Paavalin pistin hänen lihassaan !

Mohikaani_27

* Juhani Kuosmanen, yksi harvoista jälellä olevista veteraani saarnaajista, kirjoittaa RV-lehdessä tästä Paavalin pistimestä.

* Kuosmanen; " Mielestäni Paavalin sanat pistimestä voi ottaa kirjaimellisesti niin pitkälle, kuin tekstiyhteys sen mahdollistaa. Paavalin pistin oli kirjaimellinen saatana enkeli, joka seurasi Paavalia ja rusikoi häntä. Tässä valossa tulee ymmärrettäväksi myös Paavalin rukous ," että se erkanisi minusta"! Paavali kyllä tiesi, kuka siellä taustalla häärää."! hääräsi.* ! (Lukrkaa RV-lehdestä nr:4 koko juttu.)

* Eihän se enää pääse hääräämään* Paavalin elämässä ! Pidän kyllä ihan asiallisena tämän tulkinnan Paavalin pistimestä ! Ja olihan hänellä piikkinä lihassa sekin, että oli vainonnut Jumalan seurakuntaa ja kristittyjä yleensä ja pitikin itseän " suurimpana syntisenä." Kyllä varmaankin hän sai siitä kuulla, ulkopuolisilta, ja varsinkin uskovien taholta se oli vieläkin tuskallisempaa, josta odotti ymmärrystä paremminkin, kuin irvailua !

* Mä nyt otin tämän tähän siksi, että koen jotenkin samaa kuin Paavalikin, minun lihassani on piikki siinä, että, esm. kukaan ei osta minulta mitään, mun talaous on aina ollut kiikunkaakun, , ihan koko elämän ajan, ettei se nyt ole mikään Jumalan rangaistus jostakin synneistäni, nehän olen tunnustanut ja hyljännyt , ja siksi saan olla ja elää veren suojassa Hänen sipiensä suojassa ! On tosi rasittavaa kun ei voi itse hankkia mitään, työttömänä olen ollut jo 45 vuotta, niin ei ole ihme, jos ei ole päässyt rikastumaan, kun työn siunaus muilutettiin mainutun ajan alussa. Ja lisäksi on vedätetty monin eritavoin, totuutta tämäkin on, jota minulta on aina vaadittu ja pinostettu henkisesti ja psyykkaamalla. Ja syyllistämällä ! Kuitenkaan ne ei ole saaneet mua sortumaan syntiin, että olisin täysin synnissä rypevä ja siten pilkkaisin Jumalaa, ehkä sillä saatanan enkelillä onkin ollut vain se mielessään, kun lapsesta asti on rusikoinut tavalla jos toisellakin ! Kunnia Herralle, Hän on kyllin voimakas minutkin pystyssä pitämään, itsessäni en olisi, enkä ollut, enkä tulevaisuudessakaan, selviäisi omillani !

107

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tode*

      pirteätä pakkaspäivää, Mohis!

      Luin jokunen vuosi sitten erästä Paavali -aiheista kirjaa, jonka kirjoittaja arveli Paavalin pistimen olevan malarian, jonka tämä sai rämpiessään evankeliumimatkoillaan Kreikan soilla. Missähän se kirja mahtanee olla...?

      • Ei paavalin pistin Raamatun mukaan ole malaria.

        Mohikaani meinaa, että paavalin pistin on hänen menneisyytensä synnit, joka tarkoittaisi käytännössä sitä että Paavali ei olllut uskovainen ollenkaan.
        Raamatun mukaan uskoon tullessaan saa vanhat synnit anteeksi, joten ei ei silloin menneisyyden synnit voi olla Paavalin pistimenä.

        Raamatun mukaan Paavalin pistin on hänen uudet syntinsä, joita hän tekeekin urakalla ja uskovaisen kielellä ilmaistuna hänessä oli riivaaja.


      • S.A.
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei paavalin pistin Raamatun mukaan ole malaria.

        Mohikaani meinaa, että paavalin pistin on hänen menneisyytensä synnit, joka tarkoittaisi käytännössä sitä että Paavali ei olllut uskovainen ollenkaan.
        Raamatun mukaan uskoon tullessaan saa vanhat synnit anteeksi, joten ei ei silloin menneisyyden synnit voi olla Paavalin pistimenä.

        Raamatun mukaan Paavalin pistin on hänen uudet syntinsä, joita hän tekeekin urakalla ja uskovaisen kielellä ilmaistuna hänessä oli riivaaja.

        Paavalissa ei ollut riivaajaa, vaikka paholaisen enkeli häntä koettelikin, eikä Paavalin pistin ollut hänen syntinsä. Paavalihan kertoo melkein heti tästä pistimestä kerrottuaan, miten tämä saa tanan enkeli häntä rusikoi: jakeessa 10 on mainittu: heikkous (=ulkonaiset koettelemukset), pahoinpitelyt, hätä, vainot, ahdistukset. Eli tämä pistin, pahuuden enkeli, aiheutti Paavalille tällaisia vastoinkäymisiä.


      • tode*
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei paavalin pistin Raamatun mukaan ole malaria.

        Mohikaani meinaa, että paavalin pistin on hänen menneisyytensä synnit, joka tarkoittaisi käytännössä sitä että Paavali ei olllut uskovainen ollenkaan.
        Raamatun mukaan uskoon tullessaan saa vanhat synnit anteeksi, joten ei ei silloin menneisyyden synnit voi olla Paavalin pistimenä.

        Raamatun mukaan Paavalin pistin on hänen uudet syntinsä, joita hän tekeekin urakalla ja uskovaisen kielellä ilmaistuna hänessä oli riivaaja.

        tokihan Paavalilla oli menneisyytensä, varsinkin uskovia kohtaan rankkojakin tekoja, mutta joku sairauskin olisi pistin tosiaan voinut olla.
        Tuo viimeinen väittämäsi kuulosta oudolta. "joita hän tekeekin urakalla..."!

        2. Kor. 11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.

        Vanha Biblia käyttää sanamuotoa "hädässä":
        Biblia (1776)
        Minä olen usein vaeltanut, minä olen ollut veden hädässä, ryövärien keskellä, hädässä Juudalaisten keskellä, hädässä pakanain keskellä, hädässä kaupungeissa, hädässä korvessa, hädässä merellä, hädässä viekasten veljien seassa,


      • S.A. kirjoitti:

        Paavalissa ei ollut riivaajaa, vaikka paholaisen enkeli häntä koettelikin, eikä Paavalin pistin ollut hänen syntinsä. Paavalihan kertoo melkein heti tästä pistimestä kerrottuaan, miten tämä saa tanan enkeli häntä rusikoi: jakeessa 10 on mainittu: heikkous (=ulkonaiset koettelemukset), pahoinpitelyt, hätä, vainot, ahdistukset. Eli tämä pistin, pahuuden enkeli, aiheutti Paavalille tällaisia vastoinkäymisiä.

        Ei se niin voi olla ! Koska Paavali pyysi, että Herra ottaisi sen pois, pyyntö oli yksikössä, että joku yksittäinen kiusa hänellä oli, eikä se, että saa synnit anteeksi, poista sitä, että ne voi jäädä kiusaamaan, varsinkin, kum on pistelijöitä, ja valitattavasti niitä on seurakunnassakin, ja piikkejä tulee puhuajapöntöstä yhtälailla. Jumalan edessä on saatu synnit anteeksi, niin kuin joakinen uskovainen, mutta jos asioita on yleisessä tiedossa, niillä pistellään , eikä se tarkoita, etteikö niitä olisi saanut Herralta Jeesukselta anteeksi, ihmiset vaan ei unohda, on niin mukava tökkiä menneillä virheiläl ja väärillä valinnoilla. Mutta ei se suhdetta Jumalaan muuta miksikään, Jumala on heittänyt syntimme meren syvyyteen, eikä kellään periaatteessa ole lupaa niitä sieltä kalastella, sen kiellon rikkojia on aivan liiankin kanssa ! Siispä Paavalin pistin voi hyvinkin olla, se, että hän vainosi Jumalan seurakuntaa ennen uskoon tuloaan. Ja tässä on hyvä opetus Pe.kulle, että ymmärtäisit lopettaa Jumalan ja uskovien pilkaamisen, ettei sitten, kun tulet uskoon, olisi kovin piikkejä tunnossa ! On niin usein käynyt siten, että Jumala antaa pilkata itseään aikansa, mutta sitten tulee aika, jolloin pilkkaaja joko kääntyy ja uskoo Jeesukseen ja saa kaikki synnit anteeksi, ja jos ei, ..., Jumala sen tietää, mitä sitten seuraa !


      • tode* kirjoitti:

        tokihan Paavalilla oli menneisyytensä, varsinkin uskovia kohtaan rankkojakin tekoja, mutta joku sairauskin olisi pistin tosiaan voinut olla.
        Tuo viimeinen väittämäsi kuulosta oudolta. "joita hän tekeekin urakalla..."!

        2. Kor. 11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.

        Vanha Biblia käyttää sanamuotoa "hädässä":
        Biblia (1776)
        Minä olen usein vaeltanut, minä olen ollut veden hädässä, ryövärien keskellä, hädässä Juudalaisten keskellä, hädässä pakanain keskellä, hädässä kaupungeissa, hädässä korvessa, hädässä merellä, hädässä viekasten veljien seassa,

        * " Tuo viimeinen väittämäsi kuulosta oudolta. "joita hän tekeekin urakalla..."! ?
        * Eihän tuollainen väittämä Pe.kulle ole mikään epätavallinen , pilkkaa Paavalia, ei mitään häpyä eikä kunnioitusta Raamatun Jumala kosktaan !


      • S.A.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Ei se niin voi olla ! Koska Paavali pyysi, että Herra ottaisi sen pois, pyyntö oli yksikössä, että joku yksittäinen kiusa hänellä oli, eikä se, että saa synnit anteeksi, poista sitä, että ne voi jäädä kiusaamaan, varsinkin, kum on pistelijöitä, ja valitattavasti niitä on seurakunnassakin, ja piikkejä tulee puhuajapöntöstä yhtälailla. Jumalan edessä on saatu synnit anteeksi, niin kuin joakinen uskovainen, mutta jos asioita on yleisessä tiedossa, niillä pistellään , eikä se tarkoita, etteikö niitä olisi saanut Herralta Jeesukselta anteeksi, ihmiset vaan ei unohda, on niin mukava tökkiä menneillä virheiläl ja väärillä valinnoilla. Mutta ei se suhdetta Jumalaan muuta miksikään, Jumala on heittänyt syntimme meren syvyyteen, eikä kellään periaatteessa ole lupaa niitä sieltä kalastella, sen kiellon rikkojia on aivan liiankin kanssa ! Siispä Paavalin pistin voi hyvinkin olla, se, että hän vainosi Jumalan seurakuntaa ennen uskoon tuloaan. Ja tässä on hyvä opetus Pe.kulle, että ymmärtäisit lopettaa Jumalan ja uskovien pilkaamisen, ettei sitten, kun tulet uskoon, olisi kovin piikkejä tunnossa ! On niin usein käynyt siten, että Jumala antaa pilkata itseään aikansa, mutta sitten tulee aika, jolloin pilkkaaja joko kääntyy ja uskoo Jeesukseen ja saa kaikki synnit anteeksi, ja jos ei, ..., Jumala sen tietää, mitä sitten seuraa !

        No, ainakin Paavali yhdisti tästä pistimestä puhumisen näihin vainoihin, ahdistuksiin, koettelemuksiin jne. Vaikka pistin olisikin ollut näitä monia vastoinkäymisiä, niin se saattoi olla yksikössä, koska se "pistin" oli paholaisen enkeli, joka rusikoi häntä. Ja se rusikointi saattoi olla hyvinkin juuri sitä, mistä Paavali samassa yhteydessä puhui. Ulkonaisena koettelemuksena ja ahdistuksina saattoi tämä menneisyys olla yksi osa sitä pistintä.

        Ja mielestäni Kuosmanenkin viittasi siinä kirjoituksessa nimenomaan näihin vaikeuksiin mahdollisena pistimenä.


      • S.A. kirjoitti:

        No, ainakin Paavali yhdisti tästä pistimestä puhumisen näihin vainoihin, ahdistuksiin, koettelemuksiin jne. Vaikka pistin olisikin ollut näitä monia vastoinkäymisiä, niin se saattoi olla yksikössä, koska se "pistin" oli paholaisen enkeli, joka rusikoi häntä. Ja se rusikointi saattoi olla hyvinkin juuri sitä, mistä Paavali samassa yhteydessä puhui. Ulkonaisena koettelemuksena ja ahdistuksina saattoi tämä menneisyys olla yksi osa sitä pistintä.

        Ja mielestäni Kuosmanenkin viittasi siinä kirjoituksessa nimenomaan näihin vaikeuksiin mahdollisena pistimenä.

        Niin, mutta kun se pistin oli Paavalissa itsessään, se ei voi siis olla joku ulkopuolinen kiusa, se oli Paavalin lihassa, eli joku rassasi hänen tuntoaan sisältä päin, hänestä istsestään toimiva pistin, eikä pelkkä piikki. Jeesus olisi voinut sen poistaa, mutta ei tehnyt sitä, vaan sensijaan sanoi, " Minun armossani on sinulle kyllin "! Taivun edelleen siihen , että se oli syyllisyys seurakunnan ja kristittyjen vangitsemisesta ja hyväksynnästä heidän surmaamiseen. Jos ajattelemmem Paavalin uutta luomusta, ja siinä on suuri synti lihassa muistuttamassa, että Paavali raastoi vankeuteen ja antoi luvan surmaamisen, voisko uskovalla enää pahempaa olla, ja siksi hän kutsuu itseään suurimmaksi syntiseksi. Syyllisyys veljien ja sisarien vainoon ja surmaamiseen, ei mikään malaria tai muu sairaus voi tuottaa sellaista tuskaa, kuin sisäinen syytös, että tuntee itsensä maailman suurimmaksi syntiseksi ! Oli hän toki sen anteeksi saanut, Hengessä hän oli vapaa ja onnellinen , mutta se olikin hänen lihassaan, !


      • S.A.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Niin, mutta kun se pistin oli Paavalissa itsessään, se ei voi siis olla joku ulkopuolinen kiusa, se oli Paavalin lihassa, eli joku rassasi hänen tuntoaan sisältä päin, hänestä istsestään toimiva pistin, eikä pelkkä piikki. Jeesus olisi voinut sen poistaa, mutta ei tehnyt sitä, vaan sensijaan sanoi, " Minun armossani on sinulle kyllin "! Taivun edelleen siihen , että se oli syyllisyys seurakunnan ja kristittyjen vangitsemisesta ja hyväksynnästä heidän surmaamiseen. Jos ajattelemmem Paavalin uutta luomusta, ja siinä on suuri synti lihassa muistuttamassa, että Paavali raastoi vankeuteen ja antoi luvan surmaamisen, voisko uskovalla enää pahempaa olla, ja siksi hän kutsuu itseään suurimmaksi syntiseksi. Syyllisyys veljien ja sisarien vainoon ja surmaamiseen, ei mikään malaria tai muu sairaus voi tuottaa sellaista tuskaa, kuin sisäinen syytös, että tuntee itsensä maailman suurimmaksi syntiseksi ! Oli hän toki sen anteeksi saanut, Hengessä hän oli vapaa ja onnellinen , mutta se olikin hänen lihassaan, !

        Joo, sairaus se pistin ei kyllä varmaan ollut.

        Pistin lihassa oli Paavali "rusikoinut" paholaisen enkeli; tämähän on tekstin perusteella sanottu suoraan. Kysymys on siitä, miten se rusikoiminen ILMENI. Ja ainakin ne Paavalin samassa yhteydessä mainitsemat asiat ilmenivät juuri hänen "lihansa rusikoimisena", joten siinäkin mielessä uskon Kuosmasen olevan tässä(kin?) asiassa oikeassa. Menneisyyteen liittyvät asiat voivat olla osa tätä pistintä.

        Eli: sanoisin niin, että Paavali on samassa yhteydessä kohtalaisen suoraan sanonut, miten tämä pistin käytännössä ilmeni.


      • Paavalipoika

        Paavalin pistin ei ollut sairaus.

        Se ilmenee suoraan Raamatun teksitistä.

        Pistin = maailman vaino.


      • woewoe
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei paavalin pistin Raamatun mukaan ole malaria.

        Mohikaani meinaa, että paavalin pistin on hänen menneisyytensä synnit, joka tarkoittaisi käytännössä sitä että Paavali ei olllut uskovainen ollenkaan.
        Raamatun mukaan uskoon tullessaan saa vanhat synnit anteeksi, joten ei ei silloin menneisyyden synnit voi olla Paavalin pistimenä.

        Raamatun mukaan Paavalin pistin on hänen uudet syntinsä, joita hän tekeekin urakalla ja uskovaisen kielellä ilmaistuna hänessä oli riivaaja.

        Raamattu ei sano, mikä pistin oli, joten voimme vain arvella. Mikä on sinänsä hyödytöntä.

        Mutta koska pistin oli sananmukaisesti lihasssa (eli hänessä itsessään), niin se on ehkä ollut joku syntitaipumus, luonteen vika tai sairaus, joka piti hänet heikkona ja nöyränä. Paavalin sairastaminen on mainittukin raamatussa.

        Vaino tulee ulkopuolelta, eikä se ole ihmisessä itsessään (eli lihassa). Riivaajista tässä ei ole kyse, sillä Paavali ei tietenkään ollut riivattu. Suurin osa uskovista ei muuten syytä kaikista inhimillisistä vaivoista riivaajia. Ne, jotka tekevät, eivät halua ottaa vastuuta omasta synnistään. On helpompi syyttää ulkopuolisia voimia elämänsä kaaoksesta.


      • rusikoituminäkin
        S.A. kirjoitti:

        Joo, sairaus se pistin ei kyllä varmaan ollut.

        Pistin lihassa oli Paavali "rusikoinut" paholaisen enkeli; tämähän on tekstin perusteella sanottu suoraan. Kysymys on siitä, miten se rusikoiminen ILMENI. Ja ainakin ne Paavalin samassa yhteydessä mainitsemat asiat ilmenivät juuri hänen "lihansa rusikoimisena", joten siinäkin mielessä uskon Kuosmasen olevan tässä(kin?) asiassa oikeassa. Menneisyyteen liittyvät asiat voivat olla osa tätä pistintä.

        Eli: sanoisin niin, että Paavali on samassa yhteydessä kohtalaisen suoraan sanonut, miten tämä pistin käytännössä ilmeni.

        Ne jotka ovat sairastaneet koko elämänsä jotain ikävää pitkäaikaissairautta, tietävät, että sitä voisi hyvin kuvailla sanalla lihan rusikoiminen. Eikä Jumala ota sitä pois, vaikka kuinka pyytäisi. Sanoo vain, että minun armossani on sinulle kylliksi, sillä voimani tulee täydelliseksi sinun heikkoudessasi. On vaan lähdettävä liikkeelle, ja luotettava, että Jumala auttaa päivä kerrallaan. Ja auttanut on kun tänne saakka on päästy.


    • "...työttömänä olen ollut jo 45 vuotta.....muilutettiin mainutun ajan alussa."

      Ei sitä ole työtön, jos on eläkkeellä.
      Kuten olet aiemmin kertonut, sinut laitettiin eläkkeelle kuolonkolarin aiheuttamisen jälkeen vastoin tahtoasi.

      Se on ihan varmaa, että tässä maassa ei laiteta työkykyisiä vasten tahtoaan eläkkeelle, vaan niihin on oikea syy.

      Päin vastoin kyllä voi olla että ei saa eläkepapereita kovin helposti, vaikka on työkyvytön.

      • Jos et peku sekaantuisi koko asiaan, kun et ossa muuta kuin valehdella. Kun vaan et istse olisi ollut moottoripyörä kolarissa, ja nyt olet lähes jalaton. Älä valehtele enää minusta yhtään mitään, sovitaanko näi !


    • Eenokki 12

      Onhan se kova tapahtuma jos aiheuttaa kuolonkolarin.
      Mutta helluntailainenhan tunnetusti vierittää syyn sille toiselle osapuolelle ja se siitä.
      Kirkon jäsenet armahtivat Mohista antamalla hänelle pienen eläkkeen ettei kuolisi nälkään. Rahaa näkyy riittävän rommipulloonkin?
      Mohis saisi mennä pappilaan ripittäytymään papin edessä katuen syntisyyttään.
      Pekun jaloista en tiedä, mutta kyllä" leksa" valehtelee tahallisesti ja usein.
      Siinä meillä kaksi veljestä, toinen kaahailee autolla ja toinen jawalla päin mäntyä.

      • * Onhan se, mutta MINÄ EN OLE AIHEUTTANUT MITÄÄN KUOLON KOLARIA, TULIKO SELVÄKSI, JA JOS EI, NIIN KYSY PEKUN VÄITTÄMÄSTÄ TAPAUKSESTA PARKANON POLIISILTA TAI KÄRÄJÄOIKEUDESTA. Tuomio oli SYYTÖN, en saanut edes sakkoa, ja se on ihan oikea tuomio, koska minä autoineni en aiheuttanut vaaraa liikenteelle. Pe.ku joutuu kohta vastaamaan valheistaan, homman käsjäoikeuden päätöksen, ja haastan pekun kunnian loukkauksesta, ja tapahtuu, jos vielä kerrankin levittää valheellsia juorujaan ! Ja sinäkin eenokki olit kuin sika rukiissa heti pekun valheen kertaajana, ja valmis tuomitsemaan, mutta tehän molemmat olettekin saat-anan rusikoivia enkeleitä !


      • Eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Onhan se, mutta MINÄ EN OLE AIHEUTTANUT MITÄÄN KUOLON KOLARIA, TULIKO SELVÄKSI, JA JOS EI, NIIN KYSY PEKUN VÄITTÄMÄSTÄ TAPAUKSESTA PARKANON POLIISILTA TAI KÄRÄJÄOIKEUDESTA. Tuomio oli SYYTÖN, en saanut edes sakkoa, ja se on ihan oikea tuomio, koska minä autoineni en aiheuttanut vaaraa liikenteelle. Pe.ku joutuu kohta vastaamaan valheistaan, homman käsjäoikeuden päätöksen, ja haastan pekun kunnian loukkauksesta, ja tapahtuu, jos vielä kerrankin levittää valheellsia juorujaan ! Ja sinäkin eenokki olit kuin sika rukiissa heti pekun valheen kertaajana, ja valmis tuomitsemaan, mutta tehän molemmat olettekin saat-anan rusikoivia enkeleitä !

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa sanoo sananlasku.
        Miksi en uskoisi pekua?
        Mistä minä tiedän vaikka olisit Mohis saanut synninpäästön niinisalon profeetalta? Tai parkanon helluntailaisilta ja ties vaikka marttyyrien kruunua olisivat sovitelleet päähäsi Mohisparka?
        Kankaanpäässäkin on helluntailaisia, mutta uskoa heillä ei ole.
        Koko seutukunta on Mohikaanin kaltaisia varjoihmisiä puolustelevat toinen toistaan
        vaikka helluntaisaarnaaja ajaisi panssarivaunulla kirkon kumoon niin vannovat koraanin nimeen että saarnaaja ei ollut oma itsensä vaan joku toinen?
        Aja hiljaa isi nyt vaan...laulaa kastettu lapsi.
        Kerro aina totuus Mohikaani.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa sanoo sananlasku.
        Miksi en uskoisi pekua?
        Mistä minä tiedän vaikka olisit Mohis saanut synninpäästön niinisalon profeetalta? Tai parkanon helluntailaisilta ja ties vaikka marttyyrien kruunua olisivat sovitelleet päähäsi Mohisparka?
        Kankaanpäässäkin on helluntailaisia, mutta uskoa heillä ei ole.
        Koko seutukunta on Mohikaanin kaltaisia varjoihmisiä puolustelevat toinen toistaan
        vaikka helluntaisaarnaaja ajaisi panssarivaunulla kirkon kumoon niin vannovat koraanin nimeen että saarnaaja ei ollut oma itsensä vaan joku toinen?
        Aja hiljaa isi nyt vaan...laulaa kastettu lapsi.
        Kerro aina totuus Mohikaani.

        * Sinä puhut täysin sekavia, samalaskuinesi. oot sä aika kummajainen, ja väität olevasi uskossa Jeesuskeen, mieti nyt , onkohan sulla se mieli, joka Jeesuksella Kristuksella on. En ole puhunut , en Parkanon enkä Kankkanpään uskovista, enkä panssarivaunuista, olet varsinainen tehosekoittaja, ja paskaako sekaannut lainkaan asioihin, joista et tajua ja vielä vähemmin tietäisit jotain,

        * PUHU VAAN ITSE AINA TOTUUTTA, OLET PAHAINEN JUORUAKKA KUN SIVULLISTEN ASIOIHIN PUUTUT, KULKUKOIRAAN RAAMATTU KALTAISIASI VERTAA ! Sulla on tosihuono opettaja, lutter oli ajoittain samalainen paskan jauhaja kuin sinäkin. Viisaasta kaukana.


      • Eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Sinä puhut täysin sekavia, samalaskuinesi. oot sä aika kummajainen, ja väität olevasi uskossa Jeesuskeen, mieti nyt , onkohan sulla se mieli, joka Jeesuksella Kristuksella on. En ole puhunut , en Parkanon enkä Kankkanpään uskovista, enkä panssarivaunuista, olet varsinainen tehosekoittaja, ja paskaako sekaannut lainkaan asioihin, joista et tajua ja vielä vähemmin tietäisit jotain,

        * PUHU VAAN ITSE AINA TOTUUTTA, OLET PAHAINEN JUORUAKKA KUN SIVULLISTEN ASIOIHIN PUUTUT, KULKUKOIRAAN RAAMATTU KALTAISIASI VERTAA ! Sulla on tosihuono opettaja, lutter oli ajoittain samalainen paskan jauhaja kuin sinäkin. Viisaasta kaukana.

        Kiitän kohteliaana ja todellisena lutherilaisena uskovana että olet taas kerran paljastanut per... eikun todellisen luonteesi joka on meille muutenkin hyvin tunnettu.
        Huutaako syyttömän ihmisen veri maasta Mohis?
        Etsit vaikka publikaanin majasta armoa itsellesi kun mikään teko ei ole antanut sinulle mitään muuta kuin pitkän nenän pirulta ja vuohen parran leukaasi.
        Enhän minä tiedä eikä henki minussa sellaista sopimatonta tietoa ulos anna, mutta tiedän mitä Mohis on puhunut paatuneella äänellään tunnustaen syntinsä kuin juudas iskariot..
        Voisit Mohis tarjota Pekulle kyydin viedäksesi hänen jonnekin seuroihin kuulemaan sanaa kun pekun jalat ovat veltot, mutta älä heitä Pekua kuitenkaan jorpakkoon kotimatkalla jos ja kun hän tietenkin alkaa rienaamaan Jumalaa ja Herran palvelijoita kuten esim. Eenokkia. Moooooi!


      • Tee parannus
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Onhan se, mutta MINÄ EN OLE AIHEUTTANUT MITÄÄN KUOLON KOLARIA, TULIKO SELVÄKSI, JA JOS EI, NIIN KYSY PEKUN VÄITTÄMÄSTÄ TAPAUKSESTA PARKANON POLIISILTA TAI KÄRÄJÄOIKEUDESTA. Tuomio oli SYYTÖN, en saanut edes sakkoa, ja se on ihan oikea tuomio, koska minä autoineni en aiheuttanut vaaraa liikenteelle. Pe.ku joutuu kohta vastaamaan valheistaan, homman käsjäoikeuden päätöksen, ja haastan pekun kunnian loukkauksesta, ja tapahtuu, jos vielä kerrankin levittää valheellsia juorujaan ! Ja sinäkin eenokki olit kuin sika rukiissa heti pekun valheen kertaajana, ja valmis tuomitsemaan, mutta tehän molemmat olettekin saat-anan rusikoivia enkeleitä !

        Ei kai uskova sentään rupea oikeutta käymään. Eikä saisi noin rumasti nimitellä lähimmäisiä kuin mitä teet.


      • Tee parannus kirjoitti:

        Ei kai uskova sentään rupea oikeutta käymään. Eikä saisi noin rumasti nimitellä lähimmäisiä kuin mitä teet.

        * Jospa Mohikaani_27 onkin pistin eenokki 12 lihassa? Kun miesparka hyvin tietää, että yleensäkin puhun Raamatun valon kestävää puhetta, totuus kirpaisee, ja panee puollustus kannalle hörhöjään latelemaan. Miksikö et uskoisi pe.kua? No miksi et uskoisi minua? Miksi keksisin, ja miksi voisin todistaa oikeuden päätöksellä syyttömyyteni ? Häh, vai etkö usko lakituvan päätöksiin, meneekö peku siinäkin luottamuksesi edelle? olet aika sarvipää, et haluakkaan muuta kuin loukata ja puhua potaskaa, ja sammakoita päästelet vapaaksi suustasi. Olet niin pahasti sotkeutunut väärään lutterin uskoosi, ette pääse siitä enää irti, sulle on tullut lutteri pakkomielteeksi, ja Raamatun evankeliumi on täysin sinulta hukassa, lutter moskan sekaan eksynyt !


    • kaksijalkaa

      Onhan se eteenpäin etä helluntalaisuudessakin aletaan näkemään tekstien asiayhteyksiä, eikä aivan päättömiä selitellä unohtaen "eksegeesin" suoraan menemällä "hermeneutiikkaan".

      Kyllähän sen jo "pyhäkoululainenkin" tajuaa tekstistä , että eihän " saa tanan enkeli jonkun ihmisen "nahkan alle " majoitu ? Taitaa olla paremmin käännettynä "annettu pistin lihassa" ( ei lihaan ,vaan lihassa ) ja ulkoinen tapahtuma "rusikoimaan minua"

      Joskus jotain selitystä "Paavalin pistimestä" kuunnellessani huomautin puhujalle, että "Paavalin pistimellä" oli kaksi jalkaa. Tosin puhuja ei suostunut suoraan tunnustamaan eri näkemystä mistä juuri oli selittänyt. Mutta Raamattuahan tulee lukea asiayhteyksineen , eikä tunkea tekstiin oman mielikuvituksen juttuja.

      Kuvitelluista salamerkityksistä ovat syntyneet lukemattomat lahkot ja harhaopit, joita maailmasta löytyy.Teksti ei voi merkitä mitään sellaista, mitä se ei alunperin merkinnyt. Tekstin alkuperäinen merkitys on sen varsinainen, todellinen merkitys.
      Kätkettyjen merkitysten etsiminen vie lukijan metsään. Epäsuorasti ilmaistut merkitykset on ilmaistu tekstissä - niitä ei vain ole ilmaistu suoraan ( mm. joku "lakiliiton" säädös joka juutalaisille lukijoille oli itsestään selvyyys, sitä ei selitellä siihen vain viitataan ). Kaikki voivat ja kaikkien pitäisi ymmärtää, mitä tekstissä ilmaistaan epäsuorasti. Jos joku ei pysty selittämään vakuuttavasti muille, miksi ajattelee, että tekstissä on sanottu jokin tietty asia epäsuorasti, sitä tuskin on siinä tapauksessa sanottu ollenkaan. Raamatun kertomusten sisältö on sama kaikille - meidän ei tarvitse löytää niistä omia, mystisiä merkityksiä. Pyhän Hengen inspiroimat kirjoitukset
      on tarkoitettu hyödyksi kaikille uskoville.

      Enkeli sana tulee ymmärtääkseni tutkia Raamatussa aina asiayhteydessä "enkeli" = angelos= "sanansaattaja" siis milloin kyseessä on fyysinen olento (ihminen) Eihän esim. Johannes kirjoittanut henkiolennolle kirjettä? Pikemmin srk:n lähetille /sanasaattajalle( Ilm.2.) "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita….” . Toiseksi henkiolento "palveleva henki"(Hebr.1.) jota fyysiset esteet eivät pidätä esim. vankilan muurit /ovet (Pietarin vapautuminen vankilasta )”Palvelija” vapautti Jumalan palvelijan vankilasta.

      Raaamatussa on kirjoitettu Hepr.kirjeessä ( Hepr.1: 14.) että enkelit ovat palvelevia henkiä,palvelukseen lähetettyjä niitä varten jotka saavat autuuden periä.

      Tulee myös alistaa ilmestykset Raamatun auktoriteetin alle , koska saatanallakin on lähettinsä. Ja myös fyysiset ," saatanan enkeli, rusikoimaan minua,..." Paavalia pahoin pideltiin ulkoisesti monella eri tavalla, (2.Kor.12: 10.".. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä..."

      Oliko Daavidin tilanteessa joku henkilö jota saa tana käytti välineenään, vai peräti "henkiolento korvaan kuiskuttamassa "? (1.Aik.21..)” Mutta saa tana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin….. (2.Kor.11.) "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi" , siis Paavalin kirjoittamassa ( 2.Kor.11.) asia yhteydessä ymmärrettynä "kaksi jalkaisiksi " valheapostoleiksi. Uus uskonnoissa esim. New Agessa on enkelijuttuja.

      • * Ota nyt huomoon, että ei ole kyse Jumalan enkeleistä, vaan saata-nan rusikoivasta enkelistä, niin ettei se voinut olla mikään lakipykälä, ei maallisen eikä Jumalan lain ! Paremminkin saata.enkeli käytii ihmisten kautta pistintään, muituttamalla Paavali entisitä rikoksistaan, ja kuns ellainen tulee, vaikka Paavalin saaranatessa Jeesuksesta, niin rusikoija tulee tuikkaa käkensä , vaikka kuulijain joukosta ja muistatuttaa , että Paavali heitti vankeutaan ja hyväksyi kritittyjen surmaaamisenkin ! Se on aika kova pistin ! Ja yhtä hyvin se voi olla Kuosmasen kuvailema , ja onkin aivan yhtä lailla, ja enemmänkin totuuden mukaisempi, kuin sinun lakipistin , tai minun kuvailsema !


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Ota nyt huomoon, että ei ole kyse Jumalan enkeleistä, vaan saata-nan rusikoivasta enkelistä, niin ettei se voinut olla mikään lakipykälä, ei maallisen eikä Jumalan lain ! Paremminkin saata.enkeli käytii ihmisten kautta pistintään, muituttamalla Paavali entisitä rikoksistaan, ja kuns ellainen tulee, vaikka Paavalin saaranatessa Jeesuksesta, niin rusikoija tulee tuikkaa käkensä , vaikka kuulijain joukosta ja muistatuttaa , että Paavali heitti vankeutaan ja hyväksyi kritittyjen surmaaamisenkin ! Se on aika kova pistin ! Ja yhtä hyvin se voi olla Kuosmasen kuvailema , ja onkin aivan yhtä lailla, ja enemmänkin totuuden mukaisempi, kuin sinun lakipistin , tai minun kuvailsema !

        "Onhan se eteenpäin etä helluntalaisuudessakin aletaan näkemään tekstien asiayhteyksiä, eikä aivan päättömiä selitellä unohtaen "eksegeesin" suoraan menemällä "hermeneutiikkaan". " ! Kirjoittaa "kaksijalkaa"!
        * Tuo nyt ei pidä paikkaansa ollenkaan, jos joku/jotkut, niin juuri hellunta-herätys tuntee Raamatun ja tekstien yhteydet, koska siellä uskovat yleensä ovat uudestisyntyneitä, ei pelkästään uskovia, ja saavat pian uudestisyntymisen yhteydessä, tai jonkun ajan kuluttua Pyhän Hengen kasteen, aivan niin kuin Raamattu opettaa, ( 1Joh.2: 27.) Tämä Jumalan lahja , jonka Hän haluaisi antaa jokaiselle lapselleen, olkoon missä seurakunnassa tai kirkossa tahansa, ainut kriteri Jumalan puolelta on se, että pitää olla aidosti uudestisyntynyt Jumalan Hengen kasteessa. Vesikaste ei korvaa tätä Hengen tehtävää, ja siksi on suuri vaara, että vesi kaste ei ole lihan saastan poistamiseksi, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta"! Miksi ei voi vaan uskoa mitä Jumala on sanassaan sanonut. esm. Evnk.Luterl. suurimmalta osin eivät ole uudestisyntyneitä, koska hylkäävät Hengestä uudesti syntymisen , ja kuittaavat sen ominavuin vauvan kastelemalla, ikään kuin ihminen voisi uudestisynnyttää elävään uskoon, ja näin on jokaisen, joka on HENGESTÄ syntynyt, niin miksi ihmeessä pitää omiaan keksiä selvälle Jumalan sanan ohjeelle, koska teko on yksin Jumalan teko, uudestisyntyminen tapahtuu Ylhäältä, ei alhaalta maasta, sellaista vettä ei voi virrata Jumalan kiroaman maan kamaralla. Ja snoohan Sana, " " Joka ei synny uudesti YLHÄÄLTÄ, ei voi päästä Jumalan valtakuntaan."


    • Retu3

      Ei ihmisestä tule synnitön uskoon tullessa, ei Paavalistakaan eikä kenestäkään muustakaan. Synti riippuu kiinni niin kauan kuin elämme tässä kuoleman ruumiissa.
      Heräämätön ei synnistä tiedä. Herännyt näkee synninlain ja armon tarpeen itsessänsä ja tietää sen, että Jeesus elää. Alkaa armosta eläminen joka päivä.
      Niinhän se Paavalikin sanoi, että halu minulla kyllä on hyvän toteuttamiseen mutta voimaa ei. Hän näki synninlain joka riippuu hänessä kiinni ja suri tätä, minun lihassani ei asu mitään hyvää.
      Mutta hän uskoi Jeesukseen sanoessaan, että kiitos Jeesuksen Kristuksen joka on minut pelastanut ja voi aina auttaa.
      Luulisin, että Paavalilla oli jokin synti, jonka hän tunsi itsessään ja valitti sitä Jeesukselle, että se erkaneisi hänestä, hänen vastatessaan, että minun armossani on sinulle kyllin.

      • * Kyllä Paavali oli Hengessä vapaa ja iloitsi uskostaan, ja kehoitti kaikkia kiittämään ja ilotsemaan Jeesusken pellastustyöstä. Nyt onkin kyse siitä pistimestä, joka oli Paavalin lihassa, vanhassa luonnossa, joka rusikoi häntä sisältäpäin ! Ja kun saata-na asuu ihmisen lihassa, niin sieltä se rusikoiva enkeli kiusasi Paavalia.


      • Jumalanhulluus
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kyllä Paavali oli Hengessä vapaa ja iloitsi uskostaan, ja kehoitti kaikkia kiittämään ja ilotsemaan Jeesusken pellastustyöstä. Nyt onkin kyse siitä pistimestä, joka oli Paavalin lihassa, vanhassa luonnossa, joka rusikoi häntä sisältäpäin ! Ja kun saata-na asuu ihmisen lihassa, niin sieltä se rusikoiva enkeli kiusasi Paavalia.

        Mohikaani, kiitos hyvistä ja totuudenmukaisista kirjoituksistasi ja siitäkin, että kirjoitat Paavalin pistimestä oikein.
        Paavalin pistin ei ollut hänen ruumiissaan, vaan tätä luonnollista elämää sisäisesti rajusti haittaavassa olotilassa.

        Alkukieli vielä nimittää pistintä persoonamuodolla "hän". Sairaudestahan niin ei voi tehdä.
        Saata.nallinen persoona villitsi kansaa Paavalia vastaan, kun hän julisti evankeliumia.
        Hänen elämänsä oli jatkuvassa kuolemanpelossakin elämistä olosuhteitten takia.
        Paavalin pistin lyhyesti: Maailman vaino.

        Tässä surkeassa tilanteessa inhimillinen luonto (liha) joutui hirvittäviin tilanteisiin ja se vaivasi häntä kuin pistin ( ruumiin ) lihassa.

        Olisi pistimestä hyvä, pitkäkin selitys, en sitä nyt kuitenkaan laita tähän

        t. Jumalanhullu


    • pyh!

      Paavalin piikki lihassa oli tasan hänen heikko näkökykynsä. Siksi hän käytti kirjureita ja kirjoitti itse vain isoilla kirjaimilla.

      • * Mikäs piikki se nyt on, Paavali paransi sokeitakin, ja olsi varmaan parantunut siitä jos olisi sitä rukoillut, mutta Paavali oli tosi-uskovainen, eikä rasittanut Herraansa turhilla, olihan se nyt paljon mukavampikin van sanella ja joku muu kirjoitti asiat muistiin, Paavali sai puhua aivan kyllikseen, että vielä kirjoittaa kaikki puheet itse? Nyt avustaja voi kirjoittaa Paavalin puhuessa, eikä tarvinnut enää iltaisin toistella sanomisiaan !


      • Jamalan Sana
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Mikäs piikki se nyt on, Paavali paransi sokeitakin, ja olsi varmaan parantunut siitä jos olisi sitä rukoillut, mutta Paavali oli tosi-uskovainen, eikä rasittanut Herraansa turhilla, olihan se nyt paljon mukavampikin van sanella ja joku muu kirjoitti asiat muistiin, Paavali sai puhua aivan kyllikseen, että vielä kirjoittaa kaikki puheet itse? Nyt avustaja voi kirjoittaa Paavalin puhuessa, eikä tarvinnut enää iltaisin toistella sanomisiaan !

        "Mutta jos ette karkoita MAAN ASUKKAITA tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.
        niin tietäkää, ettei Herra, teidän Jumalanne, enää karkoita näitä KANSOJA teidän tieltänne, vaan ne tulevat teille paulaksi ja ansaksi, kylkienne ruoskaksi ja okaiksi silmiinne, kunnes te häviätte tästä hyvästä maasta, jonka Herra, teidän Jumalanne, on teille antanut."
        Tässä on isoissa kirjasimilla, se mitä pistin Raamatun mukaan tarkoittaa. Jotkut ihmiset vainosivat Paavalia. Vainoojat olivat pistin Paavalin lihassa.


      • Jamalan Sana kirjoitti:

        "Mutta jos ette karkoita MAAN ASUKKAITA tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.
        niin tietäkää, ettei Herra, teidän Jumalanne, enää karkoita näitä KANSOJA teidän tieltänne, vaan ne tulevat teille paulaksi ja ansaksi, kylkienne ruoskaksi ja okaiksi silmiinne, kunnes te häviätte tästä hyvästä maasta, jonka Herra, teidän Jumalanne, on teille antanut."
        Tässä on isoissa kirjasimilla, se mitä pistin Raamatun mukaan tarkoittaa. Jotkut ihmiset vainosivat Paavalia. Vainoojat olivat pistin Paavalin lihassa.

        * No ei, koska pistin oli Paavalissa itsessään, hänen vanhassa luonnossan, ja sieltä enkeli rusikoi Paavalia, ei se voinut olla mikään ulkopuolinen, todennäköisemmin se, että vainosi Jumalan seurakuntaa, jota nyt julisti, siinä voi olla sekin, että ihmiset piikitti muistuttamamalla Paavalia siitä, mutta siinäkin tapauksessa se piikki oli Paavalin tunnossa, ja tuli Paavalista itsestään ! Ja nuo Lakiliiton rangaistukset olivat vai lainalaisille juutalaisille, Lakia kun ei koskaan anneeettukaan pakanoille !


      • listinpihassa

        Paavalin pistin ei ollut heikko näkö.

        "Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla teille kirjoitan"

        Tuon lauseen huono käännös tekee siitä harhaanjohtavan.
        Pitää olla alkuperäisen kielen mukaan:
        " Katsokaa, kuinka suurella määrällä kirjaimia teille kirjoitan "

        Siis : paljoilla sanilla, eisiis kirjaimen kosta ollut kysymys.

        Te Raamatun vääristelijät, tutkikaa paremmin asioita, älkääkä kirjoitelko mitä sattuu, omia päätelmiänne.

        Paavali oli tehnyt evankeliumin työtä enemmän, kuuin kukaan toinen.
        Miten se olisi onnistunut sairaalta, huononäköiseltä, kaikenlaisten vaivojen häntä rasittaessa?

        Paavalin pistin paljastuu siinä 2 Kor. 12:
        7. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        - jae 10 juuri kertoo pistimestä, mikä se oli.

        Paavalin pistin= Maailman vaino.


    • kaksijalkaa

      >>>>>>>>>>Tässä on isoissa kirjasimilla, se mitä pistin Raamatun mukaan tarkoittaa. Jotkut ihmiset vainosivat Paavalia. Vainoojat olivat pistin Paavalin lihassa.

      • tode*


      • tode*
        tode* kirjoitti:

        noh.. kirjoitin pitkän litanian tekstiä, mutta vain yksi kirjainmerkki meni sensuurin läpi. :) :)

        Uudestaan sanoi teletappi, kun auton alle jäi..

        >>> Raamattuahan tulee lukea asiayhteyksineen , eikä tunkea tekstiin oman mielikuvituksen juttuja. Ei siis "lihaan", eli Paavalin ruumiisen, vaan "lihassa" , ei siis joku "henki" vaan fyysinen "lihassa".


      • tode* kirjoitti:

        noh.. kirjoitin pitkän litanian tekstiä, mutta vain yksi kirjainmerkki meni sensuurin läpi. :) :)

        Uudestaan sanoi teletappi, kun auton alle jäi..

        >>> Raamattuahan tulee lukea asiayhteyksineen , eikä tunkea tekstiin oman mielikuvituksen juttuja. Ei siis "lihaan", eli Paavalin ruumiisen, vaan "lihassa" , ei siis joku "henki" vaan fyysinen "lihassa".

        * Joopa, ja kun se pistin oli Paavalissa itsessään, ei mikään ulkopuolinen tikari, vaan hänen liassaan, omassatunnossaan, ja juuri se, että hän vainosi Jumalan seurakuntaa ennen uksoon tuloaan, se oli aika rasittava tito Paavalin päässä, kun nyt julisti Jeesusta , siinä on kontraksia kylliksi luomaan ristiriitaa !


      • A.P.K.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Joopa, ja kun se pistin oli Paavalissa itsessään, ei mikään ulkopuolinen tikari, vaan hänen liassaan, omassatunnossaan, ja juuri se, että hän vainosi Jumalan seurakuntaa ennen uksoon tuloaan, se oli aika rasittava tito Paavalin päässä, kun nyt julisti Jeesusta , siinä on kontraksia kylliksi luomaan ristiriitaa !

        Missäs kohtaa pistimestä kirjoittaessaan Paavali sanoo pistimen olleen menneet syytökset...? Eikös niissä jakeissa ole aika selvästi todettu, mikä se pistin oli...?


    • leahimnn2ei kirj.

      Onpas sinua edelleen "muilutettu"
      Työt vietiin.
      Kolarista jaksat jankuttaa vuositolkulla!
      Ja sinua muka psyykattiinkin!
      Olet katkera vanha ukko.
      Uskovaiseksi aika jästipää........

      Vihapäissäsi kirjoittelet mitä tahansa
      ja kelle tahansa.Ja rumia kirjoittelet ja harhojasi....
      Niin kuin nyt se kastealtaan juttukin.
      Koskellakaan sinnuu ei ymmärretty,
      eikä hesassakaan......

      Miten yhdelle henkilölle voi tätä kaikkea sattua.?
      Ja mitä sulla on ollut myynnissä?
      Ja kukaan ei osta.
      Jos talous on kuralla,
      on sosiaalitoimi sitä' varten!

      Et uskokaan sitten rukouksesi voimaan,
      koska myytyä et mitään saa......Pah!

      • * Kirjoitat sari niin tyhmiä ja ala-arvoista sontaa, etten alennu sun sairaaseen mieleesi vastailemaan !


    • Retu3

      Kaikilla apostoleilla ja opetuslapsilla oli vainoajia. Voihan sitä niinkin ajatella, että kaikilla näillä oli näitä pistimiä lihassa, mutta mielestäni tämä Paavalin pistin oli henkilökohtainen joka vaivasi häntä. Hengellisellä puolella, etä Paavali olisi täysin riippuvainen armosta ja näkisi mitä kaikkea hänen lihassaan on ja Jeesus voisi käyttää häntä.
      Paavalin luotti armoon ja tiesi , että Jeesus on hänet on sovittanut ja hän kelpaa sellaisena kuin hän on.
      Asia opettaa meille, että emme voi mitään lisätä Jeesuksen työhön, se on niin kertakaikkinen ja valmiiksi tehty. Mitä Herra tahtoo meille antaa millaisena kuljettaa niin kiittäkäämme siitä .

      • * Jos itse ymmärtää, mitä Paavali ol tehnyt vainotassaan Jeesuksen opetuslapsia, ja nyt todistaa Hänestä, se oli ja täytyi olla häpeän ja tuskan kivulias totuus hän lihassaan, tieto siitä hänen liassaan, eli muistissa ei koskaan kadonnut minnekään, vaan oli hänen lihassaan muistin kautta aina läsnä, ja varsinkin puhuessaan seurakunnalle, eikä hän olisi sitä kestänytkään, mutta Jumalan armo oli henen kanssaan aina läsnä, joka samutti pistimen tulisen kärjen, ja Jeesus tiesi , että Hänen armonsa kyllä voitelee pistimen tekmät haavat hänen tunnossaan, ja katumuksessaan siitä, että kohteli kaltoin Jeesuksen, oman rakkaansa, Herransa kansaa.


    • Jumalan Sana

      Yksi hellareiden harhaopeista on lähes kaiken ns. hengellistäminen. Jeesus vastasi ja sanoi heille (Johanneksen oppilaille): "Menkää ja kertokaa johannekselle, mitä kuulette ja näette:" Hellarit ovat kadottaneet hengellistämisen ihannoinnissaan kyvyn lukea Jumalan sanaa niinkuin se on kirjoitettu.
      Paavali kertoo elämästään. "Kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut.." Kyseessä on todellinen raippa, todelliset kivet, todellinen meri. Paavali kertoo myös henkilöstä, joka on ertyisesti häntä ahdistanut. "Aleksander, vaskiseppä on tehnyt minulle paljon pahaa." Paavalin elämässä oli paljon todellisia ihmisia jotka vainosivat ja ahdistivat Paavalia.

    • Eenokki 12

      Liekö menneisyyden hirviöt saaneet aikaan Mohikaanissa vihan ja raivon sen sijaan että olisi nöyrtynyt parannukseen?
      Syyllisyys ilman anteeksiantamusta kovettaa sydämen ja seurauksena voidaan nähdä kovuus ja armahtamattomuus toisia ihmisiä kohtaan. Viha on läsnä joka paikassa eivätkä kastetut vauvatkaan saa edes yhtä rakkaudellista katsetta Mohikaanin silmissä. Mohikaanin upotus toi vedestä ylös noustuaan sellaisen hirviön joka tunnetaan Mohikaanin sivupersoonaksi tai Mohikaaniksi itseään?. Mohis löi päänsä siinä taetraalisessa upotuskastetilaisuudessa, mutta se ei palauttanut Mohikaania lapsen kaltaiseksi. Tomumajan puntarilla saataisiin ehkä nollattua itse Mohikaanikin tuo vanha kerettiläinen.
      Se hirviö käy keittiössä ja puhuu auton moottoritilassa ja Mohikaani uskoo itsensä autuaaksi vaikka on vain autuas puupää.
      ps. Nyt tässä saa Pekun kanssa peljätä ettei jonkinlainen 1800 luvun asuntivaunu aja päälle? Huolestun Pekun puolesta kun hänellä ei ole jalkoja jos ei ole muutakaan lähellä kuin piru kintereillä.

    • Lightning Star

      Meidän pitää ottaa itsekin vastuuta elämästä, suhteessa itseemme ja muihin. Katseen voi kiinnittää epätoivoon ja pettymykseen, ja sinne myös jää, jos niissä elää.

      Uskon hedelmät ovat ilo ja rauha, vapaus ja toivo.

      • * Kuule, mulla on ilo ja rauha Jeesuskessa, täällä vaan jutellaan asioista, ei ole paljon ymmärtämystä saanut, kyllä osaan minäkin latteuksia ladella, ja Raamatun lauseita toistella. Olisit voinut nytkin, vaikka antaa yhden auttavan sanan, kuin että alat neuvomaan , varsinkin, kun itseäsi ei tunne kukaan, voihan puskista sanoa mitä vaan, ja esittää vanhurskaita ajatuksiaan ! En minä ole eptoivoinen enkä perttynytkään, joskus vaan tulee halua saada oikeuutta, Jeesuskin haki oikeutta ruoskan kanssa,, samoin Paavali haki oikeutta Keisarilta, samoin velallinen, mutta toimi sitten itse väärin. Ja on Raamatussa muitakin tapauksia, kun uskova hakee oikeutta, se on aivan eriasia, kuin että on katkera tai epätoivoinen. Minulla on ilo Herrassa Jumalalssani, ja se on todellista iloa, eikä vaam pinnallista lihakointia ! Jeesusken antama ilo voi pulpahtaa vaikeuksiankin keskellä, koska se ei ole riippuvainen mistään olosuhteista ! Murheellisten kasvojenkin takana voi olla iloa ja riemua , jo yksistään syntien anteeksi saamisen johdosta !


    • näin se on

      En yhtään ihmettele vaikka mohista muiluutetaankin ja pistimiä riittää, kun jatkuvasti taistelee sellaisia ihmisiä vastaan jotka vievät evankeliumia eteen päin. Jospa mohiksen kaikki vaikeudet ovatkin vain omien lihallisten kylvojensä satoa.

      • * En mä ketään ihmisiä vastaan taistele, vaan taivaan avaruuksissa olevai valtoja vastaan, ja vihollisen voimia vastaan, eipä sinultakaan mitään viisasta tullut, soimata osaa jokainen, sen kyllä, muutamain lukuun ottamatta, jokainen taitaa, ihan luonnostaan, !


      • A.P.K.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * En mä ketään ihmisiä vastaan taistele, vaan taivaan avaruuksissa olevai valtoja vastaan, ja vihollisen voimia vastaan, eipä sinultakaan mitään viisasta tullut, soimata osaa jokainen, sen kyllä, muutamain lukuun ottamatta, jokainen taitaa, ihan luonnostaan, !

        Joo, ihmisiä vastaan ei pidä taistella. Mutta vängätä saa loputtomiin... Eikä sovi antaa periksi pienessäkään yksityiskohdassa, kuinka merkityksettömästä asiasta sitten onkin kyse...


    • ahdistaa seurata

      Minun eräs tuttava on riivattu ja koska hän ei ole vapautunut riivaajistaan vuosikausien taistelunkaan jälkeen, ei vaikka kuka olisi rukoillut vapautusta, hän on tehnyt parannusta tms.

      Nyt hän (riivattu) vetoaa juuri tuohon raamatunkohtaan jossa puhutaan Paavalin piikistä lihassa ja saatanan enkelistä joka häntä rusikoi eikä erkane hänestä millään että hänellä olisi nyt ihan vastaava tilanne eikä Jumala halua vapauttaa häntä riivaajista. Riivaustila on hänelle Jumalan koetusta.

      Kuinka siis on, miksi hän ei vapaudu ja voisiko Jumala olla tosiaankin niin kylmä ettei vapauttaisi palvelijaansa riivaajista jotka silminnähden kiusaavat häntä? Nämä riivaajat mm. puhuvat ja syyttävät tuttavaani yötä päivää, eikä kyseessä ole mielenterveydellinen sairaus.

      Eikö Kristuksenvapaus kuulu JOKAISELLE Kristuksen omalle? Kuinka hän vapautuu kun mikään ei ole oikeasti auttanut.

      • * Jospa se on riivaaja, joka ei poistu, kuin rukouksen ja paaston kautta, Jeesuskin opetti, että sellaisia riivaajia on, tämä kertomasi tapaus tarttee rukousta ja paastoa, hänen pitäisi saada rinalleen terve ja harras uskova taistelemaan hänen puolestaan, niin kauan, että se riivaaja poistuu iäksi hänestä. Kyllä hänellekin kuuluu Jumalan lasten vapaus Kristuksessa, hänellä vaan on jostain syystä vahvat vihollisen henkimaailaman riivaajat vastassaan.


      • Lightning Star

        Ihminen on sitä mihin uskoo. Jos ei usko olevansa vapaa, ei silloin myöskään voi sitä omistaa.

        Jeesus nimenomaan on Vapahtaja, joka päästää Vapaaksi orjuudesta\orjuuksista. Tämä edellyttää sitä, että ihminen uskaltaa myös kohdata sisimpänsä Jumalan edessä, eikä pakene ja pyri itse itseään vain ulkoisesti parantelemaan vaan jättää työn Herralle, jolloin myös sisin kokee muutoksen.


      • tjokkeri
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jospa se on riivaaja, joka ei poistu, kuin rukouksen ja paaston kautta, Jeesuskin opetti, että sellaisia riivaajia on, tämä kertomasi tapaus tarttee rukousta ja paastoa, hänen pitäisi saada rinalleen terve ja harras uskova taistelemaan hänen puolestaan, niin kauan, että se riivaaja poistuu iäksi hänestä. Kyllä hänellekin kuuluu Jumalan lasten vapaus Kristuksessa, hänellä vaan on jostain syystä vahvat vihollisen henkimaailaman riivaajat vastassaan.

        Kattos mohis ku sä oot saanu monet suun soittajat lukeen raanattua ku aukovat päätään näin se Jumala toimii siunausta sulle


    • Jumalan Sana

      Tuttavasi tarvitsee Jumalan Sanan opetusta. Raamatun Sanan mukaan Paavalin pistin oli henkilö, joka vainosi Paavalia.
      Hellarit ovat myös hengellistäneet kaikki ulkoapäin tulevat ahdistukset ja paineet. Niin, että puhuja näyttää ja huokuu sisäistä tuskaa. Sisäistä ahdistusta täynnä olevat puheet ovat turmiollisia eivätkä ole Jumalan Sanan mukaisia.
      Jumalan Sanaa lupaa: "Mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on. " Jumala rauha kuuluu tuttavallesi.

    • kaksijalkaa

      >>>>>>>>>Raamattuahan tulee lukea asiayhteyksineen , eikä tunkea tekstiin oman mielikuvituksen juttuja. Ei siis "lihaan", eli Paavalin ruumiisen, vaan "lihassa" , ei siis joku "henki" vaan fyysinen "lihassa". ( kr."skolops"=pistin", -38 "rusikoimaan" , kr. "kolafidze"= iskisi )

    • Uudistunut

      Miten palsta toimii ?

      • qqqwwwqqq

        Ei paljoa mitenkään, kauhea. Nyt ei enää tuttu nimimerkkikään käy.


      • Voivoi

        Ihmiskunnan hirvittävämmät ajat ovat edessäpäin, aivan oven takana. Kaikille Jeesukseen uskoville kuuluu kaikesta huolimatta Sana:
        Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy. Hyvästi, toivottaa -Jumalan Sana-


    • kaksijalkaa

      Ei Jumalan Henki jaa "majaansa" muiden henkien kanssa. Joko on "Kristuksessa" , tai ulkopuolinen. Epäterve opetus tekee ihmisistä "käännynnäiisä , perkeleen lapsia ".
      Tulee pysyä Sanassa , eikä mielikuvitus selityksissä. Sanassa pysyminen, ja sen mukaan ojentautuminen "tekee vapaaksi". Synnistä vapaaksi, mutta synnin läsnäolo on olemassa, ja sen suhteen uskovan tarvii valvoa tilaansa.

      Joh.8: 31. "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; 32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". 33. He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" 34. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi..." ("Poika tekee vapaaksi,MITEN? ""Jos te pysytte minun sanassani,...ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".." )

    • pundestil

      Kyllä näkisin samoin kuin "Mohis", että pistin oli nimenomaan tuo "tieto" siitä, että oli vainonnut Jlan srk:taa. Ei se ole riivattu, jota vihollinen rusikoi tuollaisten syytösten kanssa. Se on riivattu, jossa asuu saastainen henki ja joka tekee saastasta "totuuden".

      Emmekö voi kirjoittaa asioista asiona sotkematta ihmistä asioihin?

      Perustetaan sitten uskovaksi tietämämme rusikointiketju, mikäli se on tarpeen. Tosin Paavalia eivät rusikoineet uskomattomat, ei, vaan saatanan enkeli.

      Siunausta kaikille.
      silmu

    • Anonyymi

      Helluntalaisuus,tuo saatanan yksi oksa sumentaa ihmisiä.
      Amerikkalainen paska!

    • Anonyymi

      Engl.David King version mukaan Paavalissa asui Saatanan enkeliruhtinas nimeltään "The Messenger of Sathan". Eli suomeksi Saatanan viestintuojaenkeli.
      Saatanan enkelillä kun ei ole fyysistä ruumista sen on mentävä ihmisen sisälle, josta se saa uuden isäntäruumiin.

      Molemmille Sauleille kävi samalla tavalla:

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        Korintossa, jossa Paavali tuon Saatanan enkelin sai alkoi Paavalin valehtelu.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa, jossa Paavali tuon Saatanan enkelin sai alkoi Paavalin valehtelu.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavalin kirjoituksista vain 20% saa tukea muualta Raamatusta ja 80% on silkkaa sepitelmää tuon Saatanan enkelin saamisen jälkeen kirjoitettua.
        Saatanan enkeli antoi Saulukselle nimen vähäinen eli Paavali.

        Usko kannattaakin perustaa Jumalan ja Jeesuksen ja VT:n enkeleiden lausuntoihin ja puheisiin, eikä Paavalin kirjoituksiin.


    • Anonyymi

      On tosi rasittavaa kun ei voi itse hankkia mitään, työttömänä olen ollut jo 45 vuotta, niin ei ole ihme, jos ei ole päässyt rikastumaan, kun työn siunaus muilutettiin mainutun ajan alussa.

      Voisitko kertoa enmmän itsestäsi?
      Ei kyllä kuulosta reilulta ,olla työttömänä 45v.
      Siunausta sinulle!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikki väitteet Paavalissa olleesta pistimestä ovat kuvittelua. Raamattu ei yksinkertaisesti sano sitä, mikä tuo pistin oli. Raamattu kieltää lisäämästä mitään Raamatun tekstiin. Älkää uskoko heitä, jotka muuttelevat Raamatun merkityksiä.

    • Anonyymi

      Raamattu sanoo iha selvästi, että Paavalin pistin oli Saatanan enkeli.

      Engl.King James käännöksen mukaan oikein Saatanan viestintuojaenkeli "The Messenger of Sathan".

      Saatanan enkeli on demonihenki, joka sai Paavalista uuden ruumiin. Korintossa.

      • Anonyymi

        Tämä profetia koskee Paavalia.

        Luuk. 11:24

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' [Matt. 12:43-45]

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä profetia koskee Paavalia.

        Luuk. 11:24

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' [Matt. 12:43-45]

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]

        7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä profetia koskee Paavalia.

        Luuk. 11:24

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' [Matt. 12:43-45]

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]

        2. Korinttolaiskirje 12:7-8
        "7. Etten näin suurenmoisten ilmestysten tähden ylpeilisi, minulle on annettu lihaani pistin, Saatanan lähettiläs (angelos), runtelemaan minua, etten ylpistyisi. 8. Tämän vuoksi olen kolme kertaa rukoillut Herraa, että se väistyisi minusta." (RK-käännös)

        ἄγγελος eli angelos eli sanansaattaja. Kyllä, enkeli = sanansaattaja. Tuossa ei sanota demoni, sillä demoni eli riivaaja on kreikankielessä eri sana (δαιμονίου eli daimoniu eli demoni).

        Kyse on Saatanan sanansaattajasta muttei itse Saatanasta. Mutta Raamattu ei missään muualla mainitse mitään tällaisesta Saatanan sanansaattajasta, joten me emme voi tietää mitä se tarkoittaa. Voi tietysti kuvitella, että Herran enkeli eli Herran sanansaattaja on enkeli, joka kertoo sitä, mitä Jumala on hänelle kerrottavaksi antanut. Samalla logiikalla voisi olla myös niin, että Saatanan sanansaattaja kertoo Paavalille mitä Saatana on hänelle kerrottavaksi antanut. Mutta tämä olisi kuvitelmaa. Sanoohan Paavali sanansaattajan olleen hänen LIHASSAAN. Miten ihmeessä tämä sopisi enkeliin tai ylipäänsä mihinkään olentoon?

        Jos tuntee Vanhan testamentin kaksi-jumaluus opetusta, niin tietää, että Herran enkeli tarkoitti Jumalaa itseään. Raamatussa on monta kohtaa, joissa samasta olennosta käytetään nimitystä Jahve ja Herran enkeli. Joskus myös Jahvesta puhuttaessa puhutaan myös miehestä tai pyhästä. Tämä ei ole kuvitelmaa vaan Raamatun puhdasta opetusta.

        Siksi, jos todella väittää Paavalilla olleen LIHASSAAN Saatanan sanansaattaja eli enkeli, pitäisi silloin myös käsittää, että Saatanan enkeli olisi sama kuin Saatana itse. Miten tämä oikeasti sopii Raamatun sanomaan? Ei mitenkään! Kuten sanottu, yksikään muu raamatunpaikka ei tunne Saatanan enkeliä tuossa merkityksessä. Lähettilään on siis tarkoitettava jotakin muuta mutta mitä, sitä tietoa ei ole neidän sukupolvillemme säilynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Korinttolaiskirje 12:7-8
        "7. Etten näin suurenmoisten ilmestysten tähden ylpeilisi, minulle on annettu lihaani pistin, Saatanan lähettiläs (angelos), runtelemaan minua, etten ylpistyisi. 8. Tämän vuoksi olen kolme kertaa rukoillut Herraa, että se väistyisi minusta." (RK-käännös)

        ἄγγελος eli angelos eli sanansaattaja. Kyllä, enkeli = sanansaattaja. Tuossa ei sanota demoni, sillä demoni eli riivaaja on kreikankielessä eri sana (δαιμονίου eli daimoniu eli demoni).

        Kyse on Saatanan sanansaattajasta muttei itse Saatanasta. Mutta Raamattu ei missään muualla mainitse mitään tällaisesta Saatanan sanansaattajasta, joten me emme voi tietää mitä se tarkoittaa. Voi tietysti kuvitella, että Herran enkeli eli Herran sanansaattaja on enkeli, joka kertoo sitä, mitä Jumala on hänelle kerrottavaksi antanut. Samalla logiikalla voisi olla myös niin, että Saatanan sanansaattaja kertoo Paavalille mitä Saatana on hänelle kerrottavaksi antanut. Mutta tämä olisi kuvitelmaa. Sanoohan Paavali sanansaattajan olleen hänen LIHASSAAN. Miten ihmeessä tämä sopisi enkeliin tai ylipäänsä mihinkään olentoon?

        Jos tuntee Vanhan testamentin kaksi-jumaluus opetusta, niin tietää, että Herran enkeli tarkoitti Jumalaa itseään. Raamatussa on monta kohtaa, joissa samasta olennosta käytetään nimitystä Jahve ja Herran enkeli. Joskus myös Jahvesta puhuttaessa puhutaan myös miehestä tai pyhästä. Tämä ei ole kuvitelmaa vaan Raamatun puhdasta opetusta.

        Siksi, jos todella väittää Paavalilla olleen LIHASSAAN Saatanan sanansaattaja eli enkeli, pitäisi silloin myös käsittää, että Saatanan enkeli olisi sama kuin Saatana itse. Miten tämä oikeasti sopii Raamatun sanomaan? Ei mitenkään! Kuten sanottu, yksikään muu raamatunpaikka ei tunne Saatanan enkeliä tuossa merkityksessä. Lähettilään on siis tarkoitettava jotakin muuta mutta mitä, sitä tietoa ei ole neidän sukupolvillemme säilynyt.

        Jos tuntee Vanhan testamentin kaksi-jumaluus opetusta, niin tietää,

        TULI KRISTUS VAPAHTAJA,JUMALAN POIKA !

        Älkää koskaan aliarvioiko Jumalan poikaa,sillä hän on voittanut maailman !
        Hän voitti kuoleman ja elää!


    • Anonyymi

      Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään hellareiden klossaliaa.

      Paavalissa oli Saatanan enkeli, joka on henkiolento ja tarvii asumukseen ihmisen.

      2. Kor. 12:7

      Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]

      • Anonyymi

        Paavalissa oli Saatanan enkeli, joka on henkiolento ja tarvii asumukseen ihmisen.

        Tällein kun katon ulkopuolisena,olette todella tyhmiä lahkolaisia..Hyi vittu että inhoon teitä..
        Pitääkö pestä munat ilta aamenen jälkeen vai mitä tehdä?
        Kolme kuperkeikkaa ja nukkumaan.
        Miten te ette ymmärrä...

        Olemmeko tulleet tänne kuolemaan elämää varten vai onko meidät tehty elämää varten elämään?
        Kaikkia just ahdistavia saarnapaskoja potkisin perseelle,koska te olette ahdistavia pahan ihmisiä..Te,ette ymmärrä Jumalan tarkoitusta..
        Eläkää te pelossa,eläkää mutta loiko Jumala teidät elämään pelossa..?


    • Anonyymi

      Paha henki on henkilento, jolta puuttuu fyysinen ruumis. Siksi se menee ihmisen sieluun.
      Paavali alkoi hurmostella ja valehdella, eikä pitänyt sitä erityisen pahan syntinä.

      Matt. 12:44

      Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

      Luuk. 11:24

      Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

      • Anonyymi

        Pyhä Henki ja pahan henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Raamatun kertomuksia ei pidä kaunistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ja pahan henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Raamatun kertomuksia ei pidä kaunistella.

        Luterilainen valhejuutalainen sodomia-Parhamin fani, paha henki näyttää olevan sinulle erityisen rakas ja tuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ja pahan henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Raamatun kertomuksia ei pidä kaunistella.

        Pitäisi ymmärtää edes sen verran näitä asioita, että:

        On 2 eri tapausta kokonaan.

        1) Ihmisen sisällä on paha henki, joka on vallalla.

        2) Ja kuten Paavalin tapauksessa, paha henki kiusasi LIHAA, eikä todellakaan ollut Paavalin sisällä.

        Luullakseni oli kyse jostain sairaudesta ja sen vaikutuksista.

        Siis Paavalilla oli varmasti Pyhä Henki, eikä silloin pahalla hengellä ole mitään asiaa Paavalin sisälle, sillä ei paha henki tule Jumalan temppeliin, sillä Jumala on väkevämpi.

        Uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla pahaa henkeä / pahoja henkiä, se on mahdottomuus, kuten Kuningas Saulin tapaus kertoo, eli hänen tapauksessaan Pyhä Henki lähti Saulista ja paha henki tuli tilalle !

        Mutta Paavalissa ei todellakaan ollut mitään pahaa henkeä, vaikka tämä yksi totuuden vääristelijä ja valheiden levittäjä niin yrittää täällä väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ymmärtää edes sen verran näitä asioita, että:

        On 2 eri tapausta kokonaan.

        1) Ihmisen sisällä on paha henki, joka on vallalla.

        2) Ja kuten Paavalin tapauksessa, paha henki kiusasi LIHAA, eikä todellakaan ollut Paavalin sisällä.

        Luullakseni oli kyse jostain sairaudesta ja sen vaikutuksista.

        Siis Paavalilla oli varmasti Pyhä Henki, eikä silloin pahalla hengellä ole mitään asiaa Paavalin sisälle, sillä ei paha henki tule Jumalan temppeliin, sillä Jumala on väkevämpi.

        Uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla pahaa henkeä / pahoja henkiä, se on mahdottomuus, kuten Kuningas Saulin tapaus kertoo, eli hänen tapauksessaan Pyhä Henki lähti Saulista ja paha henki tuli tilalle !

        Mutta Paavalissa ei todellakaan ollut mitään pahaa henkeä, vaikka tämä yksi totuuden vääristelijä ja valheiden levittäjä niin yrittää täällä väittää.

        Lisään vielä sen, että kun Paavalin julistamat Totuudet paljastavat tämän täällä vaikuttavan vääristelijän valheet valheiksi, niin tämä raukka ja reppana totuuden vääristelijä onkin päättänyt tehdä Paavalista valehtelijan ja iivatun.

        Aivan samoin siis, kuin totuuden vääristelijät ja valehtelijat toimivat jo Jeesuksenkin kohdalla!

        Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

        Joh. 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

        Eli ihan sama vanha kikka, eli :

        Saarn. 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.


        Matt. 10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ymmärtää edes sen verran näitä asioita, että:

        On 2 eri tapausta kokonaan.

        1) Ihmisen sisällä on paha henki, joka on vallalla.

        2) Ja kuten Paavalin tapauksessa, paha henki kiusasi LIHAA, eikä todellakaan ollut Paavalin sisällä.

        Luullakseni oli kyse jostain sairaudesta ja sen vaikutuksista.

        Siis Paavalilla oli varmasti Pyhä Henki, eikä silloin pahalla hengellä ole mitään asiaa Paavalin sisälle, sillä ei paha henki tule Jumalan temppeliin, sillä Jumala on väkevämpi.

        Uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla pahaa henkeä / pahoja henkiä, se on mahdottomuus, kuten Kuningas Saulin tapaus kertoo, eli hänen tapauksessaan Pyhä Henki lähti Saulista ja paha henki tuli tilalle !

        Mutta Paavalissa ei todellakaan ollut mitään pahaa henkeä, vaikka tämä yksi totuuden vääristelijä ja valheiden levittäjä niin yrittää täällä väittää.

        Aloitus on jo harhautusta sanoa vain "pistin" ja "liha".

        Helluntaisten tapa eksyttää on juuri kiinnittää katse ja huomio vain näkyviin asioihin.

        Jakeen tärkein asiahan on, että Paavali sai "SAATANAN ENKELIN"

        Enl.James King- version mukaan kyse oli Saatanan viestinvälittäjästä.

        "The Messenger of Sathan" -niminen demonihenki.

        ei siis mistään pelkästä puisesta pistimestä Paavalin pakaralihaksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on jo harhautusta sanoa vain "pistin" ja "liha".

        Helluntaisten tapa eksyttää on juuri kiinnittää katse ja huomio vain näkyviin asioihin.

        Jakeen tärkein asiahan on, että Paavali sai "SAATANAN ENKELIN"

        Enl.James King- version mukaan kyse oli Saatanan viestinvälittäjästä.

        "The Messenger of Sathan" -niminen demonihenki.

        ei siis mistään pelkästä puisesta pistimestä Paavalin pakaralihaksessa

        Korintossa Paavali alkoi puhua sekavilla hurmoskielillä jota selitti milloin mitenkin.
        Ensin sanoi puhuvansa salaisuuksia taivaan kanssa, mutta sitten muuti kertomustaan ja sanoi, että kyse onkin pelkästä molotuksesta eli glossolaliasta.

        Lisäksi Paavali alkoi valehtelemaan tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes kovin pahan asiana.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Jumala veti ensin oman Henkensä pois Paavalista Korintossa ja lähetti tilale Saatanan enkelin, joka on henkiolento. Paavalin uusi henkiopas.

        Sekä kuningas Saulin että Saulus Tarsolaisen eli Paavalin kohtalo oli ihan samanlainen.

        Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa Paavali alkoi puhua sekavilla hurmoskielillä jota selitti milloin mitenkin.
        Ensin sanoi puhuvansa salaisuuksia taivaan kanssa, mutta sitten muuti kertomustaan ja sanoi, että kyse onkin pelkästä molotuksesta eli glossolaliasta.

        Lisäksi Paavali alkoi valehtelemaan tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes kovin pahan asiana.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Jumala veti ensin oman Henkensä pois Paavalista Korintossa ja lähetti tilale Saatanan enkelin, joka on henkiolento. Paavalin uusi henkiopas.

        Sekä kuningas Saulin että Saulus Tarsolaisen eli Paavalin kohtalo oli ihan samanlainen.

        Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Sodomia-Parham luterilainen, sinulla on siis "The Messenger of Sathan" -niminen demonihenki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomia-Parham luterilainen, sinulla on siis "The Messenger of Sathan" -niminen demonihenki.

        Chaarles Fox Parham on helluntailiikkeen perustaja ja keksijä ja sen oppien vahvistaja. Mies oli vapaamuurari,joka otti avukseen palvelukseen mustan pojan William Saymouren, joka piti rukoillessaan päässään pahvilaatikkoa.

        Parham vietiin vankilaan ja hän sai syytteen sodomiasta.


    • Anonyymi

      Kyllä on Pyhän Hengen pilkkaa väittää, että Parhamissa oli vain paha liha, mutta henki oli Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        Parhami ei ollut koskaa kristitty.


    • Anonyymi

      Silloin kun ihmisessä on Totuuden Henki, niin ei hän valehtele isoissa eikä pienissä asioissa.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        Totuuden Henki ei puolusta valhetta.

        Valheen henki puolustaa valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden Henki ei puolusta valhetta.

        Valheen henki puolustaa valhetta.

        Taas vääntelee kieroon kirjoituksia täysin ymmärtämätön ihminen, jolla Pyhää Henkeä ei ole !


    • Anonyymi

      Hellarit on kuin tuuliviirejä selityksissään.

      Paavalin kohdalla "liha" on pelkkää ulkoista lihaa, vaikka siinä puhutaan mielestä eli ylpeyden synnistä, joka mainitaan Saatanan enkelin yhteydessä.
      Paavali oli murhamies ja Raamatun mukaan yhdessäkään murhamiehessä ei ole ikuista elämää, joka hänessä pysyisi loppuun asti.

      Mutta kasteen yhteydessä hellariopin liha taroittaakin syntiä, eikä ulkoista lihan epäpuhtautta, josta Juutalaisten rituuaalipesuissa oli kysymys.

      Helluntailaiset yrittävät kaikella valheen voimalla kumota, että kaste ja ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

      Jeesuksen ainoa syy tulla maan päälle ja olla läsnä on juuri ihmisen syntiongelma.

      • Anonyymi

        Olet umpisokea ja totaalisen pihalla oppeinesi ja selityksinesi !

        Et käsitä mitään näköjään ja väännät kaiken kieroon, ihan kuten Sana oikein sinusta todistaa:

        2. Piet. 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet umpisokea ja totaalisen pihalla oppeinesi ja selityksinesi !

        Et käsitä mitään näköjään ja väännät kaiken kieroon, ihan kuten Sana oikein sinusta todistaa:

        2. Piet. 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Paavalin elämä muuttui kun Jumala veti oman Henkensä hänestä pois ja antoi tilalle Saatanan enkelin, The Messenger of Sathan" nimisen demonin, "mesettäjän"

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, joka minussa ASUU.

        Room. 7:19

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä PAHAA, mitä en tahdo.

        Joh. 3:20

        Se, joka tekee PAHAA kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin elämä muuttui kun Jumala veti oman Henkensä hänestä pois ja antoi tilalle Saatanan enkelin, The Messenger of Sathan" nimisen demonin, "mesettäjän"

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, joka minussa ASUU.

        Room. 7:19

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä PAHAA, mitä en tahdo.

        Joh. 3:20

        Se, joka tekee PAHAA kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Pelkästään Paavalin puheisiin ei kannata autuuttaa rakentaa.

        Johannes on se henkilö, joka säilytti oikean ylösnousemususkon loppuun asti ja siksi muu seurakunta karkotti hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle.

        Vain Johannekselle Jumala uskoi tulevaisuuden suunnitelmansa eli Ilmestyskirjan, koska vain Johannes silloin oli elää siihen arvollinen ja luottamuksen arvoinen.

        Koko alkuseurakunta hajosi omiin riitoihinsa jo v. 70 jKr.

        Jumalan työn kestävä tekijä on Katolinen kirkko, jossa on yksi seurakunta, yksi usko, yksi kaste ja yksi lauma, jonka kirkonkirjoja pidetään taivaassa ja vain Jeesus on sen yhden seurakunnan Hyvä Paimen. Ei kukaan maan päällä asuva ihminen.
        Palkkapaimen ei ole oikea paimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin elämä muuttui kun Jumala veti oman Henkensä hänestä pois ja antoi tilalle Saatanan enkelin, The Messenger of Sathan" nimisen demonin, "mesettäjän"

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, joka minussa ASUU.

        Room. 7:19

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä PAHAA, mitä en tahdo.

        Joh. 3:20

        Se, joka tekee PAHAA kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Väität siis niin, että Pietarikin eksytettiin ja hyväksyi valheet ?

        Oletko ihan tosissasi ?

        Siis Pietarin kirje !

        2. Piet. 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan yhdessäkään murhamiehessä ei ole ikuista elämää, vaikka tulisi uskoon välillä, mutta menettää ikuisen elämän jossain vaiheessa, sanoo Jeesus.

      1. Joh. 3:15

      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

      Paholaiselle syntyy laillinen oikeus saada murhamies itselleen.

      • Anonyymi

        Mooses murhasi Egyptiläisen vartijan.

        Mooses ei päässyt luvattuun maahan. Ja heti kun Mooses kuoli, tuli Paholainen vaatimaan hänen ruumistaankin itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses murhasi Egyptiläisen vartijan.

        Mooses ei päässyt luvattuun maahan. Ja heti kun Mooses kuoli, tuli Paholainen vaatimaan hänen ruumistaankin itselleen.

        Juud. 9

        Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juud. 9

        Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

        Enkelit eivät asu ihmisissä. Sodomia-kääkkäkään, vaikka on pimeyden lähettiläs, ei voi päästä toisen ihmisen sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit eivät asu ihmisissä. Sodomia-kääkkäkään, vaikka on pimeyden lähettiläs, ei voi päästä toisen ihmisen sisään.

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Jumalan enkelitt asuu taivaassa.

        Paholaisen enkelit eli demonit on maan päällä henkinä ja ne nimenomaa menee ihmisen sisälle asumaan. Ensimmäiseksi ne ottaa haltuunsa ihmisen äänielimet ja alkvat molista epämääristä hurmoskieltä toisilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Jumalan enkelitt asuu taivaassa.

        Paholaisen enkelit eli demonit on maan päällä henkinä ja ne nimenomaa menee ihmisen sisälle asumaan. Ensimmäiseksi ne ottaa haltuunsa ihmisen äänielimet ja alkvat molista epämääristä hurmoskieltä toisilleen.

        Paholaisen demoni henget puhuu ihmisen äänielimien kautta uskonlahkoissa kun ne valehtelee ihmiselle kaikenlaista.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Hengen puhe pitää keskeyttää ja kysyä siltä käskevällä äänellä: Mikä on nyt minun kauttanisi hurmoskieliä puhuva henki sinun nimesi?

        Luuk. 8:30

        Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paholaisen demoni henget puhuu ihmisen äänielimien kautta uskonlahkoissa kun ne valehtelee ihmiselle kaikenlaista.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Hengen puhe pitää keskeyttää ja kysyä siltä käskevällä äänellä: Mikä on nyt minun kauttanisi hurmoskieliä puhuva henki sinun nimesi?

        Luuk. 8:30

        Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.

        Saatanan enkeli oli mennyt tähän tyttöön ja se tunsi ja tunnusti Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi ja messiaaksi.

        Ap. t. 16:17

        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli oli mennyt tähän tyttöön ja se tunsi ja tunnusti Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi ja messiaaksi.

        Ap. t. 16:17

        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

        Eksytys on väkevä, koska se on sekoitus totta ja valhetta.

        Valhe kun nielaistaan helposti kahden totuuden välissä.

        Paavalin kirjoitusten suhteen pitää olla erityisen varovainen ja tutkia onko niille väitteille perusteita muualla Raamatussa. Jos ei ole niin ne kannattaa siirtää sivuun.

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Helluntailaiset muuttavat joka jakeen perään ajatuksen muotoa, tuonkin sanonnan "ottaa sanan vastaan" tarkoittavan uskoontuloa, vaikka siitä ei ole kysymys.


    • Anonyymi

      Käänyttäjillä on jatkuva eksytys mielessä käännyttää ihminen ajattelemaan ja uskomaan ihan samalla tavalla kanssaan. He puhuvat, että vain heillä on oikea usko ja oikeat tulkinnat siellä lahkossa. Kaikki muut ovat väärässä.

      Käännyttämisen kohde on aikuinen ja se tapahtuu yksitellen, kohde on yleensä heikoin yksilö laumasta, jolla on puutteelliset tiedot Raamatussa ja jokin henkilökohtainen kriisitilanne menossa elämässä paljon ongelmia, johon luvataan yksinkertaista ratkaisua kaikkiin ongelmiin yhdellä kertaa kun lähtee mukaan lahkoon ja hyväksyy sen opit ja rituaalit omakseen.

      Matt. 23:15

      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

      • Anonyymi

        Yleensä lahkoon houkutellaan ensin vaimo, joka sitten tuo miehensä perässä.

        Nainen katsoo, että lahkossa on kaunis ja ihana puu ja sen hedelmä antaa sitä viisautta ja ymmärrystä henellisistä asioista ja hän maistaa sitä ja pyytää miestäänkin maistamaan saman lahkopuun hedelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä lahkoon houkutellaan ensin vaimo, joka sitten tuo miehensä perässä.

        Nainen katsoo, että lahkossa on kaunis ja ihana puu ja sen hedelmä antaa sitä viisautta ja ymmärrystä henellisistä asioista ja hän maistaa sitä ja pyytää miestäänkin maistamaan saman lahkopuun hedelmää.

        Eli nainen on houkutellut miehet lutherilaisuuteen ?

        Siis lutherilaisuus ortodoksisuus ja katolilaisuus ovat lahkolaisuutta puhtaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nainen on houkutellut miehet lutherilaisuuteen ?

        Siis lutherilaisuus ortodoksisuus ja katolilaisuus ovat lahkolaisuutta puhtaimmillaan.

        Kristilliset Kirkot on Kirkkoja, Kyriake=Kristuksen ruumiiseen kastetut, Herran omat.

        Lahkot on kristinuskosta erkaantuneita, erioppisia uususkontoja, uskonyhdistyksiä ja uskonkultteja, kuten helluntailaisuus. Jokaiselle jotakin tyyliin perustettuja.

        Pahoja harhaoppisia lahkoja, joita pahat miehet ja naiset Amerikassa perusti 100 v. sitten.

        Charles Fox Parham ja William Symour perusti helluntialaisuuden uskkonkultin Amerikassa.
        Suomeen sitä uskonmuotoa alettiin tuoda 1920-luvulla kun eräs Gerhard Olsen-Smidt niminen miehimys perusti tänne 40 seurakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristilliset Kirkot on Kirkkoja, Kyriake=Kristuksen ruumiiseen kastetut, Herran omat.

        Lahkot on kristinuskosta erkaantuneita, erioppisia uususkontoja, uskonyhdistyksiä ja uskonkultteja, kuten helluntailaisuus. Jokaiselle jotakin tyyliin perustettuja.

        Pahoja harhaoppisia lahkoja, joita pahat miehet ja naiset Amerikassa perusti 100 v. sitten.

        Charles Fox Parham ja William Symour perusti helluntialaisuuden uskkonkultin Amerikassa.
        Suomeen sitä uskonmuotoa alettiin tuoda 1920-luvulla kun eräs Gerhard Olsen-Smidt niminen miehimys perusti tänne 40 seurakuntaa.

        Sodoma-Parham, uskonkulttisi ja lahkosi perustaja on tässä: vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        Ilm. Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Lutherin opit ovat olleet perusta kymmeniä miljoonien ihmisten murhaamiseen.


    • Anonyymi

      Paavali voi olla karsinassa ja pitää turpansa kiinni,ei kiinnosta !
      Hän ei ole ja ei tule !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe