Uudet äidit höynäytettävissä?

tietämätön mies

Todettakoon ensimmäisenä, että olen yksinasuva lapseton mies. Minulla heräsi kysymys, kun työkaverille oli tullut perheenlisäystä ja kuulin että olivat ostaneet toista tonnia maksaneet lastenrattaat. Kun katsoin hinnastoja netistä uteliaisuuttani, niin huomasin että niitähän on 1500e ja 2000e vaunuja. Kaikki joka tapauksessa uutena perustelemattomissa hinnoissa. Kaikki vauvoihin liittyvät tarvikkeet maksavat hunajaa, mansikoita ja kotimaisia tomaatteja.

Itse ostan aina jonkun 90-luvun katsastetun, kunnossa olevan auton, joka maksaa n. 400e, ajelen sillä pari vuotta tai niin kauan kuin se nyt kestää, yleensä ainakin 2 vuotta ja ostan taas samanhintaisen. Olen tehnyt niin opiskeluajoista asti, enkä nytkään tienaa kuin 2300e pohjapalkkaa, siihen lisät päälle. Tiedän kavereita, jotka tienaavat minua enemmän ja ovat saaneet auton 150e katsastettuna ja kunnossa, antaneet emännilleen kalliimman auton käyttöön, ajavat itse halvemmalla, jota emäntä ei osaisikaan pitää tiellä ainakaan talvella.

Kysymys kuuluukin, että ovatko vauvan saaneet äidit jotenkin helposti vedätettävissä ja höynäytettävissä, jos he maksavat parista pikkurenkaalla varustetusta, vähän metallia sisältävästä ja pääosin kangaspressusta rakennetusta katiskasta tuhansia euroja, monin verroin enemmän kuin mitä minä maksan ABS-jarruilla ja ajotietokoneella varustetusta 1500 kiloa painavasta ruosteettomasta ja leimatusta autosta? Olenko minä väärällä alalla, pitäisikö alkaa nikkaroimaan hoitopöytiä vauvoille vanerista, nätti kuviosauhaus laidoille ruiskuttaa niihin nätti maali päälle ja myydä se mammoille 10 000% katteella? Tuumiiko uudet äidit koskaan, että minkä takia jotkin halvoista materiaaleista kasatut viritykset voivat maksaa niin paljon, vai meneekö joillakin heistä osa omista aivosoluista raskauden aikana sikiön aivoille napanuoraa pitkin?

47

2153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoilla linjoilla

      Voihan niitä kalliitakin vaunuja ja rattaita ostaa, mut miks ne pitää ostaa uutena?
      Onko niiden laatu niin huono, etteivät ne kestä useampaa lasta vai johtuuko se vain siitä että muoti elää, eikä sitä nyt millään kehtaa viime vuoden muotia olevia vaunuja lykkiä?

      • vaunujavaan

        minun siskopuoleni asuntoon levisi luteita, kun ostivat vaunut käytettyinä (tämä pääkaupunkiseudulla tosin, en tiedä, onko muualla ludeongelma yhtä pahana). ja kyllä niissä mekanismit vaan tahtoo alkaa kulumaan, vaikka miten yrittäisi niitä suojella. meillä ollut 1v käytössä uutena ostetut vaunut ja enää ei työntökahvan säätönapit pelaa kuin kahteen asentoon, ovat menneet niin pahasti juntturaan, kun lähes päivittäin niitä kulutettu.

        ja painotan, etten minäkään ymmärrä yli 800€ maksavia vaunuja, vaan meillekin ostettiin 500€:lla uudet vaunut, joihin hintaan sisältyi hoitolaukku, sadesuoja ja pumppu. halvemmalla ei hyviä löydetty, sillä lenkkeillään maastossa paljon ja tarvittiin tukevat, laadukkaat menopelit. noissa vaunuissa on sekin, että monet haluaa ostaa ne uutena, koska ajattelee, että käyttää niitä monella lapsellaan ja haluaa, että niissä säilyy senkin jälkeen myyntiarvo edes jollain tasolla. mutta kuten totesin, en minäkään ymmärrä järkyttävän kalliita vaunuja, mutta ymmärrän, miksi laadukkaat vaunut halutaan ostaa uutena.


      • skördä

        Miksi lastenrattaat pitäisi ostaa käytettynä, kun autokin ostetaan aina uutena


      • OLIKO_ASIAA

        Ja tuo sepustus liittyy lastenrattaisiin siis MITEN ?


      • 1414
        skördä kirjoitti:

        Miksi lastenrattaat pitäisi ostaa käytettynä, kun autokin ostetaan aina uutena

        No, onhan se eräänlainen trollaus tämäkin. Toivottavasti tuotti tyydytystä kirjoittajalleen. Eipä näyttänyt kirjoittajalla olevan mitään sanottavaa, mutta kirjoitti silti :)


      • o_ka_ro

        Kylläpäs provopetteriä rahattomuus nyt kiukuttaa, mutta jonkunhan se täytyy autot sekä rattaat uutena ostaa, muutenhan petteri ei saa niitä mistään käytettynä.


      • Isäpappa
        1414 kirjoitti:

        No, onhan se eräänlainen trollaus tämäkin. Toivottavasti tuotti tyydytystä kirjoittajalleen. Eipä näyttänyt kirjoittajalla olevan mitään sanottavaa, mutta kirjoitti silti :)

        Juuh, itse en ainakaan ole koskaan ostanut autoa uutena.


      • Yxin_Huoltaja

        No entäs ne rattaat, uutena vai käytettynä


      • Isäpappa
        Yxin_Huoltaja kirjoitti:

        No entäs ne rattaat, uutena vai käytettynä

        Käytettynä tietenkin, kuten vaunutkin. Ja turvakaukalon sekä myöhemmin lastenistuimen autoon.

        Ihmiset laittavat aivan käsittämättömiä määriä rahaa vauvanvarusteisiin, joita ei kuitenkaan kovin kauaa käytetä.

        Ja muutenkin: kierrätys kunniaan.


    • hgrew

      Minä toisaalta ymmärrän, että vaunuihin haluaa panostaa, etenkin jos useamman lapsen aikoo niissä kuljettaa. Toki järki pitää päässä olla ja käytettynä saa edullisemmin ja yleensä rahansakin melkein pois, jos myy käytön jälkeen eteen päin. Luinpa kerran lehdestä juttua äidistä, jolla kärryjä ja rattaita oli viidet, eri käyttötarkoituksiin ja kummassakin autossa oli rattaat aina valmiina "jos sattuis tarttemaan"

      Mutta siinä mielessä sinä oot kyllä väärällä alalla, että tuo vauvatarvikebisneshän on tosi hurjaa! Kun selailee nettiäkin, niin voi jessus mitä kaikkea härpäkettä myydään välttämättömänä. Paras löytöni taisi olla reilu 2000e maksanut kylvetyskeskus, johon sai jopa poretoiminnon kullannupulle. Kyllä jotkut mammat ja isätkin hurahtaa kaikenlaisiin hömpötyksiin ja joku sillä kivasti tienaa!

    • tötteröö-----------

      Sulle tietämätön mies, ehkä kannattaa vaihtaa alaa ja alkaa tehdä vauvatavaroita, menevät kyllä kaupaksi.

      Ja vastaus kysymykseesi ,minä ainakin haluan tarjota parasta lapselleni jos varaa on. =) mikään ei voi hinnoitella sitä minkä saat lapsestasi sitä onnea ja iloa,rakkautta.
      Ymmärrät sen sitten kun joku päivä sinusta tulee isä. =) Sitä on valmis raatamaan töissäkin ylimääräistä että voi tarjota lapselleen kaiken hyvän.

      en tarkoita että kaiken pitäisi olla kallista merkkitavaraa, mutta kyllä panostin vaunuihinkin koska lapsi niissä suurimman osan ajasta kun ulkoillaan,niiden pitää olla hyvät ja kestävät ja parhaat on yhdistelmä,missä nitä voi muuttaa kun lapsi kasvaa ja oppii istumaan. =) en halua käytettyjä vaunuja jotka voi sortua kasaan ja lapsi jäädä loukkuun ja teloo itsensä, saa niskavamman tai muuta.

      • Samoilla_linjoilla

        "en halua käytettyjä vaunuja jotka voi sortua kasaan ja lapsi jäädä loukkuun ja teloo itsensä, saa niskavamman tai muuta"

        Tietysti uudet laadukkaat maksavat, ja ymmärrän jos ostaa useampaa lasta ajatellen, mutta jos tuollaista ongelmia ilmenee käytettynä, niin kyllä samat ongelmat on jo uutena. Ja niillä seuraavilla lapsilla.
        Kalliit ei välttämättä ole missään suhteessa vauvan hyvinvointiin.


    • Monday2

      Mulle ainakin kelpaa käytetyt vaunut. Ostin vaunut hintaan 140€ ja ajavat asiansa, merkki on hyvä ja toimivat moitteettomasti. Muutenkin suosin kierrätettyä niin vaatteissa kuin vaunuissa ja jopa leluissa.
      Vaikka mulla olisikin rahaa millä mällätä (ja onkin) en näe mitään syytä ostaa mitään monen sadan euron vaunuja kun käytettyjä saa ihan hyviä halvalla.

      Ja kyllä, nämä on yhdistelmät, merkki Gesslein, kolmipyöräiset, helppo kasata ja pistää kokoon.

      Mun mielestäni mun lapseni on iloinen, onnellinen ja saanut kaikkea hyvää vaikkei kaikki uutta olekaan.
      Ei se vauva sitä tajua onko jossain tuliterissä monen satasen vaunuissa vai käytetyissä vaunuissa.

      Ei oo meidän vauva ainakaan jäänyt loukkuun vaunuihin tai telonut itseään, tuo nyt on oikein liioittelua isolla ällällä :D Ja hui kauheeta, meillä on käytettynä ostettu pinnasänky, hoitopöytä, vaatteita, leluja, turvaistuin, imetystyyny sekä muuta krääsää. Varmaan nyt vauva kärsii ja nolostuu kun äiti ei ole ostanut kallistsa ja uutta vaikka rahaa oliskin.

    • fak59

      Tutut kertoivat saaneensa fattasta sitoumuksen lastenrattaisiin (Kyläsaaren) kierrätyskeskukseen,että saavat valita siellä myynnissä olevista käytetyistä mieluisen.Ei ollut kuulemma hääppöinen valikoima.Heidän naapurinsa saivat myös sitoumuksen mutta sillä erolla että liikkeeseen josta saavat valita uudet rattaat.He ovat maahanmuuttajia joilla jo ennestään lapsia ja "vanhoja" rattaita.He "ostivat" liikkeestä uudet ilmakumi-renkaiset Briot.

      • Hyväsuomi

        fak59
        Lisää vaan maahanmuuttajia Suomeen. Turhaan niiden houkuttelemisesta kiukutellaan. Onhan niistä ainakin se hyöty meille itsellemme, että työssä käyvät suomalaiset saavat sitten ehkä ostaa maahanmuuttajilta sopuhintaisia käytettyjä hyödykkeitä, kun maahanmuuttajat ovat saaneet ne "halvalla" eivätkä enää itse tarvitse ..


      • juhfreeews

        Siis varmasti ollut kyse niistä englantilaisista hienosto vaunuista käytettettynä 2000 paikkeilla. Ja uutena 6000.Suomessa harvalla on. Ovat isot niin sopii isompikin lapsi. Suomessa saa todella hienot ja monipuolisen valikoiman ihan 300-800e ja halvimmat tosiaan saa ihan pikku rahalla. Mitäpä sitten haluaakin. Itsellä ollut kolmet täysin ilmaiset ja neljät ostetut 2 :lla lapsella. Suosikki on brion pony rattaatt. Mukavat hissitalossa ja tukevat. kangasosatkin pesuun helposti. Emmaljungat tekivät juuri viimeistä palveluaan mökillä puunkannossa.


      • Energia

        Tämä ei liity lasten rattaisiin.Eikös ollut juttu vähän aikaan sitten,että lisää ulkomaalaisia suomeen? Minkä takia? Tekevätkö he työn halvemmalla, ja suomalaisille maksetaan avustuksia? Tuleeko se MEILLE suomalaisille edullisemmaksi? Jotka käymme työssä ja maksamme veroja? Taidan jäädä työttömäksi minäkin, kun niin hyvin toimeen tulevat:


      • jårdan

        Jää vaan työttömäksi,huomaat että Mamun etu menee silti edelle avustuksissa.Mamuille 1.kerran vuodessa uusi sohvakaluste ja sinä voit odotella vanhoja.


    • wernerska

      Kai ne lastenvaunutkin on tarkoitettu nykyään kestämään juuri ja juuri yhden lapsen tarpeen verran, vaikka minkälainen hintalappu niissä olisi, ei ne muuten kaupaksi kävisi, jos koko Suomi olisi hyväkuntoisia lastenvaunuja kaupan valtavat määrät. kaatopaikalle ne kai ajetaan lopuksi vähäisen käytön jälkeen, kun ei ole enää tarvetta.

      • fakU2

        Ne tehdään hajoamaan 0,5-1v. käytön jälkeen.1.yksi laakeri alkaa kitistä ja jumittaa,sitten 2.laakeri..Ne kohdat mistä runkoa taitetaan pienenpään tilaan kestävät jonkin sata taittoa kun jo alkaa runko "ja kaikki liikkuvat osat" elää ja hajoaa käsiin ilman "Jeesus-teippiä..."


      • Isäpappa
        fakU2 kirjoitti:

        Ne tehdään hajoamaan 0,5-1v. käytön jälkeen.1.yksi laakeri alkaa kitistä ja jumittaa,sitten 2.laakeri..Ne kohdat mistä runkoa taitetaan pienenpään tilaan kestävät jonkin sata taittoa kun jo alkaa runko "ja kaikki liikkuvat osat" elää ja hajoaa käsiin ilman "Jeesus-teippiä..."

        Voi pitää paikkansa. Meillä oli käytettynä ostetut Oraksen lastenvaunut, jotka sitten myöhemmin lainasin tutulleni ns. parvekevaunuiksi.
        Vaan kuinkas kävi. Ne olivat kaikinpuolin paljon paremmat kuin tuttuni uudet hienot vaunut, joten jokapäiväiseen käyttöönhän ne sitten tutulleni menivät. Uudet vaunut sai tyytyä parvekkeellaoloon.


    • ninnukka27

      Olen myynyt lastentarvikeliikkees mm.emmaljungaa ja teutoniaa.Yks syy sille miksi esikoiselle suositellaan uusia vaunuja on mm.homeet.Käytettynä ostetuissa rattaissa voi olla hometta,ethän tiedä miten aikaisempi käyttäjä on vaunja säilyttänyt ja kuin ovat olleet sään armoilla.Kukapa haluaa altistaa lapsensa homeesta johtuville allergioille ja hengitystiesairauksille.Toki on mahdollista,että vaunujen mukana kulkeutuu myös mm.lutikoita tai syyhypunkki.Jos myyjä on läheinen,jonka tietää säilyttäneen vaunut hyvin eikä ongelmaa ole, niin en näe syytä miksi ei käytetytkin kelpaa...Sit mikä noihin vaunuihin tulee,niin tokihan ne on aika hintaviakin (ns.hyvät vaunut maksaa n.700-1000).Se mikä vaunuista on 2000e arvoset tehny,niin luultavasti äiti on halunnut valita jonkin tietyn kuosin (ns.erikoisemmat,sesongit tai nahkapäälyste maksaa enempi).Sit siihen on pakko tieten ostaa samaa sarjaa ja kuosia oleva hoitolakku,lämpöpussi,sadesuoja,hyttysverkko...En mä usko et äidit on mitenkää enempi vedätettävissä.Mä huomasin töissä,et osa syy kalliisiin vaunuihin on,et äidit haluaa niiden vastaavan omaa tyyliään.pitäähän vaunut sopia omiin vaatteisiin ku ollaan liikentees.Ja yks aika yleistyny syy kalliisiin vaunuihin on äitien keskuudessa oleva kilpailu. (en toki halua yleistää,jokaisella on varmasti omat syynsä.Näin esim.omaisesti)

      • Epäonnistunutko

        ninnukka27
        Nyt on kyllä vaikea uskoa todeksi kaikkea mitä tässä kommentissa sanotaan. Siis väitätkö tosissasi, että Suomessa (tässä vain hetki sitten puusta laskeutuneiden maassa) on sellaisiakin kermaperseäitejä, jotka haluavat ja ennen kaikkea joilla on jo nuorina varaa hankkia lastenvaunut, jotka "sopii omiin vaatteisiin" tai kilpailla toisten äitien kanssa jopa vaunujen ulkonäöstä. Olen kuvitellut, että lapsia hankitaan sellaisessa elämän vaiheessa, jolloin opiskelu- ja asuntovelat on vielä päällä ja huusholliin pitäisi hankkia kulkuvälinettä, huonekaluja jne. ja jokapäiväinen leipäkin maksaa tiukassa olevaa rahaa. Millä niitä kuosivaunuja ostetaan? Varastaako nuo ihmiset rahaa vai onko yhteiskunta tosiaan jo nyt muuttunut niin luokkayhteiskunnaksi, että joillakin nuorilla perheillä on varaa ylellisyyteen?
        Meillä (kolme lasta) ei ole koskaan ollut uusia lastenvaunuja ja käytettyjen hankkimiseenkin on jouduttu säästämään. Puhumattakaan siitä, että olisi voitu valita laajasta valikoimasta halutun väriset ja malliset.
        Ja auton suhteen toimittiin juuri niinkuin aloittajakin kertoo. Itse korjattiin kädet rasvassa, mitä oli tarvis. Parempi auto saatiin irti vasta, kun oli itellä jo 40 taulussa. (Käytetty tietysti sekin).
        Että ilmeisesti ei käy tasan onnen lahjat ..


      • ninnukka27

        Huom. Mikäli luit tekstin "en toki halua yleistää,jokaisella on varmasti omat syynsä.Näin esim.omaisesti", mutta tähänkin olen työssäni törmännyt ja näitä syitä vaunujen valintaan ovat mm. itse äidit minulle antaneet (esim."emmalijungat pitäis olla, kun kaveripariskuntakin hankki lapselleen sellaset. Ja mielellään uusin malli"). Mutta aika harvinaista on, että ihan perusvaunut maksaisivat tuota 2000e, josta keskustelun aloituksessa puhuttiin.Vai mitä oot mieltä?Ei tarvi vetää hernettä nokkaan ja kuvitella, että puhuisin suinkaan kaikista äideistä! En itsekään valitsisi vaunuja tuolla perusteella lapselleni :)


      • hyms

        Joo, ei ne nuo emmalijungat ihan köyhien vaunuja oo


    • hyms

      Mut kyllä lapsi tulee kalliiks jo heti synnyttyään. Ekaks vauvalle täytyy olla mm.turvakaukalo,vaunut mukavuuksineen,pinnasänky,hoitopöytä,sitteri..Pian siirrytään turvaistuimeen,syöttötuoliin,rattaisiin,isompaan sänkyyn,turvaportti,kävelyteline,hyppykeinu...ns.pikkusälästä puhumattakaan,kun on vaippaa,tuttipulloo,tuttia,mobiilia,rintapumppuu,rintareppuu,itkuhälytintä,korvakuumemittarii...miten ihmeessä ennenvanhaa lapset kasvatettii ku ollu puoliakaan..en rupee äidiks.olisin pulassa

      • Isäpappa

        Kaikkia noita ei tarviikkaan, ja monet noistakin kannattaa hommata käytettyinä.

        Mainitsemistasi uutena ostettiin vain pinnasänky ja hoitopöytä (Ikean halpismallit) sekä tietysti vaipat, tuttipullot, tutit ja rintapumppu. Vaatteita sai tutuilta ja kirppareilta, huuto.netistä löyty rintareput, itkuhälyttimet, jumppamatot sun muut halvalla.
        Mitäs meillä vauvahankintoihin nyt yhteensä mahtoi mennä. Alle viissataa nyt korkeintaan kaikkineen.


    • vm66-

      Minut laitettiin kuulemma lapsena kirjjahyllyn vetolaatikkoon nukkumaan.

    • MeneUlos

      Hei yksinasuva lapseton mies. Huolensa kullakin. Tyypillisesti otat kantaa asioihin jotka eivät sinua kosketa. Voi sitä turhempaakin murehtia aikansa kuluksi, mutta typerä tässä olet sinä.

      • Eipäsnimitellä

        MeneUlos
        Miten niin typerä? Kyllä ainakin minun mielestäni on aivan aiheellista ihmetellä, jos joku käyttää rahaa kummallisuuksiin. Ei raha puussa kasva ja kyllä perheessä on paljon tärkeämpiäkin hankintoja kuin lastenrattaat. Käsittämätöntä nimittelyä!

        Jos joku on syntynyt arvometallilusikka suussaan tai onnistunut muulla tavoin hankkimaan itselleen sellaiset elämän olosuhteet, että voi vain mennä kauppaan ja ostaa mitä haluaa, niin sellaisen henkilön kannattaisi miettiä, mitä sanoo tai kirjoittaa tai mitä hänestä ajattelevat ne, jotka joutuvat hiki hatussa hankkimaan jokaisen sentin. Typerä on se, joka ei ota muita ihmisiä huomioon.


      • BUY_NEW_CAR

        Kyllähän perheen kaikki nelipyöräiset pitää ostaa uutena, vai mitä


    • Tero223

      Juurikin näin. Kilpailu. Samanmoinen,kuin sinkkumiehillä esimerkiksi auto kilpailu. Onko 400e auto vai 40 000e auto. Bmw vai MB tai ehkä,jokin muu..

    • äidinrakkaus

      Minulla on kaksi lasta. Fiksuja ja terveitä nuoria jo tällä hetkellä.
      Ensimmäiselle sain siskolta käytetyt vaunut. Niistä ei kyllä ollut enää sen jälkeen kierrätykseen.
      Seuraavalle ostin uudet, merkkiä en muista mutta ei ihan halvimmasta päästä. Ne alkoivat hajota jo aika pian käyttöönoton jälkeen, eli ostin käytetyt loppuajaksi.
      Meillä ei ole ikinä ollut hoitopöytää tai sitteriä. Vauvan hoidin sylissä tai lattialle levitetyn froteepyyhkeen päällä. Molemmat sai olla sylissä kun sitä tarvitsivat, muuten otin esim keittiöön makoilemaan ja potkiskelemaan pehmeän peiton päällä lattialla ja kirkasväristä katseltavaa viereen.
      Piaansänky saatiin siis ekalle jo siskolta, ja se toimi hyvin seuraavallakin. Imetystyynyä ei ollut. Sen sijaan sellainen kantoreppu tuohon vatsan päälle, se oli kätevä! Vaatteet ostin uutena, kuten ostamme itsellemmekin. Inhottaa käyttää kenenkään vanhoja. Makuasia sekin.
      Mitään ylimääräistä höhäkettä ei hankittu, koska meillä vauvat oli aina lähellä tai sylissä jos eivät nukkuneet. Hyvin ovat kasvaneet ja pärjänneet, ja hienoja nuoria kaikin puolin!

    • HÖLYNPÖLY

      Netissä ja muualla viljellään juuri noita kliseitä....turvakaukaloa ei voi ostaa käytettynä koska jos se on ollut kolarissa niin ei ole turvallinen. Rattaat lysähtää kasaan ja vauva jää sinne loukkuun kuin rotta. Aivan käsittämätöntä JARBAA. Suomessa pitäisi syntyvyyden mukaan olla vuosittain noin 60 000:t käytetyt rattaat ja turvaistuimet myynnissä. Kolaroituja turvaistuimia (jos joku nyt sellaisen lapsen vammautumisen / kuoleman jälkeen myyntiin laittaa on tuosta joukosta promillen osia. Rattaista luteita, kuten yllä mainittiin. Hanki rattaat kuukautta ennemmin ja pidä ulkona niin ei ole tai pistä saunaan yhden lämmityksen ajaksi 60 astetta tappaa luteet. Näyttäkää yksikin todiste, jossa lapsi on jäänyt loukkuun rattaisiin kun ne on rysähtäneet kasaan tai yksikin kolari, jossa syynä on ollut jo kerran kolarissa olleen turvakaukalon "huonous". Ette löydä yhtäkään, muuten kuin katselemalla vauva.fi:n urbaani legendoja.

      • Suuritotuus

        Juurikin näin.


    • A.Asentaja

      Nikkaroippa lastenvaunut ja kerro paljonko meni aikaa? Sitten lasket työpalkaksi esimerkiksi kodinkonekorjaajan taksalla.Oisko jotain 100 euroa/tuntipalkka niin saat lastenvaunujen hinnan ja voit alkaa myymään niitä.

    • Kilvoittaja

      Tee niin kuin vuorineuvos Aaltonen. Ei ottanut akkaa, ei rakastanut ketään eikä tehnyt lehtolapsiakaan kenellekään vaan aina kuntoansa hoiteli ja pyrki aina herkeämättä eteenpäin omalla alallaan eikä milloinkaan tuhlannut aikaansa mihinkään turhaan ja säästäväinenkin oli ja sijoitti ansaitsemansa varat aina järkevästi parhaalla katsomalla tavallaan ja vain uraansa ajatteli ja velvollisuuksiansa kunniakkaasti hoiteli mutta kuoli syyttä suotta kumminkin ja vielä vuokra-auton kyydillä surukansa hänet hautaansa saatteli.

    • suhteellista

      Minäkin olen yksinasuva lapseton mies, itselläni on 100000e auto, en ole noin kalliita vaunuja myynnissä nähnyt?Ehkä olet vain huono-osainen?Itsekin panostan mielummin ulkomaanmatkoihin, asumiseen ja urheiluautoihin rahani, kuin huutaviin sinappikoneisiin, mutta kukin tyylillään.

    • Kierrätyskeskus

      Kyllähän lapsi pitää opettaa kierrätystavaran käyttäjäksi heti vauvasta asti. Käyttötavarat kirppiksiltä yms. Hyvä seurata kuinka 3v on jo asian omaksunut ja tottunut kierrätystavaran käyttäjäksi.

    • Hannes222

      Miksi ette tilaa Saksalaisesta nettikaupasta?
      Uudet vaunut alle puolet Suomi hinnoista ja varmasti laadukkaat!
      Suomessa apinaa koijataan !

    • tietämätön_mies

      Helevettiläinen, täällähän on saatu kunnon pimpparaivareita siitä että rohkenin ihmetellä, miksi jostain katiskasta maksetaan toista tonnia. Kyllä perse repiää näitä lukiessa. :D

      Todettakoon tuosta kestävyydestä, että taxfree-kärryt ei maksa mitään tai korkeintaan hyvin vähän ja "mustekala" tulee kaupan päälle ja jaksaa kantaa yhtä vauvaa huomattavasti painavammat 7 keissiä kaljaa uskollisesti vuosikausia kasaan luhistumatta.

      Älkää nyt minun takia alkako psyykelääkereseptiä hakemaan. Kyllä minä tiedän, että useimmilla ihmisillä on pakko hankkia 800e puhelin, jonka valmistaminen maksaa 20 euroa ja jonka jälleenmyyntiarvo on 150e vuoden päästä ja jumissa ja juntturassa jo silloin ja sitä halvinta alkon kyykkyviiniä pitää lipittää, että saa huuhdottua päästä ylimitoitetun asuntolainan, joka on pitänyt ottaa, jotta tuntee saavuttanensa elämässä jotain ja että lasten laiminlyöntiähän se on, ellei sitä pentua lykitä vähintään nelinumeroisen hintaisella katiskalla, joka sekin hädin tuskin kestää hyvin syötettyä herranterttusta niukin naukin 12 kuukautta, kunnes homehtuu ja hajoaa atomeiksi ja lutikat ja räkättirastaat pesivät sinne. Pitäähän ne teidän sikahintaiset velkavankeus-rivarinpätkätkin ostaa uutena, koska sauna on homeessa 12 kuukaudessa, havaittu on.

      Ostakaa. tuhlatkaa. Ei se minua haittaa. Menee minullakin kaikki rahat mitä tulee, vaikka tulisi millainen tili. Kertyy usein vyötärölle, minäkin tairan olla raskaana, ilmeisesti pienelle suloiselle norsuvauvalle, ainakin komea kärsä näkyy jo. :D

    • ailaj

      Itse ostin ensimmäiselle lapselle 1400€ Emmaljungat kaikilla varusteilla ja olivat kyllä joka sentin arvoiset. Kahdella lapsella päivittäisessä käytössä yhteensä yli 5 vuotta. Lisäksi kun hyvin pitää on jälleenmyyntiarvokin hyvä. Sain käytetyistä vielä 550€. Enemmän autossa arvo putoaa samassa ajassa.

    • fassssd

      Meillä vaunut oli ainoa lastentarvike, mikä ostettiin uutena ja ne olivat ns törkeän kalliit. Olemme suhteellisen pienituloisia tällä hetkellä, joten jokaisen euron kulutus on kyllä mietitty tarkkaan ja mihinkään kulutushysteriaan ei olla lähdetty mukaan. Ostettu ollaan vain ne kaikista välttämättömimmät tarvikkeet, hirveän paljon kaikkea olemme onnistuneet hankkimaan jopa täysin ilmaiseksi.

      Alunperin ostimme mieheni siskolta käytetyt hyvät lastenvaunut 150 eurolla. Sitten meille selvisi, että tuleekin kaksoset yhden lapsen sijaan ja oli pakko nämä myydä ja ostaa sitten uudet tilalle, kun ostetut eivät enää vastanneet tarpeitamme. Yllättäen kaksosrattaiden hinta uutena pompsahtikin sitten yli tuhanteen euroon. Käytettynä ei meidän lähipiirissä kaksosten rattaita ollut ja tuntemattomalta emme uskaltaneet juuri homeen, lutikoiden jne takia ostaa. Ja kun ei tiedä miten kestää, jos kestää. Meillä on myös iso koira (tuolloin oli kaksi), joten rattaiden piti olla helppokäyttöiset, kevyet ja toimivat, jotta saan yksinkin ulkoilutettua sekä lapset että koirat erityyppisissä maastoissa. Asumme pohjoisessa, joten talvella ulkona kulkeminen voi olla muutenkin turhan hankalaa huonoilla rattailla. Tärkeää oli myös, että rattaat saa taitettua mahdollisimman pieneen kokoon ja että ne muutenkin olivat kapeat, eivätkä mitkään hyökkäysvaunut.

      Mainittakoon vielä kun puhutaan naisten sekoamisesta, niin kyllä meillä mies valitsi nämä kalliimmat rattaat, tutustuttuaan ja testattuaan huolella jokaista mallia joka lastentarvikeliikkeistä löytyi ja luettuaan kaiken mahdollisen tiedon ja käyttöarvostelut netistä. ;) Yhtä tarkkaan valitsi lastenvaunut kuin autonsakin. :) Minä tiedän tästä aiheesta huomattavasti vähemmän kuin mieheni. Ja hei, nää on neutraalin mustat, niin sopii ihan minkälaiseen tahansa vaatetukseen, ei tarvitse sitäkään miettiä kun ulos lähtee, heh.

      Onneksi meillä nämä rattaat kustansi sukulaiset lahjaksi, niin emme niistäkään maksaneet euroakaan. Koppineen kaikkineen kustansivat noin 1200e ja tilattiin Saksasta, mistä saatiin halvemmalla kuin Suomesta.

    • ei-mamma

      Tuli vain mieleen, että kyllä yleensä kunnon kestävät polkupyörätkin yleensä maksavat yli 1000€ uutena, joten miksei lastenvaunutkin? Renkaat ja jousitukset niissäkin, ja lisäksi vielä pehmusteet ym. sadesuojat... jokainen valitkoon kukkarolleen ja mieltymyksiinsä sopivimman vaihtoehdon.

    • Öyestä

      Uudet vaunut ovat yleensä erikoismateriaalista / materiaalin määrä on optimoitu. Etuna keveys.

      Erikoismekanismit kokoontaitettavuuteen -> Etuja: vaunut menee pieneen tilaan, kokoontuu ja kokoontaittuu helposti.

      Vaunut kestää useamman lapsen käytön. Hoidettuna niillä voi olla vielä hyvä jälleenmyyntiarvo.

      Mitäs muuta..., äipät keksinee vielä lisäetuja. :>

      • Isäpappa

        Vertailet siis uusien vaunujen materiaaleja pari vuotta vanhoihin.
        Jollei ole tarkoitusta kovin montaa lasta tehdä, niin kyllä pari vuotta vanhojenkin voisi odottaa vielä parin lapsen käytön kestävän. Paitsi tietysti jos nykyvaunut ovat heikkolaatuisia.

        Itse en muuten paljonkaan edes tarvinnut vaunuja. Ulkonanukkumisessa ne kyllä olivat kätevät.


    • hölkmö

      2000€ ei ole mitään jos on mamu mamma kun sossu maksaa !!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      57
      2996
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2838
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      36
      1999
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1932
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1735
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1452
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      94
      1214
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe