Pukinmäen 49 m2 n 700e/kk. Uudessa todellisia asuinneliöitä n 8m2 enemmän, koska ei ole turhaa saunaa tilaa viemässä.
        Mitä muuta eroa näissä on (Oulunkylä-Pukinmäki):
        näkymä läpiajokadulle - näkymä pihalle
        normikatto - olkkarissa katossa sisustuspanelointi
        muovilattiat - parkettilattiat
        pelkkä ovikoodi - ovipuhelin asuntoon
        pelkkä tiskiallas - astianpesukone
        kylppärissä sähkölämmitys lattiassa maksaa -koko asunnossa vesikiertoinen lattialämmitys
        asunnossa turha pieni sauna - asunnossa ei saunaa, mutta talosauna kattoterassilla
        peruskaakeloitu kylppäri - kaunis värimaailma kylppärin kaakeleissa
        kylppärissä muovimatto - kylppärissä kaakeloitu lattia
        ei säleverhoja - säleverhot valmiina
        ei parvekelasituksia - parvekkeet lasitettu
        betonitalo - puutalo


      • saunastapitävä
        HASOneroja kirjoitti:

        HASOn Oulunkylän 10 vuotta vanha asunto n 10e/m2. Uusi Pukinmäessaä n 14e/m2 (arvio). Eli nykyinen Oulunkylän 46m2 n 460e/kk ja uusi Pukinmäen 49 m2 n 700e/kk. Uudessa todellisia asuinneliöitä n 8m2 enemmän, koska ei ole turhaa saunaa tilaa viemässä.
        Mitä muuta eroa näissä on (Oulunkylä-Pukinmäki):
        näkymä läpiajokadulle - näkymä pihalle
        normikatto - olkkarissa katossa sisustuspanelointi
        muovilattiat - parkettilattiat
        pelkkä ovikoodi - ovipuhelin asuntoon
        pelkkä tiskiallas - astianpesukone
        kylppärissä sähkölämmitys lattiassa maksaa -koko asunnossa vesikiertoinen lattialämmitys
        asunnossa turha pieni sauna - asunnossa ei saunaa, mutta talosauna kattoterassilla
        peruskaakeloitu kylppäri - kaunis värimaailma kylppärin kaakeleissa
        kylppärissä muovimatto - kylppärissä kaakeloitu lattia
        ei säleverhoja - säleverhot valmiina
        ei parvekelasituksia - parvekkeet lasitettu
        betonitalo - puutalo

        Hyvä lista muuten sulla, mutta pieni asiavirhe , tuollaisen kaksion saunan koko on noin 2,5- 3 neliötä, ei missään tapauksessa kahdeksaa neliötä, älä sekoita kuutioita ja neliöitä keskenään, esim. todella iso pitkän mallinen kylpyhuone voi olla 7 neliötä, sauna 2.5-3 neliötä, joissakin isoissa sunnoissa on isompia saunoja, mutta tuskin missään Kt-asunnossa kahdeksaa neliötä.
        Huom kävin juuri mittaamassa oman saunani, joka ei ole turha, lauteen leveys 157 ja syvyys oviaukkon asti 150 cm eli saunan koko 2,35 neliötä ja pieni kaksio kyseessä.


      • saunastapitävä
        saunastapitävä kirjoitti:

        Hyvä lista muuten sulla, mutta pieni asiavirhe , tuollaisen kaksion saunan koko on noin 2,5- 3 neliötä, ei missään tapauksessa kahdeksaa neliötä, älä sekoita kuutioita ja neliöitä keskenään, esim. todella iso pitkän mallinen kylpyhuone voi olla 7 neliötä, sauna 2.5-3 neliötä, joissakin isoissa sunnoissa on isompia saunoja, mutta tuskin missään Kt-asunnossa kahdeksaa neliötä.
        Huom kävin juuri mittaamassa oman saunani, joka ei ole turha, lauteen leveys 157 ja syvyys oviaukkon asti 150 cm eli saunan koko 2,35 neliötä ja pieni kaksio kyseessä.

        Lisään vielä, että esim. makuuhuoneen koko voi olla 9 neliötä, eli vertaa vähän..


      • HASOneroja
        saunastapitävä kirjoitti:

        Hyvä lista muuten sulla, mutta pieni asiavirhe , tuollaisen kaksion saunan koko on noin 2,5- 3 neliötä, ei missään tapauksessa kahdeksaa neliötä, älä sekoita kuutioita ja neliöitä keskenään, esim. todella iso pitkän mallinen kylpyhuone voi olla 7 neliötä, sauna 2.5-3 neliötä, joissakin isoissa sunnoissa on isompia saunoja, mutta tuskin missään Kt-asunnossa kahdeksaa neliötä.
        Huom kävin juuri mittaamassa oman saunani, joka ei ole turha, lauteen leveys 157 ja syvyys oviaukkon asti 150 cm eli saunan koko 2,35 neliötä ja pieni kaksio kyseessä.

        Siis vanha asunto 46 ja uusi 49. Siihen se arvioitu sauna päälle.


      • saunastapitävä
        HASOneroja kirjoitti:

        Siis vanha asunto 46 ja uusi 49. Siihen se arvioitu sauna päälle.

        No joo ymmärsin, mutta ei tee kahdeksaa neliötä, abau maks 6 neliötä tai 5.5.


      • HASOneroja
        saunastapitävä kirjoitti:

        No joo ymmärsin, mutta ei tee kahdeksaa neliötä, abau maks 6 neliötä tai 5.5.

        Kuten sanoin: "arvioitu sauna päälle" - tarkoitus ei ollut esittää muuta kuin tyytyväisyyteni asuintilan lisäyksestä hukka(sauna)neliöiden jäädessä pois. Elämä ei ole parista neliöstä kiinni :)


    • uusi_vai_vanha

      Siis oliko nro 1468** siis 14-tuhatta ja risat? Sehän on pieni numero jolla saa vaikka mistä ja mistä!
      Mutta jos yksi tähti * puuttuu eli 140 000 lukemissa on se jo varsin korkea ja kestää ainakin uuteen jonottaa vielä 5-10 vuotta riippuen paikasta.

      • ihmttelen

        Ihmettelen laskupäätäsi, tuossahan on tähtien kanssa 6 numeroa, eli lukema on 140 00 alkuinen, ei siitä puutu yhtään tähteä.


    • Kuka_osaa_vihjata

      Mulla on jonotusnumero 130 ööö lukemissa jokohan saan uuden ihanan ja ongelmattoman keskellä kaupunkia järven rannalla, ilman liikaa naapureita (eli liikaa kasvattamattomia lapsia) ja mamuja varsinkin, tai " ekan t. toisen polven virulaisia & neullulaisia"!? :D
      Hyvät yhteydet ja palvelut lähellä ja halpa vuokra ja ikkunat miel. lounas puoleiseen suuntan, eikä kuuma kesällä jne.
      Vaadinko liikaa, en mielestäni... ompa sitten mistä tinkiä!?

      • Kokemusta_on_

        Jaa ongelmattoman saat, sulle on annettu siitä takuut siis? Hyvä!
        Mutta jos kohde on uusi on uudessakin monta kertaa nykypäivinä ongelmia mm. rakentamisen laatuun yms. seikkoihin nähden.
        Kannattaa olla silti tarkka ennen kuin mitään ns. hyväksymisiään allekirjoittaa mihinkään rakentaja / jopa rakennuttajan esittämään paperiin!

        Se mistä sen jälkeen mahd. reklamoit saattaa olla vaikea muuttaa (saada uskotuksi) , muuten kuin laki teitse, jos koet tulee esiin asioita mitä et uutuuden viehätyksessä osaa ottaa huomioon tai muuten huomaa!
        Nim. kokemusta on ja juurikin "uudiskohteista"!


    • asunnotontyttö

      Koska ootte hakenu numeronne? mulla kohta aika tasan tarkkaan 3 vuotta sitten saatu 149***,onko se nyt sitten iso vai pieni?

    • Huuppa3

      Minun tuttuni sai ASO-yksiön Helsingistä (TA), kun ymmärsi kysyä suoraan yhtiöltä vapaita tai vapautuvia asuntoja. Ja numero oli haettu kai 2010, en tiedä mitä sarjaa mahtoi olla.

      • Etsivä2

        Kerrotko mistä yrityksestä on kyse, ASO:sta tai TA:sta? Minulla on monta vuotta aikaisemmin haettu numero, mutta en ole vielä onnistunut löytämään (tai saanut) itselleni sopivaa asuntoa. Kohtasin pariskunnan, jotka olivat saaneet asunnon kaksi vuotta sitten ja nyt tänä keväänä pääsivät jo muuttamaan isompaan asuntoon. Lapsia heillä ei ollut, eikä tule olemaankaan. Olisi toivottavaa, että järjestysnumerot olisivat julkisia.


      • Huuppa3

        TA-asumisoikeuden aso-asunto oli kysymyksessä


      • oivatar
        Etsivä2 kirjoitti:

        Kerrotko mistä yrityksestä on kyse, ASO:sta tai TA:sta? Minulla on monta vuotta aikaisemmin haettu numero, mutta en ole vielä onnistunut löytämään (tai saanut) itselleni sopivaa asuntoa. Kohtasin pariskunnan, jotka olivat saaneet asunnon kaksi vuotta sitten ja nyt tänä keväänä pääsivät jo muuttamaan isompaan asuntoon. Lapsia heillä ei ollut, eikä tule olemaankaan. Olisi toivottavaa, että järjestysnumerot olisivat julkisia.

        Asunnon saa se jolla on pienin numero juuri siihen tarjottavaan asuntoon. Toisin päin: asuntoa ei saa jos ei ole hakemus voimassa vaikka olisi miten pieni asunto. Nykyisin taitaa olla kaikilla aso-yhtiöillä käytäntönä, että hakemus on vuoden voimassa ja muutokset omaan hakuun kumoaa edelliset haut. Kannattaa olla aktiivinen ja olla yhteydessä yhtiöihin. Yhtiöiden intressi on saada asunnot nopeasti kaupaksi.


      • oivatar

        Korjaus edelliseen: "...vaikka olisi miten pieni numero.."


    • oivatar

      Asutaan jo kolmannessa TA:n asunnossa. Ei valittamista ja muutotkin sujuneet hyvin.
      Asomaksut ja vuokratakuut palautuneet sovitusti ja ajallaan tilille. Kun itse toimii asiallisesti niin asiakaspalvelu on hyvää.
      Kilpailu on kovaa myös aso-yhtiöillä, en usko että yksikään haluaa menettää hyviä asiakkaita tai saada nettilokaa niskaansa. Vapaita asuntoja on valinnaksi asti. Kaiiista ei vaan ilmoitella. Kannattaa kysellä suoraan yhtiöistä.

    • Typertynyt

      Ovatko nämä valinnat oikeudenmukaisia? Haluaisin tietää saako asunnon naamakertoimella vai millä? Mistä voi tietää varmaksi, että pienimmällä numerolla hakenut SAI asunnon vai saiko joku kaunis/rohkea?

      • Väyrynen21

        Niin, tai mistä tietää voittiko keskusta oikeasti, vain oliko vaalit väärennettyjä?


    • 8vuottaodotellut

      Mulla numero 100*** ja olen odotellut, että aika alkaisi olla kypsä numeron käyttöön. Juuri hakemukset sisällä toivoen, että tärppäisi nopeastikin. Saapa nähdä.

      • 7vuottaodotellut

        Kerro ihmeessä, jos saat tarjouksia.

        Minulle tullut tarjouksia pienistä asunnoista Viikistä (3 kpl), Viikinmäestä (1kpl), Vuosaaresta (1 kpl), ja Falkullasta (1 kpl) viimeisen puolen vuoden aikana.

        Mietin, että saakohan kukaan tarjouksia Helsingin kantakaupungin alueelta, kuten Arabianrannasta tai Pikku-Huopalahdesta (lasketaanko tämä kantakaupunkiin..?). Vapautuukohan niistä koskaan pieniä asuntoja?

        Ja saakohan alle vuoden vanhalla numerolla pientä asuntoa mistään?


    • odottaa_saa

      Minulla on 10 vuotta vanha numero, enkä ole saanut kuin yhden tarjouksen Hason Arabianranta-kohteesta (en hae muista vanhoista kohteista). En saanut tätä asuntoa, mikä oli harmi koska se olisi ollut kaikin puolin täydellinen. Asolta ja Avaimelta olen saanut sitäkin enemmän tarjouksia, mutta koska tuota kokemusta on mm. Asolta, en aio enää sen yhtiön kohteeseen muuttaa.
      Odotan suosiolla Hason tulevia kohteita ja veikkaan että ainakin pari kantakaupungin taloa tulee syksyllä tai ensi keväänä haettavaksi.

      • Hasottaja

        Onko siis jotain tietoa, että Hasolta olisi tulossa uusia kohteita ns. "paremmilta alueilta" haettavaksi lähiaikoina? Onko uusia kohteita rakentamisputkessa?

        Harmittaa tiedon panttaaminen. Miksei ATT:n sivuille voisi rehellisesti laittaa vaikka kaikki kohteet, joiden rakentaminen aloitettu tai joille on saatu rakentamislupa. Ehkä hakemuksia tulisi näin liikaa, eli on parempi läntätä kohde yhtäkkiä haettavaksi, aikaa kaksi viikkoa.


    • odottaa_saa

      Tätä sivustoa kannattaa seurata: http://www.hel.fi/www/att/fi/paatoksenteko/toimikunnan-paatosasiakirjat/esityslistat-ja-poytakirjat

      Sieltä löytyy kaikki rakenteilla olevat hankkeet. Jätkäsaareen aletaan rakentaa elokuussa uusia kohteita (sekä asumisoikeus että hitas). Kalasatamaan tai tarkemmin Sompasaareen on suunnitelmissa, että rakentaminen aloitetaan ensi vuonna, mutta tästä asumisoikeuskohteesta (myös hitas tulossa) on vielä arkkitehdin suunnitteluvaihe kesken. Kyseisen kadun rakentaminen on jo nyt käynnistynyt. Vuokrakohteita on myös molemmille alueille tulossa, mutta sinnehän ei sitten niin vain pääse.

    • Hasottaja

      Juu, kiitoksia. Hyvä lähde. Täytyypä seurata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe