Yksin risteilylle, oma hytti?

maata näkyvissä

Jos lähdet yksin risteilylle, niin onko "vaarana", että voit joutua jakamaan hytin jonkun ihan ventovieraan kanssa? Eli jakaako varustamo hytit siten, että niissä olisi tasamäärin matkustajia? Olen kuullut, että bussi- ja rekkakuskeilla ainakin on tämmöinen käytäntö, että siellä on sukupuoleen katsomatta kuskit sekaisin.

65

4139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole

      Viikkarilla jos varaa matkan lahjakortilla, pitää olla 2 hytissä eli kaveri pitää pyytää mukaan. Siljalla voi varata hytin ainoastaan omaan käyttöön. Useinhan hinta on koko hytistä jonka joutuu maksamaan on hytissä sitten 1 tai 4. Myös Viikkarilla pystyy ostamaan hytin omaan käyttöön kunhan kyseessä ei ole lahjakortti matka joissa on tuo vähintään 2 hengen rajoitus.

      • Onnistuu!

        Vikingin matkamyymälässä tuo lahjakortin käyttö onnistuu!


      • tiedoksi:

        Vikingillä voit varata kahdelle ja lähtöselvityksessä kertoa kaverille tulleen este,
        Toiminee myös tallink siljalla.

        Ps. En muutoin ole koskaan laivamatkalle lähtessäni (joutunut) ostamaan hyttejä, riiittää jotta olen varannut käyttööni sen matkan ajaksi tallink siljalla varaat ja vikingillä ostat hytin ....heh?


      • u ivici

        Vittu näitä kysymyksiä, ne on aina aivan vajakkitasoa. Ihminen voi itse määritellä majaileeko hytissä yksin vai kaveriensa kanssa eikä laivayhtiöt laita risteilijöille eikä edes rekkakuskeille mitään kummallisia yllätys hyttikavereita.


      • Rekkakuskeille tulee
        u ivici kirjoitti:

        Vittu näitä kysymyksiä, ne on aina aivan vajakkitasoa. Ihminen voi itse määritellä majaileeko hytissä yksin vai kaveriensa kanssa eikä laivayhtiöt laita risteilijöille eikä edes rekkakuskeille mitään kummallisia yllätys hyttikavereita.

        Rekkakuskeille tulee oletuksena "miespaikka" eli yleensä 2 hengen Driver luokan hytti johon voi tulla hyttikaveriksi täysin tuntematon


      • Tosin yli 90% tapauk
        Rekkakuskeille tulee kirjoitti:

        Rekkakuskeille tulee oletuksena "miespaikka" eli yleensä 2 hengen Driver luokan hytti johon voi tulla hyttikaveriksi täysin tuntematon

        Tosin yli 90% tapauksissa kuski ei ole se joka varaa saati maksaa matkan....


      • hbhbubub
        Rekkakuskeille tulee kirjoitti:

        Rekkakuskeille tulee oletuksena "miespaikka" eli yleensä 2 hengen Driver luokan hytti johon voi tulla hyttikaveriksi täysin tuntematon

        Rekkakuskeille ei tule oletuksena mitään "miespaikkoja" vaan ihan sellainen hytti kuin itse haluaa. Jos kuski haluaa olla yksin hytissään se on silloin yksin, eikä oletuksena mitään miespaikkoja. Älä puhu asioista joistavet tiedä mitään.


      • Rahtariluokka
        Rekkakuskeille tulee kirjoitti:

        Rekkakuskeille tulee oletuksena "miespaikka" eli yleensä 2 hengen Driver luokan hytti johon voi tulla hyttikaveriksi täysin tuntematon

        Rahtari ei ole mikään risteilymatkustaja. Mutta voi vapaasti valita minkä hytin tahansa, vaikkapa sviitin. Tai sitten tyytyä edulliseen rahtariluokkaan, jonka etuna on rauhalisuus.


      • 456465
        hbhbubub kirjoitti:

        Rekkakuskeille ei tule oletuksena mitään "miespaikkoja" vaan ihan sellainen hytti kuin itse haluaa. Jos kuski haluaa olla yksin hytissään se on silloin yksin, eikä oletuksena mitään miespaikkoja. Älä puhu asioista joistavet tiedä mitään.

        Rahtari eli kuski ei sitä voi maksaa, hyttinä on se jonka firma on hankkinut, ja oletuksena se on miespaikka.

        Tosin esim. Amorellalla on Driver hytit hieman paremmin varusteltuja B2p hyttejä ja Gracella ne on taasen sovellettu Piccolo hyteistä

        Galaxylla ja BP:llä on taasen hytti A-hytin kokoinen B2 hytti joka sekin hieman sovellettu, tosin nämä on ihan perus käytävillä.

        Parhaiten rahtimatkustajat on siis huomioitu Amorellalla jossa on oma T:n muotoinen käytävä kuljettajan hyteille ja samalla alueella on myös sauna, ja käytävään ei pitäisi eksyä normi matkaajia.

        Mutta uskoisin että kuljettaja voi vaikka omalla rahalla korottaa hyttiluokan vaikkapa sviitiksi jos haluaa


      • jnijjboboiu

        Ei rekkakuskeille tule "oletuksena" yhtään mitään mies- tai naispaikkaa vaan juuri sellainen hytti mikä sieltä on varattu. Joku voi varata pelkän sängyn eli sen ns. miespaikan, joku voi varata koko hytin itselleen. Kuski voi varat matkan itse, mutta sen voi varata myös kuljetusyhtiö. Jos matkan tilaa etukäteen kuljetusfirma, niin normaalit firmat varaa kuskeilleen koko hytin ainakin yölaivoille.


    • Jffr

      Perus ruotsin/tallinan risteilyillä ei tuota vaaraa ole.

      Rekkakuskit saa oletusarvoisesti vain pelkän mies/naispaikan mutta jos pomo maksaa niin voi ottaa ihan normaalin hytin ja olla yksin.

      Reittimatkoillekin voit varata pelkän miespaikan.

      Ja kuten mainittiin, Vikinglinellä jotkut tarjouskupongit edellyttää että reissuun lähtisi väh 2 henkeä. Silloin tulee peruuttaa toisen henkilön varaus heti varausvahvistuksen saavuttua tai viimeistään lähtöselvityksessä

      • Vikingin myynnistä

        Tai käy suoraan Vikingin myyntipisteessä. Silloin ei tarvitse kikkailla.


      • helpommalla
        Vikingin myynnistä kirjoitti:

        Tai käy suoraan Vikingin myyntipisteessä. Silloin ei tarvitse kikkailla.

        helpommalla pääsee kun lukee tuotekuvauksen viking linen www-sivuilta.
        saattaa tulla arvokkaaksi käynti vikingin myyntipisteessä ...


      • Helposti enemmän
        helpommalla kirjoitti:

        helpommalla pääsee kun lukee tuotekuvauksen viking linen www-sivuilta.
        saattaa tulla arvokkaaksi käynti vikingin myyntipisteessä ...

        Netistä tulee helposti ostettua enemmän kuin oli aikomus.


      • näin on
        Helposti enemmän kirjoitti:

        Netistä tulee helposti ostettua enemmän kuin oli aikomus.

        Se on sitten vain oma häpeäsi, ei minulla ole koskaan tullut tarvetta varata kuin tarvisemani palvelut, Laivalla tosin tulee tehtyä helposti heräteostoksia.
        Kyllä matkamyynnissä on attiimpi herätehankinnoille, siellähän on kaikki prosyyrit laitettu ammattitaidolla houkuttelevasti esille, netissä yleensä vain ko. matkaan liittyvää lisätietoa.

        En voi allekirjoittaa näkemystäsi netistä hankinnan suhteen ...


      • Sama ku netissä
        näin on kirjoitti:

        Se on sitten vain oma häpeäsi, ei minulla ole koskaan tullut tarvetta varata kuin tarvisemani palvelut, Laivalla tosin tulee tehtyä helposti heräteostoksia.
        Kyllä matkamyynnissä on attiimpi herätehankinnoille, siellähän on kaikki prosyyrit laitettu ammattitaidolla houkuttelevasti esille, netissä yleensä vain ko. matkaan liittyvää lisätietoa.

        En voi allekirjoittaa näkemystäsi netistä hankinnan suhteen ...

        Mitähän "kaikkea" siellä varustamon matkamyymälässä on esillä?

        Ei ne myy karkkeja, limppaa, kaljaa, vaatteita, koruja ei mitään muuta kuin omia matkojaan.


      • Luetun ymmärrys?
        Sama ku netissä kirjoitti:

        Mitähän "kaikkea" siellä varustamon matkamyymälässä on esillä?

        Ei ne myy karkkeja, limppaa, kaljaa, vaatteita, koruja ei mitään muuta kuin omia matkojaan.

        "Mitähän "kaikkea" siellä varustamon matkamyymälässä on esillä?"

        etkö lukemaasi tekstiä ymmärtänyt ennen näsäviisasta kommenttiasi.
        Kerrataan kun se on kuulemma opintojen äidiksikin kutsuttu:

        "Kyllä matkamyynnissä on attiimpi herätehankinnoille,
        siellähän on kaikki prosyyrit laitettu ammattitaidolla houkuttelevasti esille,"

        Mikähän tuossa jäi epäselväksi sinulle

        (prosyyri=mainos)


      • Siis mitä?
        Luetun ymmärrys? kirjoitti:

        "Mitähän "kaikkea" siellä varustamon matkamyymälässä on esillä?"

        etkö lukemaasi tekstiä ymmärtänyt ennen näsäviisasta kommenttiasi.
        Kerrataan kun se on kuulemma opintojen äidiksikin kutsuttu:

        "Kyllä matkamyynnissä on attiimpi herätehankinnoille,
        siellähän on kaikki prosyyrit laitettu ammattitaidolla houkuttelevasti esille,"

        Mikähän tuossa jäi epäselväksi sinulle

        (prosyyri=mainos)

        Niin, mitä "kaikkea" siellä varustamon matkamyymälässä on esillä?"

        Et vastannut selkeään kysymykseen. No, vaikeaa se olisikin ollut.

        Etenkin, koska ne mainokset hyppivät netissä varmemmin silmille.

        Siis mitä muuta matkamyymälästä tulisi ostettua? Uusi digiboksi vai ompelukone?


      • Hyppii silmille?
        Siis mitä? kirjoitti:

        Niin, mitä "kaikkea" siellä varustamon matkamyymälässä on esillä?"

        Et vastannut selkeään kysymykseen. No, vaikeaa se olisikin ollut.

        Etenkin, koska ne mainokset hyppivät netissä varmemmin silmille.

        Siis mitä muuta matkamyymälästä tulisi ostettua? Uusi digiboksi vai ompelukone?

        Ei mulla oo mitään mainoksia hyppinyt online varausta käyttäessä.

        Saithan sinä vastauksen,
        et vain halua esittää ymmärtäväsi sitä,
        koska joutuisit lopettamaan tuon näsäviisaan jankkaamisesi tyhjästä ennen aikojaan

        Eiköhän se ole sinulla jotain mikä taas hyppi silmillesi,
        no se on vain oma ongelmas


      • Siis mitä?
        Hyppii silmille? kirjoitti:

        Ei mulla oo mitään mainoksia hyppinyt online varausta käyttäessä.

        Saithan sinä vastauksen,
        et vain halua esittää ymmärtäväsi sitä,
        koska joutuisit lopettamaan tuon näsäviisaan jankkaamisesi tyhjästä ennen aikojaan

        Eiköhän se ole sinulla jotain mikä taas hyppi silmillesi,
        no se on vain oma ongelmas

        Heh, taisin osua kiukkuluuhun!

        No mikä mainos se matkamyymälässä hyppää silmille. Sinähän moista aloit väittää, en minä.

        Joten, mitä heräteostoja tulee matkamyymälässä tehdyksi?

        Aivan, et osaa vastata. Tapanasihan on esittää väitteitäsi ilman perusteluja, koska sellaisia ei ole olemassa.


      • Hyppii silmille?
        Siis mitä? kirjoitti:

        Heh, taisin osua kiukkuluuhun!

        No mikä mainos se matkamyymälässä hyppää silmille. Sinähän moista aloit väittää, en minä.

        Joten, mitä heräteostoja tulee matkamyymälässä tehdyksi?

        Aivan, et osaa vastata. Tapanasihan on esittää väitteitäsi ilman perusteluja, koska sellaisia ei ole olemassa.

        "Heh, taisin osua kiukkuluuhun!"

        et tosin osunut mihinkään luuhun, koska et edes osaa olla ymmärrettävä keskusteluissa, et osaa kertoa miksi mm. toimit noin kuin toimit.
        Lähinnä olen ihmetellyt mitä tuolla toiminnallasi yrität saavuttaa,
        erotan kyllä tuollaiset lapsen omaiset juttusi, oikein kiukkuluu,
        mikähän oli ikäsi, niin sitäkään et ole osannut kertoa.

        Kerrataan vielä tämä moneen kertaan vihjattu asia:
        kasvahan lapsonen jo pikkuhiljaa aikuiseksi.
        ymmärrät varmaan että tuollaiseen jankkakseen kyllästyy, aina samaa rataa,
        ja lapsillehan ei saa kiukustua kun leikkii eivätkä hajoita paikkoja.

        Yritähän siis jo pikku hiljaa kasvaa aikuiseksi


      • Kuten aina
        Hyppii silmille? kirjoitti:

        "Heh, taisin osua kiukkuluuhun!"

        et tosin osunut mihinkään luuhun, koska et edes osaa olla ymmärrettävä keskusteluissa, et osaa kertoa miksi mm. toimit noin kuin toimit.
        Lähinnä olen ihmetellyt mitä tuolla toiminnallasi yrität saavuttaa,
        erotan kyllä tuollaiset lapsen omaiset juttusi, oikein kiukkuluu,
        mikähän oli ikäsi, niin sitäkään et ole osannut kertoa.

        Kerrataan vielä tämä moneen kertaan vihjattu asia:
        kasvahan lapsonen jo pikkuhiljaa aikuiseksi.
        ymmärrät varmaan että tuollaiseen jankkakseen kyllästyy, aina samaa rataa,
        ja lapsillehan ei saa kiukustua kun leikkii eivätkä hajoita paikkoja.

        Yritähän siis jo pikku hiljaa kasvaa aikuiseksi

        Unohdit taas kerran sen vastaamisen!


    • järkeä

      Järkevää keskustelua taas kerran. Kiitos!!

      • Tyhmille

        Jopa niin järkevää, että vain tyhmä sen huomaa.


    • lkmb

      Olen ollut risteilyllä monta kertaa yksin, ihan omassa hytissä. Hyttivaraus 1-4 hlö.

      • 4564564654564896

        No sehän on päivänselvää että normi ruotsin- ja tallinnan riesteilyillä maksetaan aina kok hytissä...

        Voisitko kertoa muuten millä laivalla olet tehnyt risteilyitä yksin


      • Kun_ei_suomea_osaa
        4564564654564896 kirjoitti:

        No sehän on päivänselvää että normi ruotsin- ja tallinnan riesteilyillä maksetaan aina kok hytissä...

        Voisitko kertoa muuten millä laivalla olet tehnyt risteilyitä yksin

        Risteilyllä yksin, siis ilman omaa seuraa.
        Nyt häirikkömme alkaa huudella jotain laivalla olevista muista matkustajista.


      • Luetunymmärryksestäsi
        4564564654564896 kirjoitti:

        No sehän on päivänselvää että normi ruotsin- ja tallinnan riesteilyillä maksetaan aina kok hytissä...

        Voisitko kertoa muuten millä laivalla olet tehnyt risteilyitä yksin

        "Voisitko kertoa muuten millä laivalla olet tehnyt risteilyitä yksin"
        Tähänko vastasit?
        "Olen ollut risteilyllä monta kertaa yksin, ihan omassa hytissä. Hyttivaraus 1-4 hlö."

        Lueppa uudelleen mitä oikein oli kirjotettuna
        jos vaikka ymmärtäisit mitä kirjoittaja on oikein kirjoittanut,,,
        vai näsäviisastako taas vain esitit?

        sivustaseuranneen ihmettelynä vain totean ...


      • 465546565
        Kun_ei_suomea_osaa kirjoitti:

        Risteilyllä yksin, siis ilman omaa seuraa.
        Nyt häirikkömme alkaa huudella jotain laivalla olevista muista matkustajista.

        Siis millä laivalla olet tehnyt risteilyitä yksin, eli niin että mukana ei ole ollut sovitusti kaveria tms... Näitä tyyppejä meinaan tapaa tooooooooooooooosi harvoin, siis tosi harvoin.....

        Itse kuulun tuohon porukkaan joten olisi kiva jos kertoisit mikä laiva on kyseessä


      • Ihan_tavallista
        465546565 kirjoitti:

        Siis millä laivalla olet tehnyt risteilyitä yksin, eli niin että mukana ei ole ollut sovitusti kaveria tms... Näitä tyyppejä meinaan tapaa tooooooooooooooosi harvoin, siis tosi harvoin.....

        Itse kuulun tuohon porukkaan joten olisi kiva jos kertoisit mikä laiva on kyseessä

        No Silja symphonylla jokin aika sitten seminaarimatkalla. Jokainen seminaarilainen oli yksin saanut hytin. Eli siinä jo kuutisenkymmentä. Ei siis mitään harvinaista.


    • Viikinki

      Viikingillä B2P:ssä useasti matkustaneena se tieto, että ei ole tullut ketään hyttiä jakamaan. Oon jäsenenä Viking Clubissa, mutta en tiedä sen vaikutusta. Kannattaa kuitenkin liittyä, niin saa jotakin halvemmalla myymälästäkin ja muitakin jäsentarjouksia.

      • YksiKlubi

        Viking Clubista ei ole asiakkaalle juurikaan hyötyä, toisin kuin Club Onesta.


      • booonustaaa
        YksiKlubi kirjoitti:

        Viking Clubista ei ole asiakkaalle juurikaan hyötyä, toisin kuin Club Onesta.

        " toisin kuin Club Onesta."

        Tosin viking clubissa ei tarvitse maksaa tuon kanta asiakasjärjestelmän ylläpitokustannuksia tuotteiden hnnoissa.
        Eli ei tallinkin club onekaan asiakasta hyödytä, nuo boonus järjestelmät maksaa aiakas, nythän esim. K ja S- ryhmä joutuu laskemaan hintojaan kiun boonukset eivät tuota.

        Mitä hyötyä club onesta sitten mielestäsi on, saat sisäänheiton uudelle matkalle jotta hyödyttäisit varustamoa sen toivomalla tavalla.

        Ainoa taho joka todellisuudessa hyötyy club one korttisi höyäämisestäsi on TALLINK ,,,


      • ewfrwerferwfewr
        booonustaaa kirjoitti:

        " toisin kuin Club Onesta."

        Tosin viking clubissa ei tarvitse maksaa tuon kanta asiakasjärjestelmän ylläpitokustannuksia tuotteiden hnnoissa.
        Eli ei tallinkin club onekaan asiakasta hyödytä, nuo boonus järjestelmät maksaa aiakas, nythän esim. K ja S- ryhmä joutuu laskemaan hintojaan kiun boonukset eivät tuota.

        Mitä hyötyä club onesta sitten mielestäsi on, saat sisäänheiton uudelle matkalle jotta hyödyttäisit varustamoa sen toivomalla tavalla.

        Ainoa taho joka todellisuudessa hyötyy club one korttisi höyäämisestäsi on TALLINK ,,,

        "Ainoa taho joka todellisuudessa hyötyy club one korttisi höyäämisestäsi on TALLINK ,,,"

        Hyötyjä on myös matkaaja itse, itse matkat on usein halvempia kortilla kuin ilman... ilman korttia matkaavat ei saa tuotteita laivalta halvemmalta.

        Eli järjestelmästä maksaa KAIKKI matkaajat, kuului siihen tai ei


      • Jo_on
        ewfrwerferwfewr kirjoitti:

        "Ainoa taho joka todellisuudessa hyötyy club one korttisi höyäämisestäsi on TALLINK ,,,"

        Hyötyjä on myös matkaaja itse, itse matkat on usein halvempia kortilla kuin ilman... ilman korttia matkaavat ei saa tuotteita laivalta halvemmalta.

        Eli järjestelmästä maksaa KAIKKI matkaajat, kuului siihen tai ei

        Siinä taas yksi talousmatematiikan nobelisti.


      • booonustaaa
        ewfrwerferwfewr kirjoitti:

        "Ainoa taho joka todellisuudessa hyötyy club one korttisi höyäämisestäsi on TALLINK ,,,"

        Hyötyjä on myös matkaaja itse, itse matkat on usein halvempia kortilla kuin ilman... ilman korttia matkaavat ei saa tuotteita laivalta halvemmalta.

        Eli järjestelmästä maksaa KAIKKI matkaajat, kuului siihen tai ei

        "Hyötyjä on myös matkaaja itse"
        niin mitä tuo matkaaja todellisuudessa hyötyy maksaessaan korkeampia hintoja tuon kanta asiakasjärjestelmän kuluja, voithan tietysti tuudittautua jotta "maksat vähemmän" kuin tuo jolla ei boonuskorttia ole,
        Eli mitä matkaaja hyötyy, hyvän oln tunteen kun saa hieman pojoja joilla saa uuden matkan jotta voisi höylätä korttia kuten sen tarjoaja toivoo.

        Ainoa taho siis mikä tuosta kortista ja sen käytöstä hyötyy on edelleen TALLINK, se ei valitettavasti miksikään muuttunut, kortin käyttö ei ole ilmaista, maksat ostoksissasi yhtiöltä myös nuo kulut jotka aiheutuvat järjestelmän ylläpidosta..


      • selvähäntuo
        booonustaaa kirjoitti:

        "Hyötyjä on myös matkaaja itse"
        niin mitä tuo matkaaja todellisuudessa hyötyy maksaessaan korkeampia hintoja tuon kanta asiakasjärjestelmän kuluja, voithan tietysti tuudittautua jotta "maksat vähemmän" kuin tuo jolla ei boonuskorttia ole,
        Eli mitä matkaaja hyötyy, hyvän oln tunteen kun saa hieman pojoja joilla saa uuden matkan jotta voisi höylätä korttia kuten sen tarjoaja toivoo.

        Ainoa taho siis mikä tuosta kortista ja sen käytöstä hyötyy on edelleen TALLINK, se ei valitettavasti miksikään muuttunut, kortin käyttö ei ole ilmaista, maksat ostoksissasi yhtiöltä myös nuo kulut jotka aiheutuvat järjestelmän ylläpidosta..

        Järjestelmästä maksaa eniten ne jotka ei kuulu siihen mutta silti matkustavat Tallinkilla.


      • Booonuuustaaa
        selvähäntuo kirjoitti:

        Järjestelmästä maksaa eniten ne jotka ei kuulu siihen mutta silti matkustavat Tallinkilla.

        Niin mutta ilman järjestelmän kalliita ylläpitokuluja myös sellainen jolla on nyt tuo kortti maksaisi vähemmän, ainoa taho siis joka tuon korttisi käytöstä hyötyy on tallink, teethän samalla ilmaiseksi tallinkin hyväksi ostostutkimuksia,

        eli maksaisit ilman kortin vaatimaa järjestelmää itsekin vähemmän ....


      • vcedut
        YksiKlubi kirjoitti:

        Viking Clubista ei ole asiakkaalle juurikaan hyötyä, toisin kuin Club Onesta.

        "Viking Clubista ei ole asiakkaalle juurikaan hyötyä, toisin kuin Club Onesta."
        Eri mieltä kokemusten kera ....

        Eipä tietenkään ole jos ei käytä korttia, jos keräilet vain pisteitä club one kortillasi et voi odottaakkaan hyötyväsi viking clubin osalta mitään.
        Tuohon ettei VC:n jäsenyydestäolisi asiakkaalle mitään hyötyä, eikö maksuton risteilymatka helsingistä tukholmaan 8 hengelle ole hyötyä.
        niin ja tuohon hyötyyn ei tarvinnut boonuksia (pisteitä kalastella ostomäärillä)

        Eli VC:N jäsenenä hyötyy asiakaskin, Club onessa hyöty on kortin käytöstä lähinnä liikennöitsijän etuja, mutta se on kun pisteet sokaisee hyödyt ...


    • bububuhu

      On kyllä aika urpoa porukkaa. Ei voi muuta sanoa. Kun ihminen menee laivalle reittimatkustajana tai risteilymatkustajana, hän itse valitsee millaisen hytin ottaa. Hotelleissahan toimitaan samoin, jos urpot ei tiennyt sitä. Asiakas esim soittaa hotelliin ja varaa huoneen:
      - Päivää. Haluaisin varata yhdelle hengelle huoneen perjantaiksi ja poistun lauantaina. Onko vapaana?
      - Kyllä löytyy. Eli yksi huone yhdelle hengelle. Tervetuloa.

      Kun asiakas sitten menee huoneeseen, koko huone on hänen käytettävissään eikä siihen viereiseen tyhjään sänkyyn tule yöllä yllättäen joku tuntematon ihminen.

      Kun taas joissain esim matkustajakodeissa on isoja saleja, joista voi vuokrata sängyn ja siellä huoneessa saattaa olla muitakin.
      - Päivää. Haluaisin yöpyä pe-la yön halvalla, mitä teillä olisi tarjolla?
      - Meiltä löytyy esim. 6 hengen huone, jossa on tällä hetkellä kaksi mukavaa Miestä. Hinta on x euroa. Viihdytte varmasti yön siellä.
      - Kiitos. Otan sellaisen.

      Tällainen on laivallakin mahdollista.
      - Päivää. Haluaisin varata risteilyn (tai pelkän yhden suuntaisen matkan hytin kera) yhdelle hengelle.
      - Sellaisia löytyy.

      Tässäkään tapauksessa hyttiin ei tule yllätysvierasta. Mutta jos on pököpää, niin silloin tilaa ns. mies/ naispaikan ja hyttiin muihin sänkyihin saattaa tulla muitakin kuorsaajia.

      Entäpä rekkakuski?

      - Kuljetusyhtiöstä päivää. Kuljettajamme tulisi Tukholmasta Turkuun yölaivalla ensi pe. Varaan täysperävaunupaikan ja hytin kuskille.
      - Tällainen löytyy. Oliko nämä teidän laskutustiedot samat mitkä täällä ovat? Ja se hinta oli sen 800 euroa.
      - Kiitos.

      Tässäkään tapauksessa kuskin hyttiin ei tule "oletuksena" ketään toista tuntematonta ihmistä vaan kuski voi nukkua yönsä uksin ja rauhassa. Muuten keskustelun loppu olisi mennyt näin:

      - Eli varataan siis täysperävaunupaikka ja miespaikka kuskille neljän hengen hytistä moldovialaisten kuskien kanssa ja hinta oli sen 5 euroa halvempi.
      - Kiitos. Säästöä se on pienikin säästö.

      Oliko vielä jotain epäselvää?

      • 789789887989

        "Kun ihminen menee laivalle reittimatkustajana tai risteilymatkustajana"

        Totta, paitsi jos matkan varaa joku muu kuin henkilö itse, esim. firman maksamat matkat (myyntiedustajat, autokuskit tms)


      • cickckc
        789789887989 kirjoitti:

        "Kun ihminen menee laivalle reittimatkustajana tai risteilymatkustajana"

        Totta, paitsi jos matkan varaa joku muu kuin henkilö itse, esim. firman maksamat matkat (myyntiedustajat, autokuskit tms)

        Onko nyt niin, että kuljetusyhtiö ei saakaan varata koko hyttiä kuljettajilleen???? Ja oikein säikähdin, kun olen kulkenut Ruotsin ja Suomen väliä laivalla auton kanssa parikymmentä vuotta myyntiedustajana, niin härregyyd aina on ollut oma hytti olinpa liikkeellä h- autolla tai tuollaisella pikku kuljetusautolla. Sen matkan olen varannut itse, joskus firma miten milloinkin eikä ikinä ole tullut mitää oletusmiespaikkoja tai kieltoja, ettei saisi varata koko hyttiä.

        Huh huh onpa puupäitä taas.


      • Voi_pikkuista
        cickckc kirjoitti:

        Onko nyt niin, että kuljetusyhtiö ei saakaan varata koko hyttiä kuljettajilleen???? Ja oikein säikähdin, kun olen kulkenut Ruotsin ja Suomen väliä laivalla auton kanssa parikymmentä vuotta myyntiedustajana, niin härregyyd aina on ollut oma hytti olinpa liikkeellä h- autolla tai tuollaisella pikku kuljetusautolla. Sen matkan olen varannut itse, joskus firma miten milloinkin eikä ikinä ole tullut mitää oletusmiespaikkoja tai kieltoja, ettei saisi varata koko hyttiä.

        Huh huh onpa puupäitä taas.

        Lue mitä laivayhtiön sivuilla sanotaan.

        Mutta sitten sinulle ei jäisi enää itkettävää!


      • 4654564654
        cickckc kirjoitti:

        Onko nyt niin, että kuljetusyhtiö ei saakaan varata koko hyttiä kuljettajilleen???? Ja oikein säikähdin, kun olen kulkenut Ruotsin ja Suomen väliä laivalla auton kanssa parikymmentä vuotta myyntiedustajana, niin härregyyd aina on ollut oma hytti olinpa liikkeellä h- autolla tai tuollaisella pikku kuljetusautolla. Sen matkan olen varannut itse, joskus firma miten milloinkin eikä ikinä ole tullut mitää oletusmiespaikkoja tai kieltoja, ettei saisi varata koko hyttiä.

        Huh huh onpa puupäitä taas.

        Tottakai se YHTIÖ voi varata koko hytin itselleen jos haluaa, voi varata vaikka sviitin jos haluaa. Tosin oletuksena tulee aina miespaikka "driver" luokan hytistä.

        Mutta kuljettaja ei tuota asiaa päätä, ja varustamon sivustot ei asiasta juurikaan kerro.

        Ja nyt on kyseessä juurikin "Cargo" matkustajat, ne jotka saa laivalla käyttää kuljettien taukotilaa, heidän omaa saunaa tai voi ylipäätään varata "Driver" hytin


      • Ei_vieraita_samaan
        4654564654 kirjoitti:

        Tottakai se YHTIÖ voi varata koko hytin itselleen jos haluaa, voi varata vaikka sviitin jos haluaa. Tosin oletuksena tulee aina miespaikka "driver" luokan hytistä.

        Mutta kuljettaja ei tuota asiaa päätä, ja varustamon sivustot ei asiasta juurikaan kerro.

        Ja nyt on kyseessä juurikin "Cargo" matkustajat, ne jotka saa laivalla käyttää kuljettien taukotilaa, heidän omaa saunaa tai voi ylipäätään varata "Driver" hytin

        Vaan ei sinnekään myydä erikseen mies- tai naispaikkoja.


      • 4654564
        Ei_vieraita_samaan kirjoitti:

        Vaan ei sinnekään myydä erikseen mies- tai naispaikkoja.

        Ihan joka kerralla ollut esim. amorellalla pelkkä miespaikka kun oltu kuorma-autolla reissussa. Tosin onko se sitten tuuria vaiko ei että ei ole ollut hyttikaveria...

        Finnlinesillä oli oikein erikseen ilmoitus aulassa että kuskeille ei myydä koko hyttiä, jos haluaa koko hytin, tulee se itse neuvotella. Tuo nyt ei liity risteilyihin, mutta esimerkkinä vaan


      • kivivi
        4654564 kirjoitti:

        Ihan joka kerralla ollut esim. amorellalla pelkkä miespaikka kun oltu kuorma-autolla reissussa. Tosin onko se sitten tuuria vaiko ei että ei ole ollut hyttikaveria...

        Finnlinesillä oli oikein erikseen ilmoitus aulassa että kuskeille ei myydä koko hyttiä, jos haluaa koko hytin, tulee se itse neuvotella. Tuo nyt ei liity risteilyihin, mutta esimerkkinä vaan

        Sinä itse olet varannut sen miespaikan. Ootte kyllä tosi outoa porukkaa. Minäkin kerran kun olin ensimmäisiä kertoja reissussa varasin vahingossa tuollaisen miespaikan hytistä ja silloin päätin, että pidän aima huolen siitä, että jatkossa saan olla yksin hytissäni. Kun on liikkeellä isolla autolla sitähän ei voi tilata netistä esim. Vikingillä varaamalla, koska isoille autoille ei ole sitä varausjuttua. Olen soittanut aina varaukseen näin:
        - päivää. Varaisin matkan hki- tukholma perjantaiksi seuraavasti: Yksi mies, yksi koko hytti ja auto x metriä paino noin x kiloa.
        - selvä. Laskutetaanko tällä samalla osoitteella?
        - kyllä. Kiitos.

        Ikinä ei ole sen eka kerran jälkeen ollut mitään hyttikavereita """ oletuksena """" vain sen takia, että olen """"kuski"""". Eikö kuski saa nukkua yksin omassa hytissä vaan sen on aina jokapaikassa tyydyttävä nukkumaan ventovieraiden ihmisten kanssa samassa kopissa?

        Keksikää lisää juttujanne.

        Nimimerkillä 20 vuoden kokemus laivoilta.


      • 4465465645456
        kivivi kirjoitti:

        Sinä itse olet varannut sen miespaikan. Ootte kyllä tosi outoa porukkaa. Minäkin kerran kun olin ensimmäisiä kertoja reissussa varasin vahingossa tuollaisen miespaikan hytistä ja silloin päätin, että pidän aima huolen siitä, että jatkossa saan olla yksin hytissäni. Kun on liikkeellä isolla autolla sitähän ei voi tilata netistä esim. Vikingillä varaamalla, koska isoille autoille ei ole sitä varausjuttua. Olen soittanut aina varaukseen näin:
        - päivää. Varaisin matkan hki- tukholma perjantaiksi seuraavasti: Yksi mies, yksi koko hytti ja auto x metriä paino noin x kiloa.
        - selvä. Laskutetaanko tällä samalla osoitteella?
        - kyllä. Kiitos.

        Ikinä ei ole sen eka kerran jälkeen ollut mitään hyttikavereita """ oletuksena """" vain sen takia, että olen """"kuski"""". Eikö kuski saa nukkua yksin omassa hytissä vaan sen on aina jokapaikassa tyydyttävä nukkumaan ventovieraiden ihmisten kanssa samassa kopissa?

        Keksikää lisää juttujanne.

        Nimimerkillä 20 vuoden kokemus laivoilta.

        Olen kuski, renki, palkansaaja. eli töissä kuljetusliikkeessä...

        Kuski ei todellakaan itse päätä minkä hytin ottaa saati varaa matkoja... Firma päättää, ottakoon he sviitin tai miespaikan tai vaikka normi C-hytin

        Koska olet viimeksi matkannut Amorellalla tai Gabriella :) Kerropa sitten kuljettajien taukohuoneen ovikoodin 2 vimppaa numeroa :)


      • viviki

        ..23


      • 5445564456
        viviki kirjoitti:

        ..23

        Melkein oikein, oikea vastaus on "Koodi on KULJETTAJAHYTIN 2 ekaa numeroa ja 2 vimppaa numeroa on 00" eli mahis vastata oikein on 1% jos ei tiedä vastausta...


      • lknkjnbpijbpi
        4465465645456 kirjoitti:

        Olen kuski, renki, palkansaaja. eli töissä kuljetusliikkeessä...

        Kuski ei todellakaan itse päätä minkä hytin ottaa saati varaa matkoja... Firma päättää, ottakoon he sviitin tai miespaikan tai vaikka normi C-hytin

        Koska olet viimeksi matkannut Amorellalla tai Gabriella :) Kerropa sitten kuljettajien taukohuoneen ovikoodin 2 vimppaa numeroa :)

        Voit olla minun puolestani renki, palkansaaja tai työssä, mitä sitten? Mitä se mitään todistaa mistään, jos teidän firma varailee sinulle "miespaikkoja"? TEIDÄN firma on teidän firma ja mitä sitten?? MEIDÄN firmassa voi kuljettajakin varata matkan, ja itse teen näin usein. Toisinaan se matka varataan firman puolesta. Miten vaan, ei se ole niin markan päälle. MEIDÄN firmassa lähdetään siitä, että se, joka menee yölaivalla, saa nukkua rauhassa omassa hytissään ilman tuntemattomien ihmisten pakkoseuraa. Suosittelen TEILLEKIN sellaista käytäntöä. Näin matkanteosta tulee mielekkäämpää.

        Tai no, ehkäpä teillä säästetään, ja firman linjauksena on ottaa kuskille muutaman euron halvempi "miespaikka".


      • tretrer

        Ainakin muuten Finnlinesillä ja Vikinglinella voi varata netin kautta myös rahtivuoroja, jos on vakiokäyttäjä ja löytyy käyttäjätunnukset palveluun... Netin kautta ainakin Amorellalle/Gracella korkein hyttiluokka jonka voi varata on koko A-hytti tai koko S4 hytti, ja pienin Driver miespaikka... Puhelimitse kai on mahdollista saada C-hytti tai vaikka sviitti


      • viviki
        5445564456 kirjoitti:

        Melkein oikein, oikea vastaus on "Koodi on KULJETTAJAHYTIN 2 ekaa numeroa ja 2 vimppaa numeroa on 00" eli mahis vastata oikein on 1% jos ei tiedä vastausta...

        Täysin väärin vastasit! Et ole kuljeettaja etkä ole koskaan taukohuoneessa käynytkään:-D


      • 45645656
        viviki kirjoitti:

        Täysin väärin vastasit! Et ole kuljeettaja etkä ole koskaan taukohuoneessa käynytkään:-D

        Olihan sulla 1% mahis vastata oikein tuohon koodikysymykseen... jos olisin kysynyt koko koodia olisi mahsi ollut 0,1 promillea :D Vitun pelle :D


    • Tyhmästi_toimittu

      Tässä taas nähdään. Aloittaja esitti kysymyksen 22.1.2015 11:09 ja jos olisi kysynyt matkamyynnistä, olisi hän tiennyt varman vastauksen 22.1.2015 11:11. Nyt hänellä ei ole hajuakaan oikeasta tiedosta

      Tosi tyhmästi toimittu!

      • 4556564456

        Idea palstalla... Kysytään ja vastaan... Aina asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin muualta netistä selviää, täällä siis voidaan jakaa omia kokemuksia.

        Esim. tähän kysymykseen ei löydy vastausta varustamojen sivulta. Onko Eckerölinen aamulähdön miniristeilyllä karaokea, entä mitä kappaleita laivan karaokessa on....


      • hbphphb

        Väärin. Aloittaja sai oikean tiedon, joka kuuluu: kun ihminen varaa matkan, hän voi itse valita ottaako "miespaikan" vai koko hytin. Mitään yllätyshyttikavereita ei tule.


      • Täällä_vain_arvontaa
        hbphphb kirjoitti:

        Väärin. Aloittaja sai oikean tiedon, joka kuuluu: kun ihminen varaa matkan, hän voi itse valita ottaako "miespaikan" vai koko hytin. Mitään yllätyshyttikavereita ei tule.

        Oletko varma, että aloittaja osasi arpoa juuri tuon vastauksen oikeaksi?

        Kannattaa kysyä aina varustamolta tai matkamyynnistä. Vain heidän vastauksiinsa voi luottaa.


      • ijooijoij

        Myös omaa järkeä voi käyttää, Ei ihmisiä asuteta hotelleissa tai leirintäalueillakaan samassa teltassa jonkunn tuntemattoman kanssa, jos sitä itse ei halua, niin miksi sitten laivassa???


      • 456454655
        ijooijoij kirjoitti:

        Myös omaa järkeä voi käyttää, Ei ihmisiä asuteta hotelleissa tai leirintäalueillakaan samassa teltassa jonkunn tuntemattoman kanssa, jos sitä itse ei halua, niin miksi sitten laivassa???

        "niin miksi sitten laivassa???" Siksi jos matkan varaa joku muu :)

        Sama juttu hotelleissa. Esim. Sturenkadulla voi ostaa pelkän sänkypaikan


      • Sitten-tiedätte
        456454655 kirjoitti:

        "niin miksi sitten laivassa???" Siksi jos matkan varaa joku muu :)

        Sama juttu hotelleissa. Esim. Sturenkadulla voi ostaa pelkän sänkypaikan

        Kysykää jo laivayhtiöltä tai matkamyynnistä!


      • vivivovovov
        456454655 kirjoitti:

        "niin miksi sitten laivassa???" Siksi jos matkan varaa joku muu :)

        Sama juttu hotelleissa. Esim. Sturenkadulla voi ostaa pelkän sänkypaikan

        Jos matkan varaa joku muu?? Mitä vittua sinä yrität jänkyttää? Tarkoittaako tämä sitä, että jos joku muu varaa sen hotellihuoneen tai laivamatkan niin siinä on silloin aina "oletuksena" miespaikka tai jaettu huone tuntemattoman kanssa hotellissa????


      • 48977878998
        vivivovovov kirjoitti:

        Jos matkan varaa joku muu?? Mitä vittua sinä yrität jänkyttää? Tarkoittaako tämä sitä, että jos joku muu varaa sen hotellihuoneen tai laivamatkan niin siinä on silloin aina "oletuksena" miespaikka tai jaettu huone tuntemattoman kanssa hotellissa????

        Kun matkan varaa muu, niin hän voi varata ihan mitä tahansa... Ajatella kun oli ison firmamme pikkujouluristeily, mulla oli samassa hytissä 2 tuntematonta äijää :)


      • egaeryhaer
        48977878998 kirjoitti:

        Kun matkan varaa muu, niin hän voi varata ihan mitä tahansa... Ajatella kun oli ison firmamme pikkujouluristeily, mulla oli samassa hytissä 2 tuntematonta äijää :)

        Voi hyvää päivää. Ootko koskaan ajatellut jotain terapiaa tms??


    • Ei_yksikään

      Minulla täytyy aina olla parivuoteellinen hytti omassa käytössä. Silloin en vietä öitäni yksin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe