Lumo, nyt tuli pohjat

12+16

Kaltiaisen päivitys facebookissa: "LUMOSSA lauantaina ilmainen suomen suurin vesipiste ja suorakeet päälle!"

Kuvittelin että torttukisa olisi ollut kaikkien aikojen pohjanoteeraus mutta olin väärässä. Nyt juomapistekin on sitten Suomen suurin. Mun ehdotus on se että nyt tälle juomapisteelle järjestetään nimikilpailu. Voittaja saa kunniamaininnan.

48

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä seuraavaksi

      Ihme hommaa!
      Ainakin Ruusulinnassa olen saanut suolaa, kun olen pyytänyt.
      Pitääkö kaikesta Lumon kohdalla tehdä valtava haloo.
      Alkaa mennä naurettavaksi.

      • 1+5

        Totta. Itse asiassa lumossa kaikki on mennyt naurettavaksi heti alusta lähtien. Ei tanssijat niin tyhmää porukkaa ole ettei he ihan mitä vaan usko kun omin silmin näkevät miten asiat oikeasti ovat.


      • 6+6
        1+5 kirjoitti:

        Totta. Itse asiassa lumossa kaikki on mennyt naurettavaksi heti alusta lähtien. Ei tanssijat niin tyhmää porukkaa ole ettei he ihan mitä vaan usko kun omin silmin näkevät miten asiat oikeasti ovat.

        Kyllä on naurettu, niin hauskaa on ollut lumon tansseissa ja lauantaina taas nauretaan ja tanssitaan.


      • Ihanaa ihanaa tanssi
        6+6 kirjoitti:

        Kyllä on naurettu, niin hauskaa on ollut lumon tansseissa ja lauantaina taas nauretaan ja tanssitaan.

        Niin ihanaa iloitaan tanssista, juodaan vettä ja nautitaan suolarakeita. Aivan mahtavaa kiitos. Tanssi on iloinen harrastus, suosittelen ketjun aloittajallekin. Hän ilmeisesti tykkää ottaa oman pullon mukaan..


      • kooii
        1+5 kirjoitti:

        Totta. Itse asiassa lumossa kaikki on mennyt naurettavaksi heti alusta lähtien. Ei tanssijat niin tyhmää porukkaa ole ettei he ihan mitä vaan usko kun omin silmin näkevät miten asiat oikeasti ovat.

        Kaikki on toteutunut mitä Lumossa on luvattu toteaa tyytyväinen tanssija.


    • 20+19

      Eikös lumon pitänyt olla Suomen paras tanssipaikka mutta nyt se on vain seutukunnan paras?

      Kuinka suurella porukalla tanssitte lumossa viime lauantaina? Olihan siellä sentään Suomen suosituin esiintyjä Teuvo Oinas.

      • Se siitä

        Sata opetuslasta kuulemma oli suomen suosituimmassa lauantaina.
        Kilpailijalla oli tupa täynnä parin kymmenen kilsan päässä.


      • Olin siel

        Lumoa parempaa tanssipaikka ei Suomessa ole.


    • Numeromies

      Suppohan se iski tänne taas kehuskelemaan!

    • Punaista

      Kauheeta tällaisten valittajien kanssa sitä sitten joutuu tanssimaan tai ehkä ei sittenkään. Kaikki on kyllä olleet positiivisia, varmaan siksi, että tanssivat siellä missä huvittaa, eli eivät tarvitse valittaa kun itse valinneet mihin on tulleet tanssimaan. Seuraavan kerran kun tulen Etelä-Suomeen otan hamekangasta mukaan ja heti kun joku alkaa Lumoa haukkumaan niin haen hamekankaan. Luovutan sen sitten oikein orkesterin fanfaarein tälle valittajalle.

      • Punaista

        Sinä saat sen ensimmäisenä, moukkamainenkin vielä, vaan et varmaan sille mitään voi.


    • hyi yök

      Suorakeet? Jäätyneitä tupeenpalasia?

      • hyi yök

        siis turpeen...


      • Suojuoksija
        hyi yök kirjoitti:

        siis turpeen...

        Yrittäkää ymmärtää, aloittajapennulla koulu jäänyt kesken. Ei osaa kirjoittaa.


      • 19+5
        Suojuoksija kirjoitti:

        Yrittäkää ymmärtää, aloittajapennulla koulu jäänyt kesken. Ei osaa kirjoittaa.

        Tuo on copy/paste zepon facebook päivityksestä. Ilmeisesti zepoolta on sitten jäänyt koulut kesken


      • Meneeläkkeelle

        Zupolta on jäänyt muutakin kesken, kun täällä jauhaa p a s k a a päivästä toiseen. Ei taida olla kiirettä tanssijärkkärillä ,kun on aikaa somessa sontaa kirjoitella.


    • Suolapatsas

      Nuoltava suolakivi oven pieleen, juomapisteen viereen.

      • Torttu housussa

        Kannatan nuolukiveä, todella kätevä. Ja pääsee nopeasti takaisin tanssimaan.


    • olen siel

      Todella hyvää palvelua Lumossa, ilmainen vesipiste ja suolarakeita. Tosin suolan tarpeesta en ole ihan vakuuttunut mutta asiakkaat saa mitä pyytävät.

      • 16+11

        Hyvä, asiakas on aina oikeassa.


    • ilmainen kuivatus

      Voisin nuolla suolaa jonkun nätin nuoren naisen iholta hien muodossa.

    • Tanssi on ihanaa

      Hohhooijaaa, samat pennut parkuu puuttuvaa vesipistettä ja pelkää janoon kuolemista. Sitten ollaan niin vesipistevastaisia että. Kertoo teistä aikas paljon. Käykää muuten joskus tansseissa!

    • Taivas varjele

      Lähteehän täältä säikeitä pois. Tänäänkin yksi joutava.

    • Silminnäkijä

      Helppo arvata kenen käskyläiset tänne laittaa noita tyhmiä herjoja. Läpinäkyvää. Tietty se joka pelkää oman putiikkinsa puolesta. Lumossa ei muutens haise homeelle.

      • 131313

        Lumossa haisee harmaaraha.


    • tanssiva

      Voi hyvät ihmiset, ensin te narisette ja valitatte että pääkaupunkiseudulta puuttuu tanssipaikka. Sitten tulee ihminen joka ottaa aikamoisen riskin kun aloittaa pyörittämään tansseja. Tanssien pyörittäminen ei ole halpaa ja riskitöntä bisnestä. Ihan perushankinnat ensin vievät ainakin n. 5000 euroa joka käsittää paperosodan tarvikkeineen, sitten aika orkesterien ostoon ja sopimusten tekeminen, henkilökunnan palkkaaminen kaikkine sivukuluineen ja vastuu rrvakuutuksineen, sitten orkesterit n. 2500 - 8000 euroa illalta
      (keskimäärin) vielä Teosto, Gramex jne. Ei vaan kannata olla kateellinen tai vaihtoehtoisesti vahingoniloinen jos jonain kertana ole talo täynnä. Nim.merk. toivon menestystä ja paljon iloisia tanssihetkiä !

      • Höpöhöpöhöpö

        Yhdistys ei voi palkata ketään,jos ei kuulu ennakkoperintärekisteriin,joten pimeetä työvoimaa tai talkoilla siellä ollaan.perushankinnat 5000,hatustako heitit tuon summan.jos ei ole varaa tanssien pitoa harrastaa,ei kannata siihen ryhtyä!


      • tanssiva

        Kuka tahansa voi palkata kenet tahansa ihmisen työhön jos työntekijällä on verokortti ja työnteettäjä maksaa verot sekä ns. sivukulut. Mitä se sinulle kuuluu jos joku haluaa pistää alkupääomaa ja alkaa pyörittämään tansseja. Olen itse ollut tanssien järjestäjä ja tiedän tarkalleen mitä kuluja kertyy tansseista. Ei tanssienjärjestäminen enään ole kannattavaa bisnestä suuremmassa määrin, se on elämäntapa. Ota sinä elämäntavaksesi olla kiitollinen että jos pidät tanssimisesta niin nauti siitä äläkä rätise. Jos mielipaikkasi on Ruusulinna niin siellä jos missä harmaata taloutta esiintyy, kokemuksesta tiedän, tunnen tapauksen ei Ruusulinna vaan Ecu-kapital.


      • 123123123

        Todellakin zeppo otti "aikamoisen riskin". lumon tansseja pyörittää yhdistys joten eipä noita palkkojen sivukuluja tule. Ja sitten vähän ihmetyttää että mihin perushankintoihin kuluu 5000?

        Kuinka paljon zeppo panosti itse puitteisiin? Ei latin latia.

        Mainostamiseen ei käytetä rahaa kun paikkaa mainostetaan vain netissä.

        "jos jonain kertana talo on täynnä" Eikös sen pitänyt olla lumo-trollien mukaan täynnä joka lauantai? Vai onko lumo-trollit valehdelleet kävijämäärästä?


      • Otaoppia
        tanssiva kirjoitti:

        Kuka tahansa voi palkata kenet tahansa ihmisen työhön jos työntekijällä on verokortti ja työnteettäjä maksaa verot sekä ns. sivukulut. Mitä se sinulle kuuluu jos joku haluaa pistää alkupääomaa ja alkaa pyörittämään tansseja. Olen itse ollut tanssien järjestäjä ja tiedän tarkalleen mitä kuluja kertyy tansseista. Ei tanssienjärjestäminen enään ole kannattavaa bisnestä suuremmassa määrin, se on elämäntapa. Ota sinä elämäntavaksesi olla kiitollinen että jos pidät tanssimisesta niin nauti siitä äläkä rätise. Jos mielipaikkasi on Ruusulinna niin siellä jos missä harmaata taloutta esiintyy, kokemuksesta tiedän, tunnen tapauksen ei Ruusulinna vaan Ecu-kapital.

        Jotain Ruusulinna on tehnyt oikein,kun tanssit pyörii vuodesta vuoteen. Ja hhhmmm..jo toistakymmentä vuotta putkeen. Toisin on sarjayrittäjä Supon bisnekset,jotka päättyvät konkurssiin vuosi vuoden jälkeen!


      • tanssiva

        Jos tietäisit sen Paronista/Ruusulinna/Ecu-Kapital:sta ja
        sen liiketoiminnan saloista niin et puhuisi enään yhtään mitään, minä kun satun tietämään, tiedän hänen entisen yhteisen liikekumppanin ja hänelle tehdyt Paronin tekemät kuprut. Kirjanpitohan on sellainen miksi sen tekee, ei totuutta lähelläkään.


      • Happamia
        tanssiva kirjoitti:

        Jos tietäisit sen Paronista/Ruusulinna/Ecu-Kapital:sta ja
        sen liiketoiminnan saloista niin et puhuisi enään yhtään mitään, minä kun satun tietämään, tiedän hänen entisen yhteisen liikekumppanin ja hänelle tehdyt Paronin tekemät kuprut. Kirjanpitohan on sellainen miksi sen tekee, ei totuutta lähelläkään.

        Opettaisi Zeppoakin bisneksen tekoon,ettei tarvitsisi kupruja tehdä joka tanssipaikan kanssa :D


    • tanssiva

      höpöhöpöhöpö:lle vielä haluan selventää että hatusta 5000 euron en summaa vetänyt, minulla on ammattitaitoa laskea mitä mikin maksaa. Ilmeisesti sinulla ei ole kykeneväisyyttä arvioida kustannuksia. Jos asenteesi on se että ei kannata aloittaa tanssien pitoa jos ei ole rahaa , niin jollakin on rahaa ja pisti pystyyn tanssit. Tuskin sinä maksumiehenä tai naisena olet ollut. Jos vaivainen 15 euroa tuntuu liian kovalta niin kannattaa jäädä aidan toiselle puolelle ja katsella kun muut tanssivat. Iloa iltaasi kaikesta huolimatta, tulen ja kumarran !

      • 123123123

        No jos sulla on ammattitaitoa niin kerro mistä kustannuksista tuo 5000€ koostuu?

        Eipä täällä kukaan ole kritisoinut 15 euron hintaa lipulle vaan sitä että zeppo on mainostanut lumoa virheellisillä tiedoilla. Turha noita faktoja on tässä enää toistaa mutta kehoitan käymään ainakin kerran lumossa niin näkevät sitten omin silmin minkälaisesta sumutuksesta on kyse.


      • Tanssaaja123

        Juuri näin, käykää katsomassa ja arvioikaa itse.
        Tanssijat äänestävät jaloillaan, se on totta.


      • 123123123

        Jos sellainen ihme tapahtuu että lumon toiminta jatkuu huhtikuulle asti niin kannattaa kysyä tutuilta jotka ovat sarjalipun ostaneet että tuliko kaikki käyntikerrat käytettyä? Meinaan vaan että jos lumon toiminta vielä jatkuu syksyllä niin varmasti tilanne on sellainen ettei nämä sarjaliput enää kelpaa.


      • Höpöhöpöhöpö

        Samaa mieltä!


      • Höpöhöpöhöpö

        Samaa mieltä!


      • Höpöhöpöhöpö

        Samaa mieltä!


    • tanssiva

      Höpöhöpöhöpö::e haluan vielä selventää käsitykseni. Kävijämäärät tunnetusti on lukuja joita kuulee, kuka sanoo 300 ja toinen että ainakin 700, kolmas kertoo että ainakin yli tuhat. Kokemuksesta tiedän että vain todellisen kävijämäärän tietää lipunmyyjä ja omistaja ja heidän ei tarvitse sitä eteenpäin asiakkailleen kertoa. Liikesalaisuus joka on yrityksen omaa tietoa. Ei tanssiväen tarvitse tietää yrityksen sisäisiä tietoja, ne ovat kirjanpidollisia asioita. Kävijämäärien arvioista on kokemusta, milloin joku arvioi että ainakin 1500 ihmistä kun todellisuudessa kävijöitä oli 1100, näin eri ihmiset arvioivat kun eivät osaa. Edelleen toivotan mukavaa iltaa ja asiat tässä eroavat mielipiteissämme, kiitos ja kumarrus !:-P

      • Bläääh

        Kyllä se on lumon kannattajat tai zeppo jotka huutelevat 1500 tanssijan väkimääriään täällä. Ovela mainoskikkahan se tietysti on. Joku saattaa mennä halpaan, minä en!


      • tansdiva

        Bläälle vastaisin : en ole Lumon asialla eikä nimeni ole Seppo. Ymmärsit väärin, kerroin että omalla tanssipaikalla olleen 1500 asiakas määrän olleen todellisuudessa 1300, lue teksti ensin ennenkun alat itsekin uskomaan uskomuksiisi. Hyvää illan jatkoa silti !


      • tanssiva

        Voisitko 123123123 vai mikä nyt olikaan niminerkkisi, en ymmärrä mistä sumutuksesta puhutte. Jos se liittyy joihinkin kuulemiin ennakkolippuihin ja niiden rahastukseen niin ymmärrän mutta kun menen Lumoon niin mistä selviää ns. sumutus, itse olen aina toiminut avoimin kortein niin olen ehkä jäänyt jostain olennaisesta paitsi.


      • 123123123

        Esimerkiksi lumon parketin kerrottiin olevan Kanadan vaahteraa. Kuulemma samaa materiaali kuin mitä on englannin parhaissa tanssikouluissa. Annetaan siis ymmärtää että lattia on viimeisen päälle. Kuitenkin totuus oli sellainen että se oli nahkea kun sisäilma oli todella kosteaa. Eli tanssin kannalta tärkein asia eli hyvä lattia ei ollutkaan niin hyvä. Toiseksi voisi vielä mainita sen että ilmanvaihto oli riittämätön tuollaiselle ihmismäärälle.

        Sarjalippujen tilannetta on liian aikaista tässä vaiheessa spekuloida mutta veikkaan että samalla tavalla käy kuin Järvenpään tanssikeskuksessa.

        Jos lumoa mainostetaan virheellisillä argumenteilla niin kyseessä on sumutus.


      • tanssiva

        Tanssilattiana ehkä paras kuitenkin on suomalainen koivu pontattuna eli ns. uiva, ei se aina tarvitse se ulkomainen olla paras. Miten määritellään Englannin paras tanssikoulu, ehkä kuitenkin opettajat ovat avainasemassa määriteltäessä koulun paremmutta. Ei lattia opeta, kyllä mielestäni opettaja on sen taidon jakaja.


      • 123123123

        Kun lumoa hehkutettiin ennen avajaisia Facebookissa niin silloin kaltiainen sanoi että lattia on samaa materiaalia kuin mitä on Englannin parhaissa tanssikouluissa. Eiköhän näissä tanssikouluissa lattiaa hoideta sillä tavoin että se on hyvä tanssia, kuten lisäämällä liukastetta jos ei luisto ole riittävän hyvä mutta lumossa lattiaa ei voi käsitellä. Mielestäni ei näillä lattiamateriaaleilla ole niin merkitystä lavatansseissa kunhan vaan on riittävästi luistoa. Kunhan latttia ei ole betonia kuten oli Koskenrannassa


    • Olempa

      Pankaa pojat parastanne täällä nimettömänä, me tanssinharrastajat mennään taas lumoon ja tanssitaan niin maan perkeleesti eikä välitetä hevonpaskaa teidän jutuista.

      • Supposuponsuppo

        Sä joudut meneen sinne joka tapauksessa,joten älä vaahtoo!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe