Sh/Th AMK miettii muuta työtä, help!

Hanskupansku

Vuosia alalla työskenneltyäni ja ikuista pätkää tehneenä olen tullut tulokseen että tämä ei olekaan se mun juttu. Monenlaista työpaikkaa ja sijaisuutta eri tehtävissä on nähty, työ ei anna mitään, ottaa kyllä senkin edestä.
Onko täällä muita alaa vaihtaneita tai siitä haaveilevia? Ottaisin ilolla vastaan ideat siitä, mihin muualle tällä koulutuspohjalla voisi lähteä, en itse keksi oikein mitään.
Lasten parissa olisi ihan kiva työskennellä, päiväkodeissa tms, mutta sinne tällä ammattitaidolla ei lienee ole asiaa ollenkaan vaikka oma katras on onnistuneesti kasvatettu, kokemusta löytyy x3.
Asiakaspalvelutyö on pois suljettu juttu, tässä on niin monii vuosii yritetty olla miellyttävä ja miellyttää, luovia vaikeiden ja tyhjää valittavien asiakkaiden parissa että ei tosiaan enää kiinnosta.

8

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat_mietteet

      Painin saman ongelman kanssa kun sinä, eikä mullakaan vielä vastausta ole..

      Olen lähihoitaja. Lähdin lukemaan sitten hulluuttani vielä sairaanhoitajaksi. Vaikka pidän tästä työstä, koko ajan takaraivossa on ajatus, että hulluuttahan on jäädä tälläiselle alalle, joka vie kaikki mehut vaikka kuinka yrität tehdä parhaasi. Ja ainainen pätkätyökään ei ole "kivaa", vaikka ei se sen kummempaa varmaan ole muillakaan aloilla.

      Itse olen miettinyt kaikenlaista, aina suuhygienistista hyvinvointiteknologiaan. Toisaalta haluaisin tehdä jotain, mikä liittyisi luontoon: kaipaan ennenkaikkea rauhaa...

      • Tetez

        Lapissa työskentelee matkailun ja siihen liittyvän henkisen elämyksen parissa aika paljon entisiä terveydenhoitajia. Liekö se kertoo siitä, miten työ vie mehut ja uuvuttaa, saa miettimään paluuta luonnollisuuden ja rauhan alkulähteille.


    • Siivoojana nyt

      Minäkin olen koulutukseltani th amk, sairaanhoitajan töitä jonkin verran tehnyt. Ei mun juttu ollenkaan se sh:n työ! Rupesi tympimään sen verran paljon että ajattelin ottavani mitä muuta työtä vaan. Pääsin siivoojaksi. Ei sekään herkkua ole ja palkka tosi huono! Jotain muuta hommaa pitäisi löytää. Lastenhoitajan työt kiinnostaisi minuakin, mutta en ole päässyt niihin hommiin (ainakaan vielä), hakenut olen kyllä. Ottavat mieluummin lähihoitajan, joka suuntautunut lapsiin ja nuoriin. Mulla kanssa 3 lasta ja kokemusta on lastenhoidosta muutenkin.

      • 3+16

        Wow sairaanhoitajasta siivoojaksi, vaikuttaa tosiaan siltä että et tykännyt sairaanhoitajan olemisesta jos mielummin tekee vaikka siivoamista :D
        Lähihoitajan koulutuksessa on tosiaan se puoli että pääsee eri hommiin mitä sairaanhoitaja. Itsekin lapsiin ja nuoriin erikoistunut, en usko että sairaalassa tykkäisin olla.


      • SiivoojanaNyt
        3+16 kirjoitti:

        Wow sairaanhoitajasta siivoojaksi, vaikuttaa tosiaan siltä että et tykännyt sairaanhoitajan olemisesta jos mielummin tekee vaikka siivoamista :D
        Lähihoitajan koulutuksessa on tosiaan se puoli että pääsee eri hommiin mitä sairaanhoitaja. Itsekin lapsiin ja nuoriin erikoistunut, en usko että sairaalassa tykkäisin olla.

        Niinpä. Sitä on monet ihmetelleet, että kuinka olenkaan kehdannut "alentua" sairaanhoitajasta siivoojaksi :D Suoraan sanottuna vihasin sh:n hommia ja siivous on kivempaa ja fyysisesti sekä henkisesti kevyempää! Muttei siivoustyö ole mikään unelmatyö kuitenkaan. Voisin ihan hyvin olla siivoojana vuosiakin, jos palkka vaan olis parempi ja jos sitä työtä arvostettaisiin enemmän.


    • Opiskelijaksi

      Täällä myös ns kohtalotoveri.
      Olen sairaanhoitaja ja irtisanouduin vakituisesta työpaikasta. Huomenna olen virallisesti työtön.
      Nyt olen rauhassa katsellut uutta työtä ja vaikka siivoojaksi. Myöhemmin uutta alaa opiskelemaan, kun tiedän mitä haluan jatkossa tehdä.

      Tsemppiä kaikille kohti uutta alkua!

      • ihmisentyöhönsiis

        Olen sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja ja olin alalta pitkään poissa muussa työssä. Palasin takaisin hoitoalalle suurin odotuksin, ja huomasin vuodessa, että samaa paskankantoa, jatkuvaa muutosta huonolla palkalla ja avuttomalla johtamistaidolla: pärstäkerroin tärkeinä lähipomolle, jolla ei ole vaadittua esimiestaitoa, vaikka onkin nimitetty osastonhoitajksi.Reiluus puuttuu akka-alalta ja ne vähät miehet on täysin hameita tällä alalla.Kollegiaalisuus puuttuu ja kuinka paljon saisi aikaan hyvää, koska joukkovoimaa ainakin olisi. Mutta se kateus, vittumaisuus ja ämmämäisyys!Tosi hoitajamaista, heh heh.
        Myynnin puolelle ja voisi liittää sairaalarvikkeisiin.Työnohjaus kiinnostaa myös. Joku oli valinnut siivouksen, mikä ettei: saa tehdä rauhassa töitään. Moni tuttuni on mennyt LIDL:in kassalle: osaa asiakaspalvelun hoidon puolelta ja palkka parempi kuin muissa ketjuissa, ei paha 11 ekeä tunti ja etenemismahdollisuus ja talo kouluttaa.Eikä tartte kurata käsiään ihmispaskassa ja muissa eritteissä.
        Työkkärin ammativalintapyskologin palvelut on käytettävissä ja aikuisopiskeluun saa tukia.
        Sosiaalipuolellekin otetaan nykyään sosionomien lisäksi sairaanhoitajia, esim. perhetyöhön. Nuoret hoitajat voisivat lähteä kunnon palkkaan Ruotsiin tai Norjaan. Nythän te-keskus ei saa enää rekrytoida, kun meillä on pulaa hoitajista ja varsinkin vanhushuollossa, joka on se koko ajan kasvava puoli. Ei siellä kyllä tarvita kuin käsiä ja hoiva-apulaiset riittävät mainioisti syöttämään, juottamaan ja kusettamaan ja vaippoja vaihtamaan.Maahanmuuttajat voivat aivan mainiosti hoitaa myös tuota puolta, ei siinä paljoa kieliaitoakaan tarvita täysin pysähtyneiden kanssa.


    • eikakkahommia

      Olin vuosia poissa alalta( shja th) ja huomasin vuodessa, että samaa paskankantoa ja ämmämäistä kieroilua huonolla palkalla ja vuorotyöllä. Johtaminen avutonta esimiestaidottoman osastonhoitajan johdolla ja keskinäistä kateutta koko ajan .Joukkovoimaa olisi vaikka kuinka, mutta ei pystytä kollegiaalisuuteen.
      Myyntiin, sosiaalipuolelle tai täydennyskoulutukseen, johon saa taloudellista tukeakin.LIDL:n kassalla tienaa 11 ekeä tunti ja ei tartte käsiään ihmispaskaan tunkea, valituksia kuulee, mutta siihenhän hoitajattarena on tottunutkin. Talo kouluttaa ja on etenemismahdollisuuksia.
      Vanhushuollossa eniten duunipaikkoja, mutta siinä nyt syöttämisessä ja kusettamisessa ja vaipanvaihdossa pärjää hoiva-apulainenkin ja vaikka kielitaidoton maahanmuuttajakin. Ei siinä pysähtyneiden kanssa paljon intellektuellia keskustelua synny.
      Ruotsiin ja Norjaan samaan työhön, mutta hyvällä palkalla, nuoret hoitajat hopi hopi, vaikka TE-keskus ei vuoden alusta ole enää saanutkaan rekrytoida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe