matkiva "ystävä""

ahdistunutttt

Kyse on siis minua matkivasta kaveristani.. hän tekee kaiken mitä minä ja samalla tavalla.. hän puhuu samanlailla kuin minä. Puhuu samanlailla kuin minä. Puhelin ja suojakuoret ovat samanlaiset. Pukeutuu kuin minä.. jos pidän jostain hänkin pitää.. jos en pidä niin hänkään ei pidä... nämä tapahtuvat koulussa koska en missään muualla näe häntä.. luokkamme om hyvin tiivis ja olemme kaikki kavereita keskenään.. mutta hän näkee vain minut... annan muutamia esimerkkejä.

Kuljen bussilla kouluun ja jään samalla pysäkillä aina pois. Tämä matkija tyttö "kaverini" odottaa mua siinä joka helvetin aamu vaikka en pyydä sitä... noh.. sitten jos en mene kouluruokalaan syömääm hänkään ei mene. Jos minä menen niim.hänkin menee.. jos en tykkää jostain hänkään ei tykkää siitä. Jos pidän niin hänkin pitää.. hän liikkuu sinne mihin minäkin. Hän ei tee tätä muiden kohdalla kuin minun... ja kun vaihdan työvaatteet niin hänkin vaihtaa samaa tahtia kuin minä ja samassa järjestyksessä. Hän siis katsoo mua aina kaikessa mitä teen.. jos jään pukuhuoneeseen vielä laittautumaan ja muut menevät edeltä niin hän jää.myös sinne ja vain tuijottaa!!.. hän tekee samat työt mitä minä.. samannäköiset kuin minä.. jos jään istumaan hänkin jää... oli alkamassa työharjottelu jakso ja piti hakea työpaikka.mihin menee.. niin tadaa! Hän meni sinne mihin minäkin menin!... joo yritim siinä kestää sitten 2 kk sitä.. ja jos olin pois hänkin oli... työnantaja aina kysyi että miten ollaan aina samaanaikaan pois ja mua hävetti... ja se tyttö vaan tuijotti mua...

ja jos joku puhuu hänelle niin hän katsoo minua aina ensin ennenkuin vastaa!.. ja jos joku puhuu minulle niin hän on aina vihaisen näkönen ja tuijottaa... jos nauran jollekkin niin hän katsoo minua aima ensin ja rupeaa sitten nauramaan... jos menen tauolle hänkin menee... jos joku kysyy häntä johonkin hän ei mene ennenkuin hän on kysynyt minulta että tulenko MINÄ vaikka asia ei liity minuun!.
Jos otan takin pois.hänkin ottaa.. jos otam huivin pois hänkin ottaa.. kerran tein tahalteen noin ja sitten puin heti takaisin niin hänkin puki!?!? Sairasta..

no jos joku pyytää häneltä että tuutko käymään kaupassa mun kanssa niin hän aina katsoo mua ja kysyy multa.: no mennäänkö me kauppaan vaikka mua ei ole sinne vittu pyydetty edes.. ja jos sanon että en mä tuu nii sit sekään ei mene...

hän tekee siis kaiken näin. Oli kyse sitten mistä tahansa.. kun istun.hänkin istuu. Jos kosken kännykkään hänkin koskee.. jos harjaan hiuksia hänkin harjaa.. tämä on ihan helvetin raivostuttavaa!!! Olen niiiiiinn ahdistunut ja raivon partaalla... muutkin kaverini ovat tuon käytöksen huomanneet ja puhumme aina että hän on kuin salkkareiden marianna... leikkii mua varmaan kotonansa... ei voi tietää.. kysyisinkin siis että mistä hänen käytöksensä mahtaa johtua?? Sairas hän kyllä on... apuja pliis! Miten pääsen hänestä eroon..

2

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seuraava_seuralainen

      Tuo on melko normaalia ja ihan hyväksyttävää jossain määrin. Hän halunnee tosi läheistä ystävää jollaisista on kokemusta hiekkalaatikko-iästä ja ehkä käsittää ystävyytenne suuremmaksi kuin se onkaan. Tavoite on kyllä ihan hieno. Mutta tuntuu jo tosi liialliselta tuo noissa olosuhteissa kun sinulla on eri päämäärät, ja jonkunlaista itsenäistymistäkin pitäisi tapahtua.

      Voi olla tarpeen yrittää saada hänet nolostumaan käytöksestään niin eiköhän se lopu. Mutta miten järjestää sellaista? Joku piilokameratemppu ehkä tai jos yrität saada hänet tekemään jotain sopimatonta minkä itse teet muilta huomaamatta mutta saat toiset huomaamaan kun hän tekee. Maalaatte naamanne pääsiäisnoidiksi ja järjestät niin että itse pystyt pesemään naamasi mutta hänen naama jää sotkuun keskellä kaupunkia. Entä olisiko sinulla jotain erityistaitoja joita hän ei voi jäljitellä? Alat hyppimään voltteja koulun käytävillä espanjankielellä jodlaten. No, liiallinen pilailu ei ole hyväksi hänelle joten pitää harkita tekemisiään mutta saisi ehkä oppia pois tavoistaan.

      Oma tapaukseni oli kun luokkaan tuli uusi naama. Ajattelin että jotenkin vastenmielisen oloinen tyyppi ensinäkemältä, en taida välittää tutustua paremmin. Kuinka ollakaan, hän otti juuri minut silmätikukseen ja seurasi kuin varjo, vaikka yritin kaarrella eri suuntiin karistaakseni häntä pois seuraamasta. Jossain vaiheessa annoin periksi kun vähän yksinäinen olin eikä muutkaan ympärillä olleet varsinaisia miellyttävyyden huippuja. Oltiin siinä sitten kavereita ja eräs kolmaskin siinä oli joten oli helpompi olla ja toisinaan oli jokseenkin hauskaa joidenkin tekemisten ympärillä mutta tietty etäisyys säilyi eli mitään sydänystäviä ei meistä tullut.

    • TalkingIsTheAnswer

      Joo jotain tuollaista mitä aikaisempi kommenttoijakin sanoi voisi toimia, tai sitten otat kissan pöydälle rauhallisesti kerrot huomanneesi hänellä tällaista käytöstä, ja että se sinua häiritsee. Ilmeisesti kuitenkin ootte kavereita, tai siis vietätte vapaaehtoisesti aikaa yhdessä? Silloinhan hänessä täytyy olla jotain mistä pidät.

      En koskaan ole kokenut täysin vastaavaa käytöstä, mutta sellaista kyllä ettei itse uskalla mennä mihinkään ilman jotain toista, esim tuo työharjoittelu. Se voi olla ihan omaa epävarmuutta, toisaalta ihminen jonka täytyy "elää toisen ehdoilla/tavoin" ei voi olla kovin itsevarma persoona jos ei uskalla olla oma itsensä. Itse ottaisin tuon asian ihan suoraan puheeksi rauhalliseen sävyyn, eli älä odota että hän ehtii tehdä jotain mikä saa sinut vihaiseksi vaan sopikaa paikka ja aika ja sielä odottelet häntä. Asia voi olla arkaluonteinen joten älä töräytä mitään loukkauksia niinkuin että hän olisi sairas tai vastaavaa, sillä näin ei luultavammin ole. Hän varmasti yrittää hakea hyväksyntää väärällä tavalla. Julkinen paikka jossa kuitenkin voi puhua eli ei liian mölyinen kahvila tai hiljainen kirjasto tapaamispaikaksi. Julkinen paikka ihan vaan siksi että jos tulee tilanne tuntuu siltä että toisen täytyy päästä pois on se helpompaa sieltä kuin esim toisen kotoa. Älä hyökkää keskustellessa vaan kerrot miltä susta tuntuu ja että sen täytyy loppua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe