Natsijohtajat viimeisellä tuomiolla

Puolet katui

Historia | 20.1.2015 klo 11.36, Miikka Niiranen
Toisen maailmansodan jälkeen yksitoista natsien johtohahmoa tuomittiin kuolemaan rikoksista ihmiskuntaa vastaan. Lisäksi monet tuomittiin pitkiin vankeusrangaistuksiin. Yli puolet heistä katui rikoksiaan ja palasi kristilliseen uskoon, kertoo heidän sielunhoitajansa.

Eversti Burton Andrus tarvitsi papin. Hänen johtamassaan vankilassa Nürnbergissä oli kaksikymmentäyksi Natsi-Saksan vaarallisinta elossa olevaa miestä. Kaikki olivat syytettyinä kammottavimmista sotarikoksista, jotka Eurooppa oli kuunaan nähnyt. Kuusi miljoonaa juutalaista ja viisi miljoonaa puolalaista, romania, kommunistia, homoseksuaalia, venäläistä sotavankia, mielisairasta, kehitysvammaista tai muuta vähemmistön edustajaa oli järjestelmällisesti murhattu Kolmannen valtakunnan kuolemanleireillä.

Ja nyt näille ihmiskuntaa vastaan rikkoneille piti saada pappi. Sellainen kuului Yhdysvaltain armeijan tapoihin, eivätkä sen edustajat tahtoneet poiketa siitä edes pahamaineisimpien vankiensa kohdalla. Itse asiassa sielunpaimenia piti saada kaksi. Toinen niille kuudelle vangille, jotka oli kastettu roomalaiskatolisen kirkon jäseniksi, ja toinen niille viidelletoista, jotka olivat kasvaneet luterilaisen kirkon piirissä. Yhdysvaltain armeijan luterilainen sotilaspastori, amerikansaksalainen Henry Gerecke oli toinen kutsun saaneista, katolinen Sixtus O’Connor toinen.
http://uusitie.com/natsijohtajat-viimeisella-tuomiolla/

26

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinkahan lienee?

      Nähtävästi osan heistä näemme sitten taivaassa.

    • Kuuntele
    • 951876

      He puolustautuivat, että he vain tottelivat määräyksiä, opettaa Pawson.

      • ...

        ....


    • Schocking

      Aika karmeaa luettavaa. Mutta onneksi ei tarvitse itse tehdä päätöksiä heidän uskostaan, vaan kaikkitietävä Jumala hoitaa homman minun puolestani.

    • Ihminen tyhmä

      Ihmiset ovat julmia toisiaan kohtaan. Antisemitismi on taas nousussa. Eikö historiasta voi oppia mitään.

      • Tyhmyyttä

        Sitä sietää ihmetellä.


      • ....

        ...


      • t k i

        Ihmisten perusluonne ei ole muuttunut mihinkään vuosituhansien varrella. Sama ahneus, vallanhimo ja muukalaisviha ajaa ihmisiä eteenpäin. Kansanmurhia ja hirmuhallitsijoita tulee aina olemaan.

        Ei mitään uutta Auringon alla, tietää Raamattukin.


      • ...

        ...


      • sama koskee
        t k i kirjoitti:

        Ihmisten perusluonne ei ole muuttunut mihinkään vuosituhansien varrella. Sama ahneus, vallanhimo ja muukalaisviha ajaa ihmisiä eteenpäin. Kansanmurhia ja hirmuhallitsijoita tulee aina olemaan.

        Ei mitään uutta Auringon alla, tietää Raamattukin.

        myös eritoten juutalaisia, joilla ei ole hajuakaan UT:n opetuksista.


    • ...

      ...

    • -jarmo-

      Kun aika on kypsä, eli nyt on jo... tämä sama toistuu, eikä kukaan taaskaan epäile joutuvansa hirmuteoistaan tilille.

      • Amen

        Silläpä juuri, kovaa vauhtia samaan suuntaan menossa on maailma, eikä kukaan näe vaaraa.


    • ...

      ....

    • a s d f

      Täytyy muistaa myös, että muinaiset israelilaiset suorittivat etnisiä puhdistuksia ja murhia, mutta silti pelastuivat, koska uskoivat Jumalaan ja tekivät Hänen tahtonsa.

      On hyvin mahdollista, että jos jotkut natsijohtajat katuivat syntejään ja uskoivat Kristukseen, he pelastuivat. Pelastuihan ristin ryövärikin ja kristittyjä murhattavaksi toimittanut Paavali.

      Jos taas joku holokaustiuhri, esim. kommunistiateisti, kuoli ilman uskoa Jumalaan, hän on kadotettu ikuisesti.

    • Kovaa luettavaa.

      Pappismiehen tunnukset voisivat kuitenkin kuulua luokkaan salassa pidettävät asiat.

      En sano natseista mitään muuta.

    • ihmettelevä

      Kuinka moni luki koko kirjoituksen linkin kautta. Täytyy todeta, tuo kertomus antaa täyden kunnian Jeesuksen sovitustyölle: ei ole niin suurta rikosta, jota ei Jeesuksen sovintouhri pystyisi kattamaan, jos rikoksen tekijä katuu sitä vilpittömästi. Jotenkin muutenkin meillä on taipumusta Jumalan pienentämiseen. Uskomme, että Jumala on luonut tämän ihmeellisen maailmankaikkeuden, ihmiset, eri eläimet , luonnon kaikkineen. Ja kuitenkin epäilemme, mahtaisiko hän parantaa liikuntakyvyttömän, pidentää jäseniä, antaa kuulon ja näön jne.

    • Kevennys

      Kuinka se vitsi menikään, että kun samaan aikaan olivat taivaanportille kolkuttamassa pappi ja taxikuski. Pietari ohjasi taxikuskin paratiisiin ja papin tuonelaan.
      Pappi valitti asiasta, että miksi taxikuski pääsi taivaaseen, mutta hän ei.

      Pappi sai vastauksen, että kun sinä saarnasit niin ihmiset nukkuivat, mutta kun taxikuski teki työtään niin ihmiset rukoilivat.

    • ihmettelevä

      Olen tietty ei niin terävin kynä penaalissa. mutta mulle jäi hämäräksi se, miksi taksiautoilija rukoili. Siksikö, että saisi matkustajiltaan maksun. Uskoisin, että välillä taksiautoilija joutuu todella rukoilemaan kun on sekavia ja väkivaltaisia asiakkaita kyydissä. Jospa ei kuitenkaan jatkettaisi tämän aiheen kanssa vaan palattaisiin natsijohtajien oikeudenkäyntiin ja heidän sielunhoitajiensa toimiin.

      • Sulta meni ohi

        Ihmiset rukoilivat. Kuski todennäköiseti ajoi niin hurjasti, että sai matkustajat rukoilemaan.
        Jumala palkitsee sen, joka saattaa uskoon lähimmäisiään.
        Papin yleisö nukkui. Paha juttu.


    • ihmettelevä

      Olisiko mahdollista , että sinä sinettisormus ottaisit jotain kantaa tähän natsijohtajat viimeisellä tuomiolla. Olen ihmettelevän nimimerkillä kirjoittanut kahdesti. Toinen kirjoitus ei nyt ollut kovin asiallinen, kun vastasin vitsiheittoon. Mutta ensimmäisessä mielestäni tavoitin asian ytimen, Valitettavasti suurin osa kirjoituksista lähti ohi aiheen eli päädyttiin kauhistelemaan natsien tekoja (joita kyllä itsekin kauhistelen) ja tuomaan sitä esille, että nämä kauheudet ovat uusiutumassa. Niin itsekin uumoilen mutta lehtijutussa oli muusta kysymys.

    • Kuinka suhtautua+

      Aloituksessa on hyvä muistutus ajallemme.

    • ---

      No mutta teillähän on taivaassanne mielenkiintoista seuraa. Varmasti viihdytte hyvin kimpassa.

    • ---

      En toisaalta ole ollenkaan yllättynyt siitä että tämä multinikkihäirikkö-copypastetöräyttelijä osoittaa natsisympatioita.

    • Kolmelle viivalle

      ---
      Lopeta valehteleminen jos pystyt tai vaihda lääkitystäsi räkättirastas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe