8 päivää ja 578e rahaa

Sikamaista!1

Vasta 2.2. tulee seuraavan kerran lisää baksia. Olen laskut ja vippilyhennykset maksanut. Vuokraan ei riitä rahat, saa luvan vuokranantaja nyt vain odottaa!

578e pitäisi siis riittää viikoksi ruokaan. Eipäs riitä kuuden lapsen ja kahden aikuisen perheelle! Ruoka on Suomessa maailman kalleinta koska liityttiin EU hun!

47

167

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyl riittää

      Mitä te oikein syötte? Tuo raha riittää 8 hengen ruokaan kuukaudeksi!

      • Ihan normaalisti

        Viimeksi kaupasta muun muaan hain:

        -maitoa (punainen) 5 tlk
        -kiviuuni pizzoja 8kpl
        -pastaria-aterioita 10 kpl
        -ranskiksia 4 pussia
        -banaaneja 10 kpl
        -viiliä 15kpl
        -estrella sipuja 3 pussia
        -tomaattia 11 kpl
        -kurkkua 2 kpl
        -chili pähkinöitä 3 pussia

        Ja en jaksa jatkaa listaa mutta kallista on vaikkei ostella sisäfileitä!1


      • huhmitäporukkaa!
        Ihan normaalisti kirjoitti:

        Viimeksi kaupasta muun muaan hain:

        -maitoa (punainen) 5 tlk
        -kiviuuni pizzoja 8kpl
        -pastaria-aterioita 10 kpl
        -ranskiksia 4 pussia
        -banaaneja 10 kpl
        -viiliä 15kpl
        -estrella sipuja 3 pussia
        -tomaattia 11 kpl
        -kurkkua 2 kpl
        -chili pähkinöitä 3 pussia

        Ja en jaksa jatkaa listaa mutta kallista on vaikkei ostella sisäfileitä!1

        Et oo tosissas! Tollasta paskaa ostat rahoillas ja sitten valitat. Sulla on muutenkin kummallinen ote: ensin maksellaan kaikenmaailman vippejä ja sitten todetaan, ettei oo rahaa vuokraan. Eikö ensimmäisenä aina makseta vuokra?

        Minkä ihmeen takia ostelet kiviuunipizzoja, pasta-aterioita, sipsejä ym.?
        Kannattaako esim. valmiista pasta-aterioista maksaa hunajaa, kun itse voi valmistaa makarooniruokia hyvin edullisesti, jos niitä mieli tekee.
        En tiedä, onko aloituksesi provo vai voiko tosiaan olla, että kuusi lasta saatuaankaan ei ihmiselle ole vielä tullut minkäänlaista järkeä päähän.
        Voi lapsiparkoja!


      • moskaa syöt
        Ihan normaalisti kirjoitti:

        Viimeksi kaupasta muun muaan hain:

        -maitoa (punainen) 5 tlk
        -kiviuuni pizzoja 8kpl
        -pastaria-aterioita 10 kpl
        -ranskiksia 4 pussia
        -banaaneja 10 kpl
        -viiliä 15kpl
        -estrella sipuja 3 pussia
        -tomaattia 11 kpl
        -kurkkua 2 kpl
        -chili pähkinöitä 3 pussia

        Ja en jaksa jatkaa listaa mutta kallista on vaikkei ostella sisäfileitä!1

        jos sitä sisäfilettä ostaisit, niin eipä olisi kallista, tuo moska se vasta maksaa.Ei ihme ettei rahat riitä.


      • Oho:
        Ihan normaalisti kirjoitti:

        Viimeksi kaupasta muun muaan hain:

        -maitoa (punainen) 5 tlk
        -kiviuuni pizzoja 8kpl
        -pastaria-aterioita 10 kpl
        -ranskiksia 4 pussia
        -banaaneja 10 kpl
        -viiliä 15kpl
        -estrella sipuja 3 pussia
        -tomaattia 11 kpl
        -kurkkua 2 kpl
        -chili pähkinöitä 3 pussia

        Ja en jaksa jatkaa listaa mutta kallista on vaikkei ostella sisäfileitä!1

        Pizzaa voi tehdä itsekin ja pottu on pottu ihan tavallisenakin.
        Tietysti herkkujakin saa syödä välillä, mutta eiköhän tuo perusruoka ole ensisijainen ostettava?
        Esim. broileria saa noin kympin kilohinnalla ja pottuja tosiaan normihinnallakin saa noin 50snt/kg.
        Eli 100-150€ saa isollekin porukalle jo tukevan aterian viikon joka päivälle lisukkeineen.


    • suotta valitat

      Täh? Kahdeksan hengen talous? Laske mitkä ovat kokonaistulot. Mikä on vuokra ja paljonko asumistukea? Äkkiä räknättynä lapsilisät ovat 850 e luokkaa...ja jos tulee elatusmaksuja summa nousee..

      • Ei tull

        Ei tulee maksuja, ex-mies on surkea vätys, jolta ei mitään saa. Pakko aika paljon myös valmisruokia ostella koska minulla on oikeus omaan elämäään ja tavata uutta miestä välillä (jos siitä saisi vaikka isän näille penskoille) joten kakaroiden on helpompi laittaa välillä ite ruokaa. Pizza ja pastaria jutut on helppo laittaa. Mitä nyt kerrna uuni on jäänyt päälle mutta ei paloa tullut.


      • neuvon kokemuksesta
        Ei tull kirjoitti:

        Ei tulee maksuja, ex-mies on surkea vätys, jolta ei mitään saa. Pakko aika paljon myös valmisruokia ostella koska minulla on oikeus omaan elämäään ja tavata uutta miestä välillä (jos siitä saisi vaikka isän näille penskoille) joten kakaroiden on helpompi laittaa välillä ite ruokaa. Pizza ja pastaria jutut on helppo laittaa. Mitä nyt kerrna uuni on jäänyt päälle mutta ei paloa tullut.

        Kuules, kun elatusturvan/kelan kautta sinä saat elatusmaksut joita mies ei voi syystä tai toisesta maksaa. Ne perivät sitten mieheltä jos saavat. Niin sain elatusmaksut itse aikoinaan, eikä mitään viivettä ollut. En usko, että ajat ovat suuremmin muuttuneet mitä oli 90-luvulla. Itse pitää olla aktiivinen ja alkaa selvittää miten saa maksut ajallaan. Ei mikään ulkopuolinen taho tule niitä automaattimesti tarjoamaan.


      • ankara totuus
        Ei tull kirjoitti:

        Ei tulee maksuja, ex-mies on surkea vätys, jolta ei mitään saa. Pakko aika paljon myös valmisruokia ostella koska minulla on oikeus omaan elämäään ja tavata uutta miestä välillä (jos siitä saisi vaikka isän näille penskoille) joten kakaroiden on helpompi laittaa välillä ite ruokaa. Pizza ja pastaria jutut on helppo laittaa. Mitä nyt kerrna uuni on jäänyt päälle mutta ei paloa tullut.

        Kuuden lapsen äidin oma elämä on elämä lasten kanssa ja lasten ehdoilla, se sun oikeutesi omaan elämään. Siinä ei uutta miestä tarvita enää panemaan alulle lisää pentuja. Vaikeeta tuntuu kerran olevan nykyistenkin kanssa.


    • tinki linki

      ällös muuta viserrä, miulki on vaan 100 e seteli jolla pitäs koko poppoo evästää, ja vieraita tulee nimipäiväkutsuille, joille pitäisi saada täytekkkuloi, muttei saa... jostain on tigittävä. Mistä mää tinkisin?

      • neuvovaa

        Nimipäivävieraille ilmoitat, että teillä onkin vaihteeksi nyyttikestit. Lahjat toivotaan rahana.


      • Ei käy
        neuvovaa kirjoitti:

        Nimipäivävieraille ilmoitat, että teillä onkin vaihteeksi nyyttikestit. Lahjat toivotaan rahana.

        Meillä oikeus pilettää.


      • seonäi
        Ei käy kirjoitti:

        Meillä oikeus pilettää.

        Teillä on oikeus vain siihen, mihin teillä on varaa. Se on sama laki jokaiselle.


      • MEillä oikeus
        seonäi kirjoitti:

        Teillä on oikeus vain siihen, mihin teillä on varaa. Se on sama laki jokaiselle.

        Sinä et sitä päätä. Meillä oikeus elää. Ole hiljaa.


      • seonäi
        MEillä oikeus kirjoitti:

        Sinä et sitä päätä. Meillä oikeus elää. Ole hiljaa.

        Teillä on oikeus elää. Saatan kyllä päättää siitä, miten. Sille et voi mitään niin kauan kuin olet rahapulassa. Joten älä viitsi yhtään isotella!


      • Et päätä
        seonäi kirjoitti:

        Teillä on oikeus elää. Saatan kyllä päättää siitä, miten. Sille et voi mitään niin kauan kuin olet rahapulassa. Joten älä viitsi yhtään isotella!

        Luulet vaan et päätä

        Tiedämme oikeutemme. Mene pois!1111


    • olet idiootti

      Ensin vuokra ja sitten muut, eikä kannata pikavippejä ottaa, kyllä sen pitäis jokaisen tajuta.

      • AP 5566

        Ei käy. Ostamme ruokaa, ja vippivelkoja on paljon. Ahne vuokranantaja saa luvan odottaa. Meilä oikeus tähän


      • kyllä käy
        AP 5566 kirjoitti:

        Ei käy. Ostamme ruokaa, ja vippivelkoja on paljon. Ahne vuokranantaja saa luvan odottaa. Meilä oikeus tähän

        Vippivelat on oma asiasi. Vuokranantaja heittää teidät pihalle. Sittenpä opit oikeutesi rajat.


      • Ei heitä
        kyllä käy kirjoitti:

        Vippivelat on oma asiasi. Vuokranantaja heittää teidät pihalle. Sittenpä opit oikeutesi rajat.

        Minulla lapsieni kanssa oikeus asuntoon


      • xxxxxxxa
        Ei heitä kirjoitti:

        Minulla lapsieni kanssa oikeus asuntoon

        No eikä ole.


      • xxxxxxxa
        Ei heitä kirjoitti:

        Minulla lapsieni kanssa oikeus asuntoon

        No eikä ole.


      • xxxxxxxa
        Ei heitä kirjoitti:

        Minulla lapsieni kanssa oikeus asuntoon

        No eikä ole.


      • xxxxxxxa
        Ei heitä kirjoitti:

        Minulla lapsieni kanssa oikeus asuntoon

        No eikä ole.


      • Onpasvaan3
        xxxxxxxa kirjoitti:

        No eikä ole.

        On kyllä. Miksi valehtelet? Ole hyvä ja lähe menemään täältä!


    • paljon on rahaa

      toi summahan on 10 euroa per naama per päivä.puoletkin riittäis.eli laitappas puolet tosta summasta sille vuokranantajalle heti!!!

      • AP 523452

        Ei riitä mihinkään. Kun kasvat isoksi ja hommaat lapsia niin huomaat tämän.


      • tääjo tied
        AP 523452 kirjoitti:

        Ei riitä mihinkään. Kun kasvat isoksi ja hommaat lapsia niin huomaat tämän.

        Sinä se tässä olet keskenkasvuinen, vaikka on pentulauma ympärilläsi. Nyt on myöhäistä huomata, mitä lapset maksavat. Mutta yritä kestää lasten takia. Ja pidä jalat yhdessä.


      • Lopeta tuo
        tääjo tied kirjoitti:

        Sinä se tässä olet keskenkasvuinen, vaikka on pentulauma ympärilläsi. Nyt on myöhäistä huomata, mitä lapset maksavat. Mutta yritä kestää lasten takia. Ja pidä jalat yhdessä.

        Lopeta isottelu. Meillä oikeus elää, olet sikamainen lurjus.


      • 4512

        teillä on vain ja ainoastaan oikeus ITSE ELÄTTÄÄ ITSENNE.


      • töihinmene
        4512 kirjoitti:

        teillä on vain ja ainoastaan oikeus ITSE ELÄTTÄÄ ITSENNE.

        Mene töihin äläkä huuda täällä. Kuulikko? Heti paikalla töihin menet!


    • --------------------

      Onhan täällä vielä sinuakin yksinkertaisempia, he jotka uskovat juttusi.

      mene jonnekin pelisivustoille aikaasi tappamaan, ei täällä oikein viihdy jauhamalla utopiaa, jota ei ole eikä tule.

      • Oleppa hyvä ja

        Ja lopeta uhoaminen. Meillä oikeus hyvää elämän.


        Tietokonetta emme myy.


      • Kasva aikuiseksi
        Oleppa hyvä ja kirjoitti:

        Ja lopeta uhoaminen. Meillä oikeus hyvää elämän.


        Tietokonetta emme myy.

        Hyvä elämä ei ole rahasta kiinni.


      • Mene pois
        Kasva aikuiseksi kirjoitti:

        Hyvä elämä ei ole rahasta kiinni.

        Helppo sanoa jos on porvari, me tarvitsemme lisää rahaa. Meillä tähän oikeus.


      • nyfiken?!
        Mene pois kirjoitti:

        Helppo sanoa jos on porvari, me tarvitsemme lisää rahaa. Meillä tähän oikeus.

        Oikeus? Millä perusteella?


      • Ykn ihmisoikeus
        nyfiken?! kirjoitti:

        Oikeus? Millä perusteella?

        Yleistietoa


      • Porvari
        Ykn ihmisoikeus kirjoitti:

        Yleistietoa

        Vapaus on myös vastuunottoa.
        Elä tulojesi mukaan ja jos haluat leveämpää elämään tee töitä.


      • 124578
        Oleppa hyvä ja kirjoitti:

        Ja lopeta uhoaminen. Meillä oikeus hyvää elämän.


        Tietokonetta emme myy.

        hyvää elämää ette ikinä, koskaan tule tuolla tyylillä saamaan.


      • meneittees
        Mene pois kirjoitti:

        Helppo sanoa jos on porvari, me tarvitsemme lisää rahaa. Meillä tähän oikeus.

        oikeus on jokaisella elättää ITSE ITSENSÄ JA PENTULAUMANSA.


      • hölöpölöt
        meneittees kirjoitti:

        oikeus on jokaisella elättää ITSE ITSENSÄ JA PENTULAUMANSA.

        Ole hiljaa ja mene töihin! Meillä oikeus.


    • ketsu ppi

      Tein kolmehenkiselle perheelleni eilen kattilallisen puuroa. Hinta muutaman sentin ja maitoa taisi mennä puoli litraa. Pakastimesta laitoin puuron päälle itsepoimittuja marjoja viime syksyltä. Koko aterian hinta oli noin 0,60 euroa.

      Olin edellisenä iltana laittanut herneet veteen likoamaan. Tein hernekeiton ja laitoin mukaan savustettua possua pieneksi kuutioituna. Hernepussin hinta oli noin 0,50 euroa ja possunpalan hinta noin 3 euroa. Lisäksi pyöräytin sämpylöitä pellillisen. koko aterian hinta arviolta noin 5 euroa, mutta sämpylöitä ja hernekeittoa riittää useammalle aterialle, joten laitoin sämpylöitä pussiin ja hernekeittoa annosrasioihin ja pakastin.

      Jälkkäriksi/välipalaksi paistoin lettuja. Litra maitoa, vehnäjauhoja, kananmunaa ja hilloa. Hinta yhteensä ehkä noin 3 euroa.

      Illemmalla tein makaronilaatikon. Makaronia 0,20 euroa, jauhelihaa 2,50 euroa, 3 kananmunaa, maitoa, mausteita ja vähän ketsuppia, joten aterian hinta yhteensä ehkä noin 4-5 euroa, mutta makaronilaatikosta riittää ruokaa myös huomiseksi.

      Iltapalaksi aiemmin leipomiani sämpylöitä ja tein vielä marjakiisselin (itsepoimittuja marjoja, vettä, sokeria, perunajauhoja). Marjakiisselin hinta reilusti alle euron.

      Kallistako? Ei minusta. Lapsilisät tuli tänään tilille, niin pääsen täydentämään jääkaappia ja ostamaan esim. satsumia, kun lapset tykkäävät niistä. Tällä systeemillä saa ruokakulut jopa 150 euroon kolmelta hengeltä per kuukausi, mutta se vaatii toki viitseliäisyyttä, tarjousten seuraamista ja sitä, että tekee paljon itse.

      P.S. itse tehty pitsa tosi hyvää. Halvempaa kuin kaupan pitsa ja ennen kaikkea parempaa. Pitsapohjan tekokaan ei ole vaikeaa, kun pari kertaa kokeilee ja ottaa opikseen.

      • piipiipii

        Luojan kiitos tähänkin ketjuu tuli joku järkevä perheellinen.
        Jotkut ne vaan viitsii provoilla.. liekö liian hyvin asiat menneet elämässä niin ei muuta keksi tekemistä kuin pilkata heikommin pärjääviä sitten.

        Kukaan, hope so, oikeasti pienituloinen ei ostele lapsilleen ruuaksi kallista eineshöttöä! Joskus toki on halvempaa ostaa ns.valmista mutta se koskee esim.minua lapsetonta. Jos omistaisin pakastimen niin tällöin ostaisin vielä harvemmin valmisruokia, nekin yleensä ovat punaisen lapun tuotteita. Edellinen hajosi ja sattumoisin kun makselen omaa kämppää pienillä tuloillani, niin pakastin on hankintalistalla yhä :)
        Oikeasti kukaan hullu ei ostele niitä pastapusseja, eri juttu jos niitä saa ruoka-apuna niin vois niistä tuunailla ruokaisamman ja terveellisemmän kattilallisen toki syötävää. Itse syön pari kolme päivää samaa höttöä, johon on soijarouhetta sun muuta sekoitettu ja juustojen jämät, heh.

        Itsetehty pitsa (nykyään saa vaikka millaisia jauhoja pohjaa varten) on todellakin parasta! Tomaattimurska / paseerattu tomsku ei maksa juuri mitään ja siitä kun keittelee soosin, lisää mausteita maun mukaan, niin melkeimpä hyvän soosin kanssa ei juuri tarvitse kuin ripauksen maukasta juustoa päälle. Tarjouksesta paprikaa, meetwurstia ja kinkkusuikaletta (jos lihatuotteita käyttää), ananaspaloja, tonnikalaa, fetaa jne.. nams.

        Jos on pennit tiukilla niin vähänkään ihmisten ilmoilla asuessa sitä löytää jopa talvellakin pulloja, tölkkejä. Niillä jo äkkiä saa puuropaketin ja maitopurkin, säilyy hyvin hengissä ja saa liikuntaa. :P On tullut välillä tuon kaverini lääkärikäyntien vuoksi (koira) tiukat ajat, pienet säästöt katoaa jo yhdellä käynnillä.. niin puuropäivät on tuttuja. Mutta.. eipäs ole niitä kuulusia liikakiloja. ;)

        Välillä mietin, onko täällä ketään oikeasti pienituloisia edes palstalla.. Jos saa täydet sossun tuet ja harkinnavaraiset niin on kaukana pienituloisesta minun silmissäni..... ihme pilkkaamista joillakin. Toivottavasti pvät paranee edes vähäsen moisillä höpötyksillä!


      • kelal.

        Lapsilisät tulivat jo perjantaina. Näin siksi koska tulevat tilille jo perjantaina jos maksupv.sattuu lauantaiksi, sunnuntaiksi TAI maanantaiksi....

        Vähän ot.mutta...


    • Joku

      Eihän kukaan nyt ole näin tyhmä, että tulee itkemään tänne sitä ettei rahat riitä kun
      peiliin katsominen ei kiinnosta. Syyllinen ongelmiin löytyy sieltä. Taitaa olla aloittaja näitä
      "mulle kaikki heti nyt" sukupolven edustaja tai sitten aloitus on provo...

      • voieikäää

        Huono kommentti, mene muualle räyhäämään. Miksi valehtelet? Selitäppä heti paikalla!1


    • Yksinasuja

      Älä saakeli ota pikavippejä, ne on pelkkää koronkiskontaa! Niissä voi olla monta tuhatta prosenttia korkoa per/kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe