Miten saada äiti suostumaan!?

Kanitonmunkokoelämä

Mä haluaisin niiiiin paljon kanin... Mutta, miten saisin mun vanhemmat suostumaan kaniin?! Kanit on mulle niiiin tärkeitä ja mun koko elämä...
Haluisin vastauksia enimmäkseen nuoremmilta jotka on saanu vanhemmat suostuu!
Eli en kaipaa ketään nelikymppistä sinne pätemään, että vanhempas on oikees...
KIITOS VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN

8

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut mä haluun

      Mä haluan kania ihan hirveesti. Alotin sillä et sanoin kokoajan et haluun kanin. Sit mun äiti varmaan kyllästy siihen ja mä menin kattoo myytävii kaneja tori.fi:stä. Sielt löyty yks mikä on tääl lähellä myytävänä ja sanoin sille et mä haluun ton. Mun äiti väitti vastaan Mut sit se oli kumminki soittanu sille omistajalle. Mut en oo viel ihan varma saanko sen. Et kannattaa vaan kinuu kauheesti ja näyttää jotain kuvii ja keksii kaikkee et sul olis enemmän puuhaa sen kaa ja kaikkee tollasta. :)

    • Kanitonmunkokoelämä

      Kiitos:)

    • Nuppuuh

      No mä sain mun ihanan pupusen tammikuun alussa;) Halusin kanii yli vuoden. Aluks kinusin aika paljon mut sit pidin kevään talven ja syksyn pyytelemättä. Vast loppu syksystä pyysin taas. Eka vastaus oli äitiltä epäröivä ja iskältä ei. No jossai vaihees aloin ostelee kamoi ja kattelee pupuu torista;) Sit joululahjaks sain luvan pupuun (en ollu muuta toivonukkaa) ja sit 12 tammikuuta haettiin mun ihana kääpiöluppa Nuppu kasvattajalta:D

    • tämä_saattaisi_toimia

      1. ÄLÄ jankuta.
      Siitä saattaa tulla vanhemmille olo, että et vielä kykene kania hoitaa. Vanhemmille saattaa tulla olo, että kanin haluaminen on hetken mielijohde.

      2. Ole vastuuntuntoinen.
      Eli siivoa, kokkaa, mahd. hoida pikkusisaruksia yms. Pidä huoneesi siistinä. Tällä voi myös tienata rahaa ja tää osoittaa, että olet vastuuntuntoinen ja vanhemmat voisivat luottaa, että oikeasti hoidat kanin.

      3. Lue kaniblogeja.
      Jos teillä on yhteinen kone, niin laita kirjanmerkkeihin ja lue niitä. Tää nimittäin auttoi miulla kun kania pyytelin. Yksi syy, miksi sain sen jo ekalla pyytämällä oli se, että olin lukenut kaniblogeja jo varmaan vuoden aktiivisesti ja äiti oli huomannut.

      4. Kokoa tietoa vihkoon ja näytä vanhemmille.
      Tää taas näyttää, että oot kanin hoitoon yms. perehtyny ja luultavasti auttaa kanin saamisessa.

      5. Lupaa hoitaa kani itse ja maksaa se ja sen tavarat.
      Ja pidä lupauksesi jos kanin saat. Jos ei ole rahaa, niin sovi vanhempien kanssa viikkorahajärjestelmä. Vaikkapa niin, että mitä enemmän kotitöitä teet, sitä enemmän rahaa saat.

      6. Etsi sopiva kaninkasvattaja
      Näytä kasvattajan nettisivut vanhemmille. Kerro että haluaisit kanin tuolta. Itte tein niin, että olin jo pitkään kania harkinnut ja lueskelin Nurinkurin kanilan nettisivuja. Sitten kun äiti pölähti samaan huoneeseen, niin kysyin häneltä, että voitaisiinko tuolta hakea kani. Äiti kysyi sitte myös isäpuoleltakin jä hänkin suostui. Siinä sitten ehkä n. viikko harkittiin ja juteltiin just maksuista yms. ja sitten äiti kyseli kanilasta kania. Nyt meillä sitten asustaa reilu puolivuotias poikakani :)

    • kanitonmunkokoelämä

      Kiitos vastauksista kovasti:) Saan synttärlahjaks 2 pupusta, ja ootan niiiiiiiiiiiiiiiin innolla:D Eli mun syndet on siis elokuussa:)

    • Kanityttö

      Oon halunnu kanin jo 4vuotta, siis 4vuotta mitää!!!!!!! Niin ja oon ollu aina välil puol vuotta että en oo kysyny asiasta ja sitten taas kysyny ja vastaus on aina EI. Miten saan suostumaan äitin?? Oon näyttäny kaneja livenä ja kuvina, kertonu kaikkea, lupaillu asioita ja tehny kaikkeni mutta aina vastaus on se ei.

      • kanipataa

        Lupaat että kanin saa pistää jouluna pataan.


    • Kanit_on_best

      Haluaisin kania enemmän kuin mitään muuta mutta aina vastaus on ollut ei 3-4 vuoden ajan.
      Mulle on ostettu viime jouluna joululahjaksi lemmikkien hoitokirja tai sen tyyppinen. Olen kokeillut tosi montaa tekniikkaa suostuttelussa.
      Ja vanhemmat väittää että meille ei mitään elukkaa hommata ja muka matkustelu on se syy ja vaikka sille hommais hoito paikan se olisi ei. Mä vaan haluun kanin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe