irtisanotut

koneenhoitaja-

Itselläni on näissä yt:ssä siinä mielessä hyvä asema, että tiedän sen että työsuhteeni jatkuu. Osaan hoitaa ihmissuhteeni, ja oma asemani täällä tehtaalla on hyvä ja siksi selustani on turvattu.

Näille irtisanottaville haluaisin sanoa sen että irtisanotuksi joutuminen ei koskaan ole sattumaa. Näihin ryhmiin jotka irtisanotaan valikoituvat ammattitaidottamat, sählääjät, patalaiskat, kaappijuopot, erilaiset latvatapaukset ja sitten epäsosiaaliset/paskanpuhujat. Osasta ihmisiä sen näkee heti että tuo ei seuraavia yt:tä selviä.

Sille miksi minä olen edelleen talossa, ja te saatte kenkää, sille on olemassa syy. Elämän kylmä laki on, että menestyjät ja ammattimiehet jäävät taloon, luuserit potkitaan kortistoon.

Ikäväähän se on joutua tällaisessa tilanteessa antamaan tämänkaltaista palautetta, mutta ompahan teillä ainakin, sitten kortistossa ollessanne, aihetta pohtia sitä että "mikä meni pieleen"...

27

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun kuuhun kurkottaa

      parahin paperimies, varo vaan ettet itsekin joudu poispotkittavien joukkoon, sillä nykyään huipulla tuulee ja luuta lakaisee

    • koneenhoitaja-

      Sitä paitsi olen hoitanut johtoportaan perseennuolennan että paikka säilyy, edellisellä kerralla yläkerralla vieraillessani nuolin vielä johtajan ja tuotantopäällikön kassitkin..

    • farangkhiinok

      Itse voit kanssa miettiä mikä meni pieleen kun elanto pitää hakea työmaalta yötä päivää. Itse jäin pois moisesta parinkymmenen vuoden jälkeen. Keräsin kimpsut ja kampsut kasaan ja muutin Thaimaahan. Ainoa asia mitä olen katunut on se etten ymmärtänyt aiemmin. Täällä on elämä paljon rennompaa ja mukavaa istuttaa pikisilmiä polvella. Lunta jäätä eikä yövuoroja täällä ei ole. Aamulla lähden kalalle ja palaan sitten kun siltä tuntuu. Kypsyhän vaan koneenhoitaja siellä päänviennissä kun oikeen rehuaa. Me isot pojat nautitaan elämästä lämpöisessä.

      • linteeni

        Kuule veli. Koneenhoitaja ei päänvientiin osallistu.
        Hän miettii valvomosssan SUURIA ASIOITA.


    • ok-auto

      Minä en ainakaan kadehdi paperimiehiä hetkeäkään.Suurin osa niin kateellisia,että oikein pahaa tekee!Ja se hillitön tinkiminen jos niille jotain pitäisi myydä!

    • jallumään

      Itse olen kyllä sitä mieltä että koneenhoitajat ovat linjan laiskimpia, ovat aikoinaan tehtävään suhteilla päässeet. Uudemmat koneenhoitajat ovat nousseet tehtäviin tehtävä kerrallaan ja osaavat muutakin kuin oman tonttinsa. Nykyään koneenhoitajan pysytyy yleensä korvaamaan kuka tahansa paperikonetiimistä, kiitos tehtäväkiertojen. Joten se siitä korvaamattomuudesta. Ja uskon että tulevaisuudessa säästösyistä lopetetaan koko hoitajalisät ja ollaan kaikki tuotantomiehiä kiertäen tehtävästä toiseen. Koska koneenhoitajalla ei ole eikä se kanna sen suurempaa vastuuta kuin muutkaan tuotannon ihmiset.

      Ja näin se pitää ollakin..

    • yt:t

      taivaan kiitos sinunlaisista, en ollut ymmärtänyt potkujeni syytä. kiitos sinun.

    • se pois potkittu

      kiitos valistuksesta.

    • sählääjä

      "koneenhoitaja" sulla on nyt varmaan helvetin hyvä olla

    • 6_keikkuu-jo

      Loppuvuodesta Pk6 laitetaan todennäköisesti pakettiin ja siirretään Keski-Eurooppaan lähemmäs markkinoita. Pitää antaa tilanteen koskella nyt ensin rauhoittua jonkin aikaa, ennen uutta tulevaa kuohuntaa. Onkohan aloituksen tehnyt "koneenhoitaja" Pk6:lla töissä?

      • Pk6pysyy

        "Loppuvuodesta Pk6 laitetaan todennäköisesti pakettiin ja siirretään Keski-Eurooppaan lähemmäs markkinoita. "

        Luuletko todella näin jos tekniikkaa on äskettäin uusittu?


      • Itävalta

        Tämä tieto on vuotanut tammikuun 2015 lopulla Keski-Euroopasta UPM:n konsultin henkilökohtaisena käsityksenä Jämsänkosken Pk6 tulevasta kohtalosta.

        Tietolähdettäni en tietystikään paljasta, mutta tuleva aika näyttää, pitääkö UPM:n oman konsultin ennustus paikkansa.


      • koneenhoitaja-

        En ole muuten PK6:lla töissä mutta kohta saatan ollakin. Kyllä hyvillä miehillä kysyntää on vaikka välillä vastaan vähän puhaltaisikin. Kateelliset saivarrelkoot, me tosimiehet tehdään paperia. Ja heikot sortuu elon tiellä.. niin se vaan menee...


      • 150
        koneenhoitaja- kirjoitti:

        En ole muuten PK6:lla töissä mutta kohta saatan ollakin. Kyllä hyvillä miehillä kysyntää on vaikka välillä vastaan vähän puhaltaisikin. Kateelliset saivarrelkoot, me tosimiehet tehdään paperia. Ja heikot sortuu elon tiellä.. niin se vaan menee...

        Kyllä on yksinkertaisia työmiehiä jäänyt tehtaalle.Jos tällaisia fossiileja on Jämsässä niin en muualta tulleena ihmettele Jämsän huonoa menestystä ja miten ihmiset voi olla näin kateellisia ja tyhmiä.


    • Kankaan-Anna

      Eipä ne ensin meinanneet uskoa Jyväskylässä, että "Kankaan Anna" (Pk4) pysäytetään vuonna 2010 ja vuonna 2013 puretaan ja viedään Kiinaan uudelleen pyörimään. Oli purettaessa erittäin hyväkuntoinen kone, mutta sattui nyt olemaan väärässä paikassa.

      • NampeJyväs

        Kankaan Anna oli sekalaisin viritelmin väärin uusittu kone, joka ei koskaan uusinnan jälkeen olisi tullut tuottamaan voittoa.
        Koko Äänekoski- Kangas touhuilu väärin toteutettuine investointeineen vei M-Realin mekein hautaan. Ja kukaan asioista päättänyt ei joutunut vastuuseen vaan jopa palkittiin.


      • Pöllyhousu

        Anna, anna sua tahdon mä panna.. Jos kone on 5,4m leveä ei sillä ole mitään mahdollisuuksia markkinoilla. Ainut mikä sellaisen koneen voi pelastaa on todella harvinainen/kallis paperilaji. Investoinnit ei kerro mitään tulevaisuudesta, tänään investoitu muutama miljoona -> kone voidaan sulkea vuoden lopussa. Näin se vaan menee.. Jokilaaksonkin koneet suoltavat hyvillä teholuvuilla paperia, jopa paremmin kuin Euroopassa mutta katetta huonontaa pitkät kuljetuskustannukset ja niille ei vaan voi mitään. Pudotuspeli on kovaa mutta kyllähän se jossain vaiheessa tasoittuu. Toivottavasti Jokilaaksossa vielä silloin tehdään paperia.


      • Metsofiber
        Pöllyhousu kirjoitti:

        Anna, anna sua tahdon mä panna.. Jos kone on 5,4m leveä ei sillä ole mitään mahdollisuuksia markkinoilla. Ainut mikä sellaisen koneen voi pelastaa on todella harvinainen/kallis paperilaji. Investoinnit ei kerro mitään tulevaisuudesta, tänään investoitu muutama miljoona -> kone voidaan sulkea vuoden lopussa. Näin se vaan menee.. Jokilaaksonkin koneet suoltavat hyvillä teholuvuilla paperia, jopa paremmin kuin Euroopassa mutta katetta huonontaa pitkät kuljetuskustannukset ja niille ei vaan voi mitään. Pudotuspeli on kovaa mutta kyllähän se jossain vaiheessa tasoittuu. Toivottavasti Jokilaaksossa vielä silloin tehdään paperia.

        http://www.tekniikkatalous.fi/metsa/metso myontaa paperikoneen nopeuden nosto ei riita/a44028

        Myös paperikoneiden viiran leveydet ovat kasvaneet. Pohjoismaiden ykköskoneena pidetty Stora Enson Kvarnsvedenin PM 12 pyörittää 11,3 metriä leveää paperia 141 kilometrin tuntinopeudella.


    • koneenhoitaja-

      Meitsille nämä yt:t tiesi parempia hommia.. Kyllä aina tekevälle työtä löytyy, koirat haukkuu ja karavaani kulkee että repikää siitä.... Aurinkoista kevättä.

    • tavallinen-ihminen

      tämä koneenhoitaja on juuri hyvä esimerkki siitä kun ihmisillä kusi nousee nuppiin. Näin käy monille jotka onnistuvat lyhyessä ajassa kartuttamaan huikeam omaisuuden.

      • uskottava

        Niin ja mieleen ei ole tullut ,että aloittaja voi olla vaikka yh petäjävedeltä ...ihan kiusallaan vaan


      • koneenhoitaja-

        Kateus vie kalatkin vedestä, se on ammatinvalintakysymys eikä se 66000€/vuosi raskaista töistä ja öiden valvomisesta ole. Nyt sitä voikin auton vaihtaa uudempaan tai uuteen kun jatko selvisi...


      • pussiin-puhunut

        Älkää nyt vaan kukaan uskoko, että tuo koneenhoitaja- pelle olisi Jämsänkosken tehtaalla töissä.


      • fjifgkj
        pussiin-puhunut kirjoitti:

        Älkää nyt vaan kukaan uskoko, että tuo koneenhoitaja- pelle olisi Jämsänkosken tehtaalla töissä.

        Me jotka vielä olemme täällä niin Koneenhoitajan palkka on tuo lähes 70000€ mutta mitä sillä väliä se vie hautaan ammattinsa ja rahansa ja ei ehkä ole nauttinut elämästä kuin minä 55000€ apumies ja käyttänyt kulutukseen kaikki.Jokaisen elämä on arvokas mutta aika kaikilla rajallinen ,jota ei nuukat ymmärrä.


      • hyvinmeneemuttamenkoon

        Ihan hyvä palkka on 55000 vuodessa. Hyvä "hopea palkinto"


      • nknjh
        hyvinmeneemuttamenkoon kirjoitti:

        Ihan hyvä palkka on 55000 vuodessa. Hyvä "hopea palkinto"

        eihän tuo ole kun perus timpurin palkka.


    • tietäjä234

      kyllä ne jämsän molemmat tehtaan lopetetaan seuraavan 10 vuoden aikana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe