Kuinka torjuisin hänet?

auttakaajoku

Moi! Mulla on hieman ongelmallinen tilanne. Olen siis mahdollisesti saamassa työpaikan, josta saisin lisätuloja talouteeni (kaikki pikkurahatkin ovat tällä hetkellä tervetulleita), mutta esimieheni ahdistelee minua. En haluaisi menettää työpaikkaani tai loukata/satuttaa ko. miestä, mutta en myöskään tahdo antaa hänen ahdistella itseäni. Miten minun tulisi toimia?

Kaikki lähti siitä, että ko. mies lisäsi minut facebookkiin kaverikseen, ja kysyi mua käymään hänen työpaikallaan (baari) jossain välissä. En mennyt sinä iltana, mutta joku ilta satuin kyseiseen baariin, kun olin jo unohtanut, että mies työskentelee siellä. Hän ehdotti minulle, että voisi järjestää mulle työpaikan yhdestä toisesta baarista, jossa hän myös käy töissä. Suostuin ajatukseen, ja lähdin eräänä viikonloppuna tähän toiseen baariin hänen mukanaan, ikään kuin työharjotteluun. Hän alkoi kuitenkin koskettelemaan minua ja flirttaili todella silmiinpistävästi. Hänen veljensä (joka on mun kaveri) oli kuulemma käskenyt häntä jäähdyttelemään vähän, kun tietää mun olevan parisuhteessa. Sanoin sitten yksi kerta esimiehelleni, että en halua hänen flirttailevan mulle, ja että tahdon meidän pysyvän neutraaleina/asiallisina, kun olen vielä parisuhteessakin. Ko. mes veti heti herneet nenään, ja vaahtosi mulle koko loppuillan milloin punastellen, milloin kalpeana. Ja sama lääppiminen jatkui taas ihan entisellä tavalla... Mies soitteli mulle välillä useammankin kerran päivässä, pyysi joka paikkaan, laittoi viestejä, soitti useammasta eri numerosta tavoittaakseen minut jne.

Tapasin sitten ennen joulua miehen, jonka kanssa ystävystyin, ja meille kehittyikin sitten tunteita toisiamme kohtaan. Tämä mies katsoo aika paljon mun perään, ja on huolehtivaista sorttia. Hän sanoi heti, että on ihan ilmiselvää, että esimieheni on minusta kiinnostunut. Suhteeni on nyt tulossa mahdollisesti tiensä päähän, ja saisin tilaisuuden tämän toisen miehen kanssa, ketä rakastan. Kun esimieheni sai tietää mahdollisesta eroamisesta, hän kannusti mua samantien eroamaan, ja saatuaan kuulla tästä "toisesta miehestä", hän ylireagoi heti. Hän vaati multa, että meidän pitäisi viettää enemmän aikaa yhdessä, jotta voisin kiintyä häneen, puhui kuinka haluaa pitää osan musta itsellään jne. Yhdistettynä siihen, miten hän koskettelee minua paljon joka kerta, kun tapaamme, tämä ei tunnu nyt ihan oikealta. Olen sanonut hänelle kuukauden sisällä ehkä 15 kertaa, että tarvitsen omaa tilaa, enkä voi päästää häntä lähelleni tai luottaa häneen, ja en Todellakaan ole millään tapaa antanut hänen ymmärtää, että meillä olisi mitään mahkuja. Hän laittaa mulle yhä viestejä, yksi ilta baarin jälkeen ajoi etupihalleni ja pyysi tulemaan autoonsa juttelemaan, kun "on tärkeää asiaa", ja sitten selvisikin, että hän halusi vain istua vieressäni ja kuulla kun puhun. Hän alkoi silloin puhumaan mulle kaikenlaisia juttuja, mm. kuinka mun pitäisi päästää hänet lähelleni ja kiintyä häneen, kuinka hänen eksänsä on mulle varmasti mustasukkainen (miksi? en halua sotkeutua hänen eksiensä juttuihin), kuinka hän ei halua lapsia tai avioliittoa mun kanssa, mutta haluaa musta osan itselleen jne. En osaa sanoa, tiedostaako hän itse käytöstään, vai tekeekö hän tuon kaiken tiedostamattaan. Hän sanoo haluavansa auttaa mua, mutta tosiasiassa tuntuu, kuin hän kohdistaisi minuun jonkinlaisen suuren tarpeen. En halua ajaa häntä tiehensä tai satuttaa häntä, koska hän vaikuttaa sisimmässään mukavalta ihmiseltä, mutta en halua sekaantua hänen elämäänsä, enkä halua, että hän sekaantuu minun elämääni, ja en todellakaan halua, että minuun kosketaan sormenpäälläkään, kun kosketus ahdistaa mua muutenkin.

Kuinka pakottaa tämä mies antamaan mulle tilaa ja lopettamaan koskettelemisen, kuitenkaan häntä satuttamatta tai työpaikkaa menettämättä?

3

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Been there..

      "Hieman" ongelmallinen..Auts mikä tilanne :( perk..Hae töitä muualta salaa mutta ilmaise mielipiteesi tilanteesta hänelle muiden kuullen. Jos kaverisi ei tiedä tilannetta, kerro heti! Jos/ kun saat toisen duunin, kerro työkavereille tästä miehestä. Myös läheisillesi kerro nyt heti! Äläkä enää tapaa häntä kahden kesken missään, vain niin että muita ihmisiä lähellä. Mieluummin välttele häntä.
      Voit soittaa poliisille, joitakin neuvoja saatat saada mutta lähestymiskieltoa ei tule.

    • määmy

      Noil perusteil, eti toine duuni.
      Vaihtoehtoi:
      mol.fi, monster.fi jne
      googlaat eri hakusanoil, esmes. Palkataan tarjoilija, töitä tarjoilijalle jne.

      Mä joskus annoin hiplaajil reippaat litsarit. Jos ehti alta pois, tilaisuude tulle annoin.

      Kertomukses perusteel, ky. hiplaajas e oo esimiehes. Ku hää o kahes baaris duunis.

    • Myös Esimies

      Vastenmielinen tyyppi. Mutta mielestäni sinun kannattaa käyttää tilanne hyväksesi ja lähteä hakemaan korvausta seksuaalisesta häirinnästä. Ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun ja tee selväksi, että ahdistelun on loputtava ja rahallinen korvaus on myös selvitettävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe