Pieni ilmastointilaite yksiöön kesähelteille

heinäkuun hikoilija

Olen nähnyt ulkomailla myytävän semmoisia pieniä liikuteltavia ilmastointilaitteita, mutta missä semmoisia myydään suomessa? Ei tarvitse lämmittää, pelkkä viilennys heinäkuun helteillä riittäisi. Asuntoni ikävä kyllä on rakennuksen päädyssä siten, että ulkoseiniin paistaa aurinko aamusta iltaan, joten lämpötila ei yölläkään juurikaan laske. Ajattelin nyt viimekesästä viisastuneena huomioida tämän hyvissä ajoin. Olen opiskelija joten tuhansia ei ole varaa sijoittaa, olen nähnyt tuommoisten pienten maksavan rapakon takana -satasen.

10

3253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmastointi
    • nvm1962

      Näitä olen itse juuri tutkinut. Pieni laite, joka viilentää, mutta ei tarvitse virittää mitään poistoilmaletkuja ulos, löytyy Electronic.starilta netistä. Hinta 119 euroa. Tilasin sellaisen, enkä ole vielä ehtinyt sitä saada ja kokeilla. Jännittävää, minkähänlainen se on. Äidilläni (80 vuotta) on samantyyppinen ja hyvin on toiminut ja on osannut sitä käyttää.

      • viilenee

        Mulla kans pieni yksiö, iso ikkuna länteen. Tuttu suositteli aurinkokalvoa ikkunaan. Laitoin n. pari neliöö uloinpaan ikkunaan. Kämppä viileni 4 astetta. Maksoi alle satasen.


      • hermas

        Mistä ostit ja ihanko itse laitoit?


      • ullaanneli

        Laiton viime kesänä kalvot lännenpuoleisiin ikkunoihin. Uloinpaan lasiin, sisäpuolelle. Reilut 3 astetta ilma viileni. Tori.fi:ssä oli ilmoitus.Numeroo en muista.


      • eipöpöjä

        Kävin juuri ilmastointikoulutuksessa, jossa varoitettiin noista ns. "Aircoolereista". Koska jäähdytys toimii vedellä, saattaa kesähelteilla huoneen ilmankosteus nousta liian korkealle, mikä taas tekee olosta tukalan. Ja vahingoittaa rakennusta. Lisäksi, jos vesi seisoo säiliössä, on se haihdutettu vesi sitten täynnä pöpöjä, jota tuo laite levittää ympäristöön.