laihduttamisen vaikeus

no tulipahan kerrottua

Olen ikäni ollut laihduttaja innostun ja katon mitä suuhuni pistän saatan pysyä kaidalla tiellä kuukauden viikon tai pari ja sitten repsahdan.On pakko saada hampparia pitsaa ranuja jne...turhauttavaa ei kiinnosta vaatteitakaan ostaa kun mikään ei istu päälle

18

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihis

      Muista kaksi asiaa: TAVOITE ja PÄÄTÖS! Nyt -18kg ja paluuta entiseen ei ole enää KOSKAAN! Sen olen päättänyt.

      • sirpukka1

        Hei :) Kauanko aikaa sulla meni 18kg:n pudottamiseen?


      • laihis
        sirpukka1 kirjoitti:

        Hei :) Kauanko aikaa sulla meni 18kg:n pudottamiseen?

        Reilu 3kk.


    • Arght

      Kannattaa ensialkuun miettiä oikeasti miksi haluat laihduttaa. Onko syynä terveys, ulkonäkö, puoliso, median asettamat paineet? Elämäntapamuutokset lähtevät aina omasta motivaatiosta. Sama koskee tupakointia ja muitakin isompia muutoksia.

      Seuraava askel voisikin olla se, että hankkiudut välittömästi eroon kaikesta roskasta mitä kaapistasi löytyy (Ei syömällä :)). Järjestelmällisesti alat itse laittamaan kaiken ruokasi, mitään valmisruokaa ei alkuun kannata syödä. Alkoholi täysin pois. Kaupassa käyt vain ja ainoastaan ostoslistan kanssa, etkä mitään ylimääräistä osta mitä listassa lukee. Osta paljon kasviksia, hedelmiä , salaattia yms. Näitä voi oikeasti syödä järjettömiä määriä ilman pelkoa suurista kalorimääristä. Vähennä hiilihydraattien määrää.

      En liikuntataustoistasi tiedä, mutta jos lähtötaso on täysi nolla, kannattaa liikunta aloittaa vaikkapa kevyillä kävelylenkeillä. Juoksuaskeliakin voi alkaa ottaa jos siltä tuntuu. Reipas ja säännöllinen kävely esimerkiksi kolmeen kertaan viikossa kohottaa kuntoasi ja polttaa kaloreita.

      Jos ongelmana on makeanhimo tai juuri roskaruoka, syö napa täyteen terveellistä ruokaa. Ei muuten tee enää mieli sen jälkeen. Laihduttamisen tueksi kannattaa ottaa esimerkiksi Konjak-superkuitu, joka hillitsee makeannälkää, hillitsee verensokerin heittelyitä ja pienentää annoskokojasi. Tein tuotteesta blogikirjoituksen: http://terveysniksit.blogspot.fi/2015/01/konjak-kokemuksia-hitti-vai-huti.html

      Jos taloudessa asuu muita henkilöitä, älä anna heidän ostaa mitään herkkuja tai roskaruokaa keittiöösi. Muista, että jos repsahdat joskus, älä ikinä lannistu tästä vaikka vetäisit 3 Big Macia ja kaksi kebab-annosta colan kanssa. Seuraavana päivänä homman täytyy jatkua samalla tiukalla linjalla. Joskus ns. "cheat"-päivät ovat jopa hyväksi laihduttamisen kannalta, sillä pitkään jatkunut dieetti saattaa laittaa elimistön säästöliekille.

      Aseta itsellesi pidemmän tähtäimen tavoitteen lisäksi myös lyhyemmän tähtäimen tavotteita. Näiden saavuttaminen motivoi ja tuntuu mukavemmalta pääkopankin kannalta.

      Ps. Pizzaa ja hampurilaisia voi itsekin tehdä kotona, terveellisesti. Kaikista herkuista ei tarvitse luopua, on sitten toinen juttu osata pitää homma kurissa ja asettaa itselleen ne rajat.

      Tsemppiä!

    • diplomiliikkuja

      Lue diplomiliikkuja opastaa teksti. Laihdutus helppoo kuin heinän teko.

      • piiitk huokaus..

        Jaahas ja taas tulee käy lenkillä 6.kertaa viikossa 10-15.km.mikä siinä on kun ei mene jakeluun että kaikki ei lenkille pysty.Tosiasia on se että ruoka laihduttaa kun syö säännöllisesti ja monipuolisesti liikunnalla on hyvin pieni osa koko asiassa....


      • diplomiliikkuja
        piiitk huokaus.. kirjoitti:

        Jaahas ja taas tulee käy lenkillä 6.kertaa viikossa 10-15.km.mikä siinä on kun ei mene jakeluun että kaikki ei lenkille pysty.Tosiasia on se että ruoka laihduttaa kun syö säännöllisesti ja monipuolisesti liikunnalla on hyvin pieni osa koko asiassa....

        Piiitk huokaus


        Tämä oli vain vinkki. Jos ei pysty lenkkeilemään niin sitten ei lenkkeile. Suurin osa kuitenkin pystyy liikkumaan, eikö vain? Liikunalla on todella suuri merkitys laihduttamisessa jos on laiska kituttaa näiissään. Tänään kävi ilma vähän lauhempana niin kävin hiihtelemässä. Sportstrackerin mukaan kului 1540kilokaloria, että silleen:)


      • laihis
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Piiitk huokaus


        Tämä oli vain vinkki. Jos ei pysty lenkkeilemään niin sitten ei lenkkeile. Suurin osa kuitenkin pystyy liikkumaan, eikö vain? Liikunalla on todella suuri merkitys laihduttamisessa jos on laiska kituttaa näiissään. Tänään kävi ilma vähän lauhempana niin kävin hiihtelemässä. Sportstrackerin mukaan kului 1540kilokaloria, että silleen:)

        Kunpa pystyisikin hiihtämään, tai juoksemaan :(. Mutta jalan vamma estää. Uinti ja pyöräily ovat minun lajeja. Uin n. 8000m viikossa. Lisään metrejä, kun kunto nousee. Kokeilin hiihtoa 4,2km, en edes hengästynyt. Mutta illalla alkoi jalka kipuilemaan


      • mie täältä
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Piiitk huokaus


        Tämä oli vain vinkki. Jos ei pysty lenkkeilemään niin sitten ei lenkkeile. Suurin osa kuitenkin pystyy liikkumaan, eikö vain? Liikunalla on todella suuri merkitys laihduttamisessa jos on laiska kituttaa näiissään. Tänään kävi ilma vähän lauhempana niin kävin hiihtelemässä. Sportstrackerin mukaan kului 1540kilokaloria, että silleen:)

        Diplomiliikkujalle - Joo niin varmaa sinulta kuluikin tuo kalorimäärä, mutta miten se kuluu ihmiseltä joka ei ole vuosikausiin liikkunut kuin pakolliset kuviot? ja inhoaa liikuntaa? Itse laihdutin syömällä säännöllisesti ja monipuolisesti. Lenikillä - ns kävelemässä kävin pari-kolme kertaa viikossa ensin pitkin hampain. Nyt jo hiukan lyhyemmin. En sitä vieläkään rakasta. Laihduin 35 kiloa ja liikunnan osuus tuohon oli varmaan joku 10 prossan luokkaa.


      • Kohti kevyempää

        Minä olen lueskellut neuvojasi ja ei ne mitään hölynpölyä ole! Itse en noin paljon jaksa käydä lenkillä (vielä) mutta olen lisännyt liikuntaa roimasti! Ja ymmärrän, että ruokavaliolla on paljon vaikutusta laihduttamiseen ja sehän onkin se "helpompi tie". Liikunta pakottaa syömään fiksusti ja monipuolisesti, mikä taas ei sovi välttämättä pelkällä ruokavaliolla laihduttajalle. Laihdutin joskus karppaamalla ison määrän ja takaisin tulivat ne kilot nopeammin kuin lähtivät. Jos pystyy ottamaan täysin viljattoman ja sokerittoman ruokavalion elämäntavakseen, niin hieno homma, minä en pystynyt.

        Eli laihduttaa voi liikkumalla tai syömällä tai molemmilla. Minulle sopii parhaiten monipuolinen ruokavalio, joka sallii herkuttelun kohtuudella ja lisänä liikunta, joka tuo mielettömästi energiaa ja laihduttaa kauniisti. Verrattuna pelkkään ruokavaliolaihdutukseen on vartaloni paremman ja kiinteämmän näköinen, vatsa ei roiku ja rintamus on kauniimmin koholla. Jos rasva häviää, eikä lihaksia tule tilalle, on minulla ollut tuloksena aika löysän näköinen vartalo. Nyt pienenen hitaammin, mutta näytän paremmalta ja kiinteämmältä kuin pelkällä ruokavaliolla laihduttamisen jälkeen. Siksi koen, että liikunta on laihduttajan paras kaveri!


      • diplomiliikkuja
        laihis kirjoitti:

        Kunpa pystyisikin hiihtämään, tai juoksemaan :(. Mutta jalan vamma estää. Uinti ja pyöräily ovat minun lajeja. Uin n. 8000m viikossa. Lisään metrejä, kun kunto nousee. Kokeilin hiihtoa 4,2km, en edes hengästynyt. Mutta illalla alkoi jalka kipuilemaan

        laihis


        Onpa ikävää kun jalka vaivaa:( Hienoa kun olet löytänyt itsellesi hyvän harrastuksen, eli uimisen. Itsekkin haluaisin uida mutta ei ole vahvin lajini niin olen jättänyt sen mietintä asteelle.


      • diplomiliikkuja
        mie täältä kirjoitti:

        Diplomiliikkujalle - Joo niin varmaa sinulta kuluikin tuo kalorimäärä, mutta miten se kuluu ihmiseltä joka ei ole vuosikausiin liikkunut kuin pakolliset kuviot? ja inhoaa liikuntaa? Itse laihdutin syömällä säännöllisesti ja monipuolisesti. Lenikillä - ns kävelemässä kävin pari-kolme kertaa viikossa ensin pitkin hampain. Nyt jo hiukan lyhyemmin. En sitä vieläkään rakasta. Laihduin 35 kiloa ja liikunnan osuus tuohon oli varmaan joku 10 prossan luokkaa.

        mie täältä


        Kirjoitit: ( ihmiseltä joka ei ole vuosikausiin liikkunut kuin pakolliset kuviot )
        Olet varmaankin kuullut/lukenut että liikunta edistää hyvin terveyttä. Jokainen laihtuu jos ei juurikaan syö, tiedä sitten onko se sen arvoista.


      • laihis
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        laihis


        Onpa ikävää kun jalka vaivaa:( Hienoa kun olet löytänyt itsellesi hyvän harrastuksen, eli uimisen. Itsekkin haluaisin uida mutta ei ole vahvin lajini niin olen jättänyt sen mietintä asteelle.

        Viime huhtikuussa murtui nilkka. Toipuminen on hidasta ja saattaa jäädä vähän jäykäksi. Onneksi olen päässyt särkylääkkeistä eroon. Jos joskus kipuilee, laitan 10 min kylmävesiämpäriin. Saunassa on pakko tehdä sama, kun ei tykkää kuumasta. Onneksi on hyvä lääkäri Helsingissä joka hoitaa. Melko varmasti pääsen huhtikuussa töihin, kunhan olen vielä väh. 12kg tiputtanut painoa.


    • Tee terveellisempää

      Hei! Entä jos kokeilet itse tehdä näitä herkkuja? Eli kun tuntuu, että haluat pitsaa tai hampurilaisen, et mene pikaruokalaan vaan teet itse (ei siltikään jatkuvasti, vaan tilanteessa, jonka kuvailit). Kokojyväsämpylän väliin itsetehty pihvi, juusto, ketsuppia, salaatinlehti, tomaattia, sipulia.. Pitsaan kanssa joku täysjyväpohja, kinkkua (esim. ohuen ohut, rasvaa vaan pari prossaa), tonnikalaa, tomaattia, ananasta, sinihomejuustoa ja juustoa (juustoista valitse keskirasvainen, n. 17. % luokkaa, älä laita koko pakettia ;)). Myös ranskalaisia saa tehtyä uunissa ilman uppopaistoa, jolloin ovat ihan ok syötävää. Näitä kun teet, niin varmasti rupeaa rasvassa lilluvat 'herkut' menettämään hohtoaan, ei tee mieli mennä pikaruokalaan.
      Älä tee normiviikoille liian tiukkaa ohjelmaa, niin onnistut!

    • Deli2

      Ruokaongelmien ja ylipainon taustalla voi olla myös riippuvuutta, jolloin normaali tahdonvoimalla laihduttaminen ei toimi. Suomeksi löytyy tietoa ruokariippuvuus-sivustolta www.ruokariippuvuus.fi Itse samaistuin moneenkin asiaan, mitä sieltä luin.

    • Ex-jojo

      Rohkeutta siihen laihduttamiseen! Olin itsekin juuri samanlainen, kestin pari viikkoa aina nälkäkuuria ja sitten luovutin. Nyt on jo useampi kuukausi takana ja pointtihan on se, että laihdutus epäonnistuu vasta kun sinä itse luovutat! Mitä sitten jos syöt pizzan? Entä sitten jos syöt karkkipussin? Ei siihen pidä lopettaa! Se on sitten syöty se pizzansa siitä taas vaan nenä pystyyn he eteenpäin! Kukaan ei sulle sano että hähhäh, söitpä hamppariaterian, ei susta ole mihinkään paitsi SINÄ itse! Jos repsahtaa niin ei se mitään, jatkat vaan :)

      Ja kaikkea ei pidäkään kieltää itseltään, jos on kohtuus mukana hommassa niin ei niitä repsahduksiakaan tule samalla tavalla :) jaksa vaan yrittää, äkkiä tulee parempi olo! :)

    • ikidieettaaja

      Mutta jos jaksaa laihduttaa kaksi vikkoa aina kerrallaan, niin eikö voisi pitää sellaista ateriarytmiä, että laihduttaa aina pari viikkoa ja yhden viikon välissä syö normaalisti. Kyllähän siinä pikkuhiljaa paino putoaa.

      • cuba libre

        Kyllä tuon tapaista voi kokeilla. Ja samalla tutkii sitä, että kuinka muuttaa ruokavaliotaan pysyvästi niin ettei jää kaipaamaan mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe