Kävely on hyväksi

Kävelijä

Sydän-lehden mukaan jo 20min.päivittäinen kävely viivästyttää sydämen vajaatoimintaa!Myös pyöräilystä on samat hyödyt!Olen sen myös omakohtaisesti todennut,käyn viitenä päiväna viikossa puolen tunnin sauvakävelylenkin,aamuisin yleensä,ja vointini on kohentunut kovasti,ja pumppaustehokin on parantunut!Sen huomaa kyllä olostakin,jaksaa kävellä pysähtymättä,varsinkin kun aloittaa kävelyn tasamaalta tai alamäkeen päin.Siispä ulos kaikki,aloittaa pienestä matkasta vaikka ensin.Myös mieli virkistyy kummasti kun saa raitista ilmaa!Itse laitan vihkoon ylös liikunta suoritukset ja palkitsen itseäni jollakin urheiluun liittyvällä aika ajoin,esim.ostin nastakengät,jotka ovat olleet tosi tarpeen!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikkuvainen mummeli

      Olen 58v, kävellyt työmatkani aina (yht.1,5 tuntia/päivä), työelämää takana 30v. Ja viikonloppuisin myös harrastanut kävelylenkkejä, pihatöitä yms hyötyliikuntaa ja jopa kuntosaleja.

      SILTI sydämen vajaatoiminta todettiin n. vuosi sitten.

      Tietenkin liikunta ja raitis ilma ovat hyväksi mutta kyllä se on pääasiassa geeneistä kiinni nuo sairaudet, ainakin jos omaa suht terveelliset elämäntavat.

      Mutta liikutaan tässä silti kaikesta huolimatta!

      Hauskaa kevään odotusta

      • m76__

        Ilman liikuntaa sairaus olisi sinulla todennäköisesti puhjennut 20v aikaisemmin. Mikään määrä liikuntaa ja hyviä rasvahappoja ei poista todennäköisyyksiä. Toisille tulee sitten elämän nopista pienemmät silmäluvut.


      • Geenit omaava
        m76__ kirjoitti:

        Ilman liikuntaa sairaus olisi sinulla todennäköisesti puhjennut 20v aikaisemmin. Mikään määrä liikuntaa ja hyviä rasvahappoja ei poista todennäköisyyksiä. Toisille tulee sitten elämän nopista pienemmät silmäluvut.

        Kyllä se näin on,vaikka niin lohduttomalta kuin se tuntuukin.Joku saa geenit sydäntauteihin ja toinen taas syöpiin ,,,,,huonolla tuurilla molempiin,joten nautitaan joka hetkestä ,kun ei satu mihinkään.


      • m76__
        Geenit omaava kirjoitti:

        Kyllä se näin on,vaikka niin lohduttomalta kuin se tuntuukin.Joku saa geenit sydäntauteihin ja toinen taas syöpiin ,,,,,huonolla tuurilla molempiin,joten nautitaan joka hetkestä ,kun ei satu mihinkään.

        Itse koitain ajatella positiivisesti. Sain infarktin 38 vuotiaana. Mutta jos pitää valita leukemian, maksasyövän, alzhaimerin, selkäydinvaurion ym. väliltä, niin otan sydänvian mielummin. Elää voi suht normaalisti ja sitten kun toinen slaagi tulee, niin se on sitten siinä. Kiitos ja kuitti. Vierestä olen katsonut, kuinka juurikin vaikkapa syöpään kuollaan ja sitä en haluaisi koskaan. Kuukausien tai vuosien pituinen valuminen rajamaille mielettömissä kivuissa ja pahassa olossa.


      • Kevät tulossa
        m76__ kirjoitti:

        Itse koitain ajatella positiivisesti. Sain infarktin 38 vuotiaana. Mutta jos pitää valita leukemian, maksasyövän, alzhaimerin, selkäydinvaurion ym. väliltä, niin otan sydänvian mielummin. Elää voi suht normaalisti ja sitten kun toinen slaagi tulee, niin se on sitten siinä. Kiitos ja kuitti. Vierestä olen katsonut, kuinka juurikin vaikkapa syöpään kuollaan ja sitä en haluaisi koskaan. Kuukausien tai vuosien pituinen valuminen rajamaille mielettömissä kivuissa ja pahassa olossa.

        Sinulla on kyllä oikea asenne tähän sairauteen ja asioihin yleensä,olen seurannut kommenttejasi.Jatka samaan malliin.Tietoa on paljon saatavissa ja kannattaa lukea,kunhan on HYVÄT SUODATTIMET.
        Edelleen ,kaikilla mielipiteillä on kaksi puolta,,,,,,,vähintään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe