Mitä tehdä kun on ihastunut saavuttamattomaan?

mörkökeiju

Toki toivoisin ettei olisi saavuttamaton, mutta kun ei ole itsestä kiinni. Pitääkö vaan yrittää unohtaa (en haluaisi unohtaa) vai elää asian kanssa ja olla kuin ei mitään? Miten se onnistuu, tarttisin vinkkejä nyt!!

19

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aijaahajaaha

      Mistä tiedät, että on saavuttamaton? Varma hetero?

      • 1203

        Onko varattu?


    • just me

      Mulla siinä kävi niin, että aikani kituutin tunteideni kanssa ja sitten tapasin ihmisen, joka oli minusta kiinnostunut. Tutustuttiin ja ihastuin häneen myös. Nyt olen päässyt yli niistä aiemmista tunteista sitä toista naista kohtaan ja rakastan vain omaa kultaani :)

    • niinpä.

      Tarttisin vinkkejä samaan tilanteeseen. Niin miten käsitellä mahdoton ihastus ja mennä eteenpäin??

      • do something

        Lopeta kaikki kontakti ihastuksen kanssa. Älä myöskään seuraa tai ole yhteydessä häneen sosiaalisessa mediassa. Pyyhi kerta kaikkiaan kyseinen tyyppi pois sun elämästä. Ota vaikka joku säätö, jos se auttaa. Ole kuitenkin sit rehellinen sille säädölle, ettei se ala kuvitella liikoja. Jos välttely ei sit jostain syystä ole mahdollista, niin kerro tunteistasi sille ihastukselle. Sano ettet saa mielenrauhaa, ellet rehellisesti puhu niistä hänelle ja saa tietää mitä mieltä hän on sinusta.


      • Inside your head
        do something kirjoitti:

        Lopeta kaikki kontakti ihastuksen kanssa. Älä myöskään seuraa tai ole yhteydessä häneen sosiaalisessa mediassa. Pyyhi kerta kaikkiaan kyseinen tyyppi pois sun elämästä. Ota vaikka joku säätö, jos se auttaa. Ole kuitenkin sit rehellinen sille säädölle, ettei se ala kuvitella liikoja. Jos välttely ei sit jostain syystä ole mahdollista, niin kerro tunteistasi sille ihastukselle. Sano ettet saa mielenrauhaa, ellet rehellisesti puhu niistä hänelle ja saa tietää mitä mieltä hän on sinusta.

        Kuulostaa pakenemiselta ; )


      • Hartbreaker
        Inside your head kirjoitti:

        Kuulostaa pakenemiselta ; )

        Jos säätää niin ei koskaan löydä tosirakkautta ?


    • Hattiwatti*

      Nykyinen puolisonikin kuvitteli minun olevan ssavuttamaton. ..... Toisin kävi ☺joskus tarvitaan elämässä myös omia tekoja ja riskin ottoa.

    • hupsis-1

      Ikinä ei voi sanoa, että joku olisi varma hetero, jos ei ole tullut puheeksi eikä välttämättä silloinkaan. Niin minusta luultiin, mutta olin vaan kaapissa. Onneksi kultani otti tunteensa puheeksi, vaikka hän luulikin minun olevan saavuttamaton. Nyt elellään sitten onnellisina yhdessä. :)

    • Lupa tuntea

      Mikään ei periaatteessa ole saavuttamatonta tai mahdotonta. Ole ihastunut. Anna itsellesi lupa olla ihastunut, vaikket tuota ihailusi kohdetta saisikaan itsellesi. Et menetä mitään sallimalla tuon tunteen itsellesi. Käännä se positiiviseksi tunteeksi, silloin koet sen hyvänä tunteena ja kenties opit itsestäsi jotain. Se ei myöskään ole este muulle elämällesi, kun et anna sille liikaa valtaa vaan tiedostat sen, että se on "vain" ihastumista ja menee jos menee ohi ja vaikkei menisikään, niin silloinhan sydämessäsi on aina pieni paikka tuolle ihmiselle ja tunteelle. Voit myöhemmin muistella sitä hyvänä asiana ja kenties jopa hymysuin ja saada pienen väreen sydämeesi muistellessasi ko. asiaa. Ihastumisia tulee ja menee, ei elämä niihin lopu eikä tarttekaan. Tiedätpähän ainakin tuntevasi jotain hyvää :) Iloa elämääsi!

      • mullehetikaikki?

        Samaa mieltä olen. Kannattaisi ottaa ilo irti että on ylipäätään saanut tutustua ihanaan ihmiseen, mahdollisesti olla hänen kanssaan tekemisissä ja nauttia hänen seurastaan. Jos hän on ns. saavuttamaton, hän on sitä varmastiki ihan omasta tahdosta (esim. varattu/hetero/). Kunnioita häntä sellaisena kun on, äläkä ryve jossain itsesäälissä kun et saa häntä "omaksesi".

        En tiedä miksi sun pitäisi unohtaa Hänet jos hän on kerran niin ihana ihminen. Mut unohda ne sun romanttiset haihattelusi hänen suhteensa.


      • ace of wands
        mullehetikaikki? kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Kannattaisi ottaa ilo irti että on ylipäätään saanut tutustua ihanaan ihmiseen, mahdollisesti olla hänen kanssaan tekemisissä ja nauttia hänen seurastaan. Jos hän on ns. saavuttamaton, hän on sitä varmastiki ihan omasta tahdosta (esim. varattu/hetero/). Kunnioita häntä sellaisena kun on, äläkä ryve jossain itsesäälissä kun et saa häntä "omaksesi".

        En tiedä miksi sun pitäisi unohtaa Hänet jos hän on kerran niin ihana ihminen. Mut unohda ne sun romanttiset haihattelusi hänen suhteensa.

        Romanttiseen ihastumiseen ja rakastumiseen kuuluu tietty mustavalkoisuus, jota ei voi käskyttää pois


    • ihastunut savuttomaan

      Toki toivoisin ettei olisi savuton, mutta kun ei ole itsestä kiinni. Pitääkö vaan yrittää unohtaa (en haluaisi unohtaa) vai elää asian kanssa ja olla kuin ei mitään? Miten se onnistuu, tarttisin vinkkejä nyt!!

    • myymyymyyrä

      Mielestäni vastaat tuossa jo omaan kysymykseesi. Et aio unohtaa, vaikka koet sen parhaimpana ratkaisuna. Ja uskon kyllä ja tiedän miten ihastumisen tunne saa elämän tuntumaan samalla oi niin ihanalta, mutta maailman hirveimmältä jos ei vastakaikua saa. Kaikki ottaa aikansa, mutta usein mielikuvitus vielä lisää kaipuuta ja varsinkin jonkun saavuttamattoman kaipuuta. Onko tämä mielitiettysi kaverisi? Kaverin nainen? Hetero? Jos oikeasti joskus päätät hänet unohtaa niin feidaa kaikki vähänkin hänestä muistuttava pois elämästäsi. Mutta jotenkin todennäköisempänä ajattelisin samoin kuin moni täällä että saavuttamaton ei sitä oikeasti ole.

    • daadaadirlandaa

      Mun kulta oli taysin saavuttamaton. Naimisissa, uskovaine, työpaikkakouluttaja mulle, noinpa vaan se tuossa vietessä on tuhuuttanu jo muutaman vuoden ja toivottavasti aina!

    • jokuvain-

      Mulla on aivan sama tilanne. Ollaan hoitosuhteessa, enkä halua pilata sitä suhdetta, mutta silti...... se ihastumisen tunne. Ja kaiken lisäksi rakastan vielä toista naista, että hyvin menee ! :P

    • Viole

      Ei sitä ihmistä tarvitse pyyhkiä elämästään, vaikkei suhdetta tulisikaan. Eikä kannata mainita tunteista jos tiedät hänen olevan ehdottomasti ei. Ehkä joskus kun tunteet ehkä on laantuneet, mutta jos pamautat, että "rakastan sua" niin se varmasti ajaa kauemmas ja saa hänet välttelemään. (Niin minä ainakin reagoin) Mullakin oli samanlainen tilanne. Tapaan häntä aina toisinaan ja jutellaan jopa melko luottamuksellisitakin asioista ja nykyään on tosi lämpimät välit ja tärkeä nainen ystävänä, eikä enää edes tunnu pahalta.

    • hölömökusaapas

      Mulla on kans sama ongelma ja oma typeryyttäni en häntä saa :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe