Palkkatuki

mitämitä?

Onko kokemusta siitä, että et ole "täyttänyt" vaatimuksia = eli työnantaja ei saa sinusta palkkatukea?
Eli ennen työsopimusta työnantaja anoo palkkatukea TE-keskukselta.
Mitkä asiat voivat olla esteenä (ajatellen työntekijää, ei työnantajaa).

8

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30-50%
    • Tuki on vitsi

      Tuki on niin pieni, että sellaista ei kukaan järjissään oleva ei edes hae. Muutama lantti mikä menee sivukuluihin ja vakuutuksiin.

    • syksylläkanarialle

      Tuntuu kelpaaavan työnantajalleni. Perustuki ehkä viidennes koko palkkakustannnuksista,näin noipeasti laskien.

      2 v lähenee loppuaan.

    • waitingggg

      Oman TE-toimiston virkailijat eivät vielä alkuvuodesta olleet "kartalla", tuohon palkkatukeen kun tuli jotain muutoksia. Toinen torpedoi heti puhelimessa mahdollisuuteni palkkatuettuun työhön (siis että olin menossa haastatteluun & työnantaja sanoi palkkaavansa vain jos minusta saa palkkatukea).
      No-te keskus oli kirjannut tietoihini "ovelasti": En voi luvata.
      Joten menin paikan päälle tarkistamaan asiaa.

      Vaikka takana on työttömyyttä...mutta välillä myös opiskelua, niin minua ei katsottu pitkäaikaistyöttömäksi. Mutta sehän ei ilmeisesti enää ole "kriteeri" sille, että saako työntekijästä palkkatukea tai ei.

      Jos minulta kysytään: TE-keskukset vois lakkauttaa. Joskus ne jopa hidastaa työn saamista.
      Nyt odotellaan olenko vai enkö ole kelvollinen.
      Saattaa olla että oon liian "ahkera" työtön. Tai liian "kantaa-ottava" :)

    • Raya

      Minulle kirjattiin viime elokuussa työllistämissuunnitelmaan, että "palkkatuki puollettavissa". Nyt sain sitten ensimmäisen kutsun työhaastatteluun ja päätin soittaa ennen sitä työkkäriin ja kysäistä tuosta tukiasiasta. Yllätys oli suuri, kun kertoivat, että ei se koske minua, ovat tehneet uudet linjaukset vuoden vaihteessa!!! Aika ihmeellistä: olisin antanut itsestäni työnantajalle aika tyhmän kuvan, jos olisin ko. tukea mennyt heille mainostamaan. Onneksi älysin tarkastaa asian ennen haastattelua.
      Ihmettelen vain, miksi eivät voineet ilmoittaa asiasta minulle, jota asia siis koskee.
      Kaikki pitää itse kaivelle esille, etsiä, ihmetellä ja kokeilla.
      Raivostuttavaa.

      • waitinggggg

        Miksi se oli muuttunut puolen vuoden sisällä? Olitko ollut välillä töissä/koulussa? Aika erikoinen tilanne - tosin TE-keskuksilta voi odottaa ... ainakin yllätyksiä.


    • waitingggg

      "Ihmettelen vain, miksi eivät voineet ilmoittaa asiasta minulle, jota asia siis koskee.
      Kaikki pitää itse kaivelle esille, etsiä, ihmetellä ja kokeilla"

      just näin!
      Se virkailija joka minulle(kin) puhelimitse kertoi sen, että minusta työnantaja ei saa palkkatukea---erityisesti pahoitteli tilannetta & pariin kertaan itsekin sitä vielä häneltä varmistin.
      Kun sitten kävin kurkkaamassa omia tietojani: sinne tama virkailija oli laittanut "pehmeästi", itselleen vähän varmistuksesi: "En voinut luvata".
      Ja jos en olisi sitä asiaa käynyt TE-toimistosta kysymässä...asia olisi jäänyt siihen.

      katsotaan kuinka käy.

    • HevonPaskaaKassillinen

      Mitähän työkkärissä tuumaisivat jos löisi pöytään kassillisen pas kaa. Ja ihan ehtaa ihmispas kaa kun lehmiä ja hevosia ei enään ympäristöissä ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe