Perinnön vaikutus tukiin

Perintö tulossa

Vaikuttaako se mitenkään työmarkkinatukeen ja asumistukeen? Toimeentulotukeen se tietysti vaikuttaa, se on selvää. Eikö ainakin työtön saa työmarkkinatukea ja joku kertoi ettei nykyään omaisuus vaan sen mahdollinen tuotto vaikuttaa asumistukeen. Jos rahat tilillä nollakorolla niin silloin ne eivät vaikuta.

10

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuuriippuu

      Kaikki riippuu perinnön määrästä ja laadusta.

      • Perintö tulossa

        Perinnön suuruus on noin 150 tuhatta miiinus verot. Sen saan rahana kunhan asunto ja kesämökki on myyty.


      • Näin on
        Perintö tulossa kirjoitti:

        Perinnön suuruus on noin 150 tuhatta miiinus verot. Sen saan rahana kunhan asunto ja kesämökki on myyty.

        Jos perintöä on tulossa 150 tonttua et tule saamaan mitään tukia niin kauan kun rahaa on. Tämä on aivan oikein sillä ethän mitään tukia tarvitse!


      • kaikaikui
        Perintö tulossa kirjoitti:

        Perinnön suuruus on noin 150 tuhatta miiinus verot. Sen saan rahana kunhan asunto ja kesämökki on myyty.

        150 000! Mihin sinä voit tukia tarvita? Pitäisikö minun, jolla ei ole mitään, maksaa sinulle vielä tukia? Älä viitsi!


      • Laki on laki
        kaikaikui kirjoitti:

        150 000! Mihin sinä voit tukia tarvita? Pitäisikö minun, jolla ei ole mitään, maksaa sinulle vielä tukia? Älä viitsi!

        Saahan miljonääritkin lapsilisiä. Aivan samalla tavalla KELA maksaa työmarkkinatukea jos on työtön ja asumistukea tulojen mukaan. Omaisuus ei vaikuta asumistukeen eikä työmarkkinatukeen. Jos omaisuus tuottaa tuloja, esim. osinkoja tai vuokratuloja vaikuttavat ne tukiin. Pankkitilillä nollakorolla olevat talletukset eivät vaikuta tukiiin.


    • -klmdbäödfdv

      Jos saat 150 000e perinnön, niin se kannattaa käyttää omistusasunnon ostamiseen jossa on kohtuullisen korkea hoitovastike. Saat sitten seuraavana vuonna siihen hyvän asumistuen ja itsellesi täyden työmarkkinatuen. Ehkä sossuunkin voit vuonna 2016 taas mennä takaisin ja niin voit jatkaa rikasta elämääsi 485e/kk "tuloilla" ja elää niin kuin et ikinä olisi mitään perintöä saanutkaan, nyt sinulla on vain vähän keskiverto sossunpummia parempi kämppä

      • Tätä mieltä

        Sulaa hulluutta ostaa omaa asuntoa jos on halpa kaupungin vuokrakämppä. Siihen saa asumistukea messevästi jos saa työmarkkinatukea, muutaman kympin kuussa joutuu itse maksamaan vuokraa. On rahaa millä mällätä, ei ole rahat kiinni seinissä.


      • Tässä todellisuutta
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Sulaa hulluutta ostaa omaa asuntoa jos on halpa kaupungin vuokrakämppä. Siihen saa asumistukea messevästi jos saa työmarkkinatukea, muutaman kympin kuussa joutuu itse maksamaan vuokraa. On rahaa millä mällätä, ei ole rahat kiinni seinissä.

        No oliskin "muutama kymppi", esim mulla on täysi-ikäistyneen jälkeläisen kanssa yhteisesti 60 neliötä vuokralla, vuokra vesimaksuineen 588, asumistuki 388 ja sossu huomioi vuokraa 525:een sekä vesimaksua 18:aan euroon/hlö/kk. Omaa en silti edes harkitse, koska en halua enää ikinä siihen velkah*lvettiin, missä aikoinaan tuli oltua. Vuokralla on helppoa, tarvitsee vain hoitaa vuokra, vesi ja sähkö, muu kuuluu vuokranantajan vastuulle. Mikäli kämppä ei yhtäkkiä vastaakaan enää tarpeita, muuttamaan pääsee kuukauden irtisanomisajalla, eikä tarvi tuskailla vuotta myyntiprosessin kans!


      • Yhdelle yksiö
        Tässä todellisuutta kirjoitti:

        No oliskin "muutama kymppi", esim mulla on täysi-ikäistyneen jälkeläisen kanssa yhteisesti 60 neliötä vuokralla, vuokra vesimaksuineen 588, asumistuki 388 ja sossu huomioi vuokraa 525:een sekä vesimaksua 18:aan euroon/hlö/kk. Omaa en silti edes harkitse, koska en halua enää ikinä siihen velkah*lvettiin, missä aikoinaan tuli oltua. Vuokralla on helppoa, tarvitsee vain hoitaa vuokra, vesi ja sähkö, muu kuuluu vuokranantajan vastuulle. Mikäli kämppä ei yhtäkkiä vastaakaan enää tarpeita, muuttamaan pääsee kuukauden irtisanomisajalla, eikä tarvi tuskailla vuotta myyntiprosessin kans!

        Muutat isoon yksiöön, vuokra tippuu 150-200 eurolla kuussa.


      • Perustelepa hieman
        Yhdelle yksiö kirjoitti:

        Muutat isoon yksiöön, vuokra tippuu 150-200 eurolla kuussa.

        Niinkö? Yksiöiden vuokrat on samaa tasoa tämän nykyisen kämpän kanssa, toisekseen siihen saa huonommin asumistukeakin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe