aina säännölliset menkat viikon myöhässä?! Miksi??

missäonmenkat

Ikää 16v, menkat ollu aikalailla tasan 2 vuotta, ekat puol vuotta vähimillään 19pvä kierto ja pisin 31, siitä lähti tasottumaan ja nyt vuoden ollu aina tasan 28pvä, tosin jos olen monta päivää ollut kovassa kuumeessa saattaa venyä päivällä tai kahdella.
Tämän viikon maanantaina piti alkaa ja nyt jo lauantai, jos ensi ma ei vielä ala menen käymään koulun terkkarilla?

Vuoden ekat 3pvä söin todella vähän (syömishäiriö tausta) mutta sen jälkeen taas normisti, ennen ei viikonkaan syömättömyys ole vaikuttanut menkkoihin. Paino ollut vikat puoli vuotta normaalin ja lievän alipainon rajalla. Urheilen paljon ja muutenkin olen hoikka, läskiä ei juuri ole.

Olen n. 4-5kk ollut todella väsynyt, ystävälläni on masennus ja poltin itseni loppuun häntä tukiessa, koulunkäynti romahti (ysit vaihtu kutosiin) ja jaksoin enää vain maata sohvalla/sängyssä koska koulupäivä vei kaiken energian. Joululoma helpotti vähän mutta nyt väsymys on ollut vielä pahempi, olen joutunut joka viikko loman jälkeen lintsaamaan koska en vain fyysisesti enkä henkisesti jaksa. Halu olla tunneilla on kova mutta voimat ei riitä.
Enää en ole tämän henkilön kanssa tekemisissä ja tuntuu että iso taakka on nyt pois harteilta, minulla on ihana poikaystävä nykyään ja kotona kaikki asiat hyvin. Silti voimat ei riitä arkisiin asioihin kuten läksyjen tekoon, en missään nimessä ole laiska mutta en vain saa kirjoja auki.
Koulu stressaa todella paljon, minulla on hyvä todistus ja mahdollisuus päästä mihin vain haluan, ja vaikka 1. Vaihtoehtoon riittäisi puolet vähemmän pisteitä mitä minulla on pelkään etten silti pääse sinne. Yhteishaku on ensi kuussa ja peruskouluakin jäljellä vain muutama kk, jotenkin hirveät paineet saada edes 8 keskiarvo kun nyt on 7.8. 8 ka on sinänsä turha minulle mutta tahdon sen silti.

Minusta tuntuu että rintani on jotenkin alikehittyneet? Nännit ja rinnat on saman kokoiset kuin 6. luokalla, ja nyt siis 9. menossa. Minulla myös kasvaa ihan navan vieressä sen alapuolella sekä nännien ympärillä tummia karvoja (lähempänä säärikarvaa kuin sitä vaaleaa "nukkaa" mitä on koko kehossa) sekä viikset (jotka on samanlaista tummaa kuin säärikarvat). Kainalokarvat (ne muutama) juuri ja juuri kasvaa. Onko tämä ihan normaalia?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukea sinulle

      On varmaan hyvä mennä sinne terveydenhoitajan puheille. Jos saisit tuohon jaksamiseenkin jotain tukea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe