Piirrustuskisa!

yurika

Piirrustuskisa, voittaja saa kertoa seuraavaan aiheen.

Työn voi piirtää käsin, koneella tai piirrustusohjelmalla.

Tärkeintä ei ole voitto, vaan yrittäminen!

Ensimmäinen aihe:

A) Lintu ja kuu

B) Omena

C) Biologi ja Herra X

Vaihtoehdoista saa valita vain yhden.

69

83

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisin ihan mielikuvituksettomuuttani valita omenan.

    • epsuli

      Hitto, pitää päästä koneelle. Menen siivoamaan!

      • Missä lintu?


      • ebzu kirjoitti:

        Missä lintu?

        Uskoisin, että yhden puun yllä nököttää pöllö. Se on myös musta.


      • fnfn kirjoitti:

        Uskoisin, että yhden puun yllä nököttää pöllö. Se on myös musta.

        Kuusta vasemmalle puun latvassa kököttää huuhkaja.


      • yurika

        Kuu on minusta aivan liian keltainen luodakseen kuvaan tarvittavan tunnelman. Oranssi tai haaleampi kuu olisi luonut paremmin tarvittavan tunnelman, mutta tämä on vain minun mielipide.


      • Tiesitkö, että violetin vastaväri on keltainen ja oranssin sininen? Toimii.


    • Tämä on otsikoitu piirustuskisaksi, mutta saako myös maalata?

    • Tämä olisi hauskaa jos minulla olisi piirtopöytäni, mutta ei DD:

      http://aijaa.com/w5mQpx

      Joten joudun nyt luottamaan vain mustekynään ja kännykän kameraan, mutta siinä se on! Lintu ja kuu!

      Lintuja toisaalta on enemmänkin kuin vain yksi, mutta se isoin lintu on pääosassa. Ne pakenee jotain, siinä on monta eri linturyhmää!

      • Minun on hienompi (ottaen huomioon, että se on piirretty Paintilla).


      • biologinalku kirjoitti:

        Minun on hienompi (ottaen huomioon, että se on piirretty Paintilla).

        Minun on hienompi (ottaen huomioon, ettei siinä ole värejä se on tarinamaisempi linnun huomaa paljon helpommin)


      • Siiliö
        fnfn kirjoitti:

        Minun on hienompi (ottaen huomioon, ettei siinä ole värejä se on tarinamaisempi linnun huomaa paljon helpommin)

        Mun mielestä ei pitäisi ottaa huomioon tuollaisia asioita.
        fnfn:n on kyllä hienompi.


      • fnfn kirjoitti:

        Minun on hienompi (ottaen huomioon, ettei siinä ole värejä se on tarinamaisempi linnun huomaa paljon helpommin)

        Sinun kuusi on erittäin epärealistinen.


      • Siiliö kirjoitti:

        Mun mielestä ei pitäisi ottaa huomioon tuollaisia asioita.
        fnfn:n on kyllä hienompi.

        Ahahhaha, no voi kiitos Siiliö ;))))))

        (IN YOUR FACE BILSE)


      • biologinalku kirjoitti:

        Sinun kuusi on erittäin epärealistinen.

        Niin on! :) Itse asiassa meinasin eka

        a. laittaa siihen lampunnarun
        b. piirtää kuunsirpin, jossa se lintu olisi kököttänyt ja sit ne ois heijastunut silleen hienosti veteen, mutta sitten tajusin, etten osaa piirtää lintua tarpeeksi hyvin.

        En piirrä realistisesti.


      • fnfn kirjoitti:

        Niin on! :) Itse asiassa meinasin eka

        a. laittaa siihen lampunnarun
        b. piirtää kuunsirpin, jossa se lintu olisi kököttänyt ja sit ne ois heijastunut silleen hienosti veteen, mutta sitten tajusin, etten osaa piirtää lintua tarpeeksi hyvin.

        En piirrä realistisesti.

        Myönnetään, sinun kuvasi on hienompi. Alun alkaenkin olin sitä mieltä, että se on hienompi, mutta halusin hieman leikitellä.


      • biologinalku kirjoitti:

        Myönnetään, sinun kuvasi on hienompi. Alun alkaenkin olin sitä mieltä, että se on hienompi, mutta halusin hieman leikitellä.

        Minäkin voin samaan syssyyn myöntää, että sinun kuvassasi on enemmän tunnelmaa ja että sinun kuusi on hienompi :)


      • fnfn kirjoitti:

        Minäkin voin samaan syssyyn myöntää, että sinun kuvassasi on enemmän tunnelmaa ja että sinun kuusi on hienompi :)

        Ei, kyllä se on tosiasia, että sinun piirroksesi on joka suhteessa hienompi.


      • biologinalku kirjoitti:

        Ei, kyllä se on tosiasia, että sinun piirroksesi on joka suhteessa hienompi.

        Tää on näitä "Ystävien keskusteluja".


      • Linnut näyttävät lentoliskoilta. Muuten hyvä, tulee mieleen Aku Ankan kuvitus.


      • Se on hyvin piirretty, mutta se on tarina, ei vaikutelma joka tulee ensi sekunnista. Tämähän on osin makuasiakin, mutta pidän yksinkertaisemmasta.


      • Normaalina perus animaatio kuvana hyvä.


    • http://aijaa.com/aDclV2


      Tästä tuli aika hyvä, siihen nähden että minulla on järkyttävä päänsärky ja huono olo, ja joku on varastanut pienimmän siveltimeni ja että se on maalattu kiireellä kun nyt pitää jo mennä.. Toivottavasti maalaaminen nyt oli sallittua.

      • Tuo on hieno!


      • Kuu ja oksat ovat tasapainosia, lintu kaipaisi paksuutta.


      • biologi_ei_kirj.
        yurika kirjoitti:

        Kuu ja oksat ovat tasapainosia, lintu kaipaisi paksuutta.

        Jos se on nälkiintynyt harakka?


      • Ainoa asia, joka hieman häiritsee sinisiipisen teoksessa, vatn liiat viivat. Kokeilepa pelkistää niin, ettei joka oksan päässä ole jotain röpellystä. Samoin voisit pelkistää lintuakin. Viiva voisi olla vahva, ja se voisi heiketä jossain.

        Silloin sitä olisi helpompi katsoa ja se olisi _todella_ taidetta (mitä lähellä se nytkin on, ottaen huomioon ikäsi).

        Eli minusta sinä vähän "ylipiirrät". Vähemmän olisi enemmän.


      • Hieno. -((:-)


      • Upeaa, loisto työtä! Eiköhän kilpailun voittaja ole selvillä? Tuo on selvästi sitä modernia taidetta, aivan käsittämätön sommittelu. Valkoinen tausta korostaa omenan punaisuutta! Tuo oksa, se on selvästikkin jotain mystistä. Tähän on tarvittu loistavaa harkintaa. Mainio! Tälläistä taiteen pitäisi ollakkin!

        10/10


      • Minä kyllä lämpenen herra x:n työlle. Näen siinä sekä sarkasmia että dadaismia, ettäs tiedätte.

        Teille "töhertelijöille" ja liikaa yrittäville vinkiksi, että muistakaa ajatella katsojaa. Kuvaa pitää olla helppo katsoa. Jos silmät hakevat koko ajan sitä, että mitä tässä nyt tapahtuu ja missä se vaikutelma on ja misä se pointti on ja mikä missä miten... niin se on raskas kokemus. En suosittele sellaista.

        Toki sellaisiakin taiteiijoita on, mutta hankalaksi menee. Katsojalle pitäisi heti ensimmäisestä silmäyksestä tulla vaikutelma.

        Eli eipähän ainakaan mennyt sösertelyksi x:llä.


    • Muuten hyvä, mutten osaa piirtää. :/

      Hienoja nuo kaikki on X)

    • Jos sinisiipinen ei voita (tähän astisista), pissin kostoksi patterin ja seinän väliin (sitä on hankala siivota ja lämmin kusi haisee tehokkaammin). Lisäksi murjotan viikon.

    • Miten muuten voittaja päätetään?

      • Ja nyt se tuli teille mieleen. Asia oli selkeän epäselvä jo lähtökohtaisesti, ja totesin hieman (vahingonkin) ilahtuneena, että tuo ei johda muuhun kuin kaaokseen.

        Vihjaava kysymys: mahdattekohan osata edes keskustelemalla päättää tavasta valita voittaja?

        Autan lisää. Vaihtoehdot:

        1) raati, johon kuuluu kolme jäsentä (hehheh, mutta ette te saa valittua)
        2) raati, johon kuuluu epämääräinen joukko jäseniä joille on epäselvää sekin, saako omaa piirustusta äänestää voittajaksi vai ei
        3) tuomari (joka voi olla yksi, valittu tuomari tai sitten omavaltainen itse itsensä tuomariksi julistanut tuomari)

        Mitä todennäköisimmin tilanne johtaa siihen, että teillä on useita raateja ja useita tuomareita, ja olette suurin piirtein kaikki keskenänne eri mieltä siitä, että mikä on oikea raati ja kuka on oikea tuomari.

        Jatkakaa vaan. Tätä on ilo seurata töherrysten ohella.


      • epsuli
        nasse_seta kirjoitti:

        Ja nyt se tuli teille mieleen. Asia oli selkeän epäselvä jo lähtökohtaisesti, ja totesin hieman (vahingonkin) ilahtuneena, että tuo ei johda muuhun kuin kaaokseen.

        Vihjaava kysymys: mahdattekohan osata edes keskustelemalla päättää tavasta valita voittaja?

        Autan lisää. Vaihtoehdot:

        1) raati, johon kuuluu kolme jäsentä (hehheh, mutta ette te saa valittua)
        2) raati, johon kuuluu epämääräinen joukko jäseniä joille on epäselvää sekin, saako omaa piirustusta äänestää voittajaksi vai ei
        3) tuomari (joka voi olla yksi, valittu tuomari tai sitten omavaltainen itse itsensä tuomariksi julistanut tuomari)

        Mitä todennäköisimmin tilanne johtaa siihen, että teillä on useita raateja ja useita tuomareita, ja olette suurin piirtein kaikki keskenänne eri mieltä siitä, että mikä on oikea raati ja kuka on oikea tuomari.

        Jatkakaa vaan. Tätä on ilo seurata töherrysten ohella.

        Raippari sen päättää. Sehän tän keskustelun alottikin.


      • epsuli kirjoitti:

        Raippari sen päättää. Sehän tän keskustelun alottikin.

        No ei se ole niin sanottua. Se olisi pitänyt sanoa selkeästi ja yksiselitteisesti jo aloitusviestissä. Samoin kuin aika, jolloin kisa umpeutuu.

        Mutta Raipparin tuomarointi on loogista, koska on yksi voittaja, joka saa valita seuraavan aiheen (ja voittajan)?


      • nasse_seta kirjoitti:

        Ja nyt se tuli teille mieleen. Asia oli selkeän epäselvä jo lähtökohtaisesti, ja totesin hieman (vahingonkin) ilahtuneena, että tuo ei johda muuhun kuin kaaokseen.

        Vihjaava kysymys: mahdattekohan osata edes keskustelemalla päättää tavasta valita voittaja?

        Autan lisää. Vaihtoehdot:

        1) raati, johon kuuluu kolme jäsentä (hehheh, mutta ette te saa valittua)
        2) raati, johon kuuluu epämääräinen joukko jäseniä joille on epäselvää sekin, saako omaa piirustusta äänestää voittajaksi vai ei
        3) tuomari (joka voi olla yksi, valittu tuomari tai sitten omavaltainen itse itsensä tuomariksi julistanut tuomari)

        Mitä todennäköisimmin tilanne johtaa siihen, että teillä on useita raateja ja useita tuomareita, ja olette suurin piirtein kaikki keskenänne eri mieltä siitä, että mikä on oikea raati ja kuka on oikea tuomari.

        Jatkakaa vaan. Tätä on ilo seurata töherrysten ohella.

        Tulee mieleen se, kun seurasit ropejakin sivusta...


      • kurpizza kirjoitti:

        Tulee mieleen se, kun seurasit ropejakin sivusta...

        Juu ne on hyviä.


      • epsuli
        nasse_seta kirjoitti:

        No ei se ole niin sanottua. Se olisi pitänyt sanoa selkeästi ja yksiselitteisesti jo aloitusviestissä. Samoin kuin aika, jolloin kisa umpeutuu.

        Mutta Raipparin tuomarointi on loogista, koska on yksi voittaja, joka saa valita seuraavan aiheen (ja voittajan)?

        Miten olis 1 päivä per aihe?


      • epsuli kirjoitti:

        Miten olis 1 päivä per aihe?

        No missä se Trotskin omena on?


      • nasse_seta kirjoitti:

        Juu ne on hyviä.

        Juu, minua vain vitutti silloin joskus, kun yksi pelaaja alkoi kerran höpisemään torajyvämyrkytyksistä ja livestreameista. XD


      • kurpizza kirjoitti:

        Juu, minua vain vitutti silloin joskus, kun yksi pelaaja alkoi kerran höpisemään torajyvämyrkytyksistä ja livestreameista. XD

        Joo, vähänxe oli pihalla!


      • kurpizza kirjoitti:

        Juu, minua vain vitutti silloin joskus, kun yksi pelaaja alkoi kerran höpisemään torajyvämyrkytyksistä ja livestreameista. XD

        Pitäähän torajyvämyrkytyksistä höpistä, jotta kaikki tietäisivät tappavan myrkyllisestä torajyväsienestä. Se on yleissivistystä.


      • biologinalku kirjoitti:

        Pitäähän torajyvämyrkytyksistä höpistä, jotta kaikki tietäisivät tappavan myrkyllisestä torajyväsienestä. Se on yleissivistystä.

        (Se olin minä. Pelasin vahingossa väärää aikakautta, ja yritin paikata tilannetta selittämällä, että hourin tuollaista, koska minulla on torajyvämyrkytys. Valitettavasti selitys selvensi vain Trotskille ja muistaakseni yhdelle muulle juoneni yhtenäisyyden. Kaikilta muilta meni pinna.)


      • nasse_seta kirjoitti:

        No missä se Trotskin omena on?

        Tulee, kunhan saan kuvan. Se ei ole hieno.


      • nasse_seta kirjoitti:

        (Se olin minä. Pelasin vahingossa väärää aikakautta, ja yritin paikata tilannetta selittämällä, että hourin tuollaista, koska minulla on torajyvämyrkytys. Valitettavasti selitys selvensi vain Trotskille ja muistaakseni yhdelle muulle juoneni yhtenäisyyden. Kaikilta muilta meni pinna.)

        Voin sanoa, että tuota ei ole edes kovin vaikea maalata. Olen maalannut samanlaisia oksia.


    • Ehdotan, että Raippari valitaan tuomariksi, joka yksin tekee päätöksen.

      • Voin olla Tuomari , mutta raadin paikan voisivat saada vaikka Biologi, Trotski ja Ffnf. Ihan vain, että saadaan monipuolinen joukko eri mielipiteitä ja näkemyksiä.

        Omaa ei saa äänestää, koska siitä tulisi vain sotkua!


      • yurika kirjoitti:

        Voin olla Tuomari , mutta raadin paikan voisivat saada vaikka Biologi, Trotski ja Ffnf. Ihan vain, että saadaan monipuolinen joukko eri mielipiteitä ja näkemyksiä.

        Omaa ei saa äänestää, koska siitä tulisi vain sotkua!

        Annan siinä tapauksessa lausuntoni.

        Oma kuvani:
        tunnelmallinen
        lintu hieman hankalasti löydetävissä, mikä tekee kuvasta mielenkiintoisen
        - kuun sommittelu puihin nähden epäonnistunut

        Fnfn:
        hyvä sommitelma
        syvyysvaikutelma
        - ylimääräisiä viivoja
        - linnut karvasiipiä

        Ebzu:
        - en pidä suista
        - kiikareissa ja kameroissa liian lyhyet hihnat
        pelkistetyksi kuvaksi kokonaisuudessaan hyvä

        Sinisiipinen:
        hyvä maalaus

        Herra X:
        - huono, hutaistu piirros

        Voittajaksi ehdottaisin Sinisiipisen maalausta. Toiseksi paras on FNfn:n piirros.


      • biologi_ei_kirj.
        biologinalku kirjoitti:

        Annan siinä tapauksessa lausuntoni.

        Oma kuvani:
        tunnelmallinen
        lintu hieman hankalasti löydetävissä, mikä tekee kuvasta mielenkiintoisen
        - kuun sommittelu puihin nähden epäonnistunut

        Fnfn:
        hyvä sommitelma
        syvyysvaikutelma
        - ylimääräisiä viivoja
        - linnut karvasiipiä

        Ebzu:
        - en pidä suista
        - kiikareissa ja kameroissa liian lyhyet hihnat
        pelkistetyksi kuvaksi kokonaisuudessaan hyvä

        Sinisiipinen:
        hyvä maalaus

        Herra X:
        - huono, hutaistu piirros

        Voittajaksi ehdottaisin Sinisiipisen maalausta. Toiseksi paras on FNfn:n piirros.

        Saisi Sinisiipisen maalauksessa toisaalta olla pyöreämpi kuu ja sitäkin vähän ihmettelen, miksi kuun ympärillä taivas on tumma ja kauempana vaaleampi. Voittajasi äänestän sittenkin FNfn:n piirrosta. Sinisiipisen on sitten toiseksi paras. Kolmanneksi paras on minun (tai Ebzun, en tiedä).


      • epsuli
        biologi_ei_kirj. kirjoitti:

        Saisi Sinisiipisen maalauksessa toisaalta olla pyöreämpi kuu ja sitäkin vähän ihmettelen, miksi kuun ympärillä taivas on tumma ja kauempana vaaleampi. Voittajasi äänestän sittenkin FNfn:n piirrosta. Sinisiipisen on sitten toiseksi paras. Kolmanneksi paras on minun (tai Ebzun, en tiedä).

        Mitä suissa on vikana?


      • biologi_ei_kirj.
        epsuli kirjoitti:

        Mitä suissa on vikana?

        En oikein osaa sanoa. Toetenkin suu pitää kotenkin pelkistää, kun tehdään animaatiota (eivätkös nuo olekin animaatiohahmoja?).


      • yurika kirjoitti:

        Voin olla Tuomari , mutta raadin paikan voisivat saada vaikka Biologi, Trotski ja Ffnf. Ihan vain, että saadaan monipuolinen joukko eri mielipiteitä ja näkemyksiä.

        Omaa ei saa äänestää, koska siitä tulisi vain sotkua!

        (Te ette ole vieläkään sopineet siitä, että MILLÄ TAVALLA voittaja valitaan, eli että paljonko raadin sana painaa, onko jokaisella yksi ääni ja tuomarilla kaksi, vai onko raati vain asiantuntijaryhmä, jonka lausuntoa ei ole pakko huomioida ollenkaan.

        Seuraan edelleen mielenkiinnolla. Ja tämäkin teille piti erikseen huomauttaa.)


    • Tämä kilpailu on organisoitu täysin paskasti. Jo aloituksessa pitäisi määritellä selvästi ainakin tuomari/tuomarit/miten voittaja ratkaistaan ja osallistumisaika niin kuin Nasse teki.

      • Itse olet paska!


      • Tuo omena on hieno!


      • biologi_ei_kirj.

        Tasosi huomioon otten sanoisin, että omenan pinta näyttää liian säteittäisviiruiselta ja varjo on turhan tumma ja terävärajainen. Ihan hieno teos muuten. Olet onnistunut kuvaamaan omenan muotoa, vaikkakin sen takia pinta on liian viiruinen. Ihan kärkeen et kuitenkaan nouse minun mielestäni.-


      • biologi_ei_kirj. kirjoitti:

        Tasosi huomioon otten sanoisin, että omenan pinta näyttää liian säteittäisviiruiselta ja varjo on turhan tumma ja terävärajainen. Ihan hieno teos muuten. Olet onnistunut kuvaamaan omenan muotoa, vaikkakin sen takia pinta on liian viiruinen. Ihan kärkeen et kuitenkaan nouse minun mielestäni.-

        Haluatko kuvan alkuperäisestä omenasta? Se oli nimenomaan viiruinen ja pahanmakuinen. Eli en voi laittaa nimenomaisesta omenasta kuvaa enää. Toki toisesta omenasta voin.



      • SInä jäit nyt hassulla tavalla pelkistetyn ja liioittelun väliin. Tuossa on nyt jotain liikaa tai sitten siitä puuttuu jotakin. Jompi kumpi.

        Sen sijaan uskon tai näen, että olet piirtänyt sen juuri siten, kuin valot ja varjot olivat. (Sinähän rakensit asetelman ja käytit valoakin.)


    • Okei, minäkin arvostelen, ihan vaikka sitä ei edes kaivattaisi :)

      Sinisiipinen
      Todella hieno tunnelma!
      Tykkään maalauksen väreistä, sopivat hyvin yhteen
      - Minua häiritsee hieman tuo kuun ja taivaan välimaasto... Minä kun tykkään niin paljon ääriviivoista.

      Biologi
      Hyvät ja rohkeat värit
      No onhan tuo huuhkaja aika jännä
      - Kuuset melko jännän muotoisia
      - Saa vähän huolimattoman vaikutelman, mutta ymmärtäähän sen kun on piirretty Paintilla

      Ebzu
      Jee, animaatio
      Kiva kun joku piirsi ihmisiä
      - Liian jäykkä, mutta ymmärtäähän sen kun on tehty hiirellä (?) koneella.

      Herra X
      Hieno tuo omenanvarsi
      - Kunnianhimoton

      Trotski
      Hienosti toteutettu
      Tykkään kun tuollaiselle perus omenalle on annettu hieman homeinen vivahde (anteeksi, jos tahatonta)
      Hieno syvyysvaikutelma... tai jotain.
      - Tuo varjo ehkä vähän väärässä kohtaa

      Minä
      Laittaa mielikuvituksen liikkeelle (eikös eikös? :))
      Lennokasta viivaa, miten elävää (Eli siis kun minä piirrän, yleensä ylimääräisiltä viivoilta ei säästytä, se on vaan minun tyyliä)
      - Ei värejä
      - Outo kuu

    • Kiitos kaikille kehuista ja rakentavasta kritiikistä.

      Miksi taivas on tummempi kuun ympärillä?
      - Se oli vahinko :D onnistuin sotkemaan mustalla värillä ja yritin sitä sitten peittää sinisellä, lopputuloksena tummansininen tahra. Yritin sitä sitten levitellä ja häivyttää rajoja ja toivoin ettei kukaan huomaisi.

    • sinisiipinen

      Joko olette päättäneet kuinka voittaja ratkaistaan?

    • Nyt Raippari päättää voittajan, kun raati on antanut lausuntonsa. Muuten tästä ei tule mitään.

    • Nooh?


      Seuraava aihe olisi kiva saada.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe