Ehkä ikäero oli sinulle liian iso kynnys

kunhan mietin

Mahdotonta se ei olisi ollut, mutta ymmärrä kyllä, että jokainen suhtautuu siihen omalla tavalla. Siitä olisi voinut tulla jotain kestävää ja kaunista tai sitten ei, etukäteen ei voi koskaan tietää. Tahdolla ja uskollisuudella voi päästä pitkälle, jopa loppuun saakka. Itse olisin ollut valmis ottamaan selvää.

76

1251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omasi

      Niin, olethan minua nuorempi, et vain tiedä sitä.

    • Nukun jo.

      Ja molemminpuolisella halulla toistaan kohtaan saa kaikki aidat alas.

    • Ikäerosta

      Paljonko ikäeronne on ?

    • yksmiesvaan

      Ei ikäero ole mulle kynnys. Koko homma on vaan niin absurdia. Miten sitä lähtis purkamaan.

      • mietitään näitä

        Sanomassasi on varmasti perää, mutta kamala päästä näin hieno tunne
        taivaan tuuliin. Voidaanko olla yhdessä pienin erin, näin alkuun.
        Tehdään yhteinen päämäärä ja edetään siihen. Asiat ovat loppujen lopuksi
        vain järjestelykysymyksiä. Asiat voi hoitaa asiallisesti ja fiksustikkin.
        Täällä ei tule olemaan mikään yllätys, vaikka lähden omilleni.
        Minustakin on alkanut tuntua siltä, kuin jokin suurempi voima meitä
        kuljettaisi toisiamme kohti.


    • ....................

      Ei, kun homous on minulle liian iso kynnys. Iällä ei ole mitään väliä, jos kaikki muut asiat natsaa.

    • ottaisin selvää

      Niitä hienoja tarinoita on paljon. Me voitais tietysti olla yksi niistä tulevista.

    • Ehkä se oli

      tai sitten ei. Joskus vaan haluaa suojella itseään ja ottaa selvää ensin toisen tunteista, ennenkuin heittäytyy omine tunteineen. Ikähän on vain numeroita. Mitähän presidenttimme ja hänen puolisonsa ajattelivat ikäerostaan?

    • joskusjossakin

      Hän on minua 25-vuotta vanhempi. Sydämeni on täynnä hellää rakkautta.. tahtoisin vas vaan hänen lähelleen ja syliinsä. Uskon, että rakkaus on aina mahdollista.

      mutta.

      Hän ei rakasta minua

      • Huokaus sitten

        NO jos totta niin :(


      • Elämää kokenut

        Ei rakasta "tyttärensä" ikäistä.


      • oletko varma?

        Ikäero samaa luokkaa täälläkin. Pähkäilen, voisiko siitä kuitenkin jotakin tulla?


      • joskusjossakin
        oletko varma? kirjoitti:

        Ikäero samaa luokkaa täälläkin. Pähkäilen, voisiko siitä kuitenkin jotakin tulla?

        Joskus hänellä oli vahvoja tunteita..


      • joskusjossakin
        oletko varma? kirjoitti:

        Ikäero samaa luokkaa täälläkin. Pähkäilen, voisiko siitä kuitenkin jotakin tulla?

        Hän on sanonut, ettei minua juurikaan kaipaile. Jos rakastaisi, niin kaipaisi.


      • Ikä on numeroita
        Elämää kokenut kirjoitti:

        Ei rakasta "tyttärensä" ikäistä.

        Kylläpäs :)


      • rakastan
        Elämää kokenut kirjoitti:

        Ei rakasta "tyttärensä" ikäistä.

        Elämää kokenut olen minäkin ja rakastan tyttäreni ikäistä. Mutta hän onkin saavuttamaton :(


      • joskusjossakin

        Miksi niin?

        Minulle taas tämä minua vanhempi on saavuttamaton..

        ei iällä ole merkitystä. Rakkaus vaan herää joskus.. ikää kysymättä..


    • 20+4

      eihän 5 vuoden ikäero ole mitään

    • syvissä vesissä

      Palataan asiaan. Tapahtuneelle ei voi enää, mitään, vaikka välillä aina riipaisee syvältä.

    • .....

      ei , vaan se miksi tykkäät minusta ja mitä haluat minusta ?

    • samasoppa

      Meillä on melkein 20 vuotta ikäeroa. Mitenkä päin oli. Mies nuorempi vai nainen?

      • Somasappa

        Nainen


      • Elämääkö

        Mies.


    • Monia kynnyksiä

      Tuskin ikäero on kenellekään suuri kynnys, tai voi tietenkin ollakin. Jokainen ottakoon selvää itse mikä painoarvo sillä on. Sanoisin, että kyllä siinä silloin pitää olla kaikki muu niin kohdillaan, jopa enemmän kuin tavallisessa kohtaamisessa. Herkkiä asioita...tiedän.

    • Paljonko

      teillä on tuota ikäeroa?

      Onko 13.5 v liikaa?

    • Vuodet katoaa,

      mutta minne?
      Mies 50v., nainen 25v., elikkä nainenhan on puolet nuorempi miestä.
      No, aikaa kuluu ja mies on 75v., ja nainen 50v., eli nainen ei olekkaan enää puolta nuorempi.
      Elikkä, mitä on tapahtunut? Kertokaa jotka sen tiedätte, minä en tiedä.

      • 19+1

        Ei mitään. On puolta vanhempi.


      • Niin no jos

        Olet hänen rahojensa perään ja haluat omaishoitajaksi.

        Varaudu ihmettelyyn. Leskeyteen. Vähitellen hiipuvaan seksuaalisuuteen.
        Väsymiseen, ei jaksa enää mennä tai olla sosiaalinen kuten nuoremmat.
        Ulos et saa kaveriksi, jossain vaiheessa. Oman ikäisesi kaverit saattavat karsastaa. Kutsuvat isäksi ja tyttäreksi. Samoin miehen ystävät varsinkaan, eivät tule uskomaan teihin. Olet jo valmiiksi asetettu alemmalle paikalle.
        Toisaalta pahimpia ovat vaihdevuosia lähestyvät naiset, joiden ukkomiehille ja kulisseille olet uhka.
        Varaudu ex:iin. Siihen, että sinua arvostellaan ja vertaillaan koko ajan ja pois suljetaan, sillä tottahan miehen menneisyys on ollut tärkeä, eikä hän sille mitään voi. Sinä olet vain pieni sivujuonne ja lemmikki. Viihdyttäjä ja jaksat palvella. Pyyteettömästi ilman rakkautta. Sitäkö haluat?
        Ja varaudu siihen, että kun alat tuomaan esille omaa minuuttasi, haluasi kasvaa ja mennä eteenpäin, sinulle nauretaan. Alistetaan ja huomautetaan, ettet ymmärrä asioita, koska olet niin kokematon. Ja kun ei enää seksi toimi, syy on sinun. Olet muuttunut epämiellyttäväksi, lihonnut tai laihtunut liikaa. Olet liian mustasukkainen, kun et haluakaan tutustua sukulaisten kautta exiin tai exex:iin. Et osaa kasvattaa jälkipolvia ja olet muutoinkin epärelevantti.
        Onnea matkaan!


    • 100v

      Kun toinen on 45-50 plus ja toinen 15v nuorempi on se liikaa . Hyvin harvat tapaukset kestää ,hyvin harvat !

    • Daydream believer

      Onko tässä maailmassa liikaa rakkautta, jotta sitä voisi heittää hukkaan? Tuskinpa kenelläkään. Mitä siis sitten, vaikka olisi ikäeroa, jos muuten tuntuu oikealta?

      Uskalla ottaa askel ja ota häneen yhteyttä.

    • Hetken huumaa

      se vain on. Se iäkkäämpi puoliso kun vääjäämättä tulee mustasukkaiseksi nuoremman puolison uskottomuus epäilyistä.
      Kun itse iäkkäämpänä ei enää kykene siihen mitä silloin alussa oli, niin epäilyksen suuret varjot nuoremman hakeutumisesta ikäisensä seuraan on varmasti se liiton he!vetillinen puoli.
      Jos kantti kestää, niin ei muuta kun kokeilemaan, mutta en suosittele.

      • 3210

        Sanoit arkisen totuuden,eikä auta vaikka kuinka haluais kaikkien onnistuvan . Alkuhuumalla varmaan mennään hetken niinkuin muissakin suhteissa,sitte kun arki iskee se iskee suureen ikäeroon vielä kovemmin ! Kokemusta on ,.


      • vastavuoroisuutta

        Ensinnäkään ei ole hetken huumaa. Omalla kohdalla olen asian tiedostanut
        todella useita vuosia. Pitäen ne vaan piilossa. Joku meidät vain johdatti
        yhteen. Ja ensinnäkään kaikki eivät ole mustasukkaisia. Tällaisista asioista
        voidaan sopia etukäteen. Kahden ihmisen välinen suhdehan tämä on.
        Ja pitää sisällään samat yhteiset pelisäännöt, kuin mikä tahansa muukin suhde.


      • .....
        3210 kirjoitti:

        Sanoit arkisen totuuden,eikä auta vaikka kuinka haluais kaikkien onnistuvan . Alkuhuumalla varmaan mennään hetken niinkuin muissakin suhteissa,sitte kun arki iskee se iskee suureen ikäeroon vielä kovemmin ! Kokemusta on ,.

        mistä luulet sen johtuvan ?


      • Hetken huumaa
        ..... kirjoitti:

        mistä luulet sen johtuvan ?

        Kysyit kylläkin toiselta, mutta vastaan.
        Ikäerosta, ja toisen ennemmin vanhenemisesta, vanhemman voimien ja jaksamisen ehtymisestä.


      • Hetken huumaa
        vastavuoroisuutta kirjoitti:

        Ensinnäkään ei ole hetken huumaa. Omalla kohdalla olen asian tiedostanut
        todella useita vuosia. Pitäen ne vaan piilossa. Joku meidät vain johdatti
        yhteen. Ja ensinnäkään kaikki eivät ole mustasukkaisia. Tällaisista asioista
        voidaan sopia etukäteen. Kahden ihmisen välinen suhdehan tämä on.
        Ja pitää sisällään samat yhteiset pelisäännöt, kuin mikä tahansa muukin suhde.

        Elät, olet ja asut sen ihmisen kanssakko?


      • ihmiset
        Hetken huumaa kirjoitti:

        Kysyit kylläkin toiselta, mutta vastaan.
        Ikäerosta, ja toisen ennemmin vanhenemisesta, vanhemman voimien ja jaksamisen ehtymisestä.

        Eilen tuli ohjelma puumista, siinä 89 v. nainen ja n.50 v. mies oli yhdessä, ei ole heillä ainakaan jaksamisesta ongelmia, olivat ohjelman aikaan olleet jo 11 vuotta yhdessä.

        Niillä miehillä kyllä huippu itsetunto kun eivät välitä ympärillä olevien mielipiteistä.

        Jotkut ihmiset on kyllä törkeitä kun jos 2 ihmistä on löytänyt onnen, niin miksi yrittää pilata sitä ilkeillä kommenteilla tai muuten. Mikseivät voi olla iloisia toisten puolesta.


      • kokemusta_on

        Jos sillä iäkkäämmällä on huippyhyvä ja terve itsetunto ja luottaa siihen kumppaniin ja rakkauteen ja sen lisäksi rakkautta on molemmin puolin tarpeeksi, niin suhde voi toimia todella hyvinkin.

        Jos se iäkkäämpi on vähäänkään epävarmempi itsestään ja vetovoimastaan on melkoisen varmaa, että suhde epäonnistuu,sillä epävarma ihminen hakee pönkitystä sivusuhteista tai laittaa kaikki viat ikäeron tai toisen nuoruuden tms. piikkiin. Silloin on tavallista, että sitä rakkauttakaan ole. Tavallista on myös, että se iäkkäämpi on vielä niin kiintynyt exään ja alitajuisesti tuhoaa uudet suhteensa riitelemällä tai syyttämällä ikäeroa. Jos iäkkäämpi on myös taipuvainen mustasukkaisuuteen, hän jatkuvasti epäilee, että toinen käy vieraissa, vaikka ei käy. Ihminen, joka epäilee toisen käyvän vieraissa, on yleensä itse se pettäjä.

        Eli lyhyesti, suhde kuin suhde, varsinkin suhde, missä on suuri ikäero, toimii vain jos molemmilla on terve itsetunto, rakkautta ja molemminpuolista vetovoimaa on tarpeeksi ja luottamusta toiseen ihmiseen on tarpeeksi. Se myös vaatii molemmilta halua sitoutua ja sitä, että ei ole enää henkisesti kiintynyt exään.

        Kaikki nuoret eivät myöskään halua juosta bilettämässä sun muissa, on myös rauhallisia ja tasapainoisia nuoria, on nuoria, jotka haluavat sitoutua nuorena,on nuoria, joille se toinen ihminen on miljoona kertaa tärkeämpi kuin ravintoloissa viilettäminen tai kavereiden tapailu.


      • mietiskelyä
        vastavuoroisuutta kirjoitti:

        Ensinnäkään ei ole hetken huumaa. Omalla kohdalla olen asian tiedostanut
        todella useita vuosia. Pitäen ne vaan piilossa. Joku meidät vain johdatti
        yhteen. Ja ensinnäkään kaikki eivät ole mustasukkaisia. Tällaisista asioista
        voidaan sopia etukäteen. Kahden ihmisen välinen suhdehan tämä on.
        Ja pitää sisällään samat yhteiset pelisäännöt, kuin mikä tahansa muukin suhde.

        Samalla tavalla ajattelen, "vastavuoroisuutta". Minulla oli joskus työyhteisössä, muutama
        työkaveri, naisia, joilla miehet huomattavasti nuorempia. En muista olleeni koskaan keskusteluissa mukana, joissa heidän ikäeroistaan olisi puhuttu negatiiviseen sävyyn.

        Kun kyseessä on yllämainittu (toiseksi alin kappale "kokemusta on"), toimiva suhde, uskon, että siellä voidaan halutessaan yhteisellä sopimuksella sopia, esimerkisksi vieraissa käynneistä etukäteen. Se ei olisi tällöin pettämistä eikä toisen loukkaamista. Molemmilla tietenkin samat mahdollisuudet. Toinen voi ola seksuaalisesti aktiivisempi tai syynä muut mahdolliset kuviot. Saattaahan käydä ihan päinvastoinkin, että haluaakin vain entistä enemmän panostaa siihen olemassa olevaan suhteeseen. ja ne luvalliset käynnit vieraissa haalenevat ja jäävät vain fantasia tasolle. Tärkeintä on juuri se luottamus, joka rakentuu niiden sovittujen pelisääntöjen ympärille. Mielestäni kahden ihmisen aitoon välittämiseen ei kuulu ainainen toisen epäily, kyseenalaistaminen, arvostelu ja analysointi. Se on ajan hukkaamista. Voi myös aloittaa suhteen asumalla erillään ja näin pienin askelin totutella itseään ja ympäristöään, ottamaan vastaan uudet muutokset.


    • mietin minäkin

      Kaikki on periaatteessa elämässä mahdollista. Itse asetin itselleni joskus aikojen alussa tiettyjä periaatteita miten tätä elämää tallaan. Mitä pidemmälle pääsen huomaan että periaatteistani on vain rippeet jäljellä ja elämä kuljettaa. Joskus tuntuu että ei aina tajua mikä merkitys tällä kaikella on? Mutta luulen, että on joku isompi voima joka siirtelee näitä elämän palapelin paloja ja ne aina ennemmin tai myöhemmin löytää oikean paikkansa.

      • /yksi ajatus

        Samoissa ajatuksissa. Ehkä se on niinkin että mitä vanhemmaksi pääsee, sitä enemmän tajuaa elämästä. Ettei se todellakaan aina ole mustavalkoista, juu-ei päätöksiä, vaan enemmän harmaan eri sävyjä. Elämä jaksaa yllättää; kun on ajatellut että näillä eväillä sitten pärjättävä, eteen tuleekin ihan muuta. Mutta samaa mieltä ed. kanssasi siitä, että palasilla on taipumus loksahdella kuitenkin paikoilleen.


      • mietin minäkin
        /yksi ajatus kirjoitti:

        Samoissa ajatuksissa. Ehkä se on niinkin että mitä vanhemmaksi pääsee, sitä enemmän tajuaa elämästä. Ettei se todellakaan aina ole mustavalkoista, juu-ei päätöksiä, vaan enemmän harmaan eri sävyjä. Elämä jaksaa yllättää; kun on ajatellut että näillä eväillä sitten pärjättävä, eteen tuleekin ihan muuta. Mutta samaa mieltä ed. kanssasi siitä, että palasilla on taipumus loksahdella kuitenkin paikoilleen.

        Toisaalta on hyvä että ei kaikki ole niin mustavalkoista. Ne harmaan eri sävyt tuovat sen mausteen elämiseen. Aina ei vaan oikein ymmärrä näitä eri värisävyjä. Ja niiden eri palasten merkityksenkin tajuaa vasta jälkeen päin.


    • ----

      Ehkä siinä mielessä oli, ettei tullut ruettua piirittämään tosissaan, vaikka tuli heitettyä ja tehtyä tikusta asioita (toivottavasti hyvän maun rajoissa?) ; ). Kiinnostusta olisi ollut liiankin paljon, vanhoillapäivillä ; ).

      • ,..,

        No ei kai Se vieläkään myöhästä ole. Senkus käyt vain lainaamassa tulitikkuja ja sokeria.


      • ----
        ,.., kirjoitti:

        No ei kai Se vieläkään myöhästä ole. Senkus käyt vain lainaamassa tulitikkuja ja sokeria.

        Taitaa olla, ei näy enää neitoa ei : (. Eikä tullut tikkuja lainattua silloin, mutta sokeri oisi kylläkin sulanut suussa ; ).


    • Hyyht

      Äidille ja tyttärelle sama mies,käytännöllistä!

      • Tätäkö tarkoitit?

      • Siis oletko tuon

        iltasanoman toinen osapuoli?
        Kaikkea sitä saakin lukea, siis järkyttävää, todella karmivaa totuutta.


      • Vaikka en
        Siis oletko tuon kirjoitti:

        iltasanoman toinen osapuoli?
        Kaikkea sitä saakin lukea, siis järkyttävää, todella karmivaa totuutta.

        aina käykkään ihan kaikilla pytyillä, niin ihan noin sekaisin en todellakaan ole.

        Liika on aina liikaa..


    • Gtrf

      Juuri tämän takia on joku raja oltava ! Äidille ja tyttärelle oman ikäiset !

      • selittäisitkö

        Isällä ja pojalla saa olla samanikäiset? Näitä tilanteita on pidetty normaaleina kautta aikojen.


    • OTM71

      Ei meillä liikaa ole ikäeroa. Tietenkin Elina on huomattavasti nuorempi, mutta niinpäin mielestäni toimii ihan hyvin. Olen kuitenkin nuorekas,,,:-)

    • En liikahda tästä

      Mulle kaikki asiakysymykset muodostaa kynnyksen, jota on mahdoton ylittää. Pääsääntöisesti olen seissyt kynnyksellä koko ikänä.

      • leijutko ilmassa

        Mitäs sitten, jos kynnys lakataan tai poistetaan kokonaan? :)


    • täs totuus

      Ei nainen, ei haittaa vaikka oot 15 v vanhempi tai enemmänkin, minä OLEN HULLUNA SINUUN

      • Giljotiinikastraatio

        Niin eihän se haittaa vaikka olisi 5 vuotias tai 2 wee viel parempi. Sä taijat kuulua siihen samaa kastiin niitten 3 pedarin kaa jotka hakkas ja nussi lapsiaan ! Mee hoitoo


      • voi älyn hitaus
        Giljotiinikastraatio kirjoitti:

        Niin eihän se haittaa vaikka olisi 5 vuotias tai 2 wee viel parempi. Sä taijat kuulua siihen samaa kastiin niitten 3 pedarin kaa jotka hakkas ja nussi lapsiaan ! Mee hoitoo

        Tarviit sitä hoitoo itse enemmän!
        Et tajunnu mitään!


      • PuumaN1

        Minä olen nainen ja ihastunut 15v nuorempaan. ❤❤❤


    • sivullinen aivan

      Kerro se hälle. Ehkä hän on hulluna sinuun.

    • Näin sen koen.

      Mikä ihmeen ikäero...ei ikä ole olennainen asia :)

      • Uuno no:2,5

        Kuten Uuno Turhapurolla rttä mitäs sitä turhaa tienaamaan ja häsläämään,kun naimalla rikkaan,niin hommahoituu helpoiten ja ei tarvii kahteenkertaan ja kahten ihmisen huolehtia rikastumisesta.Mäki jos akan löytän,niin vaha,varakas ja mieluusti sytänvikanen,tahi kuiteski jo toinenjalka hautassa.


    • valitanmutta

      Olen sitä mieltä että ensinäkin, minusta parikymppinen tyttö ja lähes viiskymppinen mies on jo sairasta parina. Toisekseen, minulla ei ole aikuiseen mieheen kohdistuvaa hoivaviettiä. Kannattaisi etsiä joku hoiva-alan ihminen. Passaan kyllä ihailemaani miestä mielelläni ja hemmmottelen mutta EN HOIDA, en korjaile puheita, en anna huomiota lasta, teini-ikäistä tai puolestaan itseään vanhempaa esittävälle miehelle.

    • zökölö

      ja nyt jo olet luovuttamassa ?

    • Makelovenotwar123

      Älä sinä luovuta, varsinkaan jos toisella on tunteita (?)!
      Itse olen aikalailla myyty n.20v vanhemmasta miehestä. En kuitenkaan ole itse mikään
      teini enää, vaan tuolla kolmenkympin paremmalla puolella. Ei ole käynyt mielessäkään, että minua alkaisi häiritä toisen ihmisen jaksamisen vähentymiset! Tärkeintä on se, että on yhteys kahden välillä ja rakkaus hoitaa loput. Rakkaus on ihmeellinen asia, koska jos sitä on, rakkaat kasvot ne ovat vielä ihan ryppyisinä kahdenkymmenen vuodenkin päästä tästä.
      Rakkaus antaa myös voimaa, voimaa kohdata haasteita yhdessä, kohdata elämää yhdessä, tukea toinen toista..
      Ikäeroon tuijottaminen on ahdasmielistä ja pinnallista! Itse en siihen suostu! Sitäpaitsi isäni on syntynyt todella paljon aikaisemmin tätä miestä, eli isäni voisi olla jopa tämän miehen isä, duh!

    • rrr-

      Eihän meidä ikäero edes ole ikäero!! Viisi vuotta hei oikeesti! Mä ole niin teini ikäisekseni ja sinä niin fiksu ja kypsä... Noh - mut - oot haluttava ja ja - ei tästä tuu taas mitään...

    • itsekullekin

      Niin. eihän tuo ikäero voi olla ongelma, kyse on pikemminkin siitä, miten suhtautuu elämään ja kuinka paljon kunnioittaa kumppania. Yleensä yhteiset harrastukset ja muut asiat auttavat. Mutta tietenkin tosiasiat ovat niitä, että olkoon se ero sitten mikä tahansa vuosissa niin se silti olemassa ja ehkä suurin painostus tulee kanssaeläjiltä eli paikallisesta yhteisösötä, jossa elätte. Tämä taas riippuu ihmisistä. Jotkut alueet ovat aivan hyviä asua, eikä ulkopuoliset sekaannu heille kuulumattomiin asioihin.
      Täällä näkyi tuo stereotyyppinen ajatelu että toinen voi olla isäsi tai äitisi kanssa samanikäinen. No, jokainen osaa laskea, että tavallisesti 20 vuoden välein syntyy seuraava sukupolvi, joten se siitä asiasta.
      Jos suhde toimii ja siinä on keskinäinen luottamus ja kunnioitus sekä rakkaus, en näe mitään ongelmaa. Yleensä asia on niin, että vanhempi ja kokeneempi ohjaa vähän nuorempaa.

    • Enarvailunvaraan

      Ei riitä että ikäero poistetaan. Pitää olla molemminpuolista halua. Mutta, jos ikäeroa ei olisi, olisin kysynyt treffeille suoraan, kaikesta muusta huolimatta. Eli, ikäerolla on merkitystä, hänelle varsinkin.

      • Ei-tarvi-arvailla

        Kysy silti, et voi menettää mitään.


      • molemminpuolinen

        Näin just. Vaikka molemmat olisivat tismalleen saman ikäisiä, mitä sitten? Ei se vielä takaa onnellista suhdetta, se ei edes takaa ylipäätänsä mitään suhdetta. Se ei edes takaa rakkautta, ei rakastumista eikä edes ihastumista. Kysymys on paljolti juuri omasta asenteesta elämään, ihmissuhteisiin jne. Kysymys on myös molemminpuolisesta vetovoimasta, rakkaudesta ja erityisesti molemminpuolisesta tahdosta olla yhdessä. Jos toinen ei ole tarpeeksi kiinnostunut, voi helposti vedota jollain tekosyyllä, esim. ikäerolla. Jos ei olisi ikäeroa, silloin tekosyynä olisi jokin muu asia.


      • elämäänähnyt

        Niin ja vaikka teistä ei tulisikaan paria voit silti saada hänestä todella hyvän ystävän. Näytä rohkeasti tunteesi ehkä kohteesi ei tiedä niitä.


      • Lue-tämä-ajatuksella

        Totuus on yhä sama, kuin mikä on jo monesti mainittu. ELi se ikäero ei ole rasite vaan kysymys on todellisuudessa siitä, että te todellakin rakastatte toisianne ja osoitatte sen toisillenne. Ne rakkauden osoitukset ovat niitä pieniä tekojä, joissa huomioit omasi ja autat häntä. Etkä odota mitään vastapalvelukseksi, vaan ymmärrät, että rakkaus kasvaa annettaessa eikä odottaessa. Tietenkin lähimmäisen hyväksyminen ja kunnioittaminen kuuluvat rakkauteen samoin kuin erimielisyyksien sopiminen. Niin, viisaampi osaa pyytää anteeksi tai tarvittaessa poistua paikalta ja antaa tilanteen rauhoittua, jotta saadaan keskusteluyhteys ja asiat sovittua. Kuitenkaan me emme voi muuttaa kuin itseämme ja rakkauteen kuuluu myös kasvaminen kumppanin kanssa yhteen. Mutta joskus nämä asiat aiheuttavat erilaisia kriisejä ja erityisesti pahimmat parisuhdekriisit tulevat silloin, kun lapset lähtevät kodista.
        ELi molemmat töissä ja lapset pieniä. mennään 18 vuotta eteenpäin ajassa. Niin molemmat ovat tehneet töitä ja tuleet kotiin väsyneinä ja käyneet nukkumaan. Ovat homioineet toisiaan ja pyörittäneet arkea. Mutta entäs, kun lapsi lähtee kodista ja kokeilee omia siipiä. Tässä tapahtuu mielenkiintoinen asia. Monella parisuhteessa elävällä ei ole kuin yhteiset lapset ja kun lapset lähtevät, he huomaavat, että meidän pitäisi elää yhdessä ja enhän edes tunne sinua. Kuka sinä edes olet.
        Tilastollisesti tuossa 46-52 ikävuoden välillä tai nykyisin 3-4 vuotta aikaisemmin on avioeroja eniten.

        Nämä on niitä realiteetteja, jotka pitää ymmärtää parisuhteeseen mennessä ja jos teillä ei ole yhteistä aikaa parisuhteelle ja yhteisiä harrastuksia, siitä ei tule mitään.

        Toivon tämän selkiyttävän ajatuksiasi, kun mietit asioita.


      • ajatustämäkin

        Luin ajatuksella ja oli mielestäni tosi hyvin kirjoitettu. Lisäisin tähän vielä ohi aiheen (ikäero) että varsinkin hyvin nuorena kun on menty yhteen, toista pidetään itsestäänselvyytenä. Arjen pyörityksessä unohtuu vielä enemmän se toinen tai huomataan että yrityksistä huolimatta hommasta ei tule mitään. Pysytään pienten lasten takia yhdessä kaveriliitossa ja kun se lastenhoitorupeama päättyy, päättyy tarve olla yhdessä - kun ei todellakaan ole mitään kiinnostusta mihinkään yhteiseen. Ja vuosia laiminlyöty suhdetta, vieraiksi siinä tullaan.


      • eukkoo

        Tuo pitää paikkansa


    • 19ja32

      Kerro hänelle, mitä tunnet. Et sie häviä siinä mitään. Ainakin yritit. ;)Miulla on sama ongelma. Ei ikäero 13 vuotta minua haittaa mut kun ei tiedä mitä toinen haluaa on se ongelma. :'(

    • keskustelija2015

      Niin nyt se kaikki on loppu

      • kerropois

        Haluatko kertoa mitä tapahtui?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe