Miksi ihminen kuolee?

On se niin väärin

Vaikka eläisi kuten lääkärit määräävät, söisi terveellisesti, liikkuisi paljon, ei polttaisi tupakkaa, alkoholin käyttö kohtuullista, mikään ei auta, kuolo tulee, miksi?! Tai luulisi että sitä eläisi paljon päälle sata vuotiaaksi kun kerran elää niin terveellisesti.

Eikä siitä ole edes mitään takeita että eläisi vanhaksi jos tekee niin kuin lääkäri määrää. Onhan niitä juoppoja jotka polttaa ja elävät 80 vuotiaiksi tai vanhemmiksi. Terveellisesti elänyt saa viiskymppisenä sydänkohtauksen lenkkipolulla, kyllä silloin vmahtaa harmittaa kun tietää että "tämä nyt sitten oli tässä vaikka kuinka olen tehnyt niin kuin on neuvottu..."

91

1904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeet

      Minkälaisia ohjeet sitten olivatkaan?

    • Aivan sama
      • tietoa teillekin

        ehe,ei muuten ole alkuunkaan juicen keksimä sanonta. sata vuotta vanhempi jota leskinen lainaili, kuten paljon muutakin lainaillaan yleisesti omiin nimiin


    • Joise tiesi tämän

      No harvapa täältä hengissä selviää..

      • subutti

        mulla on jo monta entistä elämää takana
        olin ensimmäisenä Cristoffer Kolumbuksena ja löydettiin amerikka
        Sitten olin leonardo vinci
        sitten Pietari suuri
        sitten olin Stalin ja nyt olen stub


      • suodatan
        subutti kirjoitti:

        mulla on jo monta entistä elämää takana
        olin ensimmäisenä Cristoffer Kolumbuksena ja löydettiin amerikka
        Sitten olin leonardo vinci
        sitten Pietari suuri
        sitten olin Stalin ja nyt olen stub

        kiirettä on pitänyt, mutta ei nyt noista voi suurmieheksi laskea kuin da vincin, mutta miten joukossa ei ole yhtään naista tai vaikkapa muurahainen tai sislivo? kummallinen suodatin semmoinen..


      • Kansalainen

        Mikään ei ole ikuista! :)


    • Exembolikko

      Tärkeämpää on kuunnella itseään eikä lääkäriä.

      Minä olisin jo kaksi kertaa kuollut, jos olisin tyytynyt siihen mitä lääkärit sanoo.
      Oma järjen käyttö ei ple kiellettyä. Valitettavasti lääkäri kuntamme ei kuuntele potilasta. Kyllä massamme lääketiede on hyvällä tasolla,mutta potilaan ja sairauden väliltä puuttuu jotain . Se on ammattitaito hoitaa ja kuunnella potilasta.

      Meillä on paljon perinnöllisiä sairauksia. Sydän ja verisuonisairauksiin kuollaan usein juuri 50 tienoilla. Nämä taudit tosiaan olisi hoidettavissa nykytieteellä,mutta sitä pitäisi osata myös käyttää.

    • Jumala on säätänyt

      Kun ihminen lankesi syntiin, niin hänen on kuoltava, jotta saisi Kristuksessa uuden madollisuuden.

      Vedenpaisumuksen jälkeen annettiin maksimiraja, johon nykyinen tide on myös päätynyt. Ihmissolun mitokontriot menettävät voimansa 120 vuoteen mennessä (luin jostain tieteen julkaisusta).
      Ihmiselle annettiin 120 vuotta

      ”Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa 120 vuotta.” – 1. Mooseksen kirja 6:3

      • Aku Ankka > jumala

        Mistä näitä pöljiä uskovaisia oikein sikiää?


      • nauraa
        Aku Ankka > jumala kirjoitti:

        Mistä näitä pöljiä uskovaisia oikein sikiää?

        Pyhästä hengestä.


      • tietoa teillekin

        Tiedoksesi: ns.vedenpaisumus aiheutui santorinin saaren "pikpankista", joka aiheutti helv...hmm valtavan hyökyallon sinne teidän paremman väenkin maille..:) mm. ekyptiin.


    • Nauttikaa elämästä

      Mitään takeita ei ole joten kannattaa syödä, juoda ja naida niin paljon kuin vain ehtii. Huomenna voi olla jo ruumishuoneella!

      • Olen melkoisen

        varma että voisimme lyödä kossupullosta vetoa ettemme kumpikaan ole vielä huomenna siellä. Jos häviän vetoni joutumalla sinne itse niin saat nauttia puolestani voittomaljan ja jos häviän siten että sinä olet siellä, suostun kärsimään menetyksen nahoissani koska et vetoasi kykene maksamaan. Sopiiko?


    • tghrth

      MATKA VALON LÄPI JA TAKAISIN

      Mellen-Thomas Benedictin kuoleman lähikokemustarina

      http://www.adonai.fi/185

      Kuolemassa ei ole mitään pelättävää, elämme monta kertaa eikä tämä elämä ole ensimmäisemme.
      Raamatulla päähän lyövät uskovaiset trollaavat täälläkin , älä pelästy.

      • älä nyt sinäkin

        "Kuolemassa ei ole mitään pelättävää, elämme monta kertaa eikä tämä elämä ole ensimmäisemme.
        Raamatulla päähän lyövät uskovaiset trollaavat täälläkin , älä pelästy"

        New Age-hihujen trollailu ei ole yhtään tervetulleempaa.


    • Löytänyt

      Kaikella sitä ihmisiä huijataan. Itse pääpiru tekeytyy valkeuden enkeliksi ja rakkauden kaapuun johtaakseen ihmiset kadotukseen.
      Lue ensin Raamattua ja löydät totuuden.

    • Kalle 427v.

      Eläinkokeita on jo tehty yhden geenin deaktivoimiseksi ja se pysäyttäisi vanhenemisen. En tiedä sitten onko siitä iloa jos elät 200 - 500 vuotiaaksi. Niinhän ne elivät jo aikoinaankin raamatun mukaankin ties kuinka vanhoiksi. Kaikki uskikset tietysti tietävät asian jo entuudestaan.

      • kyllä asia tiedetään

        Ennen vedenpaisumusta elettiin melkein 1000-vuotiaiksi. Jumala rajasi kuitenkin Nooan jälkeen maksimi-iäksi 120 vuotta ja Psalmin 90:n mukaan se on keskimäärin 70 - 80 vuotta. Ja niin se käytännössä onkin.


      • Eläkeläinen
        kyllä asia tiedetään kirjoitti:

        Ennen vedenpaisumusta elettiin melkein 1000-vuotiaiksi. Jumala rajasi kuitenkin Nooan jälkeen maksimi-iäksi 120 vuotta ja Psalmin 90:n mukaan se on keskimäärin 70 - 80 vuotta. Ja niin se käytännössä onkin.

        kyllä asia tiedetään
        Hoh,Hoh,Hoo hölinöitäs elettiin melkein 1000-vuotiaiksi. Onneksi ei mulla olis vielä eläkepäiviä jäljellä 930 vuotta . Rupeaisi varmaan ottamaan päähän


      • Varmaan joo
        Eläkeläinen kirjoitti:

        kyllä asia tiedetään
        Hoh,Hoh,Hoo hölinöitäs elettiin melkein 1000-vuotiaiksi. Onneksi ei mulla olis vielä eläkepäiviä jäljellä 930 vuotta . Rupeaisi varmaan ottamaan päähän

        ottaisikin päähän olla täällä 930 vuotta keskellä näitä sotia ja nälänhätiä sun muita. Mutta mietipäs sitä millaista olisi elää ikuisesti täydelliseksi ennallistettuna ihmisenä? Kuolemahan tuli keskuuteemme ihmisen tottelemattomuudesta. Paratiisin keskellä oli puu, jota ei myrkyllisyytensä vuoksi olisi saanut ottaa. Mitä tekivät ensimmäiset ihmiset? Ottivat ja kas perskulee, kuolemahan heidätkin korjasi.

        Ai miksi myrkyllinen puu keskellä paratiisia? Voitko ajatella että asiaa siltä kannalta että nykyinen tiede ja tietämys on kyennyt epätäydellisyydessäänkin kehittämään erilaisia lääkeaineita kaikenlaisia sairauksia ja muita vastaan. Ehkä siksi, ehkä jostain muusta syystä.


    • olette väärässä

      Älkää trollatko tällä palstalla vaan menkää sinne uskontopalstalle ja pysykää siellä !

      • zsdghsjdk

        Kun me siirryymme viidenteen ulottuvuuteen ihmiskuntana, elinikä taas kasvaa.


      • kyllä kiinnostaa
        zsdghsjdk kirjoitti:

        Kun me siirryymme viidenteen ulottuvuuteen ihmiskuntana, elinikä taas kasvaa.

        Kerro lisää tuosta viidennestä ulottuvuudesta.


      • se löytyy
        kyllä kiinnostaa kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta viidennestä ulottuvuudesta.

        Voihan sitä kuvailla jollakin "viidennellä ulottuvuudella", mutta saattaa joutua New age- sekasotkuihin. Kyllä Pyhä Raamattu on opas tuohon ulottuvuuteen.


      • ei kuolema ole .
        se löytyy kirjoitti:

        Voihan sitä kuvailla jollakin "viidennellä ulottuvuudella", mutta saattaa joutua New age- sekasotkuihin. Kyllä Pyhä Raamattu on opas tuohon ulottuvuuteen.

        https://www.youtube.com/watch?v=cPCJmJsl1Js


      • Kysymys kuolemasta on automaattisesti sekä tieteellinen, että uskonnollinen, joten uskonnolliset kannanotot eivät tässä ole aivan asiattomia, joskin tämän keskustelun alkuperäinen kysymys tarkoittanee ensisijaisesti biologista näkökulmaa.


      • zsdghsjdk
        kyllä kiinnostaa kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta viidennestä ulottuvuudesta.

        http://www.adonai.fi/1695

        Tuosta saat asiasta lisää tietoa, ole hyvä.


    • make,mietiskeliä

      niin se on vaan että ensiksi ihminen käveli maassa pannukakulla ja pelkäs että kun kävelee reunalle tipahtaa alas,sitten kuvittelimme olevamme maailmankaikkeuden keskus aurinko ja planeetat kiertää maata ja sitten kas kummaa olikin niin että maa ja muut planeetat kiertääkin aurinkoa ja sen jälkeen näkyvä tähtitaivas olikin koko kaikkeus mutta sitten huomasimme asuvammekin vain yhdessä linnunradassa miljoonien muiden aurinkojen ja muiden taivaankappaleiden kera ja kas kummaa sitten huomasimme että linnunratamme onkin miljoonissa linnunrata joukoissa,näin se on paisunut tietämys tähän saakka ja jokaisella on aikansa ihmisellä korkeintaan sata vuotta maapallo yli 4 miljaardia ja galaksit noin 10 miljaardia vuotta eli mikään ei ole täälä ikuisesti lopulta maailmankaikkeus sammuu kokonaan miljaardien vuosien päästä,sitten täälä vallitsee luultavasti tyhjyys ellei tule sitten uutta alkuräjähdystä ja kaikki alkais alusta.

      • se on tärkeää

        Ei tässä mitään pannukakkuja paistella tai se aika menee ohi. Elämä ei pääty kuolemaan.


      • todisteita, kiitos!
        se on tärkeää kirjoitti:

        Ei tässä mitään pannukakkuja paistella tai se aika menee ohi. Elämä ei pääty kuolemaan.

        Onko sinulla jotain todisteita, jotka antaisivat pienintäkään syytä epäillä, että elämä ei pääty kuolemaan? Yhtä ainoaa syytä en ole ikinä kuullut tarjottavan, jotenka on oletettava, että kuolema on elämän loppu.


      • Älä unhoita
        todisteita, kiitos! kirjoitti:

        Onko sinulla jotain todisteita, jotka antaisivat pienintäkään syytä epäillä, että elämä ei pääty kuolemaan? Yhtä ainoaa syytä en ole ikinä kuullut tarjottavan, jotenka on oletettava, että kuolema on elämän loppu.

        ylösnousemustoivoa. Se koittaa sekä vanhurskaille että epävanhurskaille.


    • kGK*Dk

      Kaikki koneet kuluu loppuun jossain vaiheessa niin ihminenkin.Sukupuoli, perimä ja ikä ovat asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Omilla valinnoillaan voi vaikuttaa joihinkin perimässä olevien sairauksien puhkeamiseen. On kuitenkin useita rappeuttavia sairauksia, joiden puhkeamista ei voi estää.Tärkeintä pitkän elämän toteutumisen odottamisen sijaan olisi elää tässä päivässä kohtuudella syöden ja liikkuen. Löytää sellainen liikuntamuoto, mikä tuo iloa ja samalla ylläpitää kuntoa. Elää.

      • Kokonaisen koneen loppuun kuluminen ei ole väistämätöntä, ainoastaan yksittäiset osat kuluvat loppuun, ja niitä voi vaihtaa. Jos kone on ensimmäisen kerran pystytty valmistamaan, niin sen kaikki osat on pystytty valmistamaan, ja on mahdollista vaihtaa yksitellen koneen kaikki osat sitä mukaa, kuin ne kuluvat.

        Biologiset solut sisältävät paljon osia ja koneita, ja ne pystyvät itse valmistamaan kaiken sen, mistä ne koostuvat. Jos ihmisen vanhuudenkuolema todella olisi looginen väistämättömyys, niin lapset kuolisivat vanhuuteen samaan aikaan, kuin vanhempansa, ja ihmiskunta katoaisi lopullisesti. Ihmisen solut joko vanhenevat tahallaan, tai eivät osaa pysyä nuorina, mutta ne tekevät poikkeuksen, kun ne aloittavat uuden ihmisyksilön rakentamisen.

        Vanhuudenkuoleman välttämisessä on kysymys selviytymisestä. Kuolema ei ole etu, vaan vika. Evoluution näkökulmasta: jos kaikkien lasten geenit ovat sattuneet muuttumaan huonommiksi, on edullisinta, että lasten sijaan vanhemmat jatkavat elämää. Arvon näkökulmasta: aikuisella ihmisellä on hankittua ymmärrystä ja täysikasvuisuuteen kuuluvaa työkykyä, jotka puuttuvat lapselta. Miellyttävyyden näkökulmasta: jos joku loogisesti ajatteleva ei arvosta eloon jäämistä, hän varmaankin jo suunnittelee itsemurhaa.

        Ajan määrä suoraan ei tee rajatonta elinikää epämiellyttäväksi, vaan inhottavuus tulee joidenkin ihmisten olettamista aikaan liittyvistä ilmiöistä, joita ei välttämättä tule. Vanhuudenkuoleman välttäminen ei ole kuoleman mahdollisuuden menettämistä, vaan vapaus valita ja vapaus lykätä valitsemista.


    • kjkjkjkjkjkjkjk

      POHI! jos ei kuolis ensinkää.. nykyää, vaik kuollaan, väestöräjähys totaalinen!

      pelkästään se, ku elinajanodote kasvaa, tulee pahentaan entisestään pallon väestöräjähystä!

      lekurit koittaa väkisi pitää kuolevia "hengissä".. järkee?

    • fdsafdsa

      Ihmisillä kuten useimmilla muillakin eläimillä on elimistössään mekanismi, joka estää soluja uusiutumasta loputtomiin. Hailla tätä mekanismia ei ole, ja ne kuolevatkin vain sairauksiin tai onnettomuuksiin, eivät ikinä korkeaan ikään, koska niiden elimistö "uusiutuu" loputtomasti.

      Laboratoriokokeissa tämän ikääntymismekanismi on saatu pysäytettyä (muistaakseni hiirillä), mutta sivutuotteena on aina ollut syöpäkasvainten raju lisääntyminen.

    • Asere

      Ihminen ei oikeastaan elä lainkaan. Meillä on vain kuvitelma siitä eli koko roska, jota elämäksi kutsutaan, on virtuaalista elokuvavirtaa. Mielikuvitusta avaruudessa.

      • kysynvaan

        Olisiko syytä säätää lääkitys kohdalleen?


    • mun nimmari tässä

      Elämä on kuolemaan johtava tauti.

      Kuolemaan johtavia tekijöitä on muuten tutkittu ja muutettu ihan numeroiksi. Todella mielenkiintoista, kannattaa vilkaista. Tupakointi ja alkoholi ovat melko pieniä tekijöitä pieni määrä alkoholia jopa pidentää elämää kuin jos ei käytä yhtään.

      • absolutman

    • Jumalan lapsi

      Mitokondriot on tietääkseni solujen sisimpi osa, joka vaikuttaa proteiinin toimintaan lihaksissa. Jos nuo mitokondriot sais elämään pitempään, voisko ihminen elääkin pidempään?
      Kaikille minäkin toivotan Jumalan siunausta ja pitkää ikää. Ottakaa Jeesus vastaan niin pääsette Taivaaseen, ettekä joudu Helvettiin.

    • IKUINEN ELÄMÄ

      Kuolema on pelkkä illuusio! :) Älä siis turhaan murehdi sitä..

      Vaikka rakastankin elämää ja olen vielä nuori, kuolisin silti mielelläni milloin vain, koska tiedän mikä elämä "tuolla puolen" odottaa. Se on sanoinkuvaamatonta, olen kokenut välähdyksiä siitä.. Ja tiedän, että olen ollut siellä monta, monta kertaa aikaisemminkin.

      Olemme ikuisia sieluja, ja fyysinen keho on meille pelkkä kulkuväline.

      • IKUINEN ELÄMÄ

      • itse piru
        IKUINEN ELÄMÄ kirjoitti:

        P.S. Suosittelen lämpimästi katsomaan tämän dokumentin!

        https://www.youtube.com/watch?v=m__r-XvNYes

        En usko, että suosittelet "lämpimästi" vaan kyseessä on teillä uskiksilla AINA jokin taka-ajatus esim. omaisuuden nyysimisestä heikommilta.


      • IKUINEN ELÄMÄ
        itse piru kirjoitti:

        En usko, että suosittelet "lämpimästi" vaan kyseessä on teillä uskiksilla AINA jokin taka-ajatus esim. omaisuuden nyysimisestä heikommilta.

        Mitä helvettiä :DD
        "Uskiksilla"? Tiedoksi vaan että en usko yhtään mihinkään, vaan tiedän omasta kokemuksesta mikä on totta ja mikä ei. Sekin tiedoksi, että kuolemanjälkeisestä elämästä on olemassa ihan oikeita todisteita, ja niitä on tulossa koko ajan lisää.
        Erosin kirkosta vastikään, ja olen periaatteesta järjestäytyneitä uskontoja vastaan.
        Mutta kokemuksesta voin sanoa sen verran, että uskikset ovat 99,9%:sti kunnollista porukkaa, paljon kunnollisempaa kuin ns. normaali-ihmiset.
        Se, että pidät kaikkia uskiksia epärehellisinä, kertoo SINUSTA paljon ihmisenä!


      • itse pelsepub
        IKUINEN ELÄMÄ kirjoitti:

        Mitä helvettiä :DD
        "Uskiksilla"? Tiedoksi vaan että en usko yhtään mihinkään, vaan tiedän omasta kokemuksesta mikä on totta ja mikä ei. Sekin tiedoksi, että kuolemanjälkeisestä elämästä on olemassa ihan oikeita todisteita, ja niitä on tulossa koko ajan lisää.
        Erosin kirkosta vastikään, ja olen periaatteesta järjestäytyneitä uskontoja vastaan.
        Mutta kokemuksesta voin sanoa sen verran, että uskikset ovat 99,9%:sti kunnollista porukkaa, paljon kunnollisempaa kuin ns. normaali-ihmiset.
        Se, että pidät kaikkia uskiksia epärehellisinä, kertoo SINUSTA paljon ihmisenä!

        Kyllä te hihhulit ilmaannutte esim. vanhempien aviopuolisoiden toisen kuoltua ovelle rimpauttelemaan, että nyt se jumala kaioaisi rahalahjoitusta pikimmiten, siis juuri silloin kun leski on heikoimillaan. Lieneekö jokin linkki seurakuntiin, josta saavat ongittua tiedot juuri kuolleista. Tämä pitäisi selvittää, minkälaisesta huijausvyyhdistä onkaan kyse. Uskis on aina jollakin tavalla seonnut.


    • Jumalan henki

      Kamala ahdistus....myllerrys...kuplinta....luultavasti Jumala tuli minuun? olin melkovarma kunnes pakoputessa pamahti......kauhia pieru!
      Jumala left the building?

    • tosi on

      "Jumalan henki:" sen täytyi olla laktoosi-intoleranssi. Itse pääsin moisesta vaivasta parin vuoden päästä uskoontuloni jälkeen. Samana vuonna loppui myös ilman lääkitystä hepatiitti. Lääkäri luki sen mulle itse papereista.
      Kiitos Jeesus! :)

    • LUE TÄMÄ

      "Vaikka eläisi kuten lääkärit määräävät"

      Niimpä..! Katsos kun, lääkärit eivät lähtökohtaisesti ole parantamassa potilaita, vaan myymässä näille lääkkeitä. Lääketeollisuus ei etsi parannuskeinoja, vaan lisää asiakkaita.

      "Terveellisesti elänyt saa viiskymppisenä sydänkohtauksen lenkkipolulla,"

      1/3 suomalaisista kuolee sepelvaltimotautiin. Vegaani ei voi saada sepelvaltimotautia, tiesitkö? OIKEASTI terveellisesti elänyt ei saa noin vain sydänkohtausta, varsinkaan viisikymppisenä!
      Jos haluaa minimoida riskin sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin, syöpään, ym. yleisiin ja ei-niin-yleisiin sairauksiin, täytyy syödä sitä ruokaa, mitä kehomme on luotu kuluttamaan. Siihen ruokavalioon ei kuulu liha, kananmunat eikä toisen eläimen rintamaito.

      • Jänisrehu

        Jaa pitää kai sitten ruveta syömään heinää, nokkosia, voikukkia, horsmia ja koivunlehtiä, vihanneksia, porkkanaa ym.


      • Hehheh!!
        Jänisrehu kirjoitti:

        Jaa pitää kai sitten ruveta syömään heinää, nokkosia, voikukkia, horsmia ja koivunlehtiä, vihanneksia, porkkanaa ym.

        Hehheh.
        Vegaaniuden myötä minulle on avautunut aivan uusi maailma täynnä uusia, ihmeellisiä makuja. Tällaista en olisi varmasti kokenut koskaan, jos olisin jatkanut sekasyöjänä. Nyt kun katson toisten syömisiä uusin silmin, ei voi kuin ihmetellä, miten olen joskus voinut syödä samaa ruokaa. Sydänkohtaus/syöpä lautasella, kirjaimellisesti. Enkä puhu nyt roskaruoasta, vaan tavallisesta lihasta, maidosta ja kananmunista. Elmistömme ei osaa käsitellä eläinproteiinia niin, että siitä olisi meille enemmän hyötyä kuin haittaa. Luontaisesta kasvissyöjästä ei yksinkertaisesti tehdä lihansyöjää eikä edes sekasyöjää, ja evoluutio todistaa sen - eläintuotteet tekevät ihmisistä sairaita.

        KYLLÄ, sinä olet luontaisesti 100% kasvissyöjä. Et tarvitse eläintuotteita yhtään mihinkään, ja voit paljon paremmin silloin kun et syö niitä.

        Olen huijannut monia sekasyöjiä syöttämällä heille "liharuokaa", jossa ei todellisuudessa ole lihan hitustakaan. Paatuneinkin lihansyöjä on mennyt halpaan!

        Että siinä sinulle heinää ja nokkosia! (nokkonen on itse asiassa superruokaa, täynnä vitamiineja ja kivennäisaineita - tekisi hyvää sinullekin - luontainen rehun puputtaja kun olet! ;))


      • Hehhehhee
        Hehheh!! kirjoitti:

        Hehheh.
        Vegaaniuden myötä minulle on avautunut aivan uusi maailma täynnä uusia, ihmeellisiä makuja. Tällaista en olisi varmasti kokenut koskaan, jos olisin jatkanut sekasyöjänä. Nyt kun katson toisten syömisiä uusin silmin, ei voi kuin ihmetellä, miten olen joskus voinut syödä samaa ruokaa. Sydänkohtaus/syöpä lautasella, kirjaimellisesti. Enkä puhu nyt roskaruoasta, vaan tavallisesta lihasta, maidosta ja kananmunista. Elmistömme ei osaa käsitellä eläinproteiinia niin, että siitä olisi meille enemmän hyötyä kuin haittaa. Luontaisesta kasvissyöjästä ei yksinkertaisesti tehdä lihansyöjää eikä edes sekasyöjää, ja evoluutio todistaa sen - eläintuotteet tekevät ihmisistä sairaita.

        KYLLÄ, sinä olet luontaisesti 100% kasvissyöjä. Et tarvitse eläintuotteita yhtään mihinkään, ja voit paljon paremmin silloin kun et syö niitä.

        Olen huijannut monia sekasyöjiä syöttämällä heille "liharuokaa", jossa ei todellisuudessa ole lihan hitustakaan. Paatuneinkin lihansyöjä on mennyt halpaan!

        Että siinä sinulle heinää ja nokkosia! (nokkonen on itse asiassa superruokaa, täynnä vitamiineja ja kivennäisaineita - tekisi hyvää sinullekin - luontainen rehun puputtaja kun olet! ;))

        Tuskin vegaanitkaan ikuisesti elävät. Ihmisellä on vielä kulmahampaat merkkinä siitä, että ihminen on kehittynyt siihen, missä nyt on, nimenomaan sekaravinnon syöjänä. Minulla oli ilo tuntea reippaasti yli satavuotiaaksi elänyt Arkkiatri Arvo Ylppö, joka ei suostunut noudattamaan minkäänlaisia diettejä, ja piti maitoa ihmiskunnan lähes arvokkaimpana ravintoaineena. Toki uskon kasviravinnon olevan terveellistä, kunhan sitä nautitaan niin, että kaikkia ravintoaineita siitä saadaan.Entäpä allergikot, joille esim. pähkinät ja pavut ovat suorastaan tappavan vaarallisia? Jostakin syystä liha ei juurikaan aiheuta allergioita, kasvikunnan tuotteet, kuten monet hedelmät ja erityisesti pähkinät useinkin. Itse olen allerginen kiiville.
        On paljon ihmisiä, joilla on hidas ruuansulatus, eli ruokaa lähtee mahalaukusta eteenpäin huonosti sulaneena. Näille ihmisille hitaasti sulava kasviravinto aiheuttaa pohjukaissuolihaavaumia, ripulia ja vatsavaivoja. Tällaiset ihmiset eivät saisi syödä jauhamattomia siemeniä, leseitä tai monia hedelmiä. Muna, liha, maitotuotteet, peruna ja muut juurekset sopivat hyvin. Miten tällaiset ihmiset voisivat elää vegaaniravinnolla?
        Nykyinen korkea elintaso antaa mahdollisuuden hurahtaa kaikenmaailman hörhöaatteisiin kuten veganismiin. Itse olen 63-vuotias sekaravinnon syöjä, jolla ei toistaiseksi ole mitään perussairauksia eikä lääkityksiä. En silti usko eläväni satavuotiaaksi enkä sen puoleen haluakaan. Aika harva vegaanikin sinne pääsee. Luulen, että tärkeintä olisi syödä niukahkosti, sillä uskon, että ylensyöminen ja lihavuus aiheuttavat paljon enemmän ongelmia kuin sekaravinnon syönti. Pitkää ikää!


    • Kaunis elämä nyt

      Hyvähän se on, että ihminen uskoo johonkin. Se on jokaisen oma asia. Se mikä tuntuu sydämessä hyvälle tuon uskon suhteen, on varmaan se oikea usko. Erittelemättä tässä mitään uskontokuntia ym systeemejä. Kuuntele sydäntäsi, se tietää mikä on oikein. Niin mistä sinä sen tiedät sitten? Siitä mikä tuo sinulle hyvää oloa, mielenrauhaa ja kaikenlaista hyvää.
      Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä tuputeta mitään tiettyä uskontoa.
      Niin kuolema, onko se loppujen lopuksi niin huonoasia? Täällähän ollaan vain kehittymässä ja jatketaan sitten matkaa kun tuo ulkoinen kuori kuolee pois. Aika aikaansa kutakin.
      Ollaan silti ihmisiksi tässä tilassa :-)

    • dkowqdkoqwko

      Geenit. Elämäntavoilla taas voidaan edistää niin hyviä kuin huonoja puolia

    • Ciao sielu!

      Se on se valtimonkovetustauti. Mutta onko se sama asia kuin korkea kolesteroli? Kolesteroli kohoaa syömällä voita. Mutta jos siitä huolimatta kolesteroliarvot ovat alle viiden, niin voiko siitä huolimatta olla valtimonkovetusta? Ja mitä se haittaa?

      • lääkekuuri

        Kolesteroli kohoaa syömällä voita

        ÄLä puhu paskaa en ole voita käyttänyt koskaan
        Ja mulla Kolestroli 5.0
        Lääkäri määräs lääkkeet.


    • Arpapeliäkö

      Kolmesataa vuotta olisi hyvä ikä ? satavuotta lapsuus ja koulunkäynti,töissä toiset satavuotta,ja loput eläkeellä.

      • Arpapeliäkö

        Osa olisi tietysti kaksisataa vuotta sossunrahoilla.


      • Älä telo meeriä
        Arpapeliäkö kirjoitti:

        Osa olisi tietysti kaksisataa vuotta sossunrahoilla.

        Solujen kromosomien päissä olevat telomeerit määräävät osaltaan kumpi iäkkäistä kaksosista kuolee ensiksi, käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta.

        Useimmiten ensiksi lähtee se, jonka telomeerit ovat lyhyet. Tämä on sitä todennäköisempää mitä suurempi ero kaksosten telomeerien pituuksissa on. Telomeerejä on kutsuttu kehon biologiseksi kelloksi, koska ne lyhenevät solun jakautuessa ja määräävät niin solun ikää.

        Ne ovat synnynnäisesti eri pituisia eri yksilöillä, mutta elämäntavat ja sairaudet voivat kiihdyttää niiden lyhenemistä, tutkijat selittävät. Tutkimukseen osallistui 274 samaa sukupuolta olevaa tanskalaista kaksosparia. Kaksoset olivat 73-94-vuotiaita tutkimuksen alkaessa. 9-10-vuotisen seurannan aikana toinen tai kumpikin sisarus kuoli 204 parista.
        http://www.terve.fi/terveyden-abc/solujen-telomeerit-maaraavat-ikasi


    • Kaikki elollinen kuolee lopulta.

    • ufo75

      Täytyyhän viikatemiehelläkin olla jotain tekemistä

      • kolmas ulottuvuus

        Harvapa nykyään osaa viikatteen terää teroittaa liippakivellä, saati sitten viikatteen terää takoa. Käyttäneekö nykyään Jumalinen parempi väki ruohonleikkuria/leikkuupuimuria valitessaan taivaaseen soveliasta porukkaa. Tuo porukan valintaprosessi on jäänyt hieman hämäräksi, kuinka valitaan? Onko oikein demokraattinen äänestysprosessi? Vai onko sittenkin niin, että kukin ylentää itsensä: MINÄ OLEN OIKEA ja PAREMPI!


      • Tahkonkierron kurssi
        kolmas ulottuvuus kirjoitti:

        Harvapa nykyään osaa viikatteen terää teroittaa liippakivellä, saati sitten viikatteen terää takoa. Käyttäneekö nykyään Jumalinen parempi väki ruohonleikkuria/leikkuupuimuria valitessaan taivaaseen soveliasta porukkaa. Tuo porukan valintaprosessi on jäänyt hieman hämäräksi, kuinka valitaan? Onko oikein demokraattinen äänestysprosessi? Vai onko sittenkin niin, että kukin ylentää itsensä: MINÄ OLEN OIKEA ja PAREMPI!

        Lapsena kiersin tahkoa. Maatilalla se oli lapselle helppoa hommaa. Isoisä teroitti tai hioi jotain olisiko ollut viikate? Välillä hän laittoi tahkon päälle vettä ja minä kiersin tahkoa.


      • smirkel
        Tahkonkierron kurssi kirjoitti:

        Lapsena kiersin tahkoa. Maatilalla se oli lapselle helppoa hommaa. Isoisä teroitti tai hioi jotain olisiko ollut viikate? Välillä hän laittoi tahkon päälle vettä ja minä kiersin tahkoa.

        Tuttua puuhaa myös tahkon kammen vääntö lapsena. Kirvestä siinä useimmiten teroitettiin ja mummo raastoi naurista portailla- mitä herkkua oli silloin! Kuoleminen oli aivan tavallinen asia, mutta nyt tässäkin keskustelussa hörhöillään ihmeellisiin sputnikeihin jne. ja syynähän on se, että kuolemaa pelätään pirusti ja ollaan muka niin erinomaisia, että mun ei kuulu kuolla..buahhaahhaaa


    • iha ite..

      Ellei ihminen itse ota vastuuta omasta elämästään niin on turhaa kuvitella että lääketiede tulee aina hätiin ja pelastaa henkilön. Tämä on väärä harhaluulo. Lääketiede pystyy usein vain toteamaan jo liian pitkälle edenneen sairauden jolle ei enää mahda mitään. Ja ihan laillisesti.

    • 4+10

      Jotta se voisi syntyä uudestaan.

    • Pieni pienempi pieni

      Niin se on aina ollut ja niin se tulee aina olemaan
      Sanottiin ice agessakin (elokuva)

    • Miksi ihminen kuolee

      Yhdestä sanoista voi muodustua kokonaisuuksia olenkohan varma kuinka moni tahtoo kuulla kuolemasta silti onnittelen heitä valinnastaan sitä mieltä minä olen. Yhdestä sanasta tarkoitan nyt olen sanonut sen mitä pidin tärkeänä siitä muodostuu yhdenvertainen mielikuva se virkistää mielen. Jos verhon avaaminen sinua pelottaa tarkenna taustaasi itsellesi, havaitset enemmän itsesi arvoisia asioita. Verhot on auki kaikille monia meistä tuntematon kiinnostaa. Tavallinen tietää sairauden puhkeaminen ja tarvitsevamme lepoa, onhan yksikin elämän marssi täydellinen muodossaan totuus näkyvässä mallissaan paljoineen pintoineen ja eleganssi. Siinä mittakaavassa havaittu kuolema näkyvät tuntuvat pilkkuina ja pisteinä tyhjässä avaruudessa. Sallikaa minun toistaa itseäni hyväilen runoutta ja kaunista luontoa olen sanonut aikeasemminkin minusta maajussina läpi elämän kulkeminen on työlästä jos myönnätte sen itsellenne se on varmaa. Havaitun kuolema koskettaa jokaista aina uudelleen. Tyttäret tai uskovaiset sanovat kuoleman syntisistä ajatuksista paljastuvan siitä muistatteko ohjeet kuka näitä teille antoi, olkaa varmoja ajatustenne alkuperästä mistä lienen tulette, vaikuttaa siltä haluatte elää. Nojatkaa taaksepäin kun keskustelette tästä aiheesta. Vierukseminen on aina ajankohtaista ja ns hallittua fobiaa. Pelkäättekö miten uskallatte kiroilla ilman vasaraa sen näytän teille. Antakaa kasvonne näyttäytyä kunnolla heidän suvuilleen keihin luotatte kääntykää luottavaisin mielin sitä parempaa makoisempaa kohti sitä voisi verrata jätskiin kuin vohveliin, avantoon kuin mutaiseen liejuun ja kauniiseen mielikuvaan ja hyiseen järveen. Halutkaa kokeilkaa arvostakaa totuutta lapset nauravat pimeydessä yksinäisyyden turvaa se vasta pelottavaa .

    • Spödröz

      Olen 13vuotias ateisti ja nauran teille kristityille :D

      • empty head

        Niin minäkin. Mitä ihmettä uskolla tarvitaan koska ihmiset pärjää keskenäänkin niin hyvin. saati sitten että olis jokin korkeampi äly kakun koristeena. Kerro isille ja äidille terveisiä ja myötätuntoni.


    • Ripulinaakka

      Syökää sipuli päivässä ja kakatkaa 56 kertaa ja juokaa 100 litraa kaljaa. Elinikä pitenee 50 vuodella.

    • Vallilan He

      Narsisti imee uhrin kuiviin

      • narjasissi

        Narsisti imee uhrin kuiviin

        Meillä on työmaalla yksi narsisti
        Mut on nyt syrjitty kun kukaan ei oo kaveri.
        Onneksi kohta pääsee eläkkeelle.


    • ihminen kuolee

      koska se menettää henkensä

    • pakkos

      on kuolla vielä nykypäivänä, koska:

      ihmisen solukon ikä on noin 70 vuotta ja siihen kasvuvuodet päälle, se on siinä ihmisen ikä. Harva elää yli 100v. Solun uusiutuminen loppuu ja solu kuolee.

      Tiede ei oo vielä keksinyt parempaa. Lääkärit kaikkein vähiten...

      Keksipäs ikuinen elämä, joop olet rikas sitte...

      • kuolema mietityttää

        Jumala on rajan laittanut, mutta sitten kuoleman jälkeen vasta elämä alkaa, olemme Jeesuksen sovittamat.


      • kommundem
        kuolema mietityttää kirjoitti:

        Jumala on rajan laittanut, mutta sitten kuoleman jälkeen vasta elämä alkaa, olemme Jeesuksen sovittamat.

        Voisitko tulla meille kertomaan tuon matkailu-videosi. Oletko oikein käynyt rajan takana reissussa?


    • HHUHUH

      Voisaatanasentään!! Ala polttamaan tupakkaa, ota vähä kaljaa, syö roskaruokaa... On meinaan mukavampi elellä kuolemaa odotellessa.

      • tympääntynyt

        niinpä. kaikki meistä kuolee mutta harvat osaa elää. tervettä itsekkyyttä peliin ja otat omasta elämästäs kasseista kiinni. mikälli ei kasseja niin luoja siunaa iloista antajaa. :D kun tekee mihin on luotu niin ei mieti aloittaneen asioita. jos ei muuten usko niin käy korkeasaaressa katsomassa punaperseapinoita. syöminen, juominen, naiminen, ja aamu kakan jälkeen ruletti uusiksi. :D


    • Diabedes.s.s.s.

      Vanhuus ei tule yksin, kaikki vaikuttaa. Jotkut kuolevat nuorena , kaikesta lääkehoidoista huolimatta, jotkut elävät vanhoiksi vaikka käryttävät tupakkaa 90vuotiaaksi asti. Varmaan se hössöttääkö ja stressaako ja onko depressioo vaikuttavat elämäntapojen ohella tuuriin kuinka selvitä hengissä.

      Esim. Altistumme tulehduksille ja vanhuus on yleensä sairauksien rypäs, jotka pakottavat meidät joko alistumaan terveydellisiin muutoksiin tai sitten pistämään pillit pussiin.

      Vapaaehtoisesti voi kuolla, jättää itsensä hoitamatta ja kanttuvei siinä 20-39v... näitä on monia...

    • zombiezooooooooooooo

      Miksi ihminen kuolee?

      siltä lähtee henki.....

    • aisivi

      Ihminen kuolee siksi että Jumala sääsi ihmisille määrätyn ajan täällä maapallolla. Kaikkihan sen tiedämme emmekä pääse sitä pakoon. Tärkeää on se että meillä on tietoisuus siitä mihin menemme. Se on sama asia kuin jos lähdemme johonkin ulkomaille matkoille. Pitää olla passi kunnossa ja ajan tasalla. Tuon matkapassin voi hankkia vain täällä ajassa. Lukemalla opaskirjaa Raamattua selviää myös mistä tuon passin saa.

    • aikajana

      Kaikki hiilipohjaiset eliömuodot ajautuvat kuolemaan. Se on luonnollinen prosessi. Korkea elinikä ei automaattisesti tarkoita hyvää elämää, joten toisaalta voi jäädä paljon pahaakin näkemättä. Kivuista puhumattakaan. Elämässä pääsee tutustumaan ja näkemään millainen itse on muissakin tunnetiloissa kuin pelkässä onnellisuudessa. Toisaalta juurikin kuolema muistuttaa meidän ja muiden elämämme ainutlaatuisuuden ja -kertaisuuden joten kannattaa miettiä miten kuluttaa aikaansa.

    • Hyvää yötä.

      "Ei elämä pääty kuolemaan,
      vaan vaihtuu uuteen parempaan."

    • Laalalaa

      Kuinka arvokasta elämäsi olisi yli satavuotiaana? Lähiomaisesi, jopa lapsesi alkaisivat jo kuolla pois, käytännössä kaikki oman sukupolven omat tuttavat olisivat jo tuonpuoleisessa. Olisit jokin outo muinaisjäänne, nähtävyys, jota esiteltäisiin perheessä tai vanhainkodissa kaikille, että "tässä on tämä meidän ikimummo tai pappa", kumpi nyt sitten oletkin. Mielestäni ei ole ollenkaan tärkeää se, miten pitkä ihmisen loppusuora on, vaan se, että se olisi hyvä ja mahdollisimman onnellinen ja antaisi vielä mahdollisuuksia nauttia elämästä. Juuri tästä syystä esim. jonkin terveellisen ruokavalion noudattaminen yli 80-vuotiaalla ihmisellä on täyttä puppua. Paljon tärkeämpää on, että ruoka on hyvää ja siitä voi nauttia. Vanhan kannattaa otta irti sen verran iloa elämästä kuin pystyy, sillä Noutaja odottaa joka tapauksessa lähimaastossa. Elä hyvin, anna muidenkin elää , lähde tästä maailmasta elettyyn elämääsi tyytyväisenä, niin mikä on ihmisen ollessa.

      • yksi hyvä riittää

        Jopas on hienosti kirjoitettu. ähöh..tuota Noutajan isolla kirjaimella hieman vieroksun...:)


      • dsagdh

        "Juuri tästä syystä esim. jonkin terveellisen ruokavalion noudattaminen yli 80-vuotiaalla ihmisellä on täyttä puppua. Paljon tärkeämpää on, että ruoka on hyvää ja siitä voi nauttia. Vanhan kannattaa otta irti sen verran iloa elämästä kuin pystyy, sillä Noutaja odottaa joka tapauksessa lähimaastossa. Elä hyvin, anna muidenkin elää , lähde tästä maailmasta elettyyn elämääsi tyytyväisenä, niin mikä on ihmisen ollessa."

        Kun 63 vuotta täyteen ja pääsen eläkkeelle niin alan syömään ja juomaan niin kuin huvittaa. Eiköhän sitä kymmenen vuotta elä ja sen jälkeen ei mitään väliä. Ja jos kuoleekin aikaisemmin niin jäähän sitten perikunnalle jotain...


    • ei uskovalla hätää

      Kuolema on meille todella hyvä asia. Jos ihmisen pitäisi elää syntiin langenneessa tilassa iankaikkisesti, niin tuska ja kärsimys ei loppuisi milloinkaan. Kristus kuoli ja lunasti meidät ja saamme Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksen kautta uuden elämän. Kaikki tulee niin kuin alussa oli tarkoitettu.

      • galaksi kutsuu

        Ja tuon kaiken luit ja ulkoa opettelit jostain kirjasta, joka on rakenneltu pikkuhiljaa miesten mieleen ja muutenkin sopivaksi vallankäyttövälineeksi. Mitään pyhää siinä ei ole. Tietänetkö edes kuinka raamattu niminen kirja on tehty.


      • uskonluottamus
        galaksi kutsuu kirjoitti:

        Ja tuon kaiken luit ja ulkoa opettelit jostain kirjasta, joka on rakenneltu pikkuhiljaa miesten mieleen ja muutenkin sopivaksi vallankäyttövälineeksi. Mitään pyhää siinä ei ole. Tietänetkö edes kuinka raamattu niminen kirja on tehty.

        “Sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta” (2 Piet.1:21. Pyhä Henki on vaikuttanut Raamatun kokoamiseksi ihmiselle yhteiseksi ilmoitukseksi.


    • Hölmöinaate

      Oikeinhan kuolema on , elimistön toiminta on se mikä iän karttumisen määrää . Ei lääkäri ,ei verottaja , ei eläkkeenmaksaja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe