aloitin vesipaaston

....................

Minulla ei ole työttömänä yhtään rahaa nyt
saan vasta seuraavan kerran rahaa 2.2.2015

asumistuen ja sossusta rahaa.
ei auta muuta kun juoda vettä koko viikko.

Olen nyt ollut jo syömättä 3päivä ja hiukan pyörryttää.
On myös voimaton olo en varmaan viikon vesipaaston jälkeen jaksa kävellä ostamaan ruokaa

29

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paastotaan....

      Paasto tekee hyvää joulun mässäilyn jälkeen. Joten jatka vaan vaikka rahaa tulisi viikon kuluttua. Osta vain maitoa ja juo sitä lämmitettynä ja kylmänä välipaloiksi. Huomaat että voit jo paremmin kuukauden paaston jälkeen kun liika kilot vähentyneet.

    • Vähän kurjaa..

      Eikö sulla ole mitää ruokaa kaapissa? Löytyisikö tölkkejä edes muutama tuolta ulkoa kerättäväksi, palautusrahoilla saisit edes jotain ruokaa. Entä onko paikkakunnallasi ruokajonomahdollisuutta?

    • Nälkäkurkiainen

      Margariinivesi auttaa jaksamaan. Mm. mongolit sekoittavat teehen voita ja maitoa.
      Se on yllättävän hyvä energianlähde. (siis kuuma vesi ja ravintorasva).

      Makaroonit ovat edullisia. Sekaan voi laittaa margariinia, tai voita tietenkin, jos siihen on harkittu mahdollisuus. Ja niiden päälle voi laittaa ropsaukset suolaa, sekä pippuria. Makaroonit pitää toki keittää ennen niiden nauttimista.

      Jos taloudessa on sokuria voi teetä keittää ison kattilallisen, sekoittaa siihen sokuria ja antaa jäähtyä.

      Tämän jälkeen sen voi pullottaa ja kylmentää. Tällöin se on vaikkapa lemonin tai inkiväärin kanssa käytettävissä hyväksi juomapohjaksi.

      Jos tarvitset apua esim. koijan laadinnassa, niin voin kertoa kuinka sellaisen voi tehdä. Mutta, jos olen nainen tai lapsi, niin en suosita sitä (koijaamista) tietenkään sinulle.

      Toivottavasti kaikki järjestyy. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että olet jäsen järjestelmässä, joten mahdollisuus elintarvikkeisiin näyttäisi kuitenkin olevan olemassa. Ravinnon saaminen on asia, joka on ensisijaisen tärkeä.

      SIksi kannattaa kokeilla diakonia tsto:ja, ruokajonoja jne, jos on elintarvikkeitta.

      • asunnottomalle neuvoja

        Nälkäkurkiainen minulla tiedossa vähän surkea tilanne: on luottotiedot menneet ja 1.2 joudun kodistani muuttamaan ulos. Asuntolaan näin talveksi. Keväällä metsään teltan ajattelin pystyttää. Mieli on nyt ankea ja mitä neuvoja sinulla oisi antaa? Käsitin että koija tarkoittaa telttaa? Olen 59- v mies.


      • Nälkäkurkiainen
        asunnottomalle neuvoja kirjoitti:

        Nälkäkurkiainen minulla tiedossa vähän surkea tilanne: on luottotiedot menneet ja 1.2 joudun kodistani muuttamaan ulos. Asuntolaan näin talveksi. Keväällä metsään teltan ajattelin pystyttää. Mieli on nyt ankea ja mitä neuvoja sinulla oisi antaa? Käsitin että koija tarkoittaa telttaa? Olen 59- v mies.

        Mihin asioihin ajattelit tarvita neuvoja?


      • Asunnottomalle neuvoja
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        Mihin asioihin ajattelit tarvita neuvoja?

        No sitä ajattelin miten ruokapuoli järjestyy teltassa asuen, pitääkö ostaa keitin vai kyhääkö nuotion? Pyykit voi pestä vesistössä eli kai jonneki järven/meren rantaan pitäisi majoittua. Ei oo kyllä telttaakaan elikkä millanen teltta olis paras? Aattelin asua helmi-,maalis ja huhtikuun asuntolassa ja toukokuussa teltassa. Uutta oikeata asuntoa en saa koska luottotiedot menneet ja vähän on entiselle vuokran antajalle rästivuokria. Kyllä nyt harmittaa..kalliiksi tulee ulkosalla asustaminenkin kun kaikki tarvikkeet hankkii.


      • Nälkäkurkiainen
        Asunnottomalle neuvoja kirjoitti:

        No sitä ajattelin miten ruokapuoli järjestyy teltassa asuen, pitääkö ostaa keitin vai kyhääkö nuotion? Pyykit voi pestä vesistössä eli kai jonneki järven/meren rantaan pitäisi majoittua. Ei oo kyllä telttaakaan elikkä millanen teltta olis paras? Aattelin asua helmi-,maalis ja huhtikuun asuntolassa ja toukokuussa teltassa. Uutta oikeata asuntoa en saa koska luottotiedot menneet ja vähän on entiselle vuokran antajalle rästivuokria. Kyllä nyt harmittaa..kalliiksi tulee ulkosalla asustaminenkin kun kaikki tarvikkeet hankkii.

        Ravinnon hankkiminen on aina verrannollinen tuloihin. Ravinnon järjestäminen riippuu käytettävissä olevasta rahasta. Jos sitä on, ravintoa saa vaikka kaupasta lämpimänä folioon.

        Jos rahaa ei ole, niin sitten on syytä pohtia missä asuu. Onko seudulla pulloja ja juoppoyhteisöjä, joiden kokoontumisista saa vaihtopullot ravintoon.

        Julkisilla alueilla on äkäiset mummot keräämässä helpot pullot nuorison käyttämiltä paikoilta.

        Keväällä voi piilopeltoon kylvää perunat ja muut juurekset. Järvessä on kalaa, autokaupat houkuttaa asiakkaita paistinmakkaralla jne. Ritsalla voi ampua syötävää eläintä tai lintua.

        Teltassa sen tyypistä riippumatta on ongelmia. Suurinpana ongelmana on kosteus, se käy keuhkoihin ja homehduttaa materiaalit. Lämpöä saa eristämällä teltan monesta erisuunnasta styroksilla. Joka oikein teipattuna myös pitää veden.

        Ihmetyttää miksi aioit koijata? Oletko rahoitusjärjestelmän piirissä vai et?
        Jos olet niin miksi ajattelit valita koijan? Totuus asiassa on, että asunnon saa, jos on oikeutettu järjestelmän rahaan. Siinä voi toki kestää vuosia tai sekunti.

        Missä aioit koijata luonnossa vai ihmisasutusten liepeillä?

        Tarinasi ei vaikuta luotettavalta. Se ei ole yleinen tai tyypillinen. Mutta yksilöllisiä ongelmia on toki olemassa.


      • Asunnottomalle neuvoja
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        Ravinnon hankkiminen on aina verrannollinen tuloihin. Ravinnon järjestäminen riippuu käytettävissä olevasta rahasta. Jos sitä on, ravintoa saa vaikka kaupasta lämpimänä folioon.

        Jos rahaa ei ole, niin sitten on syytä pohtia missä asuu. Onko seudulla pulloja ja juoppoyhteisöjä, joiden kokoontumisista saa vaihtopullot ravintoon.

        Julkisilla alueilla on äkäiset mummot keräämässä helpot pullot nuorison käyttämiltä paikoilta.

        Keväällä voi piilopeltoon kylvää perunat ja muut juurekset. Järvessä on kalaa, autokaupat houkuttaa asiakkaita paistinmakkaralla jne. Ritsalla voi ampua syötävää eläintä tai lintua.

        Teltassa sen tyypistä riippumatta on ongelmia. Suurinpana ongelmana on kosteus, se käy keuhkoihin ja homehduttaa materiaalit. Lämpöä saa eristämällä teltan monesta erisuunnasta styroksilla. Joka oikein teipattuna myös pitää veden.

        Ihmetyttää miksi aioit koijata? Oletko rahoitusjärjestelmän piirissä vai et?
        Jos olet niin miksi ajattelit valita koijan? Totuus asiassa on, että asunnon saa, jos on oikeutettu järjestelmän rahaan. Siinä voi toki kestää vuosia tai sekunti.

        Missä aioit koijata luonnossa vai ihmisasutusten liepeillä?

        Tarinasi ei vaikuta luotettavalta. Se ei ole yleinen tai tyypillinen. Mutta yksilöllisiä ongelmia on toki olemassa.

        Ajattelin telttamajoitusta koska saan häädön 1.2 enkä saa uutta asuntoa, koska on maksuhäiriömerkintöjä ja rästissä maksamattomia vuokria. Mutta kyllä tuo kuulostaa hankalalta tuo ulkosalla asustaminen. Asuntola lienee kohdallani parempi vaihtoehto koska olen sydänsairas mies. Ja kyllä minä olen "järjestelmän piirissä" eli pitkäaikaistyöttömänä saan työmarkkinatukea. Mutta kiitos neuvoista kuitenkin.


    • Sinä se jaksat...

      Hörhö on nyt vesipaastolla. Koeta nyt keksiä parempia juttuja tänne.

      Johan nyt pummaamallakin tienaa muutaman euron taikka kerää roskiksista pantilliset tölkit, että niillä saa ruokaa.

      Marketin pihalla huomenna (sunnuntaina) katselet, kun pilkkimiehet tulee päivän lopuksi ostoksille ennen kotiin menoa, on takuu varma, että joltakin saat kassillisen ahvenia.

      Ja sitten kun seuraavan kerran saat oikeesti rahaa, ostat sillä varastoon itsellesi muutamalla eurolla makaroonia tarjouksesta pahanpäivän varalle, ellet käy hakemassa ilmaisjakelusta. Ruoka on Suomessa niin halpaa, että 200€ ostaa koko vuoden safkat, tekee 0,55€/päivä, eli neljällä pantillisella tölkillä ostat päivän safkat! Ei ole taatusti rahasta kiinni kenenkään safkat tässä maassa.

      • Nälkäkurkiainen

        Jos on syrjäytetty tulottomuuteen, niin silloin on itse hankittava rahoitus ravintoon. Suomessa on monia tapauksia, joissa lappujen täyttäminen on ollut liian vaikeaa ja ihminen on siirtynyt itsenäiseen elämään. Esim. jossain pienillä paikkakunnilla syrjäyttäminen voi olla täydellistä koskien mm. terveydenhoitoa jne.


    • roletaari

      Vit tuttaa tuollainen pas kan jauhaminen! Toivon, että joutuisit todella, minun laillani elämään pelkällä kraanavedellä 4 vuorokautta vaihtoehtojen puutteessa!

      Ei ollut omaa eikä äidin jääkaappia ja oma kuivakomero oli täysin tyhjä.
      Ei ollut tuttavia tai kavereita joilta olisi voinut pyytää lainaa tai pummata ruokaa.
      En edes harkinnut myymälävarkautta.
      Ainoa vaihtoehto oli tarjota verta veripalveluun 3:n vesipäivän jälkeen. Sekään ei onnistunut koska minulla oli liikkuvan palvelun kortti.
      Palvelun mamman luvalla söin peukalohangallisen voileipäkeksejä ja join 2 mukillista tuoremehua.
      Alkoivat Scanian taka-akselin jarrurummut painamaan loppuluolella 9:n tunnin työpäivää.
      41 autoa / päivä.

      • Oleppa hyvä ja

        Mene töihin siitä.


      • roletaari
        Oleppa hyvä ja kirjoitti:

        Mene töihin siitä.

        Miten kuvittelet tietäväsi minun elämäntilanteeni?

        Vielä enemmän hämmästyttää se, miten katsot oikeudeksesi häätää töihin sinulle täysin tuntematonta henkilöä!

        Muutamasta viimeisestä työtarjouksesta kyllä kieltäydyin ja tarjoajat ymmärsivät vastahakoisuuteni syyt.


      • Silja Siru

        " Ainoa vaihtoehto oli tarjota verta veripalveluun 3:n vesipäivän jälkeen. Sekään ei onnistunut koska minulla oli liikkuvan palvelun kortti."
        VALE.
        Nykyään ei tarvitse kuin todistaa henkilöllisyys niin voi luovuttaa edes SPR oma luovutuskortti ei enää kelpaa tiedän asian koska luovutan päivälleen salitun ajanjakson jälkeen AINA.

        Ravintoarvojen mukaan halvinta ruokaa on kanamunat.
        S-kaupat myivät omenia 49 senttiä kilo

        Ja makarooni velli = makarooni keitetään kypsäksi maidossa on halpa ja täytää mahan.


      • Sinä se jaksat...

        ..tota paskaa jauhaa täällä. Ensinnäkin tarjoa juttusi jollekin hömppälehdelle, jos todella olet jollain kraanavedellä, saat siitäkin rahaa, jos ei muuten niin säälistä.

        Siis kukaan ei Suomessa ole oikeasti pelkällä kraanavedellä, täyttä skeidaa koko juttu alkaa sellaaista väittämään. Verenluovutus onnistuu pelkällä henkilöllisyyden tunnistamisella, juuri torstaina kävin luovuttamassa verta, joten tuskin on siitä miksikään muuttunut.



        Et ole edes kunnon köyhyyttä nähnytkään, jos olet noudattanut ohjeitani, niin sinulla on nyt kalakeittoa kattilassa, taikka vain paistettuja ahvenia ja muutakin ruokaa hankittuna, kun olet kerännyt muutaman pantillisen tölkin roskiksesta.


      • Jäbä rageemas
        Sinä se jaksat... kirjoitti:

        ..tota paskaa jauhaa täällä. Ensinnäkin tarjoa juttusi jollekin hömppälehdelle, jos todella olet jollain kraanavedellä, saat siitäkin rahaa, jos ei muuten niin säälistä.

        Siis kukaan ei Suomessa ole oikeasti pelkällä kraanavedellä, täyttä skeidaa koko juttu alkaa sellaaista väittämään. Verenluovutus onnistuu pelkällä henkilöllisyyden tunnistamisella, juuri torstaina kävin luovuttamassa verta, joten tuskin on siitä miksikään muuttunut.



        Et ole edes kunnon köyhyyttä nähnytkään, jos olet noudattanut ohjeitani, niin sinulla on nyt kalakeittoa kattilassa, taikka vain paistettuja ahvenia ja muutakin ruokaa hankittuna, kun olet kerännyt muutaman pantillisen tölkin roskiksesta.

        Osuko arkaan baiggaaN?


      • roletaari
        Silja Siru kirjoitti:

        " Ainoa vaihtoehto oli tarjota verta veripalveluun 3:n vesipäivän jälkeen. Sekään ei onnistunut koska minulla oli liikkuvan palvelun kortti."
        VALE.
        Nykyään ei tarvitse kuin todistaa henkilöllisyys niin voi luovuttaa edes SPR oma luovutuskortti ei enää kelpaa tiedän asian koska luovutan päivälleen salitun ajanjakson jälkeen AINA.

        Ravintoarvojen mukaan halvinta ruokaa on kanamunat.
        S-kaupat myivät omenia 49 senttiä kilo

        Ja makarooni velli = makarooni keitetään kypsäksi maidossa on halpa ja täytää mahan.

        60-luvulla sveduissa kävi liikkuvan veripalvelun auto tehdasalueella kahden kuukauden välein.
        Kävimme työaikana, kesken urakan, luovuttamassa ja saimme siitä 25SEK = viidet paistetut silakat muusilla tai 0,7l absolut renad tikkuviinaa.

        Liikkuvalla palvelulla oli oma kortti johon merkittiin jokainen luovutus.

        Liikkuvan kortti ei kelvannut kiinteässä luovutuspisteessä enkä ryhtynyt valehtelemaan itseäni uusluovuttajaksi koska kyynärtaipeissa oli jäljet aikaisemmista luovutuksista.
        Kiinteän korvaus olisi ollut 28SEK.

        Joten, ennen kuin leimaat ketään valehtelijaksi niin varmista tiedot!

        Ainakaan sinulta en kaipaa tietoa ravintofysiologiasta tai hinnoista!
        Kiitos kuitenkin!


      • roletaari
        Sinä se jaksat... kirjoitti:

        ..tota paskaa jauhaa täällä. Ensinnäkin tarjoa juttusi jollekin hömppälehdelle, jos todella olet jollain kraanavedellä, saat siitäkin rahaa, jos ei muuten niin säälistä.

        Siis kukaan ei Suomessa ole oikeasti pelkällä kraanavedellä, täyttä skeidaa koko juttu alkaa sellaaista väittämään. Verenluovutus onnistuu pelkällä henkilöllisyyden tunnistamisella, juuri torstaina kävin luovuttamassa verta, joten tuskin on siitä miksikään muuttunut.



        Et ole edes kunnon köyhyyttä nähnytkään, jos olet noudattanut ohjeitani, niin sinulla on nyt kalakeittoa kattilassa, taikka vain paistettuja ahvenia ja muutakin ruokaa hankittuna, kun olet kerännyt muutaman pantillisen tölkin roskiksesta.

        Lue yllä oleva! Suomi ei ole maailman napa ja eletty on aikaisemminkin.


      • Sinä se jaksat...
        roletaari kirjoitti:

        Lue yllä oleva! Suomi ei ole maailman napa ja eletty on aikaisemminkin.

        Suomi ei ole todellakaan maailman napa, sen olen itse omin silmin nähnyt asumalla useamman vuoden ulkomailla. Van tuosta verenluovutuksesta kirjoitat täyttä paskaa. Henkilöllisyystodistus riittää verenluovutukseen nykyään.
        Minulta on kyllä diskattu verenluovutus pari kertaa, (kun olen ollut malaria-alueella), mutta silloinkin olen saannut leivät ja mehut syödäkseni veripalvelun laskuun vaivan palkoiksi, kun olen tullut kutsuttuna paikalle.


      • roletaari
        Sinä se jaksat... kirjoitti:

        Suomi ei ole todellakaan maailman napa, sen olen itse omin silmin nähnyt asumalla useamman vuoden ulkomailla. Van tuosta verenluovutuksesta kirjoitat täyttä paskaa. Henkilöllisyystodistus riittää verenluovutukseen nykyään.
        Minulta on kyllä diskattu verenluovutus pari kertaa, (kun olen ollut malaria-alueella), mutta silloinkin olen saannut leivät ja mehut syödäkseni veripalvelun laskuun vaivan palkoiksi, kun olen tullut kutsuttuna paikalle.

        Etkö ymmärrä lukemaasi vai etkö osaa lukea?

        Kuvasin tasan tarkkaan Ruotsissa vallassa olleen luovutuskäytännön 1960-luvulla!

        Ota selvää ennen kuin alat jauhamaan potaskaa ja väittämään muita valehtelijoiksi.

        Jatkoin luovutusta kotimaassa mutta lopetin 1990-luvulla.
        Sveduluovutukset mukaan lukien yli 150 kertaa.


      • Mitro

        Ymmärrän täysin lukemaani ja sen, että kerroit luovuttaneesi joskus Ruotsissa verta. Vaan nyt oli kyse täällä Suomessa verenluovutuksesta, johon väität, ettei sinua huolittu verenluovutukseen jollain liikkuvanluovutksen kortilla "Ainoa vaihtoehto oli tarjota verta veripalveluun 3:n vesipäivän jälkeen. Sekään ei onnistunut koska minulla oli liikkuvan palvelun kortti." Missään kohdassa tuossa ei mainita, että tuo on tapahtunut jossain Ruotsissa vuonna miekka ja kivi. Ehkä Scanian jarrurummuista voisi jotain päätellä, mutta sekin voisi tapahtua vaikka Tattarisuolla jossain romulassa.
        Kirjoittele selkeämin


      • roletaari
        Mitro kirjoitti:

        Ymmärrän täysin lukemaani ja sen, että kerroit luovuttaneesi joskus Ruotsissa verta. Vaan nyt oli kyse täällä Suomessa verenluovutuksesta, johon väität, ettei sinua huolittu verenluovutukseen jollain liikkuvanluovutksen kortilla "Ainoa vaihtoehto oli tarjota verta veripalveluun 3:n vesipäivän jälkeen. Sekään ei onnistunut koska minulla oli liikkuvan palvelun kortti." Missään kohdassa tuossa ei mainita, että tuo on tapahtunut jossain Ruotsissa vuonna miekka ja kivi. Ehkä Scanian jarrurummuista voisi jotain päätellä, mutta sekin voisi tapahtua vaikka Tattarisuolla jossain romulassa.
        Kirjoittele selkeämin

        SEK = Ruotsin kruunu! Aloittaja puhui vesipaastostaan. Kerroin omasta, todellisesta kokemuksestani eikä missään raitettu asiaa ajan eikä alueen suhteen.
        Nälkä on nälkää missä tahansa ja milloin tahansa!


    • srgrgrge

      veteen kannattaa sekoitta suolaa ja sokeria .

    • Meillä tilanne huono

      Meillä ei varaa edes veteen kun ei olla maksettu sähkölaskua. Tapoimme oravat jo kauan sitten lähi metsästä. Naapurilta lähetin lapset kerjäämään keksejä, mutta eivät enää ahneet kapitalistit edes niitä anna! Tilanne katastrofaalinen.

      • ottakaa opiksi

        Minä syön hyvin terveellisesti, mutta halvalla. Aamulla puuroa, maitoa ja marjoja. Lounaalla töissä ruokaisa salaatti, jossa paljon vihanneksia ja proteiinina lihaa, kalaa tai munaa. illalla kotona syön lämpimän aterian, esim. itsetehtyä keittoa tai pataruokaa. silloinkin käytän paljon vihanneksia ja juureksia sekä jotain proteiinia. Hiilihydraattihöttä en syö lainkaan. Ruokalaskut ovat pienet ja ruoka erinomaisen hyvää ja terveellistä.


    • lukenu

      ei kolmessa päivässä pyörry. Onhan noita juttuja nälkälakkolaisista, Tuommoinen 20-40 päivää on keskivertoa aika mitä mielenosoittajat nälkälakkoaan pitävät

      • Mitro

        Normihommaa, että viikko ollaan vesipaastolla ja ihan vapaaehtoisesti vielä, kun laihdutetaan taikka poistetaan kehosta kuona-aineita.
        Lukekaa tuosta hyvä kirja, missä Alain Bombard menee kumiveneellä yli Atlantin, niin ette puhu mitään nälästä ja olemattomista safkoista http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=605555


    • Mitro

      Tuossa ohjeet vesipaastoon, katso kohdasta 5-8vrk. Henkinen valmistautuminen on tärkeää paastoa aloittaessa ja paston kestäessä. http://www.uskonet.fi/artikkelit/193/kaytannon_ohjeita_paastoon

      Paaston terveysvaikutuksista ollaan montaa mieltä. http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/asiantuntijat-tyrmaavat-paaston-hyodyt-ei-puhdista-kehoa/2485928

    • Nasaretti

      Jeesus oli 40 päivää autiomaassa pirujen piinauksessa ja palasi hengissä ristiin naulittavaksi! Ei pitäs muutama päivä tuntua missään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe