Miten ratkaisu avioerossa

ylös suosta

Avioeroa pohdittu jo pidemmän aikaa, vuosia. Asioita yritetty korjata, kirjallisuuteen tutustuttu, terapiaa ym. Kriisissä käyty tunteita läpi laidasta laitaan, todella syvälläkin.Mutta miksi se lopullinen irrottautuminen tuntuu niin vaikealta?Menee muutaman askeleen eteenpäin kohti ratkaisua ja taas jostain askel taaksepäin.Miten teillä muilla? Kauanko vei aikaa? Miten teille selvisi, että tämä on se hetki toimia, lopullinen niitti.

10

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin helppoa

      Helppo homma,kumppani sanoi vain :meidän pitääkeskustella suhteestay. Seuraavan kerran ilmoitti hänellä olevan oma koti. 18 vuotta ja se oli siinä.

      • Just minulle kävi näin 24-vuoden. Jälkeen,Yks perjantai ilta,haluun susta eron,ja viikon päästä muutti uuteen kotiin,toisen naisen luokse. Yritetään tässä nyt olla reippaita ja
        revitään huumoria kun on ihan rikki,mutta kaikestahan on selvittävä


      • Selviytyjä

        Kirjoittajan "näin helppoa" kertomassa on samoja piirteitä kuin omassa eroprosessissani. Vaatimuksen, "meidän on keskusteltava" sävy kertoo paljon. Jos sävy on uhkaava ja varoittava, eron hetki voi lähestyä kovaa vauhtia. Lähestyvän eron merkit paljastuvat usein keskustelun sivulauseissa. Jos nimittäin pystyy tulkitsemaan niitä oikein.


    • ylös suosta

      Olen pahoillani, että teillä asia hoidettu noin huonosti. Mutta kaipaisin kaikkiin noihin kysymyksiin ja eri osapuolilta.

    • suukkonen.

      Lopullinen irtaantuminen tapahtuu kaikilla niin eri tavoin. Itselläni kävi niin, että tajusin ajattelevani tulevaisuuttani ilman puolisoani. Hänen mieliksi lähdin yerapiaan vaikka olin jo päättänyt, etten halua suhdetta enää pelastaa. En edes leikkiä urittäväni. Näin kuitenkin terapian hyvänä tukena eroprosessille. Eli meillä kävi niin, että olin jo itse aika pitkällä eroprosessia kun puolisoni vasta alkoi työstää eron mahdollisuutta. Koin kuitenkin tärkeäksi olla hänen tukenaan siinä ja vastata kysymyksiin, vaikka oma tunnetila oli jo aivan muualla...

      Hän ehkä päästi lopullisesti irti vasta noin vuosi erillään asumisen jälkeen kun löysin nykyisen kumppanini.

    • Intiimiloukkaus

      Kun tulee yllärinä jätetyksi pitkässä liitossa, ihminen kokee intiimiloukkauksen. Siitä toipuminen vie kauan. Ymmärrys, mitä tapahtui ja miksi, auttaa. Ja muiden kuuntelu, eroseminaari mm on hyvä.

      Kannattaa lukea PDF täällä:
      http://www.doria.fi/handle/10024/88812

      • Selviytyjä

        Jännä termi tuo "Intiimiloukkaus". Vaikka tunsin itse tulleeni loukatuksi kyseisessä tilanteessa, en kokenut persoonaani loukatuksi, vaan loukatuksi aviopuolisona ja toisen elämänkumppanina.


    • Tsemppiä

      Tuo on kyllä jo "eroelämää", eikä mitään eroamista. Toisaalta, jos ero joskus tulee, niin siinä on hyvä perusta sopuisalle erotapahtumalle.

    • ihmetteleväinen

      Mitä on eroelämä?

      • Tsemppiä

        Sitä, että ollaan eroavinaan. Myös sitä, että eletään erossa, vaikka ei olla erottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe