Miksei profetiat toteudu ?

ei toteudu ei

Palstan profetioista ei yhdenkään toteutumisesta ole mitään näyttöä ! Ei ole Putin hyökännyt , ei katastrofit suomalaisia hätyytelleet eikä mitkään muutkaan ennustetut onnettomuudet toteutuneet. Oliskohan aika suuntautua terveeseen realismiin ?

102

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakko-oireillaOsions

      On hyvää sanomaa tällä palstalla koska aloittajakin viihtyy.
      Ei hän muuten tänne hakeutuisikaan.
      Itse en ymmärrä ufoista mitään, mutta arvatkaapa pyörinko ko. palstalla valittamassa palstan ai8heesta.
      En totisesti. Sen verran viela on älliä päässä, että liikun siellä missä itse haluan, enkä pakko-oireisesti siellä, mitä en ymmärrä aiheesta lainkaan.

      • olen nainen

        Tosiasiassa erehdyin tänne palstalle. Järkytyin. Näinkö pahassa jamassa on suomalainen profetia? Todellakin. Profetia täällä on paksua puuroa päässä, ei mitään kevyttä ja kirkasta, niinkuin Taivaan Isämme ja Herra Jeesus.

        Jumala ja Jeesus on oikeamielisille ja puhtaille ihmisille kevyttä ja ihaninta ravintoa. Se ei ole taakka.
        Valaistuminen on "tuntea olonsa kevyeksi ja mielensä kirkkaaksi". Valaistuminen Jeesuksessa Jumalassa on ilo. Valo.


      • Kenties niin, että
        olen nainen kirjoitti:

        Tosiasiassa erehdyin tänne palstalle. Järkytyin. Näinkö pahassa jamassa on suomalainen profetia? Todellakin. Profetia täällä on paksua puuroa päässä, ei mitään kevyttä ja kirkasta, niinkuin Taivaan Isämme ja Herra Jeesus.

        Jumala ja Jeesus on oikeamielisille ja puhtaille ihmisille kevyttä ja ihaninta ravintoa. Se ei ole taakka.
        Valaistuminen on "tuntea olonsa kevyeksi ja mielensä kirkkaaksi". Valaistuminen Jeesuksessa Jumalassa on ilo. Valo.

        osaatko sinne omaan valoosi takaisin, vai tarvitsetko apua?


      • salli.
        Kenties niin, että kirjoitti:

        osaatko sinne omaan valoosi takaisin, vai tarvitsetko apua?

        Pidä sinä huoli itsestäsi.


      • Leo Meller fanclub
        Kenties niin, että kirjoitti:

        osaatko sinne omaan valoosi takaisin, vai tarvitsetko apua?

        Viestisi oikein pursuavat patmoslaista lähimmäisenrakkautta. :) Kiitos esimerkistä.


      • vaihtoehtona totuus
        olen nainen kirjoitti:

        Tosiasiassa erehdyin tänne palstalle. Järkytyin. Näinkö pahassa jamassa on suomalainen profetia? Todellakin. Profetia täällä on paksua puuroa päässä, ei mitään kevyttä ja kirkasta, niinkuin Taivaan Isämme ja Herra Jeesus.

        Jumala ja Jeesus on oikeamielisille ja puhtaille ihmisille kevyttä ja ihaninta ravintoa. Se ei ole taakka.
        Valaistuminen on "tuntea olonsa kevyeksi ja mielensä kirkkaaksi". Valaistuminen Jeesuksessa Jumalassa on ilo. Valo.

        Tosiaankin ,totuus on tekevä teidät vapaiksi .On tosi siunaus huomata harhautukset ,joita julistavat sudet, lampaiden vaatteissa .
        On hyvä muistaa miten profeetoille oli vuodatettu pyhää henkeä ,
        ( henkeä eikä lisä henkilöllisyyttä ),joten he opettivat vain totuudenmukaisia asioita ,heillä ei ollut valheellisia sanoja ,koska ne tiedot tulivat taivaasta Jumalalta .Valheet ovat paholaisen käyntikortti ,niissä ei voi olla mitään totuutta .Saa-t-a-na siirtelee pilkkuja ja pisteitä raamatunlauseissa muuttaen niiden tarkoituksen .


    • -jarmo-

      Ei nyt ihan noinkaan... minä ainakin viime talvena näin kaksi unta Michael Schumacherista, joista ensimmäinen on jo toteutunut vaikka täällä kovasti lytättiin silloin ettei Michael koskaan heräisi.

      Ensimmäisessä unessa näin että menin Schumahcerin sängyn viereen ja yritin herättää hänet ja sitten tämä vain heräsi.

      Parin viikon päästä näin toisen unen, jossa istuin samassa paikassa Michaelin sängyn laidalla ja siinä Michael rupesi kertomaan näkemäänsä koomatilassa.

      Ensimmäinen osa on siis jo toteutunut.

      • olen nainen

        Toivon mukaan heitit ton kaiken läpällä?


      • -jarmo-
        olen nainen kirjoitti:

        Toivon mukaan heitit ton kaiken läpällä?

        Ei ku tällä näppiksellä...


      • olen nainen
        -jarmo- kirjoitti:

        Ei ku tällä näppiksellä...

        Et kyllä taida olla se terävin kynä penaalissa?


      • -jarmo-
        olen nainen kirjoitti:

        Et kyllä taida olla se terävin kynä penaalissa?

        Joo en, vaan tylsin. Olen kattos sulle pelkkä mainosplagaatti tussi.


      • olen nainen
        -jarmo- kirjoitti:

        Joo en, vaan tylsin. Olen kattos sulle pelkkä mainosplagaatti tussi.

        Et ole minulle mitään. Vain joku kasvoton ihminen, kenties. Et edes tussi.


      • -jarmo-
        olen nainen kirjoitti:

        Et ole minulle mitään. Vain joku kasvoton ihminen, kenties. Et edes tussi.

        No voi-voi, niin sitä ihmisarvoa käsitellään kovin kaksinaismoralistisesti. Huudellaan kyllä ihmisarvon puolesta mutta uskova ei kelpaa edes tussiksi.


      • olen nainen
        -jarmo- kirjoitti:

        No voi-voi, niin sitä ihmisarvoa käsitellään kovin kaksinaismoralistisesti. Huudellaan kyllä ihmisarvon puolesta mutta uskova ei kelpaa edes tussiksi.

        Kohteletko sinä minua ihmisarvon mukaisesti?


      • -jarmo-
        olen nainen kirjoitti:

        Kohteletko sinä minua ihmisarvon mukaisesti?

        Missä kohtaa olen ihmisarvoasi loukannut, vai meniköhän se juuri toisin päin sillä penaali-asialla. Olen kuullut joskus sanonnan, "hyökkäys on paras puolustus".


      • olen nainen
        -jarmo- kirjoitti:

        Missä kohtaa olen ihmisarvoasi loukannut, vai meniköhän se juuri toisin päin sillä penaali-asialla. Olen kuullut joskus sanonnan, "hyökkäys on paras puolustus".

        Oletko? Sen tiedät sinä itse.


      • -jarmo-
        olen nainen kirjoitti:

        Oletko? Sen tiedät sinä itse.

        Jänniä noi arvoitukset... hmm... !!!


      • olen nainen
        -jarmo- kirjoitti:

        Jänniä noi arvoitukset... hmm... !!!

        Käänteispsykologiaa. Ei muuta. Olen vain peili, sinulle.


      • -jarmo-
        olen nainen kirjoitti:

        Käänteispsykologiaa. Ei muuta. Olen vain peili, sinulle.

        On se toikin tapa kiistää ja välttää vastuukysymykset sanoistaan. Veri klever!


      • puoluueeton1

        Miten sovitat sen aiheesen .Taidat olla rakastunut itseesi .


    • -jarmo-

      Juttu on vaan niin, että ne profetiat jotka eivät näytä toteutuvan, ovat juuri tarkoitettu sellaisille kommentoijille jota täälläkin nyt näkyy, "ei oo, eikä tuu, eikä oo näkyny". Ne kaikki tulevat eräänä päivänä toteutumaan ja ovat sitten todisteena sille, miksi niin kävi. Ettehän te voi jäädä syystä tänne purnaamaan, vaan saatte itse todeta oman asemanne teoissanne.
      Profetiat eivät siis ole niinkään uskoville tarkoitettua kamaa. Raamattuhan sanoo että nämä ovat todisteeksi niille, jotka nielevät valheen ja vaikka kivetkin huutaisi, eivät ne heräisi, vaan uskovien usko vain vahvistuisi.

      Eräänä päivänä kun nämä kaikki ovat karua "nykypäivää", niin me Jeesuksen Kristuksen odottajat olemme poissa, niin silloin häpeä valtaa maan asukkaat.

      • jeesus on herra, on

        Ootteko ihan varmoja ettei Jeesus ole täällä tekeytyneenä joksikin muuksi? Ja sinä, kun ja monet muut olette niin, niin viisaita totuudessanne???


      • -jarmo-
        jeesus on herra, on kirjoitti:

        Ootteko ihan varmoja ettei Jeesus ole täällä tekeytyneenä joksikin muuksi? Ja sinä, kun ja monet muut olette niin, niin viisaita totuudessanne???

        Jokainenhan voi olla mistä vaan, mitä mieltä vaan, anna se mahdollisuus lähimmäisillesi. Jokaisella on uskonsa oikeus saada ja voida uskoa siihen mihin itse kukin haluaa. Se ei ole sinulta pois, vai mitä?
        Kristinusko perustuu Raamatun sanaan, eikä siellä asiat ole miten sattuu, vaan Jeesuksella on tietty agenda, joka toteutuu tietyssä järjestyksessä ja siinä järjestyksessä on säännönmukaisuus ja lainalaisuus, joka määräytyy sanan mukaan.

        Jeesus ei ole Raamatun mukaan mikään sielunvaeltaja tai muu kummajainen. Kaikella on ennalta määrätty kulkuratansa. Aamos 3:7 Jumala ei tee mitään, ellei ensin ilmoita siitä palvelijoilleen profeetoille. Saatte sitten jokainen kukin itse määritellä keitä ovat ne joille Jumala puheensa suo antaa.


      • jeesus on herra on
        -jarmo- kirjoitti:

        Jokainenhan voi olla mistä vaan, mitä mieltä vaan, anna se mahdollisuus lähimmäisillesi. Jokaisella on uskonsa oikeus saada ja voida uskoa siihen mihin itse kukin haluaa. Se ei ole sinulta pois, vai mitä?
        Kristinusko perustuu Raamatun sanaan, eikä siellä asiat ole miten sattuu, vaan Jeesuksella on tietty agenda, joka toteutuu tietyssä järjestyksessä ja siinä järjestyksessä on säännönmukaisuus ja lainalaisuus, joka määräytyy sanan mukaan.

        Jeesus ei ole Raamatun mukaan mikään sielunvaeltaja tai muu kummajainen. Kaikella on ennalta määrätty kulkuratansa. Aamos 3:7 Jumala ei tee mitään, ellei ensin ilmoita siitä palvelijoilleen profeetoille. Saatte sitten jokainen kukin itse määritellä keitä ovat ne joille Jumala puheensa suo antaa.

        Raamatun sana annetaan sinulle tässä elämässä, avataan tuomiolla ja muistetaan iankaikkisuudessa. Raamattu tuomitsee jokaisen, joka leikittelee sen pyhällä sisällöllä ja palkitsee sen sanalle kuuliaiset.


      • -jarmo-
        jeesus on herra on kirjoitti:

        Raamatun sana annetaan sinulle tässä elämässä, avataan tuomiolla ja muistetaan iankaikkisuudessa. Raamattu tuomitsee jokaisen, joka leikittelee sen pyhällä sisällöllä ja palkitsee sen sanalle kuuliaiset.

        No ehkäpä sinä nyt tuon perusteella osaat sanoa missä kohtaa olen leikitellyt sanan sisällöllä ja vaikka olisinkin, niin Jumala on luonut ihmiselle huumorin. On aivan eri asia leikitellä hyvällä kuin pahalla.
        Sitten tietysti minä ymmärrän puheestasi sen, että sinä pidät omaa suhtautumistasi kuuliaisena ja mm. minun suhtautumistani leväperäisenä. Onko näin?

        Mistäs sinä voit tietää, mikä on oikein ja mikä ei? Raamatun perusevankeliumi katsos on niin yksinkertainen että sen omaksuu jokainen normaali yli 5 vuotias ja kaikki muu mikä Raamatussa on meidän iloksemme, on pelkästään loputonta uteliaisuuttamme varten. Mitä väliä loppupeleissä on sillä, minkä väriset hevoset lähti ja mitä mukanaan, tai montako porttia on uudessa Jerusalemissa jne. kuinka pitkät niiden sivut on ja missä sijaitsee pyhättö ja missä ulkopiha.


      • jeesus on herra on
        -jarmo- kirjoitti:

        No ehkäpä sinä nyt tuon perusteella osaat sanoa missä kohtaa olen leikitellyt sanan sisällöllä ja vaikka olisinkin, niin Jumala on luonut ihmiselle huumorin. On aivan eri asia leikitellä hyvällä kuin pahalla.
        Sitten tietysti minä ymmärrän puheestasi sen, että sinä pidät omaa suhtautumistasi kuuliaisena ja mm. minun suhtautumistani leväperäisenä. Onko näin?

        Mistäs sinä voit tietää, mikä on oikein ja mikä ei? Raamatun perusevankeliumi katsos on niin yksinkertainen että sen omaksuu jokainen normaali yli 5 vuotias ja kaikki muu mikä Raamatussa on meidän iloksemme, on pelkästään loputonta uteliaisuuttamme varten. Mitä väliä loppupeleissä on sillä, minkä väriset hevoset lähti ja mitä mukanaan, tai montako porttia on uudessa Jerusalemissa jne. kuinka pitkät niiden sivut on ja missä sijaitsee pyhättö ja missä ulkopiha.

        Jos tiedät tekeväsi oikein, et selittele. Minä tiedän, koska "minä olen".


      • aloittaja ei vaan ei
        -jarmo- kirjoitti:

        No ehkäpä sinä nyt tuon perusteella osaat sanoa missä kohtaa olen leikitellyt sanan sisällöllä ja vaikka olisinkin, niin Jumala on luonut ihmiselle huumorin. On aivan eri asia leikitellä hyvällä kuin pahalla.
        Sitten tietysti minä ymmärrän puheestasi sen, että sinä pidät omaa suhtautumistasi kuuliaisena ja mm. minun suhtautumistani leväperäisenä. Onko näin?

        Mistäs sinä voit tietää, mikä on oikein ja mikä ei? Raamatun perusevankeliumi katsos on niin yksinkertainen että sen omaksuu jokainen normaali yli 5 vuotias ja kaikki muu mikä Raamatussa on meidän iloksemme, on pelkästään loputonta uteliaisuuttamme varten. Mitä väliä loppupeleissä on sillä, minkä väriset hevoset lähti ja mitä mukanaan, tai montako porttia on uudessa Jerusalemissa jne. kuinka pitkät niiden sivut on ja missä sijaitsee pyhättö ja missä ulkopiha.

        Kuitenkaan palstan profetiat esim. Putinin hyökkäämisestä Suomeen viime syksynä eivät ole toteutuneet. Onko mikään muukaan ?

        Joku simppeli fifti- fifti arvaus voi tietenkin toteutua kuten joku sään ennustus mutta muuten mikään oikea ennuste ei vaan ole toteutunut. Kannattaisi keskittyä ennemminkin lähimmäisen huomioimiseen oikealla tavalla.


      • -jarmo-
        jeesus on herra on kirjoitti:

        Jos tiedät tekeväsi oikein, et selittele. Minä tiedän, koska "minä olen".

        Toivottavasti ymmärrät että tämä on keskustelupalsta ja täällä ikäänkuin selitellään asioita ja vaihdetaan mielipiteitä. Voihan tänne tulla, niinkuin sinäkin, huutelemaan että te ootte kaikki vääriä profeettoja ja helvettiin menossa, sekä minä vain olen oikeassa. Kuten itse tuossa asiaa ilmaisit. Muttei se ole keskustelua, eikä ajatustenvaihtoa, vaan sitä kustutaan lähinnä vittuiluksi.


      • -jarmo-
        aloittaja ei vaan ei kirjoitti:

        Kuitenkaan palstan profetiat esim. Putinin hyökkäämisestä Suomeen viime syksynä eivät ole toteutuneet. Onko mikään muukaan ?

        Joku simppeli fifti- fifti arvaus voi tietenkin toteutua kuten joku sään ennustus mutta muuten mikään oikea ennuste ei vaan ole toteutunut. Kannattaisi keskittyä ennemminkin lähimmäisen huomioimiseen oikealla tavalla.

        ...kuten sinä selkeästi keskityt :D


      • Näke jo
        -jarmo- kirjoitti:

        Toivottavasti ymmärrät että tämä on keskustelupalsta ja täällä ikäänkuin selitellään asioita ja vaihdetaan mielipiteitä. Voihan tänne tulla, niinkuin sinäkin, huutelemaan että te ootte kaikki vääriä profeettoja ja helvettiin menossa, sekä minä vain olen oikeassa. Kuten itse tuossa asiaa ilmaisit. Muttei se ole keskustelua, eikä ajatustenvaihtoa, vaan sitä kustutaan lähinnä vittuiluksi.

        Ymmärrä Jarmo taas. Väittelet kalman D:n kanssa.


      • -jarmo-
        Näke jo kirjoitti:

        Ymmärrä Jarmo taas. Väittelet kalman D:n kanssa.

        Aivan sama vaikka YY:n kanssa... Ei tämä tyyppi mitään ota vastaan mutta moni muu näkee ja osaa poimia asiat rivien välistä. Ehkä!

        Moni ei ymmärrä sitä että mikä on väärän profeetan ja aikaansa odottavan profetian ero. Nämä Deet ja Yyt koittaa vesittää kaiken ja tuovat eksyttävää hapatusta palstalle. Joku vasta tänne itsensä löytänyt ei heti käsitä ja luulee että nämä palstakeisarit on oikeassa.

        Sen sijaan mitä tulee näiden kanssa rettelöimiseen, niin myönnän etten anna kristilliselle arvolle kunniaa. Mä oon vaan vanha portsari ja olen aika tottunu sanaileen urpojen kanssa.


      • Vaino Harha

        Kannattaisiko sitten jättää ne eräät päivät mainitsematta ihan se päivämäärä antaen jos ne ovatkin tarkoitettu toteutumaan ties minä päivänä ehkä joskus?


      • jeesus on herra on
        -jarmo- kirjoitti:

        Aivan sama vaikka YY:n kanssa... Ei tämä tyyppi mitään ota vastaan mutta moni muu näkee ja osaa poimia asiat rivien välistä. Ehkä!

        Moni ei ymmärrä sitä että mikä on väärän profeetan ja aikaansa odottavan profetian ero. Nämä Deet ja Yyt koittaa vesittää kaiken ja tuovat eksyttävää hapatusta palstalle. Joku vasta tänne itsensä löytänyt ei heti käsitä ja luulee että nämä palstakeisarit on oikeassa.

        Sen sijaan mitä tulee näiden kanssa rettelöimiseen, niin myönnän etten anna kristilliselle arvolle kunniaa. Mä oon vaan vanha portsari ja olen aika tottunu sanaileen urpojen kanssa.

        Eikös se olekkin ollut niin, että noita urpoja sinulla ei olisi ollut tuota työtä? Ja sinä haukut heitä nyt täällä? He olivat työnantajiasi..
        Profetia, profeetta ei loukkaannu, ei suutu, jos tietää oikein näkevänsä. Ei provosoidu. Pitää maltillisen otteensa alusta loppuun. Alfaa ja omegaa. Alku ja loppu.

        Se, että jurnuttaa palstoilla, niin ei tee kenestäkään profettaa tai profetoijaa. Aikaansa odottava profeetta on täällä, tässä ja nyt kirjoittamassa tätä. Nyt kirjoitan sanan, ja lähden. Se sana, jonka kirjoitan on XP, minä.


      • jeesus on herra on
        jeesus on herra on kirjoitti:

        Eikös se olekkin ollut niin, että noita urpoja sinulla ei olisi ollut tuota työtä? Ja sinä haukut heitä nyt täällä? He olivat työnantajiasi..
        Profetia, profeetta ei loukkaannu, ei suutu, jos tietää oikein näkevänsä. Ei provosoidu. Pitää maltillisen otteensa alusta loppuun. Alfaa ja omegaa. Alku ja loppu.

        Se, että jurnuttaa palstoilla, niin ei tee kenestäkään profettaa tai profetoijaa. Aikaansa odottava profeetta on täällä, tässä ja nyt kirjoittamassa tätä. Nyt kirjoitan sanan, ja lähden. Se sana, jonka kirjoitan on XP, minä.

        ..ilman..


      • -jarmo-
        jeesus on herra on kirjoitti:

        Eikös se olekkin ollut niin, että noita urpoja sinulla ei olisi ollut tuota työtä? Ja sinä haukut heitä nyt täällä? He olivat työnantajiasi..
        Profetia, profeetta ei loukkaannu, ei suutu, jos tietää oikein näkevänsä. Ei provosoidu. Pitää maltillisen otteensa alusta loppuun. Alfaa ja omegaa. Alku ja loppu.

        Se, että jurnuttaa palstoilla, niin ei tee kenestäkään profettaa tai profetoijaa. Aikaansa odottava profeetta on täällä, tässä ja nyt kirjoittamassa tätä. Nyt kirjoitan sanan, ja lähden. Se sana, jonka kirjoitan on XP, minä.

        No onks sburgut sit poliisien työnantajii? Bhuaa :D ...jollain on sit kummia käsityksiä. Ovella monesti kuulee et hei eks sä ymmärrä, mä maksan sun palkkas... no anna sit pari tonnii lapaan, niin se on sillä selvä, pääset ineen.


      • antaa typerän kuvan
        Vaino Harha kirjoitti:

        Kannattaisiko sitten jättää ne eräät päivät mainitsematta ihan se päivämäärä antaen jos ne ovatkin tarkoitettu toteutumaan ties minä päivänä ehkä joskus?

        Päivämäärien antaminen paljastaa juuri antajan huijauksen. Ja muutenkin.


      • tutkin lisää

        Voidakseen profetoida ,henkilön pitää olla taivaallisen hallituksen kanssa harmoonisessa yhteydessä ,tekemättä mitään virheitä ,koska sellaiset profetiat jotka eivät tapahdu niille määrättynä aikana ,tarkalleen ,ovatkin paholaisen profetioita eikä Jumalalta tulleita . Jumala ei voi koskaan antaa virheellisiä tietoja omilleen .Toisin on paholaisen leirissä ,siellä ryvetään saastaisissa asioissa 24-7-365 .
        Paholaisella on oma numeronsa 666 ,joka on saa-t-a-nan
        tunnusmerkki .Sitä en vielä ymmärrä ,miksi ,mutta otan selvää .


    • Tuula H

      sanompas taas, vaikka olen tätä hokenut aiemminkin. venäläinen ei tule rajan yli, kun seurakunta on maanpäällä. sitten kun morsian otetaan poissa, niin sitten voitte jotka jäätte hääjuhlista poissa odottaa putinin tulevan rajan yli.

      • -jarmo-

        Näinpä, amen! Profetiat ovat siis pilkkaajia ja niitä halventavia itseään varten, eikä uskovien. Vaikka kivetkin huutaisi...


      • Vääntökääntö
        -jarmo- kirjoitti:

        Näinpä, amen! Profetiat ovat siis pilkkaajia ja niitä halventavia itseään varten, eikä uskovien. Vaikka kivetkin huutaisi...

        Ai nytkö se taas kääntyi näin päin? Välillä profetiat ovat pelkästään vain tarkoitettuja niille jotka totisesti ovat oikeassa uskossa ja ei kenellekään muulle. Ihan milloin vaan sopii siis voidaan taas kääntää kaikki ihan päinvastoin miten huvittaa.

        No, saaatanahan oli valheiden ruhtinas, vai miten se meni?


      • Armahda, sillä he..
        Vääntökääntö kirjoitti:

        Ai nytkö se taas kääntyi näin päin? Välillä profetiat ovat pelkästään vain tarkoitettuja niille jotka totisesti ovat oikeassa uskossa ja ei kenellekään muulle. Ihan milloin vaan sopii siis voidaan taas kääntää kaikki ihan päinvastoin miten huvittaa.

        No, saaatanahan oli valheiden ruhtinas, vai miten se meni?

        Voi Herra, paranna tämän ketjun sairaat ja anna silmävoidetta heille.
        Totisesti, ei ensimmäistäkään asiallista viestiä.
        Kirjoitetaan, että aivan sama...
        Ei siis yhtä uskovaa ketjussa. Uskovalle ei ole aivan sama mitä ja minkä hengen kanssa väittelee.


      • ei yhtään parempi
        Armahda, sillä he.. kirjoitti:

        Voi Herra, paranna tämän ketjun sairaat ja anna silmävoidetta heille.
        Totisesti, ei ensimmäistäkään asiallista viestiä.
        Kirjoitetaan, että aivan sama...
        Ei siis yhtä uskovaa ketjussa. Uskovalle ei ole aivan sama mitä ja minkä hengen kanssa väittelee.

        Sinä olet mukana. Ota se hirsi...


      • profetiointi out
        ei yhtään parempi kirjoitti:

        Sinä olet mukana. Ota se hirsi...

        Kuka on uskova ? Sekö joka uskoo kaikenlaisiin kummajaisiin vaiko se, joka pitää Jeesuksen moraalisia opetuksiakin jonain ?


      • ei yhtään parempi
        profetiointi out kirjoitti:

        Kuka on uskova ? Sekö joka uskoo kaikenlaisiin kummajaisiin vaiko se, joka pitää Jeesuksen moraalisia opetuksiakin jonain ?

        Mitä tahansa tänne koskaan kirjoitan, ei minua kukaan usko. Annoin tilaisuuden, mahdollisuuden, tutustua siihen kuka olen. Olen hiljaa, en meso ja melskaa. Koska se mikä minulla on, on Jumalalta. (poistuu)


      • lähimmåinen
        ei yhtään parempi kirjoitti:

        Mitä tahansa tänne koskaan kirjoitan, ei minua kukaan usko. Annoin tilaisuuden, mahdollisuuden, tutustua siihen kuka olen. Olen hiljaa, en meso ja melskaa. Koska se mikä minulla on, on Jumalalta. (poistuu)

        Kyllä se vähän on niin , että tämä nettisysteemi sekoittaa ihmisten systeemit. Annetaan rankkoja kommentteja, mutta kukaan ei tiedä kuka niitä mielipiteitä on antanut (vaikka jotkut on niitä tunnistavinaan). Ei ole hyväksi uskon elämän suhteen olla vaan netin varassa , vaan etsiä uskovien seuraa omalta paikkakunnaltaan.


      • samaa tuhkaa

        Voi kun käy sääliksi .Turhaan eroittelet maiden johtajat ,kaikki he ovat yhtä jumalattomia ,ketään puhdasta ei maa päällään kanna .
        Tutki raamattua ,mutta varo poliittisia mielipiteitä .


    • Kopioin tähän erään parhaimmista puheenvuoroista mitä olen vuosiin lukenut. Siis EI ole minun kirjoittamani vaan jonkun paljon osaavamman:


      Skolessa ussanmaikka sano nuttura kireel ett ”Tiede vastaa kysymykseen Miten mutta uskonto kysymykseen Miksi”. No mä aloin kelaa tätä. Mä en oo niinku mikään Dawkinssi tai Valtanoja, mut taviski tajuu jos vähä kelailee ett toi Genesis on ihan himmee stoori.

      Siis ekaks tän stoorin mukaan The God niinku chillaili miljardi vuotta tai jotain ja kaikki oli sille ihan OK. Sitten out of the blue se keksi ett ”ei viddu nyt on niin olematonta ett ahistaa!. Pitää tehdä Earth tai jotain!”

      Tää on eka miks-kyssäri?

      Siis miks se alko tän koko Creation-proggigsen? Oliks Jumaleisson niinku mä joskus ett ekaks tuntuu ett voi himmailla illan himassa koodailemassa netissä mut sit jostain vaan kolahtaa ett ”Ei viddu. Nyt tötsyy tytsyy ja äksönii kehiin!” Ja sit karkaa mopo. Onks tällä Big-J-jäbällä ADHD niinku mullaki?

      Sit se niinku teki tän meidän boltsin jollain kani hatusta -stailin magialla. Sit se kelas ett onhan tääki tosi karu mesta ja ett olisi siistii jos olis maata ja merta eikä kaikki samaa vellii. Nii ja olis tosi kiva jos näkis jotain ja se keksi jonkun ”valon” joka vaan ilmesty vähä niinku se maapallo tai kani sieltä sen skotsasta. Ei suulberii eikä edes stendarii mut jostain se valo vaan niinku tuli ett *PIM*. Paitti että välillä se sammutti sen et olis yö. Kun sköne ja galtsit ei riittäny, niin se taiko seuraavaks *ananasakäämä* puita ja ruohoo. No toi ruoho ei ollu huono idea. Se on yleensä munki idea kun kaikki alkaa olla niinku boooooring. Jos hiffaatte.

      Ja jossain välissä se keksi et pitäshän tän universumin olla vähän enemmän niinku bling-bling ja duunas auringon ja jotain miljoonii miljardei galaxei ja niihin jokaiseen ihan vidusti tähtiä. Niinku miks? Jos tää meiän The Earth on Isolle Jäbälle niinku se juttu nii miks me ollaan joku käspäsen skeidan miljardisosan roiskasu koko täst universumist? Eihän me edes nähä tätä koko himmelii ilman jotain Valtanojan erikoisavaruuskaukoputkilaitteit?! Ei viddu mitää järkee. Mopo karannu Javelta ihan huolella.

      Seuraavaks tuli fogelii haukii apinoi ja kaikkii vidun satiaisin ja muita mökijöi monta miljoonaa ja emmä jaksa enää selittää.

      Siis miss oli ne vastaukset siihen ussanopen ”MIKSI” kyssäriin? Ei viddu missää. Ussa ei jelpi tajuumaan et miks eikä se jelpi tajuumaan ett kui. Totaalisen daijuu säätämistä.

      • ufoi juttui

        Andy , ei ihan skeidaa !


      • Ei skeidaa
        ufoi juttui kirjoitti:

        Andy , ei ihan skeidaa !

        No ei munkaan mielestä!


      • -jarmo-

        Exhellari löytäny taas järkyttävää skeidaa... koitettu vetää jonkunlaista muka filosofista stadii, vaikkei tos oo ees mitään stadii, vaan tollasta nykyajan "teinien jotain pissis tuubaa" jota kuulee Kampin ostarilla joka päivä ku 12 vuotiaan teinitytöt brassailee kännyköillään ku ne ottelee selfieitään.


      • Tuula H

        tällä ei kyllä noobelia voittaisi tällä jutulla. sen verran yksinkertainen on, mutta ajatelkaa Jumalaan uskovat juutalaiset ovat voittaneet monia noobeleita.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Exhellari löytäny taas järkyttävää skeidaa... koitettu vetää jonkunlaista muka filosofista stadii, vaikkei tos oo ees mitään stadii, vaan tollasta nykyajan "teinien jotain pissis tuubaa" jota kuulee Kampin ostarilla joka päivä ku 12 vuotiaan teinitytöt brassailee kännyköillään ku ne ottelee selfieitään.

        Taitaa ongelma olla lähinnä siinä ettei mielipide käynyt yksiin omasi kanssa.


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Taitaa ongelma olla lähinnä siinä ettei mielipide käynyt yksiin omasi kanssa.

        Älä ny viitti hei... toi oli niin ala-arvoista pissiskamaa, ettei sitä kyl niinku aikuinen ainakaan voi pitää ku just jonku teinin vuodatuslässytyksenä.
        https://www.youtube.com/watch?v=2Nwly8f2QHU


      • -jarmo- kirjoitti:

        Älä ny viitti hei... toi oli niin ala-arvoista pissiskamaa, ettei sitä kyl niinku aikuinen ainakaan voi pitää ku just jonku teinin vuodatuslässytyksenä.
        https://www.youtube.com/watch?v=2Nwly8f2QHU

        Paitsi että sisältö oli aivan kohdallaan, se oli mitä mainioin murrenäyte, aikansa kuva.


      • Tuula H kirjoitti:

        tällä ei kyllä noobelia voittaisi tällä jutulla. sen verran yksinkertainen on, mutta ajatelkaa Jumalaan uskovat juutalaiset ovat voittaneet monia noobeleita.

        Jotenkin minusta tuntuu että juttu on kirjoitettu enemminkin huumorin pilke silmäkulmassa kuin Nobel-palkinnon tavoittelu mielessä.

        Niin ovat voittaneet, entä sitten?


      • ihmettelevä
        exhellari86 kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu että juttu on kirjoitettu enemminkin huumorin pilke silmäkulmassa kuin Nobel-palkinnon tavoittelu mielessä.

        Niin ovat voittaneet, entä sitten?

        Minusta olisi kiva tietää, mitkä asiat ovat johtaneet nimim. exhellari86 tulemaan nimenomaan ex-hellariksi. Hän varmaan muutaman kerran asiasta kertonut, mutta on minulta mennyt ohi. Asia ei nyt ihan tarkkaan käsittele aloitusta, mutta kuinka usein se täälläsitä käsittelee,


      • ihmettelevä kirjoitti:

        Minusta olisi kiva tietää, mitkä asiat ovat johtaneet nimim. exhellari86 tulemaan nimenomaan ex-hellariksi. Hän varmaan muutaman kerran asiasta kertonut, mutta on minulta mennyt ohi. Asia ei nyt ihan tarkkaan käsittele aloitusta, mutta kuinka usein se täälläsitä käsittelee,

        Juuri nyt on sapattiaamu ja pitäisi lähteä liikkeelle että ehditään Akkoon ennen kuin ruuhkat alkavatbTel Avivin ja Haifan välisellä valtatiellä. Palaan asiaan myöhemmin.


      • Julma tuomari
        exhellari86 kirjoitti:

        Paitsi että sisältö oli aivan kohdallaan, se oli mitä mainioin murrenäyte, aikansa kuva.

        Jokainen joka ei tarkalleen usko kaikkea jarmon juttua, on pissis ja saaatanan vallassa ja tuomittu ja vaikka mitä.


      • Julma tuomari kirjoitti:

        Jokainen joka ei tarkalleen usko kaikkea jarmon juttua, on pissis ja saaatanan vallassa ja tuomittu ja vaikka mitä.

        Se on kyllä nähty. Ja jos esittäjällä ei ole oikeita mielipiteitä, silloin kaikki muukin on pielessä.


      • Tuula H
        exhellari86 kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu että juttu on kirjoitettu enemminkin huumorin pilke silmäkulmassa kuin Nobel-palkinnon tavoittelu mielessä.

        Niin ovat voittaneet, entä sitten?

        tuoko huumoria? itse en ainakaan ymmärrä tuollaista huumoria.


      • Tuula H kirjoitti:

        tuoko huumoria? itse en ainakaan ymmärrä tuollaista huumoria.

        No, useimmilla on nähtävästi enwmmän huumorintajua. Ei se sen kummallisempaa ole.


      • pilke joskus
        Tuula H kirjoitti:

        tuoko huumoria? itse en ainakaan ymmärrä tuollaista huumoria.

        Huumori on vaikea laji ! Mikä toiselle on huumoria se voi toiselle olla totista totta ja jopa pilkkaa.


      • exhellari86 kirjoitti:

        Juuri nyt on sapattiaamu ja pitäisi lähteä liikkeelle että ehditään Akkoon ennen kuin ruuhkat alkavatbTel Avivin ja Haifan välisellä valtatiellä. Palaan asiaan myöhemmin.

        Ollaan jo melkein Haifassa mutta ehdin vielä kirjoittaa muutaman sanan.

        Lämmin ja rakastava hellariperhe johon aikanaan synnyin ei pystynyt vastaamaan homoseksuaalisuuttani koskeviin kysymyksiin. Tiesin olleeni homo jo syntymästäni asti. Nyt skippaan aika paljon, mutta sanotaan vain, että ahdinkoni johti minut tutkimaan aiempaa tarkemmin ensin raamattua ja sitten uskontoja laajemminkin. Uskonto hävisi 6-0.

        Ehkä suurin muutos aiempaan ajattelutapaani oli se, etten enää pitänyt raamattua aksiomaattisesti totena vaan vaadin sen ulkopuolisia todisteita. Käytin arviointikriteereinä samoja kuin muutenkin milloin edellytetään luotettavuutta: lähdekritiikkiä ja tutkimustuloksia. Jälkimmäisiin kelpuutin vain tieteellisesti luotwttavista lähteistä peräisin olevat tulokset.

        Maailman viisautta joka on sekoittanut minun pääni? Kukatiesi. Isäni kuitenkin sanoi ollessani teini-iässä, että raamattu ja kristinusko ovat niin vahvalla perustalla, että ne kestävät kaiken rehellisen tutkimuksen ja kritiikin. Mutta näin ei käynyt.

        En oikeastaan olisi halunnut päätyä tähän missä nyt olen. Mutta en voi työntää päätäni pensaaseen kuten monet uskovat tekevät uskotellen itselleen ja muille että ympärillämme oleva todellisuus olisi harhaa ja että meidän pitäisi uskoa jotain ihan muuta kuin mitä aistimme todistavat. Meillä on kiistattomat todisteet maailmankaikkeuden iästä ja siitä, että mm. auringon pysäyttäminen taivaalla, luomiskertomus kirjaimellisena kuvauksena sekä vedenpaisumus ovat satua.

        Voitaisiin tietysti olettaa, että Jumala on kylvänyt tahallaan todisteita muusta kuin raamatunmukaisesta todellisuudesta koetellakseen meitä. Hän siis johtaisi ihmisiä tahallaan harhaan jotta vain uskollisimmat pelastuisivat. Tällaistakin olen kuullut uskovaisten väittävän.

        Ohitamme juuri Haifan Ikeaa. Lopettelen. Toivottavasti vastasin kysymykseesi.


      • pilke joskus kirjoitti:

        Huumori on vaikea laji ! Mikä toiselle on huumoria se voi toiselle olla totista totta ja jopa pilkkaa.

        Totta tuokin.


      • hyviä päiviä !
        exhellari86 kirjoitti:

        Ollaan jo melkein Haifassa mutta ehdin vielä kirjoittaa muutaman sanan.

        Lämmin ja rakastava hellariperhe johon aikanaan synnyin ei pystynyt vastaamaan homoseksuaalisuuttani koskeviin kysymyksiin. Tiesin olleeni homo jo syntymästäni asti. Nyt skippaan aika paljon, mutta sanotaan vain, että ahdinkoni johti minut tutkimaan aiempaa tarkemmin ensin raamattua ja sitten uskontoja laajemminkin. Uskonto hävisi 6-0.

        Ehkä suurin muutos aiempaan ajattelutapaani oli se, etten enää pitänyt raamattua aksiomaattisesti totena vaan vaadin sen ulkopuolisia todisteita. Käytin arviointikriteereinä samoja kuin muutenkin milloin edellytetään luotettavuutta: lähdekritiikkiä ja tutkimustuloksia. Jälkimmäisiin kelpuutin vain tieteellisesti luotwttavista lähteistä peräisin olevat tulokset.

        Maailman viisautta joka on sekoittanut minun pääni? Kukatiesi. Isäni kuitenkin sanoi ollessani teini-iässä, että raamattu ja kristinusko ovat niin vahvalla perustalla, että ne kestävät kaiken rehellisen tutkimuksen ja kritiikin. Mutta näin ei käynyt.

        En oikeastaan olisi halunnut päätyä tähän missä nyt olen. Mutta en voi työntää päätäni pensaaseen kuten monet uskovat tekevät uskotellen itselleen ja muille että ympärillämme oleva todellisuus olisi harhaa ja että meidän pitäisi uskoa jotain ihan muuta kuin mitä aistimme todistavat. Meillä on kiistattomat todisteet maailmankaikkeuden iästä ja siitä, että mm. auringon pysäyttäminen taivaalla, luomiskertomus kirjaimellisena kuvauksena sekä vedenpaisumus ovat satua.

        Voitaisiin tietysti olettaa, että Jumala on kylvänyt tahallaan todisteita muusta kuin raamatunmukaisesta todellisuudesta koetellakseen meitä. Hän siis johtaisi ihmisiä tahallaan harhaan jotta vain uskollisimmat pelastuisivat. Tällaistakin olen kuullut uskovaisten väittävän.

        Ohitamme juuri Haifan Ikeaa. Lopettelen. Toivottavasti vastasin kysymykseesi.

        Ihan oikeesti Haifassa ! Onnittelen !


      • hyviä päiviä ! kirjoitti:

        Ihan oikeesti Haifassa ! Onnittelen !

        Ihan oikeasti. Oli vähän vilpoista Suomessa ja Israelissa just nyt parempi keli. Pari viikkoa Israelissa, Länsirannalla ja Jordaniassa. Nyt Akkossa vanhoja tuttuja paikkoja katsomassa.


      • kaikki kukat kukkia
        exhellari86 kirjoitti:

        Totta tuokin.

        Mukavaa kun tuollainen valoisa realistinen tyyppi on täällä !


      • -jarmo-
        kaikki kukat kukkia kirjoitti:

        Mukavaa kun tuollainen valoisa realistinen tyyppi on täällä !

        Joo, annetaan synnin vaan rehottaa ihan valtoimenaan ;)


      • -jarmo- kirjoitti:

        Joo, annetaan synnin vaan rehottaa ihan valtoimenaan ;)

        Eipä sinulla vaan ole kovin kummoisesti sanottavaa itse asiaan.


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Eipä sinulla vaan ole kovin kummoisesti sanottavaa itse asiaan.

        Olis vaikka kuinka paljon... mutta mitä se ketään hyödyttäisi?


      • -jarmo- kirjoitti:

        Olis vaikka kuinka paljon... mutta mitä se ketään hyödyttäisi?

        Eli - pitäkää tunkkinne?


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Eli - pitäkää tunkkinne?

        Ei ihan, vaan sitä että huumorillakin on monta puolta, joku tykkää pissa-kakka-wc, huumorista ja toisille se on yököttävää. Joku taas loukkaantuu henkilökohtaisuuksista, kuten vaikkapa homovitsit ja toiset nauraa jne.
        Mitä taas tulee sun hellaritaustaas ja sen hylkäämiseen, niin se on sun oma häpees.
        Mitä taas tulee sun homouteen, niin Raamatuunhan sä et usko, joten tee niin kuin haluat. Silti Raamattu puhuu selvääkin selvempää kieltä homouden synnistä, ei ole synti olla homo, vaan toteuttaa homouden seksuaalista mieltymystä. Ei pedofiliakaan ole itsessään synti, vaan se toteutus, samoin mikä tahansa muu luonnon vastainen.

        En minä muuta siitä sun tunkistas tiä. Sä teet niinkuin haluut ja iso mies, vastaa teoistaan sitten. Kai sä sen ymmärrät, etkä sitten itke kun joudut tilille.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Ei ihan, vaan sitä että huumorillakin on monta puolta, joku tykkää pissa-kakka-wc, huumorista ja toisille se on yököttävää. Joku taas loukkaantuu henkilökohtaisuuksista, kuten vaikkapa homovitsit ja toiset nauraa jne.
        Mitä taas tulee sun hellaritaustaas ja sen hylkäämiseen, niin se on sun oma häpees.
        Mitä taas tulee sun homouteen, niin Raamatuunhan sä et usko, joten tee niin kuin haluat. Silti Raamattu puhuu selvääkin selvempää kieltä homouden synnistä, ei ole synti olla homo, vaan toteuttaa homouden seksuaalista mieltymystä. Ei pedofiliakaan ole itsessään synti, vaan se toteutus, samoin mikä tahansa muu luonnon vastainen.

        En minä muuta siitä sun tunkistas tiä. Sä teet niinkuin haluut ja iso mies, vastaa teoistaan sitten. Kai sä sen ymmärrät, etkä sitten itke kun joudut tilille.

        Niin, ajattelin lähinnä tuota mitä alkup. viestissäni oli. Ja hellaritaustani on aina olemassa, ei sitä voi hylätä. Mutta ei alkup viestissä mitään pissakakkahuumoria ollut vaan ihan selvä viesti.

        Tämä nyt on turhaa jauhamista mutten malta olla kysymättä miksi pidät homoseksuaalisuutta luonnonvastaisena kun sitä esiintyy ihmisen lisäksi noin 1500 eläinlajilla. Siis ihan luonnossa.


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Niin, ajattelin lähinnä tuota mitä alkup. viestissäni oli. Ja hellaritaustani on aina olemassa, ei sitä voi hylätä. Mutta ei alkup viestissä mitään pissakakkahuumoria ollut vaan ihan selvä viesti.

        Tämä nyt on turhaa jauhamista mutten malta olla kysymättä miksi pidät homoseksuaalisuutta luonnonvastaisena kun sitä esiintyy ihmisen lisäksi noin 1500 eläinlajilla. Siis ihan luonnossa.

        Syntihän se vaan on, joka luomakuntaa vaivaa.


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Niin, ajattelin lähinnä tuota mitä alkup. viestissäni oli. Ja hellaritaustani on aina olemassa, ei sitä voi hylätä. Mutta ei alkup viestissä mitään pissakakkahuumoria ollut vaan ihan selvä viesti.

        Tämä nyt on turhaa jauhamista mutten malta olla kysymättä miksi pidät homoseksuaalisuutta luonnonvastaisena kun sitä esiintyy ihmisen lisäksi noin 1500 eläinlajilla. Siis ihan luonnossa.

        Mittapuusi mukaan tämäkin on normaalia:
        https://www.youtube.com/watch?v=ZnXJBRfnZb8
        ...jota ihminen odottaa pääsevänsä toteuttamaan sallimuksen kautta, kuten muunkin luonnollisesta poikkeavan. Sanotaan vaan että niinhän luontokin tekee, eikä oteta huomioon peruskysymystä, maa on langennut, jonka takia tämä tapahtuu.


      • Splruits
        -jarmo- kirjoitti:

        Mittapuusi mukaan tämäkin on normaalia:
        https://www.youtube.com/watch?v=ZnXJBRfnZb8
        ...jota ihminen odottaa pääsevänsä toteuttamaan sallimuksen kautta, kuten muunkin luonnollisesta poikkeavan. Sanotaan vaan että niinhän luontokin tekee, eikä oteta huomioon peruskysymystä, maa on langennut, jonka takia tämä tapahtuu.

        Niin, joka on eri mieltä jarmon kanssa nussii varmasti pingviinejä.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Mittapuusi mukaan tämäkin on normaalia:
        https://www.youtube.com/watch?v=ZnXJBRfnZb8
        ...jota ihminen odottaa pääsevänsä toteuttamaan sallimuksen kautta, kuten muunkin luonnollisesta poikkeavan. Sanotaan vaan että niinhän luontokin tekee, eikä oteta huomioon peruskysymystä, maa on langennut, jonka takia tämä tapahtuu.

        "Mittapuusi mukaan tämäkin on normaalia"

        Kohtalaisen yleiseksi mittapuuksi suhteessa seksiin ihmisten on todettu kahden suojaikärajan ylittäneen, tasaveroisen ihmisen seksi. Meillä on puutteistaan huolimatta aika hyvä lainsäädäntö paaluttamassa sukupuolisen käyttäytymisen rajoja.

        Voidaanhan tietysti sanoa, että syöväthän jotkut hämähäkit parittelun jälkeen puolisonsa, mutta kai me molemmat jonkinlaisen inhimillisyyden ja kohtuuden ymmärrämme?

        Uskonnon asettamat rajoitukset eivät sekulaariin yhteiskuntaan kuulu.


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        "Mittapuusi mukaan tämäkin on normaalia"

        Kohtalaisen yleiseksi mittapuuksi suhteessa seksiin ihmisten on todettu kahden suojaikärajan ylittäneen, tasaveroisen ihmisen seksi. Meillä on puutteistaan huolimatta aika hyvä lainsäädäntö paaluttamassa sukupuolisen käyttäytymisen rajoja.

        Voidaanhan tietysti sanoa, että syöväthän jotkut hämähäkit parittelun jälkeen puolisonsa, mutta kai me molemmat jonkinlaisen inhimillisyyden ja kohtuuden ymmärrämme?

        Uskonnon asettamat rajoitukset eivät sekulaariin yhteiskuntaan kuulu.

        ...niin, älä sitten käytä vertailukohtana eläinmaailmaa. Minähän tein vain sen vertauksen, mihin itse asiaasi vertasit.

        Mark. 4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin


      • -jarmo- kirjoitti:

        ...niin, älä sitten käytä vertailukohtana eläinmaailmaa. Minähän tein vain sen vertauksen, mihin itse asiaasi vertasit.

        Mark. 4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin

        ".. .niin, älä sitten käytä vertailukohtana eläinmaailmaa. Minähän tein vain sen vertauksen, mihin itse asiaasi vertasit."

        Niin, meidän eromme muihin eläimiin on todella keskimäärin suurempi myötäeläminen ja toinen toisemme vahingoittamisen välttäminen. On siis paljon yhtäläisyyksiä sekäyös eroja. Ja sanonpa nyt vielä kerran kun et heti ymmärtänyt, että itse valitsemamme edustajat ovat asettaneet järkeviä rajoituksia myös näille alueille.

        Homoseksuaalisuus ei lähtökohtaisesti vahingoita ketään kun näitä rajoituksia noudatetaan. Niin homo- kuin heterosuhteissakin on aina omat riskinsä, joiden hallintaan yhteiskunta myös yrittää opettaa.

        Onkohan tämä jo riittävän selvästi sanottu vai tarvitaanko lisää rautalankaa?


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        ".. .niin, älä sitten käytä vertailukohtana eläinmaailmaa. Minähän tein vain sen vertauksen, mihin itse asiaasi vertasit."

        Niin, meidän eromme muihin eläimiin on todella keskimäärin suurempi myötäeläminen ja toinen toisemme vahingoittamisen välttäminen. On siis paljon yhtäläisyyksiä sekäyös eroja. Ja sanonpa nyt vielä kerran kun et heti ymmärtänyt, että itse valitsemamme edustajat ovat asettaneet järkeviä rajoituksia myös näille alueille.

        Homoseksuaalisuus ei lähtökohtaisesti vahingoita ketään kun näitä rajoituksia noudatetaan. Niin homo- kuin heterosuhteissakin on aina omat riskinsä, joiden hallintaan yhteiskunta myös yrittää opettaa.

        Onkohan tämä jo riittävän selvästi sanottu vai tarvitaanko lisää rautalankaa?

        Pidä ne rautalankas vaan taskussas... vertauskuvasi ovat kovin selektiivisiä. Vertaat mielelläsi sopivasti mutta kun otetaan se mittatikuksi, alat luomaan taas omia lisäsääntöjä omille vertauksillesi. Totuutta katsos ei tarvitse pönkittää, se pysyy itsestään ja valheelle on luotava lisäsääntöjä ja momentteja, selityksiä ja verukkeita.

        Mä oon vanha poke, yli 30 vuotta ja Hesan assalla vaksina vuosia, joten oon kuullu ja nähny varmaan kaiken mitä tällä planeetalla äärimmäistä väkivaltaa, sotaa käymättä voi nähdä. Eli tiedän takuulla elämästä jonniin verran enemmän kuin äkkipäältä arvaat. Tätä koulupohjaa vasten voin kertoa että useat vanhat homomiehet tulee taikuista kännissä ja kehuu ovimiehelle että ei täällä voi tehdä sellasta mitä siellä, moni kehuu saaneensa nuoria tyttöjä mutta siellä saa kymmenvuotiasta poikaakin. Ja tämä on totta!
        Eikä tämä ole ensimmäinen vastaava, vaan kun seksuaalinen irtiotto on tapahtunut normaalista Jumalan luomasta ja siirtyy kielletylle alueelle, käy kuin siirtyisi alkoholin suht turvallisesta käytöstä lieviin huumeisiin ja sitä kautta kovempiin.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Pidä ne rautalankas vaan taskussas... vertauskuvasi ovat kovin selektiivisiä. Vertaat mielelläsi sopivasti mutta kun otetaan se mittatikuksi, alat luomaan taas omia lisäsääntöjä omille vertauksillesi. Totuutta katsos ei tarvitse pönkittää, se pysyy itsestään ja valheelle on luotava lisäsääntöjä ja momentteja, selityksiä ja verukkeita.

        Mä oon vanha poke, yli 30 vuotta ja Hesan assalla vaksina vuosia, joten oon kuullu ja nähny varmaan kaiken mitä tällä planeetalla äärimmäistä väkivaltaa, sotaa käymättä voi nähdä. Eli tiedän takuulla elämästä jonniin verran enemmän kuin äkkipäältä arvaat. Tätä koulupohjaa vasten voin kertoa että useat vanhat homomiehet tulee taikuista kännissä ja kehuu ovimiehelle että ei täällä voi tehdä sellasta mitä siellä, moni kehuu saaneensa nuoria tyttöjä mutta siellä saa kymmenvuotiasta poikaakin. Ja tämä on totta!
        Eikä tämä ole ensimmäinen vastaava, vaan kun seksuaalinen irtiotto on tapahtunut normaalista Jumalan luomasta ja siirtyy kielletylle alueelle, käy kuin siirtyisi alkoholin suht turvallisesta käytöstä lieviin huumeisiin ja sitä kautta kovempiin.

        "Eli tiedän takuulla elämästä jonniin verran enemmän kuin äkkipäältä arvaat."

        Varmaan, ei mitään syytä epäillä.

        "Tätä koulupohjaa vasten voin kertoa että useat vanhat homomiehet tulee taikuista kännissä ja kehuu ovimiehelle että ei täällä voi tehdä sellasta mitä siellä, moni kehuu saaneensa nuoria tyttöjä mutta siellä saa kymmenvuotiasta poikaakin."

        Varmaan näin on käynyt. Onhan noita kaikissa ryhmissä. En minäkään ole väittänyt että jotkut ovat ryhmänä sen viallisempia tai viattomampia kuin muutkaan. Eikö tämä ole vähän niinkuin itsestäänselvyys?

        "Eikä tämä ole ensimmäinen vastaava, ... lieviin huumeisiin ja sitä kautta kovempiin."

        Viittaan edelliseen. Jos antaa vieteilleen vallan - ja varsinkin silloin kun se johtaa kuvaamaasi rikolliseen ja toista vahingoittavaan käyttäytymiseen - sille ei ole mitään puolustusta. Luulitko minua niin sinisilmäiseksi, että kun en ole ollut vaksina Hesassa, en tietäisi mitään elämästä, tai puolustaisin homon rikollista käyttäytymistä? Mikä oli siis pointtisi?


      • uhuh ohhoh

        Paljon on mennyt koulutuksesta hukkaan .Anna periksi ja siirry " takavasempaan " .


      • uhuh ohhoh kirjoitti:

        Paljon on mennyt koulutuksesta hukkaan .Anna periksi ja siirry " takavasempaan " .

        Siirryn toivomuksestasi takavasemmalle ja kopioin saman kirjoittajan tekstin missä hän esittää arvioita uskontojen alkuperästä:

        Must noi uskis-stroorien synty o kans aika klaari jutska.

        Meiän boltsi on sillee bygattu ett meil on hinku niinku tsennata syitä ja seuraksii. Ku alku-kaiffarit dallas savannil ja kuuli puskasta jotai pöhinää nii oli iha survival kyssäri ett mikä siel pöhis. Siel saatto olla kaniinii antilooppii fogelii tai jotai muuta minkä voi skruudata tai sit siel saatto olla pantterii leijonii tai krodiilii ja ne voi skruudaa sut. Piti bonjata syy.

        Sitte ku alko blosaa ja stikkaa vodaa ja salamoi niin tää alku-kaiffari funtsi ett ku blosaa ja stikkaa vodaa ja salamoi ni kuka niinku sen kaiken duunaa. Se funtsas ett ku puskas ei voi olla pöhinää jos ei oo joku joka duunaa sen pöhinän ni ei voi stikkaa salamoi jos joku olio niit stikkaa. Sitt ne hiffas ett se o tietty Thunder-God ja siit tää uskis-proggis lähti.

        Sitt jengi tuli klesaks oli maanjäristyksii ja kaikkee muuta tsydeemii jolle piti keksii joku syy ja ne hiffas ett se o se sama jumaleisson tai joku muu jumaleisson ku duunaa jengin klesaks ja ne muut jutskat. Sit ku ne luuli ett ne tsennaa se kaiffarin ku stikkaa salamoi ne funtsas et kandee olla frendi sen kaa ettei se stikkais salamoi niiden omaa tai niitten skidien kupolii. Sit ne alko säätää rituaalii ja loitsuu. Laiffi oli karuu ja mä bonjaan hyvi ett jotai niitten täyty duunata. Vaik sill ei niinku for real ollu mitää efektii ni oliha se snadisti iisimpää jos oli edes sellane fiilis et voi duunata ees jotai.

        Pistää skriinaa ku tsekkailee noit tän päivän uskiste stooreja täll palstall. Tsydeemi o tasa sama ku noil alku-kaiffareil. Nää uskikset tääl tilittää et jos o niinku atomi ni joku on bygannu sen atomi. Niide boltsi futaa iha samal kaaval ku niide alku-kaiffarie. No miksei skulais? Ei se alku-kaiffarien boltsi nii erilaine ollu.

        Respektii.


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        "Eli tiedän takuulla elämästä jonniin verran enemmän kuin äkkipäältä arvaat."

        Varmaan, ei mitään syytä epäillä.

        "Tätä koulupohjaa vasten voin kertoa että useat vanhat homomiehet tulee taikuista kännissä ja kehuu ovimiehelle että ei täällä voi tehdä sellasta mitä siellä, moni kehuu saaneensa nuoria tyttöjä mutta siellä saa kymmenvuotiasta poikaakin."

        Varmaan näin on käynyt. Onhan noita kaikissa ryhmissä. En minäkään ole väittänyt että jotkut ovat ryhmänä sen viallisempia tai viattomampia kuin muutkaan. Eikö tämä ole vähän niinkuin itsestäänselvyys?

        "Eikä tämä ole ensimmäinen vastaava, ... lieviin huumeisiin ja sitä kautta kovempiin."

        Viittaan edelliseen. Jos antaa vieteilleen vallan - ja varsinkin silloin kun se johtaa kuvaamaasi rikolliseen ja toista vahingoittavaan käyttäytymiseen - sille ei ole mitään puolustusta. Luulitko minua niin sinisilmäiseksi, että kun en ole ollut vaksina Hesassa, en tietäisi mitään elämästä, tai puolustaisin homon rikollista käyttäytymistä? Mikä oli siis pointtisi?

        Hei nyt olit kerrankin rehellinen vastatessas. Kunnioitan!
        Jotain tuon kaltaista en kyl odottanut, paitsi tuo pointti, joka vähän vesitti alustustasi. Kyllä sinä pointin ymmärsit, et ole niin tyhmä kuin annat pointin pyytämiselläsi ymmärtää. Edellisessä sitä paitsi jo kerroin pointin, joten???


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Siirryn toivomuksestasi takavasemmalle ja kopioin saman kirjoittajan tekstin missä hän esittää arvioita uskontojen alkuperästä:

        Must noi uskis-stroorien synty o kans aika klaari jutska.

        Meiän boltsi on sillee bygattu ett meil on hinku niinku tsennata syitä ja seuraksii. Ku alku-kaiffarit dallas savannil ja kuuli puskasta jotai pöhinää nii oli iha survival kyssäri ett mikä siel pöhis. Siel saatto olla kaniinii antilooppii fogelii tai jotai muuta minkä voi skruudata tai sit siel saatto olla pantterii leijonii tai krodiilii ja ne voi skruudaa sut. Piti bonjata syy.

        Sitte ku alko blosaa ja stikkaa vodaa ja salamoi niin tää alku-kaiffari funtsi ett ku blosaa ja stikkaa vodaa ja salamoi ni kuka niinku sen kaiken duunaa. Se funtsas ett ku puskas ei voi olla pöhinää jos ei oo joku joka duunaa sen pöhinän ni ei voi stikkaa salamoi jos joku olio niit stikkaa. Sitt ne hiffas ett se o tietty Thunder-God ja siit tää uskis-proggis lähti.

        Sitt jengi tuli klesaks oli maanjäristyksii ja kaikkee muuta tsydeemii jolle piti keksii joku syy ja ne hiffas ett se o se sama jumaleisson tai joku muu jumaleisson ku duunaa jengin klesaks ja ne muut jutskat. Sit ku ne luuli ett ne tsennaa se kaiffarin ku stikkaa salamoi ne funtsas et kandee olla frendi sen kaa ettei se stikkais salamoi niiden omaa tai niitten skidien kupolii. Sit ne alko säätää rituaalii ja loitsuu. Laiffi oli karuu ja mä bonjaan hyvi ett jotai niitten täyty duunata. Vaik sill ei niinku for real ollu mitää efektii ni oliha se snadisti iisimpää jos oli edes sellane fiilis et voi duunata ees jotai.

        Pistää skriinaa ku tsekkailee noit tän päivän uskiste stooreja täll palstall. Tsydeemi o tasa sama ku noil alku-kaiffareil. Nää uskikset tääl tilittää et jos o niinku atomi ni joku on bygannu sen atomi. Niide boltsi futaa iha samal kaaval ku niide alku-kaiffarie. No miksei skulais? Ei se alku-kaiffarien boltsi nii erilaine ollu.

        Respektii.

        Diggaatsä tota stadii noin paljo ja osaaks sä kans bamlaa mun hima slangii? Mä oon kato syntyny stadis vuonna -64 kättäril. Mutsi ja faija bunkkas sillo Rööperis. Skidinä mä dallailin Iso Roban kulmil.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Diggaatsä tota stadii noin paljo ja osaaks sä kans bamlaa mun hima slangii? Mä oon kato syntyny stadis vuonna -64 kättäril. Mutsi ja faija bunkkas sillo Rööperis. Skidinä mä dallailin Iso Roban kulmil.

        Ymmärrän kyllä jokseenkin hyvin mutta kotipaikkaetua minulla ei ole. Sen verran olen kuullut että pärjään mutten edes yritä puhua sitä.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Hei nyt olit kerrankin rehellinen vastatessas. Kunnioitan!
        Jotain tuon kaltaista en kyl odottanut, paitsi tuo pointti, joka vähän vesitti alustustasi. Kyllä sinä pointin ymmärsit, et ole niin tyhmä kuin annat pointin pyytämiselläsi ymmärtää. Edellisessä sitä paitsi jo kerroin pointin, joten???

        Noin lähtökohtaisesti kukaan ei ole toista parempi mutta uskonnolisuus voi kyllä johonkin rajaan asti vähentää rikollista käyttäytymistä. Olen hellareissa nähnyt kyllä parannuksen tehneitä. Siinä yksi addiktio on vaihtunut toiseen, vähemmän vahingolliseen.

        Case closed right?


      • -jarmo-
        exhellari86 kirjoitti:

        Noin lähtökohtaisesti kukaan ei ole toista parempi mutta uskonnolisuus voi kyllä johonkin rajaan asti vähentää rikollista käyttäytymistä. Olen hellareissa nähnyt kyllä parannuksen tehneitä. Siinä yksi addiktio on vaihtunut toiseen, vähemmän vahingolliseen.

        Case closed right?

        Jep!


    • -jarmo-

      Sitä mun piti vielä sanoa, ku luin ton aloituksen uudelleen, huomattuani että siinähän on teksti "ei yhdenkään toteutumisesta ole mitään näyttöä".

      Profetoin jo lokakuussa, vuonna 2007 seuraavaa:

      http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Eurooppa.jpg

      Oliko Georgia 2008 ja Ukraina 2014 ?? ...sitte Suomi (2015) ????

      • ei toteudu ei

        Mikä siinä on toteutunutta ? Simppelillä arvailulla malliin huomenna sataa on mahdollista kuvitella itsestään vaikka mitä.


      • -jarmo-
        ei toteudu ei kirjoitti:

        Mikä siinä on toteutunutta ? Simppelillä arvailulla malliin huomenna sataa on mahdollista kuvitella itsestään vaikka mitä.

        Siis vaikka ulkona satais ja mä niin väittäisin, niin sulle siellä ei satais. Tästä samasta asiasta Rauno Helppi kerran mulle piti esitelmää. Henkimaailma kiistää totuuden vaikka tarjottimella se tarjoiltas itsensä presidentin ja pääministerin leimoilla ja nimmareilla. Rauno sano että jos hän näyttää kaljua päälakeaan ja sanoo uskovana ihmisenä jumalattomalle, että "katso olen ihan kalju", niin tähän jumalaton vastaa heti ettet ole, sinulla on tuolla hiuksia, näyttäen korvan takana olevaa untuvaa.


      • heitän pyyhkeen
        -jarmo- kirjoitti:

        Siis vaikka ulkona satais ja mä niin väittäisin, niin sulle siellä ei satais. Tästä samasta asiasta Rauno Helppi kerran mulle piti esitelmää. Henkimaailma kiistää totuuden vaikka tarjottimella se tarjoiltas itsensä presidentin ja pääministerin leimoilla ja nimmareilla. Rauno sano että jos hän näyttää kaljua päälakeaan ja sanoo uskovana ihmisenä jumalattomalle, että "katso olen ihan kalju", niin tähän jumalaton vastaa heti ettet ole, sinulla on tuolla hiuksia, näyttäen korvan takana olevaa untuvaa.

        Ja tällaisten kanssa pitäisi kyetä keskustelemaan " RAAMATUSTA ".


    • ihmettelevä

      Joo täytyy nostaa kädet ylös ja tunnustaa, kun esitin, silkasta puhtaasta mielenkiinnosta, ex-hellarille kysymyksen hänen taustoistaan (kiitos hänelle suorasta ja ilmeisen rehellisestä vastauksestaan ) niin kehittyi sangen kiivas keskustelu Jarmon ja hänen välilleen. Ohi aloituksen tein kysymyksen ja se johti pois aloituksen antamasta aiheesta. Joten palatkaamme siihen:miksei profetiat toteudu.

    • ehkäpä tarkistus

      Oliskohan profetioivien , kun sanovat että heidän profetointinsa tulevat Herralta tai vastaavalta, kuitenkin vähän syytä malttaa mieltänsä ja odottaa miten ennuste toteutuu ja vasta sitten , jos se toteutuu, yhdistää se korkeimpien voimien nimeen. On vähän kiusallista huomata nämä Herran nimeen liitetyt toteutumattomat profetiat.

      • -jarmo-

        Edelleen muistutan että itsensä Jeesuksen "tulen pian" profetia on toteutumatta ja Joona sanoi että 40 päivän kuluttua Niinive tuhoutuu. Meni pari sataa vuotta.
        Nooakin sai tehdä botskii kuivalle maalle ja povailla sadetta 130 vuotta ja kyllä silloin naurua ja profetioille naurajia riitti. Kaikkien näiden profetioita silti kunnioitetaan ilmeisesti tai sitten ei.


      • ehkäpä tarkistus
        -jarmo- kirjoitti:

        Edelleen muistutan että itsensä Jeesuksen "tulen pian" profetia on toteutumatta ja Joona sanoi että 40 päivän kuluttua Niinive tuhoutuu. Meni pari sataa vuotta.
        Nooakin sai tehdä botskii kuivalle maalle ja povailla sadetta 130 vuotta ja kyllä silloin naurua ja profetioille naurajia riitti. Kaikkien näiden profetioita silti kunnioitetaan ilmeisesti tai sitten ei.

        Kyse on tietenkin palstan yliaktiivisista teeseitse profetoijista.


      • -jarmo-
        ehkäpä tarkistus kirjoitti:

        Kyse on tietenkin palstan yliaktiivisista teeseitse profetoijista.

        Voisit ehkä nimetä pari "tee se itse profetoijaa", niin saadaan perspektiiviä asialle.


      • ehkäpä tarkistus
        -jarmo- kirjoitti:

        Voisit ehkä nimetä pari "tee se itse profetoijaa", niin saadaan perspektiiviä asialle.

        En ketään lähde sentään nimeämään, sen saa kyllä helposti selville palstaa seuraamalla.


      • -jarmo-
        ehkäpä tarkistus kirjoitti:

        En ketään lähde sentään nimeämään, sen saa kyllä helposti selville palstaa seuraamalla.

        No huhhuh... mä taidan olla sit oikee varsinainen "tee-se-itse mies".


      • no huhhuh
        -jarmo- kirjoitti:

        No huhhuh... mä taidan olla sit oikee varsinainen "tee-se-itse mies".

        Aika monen Putinin hyökkäysprofetian päivämäärän parasta ennen aika on jo aikoja sitten umpeutunut.


      • wladimir
        no huhhuh kirjoitti:

        Aika monen Putinin hyökkäysprofetian päivämäärän parasta ennen aika on jo aikoja sitten umpeutunut.

        Näillä uskovilla jotka näitä Putinin hyökkäyksen päivämääriä ovat ilmoitelleet on lyhytkestoinen muisti.


    • Ääntävaantulee

      Täytyy päästä puhumaan kun on sananvapaus ja sanoja tulee ulos suusta. Toimitaan ja puhutaan joskus jokainen kuin Homer Simpson katsellen mihen se johtaa. Siltä pohjalta kun viisainkin ihminen pohdiskelee Jumalan tutkimattomuutta, niin näyttäähän se naurettavalta vaikka miten pieni ihminen pyörittelisi tieteellisiä käsitteitä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe