Mikä se sellainen "tauko" suhteessa on?

riippuvuus suhde

Ollaan avomiehen kanssa oltu yhdessä 6 vuotta josta asuttu yhdessä vuosi. Nyt avokki haluaa pitää "taukoa" ja pakkasi vaatteensa matkalaukkuihin ja häipyi. Meni 300 kilsan päähän kaverinsa kämpille asusteleen ja viesti kuuluu: "pitää katsella et mitä löytyy ja jos ei löydy niin tulen takas. Älä odota jos siltä tuntuu. En halua pitää sinua sidottuna. Mitään en lupaa, mut jos ei mitään löydy tulen takas"
Avokki siis työtön ja ollut viimeisen vuoden kotona. Tai no, onhan se matkustellut ja oli ulkomailla pari kuukautta.
Sillon vuosi sitten kun jäi työttömäksi, lähti ensin pariksi kuukaudeksi ulkomaille ja samalla muutti mun asuntoon.
Itse olen aikalailla "läheisriippuvainen" ja mustasukkaista tyyppiä. Syyttelen itseäni toisen pahasta olosta ja teen lisää pahaa oloa itsesyytöksilläni. Yritän vakuutella avokille rakkauttani ja sekin kuulemma ahdistaa.
Itsellä hirveä pelko ja ahdistus rakkaan ihmisen menettämisestä ja kaikin keinoin yritän saada avokin takaisin.
Ymmärränhän minä että annan hänelle melkoisen vallan ja eihän se normaalia ole.
Mutta mitä se on tällainen tauko suhteessa?
Kun kyselen et onko meidän suhde nyt sitten ohi ja ollaanko sinkkuja vai suhteessa, niin sanoo vaan että en lupaa mitään ja jos ei muuta löydy niin tulen takasin. Mutta että hänen pitää ajatella omaa elämää ja tulevaisuutta. Ja kun kysyn että eikö sitä voisi suunnitella tulevaisuutta yhdessä niin vastaa, että hän ei anna kenenkään sitoa itseään. Ei halua naimisiin kun on kerran pettyny.
No voi h---tti, menee hermot tällaseen ja ihan hirvee olo.
Tiedänhan minä että on aika ahdistavaa kun itse olen tällainen päälle tunkeva kun yritän väkisellä saada rakkautta ja luulen että se on kaiken a ja o suhteessa. Ja että se rakkaus ois se kantava voima ja sen vuoksi pitäisi yhdessä olla kun itse niin hirveästi rakastan. Ja sanoohan se rakastavansa. Ja seksielämäkin on aina ollut hyvin.

No mitä tästä vois sanoa. Aika sekava sepustus.
On vaan niin hirvee hätä.

14

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohda se

      Tauko = lopullinen ero.

      Pelkkä siirtymisvaihe eroon siis toisin sanoen. Sillä on toinen nainen tai vähintään kiikarissa sellainen. Haluaa muita, ei enää sinua. Eikä se rakasta sinua, jos rakastaisi, ei tekisi noin. Usko minua.

      Anna mennä, äläkä ikinä katso takaisin. Sano sille että tämä on tässä.

      Ansaitset parempaa.
      Miksi haluat että sua kohdellaan noin?
      Et haluakaan. Anna mennä!

      • kyyneleet

        Todellakin jätä ja jatka eteenpäin.näin mullekin kävi mies lähti mutta jätti oven raolleen ja sanoi että ollaan tauolla ainoastaan odotti toisen naisen vastausta pitäen kuitenkin minut siinä sivussa varalla ja se jos mikä hajotti.


    • voimia.

      Kuulostaa että sua kohdellaan huonosti. Ja ettei hänellä ole ihan puhtaat jauhot pussukassa. Ihan kuin olisi toinen nainen siellä mihin meni tai/ja villi sinkkuelämä mielessä. Onko pettänyt suhteenne aikana? Älä vakuuta rakkautta enää tai syytä itseäsi mistään. Häntä ei kiinnosta ja kylmästi vaan lähti, pitäisi vielä varalla sua, ei hyvä! Hän tekee kaiken omaa etua tavoitellen tai löysi toisen /aikoo etsiä. Tai eroon pyrki. Tuleeko hänen oikea luonteensa esiin, ettei ollutkaan sellainen mitä kuvitteli? Ei arvostanut? Tauko = ero. Ehkä voit soittaa kriisipuhelimeen ja jutella jos on kauhea hätä, tai terapeutti. Kaverikin ok, jos ymmärtää. Mihin hän "pettyi" kun sen mainitsi? Onko hän kostavaa tyyppiä? Ahdistiko palvonta häntä? Rakastuneena äkkiä hemmottelee toista, mikä voi ärsyttää ja ajaa nurkkaan. Mutta minkäs teet jos näyttää aina rakastuneelta. Toinen kuvittelee sitten sen väärin. Kuinka kauan hän tiesi ettei häntä itseään enää kiinnosta? Salasi sitä? Onko uusi nainen joku nuori likka? Mihin hän kyllästyi vai onko tuuliviiri?

      • voimia.

        Ei kypsää toimintaa että ykskaks häipyy, pakkaa ja höpisee kierrellen "tauosta". Ei tuollaiseen kiertäjään kaartajaan voi luottaa enää. Normaali ihminen keskustelee asiat läpi vaikka kahvilassa, jos ei kotona kestä. Ehtii myös myöhemmin vastaamaan kysymyksiin rehellisesti. Tuolta et taida rehellistä vastausta saada. Tiedot on kaivettava itse, mutta älä paljasta tai hän pitää sitten stalkkerina. Noin se on muillakin mennyt monesti. :o


    • Katso totuutta silmiin

      Tauko ja oma tila ovat aina synonyymi sille että kumppani etsii ulostietä suhteesta. Se tauko ei paranna asiaa, en tiedä ketään kuka olisi tauon jälkeen saanut rakennettua suhteen kuntoon lopuksi ikää.Ero on koittanut jokaiselle ennemmin tai myöhemmin.

    • 10+15

      No minä tiedän useitakin pareja, jotka on tauon jälkeen palannet yhteen. Ja kaikki näistä ovat edelleen yhdessä. Joskus ihminen oikeasti haluaa selvitellä ajatuksiaan ja ottaa niihin etäisyyttä. Tai saada toisen havahtumaan suhteen ongelmiin. Tauko voi johtaa eroonkin. Näin kävi itselleni. En edelleenkään tiedä oliko se oikea ratkaisu.

      • Entiedätaoistamitää

        En ymmärrä mitä nämä taot on?
        Siis saako taolla nussia muita ja olla niinkun sinkku?


    • hohhhoijjaa

      Olen mies ja havahtunut ja tehnyt töitä itseni kanssa eron jälkeen yli puoli vuotta. Mutta jos toinen ei tahdo enää yrittää niin ei.

      10 15; se on sellanen homma et toisenkin pitää tahtoa. ihan kiva kuulla tällasta että on pareja jotka menny yhteen eron jälkeen mutta tuntuu että itsellä yhtä suuri mahdollisuus kuin lottovoitto. Ei erottu riidoissa. päinvastoin. silti en voi olla yhteydessä kun repii haava auki..

    • milla52

      Mies on lähtenyt ns. "kalastamaan uutta naista", joka elättäisi ja paapoisi häntä. Hän on mahdollisesti narsisti tms. - mutta ei missään nimessä terveellä järellä varustettu yksilö. Ala seistä omilla jaloillasi, äläkä roiku noin löysässä hirressä.

    • riippuvuus-suhde

      Nyt on katseltu erillään muutama viikko. Riidelty, itketty, tunteiltu ja riidelty taas. Nähty ei olla tänä aikana. Selvitetty enemmän asioita kuin koko kuuden vuoden aikana.
      Lopulta sanoin miehelle, että nyt riitti, olen väsynyt ja jos hän kerta 100% haluaa eroa, en jarruttele ja kaikkea hyvää. Sanoin että olen liian arvokas ja upea nainen tällaiseen pelleilyyn ja minun elämäni ei lopu hänen lähtöönsä.
      No siinä samassa kääntyi miehen kelkka ja sanoi tulevansa muutaman päivän päästä takaisin kotiin. Siis häh? Oliko tämä nyt jokin miehen testi kuinka tosissani olen hänen suhteensa? Kuuden vuoden kuluttua testaa? Vai mitä ihmettä miehan päässä liikkuu? Tuliko hätä että lähdenkin katselemaan sitä toista miestä? Vaikka joku voi ajatella, että kehuskelen itseäni tämän tapauksen vuoksi, niin sanon siltikin olen todellakin ulkonäöltäni upea nainen.
      No, tulkoon nyt sitten takaisin kotiin. Rakastanhan minä sitä yhä. Mutta minun silmiltäni on keijupöly karissut tuuleen. Nyt tämä suhde jatkuu vähän eri levelillä.. jos jatkuu.

      • Merinorsu

        Älä hyvä ihminen anna sen tulla takaisin!!! Tollasta kohtelua en katselisi päivääkään ja olen itse eronnut avoliitosta kun jatkuvasti haukuttiin päivittäin, sukulaiset, työt, koulut, matkat kaikki kävi läpi haukkuen. Haukkui niin minun, omat kuin yhteisetkin kaverimme selän takana, oli väkivaltainen ja piti päivien mykkäkoulut vielä siihen päälle. Syytteli muita ongelmistaan eikä koskaan pyytänyt mitään anteeksi. Muiden olis vaan pitänyt pyydellä häneltä anteeksi. Mustasukkaisuuskin oli välillä kuvioissa, vaikka minä en poistunut edes kotoa! Rajoitti menemisiä ja kertoi mitä saan ostaa itselleni ja mitä en, toki itse tuhlasi vaatteisiin minkä ehti. Tauko oli hänellä aina ekana mielessä ja jos kysyi syytä, alkoi huuto ja sitten mykkäkoulu. Minä ilmoitin ottavani sen ikuisen tauon ja sillä tauolla olen edelleen. Elämäni muuttui täysin ja vaihdoin paikkakuntaakin, menin töihin. Siivosin myös kaikki muut arvostelijat ja epäystävälliset ihmiset pois tutuistani. Aikuiset ihmiset, jotka käyttäytyivät kuin kakarat. Nyt olen todella onnellinen. Turhista ihmisistä on päästävä eroon ja opittava välttämään ongelmaisia huurupäitä. Mieluummin yksin vaikka loppuelämä kuin että antaa kohdella itseään huonosti. Suosittelen.


    • raakaakka

      "että hän ei anna kenenkään sitoa itseään. Ei halua naimisiin kun on kerran pettyny."

      Lainaus miehen tekstistä. Hyvä nainen . Nyt laitat viestin vaikka sydän verillä että et ota takaisin ja hyvää loppuelämää. Tämmöinen mies on todennäköisesti varsinainen pettäjäluonne ja oikeuttaa sen sanontaan - kun hän on pettynyt. Miksiköhän se toinenkin on varmasti ollut tuollaiseen sitoutumattomaan tyyppiin pettynyt.
      Entä sinä hyvä ap. olet selkeesti pettynyt . Anna tunteillesi oikeus tulla ulos, et sinä ole mikään syyllinen siihen että toinen on tuollainen vammainen tunnetasolla.

      Minä ottaisin mielummin liikuntavaurioisen miehen kuin tuollaisen vammaisen !
      Olet antanut asunnon, osoitteen ja rakkautesi. Ja toinen matkustelee yksin ulkomaille ja nyt 300 km päähän. Kyllä tuollainen tunne vammainen ei ole rakastanut sinua hetkeäkään vaan tuo on ollut puhdas hyväksikäyttösuhde.

      • riippuvuus-suhde

        Sinäpä sen sanoit ja aivan oikein. olen pettynyt. Niin pirun pettynyt.
        Minua on käytetty ja olen antanut sen tapahtua. Olen tainnut rakastaa rakastamisen tunnetta en miestä.
        Jos oikein ajattelen, niin en ole ollut tarpeeksi arvokas että hän olisi mennyt kanssani naimisiin. Tai edes luvannut yhteisen tulevaisuuden. Olen pettynyt ja katkera.
        Nyt kun avokki tuli takaisin sanoin sille että meidän pitää nyt sitten puhua tästä meidän suhteesta. Kysyin että millaisen suhteen mies oikein haluaa kanssani.
        Yritti siinä kohtaa suuttua ja saada minun turvan tukkoon mutta en antanut periksi.
        Sanoin että jos hän haluaa "avoimen suhteen" niin se tarkoittaa samaa vapautta molemmille. Ja jos haluaa että minä olen sitoutunut häneen, se tarkoittaa myös samaa sitten häneltä.
        Ei se siihen mitään halunnut sanoa tai puhua. Sanoi vaan että jatketaan siitä mihin jäätiin. No voi v***u, en minä halua jatkaa siitä mihin jäätiin. Suhteessa pitää tapahtua jotain kehitystä myös kriisien kautta.
        No sanoin, että katson sitten että meillä on avoin suhde ja minulla on samat oikeudet tulla ja mennä kuin hänelläkin.
        Itse olen senverran upea nainen, että eiköhän noita ottajia löydy.
        Katsotaan nyt sitten mitä tästä tulee.
        Kyllä minä taidan olla tyhmä.


    • raakaakka

      No tyhmä olet kun aikaasi kulutat. Mies ei luvannut korjata mitään suhteessa jossa olet pettynyt. Ja hän sen aiheuttaja. Ihan vapaasti. En antaisi edes vapaasuhde korttia tuommosen sekoilun jälkeen. Mies kuvitteli että voi häippästä. Sinä sanoit. Anti mennä. Uusi elämä. Ja helvetin tollo ukko tarjoaa sulle entistä elämää !! Ja sinäkö muillekin kelpaava tyydyt todella siihen ? Ei kiitos , sisko ei kiitos. Nyt mulkku mankeliin ja sinä sanot sen tahdin ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe