Itse tehty eutanasia

Armo epätoivoiselle

Olen jo aikuinen ihminen, elämäni elänyt. Luustokivut ovat viedä hengen. Mitkään särkylääkkeet ei auta, minulla on tedettu useissa nivelissä nivelrikkoa, kohta en enää pysty ollenkaan liikkumaan. Pelkkä paikallaolo sattuu niin paljon, etten pysty nukkumaan. Nämä kivut ovat kestäneet jo pari kymmentä vuotta, ja pahenevat joka päivä.

Koska minulla ei ole lapsia, eikä ketään jää suremaan, haluaisin eutanasian. Pelottaa vaan se, että epäonnistun siinä. Minulla on 60 kpl tramaleja ja 100 kpl nukahtamislääkkeitä. Jos otan ne ison alkoholiannoksen kanssa, pääsenkö tästä elämästä pois? Vai pitääkö varmistaa asia jollakin tavalla? Olkaa kilttejä, neuvokaa minua. Tämä ei ole mikään hätähuuto, nämä kivut ovat niin kovia, että en kestä enää.

50

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos vielä yrittäisit

      Älä ainakaan ota alkoholin kanssa,tulee oksennus.Sitä en tiedä lähteekö noilla henki muutenkaan.Entäpä jos yrittäisit saada itsellesi paremman kipulääkityksen?

      • Kristuspelastaa

        Itsemurha vie Helvettiin. Helvetissä demonit syövät ihmisiä, polttavat tulessa, balsamoivat elävältä. Jumala auttakoon aloittajaa ja suojelkoon häntä kaikessa mitä kohtaa. Amen.


      • Kristusvainpelastaa
        Kristuspelastaa kirjoitti:

        Itsemurha vie Helvettiin. Helvetissä demonit syövät ihmisiä, polttavat tulessa, balsamoivat elävältä. Jumala auttakoon aloittajaa ja suojelkoon häntä kaikessa mitä kohtaa. Amen.

        Itse olen täyskovakalloinen, täysnolla olen. Täystyperys olen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja Häneen uskova pelastuu.


    • toiset lääkkeet

      Älä tee itsemurhaa- helvetissä ovat kivut tuhatkertaiset.

      • julma ja kova kommen

        Haista paska!


      • Hei125
        julma ja kova kommen kirjoitti:

        Haista paska!

        Joka kerta kun ihminen tekee syntiä häneen tulee sisään demoni. demoni syö ihmisen sisältä osittain elävältä ja aiheuttaa sairauksia.


      • Hei125
        Hei125 kirjoitti:

        Joka kerta kun ihminen tekee syntiä häneen tulee sisään demoni. demoni syö ihmisen sisältä osittain elävältä ja aiheuttaa sairauksia.

        Kukaan ei halua Helvettiin, jossa ihmisiä roikotetaan lihakoukuista, ja poltetaan elävältä.


    • 7+15

      Ota nukahtamislääkettä ja kun alkaa väsyttämään, pussi päähän.

    • Jeesus parantaa

      Aivan, älä tee itsemurhaa, sillä jos ylität rajan ilman Jeesusta elämäsi Herrana, tuskasi eivät lopu koskaan. Rukoile Jeesusta, minäkin rukoilen puolestasi ja jos täällä liikkuu muita Herran omia, niin tulkaa mukaan rukoilemaan epätoivoisen puolesta, jotta kivut lähtevät! Sinä olet arvokas, älä riistä henkeäsi. Jeesus siunatkoon Sinua ja varjelkoon Sinua :)

      • Tontut Hyppii

        Joulupukki se vasta suuttuukin jos itsarin teette!


      • et osaa neuvoa
        Tontut Hyppii kirjoitti:

        Joulupukki se vasta suuttuukin jos itsarin teette!

        No mikä sinulla on lääke tälle elämässään ahdingossa olevalle. Et osaa lohduttaa mitenkään?


      • dsvsdgv
        et osaa neuvoa kirjoitti:

        No mikä sinulla on lääke tälle elämässään ahdingossa olevalle. Et osaa lohduttaa mitenkään?

        voin kertoa ettei nämä jeesustelutkaan sen enempää lohduta sellaista ahdistunutta jolla on kuitenkin joku järki päässä, ettei usko mielikuvitusolentoihin.


      • miten autat?
        dsvsdgv kirjoitti:

        voin kertoa ettei nämä jeesustelutkaan sen enempää lohduta sellaista ahdistunutta jolla on kuitenkin joku järki päässä, ettei usko mielikuvitusolentoihin.

        No mitä sinä sitten haluat sanoa konkreettista tälle aloittajalle. Vastaa hänelle, niin olen tehnyt minäkin.


      • Tosi on
        dsvsdgv kirjoitti:

        voin kertoa ettei nämä jeesustelutkaan sen enempää lohduta sellaista ahdistunutta jolla on kuitenkin joku järki päässä, ettei usko mielikuvitusolentoihin.

        Jeesus ei olekaan mielikuvitusolento :)


      • vertaistukiryhmätarv
        Tosi on kirjoitti:

        Jeesus ei olekaan mielikuvitusolento :)

        Juu ja joulupukkikin on olemassa ja Muhammed ja ne kaikki muut odottavat pilven päällä.

        Minusta on asiallista keskustella asiallisista tavoista poistua täältä oman käden kautta. Edellyttäen että siihen on perusteluita. Itse aion tehdä sen ennen kun joudun pysyvään laitoshoitoon mitähän se nyt olisi kahdeksankymppisenä. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista lapsesta saakka ja osa ajasta on helvettiä. En halua vanhuuseläkkeelle ikinä ja sitten kun joudun jäämään töistä pois, rupean miettimään tosissani, miten täältä ajoissa pääsee lähtemään. Kertalaakista.

        Täällä ei oikein voi kirjoittaa, mitä on suunnitellut, mutta pitäisi olla jokin suljettu ryhmä, jossa me asialliset ihmiset voisimme vaihtaa ajatuksia tästä aiheesta. Miksei semmoista ole?


      • hyvää keskustelua
        vertaistukiryhmätarv kirjoitti:

        Juu ja joulupukkikin on olemassa ja Muhammed ja ne kaikki muut odottavat pilven päällä.

        Minusta on asiallista keskustella asiallisista tavoista poistua täältä oman käden kautta. Edellyttäen että siihen on perusteluita. Itse aion tehdä sen ennen kun joudun pysyvään laitoshoitoon mitähän se nyt olisi kahdeksankymppisenä. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista lapsesta saakka ja osa ajasta on helvettiä. En halua vanhuuseläkkeelle ikinä ja sitten kun joudun jäämään töistä pois, rupean miettimään tosissani, miten täältä ajoissa pääsee lähtemään. Kertalaakista.

        Täällä ei oikein voi kirjoittaa, mitä on suunnitellut, mutta pitäisi olla jokin suljettu ryhmä, jossa me asialliset ihmiset voisimme vaihtaa ajatuksia tästä aiheesta. Miksei semmoista ole?

        Tee Ateismi-palstalle aloitus, tulen mukaan, he ymmärtävät paljon paljon paremmin tämän asian, siellä käyty keskustelu on monipuolista eikä yksioikoisen mustavalkoista.


      • vertaistukiryhmätarv
        hyvää keskustelua kirjoitti:

        Tee Ateismi-palstalle aloitus, tulen mukaan, he ymmärtävät paljon paljon paremmin tämän asian, siellä käyty keskustelu on monipuolista eikä yksioikoisen mustavalkoista.

        Mielestäni tama ei kuitenkaan ole sen enempi ateistinen juin jeesusteleva keskustelunaihekaan, ei kepulainen eikä demariaihe.

        Ideologioita ei pitäisi sotkea mukaan millään lailla.


    • sakneSJDn

      Oletko kokeillut luontaistuotteita?
      Iherbistä voi tilata jos jonkilaista. Siellä lukee monen kohdalla, että auttavat paljon kiputiloihin.
      Myös mms pulverin väitetään auttavan kipuihin, ubikinon ja serrapeptaasin.
      En tiedä onko totta.
      Kokeile nyt hyvä ihminen kaikki keinot läpi mitä on ennen kuin alat itseäsi tappamaan fyysisen kivun takia.
      Niitä pitää usein syödä pidempään kuin pari kuukautta...

      • hotanen_

        Luontaistuotteita olisi pitänyt aloittajan käyttää viimeiset 30 vuotta että niistä olisi hyötyä. Hyviäkin kivunpoistolääkkeitä on kuten opiaatit. Ennen Hotapulveri oli näitä.

        Miksei näitä kirjoiteta helvetillisiin kipuihin?


    • 10+2

      Kannabistahan määrätään kovaan kipuun. Käy lääkärillä kysymässä josko saisit siitä avun vaivoihisi.
      En tiedä kyseisestä aineesta mitään muuta, kun olen kuullut, että sitä määrätään äärimmäisissä tilanteissa kipuun.

      Ota hyvä ihminen selvää asioista!!!
      Sitä ehtii kuolla vielä myöhemminkin!

    • Empatia & Myötätunto

      Eniten ärsytää näiden "jeesustelijoiden" kommentit jotka väittävät eutanaasiaa harkitsevan joutuvan helvettiin?

      Miten kovissa tuskissa olevan, ja tässä tapauksessa vielä parantumattoman nivelrikon, joka haluaa päästä vain pois täältä voivan joutua jonnekin helvettiin?

      Te olette kiduttajia, te haluatte vain ihmisten kipujen ja tuskien pitkittyvän täällä, ja mistä syystä? Kunpa joskus ajattelisitte vähän enemmän empaattisesti!

      Mutta ei. TE, olette niitä Jeesuksen mainitsemia "julmia susia".

      Onneksi TEILLE on määrätty helvetissä oma paikkanne!

      Aloittajalle: Mene ja lähde hyvällä omallatunnolla, toivottavasti löydät helpon tavan lopettaa parantumattomat kipusi.

      Yleisesti: Eutanasia-mahdollisuus pitää ehdottomasti saada myös Suomeen, esim. Esko Seppäsen pojan kärsimät turhat tuskat myös toivottavasti saavat muutettua tätä julmaa suomalaista tilannetta.

      • kiinnostaa.

        Empatia & Myötätunto, oletko uskovainen kristitty?


      • Jeesus parantaa

        Ihan auttaa ajattelin, kun tiedän, että vain Jeesus voi KAIKISTA tuskista vapauttaa. Jos aloittaja olet kuulolla, rukoilen puolestasi edelleen. Jaksamista Sinulle, ja haluan vielä sanoa, että ymmärrän, että kipusi ovat varmasti sellaiset, etten pysty niitä kuvittelemaankaan. Mutta älä rakas ystävä tapa itseäsi, vaan käänny Jeesuksen puoleen. Tuskainen on taival ollut täälläkin, joskin eri tavalla kuin Sinulla, ja kuoleman kaipuu on ollut tuttu seuralainen. Mutta kiitos Herralle, että Hän käveli elämääni. Hänessä on toivo pimeimmänkin ajan keskellä.


      • julma susi olet
        kiinnostaa. kirjoitti:

        Empatia & Myötätunto, oletko uskovainen kristitty?

        Tämä kysymys paljastaa sinun olevan farisealainen julma saatananpalvoja.


      • ei paranna
        Jeesus parantaa kirjoitti:

        Ihan auttaa ajattelin, kun tiedän, että vain Jeesus voi KAIKISTA tuskista vapauttaa. Jos aloittaja olet kuulolla, rukoilen puolestasi edelleen. Jaksamista Sinulle, ja haluan vielä sanoa, että ymmärrän, että kipusi ovat varmasti sellaiset, etten pysty niitä kuvittelemaankaan. Mutta älä rakas ystävä tapa itseäsi, vaan käänny Jeesuksen puoleen. Tuskainen on taival ollut täälläkin, joskin eri tavalla kuin Sinulla, ja kuoleman kaipuu on ollut tuttu seuralainen. Mutta kiitos Herralle, että Hän käveli elämääni. Hänessä on toivo pimeimmänkin ajan keskellä.

        Älä valehtele. Jeesus EI paranna ihmisiä kaikista tuskistaan, tämä on nykypäivänä kaikille ihmisille selvää.


    • sgaeheth

      Aloittajana söisin hainrusto-vihersimpukka-inkivääri- kapseleita säännöllisesti.
      Tämä on toimiva vinkki ja muutamassa kuukaudessa huomaa jo siitä olevan apua.

    • Armo epätoivoiselle

      Ei ole auttanut hainrusto-vihersimpukka-inkivääri, eikä mikään muukaan. Empatia&Myötätunto.. KIITOS!!!!

      • Jos vielä yrittäisit

        No olet sentään hengissä vielä.Oletko kokeillut fentanyyliä kipuihin?


    • Jos vielä yrittäisit

      Tänään oli Savon Sanomissa juttua kipusimulaattorista.51-vuotias nainen oli 10 vuotta kärsinyt selkä-ja hermoratakivuista eikä lääkkeistä saanut paljoakaan apua mutta tuo toimenpide oli auttanut.

      • kivuton

        En tiedä missäpäin asut mutta mielestäni ainakin Tampereelle Taysissa on kipuklinikka, jossa hoidetaan itse kipua.
        Ja toiseksi kannabis on kuulemma hyvää kipulääkettä, joissain maissa lääkärit kirjottaa sitä ihan yleisesti koviin kipuihin lääkkeeksi. Mutta käyttää sitä täällä suomessakin jotkut vanhukset kipuihin ( tiedän), mutta onhan siinä pieni riski hommata sitä.


    • Live05

      LYRIKA on tarkoitettu super koviin kipuihin, siitä lääkkeestä on monet saaneet avun.

    • live05

      Sori korjaus LYRICA kipuihin.

    • Apualöytyy

      Cymbalta, lyrica, tramal, ja kipulääkkeet. Ja sitten hoitamaan suolistoa isoilla määrillä maitohappobakteereita. Sairaudellasi pn varmaankin nimi?

    • myötätunnontuulet

      Olen aina kannattanut eutanasiaa tietyin perusteluin. Itse olen ajatellut että jos olo käy sietämättömäksi sairauden johdosta niin ostan sairaala paikan Hollannista tai Sveitsistä ja saan laillisen eutanasian. En tiedä mikä auttaisi sinun tilanteessa, olisko vielä jotain vahvempaa kipulääkettä saatavilla? Moni pääsee hengestään lääkkeiden ja viinan yhteisvaikutuksen seurauksena. Moni myös herää vatsahuuhtelusta sairaalassa. Ymmärsin hyvin tilanteesi; kipujen kanssa on pitkän päälle kestämätöntä elää. Hyvin myös kuvasit tilanteesi että olet elämäsi elänyt. Valitettavasti en pysty sinua muutoin auttamaan kuin lähettämällä voimahaleja ja voimia kestämään tilanne sellaisena se kuin se on.

    • iyhikiymyikm

      osta isoja jätesäkkejä.. mene säkkiin sisälle. ota tarvittava määrä pillereitä että saa nukahdetuksi tms sulje säkin suu sisäpolelta. selvä ja siisti, etenkin jos nukahtaa helposti.. lopulta loppu aika ja eritoten siisti kun on jo säkissä valmiina odottamassa poliisia :-)

    • sitten

      Mene ensin puhumaan psykologille

    • Oxybarb

      Kunnioitan täysin tahtoasi kuolla ja jos vaan voisin soisin sen sinulle koska tahansa. Krooniset kivut voivat olla todellinen helvetti ja on yhteiskuntamme häpeä, että emme mahdollista itsemurhaa jokaiselle sellaista haluavalle. Mikään ei ole niin epäinhimillistä kuin kiduttaa ihmistä pitämällä häntä hengissä, jos hän itse haluaa kuolla.

      Valitettavasti minulla ei ole tietoa millä nykyisin saatavilla aineilla hengen saa pois ilman suurempaa kärsimystä. Barbituraatteja, jotka soveltuvat hengenviemiseksi nopeasti, ei saa apteekista vuonna 2015.

      Oletko saanut kokeiluun vahvoja opiaatteja, kuten oksikodonia tai morfiinia? Entä oletko päässyt kokeilemaan kannabisvalmisteita? Jos haluat vielä näitä testata mene jollekin kokeneemmalle lääkärille ja, jos kusevat housuunsa ja eivät "uskalla" sitä antaa niin hakeudu seuraavalle. Pakko sieltä on tulla jossain vaiheessa vastaan joku joka haluaa auttaa eikä pelkää liiaksi lisenssinsä menettämistä. Suomessa on hassua, että joutuu pelkäämään lisenssin lähtöä, jos auttaa potilastaan kipuasioissa.

      • ifjdwiofvndewioän

        "Mikään ei ole niin epäinhimillistä kuin kiduttaa ihmistä pitämällä häntä hengissä, jos hän itse haluaa kuolla."
        Tähän pystyy vain ns. kristityt.


      • GonzoPhuckMonster
        ifjdwiofvndewioän kirjoitti:

        "Mikään ei ole niin epäinhimillistä kuin kiduttaa ihmistä pitämällä häntä hengissä, jos hän itse haluaa kuolla."
        Tähän pystyy vain ns. kristityt.

        Pystyy? Vain? Kristityt? Voi kiesus L O L

        Taidat olla yksi niistä sadoista evokkitrolleista jotka istuu joka päivä koneen ääressä etsien tilanteita päästä kuittaamaan uskovaisille... huomatkaa minut XD Ajatuksenkulkusi on yhtä kehittynyttä kuin suolisaivareella. Yrittäisit edes.


    • kokeile2

      Ystävälläni on samanlaisia kipuja nvelrikosta ja sai avun glukosamiinista,googleta!

    • VolcanoVapor

      Nykyään keskusteluforumeissa kysymysten esittäminen viittaa lähinnä huomiohakuisuuteen tai laiskuuteen. Tai trollaukseen. Meinaan Internetin, hakukoneiden ja miljoonien vastausten aikakautena tuskin mikään jää epäselväksi. Jos taas haluaa vain keskustella, eli tuntee itsensä yksinäiseksi, tai haluaa lohdutusta, onko ainoa vaihtoehto sosieteerata tekstimuodossa ja paikoissa, joissa ihmiset, joiden älykkyydestä ei ole mitään tietoa, kilpaa copypastettaa netistä löytämiään juttuja? Tai heittelee mutu-juttuja? Itsetuhoisuus on asia, joka pitää selvittää kasvotusten ihmisten kanssa, jotka on erikoistuneita mielentilojen ongelmiin.

      Ja niinkin yksinkertainen asia kuin kipu on ratkaistavissa. Itsekin kärsin muutamia vuosia kivuista (urheiluvammat mm. kaatuminen dh-pyörällä, ja rasitusvammat (kalliokiipeily), krooninen migreeni ja Tietzen syndrooma) ja olin lopulta opiaattikoukussa. Sitten nousi tietysti toleranssikin ja annoskoko vain kasvoi. Pahimmillaan 8 vesieroteltua 2-3 erottelematonta codia. Sen jälkeen yritin saada kannabislääkitystä, mutta tuloksetta. Lopulta päätin kokeilla kannabista bongista. Muutaman viikon lähes päivittäisen käytön (pieniä annoksia!) jälkeen kivut alkoi kadota. Sitten ostin vaporisaattorin, koska halusin välttää palamisjätteitä. Nyt olen vuodesta 2009 lääkinnyt itse itseäni kannabiksella ja höyryttelen 2-4 kertaa kuussa. Ei kipuja enää. Samalla sain takaisin elämänhaluni, yöuneni, rytmihäiriöt poistui, verenpaine normalisoitui, stressin aiheuttama hartiajäykkyys hellitti, jatkuva virtsaamistarve ja eturauhasen oireilu loppui, työteho parani, sosiaalisuuteni parani jne.

      Kannabista tietysti vierastetaan, koska siihen liittyvät harhaopit ja taikausko on niin vahvasti iskostettu ihmisten mieliin. Vuosien käytön jälkeen minusta ei tullut laihaa, punasilmäistä, väsyneen näköistä, hidasta, itsestään huolehtimatonta hampuusia, kuten moni saattaa kuvitella. Olen täysin normaali, siisti, kuntoileva, itsestään ja perheestään huolehtiva aviomies ja isä. Ammattikseni suunnittelen teollisuusautomaatiota ja nykyään olen myös kehitysryhmässä, jossa mm. etsitään energiataloudellisia ratkaisuja erilaisiin tuotantoprosesseihin. Jos kannabis olisi sitä, mitä siitä puhutaan, olisin todennäköisesti kaduilla maleksiva työtön pummi.

      Keinot löytyy kun vain lopettaa itsesäälin, laiskuuden ja muut elämää pilaavat ominaisuudet.

      • KiinnostunutOlenMä

        Mistä ihmeen bongista? Siis mistä sitä nyt sitten saa, pitääkö itse kasvattaa, kerro nyt paremmin kun aloitit.


    • omahätävarasuunnitelma

      Vetäise kunnon satsi ruokaa henkitorveen. Monet on tukehtunut sillä tavoin vahingossakin.

      • ViisKybäinen

        Tää on muuten toimiva, ja lihapala kyllä tukkis hengityksen. Mutta taitaa olla inhottavan tuskallinen, nimittäin muistan miten pienenä vedin karkin henkitorveen ja kesti monta minuuttia köhiä sitä ulos, aloin olla kasvoista jo sininen ja voitte kuvitella missä shokissa kaikki oli ympärillä kun ei takomiset selkään eikä mikään auttanut! Onneksi karkki suli henkitorveen, siis luultavasti kävi näin koska karkki ei tullut edes ulos. Ja yli 40 suht mukavaa vuotta tullut elettyä sen jälkeen. Ei, en lähde tuolla tavalla kyllä, on jo tuttu tunne, huh huh!


    • Helium toimii. Netistä löytyy malliesimerkkejä heliumilla toteutetusta poistumisesta. Ainakin mun valinta, jos en parempaa keksi ennen kuin on aika. Ei saa vaan puhua toimituksen aikana. Nariseva akuankkaääni voi aiheuttaa hillittömän naurukohtaukse, joka tunnetusti pidentää ikää.

      • EiVieläEnsiKesänä

        Sehän voiskin olla kova juttu että teltan ja heliumpullon kans lähtee ulos luontoon, luonnonkauniille paikalle, ja sitten valmistelee auringonlaskun aikaan heliumilla teltansisäisen yöunen, joka jatkuu toooodella piiiiiiiiiiitkäääään ...


    • Khihgjk

      Heliumpullosta letkulla peiton alle, syvää unta.

      • OlipahanAvunanto

        No sano nyt mistä sä saat sen heliumpullon, ei sitä nyt ruokakaupasta eikä edes K-Raudasta ostella, häh?


    • MuistanMyötätunnollaAPtä

      Tässä yllättävää uutta tietoa nivelrikosta ja sen hoidosta, onko lääkärit taas kertoneet valheita:
      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1427441495576.html

      " Lievä nivelrikko ei parane levolla vaan liikunnalla. Jo parissa kuukaudessa voi tapahtua ihmeitä.
      Kroppa tarvitsee tärinää. Ennen kuviteltiin, että kaikenlaiset iskut, hyppelyt ja tärähdykset ovat haitallisia nivelrustolle. Sittemmin suunta on muuttunut.

      Nyt tiedetään, että varsinkin nivelrikon alkuvaiheessa kaikenlainen sähäkkä ja suuntaa vaihtava liikunta on parasta lääkettä. Sen on havaittu hidastavan ja pysäyttävän rustoa rikkovia muutoksia. Se parantaa jopa alkaneita rikkoutumia.

      Kun jalan jäykkyys ja kivuliaisuus helpottaa, se luonnollisesti parantaa muutakin suorituskykyä ja elämänlaatua, selvisi Jyväskylän yliopiston järjestämässä, vuoden kestäneessä tutkimuksessa.

      – Pääviesti on selvä. Vaihdevuodet ohittaneiden naisten ei kannata säästellä itseään, korostaa fysioterapeutti Jarmo Koli.

      Tutkimukseen osallistui liki sata 50–65-vuotiasta naista, joilla oli todettu lievä nivelrikko.

      – Mutta liikuntaa kannattaa lisätä varovasti ja asteittain. Ensin voi steppailla esimerkiksi matalan porrasaskelman kanssa. Muutaman kuukauden kuluttua polvi voi olla jo tanssikunnossa."

    • Amandamilana

      Hei! Myy mulle tramal 0408725519

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe