Paino junnaa paikallaan

virtahepo

Olen 167cm ja painan 69kg. Olen nyt treenannut 3-4`*salilla intensiivistä kuntopiiriä 30-40min jonka jälkeen olen heti mennyt spinningiin, zumba, tai bodyattackiin. Viikkooni kuuluu myös yksi kovatehoinen ja sykettänostattava lyhyempi treeni. Syön säännöllisesti n.3 tunnin välein ja juon paljon vettä. Tässä esimerkki normaali ruokailuistani:
1. Aamupala: purkillinen maitorahkaa, marjoja, mehukeittoa, pähkinöitä
2. Lounas: kasviksia/salaattia vähärasvaista jauhelihaa, kanaa tai kalaa
3.Välipala: maitorahkaa marjoja / proteiinipatukka
4:päivällinen: pastaa/riisiä/perunaa kasviksia ja vähärasvaista jauhelihaa, kanaa tai kalaa
4: Iltapala; Maitorahkaa ja mehukeittoa

Ruokavalioni on melko vähähiilihydraattinen ja onko siis mahdollista, että syön liian vähän ja siksi kroppa pitää tiukasti kiinni rasvoista ? Paino on junnannut monta viikkoa samoissa lukemissa, mikä tietenkin laskee motivaatiota kun pienintäkään edistyksen askelta ei näy. Vai mahdanko treenata liian kovilla sykkeillä, jolloin rasittuu paljon ja pitää tiukasti kiinni kehon rasvoista. Alan tuntemaan itseni hieman uupuneeksi ja flunssakin taitaa iskeä. "syö vähemmän mitä kulutat" tämän säännön mukaan painokäyrän pitäisi olla hyvässä laskussa, sillä varsinkin treenipäivinä kulutukseni on paljoon suurempaa mitä syömiseni.

Voiko joku valaista minua mitä kropassani tapahtuu ja miksi painoei lähde putoamaan, vaikka kaiken loogisuuden perusteella sen pitäisi?

30

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Syöt liian vähän ja ykstoikkosta ruokaa pitäis täysjyvätuotteita lisätä ja liika maitotuotteiden syöminen jumittaa ei paino laske hedelmät on hyviä välipaloja aamulla voi tehdä kaurapuuroa jne...

    • PersRaineri

      Tuo näyttää nyt taas siltä, että hiilareita on kyllä vähennetty, mutta proteiinia menee kaksin käsin eikä rasvaa ole missään. Siis jos aiotaan olla vähähiilarisella, niin energia tulee ottaa rasvasta. Ei se kuitenkaan tarkoita mitään läträämistä sen kanssa, vaan ihan vaikka munia, rasvaisempaa lihaa, salaattiin hieman öljyä jne. Proteiini on rakennusaine ja sitä ei kokoisesi ihminen paljoa tarvitse. Eli reippaasti vähemmän protskua, rasvaa lisää ja hiilarit treenien mukaan.

    • kalorienlaskija

      Liikunta myös kerää usein nestettä elimistöön, mutta tuskin se sitä viikko tolkulla kerää. Lähinnä muutamaksi päiväksi ankarien suoritusten jälkeen. En usko, että ongelma on liika liikunta.

      "Rasvanpolttosykettä" suositellaan ainoastaan sen vuoksi, että usein sillä sykealueella jaksaa liikuntaa pidempään. Jos suorituksia tekee kovemmalla sykkeellä, silloin myös kaloreita palaa enemmän. Tuskin on liiasta liikunnasta kiinni.

      Olen kuullut tuota säästöliekki-legendasta melko usein, eikä se pelkkää legendaa ole. Tosin, vaikka elimistö olisi kuinka säästöliekillä, jos vain syö tarpeeksi vähän kaloreita, kaikella logiikalla silloin rasvaa on pakko palaa joka tapauksessa. Ei elimistö auringonvalosta sitä energiaansa saa. Mutta ei itseään tarvitse näännyttääkään laihtuakseen.

      Oletko laskenut päivittäiset kalorisi? Itse tässä hieman summailin. Noilla mitoillahan levossa päivittäinen energiankulutuksesi on n. 1600 kcal, jota toki kaikki tehty liikunta kasvattaa. Mutta esim maitoraha on 150 kcal, mehukeitto voi olla 200 kcal lisää (riippuu miten tehty) ja esim 50g pähkinöitä on jo 250 kcal. Tuossa tulee helposti jo 600 kcal aamupalaksi.

      Kanaa 250 g 1 dl riisiä kastiketta tekee myös lähelle 500 kcal.
      Proteiinipatukka on 350 kcal ja maitorahka siihen on 150 kcal lisää. Yhteensä 500 kcal.

      Kyllähän tuossa vaiheessa on jo tullut 600 500 500 = 1600 kcal, ja päivällinen sekä iltapala on vielä syömättä. Liikuntapäivinä saattaa toki olla vähän miinuksen puolella kalorit, mutta muina päivinähän ne menee jo plussalle. Luulen, että sen seurauksena paino ei tipu.

    • turhia toiveita ..

      Kuules läski. Unohda nuo kuvitelmasi että laihdut syömällä. Terveellinen syöminen on hyvästä ja laihduttaa mutta ei se yksin tuloksia tuo. Liikuntaa 4 tuntia päivässä ja jo alkaa tuloksia tulla.

      • xcx3

        Lihot vaan entisestään tuolla tavalla. Kortisolit on tuommoisella rääkillä ihan tapissa ja lihakset menee verensokeriksi rasvojen sijaan.


      • Sirkku..
        xcx3 kirjoitti:

        Lihot vaan entisestään tuolla tavalla. Kortisolit on tuommoisella rääkillä ihan tapissa ja lihakset menee verensokeriksi rasvojen sijaan.

        Laihduin tuolla lailla kun ostin koiran. Aamulla lenkki koiran kanssa, töistä tultua 2-3 tunnin lenkki ja vaikka grillaamaan makkara. 10-15 km. Pisimmät lenkit n. 30 km kävellen, koira varmaan liikkunut noilla pisimmillä lenkeillä 50 km. Illalla sitten ihan rauhallista kävelyä aktiivisen koiran kanssa. Osa lenkeistä tehty polkupyörällä ja osa kävellen.

        Tulos: 10 kg lähti.


      • näin mulla
        Sirkku.. kirjoitti:

        Laihduin tuolla lailla kun ostin koiran. Aamulla lenkki koiran kanssa, töistä tultua 2-3 tunnin lenkki ja vaikka grillaamaan makkara. 10-15 km. Pisimmät lenkit n. 30 km kävellen, koira varmaan liikkunut noilla pisimmillä lenkeillä 50 km. Illalla sitten ihan rauhallista kävelyä aktiivisen koiran kanssa. Osa lenkeistä tehty polkupyörällä ja osa kävellen.

        Tulos: 10 kg lähti.

        Otetaanpa nyt se huomioon ettei kaikille käy sama tyyli laihduttaa eiköhän se sopiva löydy kokeilemalla mulle passaa kun syön viis kertaa päivässä monipuolisesti paino tippuu hitaasti mutta varmasti enkä todellakaan ole mikään himoliikkuja lenkillä käyn pari kolme kertaa viikossa...ja stressiä ei pidä ottaa


      • Sirkku
        näin mulla kirjoitti:

        Otetaanpa nyt se huomioon ettei kaikille käy sama tyyli laihduttaa eiköhän se sopiva löydy kokeilemalla mulle passaa kun syön viis kertaa päivässä monipuolisesti paino tippuu hitaasti mutta varmasti enkä todellakaan ole mikään himoliikkuja lenkillä käyn pari kolme kertaa viikossa...ja stressiä ei pidä ottaa

        En sitä tarkoittanut että kaikki sopii kaikille, vaan päin vastoin. Yriitin antaa ymmärtää edelliselle kirjoittajalle, että itse laihduin keinoillla joita hän väitti mahdottomiksi. Jokainen tyylillään ja itse en ole väittänyt että mikään mikä toiselle sopisi olisi väärin, mutta edellinen kirjoittaja esitti tällaisia valheellisia väitteitä ettei liikunnalla voisi laihtua. Siihen halusin puuttua, mutta jokainen omalla tyylillään .. Toivottavasti ollaan ystäviä jatkossakin..


      • exjääkäri
        Sirkku kirjoitti:

        En sitä tarkoittanut että kaikki sopii kaikille, vaan päin vastoin. Yriitin antaa ymmärtää edelliselle kirjoittajalle, että itse laihduin keinoillla joita hän väitti mahdottomiksi. Jokainen tyylillään ja itse en ole väittänyt että mikään mikä toiselle sopisi olisi väärin, mutta edellinen kirjoittaja esitti tällaisia valheellisia väitteitä ettei liikunnalla voisi laihtua. Siihen halusin puuttua, mutta jokainen omalla tyylillään .. Toivottavasti ollaan ystäviä jatkossakin..

        Armeijassakin saatetaan liikkua helposti 4-6 tuntia päivässä. Edellinen kirjoittaja ei tiedä mistä puhuu. Lisäksi urheilijat liikkuvat ja harjoittelevat varmasti tuntikaupalla päivittäin ..

        Sitä en käsitä miten se olisi siis mahdotonta? Myöskin retkeilijät ja vaeltajat saattavat olla liikkeellä useita tunteja päivässä ja viikkoja putkeen


      • kersantti
        exjääkäri kirjoitti:

        Armeijassakin saatetaan liikkua helposti 4-6 tuntia päivässä. Edellinen kirjoittaja ei tiedä mistä puhuu. Lisäksi urheilijat liikkuvat ja harjoittelevat varmasti tuntikaupalla päivittäin ..

        Sitä en käsitä miten se olisi siis mahdotonta? Myöskin retkeilijät ja vaeltajat saattavat olla liikkeellä useita tunteja päivässä ja viikkoja putkeen

        Intissä kyllä syötiinkin paljon. Jos haluaa liikkua paljon, pitää myös syödä paljon ja ravinteikkaasti. Laihduttajan kannattaa liikkua maltillisesti, koska miinuskalorit haittaa palautumista ja lisää ylikunnon riskiä. Stressi on haitallista terveydelle ja liiallinen liikunta yhdistettynä esimerkin mukaiseen suht yksipuoliseen ravintoon aiheuttaa varmsti keholle stressiä.


      • toinentotuus
        kersantti kirjoitti:

        Intissä kyllä syötiinkin paljon. Jos haluaa liikkua paljon, pitää myös syödä paljon ja ravinteikkaasti. Laihduttajan kannattaa liikkua maltillisesti, koska miinuskalorit haittaa palautumista ja lisää ylikunnon riskiä. Stressi on haitallista terveydelle ja liiallinen liikunta yhdistettynä esimerkin mukaiseen suht yksipuoliseen ravintoon aiheuttaa varmsti keholle stressiä.

        Eipä ollut meillä. Esim. marsseilla oli yhtä kanankoipea ja rehuja. Päälle näkkäriä ja maitoa. Ei niillä kulutuksilla sellaiset ruuat riitä alkuunkaan ..


    • näinnäin

      Pudotin painoa 13kg..söin normi ruokaa ja iltapalan otin kello 18,sen jäkeen ei mehua tai vettä
      lenkkeilyä ja hiihtoa..

      • diplomiliikkuja

        Tuostahan sen hyvin osaa jokainen lukea, ei muuta kuin normaalia kotiruokaa ja liikuntaa siihen päälle niin läskit sulaa eikä ongelmia sen suhteen ole. Toinen vaihtoehtohan on syödä kuin linnunpoikanen ja juoda kymmenen litraa vettä päivässä niinkuin nykyään on tapana. Niin ja tuohon edelliseen kirjoitukseen, kyllä lenkin jälkeen täytyy juoda vettä.


      • ruskeakastikeko
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Tuostahan sen hyvin osaa jokainen lukea, ei muuta kuin normaalia kotiruokaa ja liikuntaa siihen päälle niin läskit sulaa eikä ongelmia sen suhteen ole. Toinen vaihtoehtohan on syödä kuin linnunpoikanen ja juoda kymmenen litraa vettä päivässä niinkuin nykyään on tapana. Niin ja tuohon edelliseen kirjoitukseen, kyllä lenkin jälkeen täytyy juoda vettä.

        Normaalia kotiruokaa, mitä se on?


      • 35kgmiinusta

        -35kg syömällä normaalia ruokaa paljon, poislukien viljat, sokeri ja maitotuotteet heraa, kahvikermaa ja satunnaisia juustoja lukuunottamatta. Liikuntana päivittäinen arkiliikunta kävelyn muodossa, kolme kertaa viikossa salitreeni ja yksi korkeampisykkeinen, noin puolen tunnin intervallitreeni, jonka senkin kuittasin juoksemalla yhtenä päivänä viikossa töihin.


      • diplomiliikkuja
        ruskeakastikeko kirjoitti:

        Normaalia kotiruokaa, mitä se on?

        Pitihän tämäkin vielä kokea. No, nyt se on koettu. Mukava toisaalta kun näitäkin vielä löytyy ilostuttamaan päivää:) ei tietenkään pahalla. Googleta RUOKAYMPYRÄ niin pääset normaalin kotiruuan ihmeelliseen maailmaan. Noin minulle ainakin on opetettu mikä on normaalia kotiruokaa.


      • ruskeakastikeko
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Pitihän tämäkin vielä kokea. No, nyt se on koettu. Mukava toisaalta kun näitäkin vielä löytyy ilostuttamaan päivää:) ei tietenkään pahalla. Googleta RUOKAYMPYRÄ niin pääset normaalin kotiruuan ihmeelliseen maailmaan. Noin minulle ainakin on opetettu mikä on normaalia kotiruokaa.

        Normaali kotiruoka nyt edelleenkin tarkoittaa eri asiaa eri ihmisille. Olen 80-luvun lapsi, ja vanhemmat on 50-luvun maalaislapsia. Mulle kotiruoka tarkoittaa vehnäjauhoihin tehtyä ruskeaa kastiketta ja makaronia (ravinneköyhää viljaa), verilättyjä (viljaa), makaronilaatikkoa (viljaa), keitettyjä perunoita (ravinneköyhää tärkkelystä ), keittoja ja pyhäruokana kalaa, karjalanpaistia tms. isompitekosta ruokaa. Väli- aamu ja iltapalaksi jugurttia, leipää, viili tms. rasvatonta maitotuottetta. Mun mielestä ko. ruokavalio ei hirveesti painonhallintaa tai terveyttä edistä. Olet vissiin eri mieltä?


    • korjaan

      tarkotin ettei ruokaa 18 jälkeen..vaan mehua ,vettä tai maitoa..

      • laihis

        Minulla -18kg, en myöskään syö 18 jälkeen. En syö sokereita, viljaa hyvin harvoin.


      • solakkana
        laihis kirjoitti:

        Minulla -18kg, en myöskään syö 18 jälkeen. En syö sokereita, viljaa hyvin harvoin.

        jos jaksaa pitää tuon ..on pysyvä paino,syön kyllä viljaa mutta rasvoja vähän!


    • Pauliina46

      Älä huoli, se on vaan joskus sellaista. Olen suunnilleen samoissa mitoissa painon ja pituuden suhteen. Olen ollut kolme viikkoa hieman "tarkkailuasennossa", en ole syönyt perunaa, pastaa enkä mitään kahvileipää tai makeisia, enkä myöskään leipää, muutoin kuin aamupalalla kaurasämpylän. Rahkaa, raejuustoa, marjoja, kananmunia, tonnikalaa, kanaa, omenoita, niistä( pieninä annoskokoina) on ravintoni muodostunut. Salilla laiteharjoittelua kolmesti viikossa ja pari n. viiden kilsan kävelylenkkiä viikossa. Paino on ehkä pudonnut about kilon. En tiedä tarkalleen, koska vaaka on remppa ( uusi hankinnassa). Älä käy vaa'alla joka päivä, masentaa vain. Tää on pitkän ajan kilvoittelu, jos kolme kuukautta jaksais pinnistellä tämän "formaatin" mukaan. Tsemppiä ja hyvää alkavaa kevättä:)

    • VeijoPuustinen

      Rahasi on väärässä hevosessa.

      Jos on tarvetta laihduttaa niin liikunta on melko mitääntekemätön keino samalla kun itse vielä pahentaa tilannetta syömällä väärin.
      Liikunta on hyväksi meille kaikille TERVEYDEN YLLÄPITÄJÄNÄ.

      http://terveydeksesi.fix4you.se/#category23

    • ihanne

      montako kiloa ylipainoa???? unohda koko juttu..

    • pakkosanoa

      Minä laihduin n. 0.5 kg:n viikko vauhtia vain lisäämällä hieman (n. 30-60 min) airobista liikuntaa päivässä ja söin ihan normaalia kotiruokaa ja välillä jotain herkkua (esim. karkkipussi tai korvapuusti) kun teki mieli, eikä ollut edes tarkoitus laihtua

      • diplomiliikkuja

        Samalla tyylillä mennään poiketetn siinä että liikun vähän enemmän. Korvapuusti pitää aamukahvilla saada ja karkkia syön jostekee mieli.


    • Kehovalkku

      Kokeilin aivan uskomatonta juttua eli kehokuuria! Vau mikä kuuri! Aivan uskomatonta miten on olo parantunut ja painoakin on pudonnut 28 päivässä yli 7 kiloa!! Olen saanut jatkuvat migreenikohtaukseni pois ja nekin 3 kun yrittivät tulla, karkasivat matkastani puolessa tunnissa, unenlaatu on parantunut huomattavasti ja olen täynnä energiaa! Ihoni on myös aivan uskomattoman hyvässä kunnossa!

      Etsinkin nyt omia valmennettavia, ihmisiä jotka tuntevat olonsa olevan muutosta vaille!

      Älä mieti enää vaan ota yhteyttä [email protected] ja lähde elämäsi matkalle!

      • diplomiliikkuja

        Hieno mainospuhe. Oletko kauankin ollut edustajana kyseisellä tuotteella. Ei muuta kuin lenkkarit/monot jalkaan ja baanalle. Siinä on tehokuuria ihan omasta takaa eikä juurikaan maksa mitään.


      • laihtuja

        Olen samaa mieltä..eikun menoksi ja kotia tultua ..kotiruokaa ,ei ihme diettejä..


      • Kehovalkku

        Kyllä tässä syödään ihan normiruokaa, rajoitettua syömistä kylläkin. Ei ole mikään pikakuuri vaan ihan tarkoituksena muuttaa elämäntapoja. Tää käy NASAn tyypeillekin niin miksei meille normi ihmisille


    • Kehovalkku

      Oletko miettinyt että olet yksinkertaisesti niin tukossa että vaikka tekisit mitä et vain laihdu, näin mulla oli pitkän aikaan, paino ei liikkunut mihinkään. Siihen tarvitaan solujen puhdistusta ja kuona-aineiden liikkeelle laittoa! Otapa muhun yhteys niin kerron sulle lisää miten saat painoa alas! [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe