Vanhat viestit ja vaihtuneet nimimerkit

Kävin kopioimassa vanhoja yksitysviestejäni.

Oli mielenkiintoista lukea "kirjeitä" vuosien varrelta.

Kieltämättä ylätyin muutamasta yhteydenotosta alkuvuosilta.
Ilmeisesti ensimmäinen nimimerkkini korpikirjailija oli niin voimakas nimimerkki, että se aiheutti joillekin vaikeuksia asettaa minut oikeisiin mittasuhteisiin.

Usea teistä on vuosien varrella vaihtanut nimimerkkiä tai mennyt puskaan.

Mikä sai sinut vaihtamaan nimimerkkiäsi?

Muistakaa kopioida viestinne, yllätytte.

63

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt voit jo kommentoida itsellesi.
      Säädyllinen aika on kulunut.

      H.

      • Mikä sai sinut vaihtamaan nimimerkkiäsi kun siirrryit 50-palstalta 60-palstalle?


      • korppis kirjoitti:

        Mikä sai sinut vaihtamaan nimimerkkiäsi kun siirrryit 50-palstalta 60-palstalle?

        "korppis"

        Minä täytin 60V.
        En tunnistanut itseäni enää 50V.
        Samoin käy kun täytän 70V.
        Toivottavasti minulla on mahdollisuus jatkaa tuosta eteen-päinkin.
        Ns.puskassa olen ollut kaksi kertaa.
        Rakas valvojani pakotti minut alistumaan.
        Kuvitteli olevansa joku Domina.
        Pah!
        Jotenkin tuntui kuitenkin ihanalta:)

        Harvat saamani yks.-viestit eivät ole säilyttämisen arvoisia.
        Niiden tunteet ovat säilöttyinä sieluuni.
        Kukapa sanoista, kun voi saada tunteet.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Minä täytin 60V.
        En tunnistanut itseäni enää 50V.
        Samoin käy kun täytän 70V.
        Toivottavasti minulla on mahdollisuus jatkaa tuosta eteen-päinkin.
        Ns.puskassa olen ollut kaksi kertaa.
        Rakas valvojani pakotti minut alistumaan.
        Kuvitteli olevansa joku Domina.
        Pah!
        Jotenkin tuntui kuitenkin ihanalta:)

        Harvat saamani yks.-viestit eivät ole säilyttämisen arvoisia.
        Niiden tunteet ovat säilöttyinä sieluuni.
        Kukapa sanoista, kun voi saada tunteet.

        H.

        Olet kuitenkin tunnistettavissa kuten itsekin olen. Pitää tunnustaa, että olen ollut puskassa useimmin kuin sinä ja olen siellä kontatessani saanut ylläri ylläri paljon positiivista palautetta.

        Puskailu on todistanut minulle, että suurin syy siihen, että henkilölleni kiukutellaan on nimimerkki. "Etkö tajua jo häipyä", lainatakseni yhtä saamaani kommenttia.

        No, nämä puskailut ovat kuuluneet kehitysprosessiini palstakirjoitttajana.


      • korppis kirjoitti:

        Olet kuitenkin tunnistettavissa kuten itsekin olen. Pitää tunnustaa, että olen ollut puskassa useimmin kuin sinä ja olen siellä kontatessani saanut ylläri ylläri paljon positiivista palautetta.

        Puskailu on todistanut minulle, että suurin syy siihen, että henkilölleni kiukutellaan on nimimerkki. "Etkö tajua jo häipyä", lainatakseni yhtä saamaani kommenttia.

        No, nämä puskailut ovat kuuluneet kehitysprosessiini palstakirjoitttajana.

        "korppis"

        Sinä et ole tunnistettava.
        Luomasi hahmot harhauttavat..
        Valitettavasti on minun sanottava että sinä olet toiveikas.
        Samasta syystä olet saanut kommentteja joita et ole toivonut.
        Jos oikein olen ymmärtänyt, on sinulla ainakin kaksi rekisteröityä nimmaria.
        Tuo tyyli ei kehitä sinua koskaan kirjoittajana.
        Feikkaus ohjaa sinua ainoastaan itse-ihailuun.

        yst.

        H.


      • zzz1
        hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Sinä et ole tunnistettava.
        Luomasi hahmot harhauttavat..
        Valitettavasti on minun sanottava että sinä olet toiveikas.
        Samasta syystä olet saanut kommentteja joita et ole toivonut.
        Jos oikein olen ymmärtänyt, on sinulla ainakin kaksi rekisteröityä nimmaria.
        Tuo tyyli ei kehitä sinua koskaan kirjoittajana.
        Feikkaus ohjaa sinua ainoastaan itse-ihailuun.

        yst.

        H.

        1111111111111111


    • Nonnii, ja nyt sitten kaikki yhdessä laulamaan...

      "Älä jätä minua, minä tarvitsen sinua
      älä koskaan mene pois, ethän jättää mua vois"


      H.

      • eppu2

        No millä Sinusta nyt eroon pääsisi, kun samana vuonna sinne 70 palstallekin kumminkin tuut. (heh-hee)


      • eppu2 kirjoitti:

        No millä Sinusta nyt eroon pääsisi, kun samana vuonna sinne 70 palstallekin kumminkin tuut. (heh-hee)

        En näe syytä, että olisi pakko päästä eroon kenestäkään. Harmi vaan, että esim. sinä olet nyt eppu2 ja joskus aijemmin olit jotain muuta. Eikö niin?


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        En näe syytä, että olisi pakko päästä eroon kenestäkään. Harmi vaan, että esim. sinä olet nyt eppu2 ja joskus aijemmin olit jotain muuta. Eikö niin?

        En minä tosissani ollutkaan tuossa viestissäni H:lle, kyllä hän sen tietää.

        En nyt oikein ymmärrä. Tällä palstalla olen eppu2, joskus huomaamattani olen lähettänyt rekatulla merkilläni.
        Yhtä aikaa ovat käytössäni olleet, ei ole mitään ´´aiemmin.´´


      • eppu2 kirjoitti:

        No millä Sinusta nyt eroon pääsisi, kun samana vuonna sinne 70 palstallekin kumminkin tuut. (heh-hee)

        "eppu2"

        Erittäin harva ikääntynyt pystyy kykenemään nuoren-mielisenä.
        Nuori vanhan-mielisenä.
        Ilman että hänen ajatus-maailmansa/kirjoitus-tyylinsä paljastaa hänen ikänsä.
        Meidänkin palstallamme taitaa olla vain yksi ainoa arvostettava.
        Joka ei minusta tunnu näyttelijältä.
        Vaan kukapa pirustakaan selvää ottaa.

        Siksi minä vaihdan nimmariani vuosi-kymmenien vaihtuessa tunnistettavasti
        rekisteröityen.
        Tuntisin oloni likaiseksi näytellen.
        Jos palstan muutos muuttuu siten kun toivon.
        Tulen vierailemaan muillakin ikä-palstoilla.
        Ehkäpä setänä 20 , kakarana 80 .
        Minähän olen kaikkien rakastama Hippi.

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        En minä tosissani ollutkaan tuossa viestissäni H:lle, kyllä hän sen tietää.

        En nyt oikein ymmärrä. Tällä palstalla olen eppu2, joskus huomaamattani olen lähettänyt rekatulla merkilläni.
        Yhtä aikaa ovat käytössäni olleet, ei ole mitään ´´aiemmin.´´

        Eppu2. Mikä on sun rekattu nikkisi, en jaksa kaikkea muistaa?


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Erittäin harva ikääntynyt pystyy kykenemään nuoren-mielisenä.
        Nuori vanhan-mielisenä.
        Ilman että hänen ajatus-maailmansa/kirjoitus-tyylinsä paljastaa hänen ikänsä.
        Meidänkin palstallamme taitaa olla vain yksi ainoa arvostettava.
        Joka ei minusta tunnu näyttelijältä.
        Vaan kukapa pirustakaan selvää ottaa.

        Siksi minä vaihdan nimmariani vuosi-kymmenien vaihtuessa tunnistettavasti
        rekisteröityen.
        Tuntisin oloni likaiseksi näytellen.
        Jos palstan muutos muuttuu siten kun toivon.
        Tulen vierailemaan muillakin ikä-palstoilla.
        Ehkäpä setänä 20 , kakarana 80 .
        Minähän olen kaikkien rakastama Hippi.

        H.

        Jaa-a liekö tässä hengissäkään , kun tulee 70 . Vaan jos täällä vielä keikutahan, pitäisikös sitten vaihtaa nimimerkkiä.

        Vaan empä ole siitä ihan samaa mieltä, että kirjoitustyyli iän paljastaisi, ainakaan useimmiten.

        eppu2


      • Hanuriseitsemän
        korppis kirjoitti:

        Eppu2. Mikä on sun rekattu nikkisi, en jaksa kaikkea muistaa?

        Peppu1


      • Hanuriseitsemän
        korppis kirjoitti:

        Eppu2. Mikä on sun rekattu nikkisi, en jaksa kaikkea muistaa?

        Peppu1


      • eppu2
        Hanuriseitsemän kirjoitti:

        Peppu1

        Voi kiitos! Että ihan kahdella viestillä minua huomioit ja vielä noin luovasti.
        Kyllä minä nyt olen otettu.


    • ...

      En ymmärrä.

      Siis some viestien arkistointia. Jotain epätervettä, jos sellaista tekee. Kai samoja tyyppejä, jotka nauhoittavat puheluitaan tai salakuvaavat tapaamiaan ihmisiä. Hankala käsittää koko asiaa.

      =DW=

      • Niin varmaan jos on oma lehmä ojassa kuten sinulla. Olen tallentanut sinun herjasi minulle. En tunne olevani epäterve kun luen niitä.


      • ...
        korppis kirjoitti:

        Niin varmaan jos on oma lehmä ojassa kuten sinulla. Olen tallentanut sinun herjasi minulle. En tunne olevani epäterve kun luen niitä.

        )

        Mitkä hiton herjat? Kuule, sulla polttimo himmeänä, kuin rikkinäinen hehkulamppu.Ei kukaan täysjärkinen tallentele someviestejä.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        )

        Mitkä hiton herjat? Kuule, sulla polttimo himmeänä, kuin rikkinäinen hehkulamppu.Ei kukaan täysjärkinen tallentele someviestejä.

        =DW=

        Peukutitkos itseäsi ; ))


    • Voi ziisus, ei tulis mieleenkään kopsata jotain ikivanhoja viestejä profiilista. Mennyt on mennyttä ja mitä niitä märehtimään kuka on joskus jotain kirjottanu.

      • Me olemme kaikki niin erilaisia. Toinen tykkää jeesutelusta ja toinen jostain muusta.
        Sinä olet tainnut pitää tuon nimimerkkisi jo ikuisuuden vai oliko sinulla muita ennen tätä nykyistä?


      • "Nittaminax"

        Lutunen, olethan sinäkin jättänyt tuoksusi tähän ajatusten virtaan.
        Olethan?

        H.


    • nuijalla nukutettu

      Kopioida vanhoja viestejä, miksi? Ei kiinosta pätkän vertaa. Muutenkaan en käy täällä ainutkertaista elämääni tuhlaamassa kuin muutaman kerran vuodessa.
      Pitkiä kirjoituksia en myöskään lue ainoastaan lyhyet kommentit eli ns. keskustelumalliset.

      Surkeasti ovat asiat monilla, kun elämä menee alihintaan keskutelupalstalla.

      Miettikää vähän kannattaako.

      • "nuijalla nukutettu"

        Lutunen, olethan sinäkin jättänyt tuoksusi tähän ajatusten virtaan.
        Olethan?

        H.


      • burn out

        Tunnetko ylemmmyyttä?


      • burn out kirjoitti:

        Tunnetko ylemmmyyttä?

        "burn out"

        Minulleko?

        H.


      • outo sattuma

        Nuijalla nukutettu, kuinka osuitkaan paikalle juuri nyt ;)


      • outo sattuma kirjoitti:

        Nuijalla nukutettu, kuinka osuitkaan paikalle juuri nyt ;)

        Jospa hän tajusi olleensa kirjeenvaihdossa kanssani ; ))


      • mun mielestä
        korppis kirjoitti:

        Jospa hän tajusi olleensa kirjeenvaihdossa kanssani ; ))

        Mut jos muutaman kerran vuodessa käy, niin on toi melkonen sattuma.


      • mun mielestä kirjoitti:

        Mut jos muutaman kerran vuodessa käy, niin on toi melkonen sattuma.

        Uskotko sinä näihin vilkaisijoihin, kerran vuodessa käviöihin? Onhan se ihan selvää, että joka päivä käyvät kytiksella ja kommentoivat puskasta halveksien muita jotka täällä nimimerkeillään kirjoittavat.


      • mun mielestä
        korppis kirjoitti:

        Uskotko sinä näihin vilkaisijoihin, kerran vuodessa käviöihin? Onhan se ihan selvää, että joka päivä käyvät kytiksella ja kommentoivat puskasta halveksien muita jotka täällä nimimerkeillään kirjoittavat.

        En usko ja siksi sattumaa ihmettelin, kyllä joka päivä kyttäävät.


      • mun mielestä kirjoitti:

        En usko ja siksi sattumaa ihmettelin, kyllä joka päivä kyttäävät.

        Kohta kymmenen vuoden kokemuksella sanoa aina näitä on ollut ja tulee aina olemaan.

        Siksi kirjeenvaihto on hyvä säilyttää sieltä löytyy henkilöitä, jotka ovat muka poistuneet, mutta profiili löytyy. Profiilista taas näkyy heidän viimeisimmät vierailut.

        Nää on niitä ohikulkijoita.


      • josko keskustelua
        korppis kirjoitti:

        Uskotko sinä näihin vilkaisijoihin, kerran vuodessa käviöihin? Onhan se ihan selvää, että joka päivä käyvät kytiksella ja kommentoivat puskasta halveksien muita jotka täällä nimimerkeillään kirjoittavat.

        Onko täällä käyminen kyttäämistä? Kyttäättekö tekin? Miksi?O


      • mun mielestä
        josko keskustelua kirjoitti:

        Onko täällä käyminen kyttäämistä? Kyttäättekö tekin? Miksi?O

        Normaali keskustelu ei liene kyttäämistä, mutta se kun kertoo käyvänsä muutaman kerran vuodessa ja silloinkin näköjään haukkuu muut, vaikuttaa oudolta.


      • mun mielestä kirjoitti:

        Normaali keskustelu ei liene kyttäämistä, mutta se kun kertoo käyvänsä muutaman kerran vuodessa ja silloinkin näköjään haukkuu muut, vaikuttaa oudolta.

        Jokseenkin naurettavaa on pitää profiilia jos kertoo poistuneensa tai käyvänsä vain kerran vuodessa. Pistäydyin taas kierroksen profiilissani. Moni on piiloittanut profiilinsa ei siis poistanut. Poistettu profiili näkyy poistettuna. Mitä virkää niillä on jos niitä ei käytä, joten käyttäähän niitä.


      • mä oon täällä
        korppis kirjoitti:

        Jokseenkin naurettavaa on pitää profiilia jos kertoo poistuneensa tai käyvänsä vain kerran vuodessa. Pistäydyin taas kierroksen profiilissani. Moni on piiloittanut profiilinsa ei siis poistanut. Poistettu profiili näkyy poistettuna. Mitä virkää niillä on jos niitä ei käytä, joten käyttäähän niitä.

        Jos pitää profiilin siksi että joku muistaa ja tunnistaa, kaipaa ja kaihoaa ;)


      • @nuijalla nukutettu,
        "Pitkiä kirjoituksia en myöskään lue ainoastaan lyhyet kommentit eli ns. keskustelumalliset."

        Minua jäi vaivaamaan tuo kommenttisi. Mikä ihmeen "ns.keskustelumallinen"? Mitä tarkoitat sillä? Chattailua? Lyhyitä huuteluja, töksähteleviä kommentteja, joita ei perustella eikä pohjusteta mitenkään?

        Meillä taitaa olla perinpohjaisesti erillainen käsitys siitä mitä keskustelu on.


    • On asioita jotka pysyy ja paranee, mä ja piikkiö on niitä.
      Väsyin kirjoittelemaan yksinäni ja piikkiö jäi postini tunnukseksi,en ole viittiny poistaa.
      Nyt on vastaukset ja kommentit vähentyneet mut kiusattua en vapaehtoisesti vaihda ja muuta.

      • "koti-kiusattu"

        Piti ihan uudelleen kirjautua.

        Sinä voit yhtyä korppikseen.
        Hänelläkin on ainakin kaksi.
        Yhtä vakuuttavasti vakuuttaa hänkin.

        Huvittuneesti

        H.


      • relaa ny
        hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Piti ihan uudelleen kirjautua.

        Sinä voit yhtyä korppikseen.
        Hänelläkin on ainakin kaksi.
        Yhtä vakuuttavasti vakuuttaa hänkin.

        Huvittuneesti

        H.

        Oletko sä ihan terve? Jatkuvat epäluulot tällä mokomalla höpöttely palstalla on kummallisia.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Piti ihan uudelleen kirjautua.

        Sinä voit yhtyä korppikseen.
        Hänelläkin on ainakin kaksi.
        Yhtä vakuuttavasti vakuuttaa hänkin.

        Huvittuneesti

        H.

        En halua toiselta kieltää sitä mitä itsekkin tunnen ,suorastaan kuplivaa se huvittuneisuus on aina kun vakuutat yksi olevasi.
        Kuitenkin jos tuntisit minua hitusenkaan enemän kuin olen antanut itsestäni näkyä, olisit mykistynyt miten uskomattoman rehellisesti itsestäni kerron.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        En halua toiselta kieltää sitä mitä itsekkin tunnen ,suorastaan kuplivaa se huvittuneisuus on aina kun vakuutat yksi olevasi.
        Kuitenkin jos tuntisit minua hitusenkaan enemän kuin olen antanut itsestäni näkyä, olisit mykistynyt miten uskomattoman rehellisesti itsestäni kerron.

        K/K@

        I agree, olen juuri sitä mitä kirjoitan ja kun kerron elämästäni se on juuri sitä mitä se on. En kirjoita ..... tunnen yhden joitakin, joilla... tai tunnen muutaman, joka on..tunnen yhden jolla, on jne..jne. Kirjoitan itsestäni en onneksi elä säkissä tai kuvittele, että mua ei kukaan koskaan tunnista.... hui kauhistus... mitä sillä on väliä tunnistaako vai ei... tällä ikää pitäisi olla jo jonkin sortin itseluottamusta olla se mikä on.


    • Koskapa ketjussa on siunailtu yksityisviestijen kopioimista, muistutan. Sähköpostija viestit ovat nykyaikaa.

      Ennen vanhaan varmaan muitatte kirjeet kulkivat postin välityksellä. Minulla on kenkälaatikollinen vanhoja kirjeitä ja kortteja.

      Mitäkö virkaa?

      Esimerkiksi siirtyessäni eläkkeelle hain Ruotsista eläkettä kuuskytluvun lopun työvuosistani. Jouduin täyttämään hakemuksen, jossa piti käydä selväksi kaikki osoitteeni Tukholmassa asuessani.

      Helppo nakki, hain äitini minulle lähettävät kirjeet Tukholmaan ja se oli siinä.

      • ...

        Mitä hiton hyötyä kenellekkään on Aku Ankan sähköposti osoitteesta, jonka osoitteena Ankkalinna ?

        Kuvitteletko, että joku tosiaan on tehnyt tänne profiilin omilla tiedoillaan ?

        =DW=


      • näin sanonut
        ... kirjoitti:

        Mitä hiton hyötyä kenellekkään on Aku Ankan sähköposti osoitteesta, jonka osoitteena Ankkalinna ?

        Kuvitteletko, että joku tosiaan on tehnyt tänne profiilin omilla tiedoillaan ?

        =DW=

        Hunksi on.


      • ... kirjoitti:

        Mitä hiton hyötyä kenellekkään on Aku Ankan sähköposti osoitteesta, jonka osoitteena Ankkalinna ?

        Kuvitteletko, että joku tosiaan on tehnyt tänne profiilin omilla tiedoillaan ?

        =DW=

        Tiedän ihan ovat omilla nimillään ja tiedoillaan kuten itsellänikin olen. Elän tätä päivää en elä tynnyrissä.

        Onko sinulla tosiaan Aku Ankka sähköpostiosoitteena ja kommunikoitko sen välityksellä?


    • Lopuksi.

      Oli mielenkiintoista lukea erään kustannusosakeyhtiön kääntäjän viestejä minulle kirjailijalle, joka olin kuulemma keskustellut hänen kanssaan kirjoittamastani kirjasta, jonka olisin halunnut julkaistavaksi.

      Kun kerroin, että en ole kirjailija enkä ole hänen kanssaan koskaan keskustellut kirjasta saati sellaisen julkaisemisesta. Alkoi omituinen viestien vaihto. Oli syksy ja vuosi 2011. Olin tuolloin Hollannissa ja vastailin aina kun pistäydyin kirjastossa. Kirjeenvaihtomme lopuksi olin luulotautinen.

      Muistakaa kopioida viestinne, yllätytte.

      • Kristiina43

        Korppis

        Etkö todellakan muista, kun itse kirjoitit täällä, että haluat julkaista kirjan, siis "Hullun päiväkirja"?, jossa tulet kertomaan meidän 60 sanomat, siis sinua loukkaavat?

        Omassa blogissasi olet jotain jo kirjoitellut, mutta kirjaksi asti ne eivät tainneet edistyä?

        Taisit pelästyä, jos täällä joku toinenkin haluaisi julkaista kirjan, jossa kerrottaisiin 60 palstan "historiikki"?

        Siihen "historiikkiin" olisi mielestäni ensi ehdotus Hunksz, joka muistaa kaiken, eikä halua tallentaa niitä arkistoon, mutta kakkosena olisi kaveri =DW=, mutta olikos hän jo Surfin aikaan?

        Jotenkin "pahoin pelkään", että nämä nörtit, ainakin Turussa, ovat lapseni tuttuja?


      • tutkimatonajatus

        Arkistoistointia kirjaa varten kyseiseistä aiheesta, mielenkiintoinen aihe esitettäväksi kustantajalle !!!!!!!


    • No hitto kun en muista itekään enää kaikkia mun vanhoja nikkejä :/ Enkä muista välttämättä sitäkään että miksi tuli vaihdettua.. oi työ oi tuska.. Kuvio on vissiin yleensä ollut sitä rataa, että joku vaihe on loppunut elämässäni, ja olen päättänyt jatkaa ilman palstailua. Sitten olen rekkaamattomana palannut ja jäänyt, ja rekkautunut uudestaan. Ei kai ne mitään saialsuuksiakaan ole olleet, mutku ei viitti koko ajan tehdä itsestään numeroa. Ketä kiinnostaa oikeasti millä olen aiemmin kirjoitellut.

      Vuonna 2010(?) oli rakkaustarina jonka tallensin. Se on nyt jo pari vuotta ollut roskiksessa. Siellä samassa bittiavaruudessa missä kaikkien muiden kirjoitukset ovat. En tunne tarvetta kaivella menneitä, ja jos jonkun historiaa haluan tarkistaa, kysyn. Sekin siksi, että ihminen muuttuu ja kasvaa, eikä kukaan tee sitä jos vaan pitää vanhasta kiinni.

      • Eihän vanhasta kiinni pitämisestä ole kysymys vaan aikajanasta omassa elämässään. Mitä tein silloin ketkä olivat ystäviäni, miksi ystävyys loppui tai milloin joku ystävyys alkoi.

        Tykkään uudesta profiilista ja keskustelupalstan selkeydestä. Yksityisviestit poistuivat minkä koen puutoksena. Sähköpostia en juurikaan käytä. Profiili on julkinen, mutta kuitenkin salainen. Eipä lie enää tarvetta kopioida viestejä. Muuten hmp.f en ole kopioinut käymiämme keskusteluja siihen en nähnyt mitään syytä.

        Tuolla vielä joku kaipasi kirjailijaa ja hänen unohtuneita teoksiaan ; ) Nyt voisin rinta rottingilla kirjoittaa, että maailma on menettänyt minussa hyvän kuvanveistäjän.

        Olin illan savitöissä. Kaksi primitiivista työtäni, potta ja vesivati ovat hellyttävän näköisiä ja oletkin nähnyt potan, uskoisin. Pesuvati kaipaa vielä maalauksen ja lasituksen, mutta aloittamani veistos Mamma and Pappa on the Way siitä tulee veikeä. Otin savea mukaani sillä aijon tehdä nukkekodin Pitzeriaan wc:n ja muutamia nukkeja jotka vien polttoon maanantaina.


      • korppis kirjoitti:

        Eihän vanhasta kiinni pitämisestä ole kysymys vaan aikajanasta omassa elämässään. Mitä tein silloin ketkä olivat ystäviäni, miksi ystävyys loppui tai milloin joku ystävyys alkoi.

        Tykkään uudesta profiilista ja keskustelupalstan selkeydestä. Yksityisviestit poistuivat minkä koen puutoksena. Sähköpostia en juurikaan käytä. Profiili on julkinen, mutta kuitenkin salainen. Eipä lie enää tarvetta kopioida viestejä. Muuten hmp.f en ole kopioinut käymiämme keskusteluja siihen en nähnyt mitään syytä.

        Tuolla vielä joku kaipasi kirjailijaa ja hänen unohtuneita teoksiaan ; ) Nyt voisin rinta rottingilla kirjoittaa, että maailma on menettänyt minussa hyvän kuvanveistäjän.

        Olin illan savitöissä. Kaksi primitiivista työtäni, potta ja vesivati ovat hellyttävän näköisiä ja oletkin nähnyt potan, uskoisin. Pesuvati kaipaa vielä maalauksen ja lasituksen, mutta aloittamani veistos Mamma and Pappa on the Way siitä tulee veikeä. Otin savea mukaani sillä aijon tehdä nukkekodin Pitzeriaan wc:n ja muutamia nukkeja jotka vien polttoon maanantaina.

        Huomenta korppis :)

        Päästä irti siitä aikajanasta. Anna sen palaa ja heivaa vessanpyttyyn! Ei siihen sun tekemään kuitenkaan :) Saat nähdä että nouset siitä kuin fenixlintu, kuoriudut kuin perhonen, vapaudut kahleista, ja anna mun kaiken kestää siis tarkoitan nämä mun banaalit kliseet :))

        Uusi profiili on hyvä, estää stalkkaamisen ja ihmiset saa keskittyä keskusteluun. Ehkä tämä myös lisää rekkautumisen?


      • Huomenta hmp.f@

        En raaski jättää mennyttä roskakoriin ; ) En usko, että menneisyydestä luopuminen tekisi minut vapaaksi kuin perhonen sitä paitsi perhosen vapauden aika on lyhyt. Perhosen toukkavaihe ja toukan vapautuminen panssarista lie alunalkaen tuon vapauden symbolin taustalla. Mutta kun en ole elänyt panssarissa vaan saanut koko ikäni liihottaa suhteelisen vapaana.

        Eräs ystäväni, jonka tapasin vuosien jälkeen oli ihmeissään kun en ole muuttanut yhteen miesystäväni kanssa vaan asumme erillään. Hän nimittäin erosi miehestään ja sangen pian tuosta tapahtumasta muutti yhteen toisen miehen kanssa. Vastasin hänelle, että haluan vapauden tehdä päivästäni oman näköisensi, vapauden olla omillani.

        Sinulla on aina hyviä kliseitä ; ))

        Luin muuten tuolta suomi24 muutoksista, että tulossa on kaikkea kivaa. Yksityisviestitkin palannevat ja mikä hauskinta jos se tapahtuu voimme ladata kuvamateriaalia keskusteluihin. Monta hyvää uudistusta on tulossa.


      • ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Huomenta hmp.f@

        En raaski jättää mennyttä roskakoriin ; ) En usko, että menneisyydestä luopuminen tekisi minut vapaaksi kuin perhonen sitä paitsi perhosen vapauden aika on lyhyt. Perhosen toukkavaihe ja toukan vapautuminen panssarista lie alunalkaen tuon vapauden symbolin taustalla. Mutta kun en ole elänyt panssarissa vaan saanut koko ikäni liihottaa suhteelisen vapaana.

        Eräs ystäväni, jonka tapasin vuosien jälkeen oli ihmeissään kun en ole muuttanut yhteen miesystäväni kanssa vaan asumme erillään. Hän nimittäin erosi miehestään ja sangen pian tuosta tapahtumasta muutti yhteen toisen miehen kanssa. Vastasin hänelle, että haluan vapauden tehdä päivästäni oman näköisensi, vapauden olla omillani.

        Sinulla on aina hyviä kliseitä ; ))

        Luin muuten tuolta suomi24 muutoksista, että tulossa on kaikkea kivaa. Yksityisviestitkin palannevat ja mikä hauskinta jos se tapahtuu voimme ladata kuvamateriaalia keskusteluihin. Monta hyvää uudistusta on tulossa.

        Niin just. Menneisyyshän meistä on tehnyt sen, mitä nyt olemme. Ei sitä pidä omaa hyväntekijäänsä (menneisyyttään) romuttaa ja huuhtoa pöntöstä alas.


      • Plussaa sinulle siivooja ; )


      • Korppis ja siivoja. Se on totta että menneisyyttään ei pääse pakoon, siellä se roikkuu mukana Mutta sinne on turha jäädä rypemään, taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Katokato, klisee bongattu :)) Vaikka ottaakin oppia tilanteesta, sitä itse tilannetta on turha pitää yllä.


      • hmp.f kirjoitti:

        Korppis ja siivoja. Se on totta että menneisyyttään ei pääse pakoon, siellä se roikkuu mukana Mutta sinne on turha jäädä rypemään, taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Katokato, klisee bongattu :)) Vaikka ottaakin oppia tilanteesta, sitä itse tilannetta on turha pitää yllä.

        Toivon hmp.f että ymmärrät pointini. Elämäni ei ole ollut rypemistä menneessä tai taistelua tuulimyllyjä vastaan. Haluan tallettaa muistot siten kuin ne olivat, ihania ja ikäviä siis realistisia. Mennyttä en pidä yllä, ei, ei ja ei elän tätä päivää. Ihana ilta rakkaan kanssa täynnä suunnitelmia tulevasta, että minä rakastan tätä miestä.


    • Umppis

      Kyllä Korpikirjailijan tuotoksia on minulla(kin) säilössä. Tai ei oikeastaan muita kuin tämä yksi vuodelta 2009, joka jaksaa minua naurattaa vuodesta vuoteen. Harmi, kun ei koko pitkää ketjua ole tullut ottettua talteen. Paikalla olleet muistanevat, mistä oli kysymys. Ja juu, rivikerholaiset voivat paksusti edelleen, joten ennustuksensa ei pitänyt paikkaansa. :):)

      "Kylän lumiselle raitille jäi vain rivikerholaisten piskien jätökset, jotka ovat niin hillosia, että hajonnevat luonnon kiertokulkuun viimeistään tulevan kevääseen mennessä."

      (50 Korpikirjailija)

      • Kehoitan sinua menemään arkistoon sieltä löydät lisää kirjoituksiani. Aloitushan on yksityisviestien kopioinneista ennen gallerian muutosta. Ne viestit ovat nyt mennyttä jos niitä et kopioinut talteen. Arkisto on kaikkille avoin.


      • kawe

        Vuodet täällä samalla nimimerkillä olen sählännyt. Lueskelen enemmin kuin kirjoitan, ihan sama tuolla facessa. Joku voisi jeesata käännöstyössä, harrasteet on kovasti aiheiden laajemman näkemyksen saamiseksi ympätty englannin kielisiin kirjoihin. Miksi olemme alle promillen ryhmä maailman ihmisten joukossa ja ihan omalla kielellä.


      • kawe kirjoitti:

        Vuodet täällä samalla nimimerkillä olen sählännyt. Lueskelen enemmin kuin kirjoitan, ihan sama tuolla facessa. Joku voisi jeesata käännöstyössä, harrasteet on kovasti aiheiden laajemman näkemyksen saamiseksi ympätty englannin kielisiin kirjoihin. Miksi olemme alle promillen ryhmä maailman ihmisten joukossa ja ihan omalla kielellä.

        Mikä innoitti sinua nostamaan juuri tämän aloituksen etusivulle?


      • kawe

        Se, että näkisi omia vuosien takaisia kommentteja, ei kiehdo, toisaalta siinä näkisi muutoksen myös muiden kirjoittajien teksteissä ja aiheissa. Muuttuvatko aiheetkaan ja me siirryimme 50 ´sta 60 áan, huh huh sentään. Vanhuus tulee pitänee vaan todeta........
        Eli - ei sen kummempaa tänään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe